Ulosotosta tietoa???

Säälittävätohelo

Minulla on ulosotossa velkoja, selvittelin tänään vähän asian, että saisin maksettu niitä pois. Oman paikkakuntani perintätoimistossa oli todella pieni summa vaikka muualla päin Suomea on toinen toimisto mistä olen saanut postia. Pitääkö minun soittaa jokainen erikseen vai eikä näiden pitäisi kaikkien näkyä yleisesti perintätoimistoissa?

3

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..selviä tuolla paikkakuntasi toimistossa?

• Ex- neuvoja

Sanoit maksaneesi velkoja pois oman paikkakuntasi perintätoimistossa?
      Onko nyt kyse virallisesta ulosotosta vai yksityisestä perintätoimistosta.

Mitä nämä muun Suomen perintätoimistot oikein ovat?
      Vaikuttaa siltä, että sinulla on velkoja, jotka on siirretty yksityisille perintätoimistoille eri puolilla Suomea.
      Ne voivat periä saataviaan erikseen.

Ulosottoon ne päätyvät oman paikkakuntasi oikeuden päätöksellä. Vasta silloin ne ns. niputetaan ja
      ulosottoviranomainen ( kansan kielellä vouti ) alkaa keskustella kanssasi. Ilmeisesti et ole vielä tässä
      vaiheessa.

Jos paikkakunnallasi on kunnallinen velkaneuvoja tai sosiaalitoimen yhteydessä jokin instanssi, joka
      velkaongelmissa voi neuvoa, mene sinne viipymättä. Kaikissa kunnissa on sosiaalitoimella joku, joka
      voi neuvoa sinua.

Älä missään tapauksessa jää odottamaan lopullista ulosottoa, koska silloin menetät luottokelposuutesi
      pitkäksi aikaa. Silloin kun järjestellään velkoja perintätoimistojen kanssa on yleensä sovittavissa
      maksujärjestelyistä ja aikatauluista yms.

• Samatohelo

Joo, siis maksoin nyt velkani oman paikkakunnan viralliseen toimistoon. Ja heidän mukaan minulla ei ole muuta, taikka ollutkaan. Mutta sain kuitenkin postia toisesta toimistosta, Gothia Oy Turku, siellä päin en ole edes asunut. Onkohan tämä sitten niitä yksityisiä?

Ilmeisesti tästä ei ole tullut vielä maksuhäiriömerkintää, joka on tässä toimistossa?
        Tässä tapauksessa on ollut paljon katkoja, yhtään kirjeitä en ole heiltä saanut vaikka väittävät niin. Sitten tuli käräjäoikeudesta kirje, ensimmäinen informaatio koko asiasta.

Kiitos paljon vastauksestasi! Rupean selvittelemään asiaa pikimmiten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50