miks joutuu maksaa yl satasen jotain ennakopidätysta vai mitä lienee veroa 500 euron maksusta...20% on aika huikeen paljon tosta summasta...olen kuullut jostain NOLLA VERO KORTISTA jolla voi alentaa veroa tosta 20% prosstatakin mutta onko se muka oikeasti mahdollista!? töissä en käy ja asumistukea saan toho päälle...en mitään muita tukia. ja tosta saa vuoden lopussa huikeen satasen takas palautuksina..11 kuukaudelta ei saa siis takaisin MITÄÄN!
20% veroa työttymyysturvasta? miksi!?
12
983
Vastaukset
- åpläk,
Nolla verokortti tulee kyseeseen harvoissa tilanteissa.
Jos olet ollut koko vuoden työttömänä, niin tuo 20 % menee auttamatta.
Jos olet ollut osan vuotta työssä, niin sitten saattaa olla muutosverokortti mahdollinen, koska saisit tuolloin työtulovähennyksen. - Tarkkaan..
Jos olet koko vuoden työttömänä, niin tuo 20% on melko tarkkaan oikein.
"saa vuoden lopussa huikeen satasen takas palautuksina..11 kuukaudelta ei saa siis takaisin MITÄÄN!"
Ei noin, vaan saat koko vuoden veroista takaisin 100€.
Toki voit hakea verokortin, jossa on pienempi prosentti, mutta varaudu sitten maksamman jälkiveroja.- ´´´´´´´´´
'''Toki voit hakea verokortin, jossa on pienempi prosentti, mutta varaudu sitten maksamman jälkiveroja.'''
Ei se ole niin vain haettavissa. Jos verovirasto katsoo, että veronpidätys on oikein, niin ei uutta verokorttia anneta. - jdeyfhdetfh
´´´´´´´´´ kirjoitti:
'''Toki voit hakea verokortin, jossa on pienempi prosentti, mutta varaudu sitten maksamman jälkiveroja.'''
Ei se ole niin vain haettavissa. Jos verovirasto katsoo, että veronpidätys on oikein, niin ei uutta verokorttia anneta.Hae oikea verokortti.Jos työtön niin silloin haet verokortin sosiaali ja muihun tukiin koska työttömyyspäiväraha kuuluu niihin ja tuolla tuella jos 500kk saat on vero 15,5%
- 4545454574554
jdeyfhdetfh kirjoitti:
Hae oikea verokortti.Jos työtön niin silloin haet verokortin sosiaali ja muihun tukiin koska työttömyyspäiväraha kuuluu niihin ja tuolla tuella jos 500kk saat on vero 15,5%
verokorttia sosiaalietuuksia varten - se on poistunut. Vero on työttömyystuesta vähintään 20 %, ja sillä hyvä.
Ennen on ollut se sosiaalietuuskortti, vaan ei ole enää.
"Oletteko jo eläkkeellä!" Voi kuule, minä kun en lääkärin pakeille mene, niin sitä eläkettä saa odottaa pitkään, ja ilman lääkärin valheita sitä eläkettä ei saa.... Että sillai. Kohta kun loppuu sosiaalietuuksien ansainta vaikkapa sen vuoksi että ollaan vva, niin sitten on kaikki hyvin. - ´´´´´´´´´´´
4545454574554 kirjoitti:
verokorttia sosiaalietuuksia varten - se on poistunut. Vero on työttömyystuesta vähintään 20 %, ja sillä hyvä.
"Oletteko jo eläkkeellä!" Voi kuule, minä kun en lääkärin pakeille mene, niin sitä eläkettä saa odottaa pitkään, ja ilman lääkärin valheita sitä eläkettä ei saa.... Että sillai. Kohta kun loppuu sosiaalietuuksien ansainta vaikkapa sen vuoksi että ollaan vva, niin sitten on kaikki hyvin.''''verokorttia sosiaalietuuksia varten - se on poistunut. Vero on työttömyystuesta vähintään 20 %, ja sillä hyvä.
Ennen on ollut se sosiaalietuuskortti, vaan ei ole enää. ''''
Vaikka erillistä sosiaalietuuskorttia ei olekaan, niin kyllä työttömyyskorvausta saava voi saada myös pienemmän veronpidätyksen, kun hakee uuden verokortin. Tuo edellyttää, että osan vuotta on ollut ilman työttömyykorvausta, esim. työssä. Jos koko vuosi on työttömyyskorvauksen varassa, niin sitten pätee tuo 20 %.
Tuo, ettei työtön voisi saada muutosverokorttia pienemmälle pidätykselle missään tilanteessa, on jostain syystä syntynyt sitkeä väärinkäsitys, joka tuntuu aina silloin tällöin palstoille putkahtavan. - fjfghjdföghhgöhfg
´´´´´´´´´´´ kirjoitti:
''''verokorttia sosiaalietuuksia varten - se on poistunut. Vero on työttömyystuesta vähintään 20 %, ja sillä hyvä.
Ennen on ollut se sosiaalietuuskortti, vaan ei ole enää. ''''
Vaikka erillistä sosiaalietuuskorttia ei olekaan, niin kyllä työttömyyskorvausta saava voi saada myös pienemmän veronpidätyksen, kun hakee uuden verokortin. Tuo edellyttää, että osan vuotta on ollut ilman työttömyykorvausta, esim. työssä. Jos koko vuosi on työttömyyskorvauksen varassa, niin sitten pätee tuo 20 %.
Tuo, ettei työtön voisi saada muutosverokorttia pienemmälle pidätykselle missään tilanteessa, on jostain syystä syntynyt sitkeä väärinkäsitys, joka tuntuu aina silloin tällöin palstoille putkahtavan.sitten viranomaisten omasta tiedottamisesta: Sillä näin se siellä lukee, kun tutkii netistäkin viranomaisten tiedotuksia: Vähintään 20 %
Mutta kinatkaa rauhassa. Ja siksi toisekseen: Kun kerran sitä sosiaalietuuskorttia ei enää ole, niin itsehän vielä vÄitätte väärin ja julistatte väärää tietoa.
Mutta ihan vapaasti hakekaa niitä alennuksia.... Hakeminen ei mitään maksa. - ´´´´´´´´´´´
fjfghjdföghhgöhfg kirjoitti:
sitten viranomaisten omasta tiedottamisesta: Sillä näin se siellä lukee, kun tutkii netistäkin viranomaisten tiedotuksia: Vähintään 20 %
Mutta kinatkaa rauhassa. Ja siksi toisekseen: Kun kerran sitä sosiaalietuuskorttia ei enää ole, niin itsehän vielä vÄitätte väärin ja julistatte väärää tietoa.
Mutta ihan vapaasti hakekaa niitä alennuksia.... Hakeminen ei mitään maksa.No, jos viittaat Kelan sivun antamiin tietoihin, niin niihin onkin syytä suhtautua varauksella. Tiedän, että tuo juttu on kerrottu harhaanjohtavasti. Eikä ole ainut juttu.
- ei vain siellä.
´´´´´´´´´´´ kirjoitti:
No, jos viittaat Kelan sivun antamiin tietoihin, niin niihin onkin syytä suhtautua varauksella. Tiedän, että tuo juttu on kerrottu harhaanjohtavasti. Eikä ole ainut juttu.
ihan sama viesti: vähintään 20 %.
- ´´´´´´´´´´
ei vain siellä. kirjoitti:
ihan sama viesti: vähintään 20 %.
Voipi ollakin. Mutta tuo maininta pätee vain siinä tapauksessa, että työtön on työttömänä koko vuoden. Siinä ei ole siis otettu huomioon sitä, että työtön on osan vuotta ollutkin työssä, jolloin hän saa työtulovähennyksen, mikä sitten johtaa alempaan veroprosenttiin.
Olen itse sukulaiseni puolesta pyytänyt muutosverokortin em. tilanteessa ja se on tullut alemmalle veroprostentille. Ja se toimitettiin saajalleen.
Juttuhan on ihan yksinkertainen. Jos laittaa netissä verokorttihakemuksen, niin se laskee veroprosentin, mistä näkyy se, onko oikeutta matalampaan veroprosenttiin. Jos ei halua luottaa nettitilaukseen, niin sitten voi soittaa. Siinä kannattaa sitten olla valmiina tarvittavat tiedot, eli ansaittu työpalkka, siitä pidätetty vero sekä mahdollisesti jo saatu työttömyyskorvaus, siitä pidätetty vero sekä arvio loppuvuoden työttömyyskorvauksista. Sen lisäksi on syytä laskea mahdollinen työttömyyskassamaksu. Uutta verokorttia ei yksinkertaisesti toimiteta, jos veronpidätys ei muutu. Sen, muuttuuko, saa tietää jos puhelinkeskustelun aikana, koska sitä mukaa, kun verovirkailija laittaa summia tietojärjestelmään, se laskee oitis veronpidätyksen suuruuden. - jaa muka
4545454574554 kirjoitti:
"Oletteko jo eläkkeellä!" Voi kuule, minä kun en lääkärin pakeille mene, niin sitä eläkettä saa odottaa pitkään, ja ilman lääkärin valheita sitä eläkettä ei saa.... Että sillai. Kohta kun loppuu sosiaalietuuksien ansainta vaikkapa sen vuoksi että ollaan vva, niin sitten on kaikki hyvin.mistä lähtien on muka poistunut ? Minä hain muutosverokorttia etuutta varten 21.5.2010.
olin ollut palkkatuella huhtikuun puoleen väliin ja loppuvuoden työmarkkinatuesta pidätetään 17 % ennakonpidätystä muutosverokortin perusteella
- kokemusta on
saat viä lisäveroja klun sulla ei ole tyämatka kuluja ja muita mahdollisia vähennyksiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181