Sain eilen upouuden Hyundai i30 Wagonin 1.6 bensakoneella ja sillä kaikkein kattavimmalla (Premium) varustelulla. Toistaiseksi on kilsoja mittarissa vasta 102 km, joten voin puhua lähinnä ajotuntumasta ja varusteista. Vankan tuntuinen auto on ajaa, jopa yllättävänkin jykevältä tuntuu. Hiukan saksalaistyyppinen kovahko jousitus, mutta ihan OK niin. Varustelu suhteessa hintaan on aivan uskomaton. On peruutustutka, automaattinen ilmastointi, vakionopeussäädin ratissa olevine säätimineen, nahkaratti, sähköisesti koria vasten kääntyvät, lämmitettävät peilit vilkulla, stop and go- toiminto, täysikokoinen vararengas, valaistut meikkipeilit ym. pikkusälää. Ja tietysti kaikki mahdolliset ajonvakautussysteemit, aluvanteet jne. Lista on todella pitkä. Ainoastaan koirakalterin ruksasin lisävarusteista. Ja silti kaikki tämä alle 23 tuhanteen euroon!
Loppusuoralla valinnassa olleita muita autoja olivat Skoda Octavia, VW Golf Variant, Seat Ibiza ST farkku ja Seat Altea XL farkku. Ja tietysti myös Kia Ceed Wagon. VW konsernin osalta ihmetytti se, että iso osa normaaleista ns. vakiovarusteista piti ostaa erikseen. Vai mitä sanotte näistä? Vähän merkistä ja mallista riippuen: takalasin pyyhin, rengastyökalut, kuormansidontalenkit ja 12V ulosotto tavaratilassa? Huippuna Ibizan farkku, jossa tupakansytytinliitännän saaminen takapaksiin edellytti yli 700 euron varustepaketin ostamista. Myyjä ei luonnollisesti esittänyt mitään ratkaisua tähän ongelmaan. Muutenkin VAG-myyjät olivat hyvin "bisnesorientuneita" ja vilkuilivat kelloa jo 5 min. keskustelun jälkeen sanoen, että kaikki tieto löytyy esitteistä. Supliikkitaidot ja huumorintaju näillä nuorilla tyylikkäillä kukonpojilla olivat muutenkin suunnilleen samaa luokkaa kuin rautakangella. Sellaiselta mieheltä en minä autoa osta. Tämä kokemus muuten on Herttoniemestä. Skodan myyjä oli ainoa positiivinen poikkeus edellä mainittuun.
Olen sen verran vanha mies, että ostin ensimmäisen autoni, Golfin, jo 1970-luvulla. Jo silloin oli Volkkarilla koppavia myyjiä. Ja jokaisen varusteen joutui ruksamaan erikseen ja maksamaan siitä lisähintaa. Samoin takuu on sakemanneilla edelleen yhtä onneton kuin ennen vanhaan. Tätä viimeksi mainittua asiaa muuten saksalaisen AutoBild-lehden toimittajat ihmettelivät lehden elokuun numerossa. Ja VW:n markkinointijohtaja Klingler sanoi, että heidän on otettava joissakin asioissa oppia Hyundailta. Se on paljon sanottu saksalaiselta automieheltä ja siinäkin mielessä huomionarvoista.
Saapa nähdä miten uusi Hyundaini kestää ja toimii seuraavat 4-5 vuotta, jotka ajattelin sillä ajella. Mutta turvana on ainakin 5 vuoden takuu, ilmaiset välitarkastukset ja palveluhenkinen henkilökunta. Tällä kertaa päätin säästää ne 6-7 tonnia, joita vastaavasti varusteltu Golf Variant olisi maksanut. Samaan hintaan kuin mitä nyt maksoin, olisin saanut vain karvalakkimallin Golfista. Aika näyttää teinkö oikean ratkaisun.
Uusi Hyundai i30 Wagon
48
6401
Vastaukset
- i30cw 2.0crdi style
Onnea uudesta autosta, ostit laadukkaimman valmistajan tuotteen joten kovin paljoa huti ei valinta mene etenkin kun sait rahalle vastinetta.
Itse ostettiin i30cw helmikuussa 2009, ajettu nyt vajaa 40tkm ja ollaan tykätty. Koneena isoin diesel, style varusteilla joka kuulostaa samalta kuin kertomasi, irroitettavalla koukulla ja talvirenkailla hintaa hiukan alle 26000e sisältäen huollot 60tkm asti.
Minulla jäi muuten ylimääräiseksi alkuperäiset pölärit, olivat viimetalven käytössä mutta nyt tuli aluvanteet joten jos sinulla on tarvesta niin myyn nuo vaikka kympin kpl, virheettömät (ei rouhittu kivetyksiin).
Mistä päin olet?.. olisi mielenkiintoista nähdä tuo uudistettu malli.
tulehan foorumille khcf.org - Ju_
Toivottavasti olet tyytyväinen autoon! Olet muutenkin tyypillinen Hyundain ostaja, vähän vanhempi mies, nuorempiin vetoavat yleensä nuo Kiat, jos saman konsernin tuotteista puhutaan.
- dldldldldldld
Sen kummemmin tuntematta ihmettelen kyllä jos vaihtoehdoissa o i30 lisäksi Golf variant ja skoda.... mutta ei seat ibiza ole smaan luokkkaan kuuluva, vaikka autona varmasti hyvä.
dldldldldldld kirjoitti:
Sen kummemmin tuntematta ihmettelen kyllä jos vaihtoehdoissa o i30 lisäksi Golf variant ja skoda.... mutta ei seat ibiza ole smaan luokkkaan kuuluva, vaikka autona varmasti hyvä.
Olin valmistautunut pistämään rahaa likoon max. 30 tuhatta, mutta aina parempi, jos halvemmalla pääsee. Kuten nyt kävi. Octavia kyllä miellytti, mutta uskomattoman pitkä toimitusaika ja se, että moni tuikitarpeellinen varuste piti ruksata lisävarusteista, lopetti mielenkiinnon. Seat Altea XL ehkä oli se, joka siitä merkistä eniten kiinnosti. Golf Variant olisi varmasti ollut kelpo peli, mutta siinä joutuu turhan paljon maksamaan merkistä, sekä myyjien asenne oli myös jostain kaukaa menneestä maailmasta.
Pölykapselitarjouksesta kiitän, mutta sain kaupassa aluvanteet niin kesä- kuin talvikumeihin, joten ei ole kapselin tarvetta. Lisävarusteista rastitin ainoastaan koiralterin. Muuten oli kaikki ,itä halusin ja enemmänkin. Sähköisesti sisäänkääntyvät lämmitettävät peilit vilkkutoiminnolla oli ihan mukava lisä, mutta esim. kahta valaistua meikkipeiliä en olisi tarvinnut. Saattaa tosin olla, että emäntä ja tytär niistä tykkäävät.
Asun Helsingin ja Vantaan rajoilla. Kyllä autooni toki tutustumaan pääsee. Mutta myymään en suostu:)) Täytyy pistäytyä foorumillakin. Onhan se mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia myös.
- i130comforf
Teit onnistuneen valinnan, Hyundai on kestävä ja vahva auto ei koskaan ole ongelmia ollut, todella hyvä auto!
- ZAZ-xxx
Ai nyt on olemassa tuollainenkin varustelu? Sille oli varmasti tarvetta. Ostin 1,6 dieselin noin vuosi sitten, ja sitä oli parhaimmillaan vain comfort-versiona. Tiettyjen lisävarusteiden (tuulilasin lämmitys jne.) vaatiminen olisi venyttänyt toimitusajan moninkertaiseksi, joten tyydyin vähempään ja sain auton parissa viikossa.
Tänään Ilta-Sanomissa oli taas yksi autojen laatuvertailu, jossa uusien autojen listalla i30 oli luokkansa terävimmässä kärjessä. Tällaista infoa on mukava saada vaikka jälkeenpäin - en tietenkään olisi luopunut Hyundaista ensimmäisen vuoden jälkeen vaikka se olisi ollut vertailun jumbo. - Renoo-PSA-Forever
Voi hyvä tavaton: Takalasinpyyhin, meikkipeilien valot... wau mitä varusteita!
Mutta missä ovat:
-Xenon valot (ja LED-päivävalot)
-lasikatto
-handsfree avainjärjestelmä
-integroitu navigaattori
-rengaspainetunnistimet
-tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistin
-DVD-näytöt niskatuissa (takapenkkiläisille)
-4 kpl 12V ulosottoja
-moottoriöljymäärän näyttö mittaristossa (kun auton käynnistää)
-pesuveden määrän näyttö jne...
EDELLÄ MAINITTUJA EI HUNIKKAAN SAA EDES RAHALLA!!!
Nämä kaikki löytyvät Renault Meganesta (ei ehkä suomen varusteluettelossa, mutta saatavilla on). Megane on voimakkaasti syönyt Golfin markkinaosuutta Euroopan markkinoilla ja se on helvetin tyylikäs auto!
http://www.renault.fi/upload/Renault_Megane_Sport_Tourer.jpg
Matkustamon melutaso Meganessa on noin 3-4 dBA alhaisempi kuin i30:ssä!
-olen ajanut i30 Wagonilla (vuokra-auto) reilut 1000 km ja en enää koske ko. automalliin
-eihän siinä saanut edes niskatukea säädettyä oikeaan asentoon:-)Totta kyllä, että IHAN KAIKKEA ei saa Hyundain varusteisiin ruksattua. Siis vielä. Vertasin i30 Wagonini varusteita lähinnä VAG-konsernin tuotteisiin ja siinä vertailussa Hyundai veti selkeän voiton. Tosin itse en IHAN KAIKKEA kaipaakaan, vaikka ne Xenon- valot olisin kyllä ottanut. Minulle esim. riittää keskuslukituksen kaukosäätö ja siinä yhteydessä automaattisesti toimiva murtohälyytin autoni avaussysteemiksi aivan mainiosti. Vanhastaan olen tottunut aina huoltoasemalla käydessäni avaamaan konepellin ja tarkastamaan visuaalisesti nesteiden ja öljyn määrät ja luotan tässä asiassa omiin silmiini enemmän kuin elektroniikkaan, joka meidän ilmastossamme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin tökkii.
Eräs vanha jalkapallokaverini, vannoutunut Renault-mies. osti juuri uuden mustan Meganen ja olihan se kieltämättä tyylikäs auto, kun sitä viime viikonloppuna mökkireissun yhteydessä tutkiskelin. Se mitä melutasosta puhuit saattaa pitää paikkansa. Hyundai ei desibeleiltään ole ihan hiljaisin auto, mutta täysin riittävä minulle siinä suhteessa ja asiaan voi toki rengasvalinnalla paljolti vaikuttaa, jos sen kokee häiritseväksi.
Omistin aikoinaan parikin Rellua (R 12) ja vaikka tiedänkin, ettei nykyranskalaisilla ole niiden mallien kanssa mitään tekemistä, jäi silti mieleen moottorin levähtäminen Ruotsissa motarilla, kun mittarissa oli 33 tkm ja nolo auton työntäminen laivaan viimeisenä, Viking Linen henkilökunnan avustuksella ja muutaman kymmenen ihmisen huvittuneiden silmien alla. Samoin jatkuvat ongelmat sähkölaitteiden kanssa, varsinkin talvikelissä. Silti, mukavia autoja nekin Rellut olivat ajaa ja itse suunnittelussa oli paljon hyvää.
Nykyään laatu lienee tasaisempaa ja ne hyvät puolet fransmanneissa ovat edelleen olemassa. Vaikka esim. AutoBildin uusimmassa laatututkimuksessa PSA-konsernin merkit miehittivätkin 20 suosituimman merkin joukossa jumbosijat. Jostain sekin kuitenkin kertoo. Tosin ihan tämän vuoden mallit eivät tässä tilastossa vielä näy.
Ja lopulta mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi kaikille. Kuten eräs lentomekaanikko, armoton automies, kerran totesi: kaikilla ajetaan. Näinhän se menee.
Loppukaneetiksi vielä haluan sanoa, ettei minulla ranskalaisuutta, tai ranskalaisia autoja vastaan mitään periaatteellista ole, vaikka muinaiset huonot kokemukseni vielä joskus kummittelevatkin. Kirjoitin jopa aikanaan laudaturin ranskankielestä:))g70 kirjoitti:
Totta kyllä, että IHAN KAIKKEA ei saa Hyundain varusteisiin ruksattua. Siis vielä. Vertasin i30 Wagonini varusteita lähinnä VAG-konsernin tuotteisiin ja siinä vertailussa Hyundai veti selkeän voiton. Tosin itse en IHAN KAIKKEA kaipaakaan, vaikka ne Xenon- valot olisin kyllä ottanut. Minulle esim. riittää keskuslukituksen kaukosäätö ja siinä yhteydessä automaattisesti toimiva murtohälyytin autoni avaussysteemiksi aivan mainiosti. Vanhastaan olen tottunut aina huoltoasemalla käydessäni avaamaan konepellin ja tarkastamaan visuaalisesti nesteiden ja öljyn määrät ja luotan tässä asiassa omiin silmiini enemmän kuin elektroniikkaan, joka meidän ilmastossamme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin tökkii.
Eräs vanha jalkapallokaverini, vannoutunut Renault-mies. osti juuri uuden mustan Meganen ja olihan se kieltämättä tyylikäs auto, kun sitä viime viikonloppuna mökkireissun yhteydessä tutkiskelin. Se mitä melutasosta puhuit saattaa pitää paikkansa. Hyundai ei desibeleiltään ole ihan hiljaisin auto, mutta täysin riittävä minulle siinä suhteessa ja asiaan voi toki rengasvalinnalla paljolti vaikuttaa, jos sen kokee häiritseväksi.
Omistin aikoinaan parikin Rellua (R 12) ja vaikka tiedänkin, ettei nykyranskalaisilla ole niiden mallien kanssa mitään tekemistä, jäi silti mieleen moottorin levähtäminen Ruotsissa motarilla, kun mittarissa oli 33 tkm ja nolo auton työntäminen laivaan viimeisenä, Viking Linen henkilökunnan avustuksella ja muutaman kymmenen ihmisen huvittuneiden silmien alla. Samoin jatkuvat ongelmat sähkölaitteiden kanssa, varsinkin talvikelissä. Silti, mukavia autoja nekin Rellut olivat ajaa ja itse suunnittelussa oli paljon hyvää.
Nykyään laatu lienee tasaisempaa ja ne hyvät puolet fransmanneissa ovat edelleen olemassa. Vaikka esim. AutoBildin uusimmassa laatututkimuksessa PSA-konsernin merkit miehittivätkin 20 suosituimman merkin joukossa jumbosijat. Jostain sekin kuitenkin kertoo. Tosin ihan tämän vuoden mallit eivät tässä tilastossa vielä näy.
Ja lopulta mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi kaikille. Kuten eräs lentomekaanikko, armoton automies, kerran totesi: kaikilla ajetaan. Näinhän se menee.
Loppukaneetiksi vielä haluan sanoa, ettei minulla ranskalaisuutta, tai ranskalaisia autoja vastaan mitään periaatteellista ole, vaikka muinaiset huonot kokemukseni vielä joskus kummittelevatkin. Kirjoitin jopa aikanaan laudaturin ranskankielestä:))Monenlaista asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään meilläkin, kuten esim. "Merkkien merkki"- tutkimus, joka lähinnä perustuu mielikuviin. Saksan GTÜ katsastustilasto sen sijaan pohjautuu yli 5 miljoonan auton katsastustuloksiin ja on näin muotoa laajin tosiasioihin nojautuva autojen vertaileva vikatilasto.
Tässä tuoretta faktaa. Autot, pienempi keskiluokka, auton ikä 1-3 vuotta ja keskimääräiset ajokilometrit 40 00 km. Vikaindeksi 100 auto kohti:
Hyundai i30, indeksiluku: 5,8 (sijoitus 4.)
Renault Megane, indeksiluku: 25,1 (sijoitus 24.)
Eli 25 suosituimman automallin joukossa tässä luokassa Megane oli toiseksi viimeinen. Viimeinen (25.) oli muuten Golf Variant IV, indeksillä 38,4. Taisi olla onni, etten ottanut farkku Golfia, joka oli vahva ehdokas autonvalinnassani.
Minulle autonvalinta ei ole tunnekysymys, mutta saahan se sitä jollekin muulle toki olla. Ja edelleenkin, kaikilla ajetaan. Ovathan autot myös yksilöitä ja ennekaikkea se miten autostaan kukin huolehtii, vaikuttaa aivan varmasti myös luotettavuuteen. Silti, kyllä Saksan tilastoja on pidettävä suuntaa-antavina. Vähintäänkin.
(Lähde: Ilta-Sanomat 2.10.2010.)- ZAZ-xxx
Miksi kierrät veistä haavassani? Lasikaton ja DVD-pääntukien puuttuminen Hyundaista - ja nimenomaan näiden puutteiden ymmärtäminen - tulee viemään yöuneni ties miten pitkältä ajalta!
- ZAZ-xxx
g70 kirjoitti:
Monenlaista asiakastyytyväisyystutkimusta tehdään meilläkin, kuten esim. "Merkkien merkki"- tutkimus, joka lähinnä perustuu mielikuviin. Saksan GTÜ katsastustilasto sen sijaan pohjautuu yli 5 miljoonan auton katsastustuloksiin ja on näin muotoa laajin tosiasioihin nojautuva autojen vertaileva vikatilasto.
Tässä tuoretta faktaa. Autot, pienempi keskiluokka, auton ikä 1-3 vuotta ja keskimääräiset ajokilometrit 40 00 km. Vikaindeksi 100 auto kohti:
Hyundai i30, indeksiluku: 5,8 (sijoitus 4.)
Renault Megane, indeksiluku: 25,1 (sijoitus 24.)
Eli 25 suosituimman automallin joukossa tässä luokassa Megane oli toiseksi viimeinen. Viimeinen (25.) oli muuten Golf Variant IV, indeksillä 38,4. Taisi olla onni, etten ottanut farkku Golfia, joka oli vahva ehdokas autonvalinnassani.
Minulle autonvalinta ei ole tunnekysymys, mutta saahan se sitä jollekin muulle toki olla. Ja edelleenkin, kaikilla ajetaan. Ovathan autot myös yksilöitä ja ennekaikkea se miten autostaan kukin huolehtii, vaikuttaa aivan varmasti myös luotettavuuteen. Silti, kyllä Saksan tilastoja on pidettävä suuntaa-antavina. Vähintäänkin.
(Lähde: Ilta-Sanomat 2.10.2010.)Volkkarin huono puoli on aivan toivottoman surkea maavara. Epäilemättä käytännöllinen autobahnilla, mutta raivostuttava meikäläisellä maalaistiestöllä. Volkkariin saa korotetun maavaran lisävarusteena, mikä mielestäni on pelkkä vitsi. Siis rahalla saisin auton alle ilmaa!
Ranskalaisten ja Opelien antamalla kokemuksella olen tullut siihen tulokseen, että parempi toimiva käyttöauto kuin epäkuntoiset lisävarusteet de luxe -mallissa. - 77a
kaveri vaahtoat jostain renuista oletko väärällä sivulla...??
- Kuittaaja
Pakko kuitata.
Siinä renussa on varmasti käyttöä sille öljynmäärä mittarille,
löytynee ihan vakiona kaikista malleista?
Ikävä kyllä on vielä automerkkejä, missä tuollaisella mittarilla ei tee mitään,
kun ei se öljy katoa mihinkään.
Megane on vaihtoautona väärää valuuttaa, osa sanoo suoraan ettei halua sitä vaihdossa ja se kyllä muuallakin näkyy hyvityshinnoissa. - ilmaston korotus
ZAZ-xxx kirjoitti:
Volkkarin huono puoli on aivan toivottoman surkea maavara. Epäilemättä käytännöllinen autobahnilla, mutta raivostuttava meikäläisellä maalaistiestöllä. Volkkariin saa korotetun maavaran lisävarusteena, mikä mielestäni on pelkkä vitsi. Siis rahalla saisin auton alle ilmaa!
Ranskalaisten ja Opelien antamalla kokemuksella olen tullut siihen tulokseen, että parempi toimiva käyttöauto kuin epäkuntoiset lisävarusteet de luxe -mallissa.yleensä autoa tehdään tietyllä maavaralla ja lisävaruteena myydään madallettua sport-alustaa, miksi siis tuo normi mallista haluama korotus on vaikea käsittää jos autoon tulee muutoksia ja osia vaihdetaan, niin se yleensä maksaa. Vai saako alennusta kun haluaa madalletun alusta ja saakin vähemmän ilmaa alle.
Näissä nykyisissä eko-versioissa on yleensä madallettu maavara ilmanvastuksen minimoimiseksi. - Xenonxenonxenon
varustelista on kuin keskenkasvuisen mopopojan toiveuni. Olen sen verran ajellut avoautolla lämpimissä maissa etten itselle avoautoa kai kattoikkunaa enään hommaa. Kyllä se pelti vähän paremmin suojaa eri tilanteissa. Tai sitten pitäisi olla panssaroitu se katto. Entäs xenonit, Helsingistä kun lähtee ajeleen mihin suuntaan tahansa niin tiet valaistu satoja kilometrejä. Erikoista että xenoneja on näkyy eniten juuri pääkaupunkiseudulla. Saksalaismerkit huononti halogeenit että xenonit alkoi tehdä kauppaansa ja tämän voi todeta vaikka vamhemmista TM:n testeistä. Itsellä on omakohtaista kokemusta myös, edellisessä sakussa oli hyvät halogeenit mutta seuraavassa aivan paskat, milläs niitä xenoneita muuten myytäs. Xenoneitten valoteho alkaa hiipumaan parin vuoden jälkeen mutta muuten vielä kestävät. 4-7 vuoden jälkeen pakko kalliisti uusia. Taidatkin olla xenonpolttimokauppias kun koko ajan hoet että xenon,xenon. Itse laitan autooni enemmin vaikka kynttilät.
- ZAZ-xxx
ilmaston korotus kirjoitti:
yleensä autoa tehdään tietyllä maavaralla ja lisävaruteena myydään madallettua sport-alustaa, miksi siis tuo normi mallista haluama korotus on vaikea käsittää jos autoon tulee muutoksia ja osia vaihdetaan, niin se yleensä maksaa. Vai saako alennusta kun haluaa madalletun alusta ja saakin vähemmän ilmaa alle.
Näissä nykyisissä eko-versioissa on yleensä madallettu maavara ilmanvastuksen minimoimiseksi.Alkuaan matalat maavarat ja iskarisarjoilla madalletut mallit jätän suosiolla syrjään kun valitsen autoa. Hyundai menee datshalle ilman pohjakosketuksia, vaikka renki traktoreineen onkin laiminlyönyt lanaamisen ja jättänyt tielle korkeahkon keskiharjanteen. Täytyypä huomauttaa henkilökunnalle, mutta - kiitos Hyundain - voin tehdä sen ystävälliseen sävyyn.
- mqåsw
ZAZ-xxx kirjoitti:
Alkuaan matalat maavarat ja iskarisarjoilla madalletut mallit jätän suosiolla syrjään kun valitsen autoa. Hyundai menee datshalle ilman pohjakosketuksia, vaikka renki traktoreineen onkin laiminlyönyt lanaamisen ja jättänyt tielle korkeahkon keskiharjanteen. Täytyypä huomauttaa henkilökunnalle, mutta - kiitos Hyundain - voin tehdä sen ystävälliseen sävyyn.
Tuli juhannuksena vähän rouhittua pässinpolkuja, arvelin pohjan kiinni otettua että nyt öljyt palautui syntysijoille. Kun sain vankkurit kuiville niin vilkaisin pohjan alle että millaiset vauriot, edellisissä autoissa olisi mennyt moottori tai öljypohja halki, ei niin mitään kun alin kohta on keulan apurunko palkkeineen, oli jäänyt sen apurunkon varaan. Ensimmäinen auto jossa kunnolla suunniteltu tollaisia tilanteita varten. Kaveri ajoi germaaniautolla rekan perässä talvella, irtosi jääklöntti siitä rekasta ja pimeällä kun ajoi ja se kun ilmestyi lyhkästen valokeilaan niin eihän siinä mitään kerennyt tekemään. Kuului vain rahakas rouhaisu ja kohta syttyi merkkivalot palamaan. Oli alumiinimoottorista alakerta halki. Meni omaan vakuutukseen ja paljon muuta harvmia ja vaivaa. Siinä oli muuten matala urheilullinen alusta. Sulien autobaanojen kulkine.
- i30 cw
minulla on sadetunnistin lämitettävän tuulilasinalareunan lisäksi omassa i30:ni.Ota asioista selvää ennen kuin tulet huutelemaan.
- autotonautoja
mqåsw kirjoitti:
Tuli juhannuksena vähän rouhittua pässinpolkuja, arvelin pohjan kiinni otettua että nyt öljyt palautui syntysijoille. Kun sain vankkurit kuiville niin vilkaisin pohjan alle että millaiset vauriot, edellisissä autoissa olisi mennyt moottori tai öljypohja halki, ei niin mitään kun alin kohta on keulan apurunko palkkeineen, oli jäänyt sen apurunkon varaan. Ensimmäinen auto jossa kunnolla suunniteltu tollaisia tilanteita varten. Kaveri ajoi germaaniautolla rekan perässä talvella, irtosi jääklöntti siitä rekasta ja pimeällä kun ajoi ja se kun ilmestyi lyhkästen valokeilaan niin eihän siinä mitään kerennyt tekemään. Kuului vain rahakas rouhaisu ja kohta syttyi merkkivalot palamaan. Oli alumiinimoottorista alakerta halki. Meni omaan vakuutukseen ja paljon muuta harvmia ja vaivaa. Siinä oli muuten matala urheilullinen alusta. Sulien autobaanojen kulkine.
Noilla on maavaraa riitämiin kaksivetoisena ja hinta kohdillaan. Pitää ostaa auto omia tarpeita varten, ei Ferraria metsään...golfiini olen ollut tyytyväinen.
Huyndai ix35 /Kia sportage 2veto mallit tulossa vaan koska ja millä hinnalla??
- halpahermanni
ostitko auton myyjien mukavuuden perusteella?
oliko tärkeintä, että varustetasoissa ei ole vaihtoehtoja vaan "kaikki" on pakko ostaa?
miksi Huntain ja kian ostaneiden pitää vakuutella, että tekivät hyvän ja järkevän valinnan?
Ja kaikki tämä 100km kokemuksella, wauh!En ostanut autoa myyjän mukavuuden vuoksi. Mutta, kääntäen, en osta myöskään autoa vittumaiselta ja huonolta myyjältä. Selkisikö? Jos auto miellyttää muuten, menen tarvittaessa jonkun asiallisemman samaa merkkiä myyvän henkilön juttusille.
Olihan varustetasoja 4 ja lisävarusteita vielä päälle, joten minulle riittävä valikoima. Kyllä mihin tahansa nykyautoon saan itselleni riittävän, jopa yleellisen varustetason, mutta joidenkin merkkien kohdalla vain veloitetaan erikseen kaikista perusvermeistäkin. Kuten siitä jo kuuluisaksi tulleesta takalasin pyyhkimestä. Tai rengastyökaluista.
Se teinkö järkevän valinnan, selviää ehkä joskus kolmen vuoden päästä, jonka asian jo aikaisemmin ilmaisinkin. Et tainnut lukea sitä viestiä? Muuten minulla kyllä on eri automalleista 35 vuoden ajalta kokemusta, eli kyllä koeajossakin jo jotain perusjuttuja havaitsen. Ja, kuten jo pariin kertaan kerroin, ei tämä autonvalinta lopulta ole minulle tunneasia. Sekin taisi jäädä sinulta edellisistä viesteistäni huomaamatta.
Ehkä kaikenkaikkiaan ilmaisen itseäni epäselvästi, kun niin paljon tuli väärinymmärrystä. Tai sitten sitten se johtuu lukijasta. Minulla ei muutenkaan ole tarvetta vannoa minkään automerkin nimeen. Pyrin vain osallistumaan keskusteluun. Mieluiten asialliseen sellaiseen. Mikään yksittäinen automerkki ei kuitenkaan ole kaikessa parempi kuin muut ja uusia malleja tulee koko ajan. Tilanne elää. Vai oletko eri mieltä?
Hyvää syksyä joka tapauksessa ja mukavia kilometrejä, millä autolla sitten ajeletkin!- käyttäjä vaan
g70 kirjoitti:
En ostanut autoa myyjän mukavuuden vuoksi. Mutta, kääntäen, en osta myöskään autoa vittumaiselta ja huonolta myyjältä. Selkisikö? Jos auto miellyttää muuten, menen tarvittaessa jonkun asiallisemman samaa merkkiä myyvän henkilön juttusille.
Olihan varustetasoja 4 ja lisävarusteita vielä päälle, joten minulle riittävä valikoima. Kyllä mihin tahansa nykyautoon saan itselleni riittävän, jopa yleellisen varustetason, mutta joidenkin merkkien kohdalla vain veloitetaan erikseen kaikista perusvermeistäkin. Kuten siitä jo kuuluisaksi tulleesta takalasin pyyhkimestä. Tai rengastyökaluista.
Se teinkö järkevän valinnan, selviää ehkä joskus kolmen vuoden päästä, jonka asian jo aikaisemmin ilmaisinkin. Et tainnut lukea sitä viestiä? Muuten minulla kyllä on eri automalleista 35 vuoden ajalta kokemusta, eli kyllä koeajossakin jo jotain perusjuttuja havaitsen. Ja, kuten jo pariin kertaan kerroin, ei tämä autonvalinta lopulta ole minulle tunneasia. Sekin taisi jäädä sinulta edellisistä viesteistäni huomaamatta.
Ehkä kaikenkaikkiaan ilmaisen itseäni epäselvästi, kun niin paljon tuli väärinymmärrystä. Tai sitten sitten se johtuu lukijasta. Minulla ei muutenkaan ole tarvetta vannoa minkään automerkin nimeen. Pyrin vain osallistumaan keskusteluun. Mieluiten asialliseen sellaiseen. Mikään yksittäinen automerkki ei kuitenkaan ole kaikessa parempi kuin muut ja uusia malleja tulee koko ajan. Tilanne elää. Vai oletko eri mieltä?
Hyvää syksyä joka tapauksessa ja mukavia kilometrejä, millä autolla sitten ajeletkin!älä nyt ota liikaa tunnetta peliin. Jokainen ajaa millä itse tai kaverit haluaa, mutta sulla taitaa olla "kaikki" pelissä valintasi suhteen.
Oletko peräti Huntai kauppias??
- kolkyt
teit hyvän valinnan, nämä autot kun kestävät takuun umpeutumisenkin jälkeen:)
- realiteetit kunniaan
viisi vuotta jo takana??
Vai onko vain myyjän valamaa uskoa aasian halpia autoa kohtaan.
- i30 laadukas
Aika normaali kuvio tuntuu olevan, että valinta on tehty esim. Octavian ja i30 välillä.
Molempia autoja löytyy tuttavapiiristä useampia.
Kokemukset ovat i30 hyviä. Ovat juuri sellaisia kuin pitääkin eli toimivat ongelmitta vuodesta toiseen.
Tuntuvat monet olevan todella tyytyväisiä i30 vaikka auto on ollut jo usemman vuoden.
Ei Octaviatkaan huonoja ole, mutta eivät viattomia. Ihmeellisiä sähkö-, jarru-, anturi- ja tiivistevikoja ollut tuttavan vähän ajetussa -06 octaviassa, toisella on takuuseen korjailtu jotain pientä.
Mielikuva octavian laadusta on, että ei ole enää sitä mitä oli ns. 97-04 korimallin aikana.
Nyt on sitä normaalia vag tasoa ongelmineen.- mwpas,
Toi Ocun osalta mitä laatuun tulee. VW:n sisäinen laatuvertailu silloin aikoinaan toi ton esiin ettei halvin voi olla laadukkain (oli silloin laaduntarkkailun mukaan paras) pitkässä juoksussa konsernin sisällä ja hyvin on onnistuneet korjaamaan tilanteen. Erikoista on että Suomalaiset on sitten alkaneet ostaa Skodaa kun laatu huononi. Tosin auton visuaalinen ilme kyllä on parantunut, Toyotan laatuarpominen on ohjannut tojotistia Skodan puikkoihin. Itse kokeilin myös Skodaa mutta Hyundai korkeampana miellytti enemmän. Samoin hyvä varustetaso miellytti, oli just`ne varusteet mitkä tarvitsin ei tarvinnut maksaa kuin metalliväristä oli murtohälyttimet sun muut himmelit. Xenoneita en tarvitse kun on hyvät valot muutenkin niinkuin TM:ssä sanottiinettä näillä jo pärjää. Saksalaisissa kun xenonit tulivat niin tietoisesti heti huonontivat halogeenejä, esim. Passat, Opelit jne. Edellinen auto oli saku ja en ottanut lisämaksusta xenoneita ja sain helvetin huonot valot. Sitä edellinen oli yhtä huonolaatuinen ja päätin kokeilla ensimmäistä aasialaismerkkiä enkä ole katunut, päinvastoin. Saa olla melkoinen myyntivelho kuka pystyy mulle sakuauton enään kauppaamaan, on laatuero kuitenkin sellainen.
mwpas, kirjoitti:
Toi Ocun osalta mitä laatuun tulee. VW:n sisäinen laatuvertailu silloin aikoinaan toi ton esiin ettei halvin voi olla laadukkain (oli silloin laaduntarkkailun mukaan paras) pitkässä juoksussa konsernin sisällä ja hyvin on onnistuneet korjaamaan tilanteen. Erikoista on että Suomalaiset on sitten alkaneet ostaa Skodaa kun laatu huononi. Tosin auton visuaalinen ilme kyllä on parantunut, Toyotan laatuarpominen on ohjannut tojotistia Skodan puikkoihin. Itse kokeilin myös Skodaa mutta Hyundai korkeampana miellytti enemmän. Samoin hyvä varustetaso miellytti, oli just`ne varusteet mitkä tarvitsin ei tarvinnut maksaa kuin metalliväristä oli murtohälyttimet sun muut himmelit. Xenoneita en tarvitse kun on hyvät valot muutenkin niinkuin TM:ssä sanottiinettä näillä jo pärjää. Saksalaisissa kun xenonit tulivat niin tietoisesti heti huonontivat halogeenejä, esim. Passat, Opelit jne. Edellinen auto oli saku ja en ottanut lisämaksusta xenoneita ja sain helvetin huonot valot. Sitä edellinen oli yhtä huonolaatuinen ja päätin kokeilla ensimmäistä aasialaismerkkiä enkä ole katunut, päinvastoin. Saa olla melkoinen myyntivelho kuka pystyy mulle sakuauton enään kauppaamaan, on laatuero kuitenkin sellainen.
Uusia malleja tulee markkinoille joka valmistajalta jatkuvasti. Luonnollisestikaan kaikki mallit eivät ole menestystarinoita. Kyse onkin siitä, että löytää omiin tarkoituksiin sopivan ja luotettavan auton. Tällä hetkellä Hyundai i30 Wagon tuntui kaikki asiat huomioonottaen siltä parhaalta vaihtoehdolta. Myönnän kyllä, että minua myös kiinnosti itselleni uutena aluevaltauksena kokeilla korealaista autoa. Lähes kaikkia muita valmistajamaita on jo tullut vuosien varrella testattua omassa ajossa.
Ei minulla ole mitään tosiasiallista syytä tällä hetkellä epäillä valintani järkevyyttä. Jos kolmen vuoden päästä ilmenee, että iskin käteni tahmeeseen, niin olen siinä tapauksessa asian valmis avoimesti myöntämään. Tuskin siihen tilanteeseen kuitenkaan joudun. Hyundai on aivan varmasti tällä hetkellä eräs dynaamisimmista autonvalmistajista ja lähitulevaisuus näyttää erittäin kiinnostavalta. Aikovat kuulemma seuraavan kahden vuoden aikana lanseerata peräti 12 uutta automallia. Ja se, pojat, on todella paljon. Jos vielä asiakaspalvelu pysyy samanaikaisesti kuluttajaystävällisenä ja huolto pelaa, olen varma, että merkki parantaa huomattavasti asemiaan täällä kylmässä pohjolassakin.
- Hyundai30
Kunnon auton hankit, onnittelut siitä. Ja mitä tulee 4-5 vuoden päähän niin tämä auto toimii edelleen joka ei kaikkien merkkien kohdalla ole niinkään varma asia:)
- k...
Mulla Hyndai Tusconi,suunnittelin vaihtoa,mistä ostit (vaihdoit)
- Olisit ajatellut ens
Säästit nyt 6-7 tonnia, mutta entäpä sitten kun yrität päästä eroon Huihaista?
- Rellumies
Renault Laguna vuosimalli 2008 oli muuten 4. VÄHÄvikaisin auto viimeisimmässä katsastustilastossa. Jäivät idän ihmeet kaus taakse. Tässä linkki ihmeteltäväksi. http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitteet/a-katsastus-vikatilasto2011.pdf
- Väärät pelit
En silti menisi edes katsomaan sitä Leguaania.
- vinetto-Alain
Auto Bild on kestotestannut molemmat 100000 km kestotestillä. Hyundai menestyi loistavasti mutta Lagunan tarina on toisenlainen, moottori purettuna näytti siltä että sillä olisi ajettu kolminkertainen ajomäärä. Kulumajälkiä oli paljon. Silti auto voi läpäistä katsastuksen, harvemmin auto katsastukseen lavetilla viedään, kannattaa korjata ensin ettei katsastajalle tarvitse sanoa ettet viittisi tuupata että auton sisään halliin. Renaultin kestotesti numerossa 1/2010, testi-extra.
- Fortte
vinetto-Alain kirjoitti:
Auto Bild on kestotestannut molemmat 100000 km kestotestillä. Hyundai menestyi loistavasti mutta Lagunan tarina on toisenlainen, moottori purettuna näytti siltä että sillä olisi ajettu kolminkertainen ajomäärä. Kulumajälkiä oli paljon. Silti auto voi läpäistä katsastuksen, harvemmin auto katsastukseen lavetilla viedään, kannattaa korjata ensin ettei katsastajalle tarvitse sanoa ettet viittisi tuupata että auton sisään halliin. Renaultin kestotesti numerossa 1/2010, testi-extra.
Itse ostin Hyndain i 130 farmarin olen ajanut 5000 Km. Auto tuntuu hyvältä mutta start stop toimii vai pitkässä ajossa. Maahatuojan edustaja sanoo että näin se vain toimiikin. Ei kyllä ohjekirjan mukaan näin olisi.Olisiko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?Huollto ei myöskään saa toimimaan. Kun ajat 100 km niin sen jälkeen start stop toimii 30- 40 km lyhyttä ajoa ja sitten ei taas toimi.
- Wanha kuski
Fortte kirjoitti:
Itse ostin Hyndain i 130 farmarin olen ajanut 5000 Km. Auto tuntuu hyvältä mutta start stop toimii vai pitkässä ajossa. Maahatuojan edustaja sanoo että näin se vain toimiikin. Ei kyllä ohjekirjan mukaan näin olisi.Olisiko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?Huollto ei myöskään saa toimimaan. Kun ajat 100 km niin sen jälkeen start stop toimii 30- 40 km lyhyttä ajoa ja sitten ei taas toimi.
Mulla on lauantaina 2 vuotta täyttävä Huyndai i30 farkku ja kyllä "stop and go" on aina toiminut, paitsi ehkä 5 min. käynnistyksestä ja silloin, kun ilman lämpötila on nollan tienoilla tai alle. Siis kylmimmän talven aikana säästää akkua kaiketi. Ajan enimmäkseen Helsingissä ja ympäristössä, joten teen sellaisia 20-40 km ajosuoritteita 2-5 päivässä. Aina on ja täysin loogisesti, em. rajoituksilla toiminut.
- Jatss
Fortte kirjoitti:
Itse ostin Hyndain i 130 farmarin olen ajanut 5000 Km. Auto tuntuu hyvältä mutta start stop toimii vai pitkässä ajossa. Maahatuojan edustaja sanoo että näin se vain toimiikin. Ei kyllä ohjekirjan mukaan näin olisi.Olisiko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?Huollto ei myöskään saa toimimaan. Kun ajat 100 km niin sen jälkeen start stop toimii 30- 40 km lyhyttä ajoa ja sitten ei taas toimi.
Ostin Hyndain 130 farmari 2011 ajettu 4000 km eikä toimi mullakaan start stop muuta kuin pitkillä matkoilla. Korjaamo ja maahatuoja ilmoittaa vaan että ei se muullalailla toimikkaan. Mitä sillä sitten tekee kun ei sitä pitkillä matkoilla tarvitse ja lyhkäsillä matkoilla ei toimi. Mielestäni siinä on joku perusvika koska monissa erimerkkisissä autoissa se toimii. On tainnut tulla ostettua väärän merkkinen auto.
- ei oikein istunut
Itse vaihdoin kevällä i30 diisselin pois ja ongelmia siinä oli. Lähinnä huono käynistyvyys ajoittain. Ehkä bensa kone siinä parempi. Helv.. meluisa lisäksi moottorite nopeuksilla. Rasittavaa ajaa pitempiä matkoja. Ajoin myös uuden i30 , mutta oli samanlainen meluaja kuin vanhempi korinen. Siihen tyssäs minun mielenkiinto.
- iippuvartti
Eipäs tainnut loppua se mielenkiinto. Itselläni oli aikoinaan Toyota ja kun loppui mielenkiinto siihen merkkiin niin edes sillä palstalla ei ole mielenkiintoa vierailla.
- ei oikein istunut
iippuvartti kirjoitti:
Eipäs tainnut loppua se mielenkiinto. Itselläni oli aikoinaan Toyota ja kun loppui mielenkiinto siihen merkkiin niin edes sillä palstalla ei ole mielenkiintoa vierailla.
Mielenkiinnosta käyn aina välillä lukemassa täällä, kuinka silmitöntä kehuskelua , muka hyvästä Huyndaista täällä on. Totuus ainakin minulla oli toista. Pidin i30 diisseliä vajaa kolme vuotta ja minulle riitti. Viimeinen piste oli kun talvella hyyty mökille pakkaseen(-23). Hinattiin taas pajalle käynistyvyyden takia ja kuntoon ei tullut . Oli tutkittavana ainakin 4 kertaa tuloksetta. Mikään aikaisempi uudehko auto ei ole hyytynyt pakkaseen.
Saat...moinen meteli ajossa kylkiäisenä ja muutakin pikku harmia lisäksi. - Uusi, toimiva auto?
ei oikein istunut kirjoitti:
Mielenkiinnosta käyn aina välillä lukemassa täällä, kuinka silmitöntä kehuskelua , muka hyvästä Huyndaista täällä on. Totuus ainakin minulla oli toista. Pidin i30 diisseliä vajaa kolme vuotta ja minulle riitti. Viimeinen piste oli kun talvella hyyty mökille pakkaseen(-23). Hinattiin taas pajalle käynistyvyyden takia ja kuntoon ei tullut . Oli tutkittavana ainakin 4 kertaa tuloksetta. Mikään aikaisempi uudehko auto ei ole hyytynyt pakkaseen.
Saat...moinen meteli ajossa kylkiäisenä ja muutakin pikku harmia lisäksi.Meillä 1,5 v Hyntsikka i30 diesel. Viime talvena käynnistyi vaivatta työpäivän jälkeen -20 asteesta. Nyt pitäisi aina olla roikassa. Hehkut ja akku tarkistettu ei vikaa. Polttoaineen syötön tutkimisesta puhuttu, jokohan nyt sen tutkivat, kun taas huollossa. Aika lailla ottaa päähän, kun huollossa ei uskota, että autossa tosiaan on jotain vikaa. Aluksi jopa epäiltiin hehkuttamisen "unohtuneen". Pitänee palata -98 vm Poloon. Se kun käynnistyy pakkasellakin. Muuten kyllä autoon tyytyväinen (ajettu liki 60 t), paitsi jarruja jumii lumitypräkän jälkeen niin, että vasara on vakiovarusteena mukana, että saa sillä naputella:)
- farmari 5
Kuka osaisi neuvoa mistä saisi hyndai i30 2011 malli Farmari besa takapuskuriin lastaussuojan. kun ei Hyndailta sellaista löydy.Jos tiedät ole ystävällinen ja kerro.
- Farmari 5
H&K. kirjoitti:
Hei! Just se Kiitos vihjeestä
- H&K.
Farmari 5 kirjoitti:
Hei! Just se Kiitos vihjeestä
Kiitos vain!
Tuolta olen itsekin tilannut jotain pientä erikoista ja minut se on yllättänyt nopeudellaan. Luotettavuus on varmaan myös ihan ok.
Kerran tilasin Sonataani yhden osan torstaina ja jo seuraavan tiistaina se tuotiin minulle kotiin. Ei Helsingistäkään välttämättä saa yhtään nopeammin.
- mietinvielä
Kia ja Hyundai pitkä takuu kialla 7 vuotta ja hyudailla 5
Mietin ostanko kia picanton vai hyundai i 20 , tai sitten i 30 wagonin tai
kia ceedin wagonin, Minun tavarat mahtuu picantoon takapenkit taitettuna - Wanha kiekkomies
Siihen i30 wagoniin on helpompi pakata, jos kamaa on vähänkään enemmän, eikä tarvitse penkkejä taitella. Tosin eihän se mikään ylivoimainen vaiva ole. Jos sinun ei usein tarvitse kuljettaa isoja lasteja tavaraa, ainoastaan silloin tällöin, niin pienempikin malli riittää varmasti. pienempi auto kuluttaa aina vähemmän ja säästät vuositasolla polttoainekuluissa satoja euroja. Vakuutuuksissa tulee lisää säästöä. Eihän iso autoa kannata ostaa, jos ei välttämättä tarvitse, eikä esim. usein aja pitkiä matkoja työkseen tms. Ellet sitten imagosyistä halua isoa autoa. Mutta siten sinun pitäisi ostaa vielä isompi kuin Hyndai i30 wagon.
Itse pelaan veteraanijääkiekkoa ja kuljetan muutaman kerran viikossa lätkäkassia ja mailoja autossa ja farkkumalli on minulle hyvä. Jos en pelaisi jääkiekkoa, ostaisin pienemmän auton. - minäkin sain
eilen ja voin saada taas tänäänkin.
- onks älyä,ei !!
voi tun idiootti . tieräksää vatipää itte mitää sää kirjotat .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802