Kuuntelen juuri Soile Isokosken levyä "Suomalainen rukous" (Finnish Sacred Songs). Hienoa musiikkia ja laulua!
Onko totta kuulemani, että Soile Isokoski olisi ex-vl, joka on hylätty Jumalan seurakunnan ulkopuolelle omien toimesta?
Soile Isokoski ja suomalainen rukous
42
5817
Vastaukset
- (*.*)~¨~
yksittäinen ylilyönti se oli. Ei enää tapahdu sellaista.
- Korjaus
arkipäivää vl-herätysliikkeessä tänä päivänä.
- suomalainen rukous
Korjaus kirjoitti:
arkipäivää vl-herätysliikkeessä tänä päivänä.
vl-yhteisöstä omien toimesta poispotkiminen ei selvästikään ole vaikuttanut millään lailla hänen uskoonsa, vaan levy on todella kaunis ja hengellisesti koskettava!
- Sectori
suomalainen rukous kirjoitti:
vl-yhteisöstä omien toimesta poispotkiminen ei selvästikään ole vaikuttanut millään lailla hänen uskoonsa, vaan levy on todella kaunis ja hengellisesti koskettava!
Lyyleri vastasi minulle Soilesta tähän tyyliin: Ihana ihminen, mutta luopunut uskosta jo kauan sitten.
Minusta on kaksinaamaista kuunnella sydän kallellaan levyltä kaunista hengellistä musiikkia, ja todeta sen päälle, että "harmi vain, kun meni maailmaan." Erittäin kaksinaismoralistista. Onkohan hän ollut sielunvihollisen vallassa tehdessään tuota levyä? - suomalainen rukous
Sectori kirjoitti:
Lyyleri vastasi minulle Soilesta tähän tyyliin: Ihana ihminen, mutta luopunut uskosta jo kauan sitten.
Minusta on kaksinaamaista kuunnella sydän kallellaan levyltä kaunista hengellistä musiikkia, ja todeta sen päälle, että "harmi vain, kun meni maailmaan." Erittäin kaksinaismoralistista. Onkohan hän ollut sielunvihollisen vallassa tehdessään tuota levyä?joka tapauksessa on hyvä huomata, että tämä lyyleri on arviossaan aivan väärässä.
Eikö se ole tärkeintä ja iloinen asia ymmärtää? - Sectori
joka tapauksessa on hyvä huomata, että tämä lyyleri on arviossaan aivan väärässä.
Eikö se ole tärkeintä ja iloinen asia ymmärtää?Onhan se, mutta surullista on, että se taitaa olla myös virallinen vl-kanta.
- tikutakunkuorolainen
Sectori kirjoitti:
Minusta on kaksinaamaista kuunnella sydän kallellaan levyltä kaunista hengellistä musiikkia, ja todeta sen päälle, että "harmi vain, kun meni maailmaan." Erittäin kaksinaismoralistista. Onkohan hän ollut sielunvihollisen vallassa tehdessään tuota levyä?Sinähän sekoilet , kuten myös edellinen kirjoittaja. Eihän laulaminen ja usko ole mitenkään sama asia.Ei laulamalla tulla uskovaiseksi.
Ilman uskoakin ihminen voi laulaa kauniisti ja herttaisesti, kuin myös hän voi olla ihana ihminen. Soile on saanut Jumalalta lahjaksi kauniin äänen, mutta hän on myös tehnyt se eteen paljon työtä. Se ei todellakaan ole tullut hänelle jouten ollen.
Parempi olisi, jos täällä ei märehdittisi toisten uskoa, varsinkaan nimillä mainiten, parempi puhua omasta uskostaan/ uskomattomuudestaan. - Sectori
tikutakunkuorolainen kirjoitti:
Sinähän sekoilet , kuten myös edellinen kirjoittaja. Eihän laulaminen ja usko ole mitenkään sama asia.Ei laulamalla tulla uskovaiseksi.
Ilman uskoakin ihminen voi laulaa kauniisti ja herttaisesti, kuin myös hän voi olla ihana ihminen. Soile on saanut Jumalalta lahjaksi kauniin äänen, mutta hän on myös tehnyt se eteen paljon työtä. Se ei todellakaan ole tullut hänelle jouten ollen.
Parempi olisi, jos täällä ei märehdittisi toisten uskoa, varsinkaan nimillä mainiten, parempi puhua omasta uskostaan/ uskomattomuudestaan.Olen samaa mieltä, mutta en minä ole sanonut hänen uskostaan mitään. Kerroin mitä lyyleri sanoi hänestä, kun keskustelimme aiheesta. Sinäkin asetat vähän kysymysmerkkiä hänen uskolleen, vaikka et sitä itse huomaa.
- suomalainen rukous
Sectori kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta en minä ole sanonut hänen uskostaan mitään. Kerroin mitä lyyleri sanoi hänestä, kun keskustelimme aiheesta. Sinäkin asetat vähän kysymysmerkkiä hänen uskolleen, vaikka et sitä itse huomaa.
nimenomaan niin outoa on, että Suomessa on olemassa tällainen kristillinen lahko, jonka toimintaan kuuluu oleellisesti kanssaihmisten uskon kyseenalaistaminen ja osoittaminen.
- vl..uskoko
jos olisi vl-- ollut, teillähän seurakunta ja saarnaajat tuomitsee helvettiin erottamalla. hirveä usko.
Sulo Isokoski oli hänen isänsä.
Jostain syystä he muuttelivat paljon paikasta toiseen.
Sulolle hanurin soittaminenkin oli syntiä ja sitä ei saanut soittaa häissäkään.- suomalainen rukous
on aivan outua ja omituista.
Jos nyt ruvetaan historiaa kaivelemaan, niin olihan Lutherhin monipuolisen (siis myös elämäniloisen) musiikin ja laulun ystävä ja olut oli hänen yksi lempijuomistaan. Eikö hän jonkin verran säveltänytkin? Ja oli lisäksi uskossa. - 3+17
on aivan outua ja omituista.
Jos nyt ruvetaan historiaa kaivelemaan, niin olihan Lutherhin monipuolisen (siis myös elämäniloisen) musiikin ja laulun ystävä ja olut oli hänen yksi lempijuomistaan. Eikö hän jonkin verran säveltänytkin? Ja oli lisäksi uskossa.nyky vl-opin mukaan pidettäisi uskovaisena.
- suomalainen rukous
3+17 kirjoitti:
nyky vl-opin mukaan pidettäisi uskovaisena.
kummallista, outoa ja pelottavaa, että on olemassa tällaisia krisitillisiä yhteistöjä, kuten vanhoillislestadiolaisuus Suomessa, joidenka toiminnassa tärkeää osaa näyttelee ihmisten uskossa olemisen aitouden määritteleminen ja sitten lopuksi saadaan aikaan "virallinen" yhteisön mukisematta hyväksymä tuomio lähimmäisen uskon aitoudesta. Kamalinta tässä on se, että aitouden määrittelemistä arvioidaan kaikella jonnin joutavalla hölynpölyllä, millä ei ole mitään tekemistä uskomassa olemisen kanssa.
- valoa kansalle
kummallista, outoa ja pelottavaa, että on olemassa tällaisia krisitillisiä yhteistöjä, kuten vanhoillislestadiolaisuus Suomessa, joidenka toiminnassa tärkeää osaa näyttelee ihmisten uskossa olemisen aitouden määritteleminen ja sitten lopuksi saadaan aikaan "virallinen" yhteisön mukisematta hyväksymä tuomio lähimmäisen uskon aitoudesta. Kamalinta tässä on se, että aitouden määrittelemistä arvioidaan kaikella jonnin joutavalla hölynpölyllä, millä ei ole mitään tekemistä uskomassa olemisen kanssa.
muuta mahdollisuutta kuin että tämä yhteisö on jollain lailla joukolla "sokea", siis "joukkosokeita".
Kun on sokea, ei kerta kaikkiaan näe, eikä voi ymmärtää. - sanotaan
valoa kansalle kirjoitti:
muuta mahdollisuutta kuin että tämä yhteisö on jollain lailla joukolla "sokea", siis "joukkosokeita".
Kun on sokea, ei kerta kaikkiaan näe, eikä voi ymmärtää.että voiko sokea sokeaa taluttaa
- saatanalle,
koska hän ennakkouhkailuista huolimatta osallistui Lappeenrannan Laulukilpailuihin.
- haa!
Ja Ranualla puhuja oli vielä vahvistanut asian seurapuheessa! Siellä ei papparaisten päätä palele:)
- henkilön
haa! kirjoitti:
Ja Ranualla puhuja oli vielä vahvistanut asian seurapuheessa! Siellä ei papparaisten päätä palele:)
vl-aikanani. Soilea lyötiin kuin vierasta sikaa lahjakkuutensa vuoksi.
- operetti...
sallitaan vai rahateko lahjakkkuus mm. rakennubisneksissä muut heitetään saatanan haltuun
- valoa kansalle
haa! kirjoitti:
että tällä Ranuan puhujalla olisi sydämessään melkoisen suuria tunnontuskia. Tai sitten hän kertakaikkiaan on niin sokeutunut, että ei ymmärrä.
Tai onko se juuri niin, että pahaa todellakin saa tehdä, kun sen kohta saa anteeksi. - annuliinunen
Ehkäpä hän on jotenkin hiljaisesti saanut anteeksi. Tällainenkin mahdollisuus on olemassa. Tavat muuttuvat ja ihmisten mielipide lauhtuu. Tokkopa tuo ranuan saarnaajakaan enää välittää entisistä puheistaan, on Soile niin hyvin pärjännyt laulajana
- Reilunpaa näin
Soilelta tätä asiaa
- epäuskonenM Ruukista
Soile viettää lähes kaiken vapaa-aikansa vl-ihmisten seurassa. Käy seuroissakin. Kukaan ei ole erottanut. Soilella on korvakorut ja ymmärrän niin että hänelle on jopa miesystäväkin. Fiksu ihminen joka ei koskaan lähtisi teidän hoitokokouslaissairaiden kelkkaan.
- Kerro.
vl-apina?
- Kiva:)
Loistavaa että olet saanut noin fiksun ihmisen tuttavaksesi. Fiksuista ihmisistä kannataisi joskun ottaa vaikka opikseen:)
- sinullekin
Kiva:) kirjoitti:
Loistavaa että olet saanut noin fiksun ihmisen tuttavaksesi. Fiksuista ihmisistä kannataisi joskun ottaa vaikka opikseen:)
olisi opiksi otettavaa
- suomalainen rukous
Kiva kuulla, että häntä ei olekaan erotettu ja hän on painostuksen alla pysynyt vahvana!
Hän on sitten esimerkillinen vanhoillislestadiolainen, joka ymmärtää, että uskolla ja kaikenlaisella hölynpölyllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Lisää tällaista rohkeaa vl-kristillisyyttä vain kaivattaisiin, jotta RYn ukotkin saataisiin näkemään. - vvvvvvvvv
Kiva kuulla, että häntä ei olekaan erotettu ja hän on painostuksen alla pysynyt vahvana!
Hän on sitten esimerkillinen vanhoillislestadiolainen, joka ymmärtää, että uskolla ja kaikenlaisella hölynpölyllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Lisää tällaista rohkeaa vl-kristillisyyttä vain kaivattaisiin, jotta RYn ukotkin saataisiin näkemään.En tiedä, onko hänet erotettu viralisesti (tuskinpa) vai onko hän painostuksen alla lähtenyt itse.
Joka tapauksessa hän seisoo ratkaisunsa takana, koskapa voi olla vapaasti tekemisissä ja ystävä veeällien kanssa. Hän on itsenäinen. Hyväksyy sen, että muilla on heidän näkemyksensä ja hänellä omansa.
Oma uskohan ei ole kiinni siitä, kuuluuko vl-liikkeeseen vai ei. - sama (piipahus)
Devoit kirjoitti:
..paskaa. Tiedän asian
ei vaikuta vaikka repliikkisi osalle tällä kertaa itsensä rekkasitkin.
Minulle on ihan sama kuinka monella nikillä mullistelet, minulle riittää se mitä kirjoitin, ei mitään poisotettavaa.
Olet vaan kateellinen kun mä pääsen Soilen ja hänen Olli-veljen perheen kanssa aina perhereissuille, joskus jopa heidän sisarkin mukana, äitee jo heillä aika huonossa kunnossa...
Kyllä se sullekin paskanjauhajalle elämä vielä hymyilee, sit ei tarvii juoruta, varsinkaan vale-juoruja.. - Raamatussa
Lisää tällaista rohkeaa vl-kristillisyyttä vain kaivattaisiin, jotta RYn ukotkin saataisiin näkemään.Näilläkin sivuilla on osoitettu, että Raamatusta ei löydy perusteita VL kulttuurikielteisyydelle.
- Kerro.
sama (piipahus) kirjoitti:
Minulle on ihan sama kuinka monella nikillä mullistelet, minulle riittää se mitä kirjoitin, ei mitään poisotettavaa.
Olet vaan kateellinen kun mä pääsen Soilen ja hänen Olli-veljen perheen kanssa aina perhereissuille, joskus jopa heidän sisarkin mukana, äitee jo heillä aika huonossa kunnossa...
Kyllä se sullekin paskanjauhajalle elämä vielä hymyilee, sit ei tarvii juoruta, varsinkaan vale-juoruja..vl-apina?
- 357Rete2
Devoit kirjoitti:
..paskaa. Tiedän asian
"Olet vaan kateellinen kun mä pääsen Soilen ja hänen Olli-veljen perheen kanssa aina perhereissuille, joskus jopa heidän sisarkin mukana, äitee jo heillä aika huonossa kunnossa..."
Paljastit valheellisuutesi. Soilella ei ole Olli nimistä veljeä, tiedän sen takuulla. Olavi Isokoski on hänen veljensä ja pappina Ylikiimingissä. - miksi vikiset
357Rete2 kirjoitti:
"Olet vaan kateellinen kun mä pääsen Soilen ja hänen Olli-veljen perheen kanssa aina perhereissuille, joskus jopa heidän sisarkin mukana, äitee jo heillä aika huonossa kunnossa..."
Paljastit valheellisuutesi. Soilella ei ole Olli nimistä veljeä, tiedän sen takuulla. Olavi Isokoski on hänen veljensä ja pappina Ylikiimingissä.kateellinen minulle soilelle ja _ollille_ ja hänen perheelleen. Ja tuolle yllekirjoittaneelle.
Menikö devoitilla paskat housuun? miksi vikiset kirjoitti:
kateellinen minulle soilelle ja _ollille_ ja hänen perheelleen. Ja tuolle yllekirjoittaneelle.
Menikö devoitilla paskat housuun?...en ole osallistunut tähän aloitukseen kuin rekatulla nikilläni, enkä ole kirjoittanut moneen viikkoon palstalle ja silloinkin -rekatulla nikilläni.
Eli sinä puskista räksyttävä vl-tollo erehdyit jälleen.sama (piipahus) kirjoitti:
Kyllä se sullekin paskanjauhajalle elämä vielä hymyilee, sit ei tarvii juoruta, varsinkaan vale-juoruja.."Olet vaan kateellinen kun mä pääsen Soilen ja hänen Olli-veljen perheen kanssa aina perhereissuille"
Älä luulekaan että uskoisin sinun olevan heidän ystävänsä, on heilläkin sentäs joku taso ystävissään.- -
Devoit kirjoitti:
...en ole osallistunut tähän aloitukseen kuin rekatulla nikilläni, enkä ole kirjoittanut moneen viikkoon palstalle ja silloinkin -rekatulla nikilläni.
Eli sinä puskista räksyttävä vl-tollo erehdyit jälleen.valehtelija
- ylikiimingin veli
Devoit kirjoitti:
...en ole osallistunut tähän aloitukseen kuin rekatulla nikilläni, enkä ole kirjoittanut moneen viikkoon palstalle ja silloinkin -rekatulla nikilläni.
Eli sinä puskista räksyttävä vl-tollo erehdyit jälleen. - koruttoman
vvvvvvvvv kirjoitti:
En tiedä, onko hänet erotettu viralisesti (tuskinpa) vai onko hän painostuksen alla lähtenyt itse.
Joka tapauksessa hän seisoo ratkaisunsa takana, koskapa voi olla vapaasti tekemisissä ja ystävä veeällien kanssa. Hän on itsenäinen. Hyväksyy sen, että muilla on heidän näkemyksensä ja hänellä omansa.
Oma uskohan ei ole kiinni siitä, kuuluuko vl-liikkeeseen vai ei.kauniit ja tyylipuhtaat virsitulkinnat puhuttelevat varmasti monia ihmisiä paljon enemmän kuin vastaavasti täysin ulalle mennyt vl-saarna. Taivas koskettaa maata, kun Isokoski laulaa Siionin lauluja!
- Lopeta jo!
miksi vikiset kirjoitti:
kateellinen minulle soilelle ja _ollille_ ja hänen perheelleen. Ja tuolle yllekirjoittaneelle.
Menikö devoitilla paskat housuun?Hei! Ihan totta, lopettakaa nyt ihan tosissaan. Kyseessä on ihastuttava julkisuuden henkilöstä, ja täällä hänen nimensä alla käytte vaikka minkälaista törkykeskustelua. Jättäkää ihmisten nimet pois kirjoituksista jos ne sisältää ala-arvoista tekstiä. Hävettää Soilen puolesta:(
- pi-ip faktat
ylikiimingin veli kirjoitti:
devo on palstan pahimpia puskahuutajia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801