Sukkanauha käärme

,mnbvfdghj

Hei. Olen ajatellut hankkia käärmeen ja haluaisin jonkin suht helppohoitoisen. Mietin että mikä laji olisi paras? Sukkanauha käärme houkuttelee ja se on yksi vaihtoehdoista. Kertoisitteko omista kokemuksistanne? Ja mikä käärme laji on kiltti, helppohoitoinen.

Kiitos vastanneille ;)

1

473

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+1

      Tutustu vaikkapa herppi.nettiin, matelijat.infoon (viljakäärme, kuningaspyton) ja http://koti.mbnet.fi/thamnoph/index.html , tuolta löytyy tietoa nimenomaan sukkiksista.

      Luultavasti helpoin ja "pomminvarmin" käärme on viljakäärme (ja niitä on "tsiljoona" upeaa värimuotoa). Harvat yksilöt on aggressiivisia, hoito on helppoa ja pienet virheet ei hetkauta. Sukkiksissa on kuulemma se "vaikeus", että nuoret on aika sätkyjä (voivat hypätä käsistä, tätä tosin saattaa myös nuoret viljat tehdä) ja ruokinnan kanssa saa olla tarkkana ettei tule puutostiloja. Viljat ja kunkkupytonit syö hiirtä/rottaa, niille ei tarvi (eikä saa) lisätä vitamiineja ruokaan, niinkuin sukkiksille on joskus lisättävä. Kuningaspyton on varsin hieno ja mukava kaveri; sen syömisongelmat on mielestäni vahvasti liioiteltuja. Kun ottaa kunkun osaavalta ihmiseltä eli mieluusti kasvattajalta, voi luottaa saavansa hyvinsyövän yksilön ja saa varmasti ohjeita jos kaveri kieltäytyy syömästä tai tulee mitä tahansa ongelmia.

      Sitten taas on kuningaskäärmeet, niiden hoito melko lailla samanlaista kuin viljojen, joskin ne tulee asuttaa ehdottomasti yksittäin, muuten toinen voi joutua syödyksi! Kuningasboa sopii myös ensikäärmeeksi, mutta on näitä muita isompi ja siten vaatii enemmän tilaa. Herppi.netin myydään-osiossa on tälläkin hetkellä vähän näitä kaikkia myynnissä. Ei muuta kun opiskelemaan asioita ja valitsemaan Se Oikea käärme :) Kannattaa tosiaan perehtyä useaan lajiin ja vasta sitten tehdä valinta, niitä aloittelijalle sopivia kun on suht monia. Kannattaa valita käärme, josta oikeasti pitää, ettei kyllästy vuoden-parin päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe