Onko nämä tavallisia krapulan oireita?

Maroolofi

Hengitys vaikeaa(tuntuu että ei saa happea), välillä kuuma, välillä kylmä, tulee semmoisia ''sähköiskuja'', varsinkin juuri kun on nukahtamassa. Ottaa pumpusta.

Onko normaalia vai oisko jotain vakavempaa?

24

6151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmästynyteemeli

      joka julisti yhdessä ketjussa vuosipäiväänsä raittiina? toisessa ketjussa kyselit viineistä? olisin kovin iloinen jos radiopäässä Ooloffi olisi saanut asiansa järjestykseen AA:n tai jonkin muun tahon avulla.

    • k.apula

      Kyllä nuo krapulan oireilta vaikuttaa. Tai oikeastaan vieroitusoireiden, krapulahan on vain pikku pääkipu ja ehkä oksut, mutta siinä se.

      • Maroolofi

        Mitenköhän mulle tulee vieroitusoireet nykyään jo parin päivän juomisen jälkeen? Luulisi että tarttisi pitemmän putken.

        Ja en ole mitään vuosipäiviä viettänyt, koska olen pisimmillään ollut vain vajaa 1.5 kuukautta raittiina.


      • ====
        Maroolofi kirjoitti:

        Mitenköhän mulle tulee vieroitusoireet nykyään jo parin päivän juomisen jälkeen? Luulisi että tarttisi pitemmän putken.

        Ja en ole mitään vuosipäiviä viettänyt, koska olen pisimmillään ollut vain vajaa 1.5 kuukautta raittiina.

        Krapulat pahenevat, koska ikäännyt, ja elimistön toiminta hidastuu. Lisäksi pidemmässä kuivattelussa elimistö ehtii tottumaan normaaliin myrkyttömään olotilaan.
        Onko peräti 27 jo mittarissa?

        Tiesin ja aavistin kiitosveisun provoksi, kun ei sopinut herran tyyliin ollenkaan, ei niin mitenkään.
        0,001% erehtymismahdollisuden vuoksi en kirjoittanut ketjuun epäilystäni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9375434


      • ====
        ==== kirjoitti:

        Krapulat pahenevat, koska ikäännyt, ja elimistön toiminta hidastuu. Lisäksi pidemmässä kuivattelussa elimistö ehtii tottumaan normaaliin myrkyttömään olotilaan.
        Onko peräti 27 jo mittarissa?

        Tiesin ja aavistin kiitosveisun provoksi, kun ei sopinut herran tyyliin ollenkaan, ei niin mitenkään.
        0,001% erehtymismahdollisuden vuoksi en kirjoittanut ketjuun epäilystäni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9375434

        etkö vieläkään ole tilannut kalustoa, jota suosittelin tuolloin, kun raportoit kännäämisien seurauksena päässäsi olevan magnetofonin?
        Etenkin kun huomioidaan nykyiset, sinänsä asiaankuuluvat krapulaoireesi.
        "Hengitys vaikeaa(tuntuu että ei saa happea).. Ottaa pumpusta."

        http://www.centurycasket.com/Coffins/


      • ==== kirjoitti:

        etkö vieläkään ole tilannut kalustoa, jota suosittelin tuolloin, kun raportoit kännäämisien seurauksena päässäsi olevan magnetofonin?
        Etenkin kun huomioidaan nykyiset, sinänsä asiaankuuluvat krapulaoireesi.
        "Hengitys vaikeaa(tuntuu että ei saa happea).. Ottaa pumpusta."

        http://www.centurycasket.com/Coffins/

        oireet


      • Maroolofi
        ==== kirjoitti:

        Krapulat pahenevat, koska ikäännyt, ja elimistön toiminta hidastuu. Lisäksi pidemmässä kuivattelussa elimistö ehtii tottumaan normaaliin myrkyttömään olotilaan.
        Onko peräti 27 jo mittarissa?

        Tiesin ja aavistin kiitosveisun provoksi, kun ei sopinut herran tyyliin ollenkaan, ei niin mitenkään.
        0,001% erehtymismahdollisuden vuoksi en kirjoittanut ketjuun epäilystäni.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9375434

        Joo, ei ollut tuo kiitosveisu minun kirjoittama.


      • Wexi 38
        Maroolofi kirjoitti:

        Joo, ei ollut tuo kiitosveisu minun kirjoittama.

        Moi. Ootko maroolofi koskaan juonut kolmea päivää putkeen. Kun aika juopolta kuulostat. Minä en ole. kahdesta päivästä jo tullee semmoinen krapula ettei mittää määrää. ootko ottanut niitä nappeja rapulaan


      • Minä tiedän kaiken
        Wexi 38 kirjoitti:

        Moi. Ootko maroolofi koskaan juonut kolmea päivää putkeen. Kun aika juopolta kuulostat. Minä en ole. kahdesta päivästä jo tullee semmoinen krapula ettei mittää määrää. ootko ottanut niitä nappeja rapulaan

        Tiesin ja aavistin kiitosveisun provoksi, kun ei sopinut herran tyyliin ollenkaan, ei niin mitenkään

        Hyvähän se on jälkeenpäin selitellä näitä aavistuksia oikeiksi. Olisit ottanut asian heti käsittelyyn.
        Herra tuntuu olevan herra kaikkitietävä. Hyvähän se jälkeenpäin alkaa tärkeilemään.


      • ====
        Minä tiedän kaiken kirjoitti:

        Tiesin ja aavistin kiitosveisun provoksi, kun ei sopinut herran tyyliin ollenkaan, ei niin mitenkään

        Hyvähän se on jälkeenpäin selitellä näitä aavistuksia oikeiksi. Olisit ottanut asian heti käsittelyyn.
        Herra tuntuu olevan herra kaikkitietävä. Hyvähän se jälkeenpäin alkaa tärkeilemään.

        että vain jälkiviisaasti elvistelin.
        Asia vain oli niin, kuin kirjoitin.


      • Maroolofi
        Wexi 38 kirjoitti:

        Moi. Ootko maroolofi koskaan juonut kolmea päivää putkeen. Kun aika juopolta kuulostat. Minä en ole. kahdesta päivästä jo tullee semmoinen krapula ettei mittää määrää. ootko ottanut niitä nappeja rapulaan

        Olen juonut joskus parin viikon putkiakin ja joutunut sairaalaan. Enää ei terveys kestä semmoista.

        En tykkää siitä ryyppäämisestä itsestään enää ollenkaan. Juon vaan sen takia, kun en osaa pitää kaverisuhteita yllä selvinpäin. Aina kun olen raittiina, en soita kellekään kaverille enkä näe ketään, mutta sitten pitää aina ottaa huikkaa että saa soitettua jollekin. Ja ne mun kaikki kaverit ei ole juoppoja, vaan osa on melkein absolutistejakin.


      • dokudorka
        Maroolofi kirjoitti:

        Olen juonut joskus parin viikon putkiakin ja joutunut sairaalaan. Enää ei terveys kestä semmoista.

        En tykkää siitä ryyppäämisestä itsestään enää ollenkaan. Juon vaan sen takia, kun en osaa pitää kaverisuhteita yllä selvinpäin. Aina kun olen raittiina, en soita kellekään kaverille enkä näe ketään, mutta sitten pitää aina ottaa huikkaa että saa soitettua jollekin. Ja ne mun kaikki kaverit ei ole juoppoja, vaan osa on melkein absolutistejakin.

        Se on yksi alkoholismin syy/seuraus, että sosiaaliset suhteet eivät selvinpäin onnistu. Ehkä aikanaan olet/n alkanut dokaamaan saadaksesi liian estoisuuden pois, ja kun olet vuosikaudet käytännössä dokannut, niin ei ole taitoja tai voimia hoitaa sosiaalisia suhteita selvinpäin. Ts. Tunne-elämä on vaurioitunut/ei ole koskaan päässyt kasvamaan sellaiseksi, kuin se voisi "normaalilla" ja terveellä aikuisella olla.
        Ei ole tarkoitus syyllistää, vaan ajatus on omista kokemuksista lähtöisin.


      • Maroolofi
        dokudorka kirjoitti:

        Se on yksi alkoholismin syy/seuraus, että sosiaaliset suhteet eivät selvinpäin onnistu. Ehkä aikanaan olet/n alkanut dokaamaan saadaksesi liian estoisuuden pois, ja kun olet vuosikaudet käytännössä dokannut, niin ei ole taitoja tai voimia hoitaa sosiaalisia suhteita selvinpäin. Ts. Tunne-elämä on vaurioitunut/ei ole koskaan päässyt kasvamaan sellaiseksi, kuin se voisi "normaalilla" ja terveellä aikuisella olla.
        Ei ole tarkoitus syyllistää, vaan ajatus on omista kokemuksista lähtöisin.

        No noinhan se aika pitkälti on.


    • ex-tissuttaja

      Tiedä sitten onko tämä oikea Maroolofi mutta lääkäriin siitä hömppä!
      Ekg, rasituskoe ym.

      • Maroolofi

        Oon kyllä oikea.

        Miksi lääkäriin? Eikös noi ole ihan normaaleja rapulaoireita?


      • PekkaPsykosomatiikka
        Maroolofi kirjoitti:

        Oon kyllä oikea.

        Miksi lääkäriin? Eikös noi ole ihan normaaleja rapulaoireita?

        Useinhan krapulaoireet ovat psyko-somaattisia eli pieninkin vatsankäänne tulkitaan sisäelinperäiseksi. Myös sydämentykytykset lisääntyvät kun elimistö vieroittaa itseään alkoholista. Aivot tekevät ihmismielelle helposti tepposet kun pää yrittää selvitä ilman helpottavaa alkoholia Jos fyysiset oireet jatkuvat paria päivää kauemmin niin ehkä voisi olla syytä ottaa yhteys lääkäriin. Usein jo pitkä kävelylenkki raittiissa ilmassa rauhoittaa kummasti. Yksin yöllä pimeässä kaikki fyysiset oireet tuntuvat pahimmilta.


      • ex-tissuttaja
        Maroolofi kirjoitti:

        Oon kyllä oikea.

        Miksi lääkäriin? Eikös noi ole ihan normaaleja rapulaoireita?

        On tai ei sillä ei ole väliä kun sydänoireet tulisi aina ottaa vakavasti.
        Niin ja omankin mielenrauhasi vuoksi.


    • kankkunen112

      Mulla on toi sama sähköiskuefekti, sen lisäks hillitöntä hikoilua, tärinää, vapinaa, kuolemanpelkoa, unettomuutta, pahimmissa darroissa tulee paniikkikohtaus viel viidenkin päivän jälkee jos koittaa tupakkaa tai kahvia vetää, panetus, aistiharhat, paniikkikohtaukset, painajaiset, pelkää et tulee hulluks, morkkis, Sammumaton jano ja kuiva kieli ja suu johon ei mikää nestemäärä auta, kuivat punottavat silmät, ihon arkuus, kuumat ja kylmät aallot, vainoharhasuutta, järjettömät ja yhtäkkiset pelkotilat, sekavuutta, keskittymiskyvyn puuttumista, kramppeja käsissä ja jaloissa, raajat puutuu helposti,Hengästyy helposti, ulosteen epätavallinen koostumus, makeanhimo tai suolasenhimo, Kordinaatiokyvyn heikkoutta, pahoinvointia viinan hajusta, viinanpelkoa, ärtysyyttä, voimattomuutta, itkusuutta. Häpeää ku muut ihmiset näkee et jotai on vedetty ja paljon. Onhan noita..

    • pam pam

      Miksi ette ota pameja rapulaan? Ihan turha kärsiä, kun apu on olemassa!

      • -----------

        Sekakäyttäjät, jollaiseksi pameillasi tulet sinäkin, ovat päihteilijöiden surkeinta ja alhaisinta kastia.


      • sentin toope
        ----------- kirjoitti:

        Sekakäyttäjät, jollaiseksi pameillasi tulet sinäkin, ovat päihteilijöiden surkeinta ja alhaisinta kastia.

        Mitä tyhmyyttä siinä on, että torjuu asiallisilla lääkkeillä viekkareita? Kyllä katkollakin juodaan mansikkamehua.


    • kati -73

      eivät vaan pahemmat ite oli pakko lopettaa juomine kun henki meinas mennä ja olen 38v naine karmeat olot juomisest tulee olen ny vasta 4kk raittiina .koskaa ei tie kuin käy.semppii sulle jaksamisee

    • senkin luuserit

      Kannattaa juoda kohtuudella, ei tule ongelmia!

      • Anonyymi

        Kannattaa välillä juoda kohtuuttoman paljon. Silloin tietää miitä RAPULA ON!

        Senjälkeen voi tehdä asiasta päätelmi ä ja parhaimmillaan jopa säätää ihan itte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe