Tilanne on se, etten ole pystynyt maksamaan ( 4 300 € ) pikavippejäni ajallaan takaisin. Homma ei ole vielä mennyt ulosottoon, mutta tänään töihin mulle tuli pikavippifirman tyyppi kyselemään maksusuunnitelmaa.
Siinä sitten työkaverien vieressä naama punaisena yritin sepustaa. Pomo otti puhutteluun, koska en ollut kertonut ongelmista.
Nyt hävettää.
Onko hyvän tavan mukaista? Mistä lie saanut työpaikan tiedot?
Pikavippifirman tyyppi tuli työpaikalleni!
72
13489
Vastaukset
- 3+12
Onko hyvän tavan mukaista jättää maksamatta?
- vippieki
Kyllähän ne todellakin tulee työpaikalle kyselemään ja varokaa myös jos olette illalla baarissa tai sunnuntaina kirkossa niin ne tulee myös sinnekkin!
- ohohh
Kyllä nyt ei kirjoittajalla ole kaikki muumit kotona. Vastuuttomia ovat ne, jotka ottavat pikavippejä, eivätkä maksa takaisin. Mutta tökeröä on mennä töihin kuuluttamaan jonkun raha-asioita kaikille. Huonolla säkällä työntekijä joutuu vielä "mustalle listalle" ja saa tilaisuuden tullen potkut ja sitten vippifirma ei ainakaan saa rahojaan takaisin....
- Jukka1234
ohohh kirjoitti:
Kyllä nyt ei kirjoittajalla ole kaikki muumit kotona. Vastuuttomia ovat ne, jotka ottavat pikavippejä, eivätkä maksa takaisin. Mutta tökeröä on mennä töihin kuuluttamaan jonkun raha-asioita kaikille. Huonolla säkällä työntekijä joutuu vielä "mustalle listalle" ja saa tilaisuuden tullen potkut ja sitten vippifirma ei ainakaan saa rahojaan takaisin....
Näitä epäluotettavia pikavippifirmoja on markkinat täynnä. Kannattaa vertailla luotettavat firmat jossain puolueettomassa osoitteessa, kuten esim. http://pikavippisivut.com , niin välttyy tällaisilta kusetuksilta.
- 20+8
Tuohan on jo työrauhan häirintää! Ilmoittamatta ennakkoon. Ymmärtäisi jos kotiovelle tulisi, kun ei ole pakko päästää sisälle. Nyt kipin kapin tekemään rikosilmoitus. Minkä firman tyyppi tuo oli, että tietää karttaa sen pikavippejä.
- 5+15
No olipahan erikoinen juttu. en ole koskaan kuullut että noin kävisi. Mikä firma?
- 9+12
5+15 kirjoitti:
No olipahan erikoinen juttu. en ole koskaan kuullut että noin kävisi. Mikä firma?
Oliko tuo sun velka joka oli yli 4000 siis monelle eri paikalla ja nyt tuli yhdestä paikasta joku kyseleen? vai onks sulla jostain firmasta josta saa sekä vipin että isompaa lainaa yksi tuollainen isompi laina?
- Ei usko
9+12 kirjoitti:
Oliko tuo sun velka joka oli yli 4000 siis monelle eri paikalla ja nyt tuli yhdestä paikasta joku kyseleen? vai onks sulla jostain firmasta josta saa sekä vipin että isompaa lainaa yksi tuollainen isompi laina?
Onks tää joku provo vai? En usko koko juttua, tai sitten ko. firman takana on mafia kiristämässä velkojaan. Mistä ne sun työpaikan tiesi??
- voi olla totta
9+12 kirjoitti:
Siirteleehän ne niitä velkoja tai paremminkin myy kelle velkojallle tahansa, niinhän pankitkin tekee. Nimeltä mainitsematon pankki myi minunkin velkani eräälle japanilaiselle rahoitusyhtiölle.
hei
mulla oli melkein sama juttu, mutta se koski toista asiaa.....mutta ne tuli työpaikalle kesken työpäivän ja
piti siinä kaikkien niiden hullujen edessä selitellä........... se tapahtui muistaakseni aiemmin tänä vuonna,
se oli ihan lämpöä ulkona silloin, sallittu lämpötila pitää vessan ikkunaa auki enemmän kuin sen sallitut 15 minsaa kylmällä ilmalla. Se oli muistaakseni Tammi -tai Helmikuussa.... no, mä menin laittaan sen kiinni, mutta huomasin töistä tullessani, että ne hullut oli muuranneet sen ikkunan kokonaan kiinni, ottaneet jo
pa sen kahvan pois......mutta ei se mua pysäytä ! onhan ruuvimeisselit keksitty ! onneksi löysin oikean ko-
koisen......saan sen nyt auki vaivatta ja myöskin kiinni......ne ukot tunki sinne, ne MURTAUTUIVAT toisen asuntoon syyttä suotta.......ja kehtasivat tulla työpaikalle niiden toisten hullujen kuullen sanoon sellaista.
Pitäisi olla joku rauhallinen paikka, jos on asiaa noinkin pienestä asiasta et kukaan muu ei sitä kuulisi. Ei se
nyt kuulu kellekään mikään tollanen ! edes johtajakaan ei saisi olla kuulemassa, kun ne voi levitä helpos-
ti........ kun yhelle kertoo, niin pian siitä tietää jo puoli kylää.......
Olisihan se ukko/akka voinut SOITTAA sulle töihin, jos kerran se paikka on sillä tiedossa......ettei tarvitse
kytätä tolla tavalla..... tsemppiä nyt vain sinne ja koeta jaksaa !- lopeta satuilu
Et usko itsekään omia satujasi, edes vouti ei tule työpaikalle, ja mistäpä nuo perijät tietää milloin olet töissä ja missä.
- velkaorja myös
Kyllähän nämä velkojat seuraa kaikkialle, koska pikavippiyhtiöt saavat ennenkaikkea revittyä rahansa työssäkäyviltä velallisiltaan. Mutta jos on asunto-osake tai auto, niin nehän lähtee ensin ja sen jälkeen aletaan kiskomaan korkeita korkoja joka palkasta niin että käteen jää enää suojaosuus n. 600 EUR.
- Miiikksu
Mulla suoja osuus 1297,50€ ylimenevästä ulosmitataan 2/3 osaa eli ei kauheesti liiton rahoista sinne mee
- höpötystä
Ei taatusti riitä pikavippifirmoilla juoksemaan ihmisiä ympäriinsä kyselemässä maksusuunnitelmia. Asiat hoidetaan perinnän ja ulosoton kautta.
- 8+3=?
No heh. Sen siitä saa kun pöljäilee jollain 1200% vuosikorolla. Pian ollaan kusessa ja paskassa eikä sieltä pääse ylös enää kovin helposti kun korot laukkaa korolle jne.
Mene velkaneuvojan juttusille ennenmmin kuin itket täällä omaa tyhmyyttä. - sitä saa mitä lainaa
Vaikka tuo provo olikin, niin kyllä se on niin, että itsehän itsensä pulaan pistää, kun pikalainaa alkaa ottaa. Eihän ne ole tehty kuin vastuuttomien ihmisten kysimistä varten. Jännää, millainen ihminen on. "Mulle kaikki heti" -tyyppien hyvä rahasampo tuo pikavippisysteemin keksiminen. Eikä ole voitu edes naureskellen kuvitella, että sitä käyttäisi joku vastuullinen rahankäyttäjä. Piti vaan ruveta kynimään rahaa isolla korolla jo muutenkin pulassa olevilta. Vastuu puuttuu täysin. Mutta eihän vastuuntunnolla rahaa tehdä. Mutta ihan sama... ei tuollaiset asiat mihinkään muutu... muiden polkijat pärjäävät... eikös sitä kannattaisi opettaa ennemmin koulussa?
- vipittääkö
Kertokaa nyt ihmeessä onko muilla kokemuksia,että työpaikalle tullaan kysylemään vippivelkojen perään?
Kuulostaa aika uskomattomalta,enkä tuollaisesta ainakaan itse ole ennen kuullut. Meidän työpaikalle ei ainakaan edes ulkopuoliset pääse sisään.
- VENÄLÄIS-VIROLAINEN
Kyllä pikavippi voi tulla työpaikalle, kun velat ovat maksamatta ja niihin et ole ottanut yhteytä, että tehdä maksusuunnitelma. Kohta työnantaja keksi keinon heittää sinut pois keinolla, mitä et ole unisakin nähnyt. Ottakaa vaan vippiä että venäläiset ja virolaiset ryövärit saisivat omista teitä.
- tollo pölijä
mennä sitä nyt lainailemaan mafiafirmoilta rahaa.. jestas sentään vaikka maa on pankkeja täynnä !!!
- Isofaija
Suomessa on Euroopan nopein laskujen maksuaikataulu ja paras perintäjärjestelmä: Kova kilpailu perintäalalla, joka on helpon rahan sampo. Perintätoimistoilla on kaikkien kansalaisten "salaiset" tiedot, työpaikka, kotiosoite, perheenjäsenet, tuttavat jne. samalla tavalla kuin ammattimaisilla rikollisliigoilla, jotka tekevät ns. helppoa rahaa!
Suomen erinomaiset ja tehokkaat yksityiset perintäfirmat käyttävät erilaisia kunnianloukkaus- ja painostuskeinoja. Työpaikalla tapahtuva kunnianloukkaus kuuluu juuri näihin lain sallimiin rajatapauksiin. Jos yksityinen tekisi saman teon, hän istuisi linnassa. Perintätoimistot kutsutaan linnaan, koska ovat yleensä suurten rahalaitosten omistamia. Lisäksi heillä on "kunnolliset", maan parhaat tuomarit.
Suomessa velkojen perintä on vielä kesyä esim. itäisiin "ystävämaihimme" verrattuna. Siellä ammutaan velallinen tai kidutetaan pikkuvippien takia ja toki työnantajan edessä ikäänkuin varotukseksi muille. - Eipikavipeille343424
Varmaankin taas keksitty juttu mutta jos ei niin tarviiko niitä helvetin pikavippejä ottaa ja pitääkö ne sitten jättää maksamatta.
Ja pitääkö yleensäkään päästää kyseisestä pikavippifirman tyyppiä työpaikallensa asioista juttelemaan niin ei pidä päästää.
Jos totta niin onpa aika kädetöntä touhua jos tarua niin luulis olevan parempaakin tekemistä. - Yualle
se kuuluu pomolle sun finanssiongelmat!?!
Tuollaisissa tilanteissa pitää olla skarppina, jos kerran pomokin sotkeutuu asiaan. Sanot suoraan sille, että "maksa palkan forskottia 4300, jotta ongelma saadaan HETI pois päiväjärjestyksestä, jos asia kerran sinulle kuuluu!!" Jos ei suostu, niin liukeet pomon huoneesta pois ja ovet paukkuen! :) - va rovasti
Aluksikki et tossa kerro mitään muuta ku että oot täyd.idiootti jos oot menny velkaannuttaan ittes pikavipeillä ja toiseksi ei mikään firma tule kenenkään työpaikalle perimään tai kyseleen saatavia..mikäli niin tyhmästi toimis ennen kuin saatavat on haettu ulosottoon,niin sinä voisit haastaa ne oikeuteen ja voitat varmasti. Eli sulla hiton hyvä mielikuvitus ku tällasia jutunjuuria keksit..hmmmm...pistä aivos parempaan käyttöön ja rupee maksusta tekeen provojutskia niin et ikinä tarvi pikavippejä..niin pikavipit pitäs lailla kieltää muutenkin.
- jallitettu
Voi vain kysyä, miten nuo pikavippifirmat saa toimia sillä tavalla kuin toimivat. Ovat tosi härskejä!! Kyllä niille sais lukea madonlukuja niinkuin he tekevät! On kiellettävä koko touhu. Pankista saa lainaa hätätilassa ettei tarvi vipata härskeiltä.
- pöhö
Eiks sul viäl oo selvinny kuka niiden omistajien takana on. Sen takia ne on "laillisella asiallakin" kukas ne lait täällä päättääkään.
- separhaitennauraa
viisasta ylipäätään sekaantua mihinkään tekstarivippeihin..Joissakin niistä on jopa 1000% korko..Jo nyt aikuisen ihmisen pitäis älytä olla sekaantumatta moisiin kusetuksiin... Hankkiudu niistä eroon vaikka ottamalla lainaa oikeasta pankista ja muista tämä tapahtuma opetuksena ettei moisiin vippeihin kannata sekaantua... Ihan oikein sulle, jos vois näin asian ilmaista.
- tai ei....
....niin mitä kettua se Pomolle kuuluu? Kaikki vaan tästedes Pomolleen kertoon kaikki ongelmat ja vaivat sekä vaikeudet. No tietenkin, jos Pomottaja pikavippaa sit omistaan ;)
- Maksa velkas
Normaalia toimintaa käydä perimässä ja käyttää ns. asiamiestä perinnässä.
- Ögöxy
asiamiehet opetetaan kyykkäkartulla asiallisiksi.
- Hyvät ja huonot
Ögöxy kirjoitti:
asiamiehet opetetaan kyykkäkartulla asiallisiksi.
Pikavipin perintä asianmiehen kautta on bisnes, ei tehdä siitä henkilökohtaista niin sinullakin on helpompaa. Peritä tapoja on monenlaisia joten ei kannata uhota vaan maksaa velkansa.
- seonvissiniin
Jos tarina totta niin kyse on henkilösuojalakirikoksesta tulla julkistamaan työpaikalle henkilösuojalainalaista tietoa. Ei muuta, kun raastupaan niin takuulla jäät saamispuolelle.
- rötösherratkiikkiin
tee ilmoitus kunnianloukkauksesta ja vaadi miljoonakorvauksia.
Taitaa olla vippifirma menossa nurin kun oikein tulevat hakemaan rahat. Vie asia oikeuteen ja ilmoita
ettet hyväksy koronkiskontaa joita nää rikolliset pikavippifirmat harrastaa.
Silloin aikoinaan kun suomioli vielä oikeusvaltio(kansalaisoikeudet olivat olemassa)koronkiskonnasta sai
pitkiä vankeustuomioita - Turhaa ahdistelua
Ilmeisesti OP -ja Pohjola pankin omistaa Sander Consumer Rinance OY:n. Ainakin se harastaa puhelin häirintää heti, jos lainan lyhennyt vähänkin myöhästyy.
Lisä'ksi kyseinen pankki lähettää koko ajan maksumuistutksia, joista se perii 5 euroa kappale.
Tällaista agresiivista lainan takaisin maksun hoputtamista ja ahdistelua en ole ennen kokenut.
Ei tämäkään ole hyvän tavan mukaista tai kohtuullista.
Ilmeisesti pankit ovat hermostuneita ja ahdistelevat asiakkaitaan, mutta sillä ei kenenkään maksukyky parane.
Jos taas lainat menevät ulosottoon, ainakin minä pääsen paljon vähemmällä. Sitten lopetan lisätyön tekemisen.
Ja lasken kaikki ulosottoon, jolloin pankit jäävät nuolemaan näppejään, sillä elatusmksut ulosmitataan aina ensin, ja pankit eivät saa yhtään mitään.
Ja eikös velat vanhene viidessä vuodessa? Jos ei, niin ehdin kuolla, ja siiinä tapauksessa ainakaan pankit eivät saa omiaan takaisin.
Jos häirintä jatkuu taidanpa tehdä juuri niin.- Rahat ulkomaille
Ilmeisesti Islam on parempi uskonto kuin kristinusko, sillä se kieltää koron kiskomisen.
Myös "Isämeidän rukouksen" oikea muoto kuuluu kuten ortodoksit rukoilevat:
- Anna meidän velkamme anteeksi.
Mutta mitkään kristinuskon keskeisetkään periaatteet eivät todellisessa elämässä toteudu, saati tämä.
Suomesta pumpataan satojen miljoonia apuna ulkomaille, kun joku Kreikka velkaantuu.
Mutta kun omat kansalaiset velkaantuvat apua ei tule.
Vain perussuomalaiset vastustivat meidän rahojemme pumppaamista skrubuseen Kreikkaan. - noähläm
Rahat ulkomaille kirjoitti:
Ilmeisesti Islam on parempi uskonto kuin kristinusko, sillä se kieltää koron kiskomisen.
Myös "Isämeidän rukouksen" oikea muoto kuuluu kuten ortodoksit rukoilevat:
- Anna meidän velkamme anteeksi.
Mutta mitkään kristinuskon keskeisetkään periaatteet eivät todellisessa elämässä toteudu, saati tämä.
Suomesta pumpataan satojen miljoonia apuna ulkomaille, kun joku Kreikka velkaantuu.
Mutta kun omat kansalaiset velkaantuvat apua ei tule.
Vain perussuomalaiset vastustivat meidän rahojemme pumppaamista skrubuseen Kreikkaan.Islamin uskonto kieltää rahanlainaamisen korolla. Tästä syystä paikalliset rahoituslaitokset eivät peri asiakkaalta lainasta korkoa vaan kulua, kuten Suomalaiset pikalainayritykset. Kulun periminen on myös selkämpi käsite lainalle kuin korko koska jos maksat 100e kulua 20e on se helpompi käsittää kuin 19400% vuosikorko. Pankit perivät asiakkallta vuosikorkoa, tilinavaukulua, kuukausittaista velanhallinta kulua.
200000e asuntolainan vuosikorko on 3%, mutta kertooko pankki että 20 vuodessa maksat lainatun pääoman lisäksi takaisin korkoina ja kuluina 150000-200000e? Saman kaltaisuutta on myös luottokorteissa joissa esimerkkikorko on 9-12% välillä, mutta riippuen kuukausilyhennyksen määrästä saattaa koron osuus kuukausittaisen tilinhoitomaksun kanssa olla 20-30% kuukausilyhennyksestä? Mikä on siis lopulta edullista ja maksatko lainasta mielummin korkoa vai kulua?
- Ihmettelijä123
Mitä helvettiä se sun pomolles kuuluu jos sulla on pikavippejä? Toivottavasti et ruvennu selittelee sille. Ei todella ole työnantajalle kuuluva asia.
- Av uo mies
Mun täytyy rehellisesti sanoa, etten oikein jaksa uskoa tarinaa. Tiedän, että perintätoimistojen ihmiset saattavat soittaa mutta nekin puhelut loppuvat aika nopeasti allekirjoittaneen kanssa. Itselläni ei ole ollut ja luojan kiitos ei myöskään tule olemaan yhtään pikavippiä, koska niitä en saa . Täytyy muistaa se, että kyseisten yritysten ihmiset eivät ole millään lailla ns valtion virkamiehiä, joten meikäläisen oikeudentajun mukaan heillä ei pitäisi olla minkäänlaisia valtuuksia harjoittamaan kyseistä toimintaa, tulemalla työpaikoille kyselemään, velkojensa perään. Se myöskin ihmetyttää, että pomosi otti sinut puhutteluun " ongelmin " takia herättää minussa kummastusta. Itse olen myös veloissa ja kiltisti lyhennän piikkiäni suhteellisen isolla summalla, joka kk vielä monta vuotta, ellen pääse maksujärjestelyyn ensi vuonna. Työnantajani, työnantajani ja työkaverini tietävät tästä mutta eivät he missään vaiheessa ole ottaneet minua puhutteluun asian takia ja miksi pitäisi ? Täytyy muistaa, että velat päätyvät ulosottoon, vasta sitten, kun ne ovat saaneet lainvoiman ja tähän saattaa kulua useampi vuosi. Eräskin perintä alan yritys on ollut kimpussani jo useita vuosia yrittämällä saada perittyä velkoja, jotka ovat vanhentuneet usea vuosi sitten ja tämä käy ilmi ulosotto rekisteristä, jonka halutessaan saat tilattua itsellesi. Ihmiset, liian moni kavahtaa sanaa ulosotto. Muistakaa myös, että teillä on oikeus 2 X vuodessa saada MAKSUVAPAA KUUKAUSI yleensä 06 ja 12 , kun ulosottoa on maksettu vähintään 12 kk yhtäjaksoisesti. Tämä ei koske sellaisia, joilla on elatusmaksut ulosotossa, ellei siihen ole painavaa syytä ja silloin kannattaa ottaa yhteys oman kaupungin instanssiin, joka näitä asioita hoitaa. Vinkkinä voin antaa, jos perintätoimistot lähinnä Lindorff tai Intrum tarjoaa sopimusta, että maksat x euroa kuukaudessa takaisin niin ja niin kauan niin annamme niin ja niin paljon veloista anteeksi niin siihen kannattaa tarttua !! Itse olen paljon elämää nähnyt mies ja ikääkin on tarpeeksi mutta ulosottomiehet ovat olleet elämässäni niin kauan, kuin täytin 18 v ja siitä on kumminkin jokunen vuosi. Tsemppi koitokseesi.
- kokemuksella tiiän
Jos ottaa isomman lainan rahoituksella eli juuri nuo yli tonnin tms, niin siellä kysytään työpaikka ja työn alkupvä. Joten kyllä ne sit sen työpaikan tietää.. en jaksanu lukea koko ketjua niin voi olla että joku muukin vastannu näin.. ja jos on joku "sekofirma" kyseessä nii en niistä hulluista ihmettele vaikka eksyisivätkin työpaikalle.
- Jo helpottaa
Tarinahan tää! Ulosotosta vielä,maksuvapaa kk. on harkinnanvarainen,riippuu ulosottomiehestä myöntääkö. 15v. kokemus on .Nyt menny loput jo vanhaks,ja ulosotto ohi!Kalliit oli lainojen lunnaat.
- Jummi 66
Kysy ensin itseltäsi onko hyvän tavan mukaista olla maksamatta velkojaan sovitusti. Sen jälkeen koeta mieltää, ettei se luotottajasi rahojen perään kysellyt henkilö tahallaan sinua kiusannut, teki vaan töitään. Vai pitäisikö hänenkin liikkua yöaikaan prosenttituntien kiilto silmissä sinua jahtaamassa, jotta et menetä naamaasi muiden edessä?
Mieluummin persaukinen kuin ongelmiin asti luototettu elintasovelallinen, täts it. - shit happens
Noin sen kuuluukin mennä. "Onko hyvän tavan mukaista?" Hei, haloo! Onko hyvän tavan mukaista jättää maksamatta velkojaan. Niin makaa kuin petaa.
- Jomppa*
Tällä viikolla meinasin sortua ottamaan 20€ pikavipin parin vuorokauden takia mutta onneksi järki tuli väliin.
Ikinä en pikavippeihin koske ja nyt on hyvä mieli. - Hellu rei ........
Mitä se sellainen on ? pitikö näyttää kavereille että kyllä minä ostan sen vaikka väkisin ? ja tai vartus naapuri näytän sinulle mitä nyt ostin paremmin kuin sinä ? ja homma jatkuu ..... hei kaveri mene nyt pankkiin ja maksa velkasi pois ota vain lisää velkaa kyllä se ei mätäne ? onko hauskaa selitellä kun et pysty maksamaan velkojasi pois heh ...
Itse olen juuri vapautumassa veloistani joita olen maksellut kauan, mutta taloudessani ajattelen moneen kertaan mitä ostan ja tai minne menen, naapuri ostelee vain melko uusia autoja, itse ajelen vanhemmalla koska ei ole rahaa vielä, naapuri tilasi matkan jonnekin, ok hyväämatkaa vain, ja nyt naapureille tulikin haarukoiden jako, ja asunnosta piti molempien lähteä koska ei olut varaa kummankaan jäädä siihen asumaan, sillä lailla vaihdetaanko kenties autoa ja tai varataanko 2 vk matka jostain lämpimästä maasta ei oo rahaa, ?
Itse elän säästäväisesti, perheeni kanssa olen myös eronnut ja nyt aurinko alkaa paistamaan velattomana nautin ...nautin voin hengittää raitista ilmaa olotila on kertakaikkiaan kuten Matti ja Teppo laulavat laulussaaan se on mahtava ...se on mahtavaa.- AOOA
Vippien antohan on vippiyhtiöiden omaa riskinottoa. Ne ovat tä'ysin tietoisia, että takaisinmaksu voi olla kyseenalaista. Omapa on asiansa, kun vippejään kiskurikoroilla jakavat. Itse ne käyttävät muiden hätää röyhkeästi hyödykseen.
- Ihan viaton
Luulen, että asiamies ilahtuisi huomaavaisesta käytöksestäsi. Vastavierailu siis. Jossakinhan nämä hyväntekijät lie asustavat. Sinne vaan, mutta varo tietysti liukastuvasi hänen tontillaan, vahingossa kolhivasi hänen autoaan tahi kovaan ääneen pedofiliasta syytteleväsi, kun on tyttärellesi kaupan kulmalla ehdotellut..
- Provo.. taas
Ei pomolle kuulu yksityiselämäsi ongelmat.
- minä37
huh hu.rajansa kaikella nyt työpaikalle mennä velkoja hakee.tavan touhua sanon minä.
- LÄSSY LUUSERI
VELKASI ÄLÄKKÄ INISE
- mamirmai
Vipin hyväksyessäsi olet aika heikoilla. Sä olet hyväksynyt, pieni teksti on tullut.
Työ kiinnostaa summan maksajaa, tietty. Varmaan olet itse ilmoittanut ja sotulla löytyy loput.
Oikeesti aika tyhmä siis vipit näin???
Jos oikeesti näin niin toivottavasti sait pitää työn.
Terkkui täältä muualta - erkkaee
Minä nukuin krapulassa kun vouti veti peiton ja munasillaan siinä joutuin rukoilemaan kossua. Akka oli mennyt kuulemma samalla oven avauksella ulos kuin belsebuupi ineen. Vei perkele uuden bluerayn ja 46 HDTVn. Annoin akan kissan väkisin mukaan myös. Ei ole näkynyt ketään noista sen jälkeen.
- Valkavankeus Takaisi
Joka velan ottaa se velan maksakoon. Onhan se nyt kiva vinkua netissä "olen reppana uhri". Tavoite niillä on että velat jäisi muiden kunnollisten maksettavaksi. Typerintä on ollut se, että ei joudu enää velkavankeuteen kuokkimaan velkojaan. Ei ollut ennen ruokkolaskuja kun laitettiin viraattomat kuokkimaan velkansa.
- Ransukke
Pikavippejä 4300 eurolla? Kuka on niin tyhmä että lainaa tollasia summia, varsinkaan jos ei ole rahaa maksaa takain. HUH!
- Perintää
No itsekkin olen hakenut työpaikalta maksamattomia autoja, pyörän. Marketin parkkipaikalta kesken kauppareissun haettu ajoneuvoja.
Ihan sama periaatteessa mistä henkilön tavoittaa.
Ei toki ole mitään hinkua alkaa yleisön edessä lyömään perintäpäätöstä kätöseen, ihan kahdenkesken asiat tarkoitus käydä läpi.
Paska duuni joo mutta tällä koulupohjalla jos saa jonkunlaista tiliä sentäs niin otettava se. - Ei vippejä
Inhottava temppu tuollainen mutta pikavippifirmalta, vain idiotti ottaa noita ryöstökorolla olevia vippejä, ei tule tilannetta jossa itse tuollaisia edes harkitsisin. satasesta joudut 150€ maksamaan takaisin niin minkälainen tollo suostuu tuommoiseen ?
- lkjhgf
vittu mitä urpoja täällä vastailemassa. Osissa vippifirmoista kysellään työpaikat ja tulot, jopa palkkakuitit, eli kyllä ne paikalle löytää. Jos maksu viivästyy niin saatana kun 6 kertaa päivässä pukkaa tekstiviestiä "maksa maksa", sen jälkeen rupee luukusta tunkemaan "muistutuslaskua eräpäivänsiirrosta" vaikka et vittu sellasta ois ottanukkaan ja sitä vittu karhutaan kolmeen otteseen ennenkuin vasta tulee muistutusta itse laskusta ja päästetään lasku perintään asti jotta pääsee ihan oikeesti sopimaan maksusuunnitelmia. Ja siihen vitun summaan kuuluu toki ne vitun eräpäivänsiirrot joita et ole ottanut, että käräjille mennään jokavituntapauksessa. Tähän päälle vippifirmojen täysin laittomat "perintäkirjeet" tekstivistitse, joiden takia itse perintäfirmatkin saavat lisätyötä ja vitutusta vastaillessaan asiakkaille että paskaa ne on, oottakaa meijän paperista ja laillista versiota. Joo että tulevat töissä käymään? En vittu ihmettele. Käske niitten päästää ne helvetin nopeeta perintään niin pääset ihan oikeesti maksamaan ja irti tosta kotirauhanhäirinnästä.
- fancy_girl
Ei ne sais töihin tulla saatika koti ovelle! koska jos karhujakaan ei maksa ne laittaa ne perintään ja siitä sitten ulosottoon! mutta tuo on hävytöntä että tullaan työpaikalle! musta niillä ei ole siihen oikeutta!Ei tule muutkaan firmat niin ei myös vippi paikojenkaan!
- Maksa velkasi
No nyt sitten vaan sopimaan perintäfirman kanssa maksusuunnitelmia niin eivät tulee enää kyselemään.
Olet tainnut olla tavoittamattomissa kerta tulevat työpaikalle. Pakkohan sinut on jostain tavoittaa, jos ei muualta niin töistä.
ei tuollainen käytös ole koskaan oikein,on kyseessä velka tai muu saatava.tollaisella käytöksellä ei ole muuta tarkoitusta,kun nolata joku ihminen.olen todella pahoillani puolestasi.itellä on noita velkoja noin 70000euroo,eikä nekään velkojat juokse perässä,kaikki on voutilla.ja elatusmaksut myös.joskus vituttaa,joskus ei.anna olla,josset pysty muutoin maksamaan,sovi voutin kanssa.
- Shadap
Ensinnäkin, mitä se pomolle kuuluu jos yksityiselämässä on jotain ongelmia jos ne ei vaikuta mitenkään töiden hoitamiseen/työpaikkaan.
Toiseks, mitä se teille muillekaan kuuluu jos joku rändom on ottanu vippejä ja jättäny maksamatta. Ei se teidän pussista ole pois. Typeriä on kaikki vippifirmat, mitäs lainaavat massia saatanallisella korolla ventovieraille.- mitäeroa
Olet illala baarissa ja rahat loppuu. Lainaat kaverilta 50€ luvaten maksaa viikon päästä takas. Palkkioksi tarjoa kaverille paukun 5€ ja maksat viikon päästä lainan pois. Laske paljonko maksoit korkoa tai kulua tai millä vaan nimellä sitä kutsuukin. Viikon lainasta maksoit 5€ ylimääräistä, eli helvetillinen vuosikorko.Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jos et maksa kaverille lainaa se vetää turpaan,kertoo kaikille ettet maksa velkojas,vittuilee sulle ym......Mitä eroa pikavippifirmoihin.
- Jep jep
Tää on sitä Kreikan mallia syödään enempi kuin tienataan. Menikö vippi rahat kurkusta alas?
- lilliputti.,
vai kyselet vielä mikä on hyvän tavan mukaista, vaikka itse et maksa velkojasi???? ei ole kyse siitä ettet PYSTY maksamaan, vaan siitä että olet helvetin tyhmä ja itsekeskeinen p**** kun olet lainaa ottanut vaikka olet niin P-A ettet voi takas maksaa! katsoppas peiliin niin näät sieltä syyn miksi jouduit hävetä työpaikallasi.
ihan oikein, lisäksi ois pitänyt antaa tunti turpaan.- repepaviaani
Noi muutaman tonnin pikavipit on ihan skeidaa verrattuna monenmiljoonan markan asuntolainoihin ylettömän alhasilla koroilla joita maksellaan koko ikä ja terveys samaanaikaan kun omistamiseen oikeuttavat asiapaperit on jemmassa pankin holvissa,,sitte rehenneellään et asutaan omassa eikä vuokralla..
- repepaviaani
repepaviaani kirjoitti:
Noi muutaman tonnin pikavipit on ihan skeidaa verrattuna monenmiljoonan markan asuntolainoihin ylettömän alhasilla koroilla joita maksellaan koko ikä ja terveys samaanaikaan kun omistamiseen oikeuttavat asiapaperit on jemmassa pankin holvissa,,sitte rehenneellään et asutaan omassa eikä vuokralla..
Homma menee niin ettei kaikki saa yhtä suurta liksaa vaikka tekis miten tärkeetä työtä jossain konttorissa taikka virastossa tai pankissa jota kukaan ei oikeesti edes tarvitse..pelkkiä kuluja moiset työntekijät aiheuttaa osakkeenomistajille ja se on kaikki raha pois heitten arvo-osuustileiltään..
jos maksetaan täysin tarpeettomista toimistohommista ihan liikaa liksaa ja kiarsitaan tuotantopuolelta ala-kerrasta..enne pidempää elin-ikää ..Ameriikas kuulemma kapitalistit kuluttaa jo 4,5kertaisesti maapallon luonnonvarat..maksamatta Luojalle mitään,,
- patuliini
Keksi hyväihminen parempi vale kuin tuo ylläoleva,nykyisin ei mennä työpaikoille ihan noin vain,on kamera valvonnat,kulunvalvontakortit valokuvin ,ym varmistukset vai oletko kenties metsuri tai muu yrittäjä joka kulkee työmaalla ilman mitään tunnistetta,joten hillitse lennokas mielikuvituksesi.
- velallinen---
vouti on käynyt kyselemässä yhteytietojani työpaikalla, kun en itse ollut töissä. Tämäkin mielestäni aika tökeröä, eikä työkolleegani ollet tietojani luovuttaneet.
- April204
Olipa törkeää touhua, kerro ihmeessä mistä vippifirmasta kaveri oli että vippiä tarvitsevat karttavat kyseistä firmaa..
- jokuvaaaaaaaaaaaaaan
heh. tietääkseni suomessa luokitellaan tollanen rikolliseksi toiminnaksi. joten on aika mahdotonta että tulee työpaikalle kyselemään. kyllä se pitää hoitaa kirjeitse taikka oikeustoimen kautta. ehkä ois kannattanu ottaa miehen nimi ym ja ilmoittaa poliisille. toi on aika uskomaton juttu =D
- Yllätetty..
tuossa ei ole mitään rikollista toimintaa. Odota, kun kasvat aikuiseksi (18 v.) niin sinäkin ymmärrät sen. Sen sijaan sinunkaltaisesi törppö ei ikinä tule ymmärtämään tämän ketjun hienoutta, joka on siinä, että koko aihe on provo eli keksitty paskajuttu sinunkaltaisellesi puupäille. Ja homma toimii, jo yli sata kommentoijaa on ilmoittautunut ääliöiksi, joihin uppoaa mikä tarina tahansa. Hyvää jatkoa teille kaikille ja jaksakaa osallistua, kun ette muuhunkaan pysty.
- huijaat kuitenkin
EN USKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- kura kartsa
Meillekin tuli kyseleen joku ämmä pikavippi firmasta, no työpaikka on miesvaltainen. Niin jätkät otti siltä vaatteet pois ja nai pyllyyn.
- kartsa-kakkonen
kun ei pojat enää muista mihin naidaan...
Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829