Onko teillä kielletty jonkunlaiset siivoustyöt raskausaikana tai oletteko huomanneet, että joku työ on teille liian raskasta? Ja missä vaiheessa raskautta?
Itsellä tänään kunnon rappujen hinkkaaminen installa tuntui kohdussa pienenä ja outona kipuna ja sitten tuli vähän verta paperiin kun kävi vessassa :(
Hätäisenä soitin kätilölle ja sanoi, että pitää seurata tilannetta. Jos verta tulee enemmän niin pitää soittaa uudestaan. Kyseisen työnkin voisi jättää jatkossa tekemättä.
siivoustyö ja raskaus
5
424
Vastaukset
- 33+2
olet nyt? Itse vaihdoin siivoutyön firman sisällä paperihommiin viikoilla 25
- hhhhhhhhhhh+
Olen viikolla 14 2. Meillä ei ole mahdollisuutta jäädä siivoustyöstä pois.... kevyempiä töitä kylläkin varmaan. Olen jo muutamasta hommasta sanonut, että en tee. Vaikka olenkin näin alussa, huolestuttaa moni seikka. Lääkärikin sanoi kuullessaan että olen siivooja, että pitää kattoa kuinka kauan ja millälailla tuota työtä pystyy tekemään... Taidan huomenna kieltäytyä tuosta instaamisesta.
Mietin myös, että tekeekö ikkunoiden pesu hyvää... kun joutuu kyykkimään monta kertaa ihan lattian rajalle asti ja mahassa se tuntuu aina kun ihan alas menee. Empä tiiä. Fiksuja neuvoja kaivattais!
Kätilö kysyi, että onko tullut supistuksia ollenkaan. En edes tiedä millaisia supistukset voisi olla tässä vaiheessa? Sanoin että ei ole ollut kun ei kipuja ollut ollut siihen mennessä. Myöhemmin tänään puhelun jälkeen kohtu oli yhdessä välissä pisteleväkipuinen, pienesti semmosia pieniä pistoja tuli. Ainakaan vielä verta ei ole tullut enempää kuin sen kerran ja silloinkin vain vähän.
- 21+4
Kaikki kiipeilyt olen jättänyt pois muistaakseni rv 12 jälkeen, eli en nouse enää tuolille/tikkaille. Vauhtia on joutunut hiljentämään tuntemusten mukaan, eli kätilö sanoi, että jos alkaa supistella niin hetki lepoa ja työtahtia hiljennettävä. Raskaimpiin kantamuksiin apua muilta tai sitten avuksi rullat (pyykkitelineet, siivousvaunu). Sitten kun maha alkaa olla liikaa tiellä, toivon pääseväni "tiimiin" jossa tehtävät tehdään parityönä, ja tällöin voisin tehdä ne työt jotka vielä sujuvat. Onneksi työnantaja on ollut ymmärtäväinen asian suhteen. Olen kunnallisella puolella töissä, joten meillä ei tehdä duunia niska limassa.. Sekin on etu tässä vaiheessa.
Itse joudut pitämään puoliasi, toivottavasti sen teet. Eräs tuttu sai kaksosraskaudesta keskenmenon, toinen siis jäi henkiin, kun totteli työnantajaa liikaa. Liian raskas taakka koitui sen elämän kohtaloksi... Mikään raha ei sitä menetystä korvaa!!- jjffjfjjfjff
Kyllä on tarkoitus oma puoleni pitää ja sanoa kun joku homma ei enää tunnu hyvältä. Päätin jo oikeastaan heti, että en enää instaa niinkuin eilen. Koko ajan sitä miettii, että mitä voi tehdä ja mitä ei... pitää kyllä seuraavalla neuvola käynnillä kysyä kätilöltä vähän kommentteja. Kauheasti tänään jo pelästyin!
Miltä ne supistukset oikein tuntuu alkuvaiheessa? Jos sitä pystyy jotenkin kuvailemaan... - 25+6
jjffjfjjfjff kirjoitti:
Kyllä on tarkoitus oma puoleni pitää ja sanoa kun joku homma ei enää tunnu hyvältä. Päätin jo oikeastaan heti, että en enää instaa niinkuin eilen. Koko ajan sitä miettii, että mitä voi tehdä ja mitä ei... pitää kyllä seuraavalla neuvola käynnillä kysyä kätilöltä vähän kommentteja. Kauheasti tänään jo pelästyin!
Miltä ne supistukset oikein tuntuu alkuvaiheessa? Jos sitä pystyy jotenkin kuvailemaan...Itse olen nyt vko 25 6 ja nyt alkaa tuntua siltä, että tulee töissä raja vastaan. Olen sairaalassa siivoustyössä ja se on lähes kokoajan fyysisesti todella raskasta. Mulla on neuvolalääkäri maanantaina, mitä olette mieltä, kehtaanko alkaa anelemaan jo armahdusta? Äitiysloma alkaisi tosiaan vasta 2 kuukauden päästä virallisesti. Mutta kannattaako näiden kipujen kanssa kuinka kauan taistella? Selkä on ihan finaalissa, iskias-hermo kiusaa, nivuset ihan tulessa ja aika ajoin on vähän supistellutkin. Eihän tämä hyväksikään voi olla, ei minulle eikä lapsellekaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71930Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57836Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?105741Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679