Bussikuskin palkka HSL:n alueella

Ei provokaatio

Mitä sitä koulua käy kun tässäkin kuussa napsahtaa 3 kertaa palkka tilille 01.10, 15.10 ja 29.10 bruttona noin 3 kertaa 1700 euroa eli 5100 euroa (AKT:n sopimus HSL:n alueella). Toki tähän pitää tehdä töitä joka toinen viikonloppu ja työajat ovat muutenkin niin aamu-, ilta- kuin yövuoroja sekä ylitöitä pitää tähän palkkaan tehdä noin 5 tuntia viikossa.

31

9256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia

2 viikkojaksotusta noudatetaan ja siitä lasketaan palkanmaksu jaksot, niin ei ainankaan meidän talossa mahdu tässä kuussa 3 tilipäivää. Kun vuoden alusta asti lasketaan normaali jaksot, niin ei ole edes käytännössä mahdollista ko. asia. Tosin herra ehkä "hieman vedättää" sillä itselläni jolla on kaikki lisät olen yksityisellä ajamassa/akt soppari, brutot vaihtelee 2125-2450€ välillä 2 viikko jakso. Tosin ne ovat vain pelkkiä aamuja ja lyhyitä su päiviä. Tolla väittämällä mitä aloittaja nyt herjaa,(miksiköhän?) niin hänen tuntipalkkansa pitäisi olla 21,25€/tunti. Sitähän se ei varmasti ole. Koitetaan nyt vaan olla rehellisiä, jos on pakko julkitulla, ja mielellään ihan vaan omalla nimellä.

jk. käytän nyt NimiMerkkiä, koska en trollaa, enkä kyseenalaista kenenkään toimia.

• Ensin aloittaja joka saa noin 3 kertaa(2-4?) palkkaa tässä kuussa; palkkapäivät kyllä ihan oikein mutta ennustajaksi voisi ruveta kun etukäteen ylityötkin tietää koko kuukaudelta. Ja nimim. normaalia; edelleen 3 palkkaa kyllä mahtuu lokakuulle, mutta kyllä on vedätystä omassa palkassasikin; 26,56-30,62 euroa/tunti!! Eli koitetaan nyt olla rehellisiä...

• Turha katkeroitua
        helbkuski kirjoitti:

Ensin aloittaja joka saa noin 3 kertaa(2-4?) palkkaa tässä kuussa; palkkapäivät kyllä ihan oikein mutta ennustajaksi voisi ruveta kun etukäteen ylityötkin tietää koko kuukaudelta. Ja nimim. normaalia; edelleen 3 palkkaa kyllä mahtuu lokakuulle, mutta kyllä on vedätystä omassa palkassasikin; 26,56-30,62 euroa/tunti!! Eli koitetaan nyt olla rehellisiä...

Akt:n sopimuksessa linja-auton kuljettajilla on ainakin HSL:n alueella kaksi kertaa vuodessa saman kuukauden aikana kolme palkkapäivää, FAKTAA. Palkkani koostuu pitkälti eri lisistä ja ja joka toinen viikonloppu on töitä, välillä enemmänkin. Kahden viikon listaan teen keskimäärin noin 10h ylitöitä eli noin 5 tuntia viikossa ja välillä on myös taukolisätunteja, jotka nostavat palkkaa. Voisin skannata tilinauhan jollekin sivustolle jos sellainen sivusto löytyisi. Niin VALTO VALDEMAR, sossussa käynti vaikka olisi kuinka kannattavaa on se minun ajatusmaailmassani vastenmielistä jos ihminen kykenee töitä tekemään. Niin ja kyllä silloin tällöin vapaapäivänä teen myös muita palkkatöitä ja ihan verokirjalle. Toinen työ menee osittain myös harrastuksesta, sossun luukulla käviöitä tälläinen varmaan kuullostaa hirveältä.

• kokokoi
        Turha katkeroitua kirjoitti:

Akt:n sopimuksessa linja-auton kuljettajilla on ainakin HSL:n alueella kaksi kertaa vuodessa saman kuukauden aikana kolme palkkapäivää, FAKTAA. Palkkani koostuu pitkälti eri lisistä ja ja joka toinen viikonloppu on töitä, välillä enemmänkin. Kahden viikon listaan teen keskimäärin noin 10h ylitöitä eli noin 5 tuntia viikossa ja välillä on myös taukolisätunteja, jotka nostavat palkkaa. Voisin skannata tilinauhan jollekin sivustolle jos sellainen sivusto löytyisi. Niin VALTO VALDEMAR, sossussa käynti vaikka olisi kuinka kannattavaa on se minun ajatusmaailmassani vastenmielistä jos ihminen kykenee töitä tekemään. Niin ja kyllä silloin tällöin vapaapäivänä teen myös muita palkkatöitä ja ihan verokirjalle. Toinen työ menee osittain myös harrastuksesta, sossun luukulla käviöitä tälläinen varmaan kuullostaa hirveältä.

Työaikapalkka 89,23h 1224,24e
        Taukolisä 7,50h 102,90e
        Ylityö 50% 9,23h 71,02e
        Vapaapäivätyön korvaus 6,82h 93,57e
        Iltalisä 11,43h 23,52e
        Yölisä 8,08h 33,26e
        Lauantailisä 8,40h 23,05e
        Sunnuntailisä 9,52h 146,51e
        Osapäiväraha kotimaa 2x 25,60e

Palkka 1743,67e

Käteen jäävällä ei liene merkitystä, koska jokaisella on veroprosentti erisuuruinen tietyistä syistä.
        Ei kai tuo yllä oleva tilinauha edes kuullosta epärealistiselta, työllä pärjää.

• Joni F
        kokokoi kirjoitti:

Taukolisä 7,50h 102,90e
        Ylityö 50% 9,23h 71,02e
        Iltalisä 11,43h 23,52e
        Yölisä 8,08h 33,26e

Palkka 1743,67e

Käteen jäävällä ei liene merkitystä, koska jokaisella on veroprosentti erisuuruinen tietyistä syistä.

Halvallahan sinä teet ylitöitä jos yli 9 tuntia ja saat siitä 71 euroa, no huvinsa kullakin.
        Minun kuukausipalkkani on 5200 euroa ja vuosiansio oli 70 tuhatta ja Ei en ole autonkuljettaja vaan joudun tekemään työni kello 8-16 välillä ja en siis nauti noista vuorotyön lisistä.

• AMETIBUSSIJUHID
        Joni F kirjoitti:

Halvallahan sinä teet ylitöitä jos yli 9 tuntia ja saat siitä 71 euroa, no huvinsa kullakin.
        Minun kuukausipalkkani on 5200 euroa ja vuosiansio oli 70 tuhatta ja Ei en ole autonkuljettaja vaan joudun tekemään työni kello 8-16 välillä ja en siis nauti noista vuorotyön lisistä.

Mistä sinä 71 euroa saat?

• Valto Nygren
        Turha katkeroitua kirjoitti:

On toden totta että hirveältä kuulostaa ja pelkkä ajatuskin kammottaa jos joutuisi vielä vähäisinä vapaa-aikoinakin tekemään töitä ja oikein jollakin on sellainen harrastuksena. Huh huh. Hiki tulee kun ajatteleekin.Täytyy sanoa että huvinsa kullakin. Kyllä minä mieluummin sossussa käyn. Ei mene päiväkausia ja rahaa tulee ihan kivasti suhteessa siihen käytettyyn aikamäärään.Suosittelen sinullekin. Vastenmielistä on minullekin työnteko vastaavasti mutta joskushan joutuu sitäkin tekemään kunnes eläkkeelle pääsee. Mutta sossu on parempi kuin ylitöiden ja vapaapäivätöiden tekeminen. Saathan itse seistä vaikka päälläsi sontaläjässä maksua vastaan jos se käy ajatusmaailmaasi
        t. ent hevosmies Valto Nygren

• kokokoi kirjoitti:

Taukolisä 7,50h 102,90e
        Ylityö 50% 9,23h 71,02e
        Iltalisä 11,43h 23,52e
        Yölisä 8,08h 33,26e

Palkka 1743,67e

Juu kyllä tolla työmäärällä ja olemattomalla vapaa-ajalla pakko saadakin palkkaa... Ja varmaan oli aika spesiaali palkka sinullekin kun viime kuun nauha esimerkiksi laitettu... mut ihan sama, toivottavasti olet tyytyväinen. Mä kyllä mieluummin lopetan työt esim. tällä viikolla lähes joka päivä klo. 11.30, jää vapaa-aikaakin ja vkl:t vapaat ja yölisiä n. 3,5 tuntia per päivä eli n. 200 euroa/2viikkoa... eli se jo saman verran kuin kokokoin tauko,ylityö ja yölisät yhteensä...

• JUUS
        helbkuski kirjoitti:

Juu kyllä tolla työmäärällä ja olemattomalla vapaa-ajalla pakko saadakin palkkaa... Ja varmaan oli aika spesiaali palkka sinullekin kun viime kuun nauha esimerkiksi laitettu... mut ihan sama, toivottavasti olet tyytyväinen. Mä kyllä mieluummin lopetan työt esim. tällä viikolla lähes joka päivä klo. 11.30, jää vapaa-aikaakin ja vkl:t vapaat ja yölisiä n. 3,5 tuntia per päivä eli n. 200 euroa/2viikkoa... eli se jo saman verran kuin kokokoin tauko,ylityö ja yölisät yhteensä...

Tuollaisia ne suurinpiirtein ovat olleet. Sattui vain tuo palkkanauha löytymään.

• Hevosella pääsee
        Valto Nygren kirjoitti:

On toden totta että hirveältä kuulostaa ja pelkkä ajatuskin kammottaa jos joutuisi vielä vähäisinä vapaa-aikoinakin tekemään töitä ja oikein jollakin on sellainen harrastuksena. Huh huh. Hiki tulee kun ajatteleekin.Täytyy sanoa että huvinsa kullakin. Kyllä minä mieluummin sossussa käyn. Ei mene päiväkausia ja rahaa tulee ihan kivasti suhteessa siihen käytettyyn aikamäärään.Suosittelen sinullekin. Vastenmielistä on minullekin työnteko vastaavasti mutta joskushan joutuu sitäkin tekemään kunnes eläkkeelle pääsee. Mutta sossu on parempi kuin ylitöiden ja vapaapäivätöiden tekeminen. Saathan itse seistä vaikka päälläsi sontaläjässä maksua vastaan jos se käy ajatusmaailmaasi
        t. ent hevosmies Valto Nygren

Sääliksi käy ajatusmaailmasi, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia vaikka välillä mieli tekisikin talloa...

• Bussijuhitti
        helbkuski kirjoitti:

Viime brutto 1656,43

• normaalisti

siis 2 viikko jaksossa 1225-1450€ on normi palkka, eikä 2125-2450€. ja su.4,5-6,5h 1-2 krt/ kk

• just just
        normaalisti kirjoitti:

siis 2 viikko jaksossa 1225-1450€ on normi palkka, eikä 2125-2450€. ja su.4,5-6,5h 1-2 krt/ kk

12 vuotta tai yli kokemusta 15.41 euroa/tunti
        Katso lisää www.akt.fi

• mattby...
        kokokoi kirjoitti:

Taukolisä 7,50h 102,90e
        Ylityö 50% 9,23h 71,02e
        Iltalisä 11,43h 23,52e
        Yölisä 8,08h 33,26e

Palkka 1743,67e

maksetaanko osapäivärahoja HSL-alueella? ei ole näkynyt ainakaan edustamassani firmassa Espoossa, vaikka liikennettä onkin Espoo-Helsinki-Vantaa-alueella. Työsopimuksessa ei kyllä ole merkattu yhtä asemapaikkaa, vaan kaikki nämä em. kaupungit..

• Akt:n mukaan mennään
        mattby... kirjoitti:

maksetaanko osapäivärahoja HSL-alueella? ei ole näkynyt ainakaan edustamassani firmassa Espoossa, vaikka liikennettä onkin Espoo-Helsinki-Vantaa-alueella. Työsopimuksessa ei kyllä ole merkattu yhtä asemapaikkaa, vaan kaikki nämä em. kaupungit..

Kun työhön sidonnaisuusaika ylittää 10 tuntia ja kaikki tauot ovat muualla kuin varikko paikkakunnalla tulee osapäiväraha 12,80 euroa.

• Valto Nygren
        just just kirjoitti:

12 vuotta tai yli kokemusta 15.41 euroa/tunti
        Katso lisää www.akt.fi

Turha hehkuttaa sitä akt.tä ja 15,41e/tunti.
        Ette ota huomioon miten hiivatin pitkiä päiviä se helvetissä ilmeisesti laadittu sopimus sallii teetettävän.
        Eikä se nyt niin iso liksa loppujenlopuksi ole.
        Sossustakin saa kun osaa pyytää.

• Ei eroa
        Valto Nygren kirjoitti:

Turha hehkuttaa sitä akt.tä ja 15,41e/tunti.
        Ette ota huomioon miten hiivatin pitkiä päiviä se helvetissä ilmeisesti laadittu sopimus sallii teetettävän.
        Eikä se nyt niin iso liksa loppujenlopuksi ole.
        Sossustakin saa kun osaa pyytää.

Helbillä työaika 4,5-11 tuntia ja maks kiinnioloaika 12 tuntia.
        AKT:n sopimuksessa 1.12.2010 lähtien työaika 4,5-11 tuntia ja maks kiinnioloaika 12 tuntia.
        Aika vähän näissä on eroa.

• samituxi
        Ei eroa kirjoitti:

Helbillä työaika 4,5-11 tuntia ja maks kiinnioloaika 12 tuntia.
        AKT:n sopimuksessa 1.12.2010 lähtien työaika 4,5-11 tuntia ja maks kiinnioloaika 12 tuntia.
        Aika vähän näissä on eroa.

Niin, mita sita koulua kaymaan, itse naputtelen tassa nyt tietokonetta asiakkaan tiloissa ja tienaan noin 7000 euroa kuussa brutto ja lisaksi minulla on 40 000 euron tyosuhdeauto (tosin vain kayttoetu). Viime vuoden bruttotulot olivat 85 000 euroa. Lisaksi jonkin verran paivarahoja tuli paalle. Tyosuhdekanny toki myos.

Koulutukseni on ylioppilas ja kahden vuoden ammattikoulu.

Toki ylitoita ja paivystyksia teen taman rahan eteen, mutta silti vahalla koulunkaynnilla tama ansiotaso minulle tulee.

Kesalomaa silti kaksi kuukautta vuodessa, yleensa vietankin taman ajan Aasiassa tai Etela-Amerikassa.

Tama ei ole sitten provo, voin laittaa tilinauhani toki nakyviin webbiin jos se jotain kiinnostaa.

• -Sam-
        samituxi kirjoitti:

Niin, mita sita koulua kaymaan, itse naputtelen tassa nyt tietokonetta asiakkaan tiloissa ja tienaan noin 7000 euroa kuussa brutto ja lisaksi minulla on 40 000 euron tyosuhdeauto (tosin vain kayttoetu). Viime vuoden bruttotulot olivat 85 000 euroa. Lisaksi jonkin verran paivarahoja tuli paalle. Tyosuhdekanny toki myos.

Koulutukseni on ylioppilas ja kahden vuoden ammattikoulu.

Toki ylitoita ja paivystyksia teen taman rahan eteen, mutta silti vahalla koulunkaynnilla tama ansiotaso minulle tulee.

Kesalomaa silti kaksi kuukautta vuodessa, yleensa vietankin taman ajan Aasiassa tai Etela-Amerikassa.

Tama ei ole sitten provo, voin laittaa tilinauhani toki nakyviin webbiin jos se jotain kiinnostaa.

Joo ei kannata koulua käydä, paitsi tietenkin yleissivistävää. Mä en ole ollut päivääkään töissä, enkä mene.
        Omaisuuteni olen perinyt, 16,5 M eur.
        Lähden kohta perheen kanssa Espanjaan. Suomessa on aika hanurista kelit tätänykyä. Kylmää ja pimeää kuin perslävessä.
        Tehkäähän tytöt duunia, ja maksakaa veroja, niin saadaa katuvaloihin sähköä että voin ajella sitten talvella parkit päällä taajamassa. Smoi!

• A. kihara

Palkka on hyvä ja parhaat ajot saa kun käy pomojen luona ahkerasti juttelemassa ja joskus vien itse paistamani tuoreen leivänkin..
      Minulle palkka ei kyllä riitä, kun käyn lisätöinä siivoamassa, mutta tämä Bussikuskin työ onkin harrastus, oikeat työ teen muualla ja bussihommissa ne rahakkaat pyhtätyöt saa kun kantaa rievää...

• Hakunilan talkoomies

Semmonen 900e netto kahdessa viikossa. Mukana yö, ilta ja lauantailisät.
      Sunnuntaita en ole juurikaan tehnyt, ne menee meidän firmassa Kiharoille ja kumppaneille.

• Hakuveikka.

Taitaa ne Pyhätyöt mennä Veli Kiharalla Nallen bubiin, kun ei elintasossa vaan näy, ajaa kihnuttaa vanhalla autonreppanalla ja asuu stadin hyyrynä halvassa vuokra-asunnossa.

• Toiseksi jäänyt

Niin kun osaa lipsuttaa oikein niin pyhää saa ja pitää muistaa tortun kanto muut herkut.

• vähissä tuntuu

olevan hemmojen jutut, kun pitää kaivaa 2 vuotta vanha aloitus esiin.

• Valto Nygren

Tilanne ei tällä sektorilla ainakaan paremmaksi kuljettajien kannalta parissa vuodessa. Kiitos kaikkien jotka kiltisti vaan aina suostuvat kaikkeen. Kaikenlaiset Kiharaiset ja sen semmoiset ihanaiset.

• valtolle
        Valto Nygren kirjoitti:

Tilanne ei tällä sektorilla ainakaan paremmaksi kuljettajien kannalta parissa vuodessa. Kiitos kaikkien jotka kiltisti vaan aina suostuvat kaikkeen. Kaikenlaiset Kiharaiset ja sen semmoiset ihanaiset.

muist hakkee kaakeil heinii!

• Valto Nygren
        valtolle kirjoitti:

muist hakkee kaakeil heinii!

Ei tartte. Niill on jo. Anna sinä vielä enemmän periks , niin vievät loputkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe