Ulosotosta tietoa???

Säälittävätohelo

Minulla on ulosotossa velkoja, selvittelin tänään vähän asian, että saisin maksettu niitä pois. Oman paikkakuntani perintätoimistossa oli todella pieni summa vaikka muualla päin Suomea on toinen toimisto mistä olen saanut postia. Pitääkö minun soittaa jokainen erikseen vai eikä näiden pitäisi kaikkien näkyä yleisesti perintätoimistoissa?

3

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..selviä tuolla paikkakuntasi toimistossa?

• Ex- neuvoja

Sanoit maksaneesi velkoja pois oman paikkakuntasi perintätoimistossa?
      Onko nyt kyse virallisesta ulosotosta vai yksityisestä perintätoimistosta.

Mitä nämä muun Suomen perintätoimistot oikein ovat?
      Vaikuttaa siltä, että sinulla on velkoja, jotka on siirretty yksityisille perintätoimistoille eri puolilla Suomea.
      Ne voivat periä saataviaan erikseen.

Ulosottoon ne päätyvät oman paikkakuntasi oikeuden päätöksellä. Vasta silloin ne ns. niputetaan ja
      ulosottoviranomainen ( kansan kielellä vouti ) alkaa keskustella kanssasi. Ilmeisesti et ole vielä tässä
      vaiheessa.

Jos paikkakunnallasi on kunnallinen velkaneuvoja tai sosiaalitoimen yhteydessä jokin instanssi, joka
      velkaongelmissa voi neuvoa, mene sinne viipymättä. Kaikissa kunnissa on sosiaalitoimella joku, joka
      voi neuvoa sinua.

Älä missään tapauksessa jää odottamaan lopullista ulosottoa, koska silloin menetät luottokelposuutesi
      pitkäksi aikaa. Silloin kun järjestellään velkoja perintätoimistojen kanssa on yleensä sovittavissa
      maksujärjestelyistä ja aikatauluista yms.

• Samatohelo

Joo, siis maksoin nyt velkani oman paikkakunnan viralliseen toimistoon. Ja heidän mukaan minulla ei ole muuta, taikka ollutkaan. Mutta sain kuitenkin postia toisesta toimistosta, Gothia Oy Turku, siellä päin en ole edes asunut. Onkohan tämä sitten niitä yksityisiä?

Ilmeisesti tästä ei ole tullut vielä maksuhäiriömerkintää, joka on tässä toimistossa?
        Tässä tapauksessa on ollut paljon katkoja, yhtään kirjeitä en ole heiltä saanut vaikka väittävät niin. Sitten tuli käräjäoikeudesta kirje, ensimmäinen informaatio koko asiasta.

Kiitos paljon vastauksestasi! Rupean selvittelemään asiaa pikimmiten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4502
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1689
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59