Reilu kuukausi sitten kasvojeni (etenkin leuan ja silmänympärysten alue) iho alkoi kuivua. Koitin kuoria ihoa ja rasvata bepanthen-kosteusvoiteella. Muutama päivä sitten tilanne räjähti totaalisesti käsiin ja nyt kasvoni ovat täynnä kuivaa ihottumaa, iho on todella punainen ja kutiseva. Silmät olivat tänä aamuna turvonneet lähes umpeen. Iho ei kuitenkaan ole punoittavilta alueilta koholla (ei siis nokkosihottumaa). Myös kuivaa yskää on ollut todella paljon.
Menen heti lääkäriin, kun saan kouluterveydenhuollon kautta itselleni ajan (ei ole varaa muuten mennä). Sillä välin toivoisin, että joku voisi antaa minulle mielenrauhan asian suhteen ja veikata, mistä voisi olla kyse. Mistä oireet voivat johtua? Viimeisen kuukauden aikana: aloitin tupakoimaan (jonka nyt lopetin), pidin taukoa e-pillereistä kunnes taas muutama päivä sitten aloitin uudelleen ja aloin käyttää n. kk sitten mineraalipuuteria (jonka lopetin, kun ihottuma alkoi mennä pahemmaksi).
Toivoisin, että joku voisi kertoa, että syy on esim. e-pillereissä. Minulla on nimittäin kaksi kissaa ja pelkään, että kyse saattaisi olla allergisesta reaktiosta niille. En vain käsitä, miten allergia voi puhjeta noin akuutisti, kun olen yli 20 vuotta ollut täysin allergiaton millekään eläimelle. Muitakaan allergioita minulla ei koskaan ole ollut.
Olen nyt muutaman päivän syönyt Kestineä (reseptitön allergialääke), joka ei ole tuntunut vaikuttavan mitenkään.
Voiko allergia puhjeta noin vain?
Suohirviö
2
533
Vastaukset
- Ap
Ja kissoista en tosiaan ole luopumassa, kävi miten kävi. Toivottavasti allergian kanssa pystyy kuitenkin elämään. :/
- homehomsu
Minulle kävi samoin,allergia puhkesi yhtä-äkkiä.
minulla ei tosin turvonnut paikat vaan hengenahdistusta keväisin.altistuin asunnon homeelle ja siitä seurasi allergia ja siitä taas astma.
et silleen.terveys meni.minullakaan ei ole aikaisemmin ollut minkäänlaisia allergioita.
kannattaa mennä allergiatesteihin.hoitamaton allergia johtaa useimiten astmaan.
pyydä lääkäriltä toiset allergialääkkeet jos nykyiset ei auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409