sopimus koirien ja kissojen tilapäishoidosta?

Mitä mieltä olette olisiko asia tullut julkisesti kilpailuttaa vai riittääkö mielestänne viranhaltijapäätös

Lieksan terveysvalvonnan johtaja on asiasta tehnyt päätöksen josta kuntalainen kirjelmöi lautakunnalle.
Olen jättänyt asiaan eriävän mielipiteen koska näin viitteitä asiassa siihen suuntaan ettei kaikki ole tapahtunut mitä virkamieheltä edellyttäisi ja lautakunta olisi näin ollen voinut asian siirtää itselleen katson näin ollen sopimuksen rikkovan hyvää hallintotapaa ja kuntalaisen oikeuksia.MK

10

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äääääää

Kunnalle tuli kiirus niin oli varmaan parempi tehä päätös heti kun löytyi joku kiinnostunut. Muistaakseni ei viimeksikään hakukierroksella tullut kovin monta tarjokasta. Eikä varmaan tulisi nytkään, kun on tullut julki miten onnettomasti kunta korvaa eläinten haun ja hoitamisen.

• Kiire ei edellytä kuitenkaan toimimaan siten kuin on toimittu ja varmaan töppäytä jälleen suojataan.
        Mielestäni joskus tuolle menettelytavoille tulee laittaa rajat, että kansalaiset olisivät yhdenvertaisia eikä käytetä mitään sellaista kieltä, että valittaja ei saa oikeutta se ei ole hyvää hallintotapaa vaan alistamista.MK

• ukonrahjus
        markkukorpinen kirjoitti:

Kiire ei edellytä kuitenkaan toimimaan siten kuin on toimittu ja varmaan töppäytä jälleen suojataan.
        Mielestäni joskus tuolle menettelytavoille tulee laittaa rajat, että kansalaiset olisivät yhdenvertaisia eikä käytetä mitään sellaista kieltä, että valittaja ei saa oikeutta se ei ole hyvää hallintotapaa vaan alistamista.MK

Halvinta kaupunki jahtaa ja se saa homman!
        Onko halvin tarjoaja eläimille hyvä?
        Se nähdään tulevaisuudessa!

Minäkin olisin voinut ottaa navettaani nuo koirat ja kissat halvalla, mutta niiden kunnolla hoitaminen olisi voinut tökkiä!

• ukonrahjus kirjoitti:

Halvinta kaupunki jahtaa ja se saa homman!
        Onko halvin tarjoaja eläimille hyvä?
        Se nähdään tulevaisuudessa!

Minäkin olisin voinut ottaa navettaani nuo koirat ja kissat halvalla, mutta niiden kunnolla hoitaminen olisi voinut tökkiä!

Kysymys on kuitenkin tietysti siitä että eläimiä hoidetaan hyvin.

Arvostelen ainosataan menettelytapaa ja ihmisten alistamista siten jos valitat asiasta niin et ainakaan saa työtä sellaista toimintaa vastustan ja siihen tulee saada loppu joka taholla.
        Meillä on kaikilla yhtäläiset oikeudet toimia perustuslain mukaisesti ja myöskin kuntalain 92 § toteaa, että kunnan jäsen voi hakea asiassa muutosta ja aina päätös tulee myöskin perustella ja vastata kysymyksiin mitä on tehty.Koska näin ei lautakunnassa tapahtunut ja olen ollut aika kauan mukana eri toimissa en voi hyväksyä tuollaista tietämättömyytta ja meikeläisen aliarvioimista koska sen asian olen todennut puheenvuorossani joten nämä on perusteeni.MK

• äääääää

Kysymys on kuitenkin tietysti siitä että eläimiä hoidetaan hyvin.

Arvostelen ainosataan menettelytapaa ja ihmisten alistamista siten jos valitat asiasta niin et ainakaan saa työtä sellaista toimintaa vastustan ja siihen tulee saada loppu joka taholla.
        Meillä on kaikilla yhtäläiset oikeudet toimia perustuslain mukaisesti ja myöskin kuntalain 92 § toteaa, että kunnan jäsen voi hakea asiassa muutosta ja aina päätös tulee myöskin perustella ja vastata kysymyksiin mitä on tehty.Koska näin ei lautakunnassa tapahtunut ja olen ollut aika kauan mukana eri toimissa en voi hyväksyä tuollaista tietämättömyytta ja meikeläisen aliarvioimista koska sen asian olen todennut puheenvuorossani joten nämä on perusteeni.MK

se sivistysjohtajakin meille muisti jankuttaa kun koulukyydityksistä puhuttiin... Itse olen kyllä sitä mieltä että ois pitäny suostua entiselle rankkurille maksamaan pyydetty korvaus, ei kukaan halua käyttää omaa palkkaansa oman työn tekoon jos siitä ei hyödy.

• naapur

Olenhan toki myös eri mieltä olen ollut mm monessa mukana ja todettakoon hyvällä menestyksellä esim. yhteishyvää ja kivakivaa kaikille sekä ennen kaikkea minä minä tykkään minusta.

• Tarkoitus on tykätä itsestään niin paljon ja rahaa olla sen verran taskussa, ettei koirat kintuille kuse.MK

• opettaa

Tarkoitus on tykätä itsestään niin paljon ja rahaa olla sen verran taskussa, ettei koirat kintuille kuse.MK

koirista vaan haluaisin kysyä,mitä sanoo laki näistä lieksan taajama-aluella haukkuvista koirista,häiritsevää haukuntaa...mikä on omistajan vastuu,ettei haukunnasta ole haittaa naapureille?

• opettaa kirjoitti:

koirista vaan haluaisin kysyä,mitä sanoo laki näistä lieksan taajama-aluella haukkuvista koirista,häiritsevää haukuntaa...mikä on omistajan vastuu,ettei haukunnasta ole haittaa naapureille?

Vastauksen siihen saat lukemalla järjestyslain.MK

• Juri D. Inén
        opettaa kirjoitti:

Koira ei saa haukunnallaan aiheuttaa häiriötä. Ei edes päiväsaikaan.
        Tämän nyt luulisi olevan itsestään selvää vähän juntimmallekin.
        Mikä sitten on sitä häiritsevää?
        Senhän voi jokainen määritellä itse, joskin jokaisella on erilaiset kriteerit ja siksi joskus tarvitaan viranomaisten apua.
        Jos tunnet, että naapurisi koiran metelöinti on sinulle liikaa niin mene ja kerro se asiallisesti suoraan koiranomistajalle.
        On mahdollista (jopa todennäköistä), että naapuri vetää herneen nenään, mutta vetäköön.
        Jos asiallinen huomautus ei auta niin sitten vaan tekemään ilmoitus poliisille.
        Asiat menevät joskus hyvinkin tiukalle ja voidaan joutua jopa raastupaan.
        Muutamia ennakkotapauksia on olemassa. Mm. tapaus jossa koiranomistaja joutui maksamaan peräti 60000 mk (siis n. 10000 euroa) naapurille aiheuttamastaan haitasta. Lisäksi asian oikeuskäsittelystä koitunut lasku lankesi koiranomistajan maksettavaksi.
        Koiranomistajien kannattaa ottaa valitus ihan vakavasti, ellei rahaa ole ihan surutta tuhlattavaksi ja intohimona mm. naapurien kiusaaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      33
      11047
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7467
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      80
      3812
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3780
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3248
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3217
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      43
      3080
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3078
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2023
    10. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      24
      1749
    Aihe