Masennus ja seksi

seksistä kieltäytyjä

Itseäni ihmetyttää ihmiset, jotka kyselevät masennuslääkkeiden vaikutusta seksihaluihin/kykyihin. Itse olen keskivaikeasti masentunut ja seksiä ei ole tehnyt mieli viimeiseen vuoteen, eikä johdu lääkkeistä vaan masennuksesta. Mieheni mieliksi seksiä harrastamme satunnaisesti, mutta itselläni aina jälkikäteen lohduton ja likainen olo. Psykiatrini sanoi, että mielenkiinnottomuus seksiin on yksi masennuksen oireista, joten en ole edes sitä liiemmen pohtinut. Miten te muut masentuneet ajattelette seksistä?

71

9068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma1234

      seksistä nauttiva ei ole masentunut

      • hhhhhwh

        minä ainakin nautin seksistä, vaikka olen saanut masennus diaknoosin?

        eiköhän haluttomuus ole yksi oireista, ei kaikilla ole kaikkia oireita


      • yksinäinen mies

        Hahhaa, siinä oivallinen diagnoosi olikin. Eiköhän nämä ole yksilöllisiä juttuja kuitenkin...? Osin varmaan myös sukupuoleen liittyviä.

        Itse olen sairastanut mm. vuosia vaikeaa masennusta, ja kyllä minulla haluja silti oli, paljonkin. Seksiä ei vaan voinut harrastaa silloin(kaan) muuten kuin korkeintaan yksinään ahdistuneena, niin kuin ei mitään muutakaan. Hyvä ehkä sitten edes sekin tuon osalta.


      • zzzzz1111111
        hhhhhwh kirjoitti:

        minä ainakin nautin seksistä, vaikka olen saanut masennus diaknoosin?

        eiköhän haluttomuus ole yksi oireista, ei kaikilla ole kaikkia oireita

        Ei mullakaan ole seksihalut kadonneet kuin masennuslääkkeiden ansiosta. Toki joskus on niin kamala olo ettei seksi pälkähdä mieleenkään mutta yleispätevästi mulla on kyllä melko normaali seksielämä.


      • Anonyymi
        hhhhhwh kirjoitti:

        minä ainakin nautin seksistä, vaikka olen saanut masennus diaknoosin?

        eiköhän haluttomuus ole yksi oireista, ei kaikilla ole kaikkia oireita

        Masennustestejä on ainakin 6 erilaista ja ne korreloi tuloksiltaan aika huonosti keskenään. Osassa masennustesteistä indikaattorina on halukkuus. Eli jos on haluja, ei ole testin mukaan niin masentunut kuin haluton on. Mittareita on kyseenalaistettu aika paljon kun joka kysymyksellä on sama painoarvo ja masennusduagnooseja tehdään keskenään niin erilaisilla mittareilla. Yhdellä mittarilla sama henkilö voi saada vaikean masennuksen ja toisella lievän tulokset.


      • Anonyymi
        hhhhhwh kirjoitti:

        minä ainakin nautin seksistä, vaikka olen saanut masennus diaknoosin?

        eiköhän haluttomuus ole yksi oireista, ei kaikilla ole kaikkia oireita

        Ihan niin, kaikki kokevat eri tavalla lääkityksen ja diagnoosisinsa


      • Anonyymi

        Totta. Se on vaan lusmu.


    • sdfghjkldfghjkl

      Kai se on juuri sen toisen osapuolen vuoksi. Ei minuakaan ole seksi kiinnostanut enää aikoihin, joskus oli vielä sellaisia satunnaisia hetkiä, vaan nyt ei enää niitäkään. En pysty harrastamaan edes toisen mieliksi, iskee heti kauhea paniikki päälle jos alkaa mennä liian intiimiksi. Suuseksiä pystyn jotenkin antamaan. Vaikeinta siinä on ehkä se, ettei pysty tuntemaan intohimoa eikä kuitenkaan viitsisi siinä maata kuin laho lahna. Kai sitä pelkää että toinen menee vieraisiin tai jättää kokonaan jos oma muija ei tarpeita täytä. Varsinkin kun ollaan nuoria ja mies on vahvasti seksuaalinen. En tiedä kumpi on pahempi tunteiden tappaja, lääkket vai sairaus.

      • Anonyymi

        Se että pelkää toisen menevän vieraisiin on monella ongelma ja lisää vaan enenmmän ahdistusta . Ymmärtävä puoliso joka rakastaa omaansa silloinkin kun ei kaikki asiat toimi on se oikea valinta.
        Menisitkö,itse vieraisiin jos puolisosi olisi sairas . Hellyydellä voittaa paljon ja usein jos ei ole pakkom mielessä niin seksikin onnistuu.


    • Tri Derk.f.cool.

      siis sanaa KEKSI etkä seksi. Ja tarkoitat siis sanaa SURUREAKTIO etkä masennus. Otappa selvää näistä sinulle vieraista sanoista ensin ja vasta sitten kirjoittelet tänne palstoille. Keksillä ei ole mitään muuta tekemistä masennuksen kanssa kuin että masentuneille se maistuu enemmän ja lihottaa hurjasti, koska kekseissä on hiilihydraatteja pääasiassa. Puhut siis surusta, jolloin sinulle on sattunut jotain mieltäsi liikuttavaa. Suru on normaali reaktio ja se menee ajan kanssa ohitse ilman lääkkeitä. Masennusta ei ole olemassakaan. Lääkärit ovat ääketehtaiden kanssa ideoineet masennuksen ja tehneet siis surusta sairautta, jotta saavat määrätä ihmisille masennuslääkkeitä.

      • ei tarvitse

        Missä mielessä masennusta ei ole olemassa?
        "Lääkärit ovat ääketehtaiden kanssa ideoineet masennuksen ja tehneet siis surusta sairautta, jotta saavat määrätä ihmisille masennuslääkkeitä." Jos tuo pitää paikkaansa, eihän se tarkoita että se on ainoa mikä pitää paikkansa, siis se että valtio turruttaa ihmiset lääkkeillä hyvin lievissäkin tapauksissa. Miksi kutsut sitä juuri suruksi, joka on tuollaisen vaikuttamisen kohteena? Kyllä täytyy myöntää, sen verran heikosti kuin olen itse päässyt sitä empiirisesti todistamaan, näyttää siltä että usein masennuslääkkeitä annetaan tosi vähin perustein eli aika mitättömään surutilaan, mutta onhan syvällejurtuneita masennustapauksiakin. Ehkä siinä määrin syvälle juurtuneita että he elävät vuosikausia hakeutumatta edes hoitoon vaikka heidän olonsa on kroonisesti paljon huonompi kuin niillä muka-masentuneilla surijoilla. Aivot osat saattaneet mennä siinä määrin solmuun etteivät he jostain iloisesta syystä edes tapa itseään, eivät ainakaan yksin itseään. Mutta ehkä tuossa ei ole enää kyse masennuksesta.


      • Anonyymi

        No siinäkin eräänlainen selostus


    • 2+9

      Minulla pahempina masennuksen ajanjaksoina seksuaalisuus ei lisäänny, muttei myöskään vähene. Turvaudun siihen kuitenkin enemmän. Se on eräänlaista eskapismia, kuten alkoholikin.

      Se tuntuu pahalta, mutta on yksi niistä ainoista asioista, jotka myös tuntuvat hyvältä.

    • ei huvita

      Ei haluta seksi minuakaan. Seksihalujen häviämisen lisäksi on uni-valve -rytmin heittelyä, joskus ruokahalu vähissä, joskus taas syötättää kovasti etenkin makeaa. Joten kyllä masennus vaikuttaa kaikkiin näihin perustarpeisiin ja saa varmaan elimistön monella tavalla sekaisin.

    • hmmhmm

      Mites selität sitten sen, että kun on pitemmän aikaa syöny masennuslääkkeitä, jotka ovat tehonneet eikä siis enää ole masennusta. Masennuslääkkeitähän syyään usein pitkään oireitten jo hävittyä.Ja silti ei tee mieli. Tai viel pahempi on se mitä itelleni on joskus tullut, et tekee kamalasti mieli, muttei sit pysty saamaan orgasmia. Kyllä nää haittavaikutukset lukee iha pakkauksessa.

    • (depis-debbie)

      Juu ei kiinnosta. Ei pätkääkään eikä enää vuosiin ole kiinnostanut. :( Kun vertaa seksuaalista aktiivisuutta ennen ja jälkeen lapsen (kohta 7 v.) syntymän, niin ero on niin huima, että sekin alkaa ahdistaa. Toki lapsen syntymän jälkeen on ollut seksiä, mutta ei todellakaan siinä määrin, kuin ennen hänen syntymäänsä. Olenkin miettinyt ihan terapeuttini kuullen, että minulla voi olla piiiiiitkittynyt synnytyksen jälkeinen masennus. Toisaalta olen masennellut jo yläasteella (n. 15 vuotta sitten), jolloin asiaan ei puututtu mitenkään. Olisi pitänyt, mutta tämä on taas tätä jälkiviisautta.

      Että tiedä häntä, mistä seksuaalinen haluttomuuteni sitten johtuu... Nautin kovasti kyllä, kun mieheni ottaa lähelleen, halaa, suukottaa, saan olla hänen kainalossaan tai nukkua (päiväunet) pää hänen polvellaan. Mutta jos pitäisi mennä "siitä pidemmälle", tulee stoppi. Mies yrittää ymmärtää, eikä onneksi painosta. Mutta pelkään minäkin, koska hänen kärsivällisyytensä loppuu. Ja sekin käy ahdistamaan.

      • Anonyymi

        Muistan erään naapusimpariskunnan kauan sitten , kun saivat lapsen niin nainen ei muka enää halunnut sanoi että on kylmä sen asian suhteen. Mies kärsi siitä kovasti ja lopulta kävi vieraissa nainen ei saanut sitä koskaan tietää , ja olivat yhdessä koko elämänsä ajan. Heitä ei enää ole elävien kirjoissa , joten tästä on kauan. Joten kaikenlaisia avioliittoja sitä on olemassa


    • annamaijak

      Sama juttu kuin sinulla. En itse koskaan ehdota seksin harrastamista ja jos minulta kysyittäisiin, saisi se loppua kokonaan juuri sen takia kun itselle tulee niin likainen olo. Kuitenkin miehellä on halut ja haluan pitää hänet tyytyväisenä, vaikka siinä sitten lahna olisikin alla... parempi sekin kuin ei ollenkaan.

      • Anonyymi

        Mitähän sellainenkin anataa toiselle , ja en ymmärrä sitä että joku vastoin tahtoaan sekstailee kun ei ole haluaa niin ei ole . Vaikka usein loppuu tälläiset avioliitot siihen setä se halutaan löytää uuden miehen Ja lähtee. Siinä on omalla miehellä miettimistä kerrakseen .


    • 0008

      Minua ei kiinnosta seksi. Vaikea masennus. Jos alan käyttää mielialalääkkeitä, jotka vähentävät seksihaluja niin enhän sittenkään saa haluja takaisin? Eli pitääkö tässä nyt elää loppuikä ilman seksiä? Olen sinkku niin ei tarvitse kauheasti tätä asiaa murehtia muuten kuin itseni kannalta.

      • Anonyymi

        En ole kuullut kestään ettei olisi saanut halujaan takaisin , sillä saattaa olla ettei ole tullut vielä terveeksi ja silti lopettaa lääke hoidon kesken .äjoten ihmisetnovat erilaisia näissäkin asioissa


    • pakkopaita

      Voi helvetin helvetti, siis kuka on keksinyt tehdä näistä seksihaluista tällaisen kurkkua kuristavan pakkopaidan?? Siis kuka sen määrittää, onko sinulle tai minulle normaalia haluta kerran vuodessa tai viikon jokaisena päivänä. Seksihaluihin ja kykyihin (mitähän nekin ovat) vaikuttavat kyllä niin monet asiat elämässä, että täytyy olla kyllä tosi tasaisen tappavaa elämää, jos ne kaikki saa eliminoitua elämästään vain sen takia pois, että PAKKO HALUTTAA!

      Parisuhteissa elää saakelin itsekkäitä ihmisiä, siis sellaisia, jotka ilmeisesti alun alkaenkin olettavat, että JOS MINUA HALUTTAA, NIIN TOISTAKIN OSAPUOLTA PITÄÄ SILLOIN HALUTTAA. Tosi outoa. Tosiasia on, että useimmissa parisuhteessa elää kaksi erilaista ihmistä omaa elämäänsä ja elämässä eteen tulevat asiat kohdataan hyvin persoonallisella tavalla. Hyvä parisuhde antaa tilaa toiselle näissäkin asioissa eikä siinä painosteta eikä pakoteta. Asioista tietty kannattaa keskustella ja kertoa toiselle, että missä mennään, ettei toisen tarvitse sitten kuvitella olemattomia.

      Tätähän se on ja tähänhän sitä on menty, kun mediasta tulee tuutin täydeltä visuaalista kuvaa siitä, kuinka naisten täytyy olla jatkuvasti niin herkullisen haluttavia ja myös haluta ja tosimiesten täytyy olla alvariinsa täydessä latingissa.....joo, joo.....saahan sitä ihmiset rasittaa itsensä burn outiin näissäkin asioissa, ihan vapaasti.

      • tgrf

        Hyvin kirjoitettu ja pitää pitkälti paikkansa!


      • Anonyymi

        Jos toisella on halut ja sulla ei mutta haluat että haluavan pitää olla saamatta niin itsekäs olet jos et toisen tarpeita ymmärrä. Järkevintä olisi loputtaa sellainen suhde ja antaa toisen elää haluamaansa elämää.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos suhteen nainen on itsestään huolta pitämätön ihminen jolle sipsit ja siideri maistuu ei syö tetveellisesti eikä liiku eikä halua nähdä haluja kuin omasta puolestaan niin sopii hyvin jäädä sinkuksi vaikka kuinka äiti olisikin. Aina löytyy nainen joka haluaa just sua. Älkää miehet kärvistelkö ja menkö aina naisten halujen mukaan. Jos kotona ei saa seksiä ja naisesi pitää sun haluja oksettava nii mitä ihmeen rakkautta sellainen on? Naisellesi Jos kelpaa vain hieronta ja läheisyys mutta itse et saa seksiä. Vittu että osa miehistä on tyhmiä Jos sellaiseen alentuu. Ei mikään ihme että tälläisissä "parisuhteissa" mies pettää..


      • Anonyymi

        Miehistä ei mediassa pahemmasti mainita. Pakko seksi ei mitenkään vointehsä kumpaakaan tyytyväiseksi . Toinen yrittää teeskennellä joka toinen kyllä huomaa siitä huolimatta hänen haluttomuutensa . Seksin pitäisimolla sellaista joss ollaan jotakuinkin samalla aaltopituudella


    • E-87

      Vain toisen mieliksi seksin harrastaminen, kun itseä ei kiinnostaisi, vie ja pitää varmasti halut poissa. No onneksi itellä ei ole tyttöystävää, niin ei tarvitse pakon edessä alkaa mitään. Oon ehkä maailman omituisin mies, mutta en halua ikinä kokeillakaan seksiä kenenkään kanssa. Ja parempi onkin, ettei mun kaltainen tyyppi pääse lisääntymään. Kai mä ajattelisin näin silloinkin, jos en olisi vaikeasti masentunut..?

      Tämä ei nyt kuitenkaan ole mitään tärkeimpiä asioita mun elämässä, niin ihan sama miten usein/harvoin haluja tulee.

      • mies_26__

        Hienoahan se on että on olemassa sellaisia joita ei halut vie.

        Tunnenkohan minä yhtään kaltaistasi? En ainakaan tiedä tuntevani. Ehkäpä tosiaan olet harvinaisuus. Rupesi kyllä heti kiinnostamaan. Itselle naiset on aina olleet katkeransuloisia kiellettyjä hedelmiä jotka raastavat sieluani ja saavat minut tekemään ala-arvoisiakin asioita päästäkseni osalliseksi...sadosta. Olisi hyvä oppia jotain terveempääkin suhtautumista.


      • Anonyymi
        mies_26__ kirjoitti:

        Hienoahan se on että on olemassa sellaisia joita ei halut vie.

        Tunnenkohan minä yhtään kaltaistasi? En ainakaan tiedä tuntevani. Ehkäpä tosiaan olet harvinaisuus. Rupesi kyllä heti kiinnostamaan. Itselle naiset on aina olleet katkeransuloisia kiellettyjä hedelmiä jotka raastavat sieluani ja saavat minut tekemään ala-arvoisiakin asioita päästäkseni osalliseksi...sadosta. Olisi hyvä oppia jotain terveempääkin suhtautumista.

        On hienoa että on ihmisiä ketkä haluavat ja niitä ketkä eivät halua. Parisuhteeseen ei näistä kuitenkaan ole. Jokaiselle on olemassa se oikea.


    • Jokainen on yksilö

      Se on yksilöllistä, joillakin se katoaa täysin kun taas joillakin se nousee niin vahvaksi että pää melkein räjähtää, niin kuin itselläni meni. Se on samanlaista kuin ruokahalulla, toisilla katoaa, toiset taas syövät jatkuvasti.

      • fghfghjkhfffff

        Olen keskivaikeasti masentunut ja seksi on noussut ykkösasiaksi minkä haluan saavuttaa.
        Sitä ei ole elämässäni vielä ollut.


      • Halu ja kyky
        fghfghjkhfffff kirjoitti:

        Olen keskivaikeasti masentunut ja seksi on noussut ykkösasiaksi minkä haluan saavuttaa.
        Sitä ei ole elämässäni vielä ollut.

        Halu ja kyky. Itse masennusta sairastavana olen näitäkin joutunut miettimään. Masennus vaikuttaa haluhin, niitä laskevasti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että eikö masentuneenakin voi haluta seksiä. Halua voi olla vaikka 1x / 3kk tai kun on ns parempi jakso niin esim viikon aikana useamminkin. Tämä on siis perin yksilöllistä niinkuin muutkin masennuksen oireet.
        Kykykin voi alentua masennuksesta johtuen (mies näkökulma). Mutta siihen voi liittyä muitakin tekijöitä kuten esim lääkkeet ja testosteronitason lasku. Itse kun jouduin aloittamaan ensimmäisen masennuslääkkeen kyvyt hävisivät viikossa. Tämä tietoisuus kyvyttömyydestä ei helpottannut masennusta. Hoitotaho koitti kovasti perustella, että se johtuu masennuksesta, jopa kielsivät lääkkeiden aiheuttavan haluttomuutta ja kyvyttömyyttä.Tuo väite oli helppo kumota kun luki lääkkeiden tuoteselostetta. Syyksi arvelen, että pelkäsivät jätän lääkkeet syömättä.
        Kun vaikein masennus kausi ( 1/2 vuotta) alkoi helpottaa niin jaksoin itse selvittää asiaa tarkemmin. Yksin kertaisilla verikokeilla selvisi että testosteronitaso oli selvästi alle alarajan > alkoi tt.kuuri.
        Nyt lääkkeitä on jo useaan kertaan vaihdettu niiden sivuvaikutusten takia. Nyt kyllä toimii ja halujakin on ajoittain : ]
        Oman kokemuksen perusteella halut ja kyvyt siis palaavat kunhan masennus helpottaa ja lääkkeet ovat kohdallaan.


      • vatsa kipeänä
        Halu ja kyky kirjoitti:

        Halu ja kyky. Itse masennusta sairastavana olen näitäkin joutunut miettimään. Masennus vaikuttaa haluhin, niitä laskevasti. Se ei kuitenkaan tarkoita, että eikö masentuneenakin voi haluta seksiä. Halua voi olla vaikka 1x / 3kk tai kun on ns parempi jakso niin esim viikon aikana useamminkin. Tämä on siis perin yksilöllistä niinkuin muutkin masennuksen oireet.
        Kykykin voi alentua masennuksesta johtuen (mies näkökulma). Mutta siihen voi liittyä muitakin tekijöitä kuten esim lääkkeet ja testosteronitason lasku. Itse kun jouduin aloittamaan ensimmäisen masennuslääkkeen kyvyt hävisivät viikossa. Tämä tietoisuus kyvyttömyydestä ei helpottannut masennusta. Hoitotaho koitti kovasti perustella, että se johtuu masennuksesta, jopa kielsivät lääkkeiden aiheuttavan haluttomuutta ja kyvyttömyyttä.Tuo väite oli helppo kumota kun luki lääkkeiden tuoteselostetta. Syyksi arvelen, että pelkäsivät jätän lääkkeet syömättä.
        Kun vaikein masennus kausi ( 1/2 vuotta) alkoi helpottaa niin jaksoin itse selvittää asiaa tarkemmin. Yksin kertaisilla verikokeilla selvisi että testosteronitaso oli selvästi alle alarajan > alkoi tt.kuuri.
        Nyt lääkkeitä on jo useaan kertaan vaihdettu niiden sivuvaikutusten takia. Nyt kyllä toimii ja halujakin on ajoittain : ]
        Oman kokemuksen perusteella halut ja kyvyt siis palaavat kunhan masennus helpottaa ja lääkkeet ovat kohdallaan.

        Oli sellainen tavallinen seksin tarpeissani suhteessa riitti ihan hyvin 1-2 kertaa kerrallaan kerran viikossa. Mies oli sellainen sisään ja ulos siinä tulos.
        Suu seksi oli ainoa, joka olisi kestänyt kauemmin ja krapulassa käsihoito oli ikiliikuntaa.. :C

        Seksi ei ole, eikä voi olla palvelus vain toiselle osapuolelle.

        Turha kenenkään sanoa, että suihin otto olisi "rakkaan" hellimistä tai käteen veto kuuluisi suorittaa toisen puolesta.
        Onneton parisuhde johtuu poikkeuksetta huonosta seksistä.
        Varsinkin 1940-50 luvuilla syntyneet miehet pitävät seksiä miesten asiana ja sivutuote on jos nainen siitä nauttii, naisen velvollisuus on puolison tyydyttäminen.
        Nykyaikaa on se, että nainen on tasavertaisena velvollinen elättämään perhettä palkkatyöllä.


      • moderni runkkari
        vatsa kipeänä kirjoitti:

        Oli sellainen tavallinen seksin tarpeissani suhteessa riitti ihan hyvin 1-2 kertaa kerrallaan kerran viikossa. Mies oli sellainen sisään ja ulos siinä tulos.
        Suu seksi oli ainoa, joka olisi kestänyt kauemmin ja krapulassa käsihoito oli ikiliikuntaa.. :C

        Seksi ei ole, eikä voi olla palvelus vain toiselle osapuolelle.

        Turha kenenkään sanoa, että suihin otto olisi "rakkaan" hellimistä tai käteen veto kuuluisi suorittaa toisen puolesta.
        Onneton parisuhde johtuu poikkeuksetta huonosta seksistä.
        Varsinkin 1940-50 luvuilla syntyneet miehet pitävät seksiä miesten asiana ja sivutuote on jos nainen siitä nauttii, naisen velvollisuus on puolison tyydyttäminen.
        Nykyaikaa on se, että nainen on tasavertaisena velvollinen elättämään perhettä palkkatyöllä.

        Nykyaikaa on se, että mies on naisen nautinnon väline, jonka laatu arvioidaan sen perusteella, miten hyvin tyydytys onnistuu. Jos siinä on jotain vaikeuksia, niin sitten mies on yksin. Niin ne osat muuttuu. Sitä kutsutaan edistykseksi.


      • zzzzz1111111
        moderni runkkari kirjoitti:

        Nykyaikaa on se, että mies on naisen nautinnon väline, jonka laatu arvioidaan sen perusteella, miten hyvin tyydytys onnistuu. Jos siinä on jotain vaikeuksia, niin sitten mies on yksin. Niin ne osat muuttuu. Sitä kutsutaan edistykseksi.

        No onpa yleistys. Ei se nyt ihan noin yksipuolista ole. Jos sinulla on huonoja kokemuksia niin pahoittelen. Minun ex-poikaystävälläni oli vaikeuksia seksin kanssa ja itse se siitä oli koko ajan huolissaan vaikka kuinka kerroin hänelle, ettei se merkkaa minulle jos hän ei pysty. Mutta koska hänen itsetuntonsa tuntui riippuvan hänen omista seksuaalisista kyvyistä, ehdotin lääkärillä käyntiä, joka vahvisti sen mitä olin sanonut poikaystävälleni. Ongelma oli korvien välissä. Hän oli psyykannut itsensä epäonnistumaan. Lääkäri sanoi ettei hänessä ole mitään vikaa ja sitten loppuivat ongelmat. Valitettavasti tämä samainen poikaystävä lopetti suhteemme, pääsyynä minun haluttomuuteni (olen siis pitkäaikaismasentunut). Eiköhän tässä ole siis molemmat sukupuolet asialla ihan yksilöinä.


      • moderni runkkari
        zzzzz1111111 kirjoitti:

        No onpa yleistys. Ei se nyt ihan noin yksipuolista ole. Jos sinulla on huonoja kokemuksia niin pahoittelen. Minun ex-poikaystävälläni oli vaikeuksia seksin kanssa ja itse se siitä oli koko ajan huolissaan vaikka kuinka kerroin hänelle, ettei se merkkaa minulle jos hän ei pysty. Mutta koska hänen itsetuntonsa tuntui riippuvan hänen omista seksuaalisista kyvyistä, ehdotin lääkärillä käyntiä, joka vahvisti sen mitä olin sanonut poikaystävälleni. Ongelma oli korvien välissä. Hän oli psyykannut itsensä epäonnistumaan. Lääkäri sanoi ettei hänessä ole mitään vikaa ja sitten loppuivat ongelmat. Valitettavasti tämä samainen poikaystävä lopetti suhteemme, pääsyynä minun haluttomuuteni (olen siis pitkäaikaismasentunut). Eiköhän tässä ole siis molemmat sukupuolet asialla ihan yksilöinä.

        No ei se ollut yleistys, vaan vapaamuotoinen yhteisöllisyyden ja kulttuurin luonnehdinta. Kieltämättä ******ntunut sellainen - pahoittelen.


      • nimenomaan ...

        vähän hauskaa asian tiimoilta www.kase.fi/~jahautak/alitajunta.htm, muista ottaa riittävän huumorilla


      • Anonyymi
        vatsa kipeänä kirjoitti:

        Oli sellainen tavallinen seksin tarpeissani suhteessa riitti ihan hyvin 1-2 kertaa kerrallaan kerran viikossa. Mies oli sellainen sisään ja ulos siinä tulos.
        Suu seksi oli ainoa, joka olisi kestänyt kauemmin ja krapulassa käsihoito oli ikiliikuntaa.. :C

        Seksi ei ole, eikä voi olla palvelus vain toiselle osapuolelle.

        Turha kenenkään sanoa, että suihin otto olisi "rakkaan" hellimistä tai käteen veto kuuluisi suorittaa toisen puolesta.
        Onneton parisuhde johtuu poikkeuksetta huonosta seksistä.
        Varsinkin 1940-50 luvuilla syntyneet miehet pitävät seksiä miesten asiana ja sivutuote on jos nainen siitä nauttii, naisen velvollisuus on puolison tyydyttäminen.
        Nykyaikaa on se, että nainen on tasavertaisena velvollinen elättämään perhettä palkkatyöllä.

        Jos olet tota mieltä niin älä huijaa sellasta miestä sun kanssa suhteeseen. Se on väärin toista kohtaan. Itsekästä muuttaa toista ihmistä joksikin muuksi mitä hän ei ole. Siis jos et pysty toiselle palvelusta tekemään.


      • Anonyymi
        vatsa kipeänä kirjoitti:

        Oli sellainen tavallinen seksin tarpeissani suhteessa riitti ihan hyvin 1-2 kertaa kerrallaan kerran viikossa. Mies oli sellainen sisään ja ulos siinä tulos.
        Suu seksi oli ainoa, joka olisi kestänyt kauemmin ja krapulassa käsihoito oli ikiliikuntaa.. :C

        Seksi ei ole, eikä voi olla palvelus vain toiselle osapuolelle.

        Turha kenenkään sanoa, että suihin otto olisi "rakkaan" hellimistä tai käteen veto kuuluisi suorittaa toisen puolesta.
        Onneton parisuhde johtuu poikkeuksetta huonosta seksistä.
        Varsinkin 1940-50 luvuilla syntyneet miehet pitävät seksiä miesten asiana ja sivutuote on jos nainen siitä nauttii, naisen velvollisuus on puolison tyydyttäminen.
        Nykyaikaa on se, että nainen on tasavertaisena velvollinen elättämään perhettä palkkatyöllä.

        Seksi voi kyllä olla toiselle palvelus ja jos tämä siitä pitää. Yhtälailla toisin päin voisi ajatella että jättää antamatta toiselle läheisyyttä tai niskahierontaa tai vaikkapa jättää merkkipäivän muistamatta.


    • mios_

      Vaihdellut ihan tilanteen mukaan, joskus täysin eunukki ja joskus ihan normaali..

    • no sanoisin että

      Mä en ole oikeastaan juurikaan koskaan harrastanut seksiä kenenkään kanssa. Samaa runkkausta masentuneena kuin sitä ennenkin. Taidan runkata kohta itseni hengiltä.

    • zennia1

      Miulla oli joskus Ketipinor mielialalääke käytössä ja se kyllä sai aikaan mahdottoman kovat seksihalut.En ole muutenkaan halujen puutteesta koskaan kärsinyt päin vastoin masentaa jos en saa seksiä säännöllisesti.

    • jepulis jeppis

      Mun mies mainitsi eilen että "eipä olla tehty sitä pariin kuukauteen". Hätkähdin ihan ja tajusin että niimpä. Tasan samaan aikaan kun aloitin mirtazapinin loppui myös tässä talossa kaikki lihallinen ilo. Seksi ei kiinnosta enää millään tasolla. Harmittaa miehen puolesta mutta hän kannustaa minua paranemaan tästä masennuksesta...

      • Anonyymi

        Ota lisää lääkettä


    • akemakepera

      joo,kokemusta on masennuksesta ja seksihalujen katoamisesta.Ei vaan tee mieli eikä kiinnosta.Se palautuu kun paraneminen pääsee alkuun,niin kävi mullakin eka masennuksen aikana ja elän nyt uudestaan sairastuneena sitä vaihetta ettei haluta pätkääkään.Mikään ei tuota mielihyvää mutta tieto siitä että tästäkin luultavasti parantuu joskus ja olo mielihalut palautuvat ennalleen vielä.Odottavan aika on tietysti aina pitkä...

    • 1+5

      Olen mieshenkilö ja kyllä mun on aina seksiä tehnyt mieli ihan älyttömästi vaikka masentunut olen ollut jo vuosia. En silti minäkään ole seksiä harrastanut. Olisin kyllä harrastanut jos sitä olisin joltain naiselta saanut.

      Eipä sitä uskalla naisia lähestyä kun on tällainen luuseri. Ei minun ulkonäössä pitäisi vikaa olla mutta itsetunnossa on sitten sitäkin isompi lovi. Olen siis periaatteessa elänyt koko elämäni selibaatissa vasten tahtoani. Olisko mikään ihme jos sekin jo itsessään lisäis masennusta ja ahdistusta kun ei saa seksiä. Siitä tulee tunne etten kelpaa kenellekkään eikä kukaan rakasta.

    • abcd8

      Todennäköisesti masennuksen takia mullakin haluttomuutta ja kiihottumisvaikeutta. Ennen on kyllä ollut kovat halut ja oon kulkenu maksullisissa. Omaa tyttökaveria ei ole koskaan ollu kun on ollu niin vaikea tehdä tuttavuutta sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Mun ulkonäössä ei ole mitään vikaa, päinvastoin monet naiset on flirttaillu mun kanssa. Olisin kyllä varmaan saanut tyttökaverin mutta oli paljon helpompaa vaan ostaa seksiä. Kieltämättä se on kiehtonu mua ja oon tavannu tosi kauniita tyttöjä ja se on ollu mulle porkkana noissa maksullisissa. Haluaisin kumminkin saada läheisyyttäkin ja sen puute on varmaan ollu yhtenä syynä mun masennukseen.

    • nu nu

      Kyllä itselläni ainakin oli masentuneena ainoa tapa kokea jotain positiivista tunnetta, oli harrastaa seksuaalisia asioita. Se muutaman sekunnin hyvä olo. Sitä haki aina, välillä sairaanloisestikin. Kamalaa, että sitäkin tunnetta yritettiin latistaa mielialalääkkeillä.

    • riuttala76

      Oon asunut Nastolassa, Tampereella ja nykyään Kuopiossa mut mielenterveyteni on kyseenalaistettu kunnolla vain täällä Kuopiossa. Julkulan mielisairaalassa kaikilla psykologeilla ja psykiatreilla on joku pakkomielle et kaipaan seuraa oli se sit miten tolloa tahansa. Jos mä kaipaan seuraa niin leikin läppärin, jos kaipaan tietoa leikin läppärin kanssa. Jos rahaa ois ja kova toddellinen seuranpuute tilaisin prostituoidun, tai lähtisin eroottiseen ravintolaan tai Thai-hierontaan. Mitkään lääkkeet ei oikeastaan nykyään vaikuta muhun mitenkään. No yliannos Zyprexa psykoosilääkettä vois kyllä antaa hyvät yöunet ja useampi Imovane nukahduslääke tepsii aika hyvin krapulaoireisiin. Alkoholi ja Hamppu on ainoat aineet mitä mul on saatavilla ja tepsii oikeasti kivasti. Mun seksihalut on vaan elämän aikana niin monesti jo aika kivasti tyydytette et en enää helpolla innostu. www.youjizz.com sitäpaitsi riittää nykypäivänä mulle aika hyvin. Oon monia psykiatreja ja psykologeja tavannut elämäni aikana mut yhteensäkään kaikki lääkereseptit ja keskustelut ei mua oo auttaneet lähellekään niin paljo kuin drinkkien juominden stripparien tai prostituoitujen seurassa tai elokuvan Good will hunting katsominen. Jos tavan nainen yrittäisi iskeä mua ravintolassa niin voimakkaat meikit, pitkät hiukset, minihame, stay-up sukat jakorkeakorkorkoiset kengät tepsii parhaiten vaikkei välttämätöntä oo kuin se vahva meikki.

    • Edmont Dantes

      Itse eksyin tälle sivulle, koska kävin tänään ensimmäistä kertaa elämäni aikana prostituoidun luona ja päätin lähes kuuden vuoden seksittömän jakson. Masentunut ja yksinäinen olen ollut suurimman osan neljännesvuosisataa kestäneen elämäni ajan. Päällimmäisenä käynnistä jäi mieleen omien halujen puute, sillä en edes aktin aikana tuntenut pahemmin mitään, kunhan ejakuloiduin varsin nopeasti ilmeen värähtämättä. Toisaalta, kuten joku jo aiemmin viestiketjussa otti esille, myös seksittömyys itsessään on painanut useasti mieltä ja toivon mukaan nyt kun pitkä seksitön kausi on saatu katkaistua, voi paremmin keskittyä ottamaan askelia kohti masennuksesta eroon pääsemistä.
      Pointtina kai se, että kyllä se masennus, yksilöllisesti varmasti tosin vaikuttaa seksiin kaikilla osa-alueilla, itsellä ainakin siinä ettei oikeastaan tunne minkäänlaista kiihkoa ja sitten vielä yks kaks spruittaa jännittyneisyyttään nesteet ennen kuin homma on kerennyt kunnolla alkaakaan.

    • 5+11

      Masennuslääkkeet kastroivat osan käyttäjistä pysyvästi. Googleta pssd tai post-ssri sexual dysfunction, kun haluat tietää enemmän.

    • pnjfp.gupgwrupigrnug

      Kyllä se on masennus joka halut vie ! Vaikean masennukseni aikana , joka jatkuu edelleen, ei tee mieleni seksiä.
      Olen yksineläjä, joten haluttomuus ei tuota mitään ongelmia.

    • 4+8

      Masennus vei halut ja nyt melkein itkettää kun vahva seksuaalisuus oli tällä hetkellä ainut asia josta pidin itsessäni ja toi hyvää mieltä. Kumppanini on yleensä se, joka haluaa vähemmän, joten koen tämän hyvin epämukavana tilanteena.

      Olisi mukava haluta edes tehdä toiselle jotain jos ei huvita vastaanottaa.
      En ole oma itseni tällä hetkellä.

      • 2+45

        SSRI-lääkkeethän tunnetusti vie seksuaaliset halut ja kyvyt ~70% käyttäjistä. Osalta katoaa kyvyt ja halut pysyvästi.


    • mwmmmemeooooo

      Haluan halut pois, ne on kuvottavia ja seksi on kuvottavaa. Kaikkia mahollisia mömmöjä syöty ja yhä aivan ylikiimanen. Kokoajan pitää masturboida ja sitten tulee aina väsyny ja huono olo.

    • kotitohtori69

      Ottakaa huomioon myös, että joillekin seksihalujen kasvu voi olla masennuksen oire. Seksiä voi käyttää eräänlaisena pakokeinona huonosta olosta, samaan tapaan kuin viinaa tai tietokonepelejä.

      • kuolkaasiat

        näi se menee, kaikki kiimaset eläimet jotka panee ja tykkää siitä pitää aukaista jollain terällä
        ollaan ihmisiä, ei hyväksytä eläimyyttämme, koska pystytään olemaan älykkäämpiä


    • Epätoivonen1miehenNymfo

      Pitkäaikaiselta avopuolisolta on masennus vienyt halut. 1,5 v aikana olen saanut intiimiä hellyyttä osakseni noin kolmesti. Sotä ennen jo hiipui niin että kerran parissa kuukaudessa oli jo voitokasta. Haleja ja pusuja onneksi saan, muuten olisinkin jo seonnut. Suudelmia hyvin harvoin, yleensä hiukan humalassa. Itse olen erittäin seksuaalinen, ja himot tuntuvat vaan kasvavan. Ensin tauko tuntui hyvältä, saatiin rakennettua suhdetta muilta osin. Nyt vaan ahdistaa ihan älyttömästi kun haluaisi anella vaikka polvillaan että mies suostuisi edes koskemaan sillä lailla. Antaisi edes jotain mistä uneksia... Mutta tiedän, että olisi itsekästä vaatia toiselta mitään tuollaista, ja kuten moni jo sanoikin, se vain pahentaa masentuneen oloa jos sanotaan että pitäisi haluttaa, mikset pysty? Ja on sanonut itsekin tuskailevansa asian kanssa. En siis voi kertoa kuinka paljon tuskailen asian kanssa. Tällä hetkellä suurin tarpeeni on tulla kosketuksi. Intiimi hetki tanssilattialla tuntemattoman kanssa, tai mitä vaan. En tavallaan enää juuri välitä kuka koskee, kunhan koskee. Ja se minua pelottaa ja ahdistaa. Ennen olin täysin varma että joko hän tai minä, muut eivät saa tulla lähelle. Toisaalta vieläkin kaipaan vain ulkopuolista kiihottamista, loppuun pääsen itse parhaiten... Auttakaa joku, sanokaa joku millä saa toisen halut palaamaan tai omat sammumaan -.-

    • eipäoomiestä

      Haluja ois vaikka muille jakaa, mutta eipä se paljoo auta kun ei ole miestä ollut moniin vuosiin, eikä varmasti koskaan enää tulekaan. Kuka nyt haluaisi ruman, lihavan ja masentuneen naisen.

    • Anonyymi

      Tajusin just,että ei tee mieli enää ja kumppani katsoo pornoa,sekin oksettaa.

      • Anonyymi

        Oma on vikasi jos toinen joutuu tyydyttämään itseään pornon avulla. Erotkaa jooko? Itsellä mennyt muita aina vaihtoon jos se ei ole mua halunnut. Aina olen pillua saanut. Ainut miinus on elarit mutta talouden saa kuntoon myös jos vaan haluaa


    • Anonyymi

      Eiköhän niissä masennuslääkkeissä ole selostus mukana mitä sivuvaikutuksia ihminen voi saada , ja yksi niistä on juuri se ettei seksiä halua.
      Mutta silloin voisi puhua lääkärinsä kanssa asiasta jos vaikka saisi toisen lääkityksen.
      Kyllä pelkkä masennuskin vaikuttaa ihmisen seksi haluihin , kun on mieli maassa niin mikään ei tunnu miltään , siis asiat jotka ovat kiinnostaneet ennen masennusta.
      Kun asiallisesti keskustelee hoitavan lääkärin kanssa näistä asioista niin ehkä löytyy ratkaisu asioihin

      • Anonyymi

        Nykyään on myös Euroopan lääkeviraston toimesta merkintä seksuaalihäiriöiden jatkumisesta joskus lääkkeen jälkeen ainakin SSRI-lääkkeissä. Se tuli pakettiin v.2019. Kyse on ilmiöstä PSSD.

        PSSD voi puhjeta myös vieroitusvaiheessa lääkkeestä mikä tekee asiasta vielä kimurantimman. Elimistön pitää saavuttaa uusi homeostaasi psykoaktiivisten aineiden säännöllisen käytön jälkeen joihin tulee fyysinen riippuvuus ja mukautuminen(dependence). Aina tämä vaihe ei suju ongelmitta vaan saattaa puhkaista lisäongelmia vieroitusoireineen jotka voi pitkittyä tai esim puhkaista PSSD:n.

        Uskon että ihmiset kyllä tietää onko lääke puhkaissut seksuaalihäiriöitä vai ei. Kaikki alakuloiset kun ei menetä esim kykyä orgasmiin, seksuaalisia tunteita, genitaalialueilta tuntoa tai kykyä ihastua minkä SSRI - lääkitys voi tehdä. Turha laittaa kaikkea masennuksen piikkiinkään.

        Lisätietoa aiheesta
        Mm.
        Rxisk
        Reddit PSSD foorumi
        Muut PSSD foorumit mitä netistä löytyy

        Joikisessä psykiatrian psykoaktiivisessa aineessa on riskinsä sukupuolielämälle. SSRI-aineiden seksihaitoista puhutaan eniten mutta antipsykootit ynnä muut psykoaktiiviset psykiatrian lääkkeet on riski sukupuolielämälle.


    • Anonyymi

      Miksi kaikkien pitäis haluta seksiä.Ite olen sinkkun ja en tartte seksiä elämääni. En ole masentunut mutta elämässä on muutakin kuin seksi.En edes ajattele seksiä ja miksi pitäisi ajatella.Harmi jos masentuneet haluaa seksiä mutta ei paneta. Elämässä on muitakin mukavia asioita ja mä en ala netin kautta halee yhen illan juttuja. Mua ei haittaa vaikka mua ei seksi kiinnosta. Mulle tulee muutenkin kylmä alasti niin mielummin pidän mukavan rentoja vaatteita kun ole kylmissäni alasti.

      • Anonyymi

        No ei tarvi haluta ei! Jos ei halua haluta, se on ok. Mutta monia ihmisiä on altistettu jopa pysyväisluonteiseille seksuaalihaitoille tietämättään lääkkeissä ja he joutuvat vailla hyväksyntäänsä ja edes ilman tietoa sen mahdollisuudesta menettämään pillerien takia seksuaalipuolensa. Heitä ei ole välttämättä lainkaan informoitu asiasta ja sen mahd jatkumisesta lääkkeen jälkeen. Seksi ei ole vain mekaanista seksiä vaan monelle tärkeä osa esim parisuhteessa, osa romantiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tarvi haluta ei! Jos ei halua haluta, se on ok. Mutta monia ihmisiä on altistettu jopa pysyväisluonteiseille seksuaalihaitoille tietämättään lääkkeissä ja he joutuvat vailla hyväksyntäänsä ja edes ilman tietoa sen mahdollisuudesta menettämään pillerien takia seksuaalipuolensa. Heitä ei ole välttämättä lainkaan informoitu asiasta ja sen mahd jatkumisesta lääkkeen jälkeen. Seksi ei ole vain mekaanista seksiä vaan monelle tärkeä osa esim parisuhteessa, osa romantiikkaa.

        Mutta eihän sinkku elä parisuhteessa vai tarkotatko myös parisuhteella yhden illan juttuja?


    • Anonyymi

      Minä olen pysynyt sinkkuna niin ei ole ketään vinkumassa seksiä. Minun pitää jaksaa hoitaa työni,muun ajan nukun.

    • Anonyymi

      Ihan niin kos mieli on maassa niin. ei seksi kiinnosta ja se on juuri itse sairauden syy , ei siis lääkkeiden.
      Minun ystäväni on syönyt kohta 10 vuotta masennus lääkkeitä ja sanoo ettei häneen ole ainakaan lääke vaikuttanu sillä osalla elämää negatiivisesti. Mutta moni ei sitä tajua kas kun syyllinen on heidän aina löydettävä muualta. Siksi ovat vaikeita potilaita hoidettavaksi kun oma minä tyyppien on löydettävä aina muualta syy, ei siis omasta sairaudestaan . Sitten on niitäkin joihin lääke vaikuttaa negatiivisesti ja usein ohimenevää masennuslääkkeiden lopettamisen jälkeen . Siis ihmiset reagoivat eri tavalla niin masennukseen kun lääkkeisiinkin

    • Anonyymi

      Ainut yleisesti käytössä olevista masennuslääkkeistä jolla EI ole seksuaalisuuteen vaikuttavia haittoja on Aurorix. Joillakin Voxra on myös sellainen millä ei ole mutta Aurorix on ainut mikä on lähes varma ettei vaikuta.

      • Anonyymi

        * Siis, Aurorix ei vaikuta seksuaalisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe