Reilu kuukausi sitten kasvojeni (etenkin leuan ja silmänympärysten alue) iho alkoi kuivua. Koitin kuoria ihoa ja rasvata bepanthen-kosteusvoiteella. Muutama päivä sitten tilanne räjähti totaalisesti käsiin ja nyt kasvoni ovat täynnä kuivaa ihottumaa, iho on todella punainen ja kutiseva. Silmät olivat tänä aamuna turvonneet lähes umpeen. Iho ei kuitenkaan ole punoittavilta alueilta koholla (ei siis nokkosihottumaa). Myös kuivaa yskää on ollut todella paljon.
Menen heti lääkäriin, kun saan kouluterveydenhuollon kautta itselleni ajan (ei ole varaa muuten mennä). Sillä välin toivoisin, että joku voisi antaa minulle mielenrauhan asian suhteen ja veikata, mistä voisi olla kyse. Mistä oireet voivat johtua? Viimeisen kuukauden aikana: aloitin tupakoimaan (jonka nyt lopetin), pidin taukoa e-pillereistä kunnes taas muutama päivä sitten aloitin uudelleen ja aloin käyttää n. kk sitten mineraalipuuteria (jonka lopetin, kun ihottuma alkoi mennä pahemmaksi).
Toivoisin, että joku voisi kertoa, että syy on esim. e-pillereissä. Minulla on nimittäin kaksi kissaa ja pelkään, että kyse saattaisi olla allergisesta reaktiosta niille. En vain käsitä, miten allergia voi puhjeta noin akuutisti, kun olen yli 20 vuotta ollut täysin allergiaton millekään eläimelle. Muitakaan allergioita minulla ei koskaan ole ollut.
Olen nyt muutaman päivän syönyt Kestineä (reseptitön allergialääke), joka ei ole tuntunut vaikuttavan mitenkään.
Voiko allergia puhjeta noin vain?
Suohirviö
2
575
Vastaukset
- Ap
Ja kissoista en tosiaan ole luopumassa, kävi miten kävi. Toivottavasti allergian kanssa pystyy kuitenkin elämään. :/
- homehomsu
Minulle kävi samoin,allergia puhkesi yhtä-äkkiä.
minulla ei tosin turvonnut paikat vaan hengenahdistusta keväisin.altistuin asunnon homeelle ja siitä seurasi allergia ja siitä taas astma.
et silleen.terveys meni.minullakaan ei ole aikaisemmin ollut minkäänlaisia allergioita.
kannattaa mennä allergiatesteihin.hoitamaton allergia johtaa useimiten astmaan.
pyydä lääkäriltä toiset allergialääkkeet jos nykyiset ei auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045241Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325996SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32515677Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011203Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy17110805Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369681Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236491