kumpaan uskoni rakennan

hätässä

Jeesukseen ja ramattuun? vai Äiti-srk lappi/lapinluottamus? Askarruttaa todella paljon, ei enää ole asiat niinkuin oli ennen,,

60

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee hätäillen mitään.
      Lue raamattua ja rukoile samalla, että hyvä Jumala johdattaa. Uskon, että saat varmuuden.

      Ihmisiä ei kannattaisi seurata, jos joku tarjoaa itseään tai kaveriaan johdattajaksi, niin kannatta hetki katsoa mihin letka alkaa mennä.

    • ....................

      Jumalan Valtakunnassa ei uskota!
      Jeesuskaan ei ollut uskossa!
      Usko tarkoittaa sitä, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa.
      Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
      Tuon tietävät kaikki jotka sielullisesti tuntevat Heidät!
      1Joh. 2:4
      Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_tieto
      Usko ja äly
      Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
      Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.

      • Men kottiis jo

        Kaikki juttusi ovat täyttä hölynpölyä.


      • teuta

        Jumalan valtakunnasta , jos me saadaan uskosta , vanhurskaus lahjaksi ,kyllä meillä on Häävaatteetkin
        Tietenkin siellä on Häätkin ,jossa on suuri ehtoolinen.
        Kyllä Jeesus oli uskossa ,Hän oli Jumalaan uskossa.
        Väität ettäusko tarkioittaa, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa ?...Mitä se pitää sisällään?.
        sinun väittämä voi olla? Mutta minun usko on , Uskomista Jeesukseen Kristukseen koko aika ,
        kun olen Kuorossa , laulan Jumalalle kunniaksi . Kun olen Herran Pyhällä ahtoollisella, nautin
        Kristuksen ruumiin ja veren Uskossa siihen että saan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä .

        Kun sinä kirjoitat Hänestä , sinä olet valhettelija en minä . Minä olen Pyhä ja puhdas kas siinä ero.


      • Järkevä/ uskova

        usko on tunnetta. Ne eivät aina kohtaa. Joskus voittaa järki, joskus tieto.
        Järjellä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Eikä uskolla järjen kanssa.


      • jh-gf.
        Men kottiis jo kirjoitti:

        Kaikki juttusi ovat täyttä hölynpölyä.

        unohdit faktalla vahvistaa väitteesi! joten ilmaisusi koskee sinua itseäsi.


      • hg,fd-kv
        teuta kirjoitti:

        Jumalan valtakunnasta , jos me saadaan uskosta , vanhurskaus lahjaksi ,kyllä meillä on Häävaatteetkin
        Tietenkin siellä on Häätkin ,jossa on suuri ehtoolinen.
        Kyllä Jeesus oli uskossa ,Hän oli Jumalaan uskossa.
        Väität ettäusko tarkioittaa, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa ?...Mitä se pitää sisällään?.
        sinun väittämä voi olla? Mutta minun usko on , Uskomista Jeesukseen Kristukseen koko aika ,
        kun olen Kuorossa , laulan Jumalalle kunniaksi . Kun olen Herran Pyhällä ahtoollisella, nautin
        Kristuksen ruumiin ja veren Uskossa siihen että saan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä .

        Kun sinä kirjoitat Hänestä , sinä olet valhettelija en minä . Minä olen Pyhä ja puhdas kas siinä ero.

        sinullakin jäi kantasi tukematta! herran sanalla tuetaan ilmeisesti vain rikollisuutta!

        kirjoitit:

        Jumalan valtakunnasta , jos me saadaan uskosta , vanhurskaus lahjaksi ,kyllä meillä on Häävaatteetkin
        Tietenkin siellä on Häätkin ,jossa on suuri ehtoolinen.
        ###
        Ehtoollis rituaalit ovat Jeesuksen pilkkaamista., teette Jeesusta pilkaten Hänestä paskaa:
        Jeesus opetti näin:
        17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Matteus 15:17-20
        Matteus 26:26-29
        Markus 14:22-25
        Luukas 22:17-20
        Johannes 5:48-58

        1 Korinttilaiskirje 11:23-29
        23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

        Korinttilaiskirjeessä kehoitetaan kaikkia henkilökohtaisesti arvoimaan onko ihmisen veren juonti ja ihmisen lihan syönti ihmisestä tai ei. Ihmisen veren juonti ja lihan syönti on kuoleman julistamista, ja se on Luojan ja Sielujen Valtakunnan vastainen oppi. Joka ei osaa erottaa sitä mikä on ihmisestä ja mikä on eläimestä, juo ja syö tuomioksensa. Ei kukaan "yhdy Jeesukseen" hänen verta juomalla ja hänen lihaa syömällä, sillä hän tulee takaisin. Kun hän tulee, viimeistään silloin loppuu m.m. kannibaaliksi opettaminen, siitä voitte olla varmoja.
        ###


        Kyllä Jeesus oli uskossa ,Hän oli Jumalaan uskossa.
        ###
        Todista se raamatussa olevalla Jumalan tai/ja Jeesuksen omalla sanalla?
        Ellei sitä tietoa ole, niin olet jälleen pilkannut Jeesusta ja HÄNEN JUMALALLISUUDEN TIETOUTTA!
        ###

        Väität että usko tarkioittaa, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa ?...Mitä se pitää sisällään?.
        ###
        Usko ei ole tietoa, tieto ei ole uskoa!
        Se joka uskoo omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisen lahkon herraan ei ymmärrä uskovansa mieleen manipuloituun epäjumalanaan. Siksi rikollisella kristinuskolla on tuhansia lahkoja uskomassa kun he eivt tiedä. Jumalallisuudessa ei uskota vaan on Jumalallisuuden tietous, niinkuin Jeesuksella oli ja jota sinä pilkaat väittämällä uskoksi korkeinta Jumalallisuuden tietoutta. Osaa pilkata Jeesusta sanomatta sitä mutta olet lainrikkojaksi itses tunnustanut ja kieltänyt Lain ja samalla kielsit Lain Antajat, Jumalan ja Jeesuksen.
        ###

        sinun väittämä voi olla? Mutta minun usko on , Uskomista Jeesukseen Kristukseen koko aika ,
        kun olen Kuorossa , laulan Jumalalle kunniaksi .
        ###
        Justiinsa!!!
        Sinä muka puhut Jeesuksesta ja käytännössä kiellät Jeesuksen opetukset ja esiinnyt pedofiili perkeleen uskovaisia ja lapsiakin tappaneen herran tilaisuuksissa koreillen Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkaten! HÄPEÄ!!!
        Lue joskus mitä Jeesus opettaa ja työnnä se LLL oppi sontaluukusta tunkiolle: Matteus 6
        ###

        Kun olen Herran Pyhällä ahtoollisella, nautin
        Kristuksen ruumiin ja veren Uskossa siihen että saan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä .
        ###
        Taas pilkkaat Jeesusta, teet Jeesuksesta paskaa ilveillen ilosta herrasi mieliksi!!! HÄPEÄ!!!
        ###

        Kun sinä kirjoitat Hänestä , sinä olet valhettelija en minä . Minä olen Pyhä ja puhdas kas siinä ero.
        ###
        Olet puhdas pedofiili perkeleen ja uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaaja! Sen olen sinulla useaan kertaan osoittanut!

        Sinulla on oikeus uskoa LLL herranas ja sitä kautta olla Luder/Lutheria epäjumalana palveleva mutta jos olisit rehellinen niin paqlvelisit herrojasi heidän omissa nimissä!
        Nyt sinä yrität väittää, sitä sanomatta että Jumala ja Jeesus ovat käskeneet tappaa omia uskkovaisia, pikku lapsiakin! Ja että Jumala ja Jeesus ovat käskeneet käyttää lapsia seksuaalisesti hykseen uskovaisena. Sinä yritöt väittää että Jumalan ja Jeeesuksen tahto on levittää rikollisen kristinuskon oppia tappamalla, raiskaamalla, ryöstämällä jne niinkuin rikollinen kristinusko saatanaa jumaloivana on aina tehnyt, ristiretket, pakanavainot, noitavainot jne ja juutalaisvainot kun Jeesuskin oli juutalainen!
        Sin haukut minua ja sinulla ei ole fakta tukea noitakaan rikoksia vastaan! Väität olevasi Jeesuksen seuraaja ja olet avoimesti kieltänyt Jeesuksen vahvistaman Uuden Liiton Lain ja siten olet rikkonut koko LAKIA! Se on herra epäjumalaan / epäjumaliin uskomista se!!!
        ###


      • bgf.,jhy
        Järkevä/ uskova kirjoitti:

        usko on tunnetta. Ne eivät aina kohtaa. Joskus voittaa järki, joskus tieto.
        Järjellä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Eikä uskolla järjen kanssa.

        usko on tietoon perustumatonta epäjumalaan uskomista jumalana!
        usko on ymmärtämättömyyttä, se ymmärtämättömyys tulee Jumalan ja Jeesuksen Lain rikkomisina ja Heidän pilkkaamisina, omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappava uskovainen ei ymmärrä Jumalan ja Jeesuksen Lain älä tapa käskyäkään kun herra epäjumala käskee niin tappaa omia lapsiakin!!! se on uskoa saatanallisuudessaan se!

        Jumalallisuuden tietous ei ole uskoa! Jos toisin väität niin esimerkiksi kiellät Jeesuksella olleen Jumalallisuuden tietouden.

        Paavalin, Luder/Lutherin, LLL jne opit elämän ohjeikseen mieleensä ottanut ei ole Jumalallisuuden tietoudessa vaan epäjumalina heitä palveleva harhautettu uskovainen.
        Jumalan ja Jeesuksen palvelijat eivät usko! Jumalan Valtakunnassa ei uskota! Heidän tieto ei ole uskoa!


      • kyll miett kannattaa

        Tuo varmasti totta, että älykkyys ja viisaus vähentää luulemista, kun on tietoa. Ihmisten usko perustuu enimmäkseen lapsena saatuun voimakkaaseen uskonnolliseen kasvatukseen. lue aivopesu.

        Muistan itseni jo pikkulapsesta kun peloteltiin tulisellajärvellä ja pakotettiin seuroihin, - Lestakuri, kaikki ns. uskottomat kaverit oli kielletty ja pyhäisin jopa leikkiminen. Traumat säilyy koko elämän.

        Itse en ole pakottanut lapsiani seuroihin, mutta tietoa ovat saaneet. He eivät ole sisäistäneet lestadiolaista elämäntapaa.. ovat saaneet kasvaa ohjatusti mutta ilman pakkomanipulaatiota.


      • Kirjoitat
        teuta kirjoitti:

        Jumalan valtakunnasta , jos me saadaan uskosta , vanhurskaus lahjaksi ,kyllä meillä on Häävaatteetkin
        Tietenkin siellä on Häätkin ,jossa on suuri ehtoolinen.
        Kyllä Jeesus oli uskossa ,Hän oli Jumalaan uskossa.
        Väität ettäusko tarkioittaa, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa ?...Mitä se pitää sisällään?.
        sinun väittämä voi olla? Mutta minun usko on , Uskomista Jeesukseen Kristukseen koko aika ,
        kun olen Kuorossa , laulan Jumalalle kunniaksi . Kun olen Herran Pyhällä ahtoollisella, nautin
        Kristuksen ruumiin ja veren Uskossa siihen että saan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä .

        Kun sinä kirjoitat Hänestä , sinä olet valhettelija en minä . Minä olen Pyhä ja puhdas kas siinä ero.

        vaatimattomasti: "Minä olen Pyhä ja puhdas"
        Onneksi olkoon vaan...
        Itsekö sinä olet itsesi pyhittänyt?


      • Joskus huolissaan
        bgf.,jhy kirjoitti:

        usko on tietoon perustumatonta epäjumalaan uskomista jumalana!
        usko on ymmärtämättömyyttä, se ymmärtämättömyys tulee Jumalan ja Jeesuksen Lain rikkomisina ja Heidän pilkkaamisina, omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappava uskovainen ei ymmärrä Jumalan ja Jeesuksen Lain älä tapa käskyäkään kun herra epäjumala käskee niin tappaa omia lapsiakin!!! se on uskoa saatanallisuudessaan se!

        Jumalallisuuden tietous ei ole uskoa! Jos toisin väität niin esimerkiksi kiellät Jeesuksella olleen Jumalallisuuden tietouden.

        Paavalin, Luder/Lutherin, LLL jne opit elämän ohjeikseen mieleensä ottanut ei ole Jumalallisuuden tietoudessa vaan epäjumalina heitä palveleva harhautettu uskovainen.
        Jumalan ja Jeesuksen palvelijat eivät usko! Jumalan Valtakunnassa ei uskota! Heidän tieto ei ole uskoa!

        Ihmiseen on rakennettu sisäinen tietojärjestelmä jota myös järki tukee.
        Näin ei tapahdu, jos mieli on rikkoutunut ja vaurioitunut, eikä halua nousta omasta tuskastaan pois Jeesuksen luokse.
        Ihmisessä on monenlaisia ihmeellisiä ulottuvuuksia. Yksi kummallinen on itsetuhovietti.
        Hyvin monet ihmiset toimivat itsetuhoisesti tajuten sen tai tajuamatta.

        Ihmisen sisäinen järjestelmä kuitenkin on olemassa ja se on aina terveyteen pyrkivä.
        Tosin ihmisen on oltava sairaskin, mutta terveys on ihmisen pyrkimys sieltä syvistä sisäisistä totuuden lähteistä.
        Harva ihminen tietoisesti haluaa olla esim. kuumeessa. Lähes kaikki haluavat parantua.
        Henkisesti ( psyykkisesti) on kuitenkin ilmiöitä, että paluu terveyteen on esteellistä siksi, että terveydessä on ollut asioita jotka tahtovat vahingoittaa haurasta terveyttä, eli ulkopuolisia syötteitä, joita ei halua kohdata tai joita on vaikea kohdata.
        Tässä tarvitaan usein ammattilaista.

        Tietoa on siis ihmisen sisällä ja totuus lienee kaikille tärkeä asia.

        Kun luen kirjoitustasi, niin haluaisin poistaa esteesi. Sinun on vaikea tulla Jeesuksen lähelle, koska olet vaurioitunut. Sinua on vaurioittanut paholainen ja tämän takia sinun on vaikea etsiä puhdasta totuutta.
        Puhut usein pikkulasten tappamisesta.
        Mitä oikeastaan tarkoitat tarkemmin?

        Se lienee sinullekin selvää, että ihmisiä tapetaan siellä aina, missä on pahuus läsnä.
        Pahuuden kosketus on ihmiselle aina tuho.

        Voisitko löytää itsellesi rauhan uskomalla, että pahuus ei pysty voittamaan hyvää ja oikeutta ?


      • fd-se.w
        Joskus huolissaan kirjoitti:

        Ihmiseen on rakennettu sisäinen tietojärjestelmä jota myös järki tukee.
        Näin ei tapahdu, jos mieli on rikkoutunut ja vaurioitunut, eikä halua nousta omasta tuskastaan pois Jeesuksen luokse.
        Ihmisessä on monenlaisia ihmeellisiä ulottuvuuksia. Yksi kummallinen on itsetuhovietti.
        Hyvin monet ihmiset toimivat itsetuhoisesti tajuten sen tai tajuamatta.

        Ihmisen sisäinen järjestelmä kuitenkin on olemassa ja se on aina terveyteen pyrkivä.
        Tosin ihmisen on oltava sairaskin, mutta terveys on ihmisen pyrkimys sieltä syvistä sisäisistä totuuden lähteistä.
        Harva ihminen tietoisesti haluaa olla esim. kuumeessa. Lähes kaikki haluavat parantua.
        Henkisesti ( psyykkisesti) on kuitenkin ilmiöitä, että paluu terveyteen on esteellistä siksi, että terveydessä on ollut asioita jotka tahtovat vahingoittaa haurasta terveyttä, eli ulkopuolisia syötteitä, joita ei halua kohdata tai joita on vaikea kohdata.
        Tässä tarvitaan usein ammattilaista.

        Tietoa on siis ihmisen sisällä ja totuus lienee kaikille tärkeä asia.

        Kun luen kirjoitustasi, niin haluaisin poistaa esteesi. Sinun on vaikea tulla Jeesuksen lähelle, koska olet vaurioitunut. Sinua on vaurioittanut paholainen ja tämän takia sinun on vaikea etsiä puhdasta totuutta.
        Puhut usein pikkulasten tappamisesta.
        Mitä oikeastaan tarkoitat tarkemmin?

        Se lienee sinullekin selvää, että ihmisiä tapetaan siellä aina, missä on pahuus läsnä.
        Pahuuden kosketus on ihmiselle aina tuho.

        Voisitko löytää itsellesi rauhan uskomalla, että pahuus ei pysty voittamaan hyvää ja oikeutta ?

        Jos usko on tietoa, niin KENEEN OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN TAPPANEEN RIKOLLISJÄRJESTÖN herra epäjumalaa uskovat uskovat?

        Tunnustat tekstilläsi lainrikkojan herran rikosineen epäjumalalksesi!!!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
        Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_tieto
        Usko ja äly
        Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö.


      • hgf.-kbn
        Järkevä/ uskova kirjoitti:

        usko on tunnetta. Ne eivät aina kohtaa. Joskus voittaa järki, joskus tieto.
        Järjellä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Eikä uskolla järjen kanssa.

        Sellaiset uskovaiset jotka palvelee omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön herraa epäjumalanaan omistavat mieleen manipuloidun järjettymyyden!!!
        n


      • Säälivä veli
        hgf.-kbn kirjoitti:

        Sellaiset uskovaiset jotka palvelee omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön herraa epäjumalanaan omistavat mieleen manipuloidun järjettymyyden!!!
        n

        Voisitko tarkistuttaa psykiatrilla lääkityksesi, jotta olosi edes vähän helpottuisi?


      • teuta
        fd-se.w kirjoitti:

        Jos usko on tietoa, niin KENEEN OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN TAPPANEEN RIKOLLISJÄRJESTÖN herra epäjumalaa uskovat uskovat?

        Tunnustat tekstilläsi lainrikkojan herran rikosineen epäjumalalksesi!!!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
        Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_tieto
        Usko ja äly
        Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö.

        Ensinnäkään , LLL:n porukoissa ei kukaan ole tehnyt sinun ehdottamias juttuja , eikä
        meidän porukoissa tunneta mitään Professori Richard Lynniä . Ja vaikka tunnettaisiin
        emme tee hänen mukaansa .Hänkö tunnustaa tekstillään lain rikkojan herran
        rikoksineen epäjumalakseen . Vai mitä sion aioit esittää.


      • teuta
        hgf.-kbn kirjoitti:

        Sellaiset uskovaiset jotka palvelee omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisjärjestön herraa epäjumalanaan omistavat mieleen manipuloidun järjettymyyden!!!
        n

        Edes siihen mitä sanot , että omia uskovaisia palveleet . Ilmeiesesti tarkoitat jotakin uskonuudistajaa
        tai , heidän aikakautena eläneen asiaa ,,, miten voisikaan joku heitä palvellut olla vielä elossa ?
        Ja tästä jutusta minä ihmettelen oikke kauhiast , kuin sun pääs hahataa olla Kahju tai klaari .
        lue ainakin kasikertaa ennenkuin vastaat. NIMITTÄIN sen mukaan minä sitten sanon mikä olet.


    • Auta oi Jeesus

      ... niin sinä pelastut. Tämä on Jumalan sana.

      • teuta

        Koskaan ei ole Raamatussa kehotettu Lapin luottamukseen eikä äitiserakuntaan . MIKSI?
        Siksi että sellaista ei löydy Raamatusta .

        Siksi usko Jumalan sanaan , niin sinä pelastut Usko että Jeesus on Jumalan Poika sinä pelastut.


      • Auta oi Jeesus
        teuta kirjoitti:

        Koskaan ei ole Raamatussa kehotettu Lapin luottamukseen eikä äitiserakuntaan . MIKSI?
        Siksi että sellaista ei löydy Raamatusta .

        Siksi usko Jumalan sanaan , niin sinä pelastut Usko että Jeesus on Jumalan Poika sinä pelastut.

        Ihmisyyteen kuuluu myös erehtyväisyys ja käsityskyvyn rajoitteneisuus. Parhaansa he tietenkin tekevät, mutta hekin ovat vain erehtyviä ihmisiä. Kovalla kouralla kasvatettuja, ja siksi mieleltään hyvin rajoittuneita ihmisä.

        Jer. 17:5-6 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Ps. 118:6-9
        Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
        Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.

        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.


      • Auta oi Jeesus
        Auta oi Jeesus kirjoitti:

        Ihmisyyteen kuuluu myös erehtyväisyys ja käsityskyvyn rajoitteneisuus. Parhaansa he tietenkin tekevät, mutta hekin ovat vain erehtyviä ihmisiä. Kovalla kouralla kasvatettuja, ja siksi mieleltään hyvin rajoittuneita ihmisä.

        Jer. 17:5-6 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Ps. 118:6-9
        Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
        Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.

        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.

        Rukoilemme heidän puolestaan, samoin kun itsemme ja kaikkien kristittyjen puolesta, että pysyisimme aina USKON KAUTTA Jeesus valossa.

        Gal. 4:28-5:6

        Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.

        Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

        Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, ...

        *) ... vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.


      • vcfd.knn-n
        teuta kirjoitti:

        Koskaan ei ole Raamatussa kehotettu Lapin luottamukseen eikä äitiserakuntaan . MIKSI?
        Siksi että sellaista ei löydy Raamatusta .

        Siksi usko Jumalan sanaan , niin sinä pelastut Usko että Jeesus on Jumalan Poika sinä pelastut.

        kirjoitit:
        "Siksi usko Jumalan sanaan , niin sinä pelastut Usko että Jeesus on Jumalan Poika sinä pelastut"

        Kun sinä palvelet omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalana niin onko se "älä tapa" käskybn rikkominen Jumalaan ja Jeesukseen uskomista???

        Vastaa tähän raamatussa olevalla Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla!
        Minä voi asettaa esiin Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla raamatussa olevat yhdeksän (9) älä tapa käskyä jos et itse niitä löydä!
        Jumala ja Jeesus ei anna samasta asiasta kahta määräystä, (tapa, tai älä tapa) vaan se on sinun epäjumala joka esiintyy herranasi (käskee tappaa) kun palvelet lainrikkoja tappaja herraa epäjumalana!


      • b-vc,fd
        Auta oi Jeesus kirjoitti:

        Ihmisyyteen kuuluu myös erehtyväisyys ja käsityskyvyn rajoitteneisuus. Parhaansa he tietenkin tekevät, mutta hekin ovat vain erehtyviä ihmisiä. Kovalla kouralla kasvatettuja, ja siksi mieleltään hyvin rajoittuneita ihmisä.

        Jer. 17:5-6 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Ps. 118:6-9
        Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
        Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.

        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.

        ota huomioon, että herra ei ole Jumala!!!

        1 Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

        2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
        jne....

        Ja kristinuskollakaan ei ole useimmiten muuta lahjaksi antaa kuin herra epäjumalan oppi:
        Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Jumalan ja Jeesuksen Lain väärentäminen on kielletty.
        "älä anna väärää todistusta"

        Siis herraa (epä)jumalana palvelminen on Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastainen rikos.
        Joten jokainen rituaali jonka kristinuskon toimesta on suoritettu ja suoritetaan Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen on Heidän pilkkaamista olkoonpa sitten kyseessä ehtoollinen, kaste, vihkiminen, hautaa siunaamisen jne niin se on rikollisen herran (epä)jumalana palvelua; Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen häpeällistä pilkkaamista joka tehdään Heidän Nimissä.
        RIKOLLISUUTTA on antaa väärää tietoa Jumalan ja Jeesuksen nimessä: "Älä anna väärää todistusta"


      • kyl on metsäs liike
        Auta oi Jeesus kirjoitti:

        Ihmisyyteen kuuluu myös erehtyväisyys ja käsityskyvyn rajoitteneisuus. Parhaansa he tietenkin tekevät, mutta hekin ovat vain erehtyviä ihmisiä. Kovalla kouralla kasvatettuja, ja siksi mieleltään hyvin rajoittuneita ihmisä.

        Jer. 17:5-6 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Ps. 118:6-9
        Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
        Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.

        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.

        Lahko on liike, joka palvoo maallisia johtajiaan, jumalan sanan sijaan.


      • teuyta
        b-vc,fd kirjoitti:

        ota huomioon, että herra ei ole Jumala!!!

        1 Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

        2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
        jne....

        Ja kristinuskollakaan ei ole useimmiten muuta lahjaksi antaa kuin herra epäjumalan oppi:
        Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Jumalan ja Jeesuksen Lain väärentäminen on kielletty.
        "älä anna väärää todistusta"

        Siis herraa (epä)jumalana palvelminen on Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastainen rikos.
        Joten jokainen rituaali jonka kristinuskon toimesta on suoritettu ja suoritetaan Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen on Heidän pilkkaamista olkoonpa sitten kyseessä ehtoollinen, kaste, vihkiminen, hautaa siunaamisen jne niin se on rikollisen herran (epä)jumalana palvelua; Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen häpeällistä pilkkaamista joka tehdään Heidän Nimissä.
        RIKOLLISUUTTA on antaa väärää tietoa Jumalan ja Jeesuksen nimessä: "Älä anna väärää todistusta"

        Jos Raamatussa sanotaan , että Jumala on Herra , mikä sinä olet sitä muuttamaan.?


      • teuta
        vcfd.knn-n kirjoitti:

        kirjoitit:
        "Siksi usko Jumalan sanaan , niin sinä pelastut Usko että Jeesus on Jumalan Poika sinä pelastut"

        Kun sinä palvelet omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisuuden herraa epäjumalana niin onko se "älä tapa" käskybn rikkominen Jumalaan ja Jeesukseen uskomista???

        Vastaa tähän raamatussa olevalla Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla!
        Minä voi asettaa esiin Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla raamatussa olevat yhdeksän (9) älä tapa käskyä jos et itse niitä löydä!
        Jumala ja Jeesus ei anna samasta asiasta kahta määräystä, (tapa, tai älä tapa) vaan se on sinun epäjumala joka esiintyy herranasi (käskee tappaa) kun palvelet lainrikkoja tappaja herraa epäjumalana!

        Ukovista jotain mitä en voi hyväksyä , Sinun vetosi on Maailmaan ,.

        Room. 1:18-32. Kun pakanat eivät kunnioittaneet Jumalaa , vaikka hänet tunsivat , vaan palvelivat luotua.
        Luojan sijasta eivätkä vihdoin Jumalasta mitään välittäneet , niin Jumala hylkäsi heidät vajoamaan aina
        syvemmälle turmioon .


      • teuta
        kyl on metsäs liike kirjoitti:

        Lahko on liike, joka palvoo maallisia johtajiaan, jumalan sanan sijaan.

        Raamatun mukaan , SADUKKEKSET , FARISEUKSET, KIRJANOPPINEET , jA SELLAISET JOTKA PALVELIVAT
        LUOTUA , LUOJAN SIJSATA EIVÄTKÄ VIHDOIN JUMALASTA MI9TÄÄN VÄLITTÄNEET , niin Jumala hylkäsi heidät ,
        vajoamaan aina syvemmälle turmioon. Room. 1:22-32.


      • v.-hg-fd
        teuyta kirjoitti:

        Jos Raamatussa sanotaan , että Jumala on Herra , mikä sinä olet sitä muuttamaan.?

        kun joskus opit ymmärtämään, että raamattuja on lukemattomia versioita, VÄÄRENNÖKSINÄ!!! NIIN ehkä opit ymmärtämään ettei raamatussa ole lapsikaste sanaa, ei perisynti sanaa, ei Jumala ole avioliittoa edes asettanut niinkuin valehtelevat uskovaiset uskovat - vaan se teidän perkeleen perisyntisten herra epäjumala on uskovaisten herra ja epäjumala!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
        Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.


      • vx.-d,s
        teuta kirjoitti:

        Raamatun mukaan , SADUKKEKSET , FARISEUKSET, KIRJANOPPINEET , jA SELLAISET JOTKA PALVELIVAT
        LUOTUA , LUOJAN SIJSATA EIVÄTKÄ VIHDOIN JUMALASTA MI9TÄÄN VÄLITTÄNEET , niin Jumala hylkäsi heidät ,
        vajoamaan aina syvemmälle turmioon. Room. 1:22-32.

        rikollisen kristinusko kaikki yli 3500 lahkoa on lahkolaisten epäjumalia palvelevia järjestöjä. He, niinkuin sinäkin kieltävät Jumalan Moosekselle antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain.
        Jos toisin väität tai opetat niin olet Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja, väärän todistuksen antaja!


      • teuta
        vx.-d,s kirjoitti:

        rikollisen kristinusko kaikki yli 3500 lahkoa on lahkolaisten epäjumalia palvelevia järjestöjä. He, niinkuin sinäkin kieltävät Jumalan Moosekselle antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain.
        Jos toisin väität tai opetat niin olet Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja, väärän todistuksen antaja!

        En kiellä Mooseksen lakeja , jotka on kirjoitettu kivitauluun , mutta kaikki muu Mooseslaisuus
        on mennyt VANHAN LIITON MUKANA , KRISTUS TEKI UUDEN LIITON , JA SE ON NYKYISIN VOIMASSA
        Pidä siitä kiinni , älä urputa muista asioista , uskotko, Seriffi poisteelee juttujas jo kovaa vauhtia.


      • teuta kirjoitti:

        En kiellä Mooseksen lakeja , jotka on kirjoitettu kivitauluun , mutta kaikki muu Mooseslaisuus
        on mennyt VANHAN LIITON MUKANA , KRISTUS TEKI UUDEN LIITON , JA SE ON NYKYISIN VOIMASSA
        Pidä siitä kiinni , älä urputa muista asioista , uskotko, Seriffi poisteelee juttujas jo kovaa vauhtia.

        Kuules teuta.

        Sinulle ei siis kelpaa neuvo että jätetään trolli yksikseen.

        Ihan turha vinkua poistoista, antaa olla kun kerrat haluat hänen kanssaan jutella.


      • Teuta
        Eslest kirjoitti:

        Kuules teuta.

        Sinulle ei siis kelpaa neuvo että jätetään trolli yksikseen.

        Ihan turha vinkua poistoista, antaa olla kun kerrat haluat hänen kanssaan jutella.

        Vaan sen tähden kun hän yrittää puhua toisia umpeen .
        Eikä kuitenkaan mitään tee hyvin eikä kauniisti , siinä
        on minusta pahin varteen otto , niinkuin kirjoitin hän
        vain luulee , eikä uskomitää.


      • teuta
        v.-hg-fd kirjoitti:

        kun joskus opit ymmärtämään, että raamattuja on lukemattomia versioita, VÄÄRENNÖKSINÄ!!! NIIN ehkä opit ymmärtämään ettei raamatussa ole lapsikaste sanaa, ei perisynti sanaa, ei Jumala ole avioliittoa edes asettanut niinkuin valehtelevat uskovaiset uskovat - vaan se teidän perkeleen perisyntisten herra epäjumala on uskovaisten herra ja epäjumala!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
        Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.

        Sanoo Järjestä , ja minne se.kuuluu


      • Teuta kirjoitti:

        Vaan sen tähden kun hän yrittää puhua toisia umpeen .
        Eikä kuitenkaan mitään tee hyvin eikä kauniisti , siinä
        on minusta pahin varteen otto , niinkuin kirjoitin hän
        vain luulee , eikä uskomitää.

        Ei tee hyvää eikä kaunista eikä uskomitää, kuten sanot.

        Ja sinä omilla kommenteillasi senkun yllytät häntä. OLET SIKSI OSASYYLLINEN.

        Oletko ollut pienestä pitäen noin huono ottamaan neuvoja vastaan kun sinua yritetään nätisti neuvoa kuten minäkin olen yrittänyt?


      • teuta
        Eslest kirjoitti:

        Ei tee hyvää eikä kaunista eikä uskomitää, kuten sanot.

        Ja sinä omilla kommenteillasi senkun yllytät häntä. OLET SIKSI OSASYYLLINEN.

        Oletko ollut pienestä pitäen noin huono ottamaan neuvoja vastaan kun sinua yritetään nätisti neuvoa kuten minäkin olen yrittänyt?

        Täällä , että hän saa vahuhtia pahentaa toisia , ei kuule sitä minä en ymmärrä ? !!!


      • teuta
        Eslest kirjoitti:

        Ei tee hyvää eikä kaunista eikä uskomitää, kuten sanot.

        Ja sinä omilla kommenteillasi senkun yllytät häntä. OLET SIKSI OSASYYLLINEN.

        Oletko ollut pienestä pitäen noin huono ottamaan neuvoja vastaan kun sinua yritetään nätisti neuvoa kuten minäkin olen yrittänyt?

        Tämä örvelö ei lopeta koskaan , vain sinä voit sen tehdä , vain sinulla on pannaus vehkeet ..
        Ellei hänelle anneta ikiustapännausta , niin sellainen henkilö toimii samaan putkeen.


      • teuta kirjoitti:

        Tämä örvelö ei lopeta koskaan , vain sinä voit sen tehdä , vain sinulla on pannaus vehkeet ..
        Ellei hänelle anneta ikiustapännausta , niin sellainen henkilö toimii samaan putkeen.

        Tiedän tästä asiasta paljon enemmän kuin mitä voin julkisuudessa kertoa.

        Tämä on viimeinen kommenttini sinulle: et luota minuun, en auta sinua. Yritä pärjätä.
        Et voi sanoa etten olisi sinua yrittänyt kärsivällisesti neuvoa. Etkö sinä ressukka tajua, etten voi täällä puhua kaikkea julkisesti?

        Olet itse häirikön itsensä jälkeen suurin syypää palstan pilaamiseen. Olen lopen kyllästynyt sinuun.


    • 1Saara

      Jeesus ja raamattu vastaan äiti-srk lappi/lapinluottamus? Ja silti vielä askarruttaa valinta? Joo, ei Jeesusta ole pakko seurata! Joka ei ota ristiään ja kanna sitä...

      • _______


      • kiitetty, kiitetty
        vaitovainen kirjoitti:

        _______

        harhaoppejanne,,


      • akseli kallellaan
        kiitetty, kiitetty kirjoitti:

        harhaoppejanne,,

        Voisitko selittää tarkemmin mikä on harhaoppia?


      • teuta
        akseli kallellaan kirjoitti:

        Voisitko selittää tarkemmin mikä on harhaoppia?

        Ja se on , LAHKO , HARHAOPPI , KERETTILÄISYYS . EN PAREMMIN SANO.


      • akseli kallellaan
        teuta kirjoitti:

        Ja se on , LAHKO , HARHAOPPI , KERETTILÄISYYS . EN PAREMMIN SANO.

        Minua kiinnostaa se, mikä hänen mielestään on harhaoppia.


      • teuta
        akseli kallellaan kirjoitti:

        Minua kiinnostaa se, mikä hänen mielestään on harhaoppia.

        vapaasti selittämään , en paremmin sano.


    • viinipuunoksa

      ne ihmiset jotka ovat armosta saaneet Jeesuksen sovintotyön omalle kohdalleen, tuntevat paimenen äänestä. armoitetuilla on rakkaus ja totuuden Henki.
      täällä netissä, valitettavasti monen kohdalla valheen henki päässyt työtänsä tekemään. ihmiset jotka mielensä pahoittaneet, purkavat omaa pahaaoloaan valehdellen ja vääristellen. itse ovat niin erehtymättömiä ja viisaita.

      usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. hakeudu es.lest. seuroihin ja anna Pyhän Hengen johdattaa sinua.

      • teuta

        Melko moni on saanut tämän ARMOSTA tuntevat Jeesuksen sovintotyön omalla kohdalle , tuntevat paimenen
        äänestä ARMOITETUILLA on rakkaus ja totuuden Henki .!

        MITÄ NE MUUT OVAT ? Ja kuka ne tuomitsee , täällä on ollut monia hyviä kirjoituksia , mutta ne
        poistettu kun poistajalla ei ole , kaikki asiat tiedossa , mutta luulo on.


      • Aut Jeesus häntä

        Rukoile että Jeesus puhdistaisi tuon saastan sinun silmistäsi silmävoiteellaan.


      • Rukoile et pelastuis
        teuta kirjoitti:

        Melko moni on saanut tämän ARMOSTA tuntevat Jeesuksen sovintotyön omalla kohdalle , tuntevat paimenen
        äänestä ARMOITETUILLA on rakkaus ja totuuden Henki .!

        MITÄ NE MUUT OVAT ? Ja kuka ne tuomitsee , täällä on ollut monia hyviä kirjoituksia , mutta ne
        poistettu kun poistajalla ei ole , kaikki asiat tiedossa , mutta luulo on.

        Ei ole yksi eikä kaksi kaveria kun täällä on esiintynyt totuuden Henkenä. Ei montaa sanaa tarvitse lukea heidän kirjoituksistaan, kun havaitsee etteivät he tunnekaan Jeesusta, joka on ainoa tie taivaaseen.

        JEESUS on tie totuus ja elämä, on röyhkeätä ryhtyä esiintymään totuuden Henkenä (siis Jumalana) ja julistaa sihmisopeilla saastutettua "evankeliumia", ts. hajottaa Jumalan lapsilaumaa. Nurkkapatriotismi kertoo vain kirjoittajan omasta hengellisestä ahdasmielisyydesta, ja siitä että Kristus on jäänyt omakohtaisesti kohtaamatta. Jeesus käyttäytyy aivan päinvastaisella tävalla, hän sanoo "tule".

        Omassa vanhurskaudessaan itseriittoiseksi paisunut ihminen julistaa "nene" evankeliumia. Tekee julistuksellaan Jeesuksen lunastustyötä turhaksi niin paljon kuin ikinä ehtii ja yrittää leikata Jumalan lapsia irti Kristuksesta. Kiinnittää heitä luottamaan ihmisiin, ja ihmisten keksimiin rakenteisiin.


        Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        Room. 10:3-4 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        *) Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


      • oksaviinipuun
        teuta kirjoitti:

        Melko moni on saanut tämän ARMOSTA tuntevat Jeesuksen sovintotyön omalla kohdalle , tuntevat paimenen
        äänestä ARMOITETUILLA on rakkaus ja totuuden Henki .!

        MITÄ NE MUUT OVAT ? Ja kuka ne tuomitsee , täällä on ollut monia hyviä kirjoituksia , mutta ne
        poistettu kun poistajalla ei ole , kaikki asiat tiedossa , mutta luulo on.

        voiko poistaja olla joku muukin kuin serifi


      • mr_56
        Aut Jeesus häntä kirjoitti:

        Rukoile että Jeesus puhdistaisi tuon saastan sinun silmistäsi silmävoiteellaan.

        johon......


      • viinipuunoksa
        Rukoile et pelastuis kirjoitti:

        Ei ole yksi eikä kaksi kaveria kun täällä on esiintynyt totuuden Henkenä. Ei montaa sanaa tarvitse lukea heidän kirjoituksistaan, kun havaitsee etteivät he tunnekaan Jeesusta, joka on ainoa tie taivaaseen.

        JEESUS on tie totuus ja elämä, on röyhkeätä ryhtyä esiintymään totuuden Henkenä (siis Jumalana) ja julistaa sihmisopeilla saastutettua "evankeliumia", ts. hajottaa Jumalan lapsilaumaa. Nurkkapatriotismi kertoo vain kirjoittajan omasta hengellisestä ahdasmielisyydesta, ja siitä että Kristus on jäänyt omakohtaisesti kohtaamatta. Jeesus käyttäytyy aivan päinvastaisella tävalla, hän sanoo "tule".

        Omassa vanhurskaudessaan itseriittoiseksi paisunut ihminen julistaa "nene" evankeliumia. Tekee julistuksellaan Jeesuksen lunastustyötä turhaksi niin paljon kuin ikinä ehtii ja yrittää leikata Jumalan lapsia irti Kristuksesta. Kiinnittää heitä luottamaan ihmisiin, ja ihmisten keksimiin rakenteisiin.


        Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        Room. 10:3-4 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        *) Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        mikä olet arvostelemaan, onko Jumalan armo kohdannut ihmistä vai ei.

        Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Tämäkin on rakkautta, sanoi suoraan. Vaikka eihän me ihmiset sitäkään voida täyttää.

        Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        hiljenny tämän sanoman eteen.

        Sinullekkin voin todistaa että olen, ARMOSTA autuas ja taivaskelpoinen vaikka saisin juuri tällä hetkellä siirtyä tästä ajasta iankaikkisuuden ihanalle taivaan rannalle, aamen.


      • Aut Jeesu meit
        mr_56 kirjoitti:

        johon......

        Kiitos Jeesuksen, minun asiani ovat hyvin, olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen, synnit on anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Hallelujaa!

        Omavanhurskaus on tiedostamattomana hyvin vakava hengellinen sairaus monessakin mielessä.

        1. Tautitilassa ei ole tervettä käsitystä itsestä, Jumalan armon ja Kristuksen ansion varassa elävänä ihmisenä.
        2. Tautitilassa ihmisestä tulee kuulematon Jumalan sanalle, ja armoton uskonveljille ja uskonsisarille.
        3. Tautitilassa ihminen kuvittelee vanhurskautuvansa jonkun sellaisen avun varassa, joka ei olisi lahjaa Jumalalta. Omavanhurskas kuvittelee ansaitsevansa Jumalan armon ja kykenevänsä kieltämään se muilta.

        4. Omavanhurskaus on nykyisin hyvin laajalle levinnyt sairaus esikoislestadiolaisuudessa. Kun sitä ei itse huomata, se on tehnyt jo paljon seurakuntaa hajottavaa pahaa viimeisen 20 vuoden aikana. E.Halme oli ensimmäinen tunnettu uhri. Nykyisin kaikkia Jeesukseen uskovia katsotaan ainakin kieroon, ellei suoraan vainota. Vakava tauti.


      • Jeesus on Herra
        viinipuunoksa kirjoitti:

        mikä olet arvostelemaan, onko Jumalan armo kohdannut ihmistä vai ei.

        Jeesus sanoi mene, äläkä enää syntiä tee. Tämäkin on rakkautta, sanoi suoraan. Vaikka eihän me ihmiset sitäkään voida täyttää.

        Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        hiljenny tämän sanoman eteen.

        Sinullekkin voin todistaa että olen, ARMOSTA autuas ja taivaskelpoinen vaikka saisin juuri tällä hetkellä siirtyä tästä ajasta iankaikkisuuden ihanalle taivaan rannalle, aamen.

        Minussa asuva Kristuksen Henki erottaa välittömästi kohdatessamme elääkö ihmisen lahjaksi saadusta Jumalan armosta, vai elääkö hän edelleen lain (tekojen ja vaatimusten) alla, omassa vanhurskaudessa.

        Kristuksen Henki on sinullekin ihan sen arvoinen, että nöyrtyisit rukoilemaan Häntä sydämesi asukkaaksi.
        Perinteet eivät sinua pelasta, jos elävä Kristuksen tunteminen puuttuu sinun sydämestäsi.

        Tänään on armon päivä. Polvistu Jeesuksen eteen ja rukoile häntä sydämesi asukkaaksi, sitä päivää ei tarvitse koskaan katua. Jeesus ei työnnä sinua poispäin, niin kuin sinä taaskin tässä viestissäsi himoissasi teit Jeesuksen opetuslapselle, vaan hän sanoo sinulle lempeästi, tule lapseni kaikki on valmistettu. USKO AINOASTAAN!!!


      • savon ukko
        Aut Jeesus häntä kirjoitti:

        Rukoile että Jeesus puhdistaisi tuon saastan sinun silmistäsi silmävoiteellaan.

        sinun suusi. Ei paska ja kiitos Jeesuksesta sovi samaan suuhun. Paitsi sinun tietysti sopii...anteeksi.


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        sinun suusi. Ei paska ja kiitos Jeesuksesta sovi samaan suuhun. Paitsi sinun tietysti sopii...anteeksi.

        Topiaan kirja , ja lue se siinä on vastaus koko pääskysen pesä juttuun.


      • Aut Jeesu meit
        savon ukko kirjoitti:

        sinun suusi. Ei paska ja kiitos Jeesuksesta sovi samaan suuhun. Paitsi sinun tietysti sopii...anteeksi.

        Paska on paskaa. Millä nimellä sinä sitten paskaa kutsut?

        Sitä paitsi et ymmärtänyt sanaakaan tuosta viestistäni johon vastasit, miksi siis vastasit?


      • näin on
        teuta kirjoitti:

        Topiaan kirja , ja lue se siinä on vastaus koko pääskysen pesä juttuun.

        Sinä ymmärsit mistä on kysymys.


      • moos.
        Jeesus on Herra kirjoitti:

        Minussa asuva Kristuksen Henki erottaa välittömästi kohdatessamme elääkö ihmisen lahjaksi saadusta Jumalan armosta, vai elääkö hän edelleen lain (tekojen ja vaatimusten) alla, omassa vanhurskaudessa.

        Kristuksen Henki on sinullekin ihan sen arvoinen, että nöyrtyisit rukoilemaan Häntä sydämesi asukkaaksi.
        Perinteet eivät sinua pelasta, jos elävä Kristuksen tunteminen puuttuu sinun sydämestäsi.

        Tänään on armon päivä. Polvistu Jeesuksen eteen ja rukoile häntä sydämesi asukkaaksi, sitä päivää ei tarvitse koskaan katua. Jeesus ei työnnä sinua poispäin, niin kuin sinä taaskin tässä viestissäsi himoissasi teit Jeesuksen opetuslapselle, vaan hän sanoo sinulle lempeästi, tule lapseni kaikki on valmistettu. USKO AINOASTAAN!!!

        Mutta sinäkirjoititkin , että erotat sen heti kun tulet vastaan , kun joku kirjoittaa tänne,Hän ei tule vastaan kuin minä sen ymmärrän , Joten ei saa ryhtyä tuomitsemaan kovasti ennen kuin on sata lasissa tietoa siitä että kirjoittaja on kunnossa, eikä alakulunen, siis. ri mitenkään hirveesti tuomita ennen
        kuin kaikki asiat on loksahtaneet paikoilleen .


      • teuta.
        Rukoile et pelastuis kirjoitti:

        Ei ole yksi eikä kaksi kaveria kun täällä on esiintynyt totuuden Henkenä. Ei montaa sanaa tarvitse lukea heidän kirjoituksistaan, kun havaitsee etteivät he tunnekaan Jeesusta, joka on ainoa tie taivaaseen.

        JEESUS on tie totuus ja elämä, on röyhkeätä ryhtyä esiintymään totuuden Henkenä (siis Jumalana) ja julistaa sihmisopeilla saastutettua "evankeliumia", ts. hajottaa Jumalan lapsilaumaa. Nurkkapatriotismi kertoo vain kirjoittajan omasta hengellisestä ahdasmielisyydesta, ja siitä että Kristus on jäänyt omakohtaisesti kohtaamatta. Jeesus käyttäytyy aivan päinvastaisella tävalla, hän sanoo "tule".

        Omassa vanhurskaudessaan itseriittoiseksi paisunut ihminen julistaa "nene" evankeliumia. Tekee julistuksellaan Jeesuksen lunastustyötä turhaksi niin paljon kuin ikinä ehtii ja yrittää leikata Jumalan lapsia irti Kristuksesta. Kiinnittää heitä luottamaan ihmisiin, ja ihmisten keksimiin rakenteisiin.


        Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        Room. 10:3-4 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        *) Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Vallan hyvä , mutta sinä et saakkaan tuomita ketään sillä taidolla . Juuri sen tähden on Jumala jättänyt
        kaiken tuomiovallan JEESUKSELLE , eikä sinulle.

        Room. 10:2-4
        Lukuisat juutalaiset kiivailivat Mooseksen lain ja oman uskontonsa puolesta , kuten Saulus/Paavalikin
        oli tehnyt . He eivät haluneet nöyrtyä etsimään ja ottamaan vastaan Kristuksessa tarjottua armonvanhurskautta , vaan vaan pettivät itseään kuvitellulla kyvyllään saavuttaa vanhurskaus lain tekojen tiellä. -- KRISTUS ON LAIN LOPPU ( PÄÄMÄÄRÄ , TÄYTTYMYS) Kahdella tavalla : Hän täytti kuuliaisuudellaan lain TOTTELEMISVAATIMUKSEN . Sijaiskärsimyksellään ja kuolemallaan Hän täyttisen RANKAISTUSVAATIMUKSEN , TÄMÄN TÄYTTYMYKSEN perustuksella Häneen uskovat tulevat vanhurskaiksi , kun JUMALA LUKEE HEIDÄN HYVÄKSEEN ELÄMÄN KRISTUKSEN TEOT , JA toiseksi PYHÄN HENGEN vaikutuksesta uskovat noudattavat SYDÄMMEN HALUSTA JUMALAN /KRISTUKSEN LAKIA/KÄSKYJÄ
        Näin lain vanhurkaus tulee täytetyksi Hengen mukaan vaeltavissa sekä vanhurskauttamisen ETTÄ
        Pyhityksen / vaelluksen vanhurskauden kannalta.


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        sinun suusi. Ei paska ja kiitos Jeesuksesta sovi samaan suuhun. Paitsi sinun tietysti sopii...anteeksi.

        On tietenkin sellainen tyypillinen , maailmassa tapahtuva , Anteeksi.


    • heh hehhee

      mut ei vl.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2224
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      1993
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1801
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1344
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1322
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1281
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1124
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      970
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      916
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      888
    Aihe