Kuolema olisi helpotus

toivonsa menettänyt?

En oikeastaan tiedä edes mistä alkaisin kirjoittaa, on pää taas niin sekaisin. Olen joskus aiemmin kirjoitellut tänne myös, mutta mitään vakituista nimimerkkiä ei ole käytössä.

Diagnoosi on keskivaikea masennus, alkanut joskus 14-vuotiaana, ikää nykyisin 20 vuotta, ja ongelmia pään sisällä ihan liikaa. Välillä katselen ympärilläni olevia samanikäisiä ihmisiä ja mietin, että he ovat niin onnekkaita jos eivät tiedä tällaisesta mitään. Kun on niin sekaisin itsensä kanssa, ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, ja joutuu esimerkiksi koulussa näyttelemään tervettä ja tasapainoista, ja puristamaan itsensä äärirajoille että selviytyisi muiden tahdissa.

Aloitin tänä syksynä psykoterapian, ja olen syönyt Cipralex 15 mg n. puoli vuotta. Nykyisin tuntuu vaan ettei tuo Cipralex 15 mg riitä, kun ahdistuneisuuteni on tehnyt paluuta. Psykoterapia on hyvä juttu, koska voisin päästä selvittämään menneisyyteni haamuja, ja käsitellä ne loppuun. Mutta rankalta on alku tuntunut. Olen aina hyvin henkisesti väsynyt terapiaistunnon jälkeen, ja tuntuu että mitä enemmän pureudun terapeutin kanssa ongelmiin, sitä enemmän paljastuu lisää kaikkea ikävää.

Minut valtaa nykyisin niin usein epätoivo. Etten ikinä pääse masennuksesta eroon, ja tulen aina olemaan "rikkinäinen" ihminen. Masennukseni taustalla ei ole vain minulle sattuneita asioita, vaan myös ihan silkkaa omaa luonnettani, olen esim. ylitunnollinen ja liian kiltti ihminen, ja meinaan tukehtua oman taakkani alle, mutta silti en osaa sanoa "ei". Välillä pelkään että tapan vielä itseni, kun en vaan jaksa enää. Yritän aina miettiä lähimmäisiä, mutta välillä olen vaan niin väsynyt.

Miksi tämän pitää olla tällaista taistelua? Ei elämän kuulu olla tällaista.

3

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Ei sulle kuulu kuolema, vaan elämä! Sulla on tulevaisuus ja toivo. Kaikilla ihmisillä on enemmän tai vähemmän joskus masennusta eri asioista. Olet nuori ihminen ja sinua tarvitaan. Moni nuori ja vanhempi ihminen on kuolemansairas ja haluaa elää, mutta voi olla, että on annettu lyhyt aika. Sinun aikasi ei kuitenkaan ole vielä tullut. Sain nämä sanat sua varten Jumalalta, koska rukoilin mielessäni hiljaa, että mitä sanoisin. Oli muutenkin ihmeellinen yllätys, että löysin sun kirjoituksesi, koska olin jo tässä sulkemassa, kun käyn nukkumaan. Sinulla on varmasti joku läheinen ihminen, jonka kanssa voit keskustella vaikeuksistasi. Olet rakas heille! Masennus ei ole pysyvää, vaan pääset siitä irti. Olen varma, että voit rukoilla vaikka huokaisemalla: auta minua, Jeesus, ja tule elämääni. Vapauta minut iloon ja rauhaan ja ota ponnisteluni pois ja anna halu elää! Amen. Katso lisäksi seuraava kanava. Löytyi aiheesta masennus ja kuinka siitä keskustellaan ja päästään vapauteen terveellä tavalla! Olet kovin kultainen ja suloinen ja sinua rakastetaan. Elämäsi ei ole turhaa, vaan sinulle annetaan joku tehtävä. Kiitos siitä Jeesukselle. En tiedä, luetko tätä, mutta silti jätän siis sinulle nämä sanat tiedoksesi! Joku muukin ehkä saa avun tästä kirjoituksesta ja ohjelmasta, joka on seuraavassa. Hyvää yötä, Jeesus myötä!

      http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=7986

      • toivonsa menettänyt?

        en nyt jaksaisi taas kerran lukea siitä kuinka Jumala auttaa. Varmaan tarkoitat hyvää, mutta ihan tosi. Minä olen joskus uskonut, mutta en saanut apua tuskaani. Minä suoraan sanottuna petyin Jumalaan. Nykyisin koko kristinusko tuntuu minusta itsensä huijaamiselta. On helpompi elää, kun haluaa ajatella että jossain tuolla on rakastava Jumala. Se on helppo tie, paljon vaikeampaa on kyseenalaistaa kaikki tuo, mutta niin minä teen.

        Sitä paitsi, minulta on kuollut sisko, ja olen syntynyt päivälleen samana päivänä kun hän kaksi vuotta myöhemmin. Sitä on aina pidetty jonkin sortin Jumalan tahtona. Aikamoista... Siskoni kuoli, ja minä olen täällä. Sellaistako Jumala haluaa? Raivaa tieltä elämää toiselle? Arvaa onko minulla paha olo siitä, että olen siskoni tilalla. Parempi kun sisko ei olisi kuollut, niin minua ei olisi.


    • Anonyymi

      Niin olisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe