Sain viime sunnuntaina tietää, että olin raskaana. kävin päivystyksessä koska minulla oli kipuja ja varmuuden vuoksi tehtiin siellä testi. Minulla oli ollut veren vuotoa jo kaksi viikkoa. Tein kotona ennen vuotoja raskaustestin, mutta se oli negatiivinen (ensimmäisen lapsen kanssakin meni pitkään ennen plussaa kotitestissä). En uskonut olevani raskaana, luulin, että epäsäännölliset kuukautiseni johtuisivat alku vuonna olleesta synnytyksestä ja imetyksestä. Menin maanantaina terveyskeskukseen ja sieltä pääsin sairaalan naistenpoliklinikalle. Paikalla oli erikoislääkäri, tavallinen lääkäri ja vielä vasta valmistuva harjoittelija. Ultrassa kohtu ja munajohtimet ja -sarjat olivat tyhjät. Kukaan ei silti kertonut minulla mitä on tapahtunut ja mitä tästä eteenpäin. Vuotoa on yhä kipua ei enää. Menen vielä verikokeeseen huomenna ja sitten minulle soitetaan sieltä. Seurataanko tässä nyt siis raskaushormonin määrää? Sanoivat sen verran, että sen pitäisi laskea. Voiko mennä kauankin ennen kuin vuoto loppuu ja raskaus on kunnolla ohi? Laskin viime kuukautisista että olisin ollut viikolla 7. Mitä tässä nyt on tapahtunut ja tapahtuu? :(
keskenmeno kukaan ei viitsi kertoa
4
639
Vastaukset
- mammsukka11
Varmasti on paha mennä sanomaan mutta minusta vaikuttaa siltä että sinulla on ollut keskenmeno ja kohtu on vuodon myötä tyhjentynyt itsestään. sen takia sinulle ei tarvitse muita toimenpiteitä tehdä. itselläni oli keskenmeno elokuun lopussa ja kohtu jouduttiin tyhjentämään lääkkeillä, kävin verikokeessa ja ensi viikolla on jälkitarkastus. vuotoa saattaa esiintyä muutamia viikkoja ja se on aivan normaalia. luulisin että sinulle annetaan vielä aika lääkärille jälkitarkastusta varten, tämän jälkeen raskaus on siltä osin ohi, ajatuksiinhan se aina jää...
- jo yhden äiti
niin jää :( kiitos vastauksestasi. Voimia sinullekin!
Aika outoa on että , ultrassa ei löytynyt mitään - sitä suurempi syy seurata hcg-tä. Jos ultrassa ei kohdusta löydy miään ja hcg on koholla niin minulla oli kyse ulkopuolisesta raskaudesta.
- jo yhden äiti
mulla oli hcg koholla, menen huomenna uudelleen ultrattavaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815