kuinka opin hyväksymään itseni? en todellakaan pidä itsestäni, haluaisin olla täysin erilainen ihminen kuin olen.
en tunnista itsestäni mitään hyvää, näen itseni tosi vastemmielisenä persoonallisuutena. miten voisin oppia näkemään itsessäni jotain hyvää? elämäkin tuntuu olleen vain sarja epäonnistumisia.
itsensä hyväksymisen vaikeus
9
747
Vastaukset
- h54h4h45h
Mutta jokainen ihminen on saman arvoinen ja jokainen on oikeutettu hyväksymään sellaisena kuin on. Mietin usein että jos on pienitulainen, epäsosiaalinen, ylipainoinen ja näin päin pois niin pitää koittaa hyväksyä itsensä. Mutta sitä itse lähinnä miettinyt viime ajat että jos on esim pedofiili, epärehellinen, röyhkeä oma itsensä niin taikka vaan muuten ylimielinen niin kuuluuko silti yrittää hyväksyä itsenään sellaisenaan kuin on??? Perus alkoholisti ei välttämättä ole haitaksi muille, mutta jos on jotain noista edellisistä niin pitääkö yrittää muuttua, vai hyväksyä sellaisena kuin on aidosti? Vai pitääkö tavallaan hyväksyä huonojen ja hyvien puolien summana= kokonaisuutena?
- jp_consulting
hyväksy itsesi juuri sellaisena kuin olet. erinlaisuus on ainoa tapa joka erottaa ihmiset toisistaan ja se on todella tärkeä ja hieno asia. muista että jokaiselle on oma paikka ja sitä pitää vain jaksaa etsiä. jos kokee epäonnistuneen niin kannattaa aina käydä läpi mitä teit väärin, mihin pystyit vaikuttamaan ja mihin sinulla ei ollut mitään saumaa vaikuttaa. muista iloita joka päivästä kun olet terve, masu täynnä ja toimeentuleva =)
ota elämästä ote! tee päätös mitä haluat muuttaa ja tee se! se on helpompaa kuin uskot, kun vaan teet päätöksen ja teet asialle konkreettisesti jotain!
tee sitä mistä tykkäät, älä pelkää yrittää uusia asioita ja ole avoin maailmalle!- epäonnistunutko
se juuri on ongelma, etten usko enää itseeni, ei ole enää mitään annettavaa. olen yrittänyt muuttua, mutta omaa persoonallisuuttaan on vaikea muuttaa. häpeän sitä mitä olen. mietin jatkuvasti kuinka huono olen, ajatukset pyörivät vain oman epäonnistuneen minäni ympärillä. pitäisi ajatella positiivisesti, mutta mistään ei tunnu löytävän positiivisia ajatuksia tai kokemuksia.
- xym
epäonnistunutko kirjoitti:
se juuri on ongelma, etten usko enää itseeni, ei ole enää mitään annettavaa. olen yrittänyt muuttua, mutta omaa persoonallisuuttaan on vaikea muuttaa. häpeän sitä mitä olen. mietin jatkuvasti kuinka huono olen, ajatukset pyörivät vain oman epäonnistuneen minäni ympärillä. pitäisi ajatella positiivisesti, mutta mistään ei tunnu löytävän positiivisia ajatuksia tai kokemuksia.
Jätä tietokone, TV ja muut viihdyttimet rauhaan. Ala ulkoilla monta kilometriä, pari tuntia päivässä. Tarkista ruokavaliosi, saatko tarpeeksi vitamiineja, kasviksia ja omega 3-rasvahappoja. Nyt pyörit ajatuksinesi oman napasi ympärillä, loputtomissa kehissä. Epätervettä oli sitten kysymys itseihailusta tai itseinhosta. Lopeta vertailu ns. kauniisiin ja rohkeisiin. Olet liian kriittinen itsellesi ja ihannoiva kaikkia muita kohtaan. Hyväksy oma persoonasi. Ala käyttää ainakin tunti päivässä johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. vanhusten ulkoilutusapua tms. Omaa surkeutta miettiäksesi varaa 30 min päivässä, jonka ajan saat vapaasti uppoutua itsesäälin syvyyksiin. Ja kun aika loppuu, tehtävä muuta kuten vaikkapa kuntoilua.
Lue Norman Vincent Pealen kirjoja ainakin yksi. Salli itsellesi hyvää tapahtuvaksi, olet sen arvoinen. - epäonnistunutko
xym kirjoitti:
Jätä tietokone, TV ja muut viihdyttimet rauhaan. Ala ulkoilla monta kilometriä, pari tuntia päivässä. Tarkista ruokavaliosi, saatko tarpeeksi vitamiineja, kasviksia ja omega 3-rasvahappoja. Nyt pyörit ajatuksinesi oman napasi ympärillä, loputtomissa kehissä. Epätervettä oli sitten kysymys itseihailusta tai itseinhosta. Lopeta vertailu ns. kauniisiin ja rohkeisiin. Olet liian kriittinen itsellesi ja ihannoiva kaikkia muita kohtaan. Hyväksy oma persoonasi. Ala käyttää ainakin tunti päivässä johonkin hyväntekeväisyyteen, esim. vanhusten ulkoilutusapua tms. Omaa surkeutta miettiäksesi varaa 30 min päivässä, jonka ajan saat vapaasti uppoutua itsesäälin syvyyksiin. Ja kun aika loppuu, tehtävä muuta kuten vaikkapa kuntoilua.
Lue Norman Vincent Pealen kirjoja ainakin yksi. Salli itsellesi hyvää tapahtuvaksi, olet sen arvoinen.omaa aikaa ei ole, työ ja koti vaatii tällä hetkellä liikaa. liikunnan olen joutunut jättämään sairauksien takia. olen vain kone jolta vaaditaan enemmän ja enemmän, fyysinen terveys on jo alkanut kärsiä tästä ja niin taitaa käy psyykkisellekin puolelle. pitäisi pitäisi ja pitäisi, koko ajan vain lisää... en ole tarpeeksi hyvä ja vahva tähän elämään, pitäisi olla parempi ja enemmän, muuten ei kelpaa.
- ppåååöööll
miksi kysyt onnetonko? itse tiedät oletko onneton..
minä olen itseasiassa juuri samassa tilanteessa kuin sinä.. yritin jotain 10 vuotta muuttua eri
ihmiseksi kuin olen muunmuassa koulukiusaamisen takia ja näen vieläkin itseni naurettavana
jos olen oma itseni..
muttei muuta tietä onneen ole kuin että ole oma itsesi..
lisäksi minulla on oma itseni hukassa ja yritän tehdä asioita joista nautin.. lisäksi pyrin luopumaan
minulle vahingollisista ihmissuhteista ja löytämään ihmisiä jotka hyväksyvät minut semmoisena
kuin olen..
toivottavasti näistä oli jotain apua - kuka minä olen
muuttua, vaan ala tutustumaan itseesi ja miettimään, mitä oikeasti tunnet ja haluat. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta itse tässä myös yritän kehittää itsetuntemustani ja itsetuntoani. tajusin vain, että masentuneisuuteni aiheuttajana ainakin osaltaan on se, että en tunne itseäni, en pidä itsestäni, haen hyväksyntää muilta, vaikka tärkeintähän olisi juuri se, että hyväksyisi ensin itsensä. Ehkäpä jotain heikkouksiakin voi kehittää, mutta kun itseä oppii tuntemaan, kaippa sieltä jotain hyvääkin löytyy!:)
- onnetonko?
sepä juuri on ongelma, etten tunnista itsessäni mitään hyvää. tunnen olevani henkisesti heikko ja haavoittuva. olen ujo ja sisäänpäin känntynyt. en usko että kukaan oikeasti haluaa olla minun seurassa. jos olen oma itseni, en enää halua poistua kotoa ja tavata muita ihmisiä, mutta jos kiellän tuon kaiken ja uskon että joskus vielä pystyn olemaan jotain mikä on enemmän ja parempaa kuin mitä nyt olen.
ei se tuo mitään hyvää oloa, että hyväksyn olevani ihmisenä kelvoton ja täysi paska, se masentaa. - onnetonko?
niin, miten sitä oppii tuntemaan itsensä???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275