nilkka luudutusleikkaus alempi nilkkanivel

alempi nilkkanivel

Olen menossa alemman nilkkanivelen luudutusleikkaukseen jossain vaiheessa, kun leikkausaika tullenee vuoden vaihteen jälkeen. Onko kellään kokemusta, miten siitä kuntoutuu? Voiko tehdä leikkauksen jälkeen enää raskasta perushoitotyötä jalkojen varassa lähes koko päivän? Kertokaa kokemuksia!

4

2030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustuaiset

Minulla "ehkä" tulossa myös ylempi nilkkanivelen luudutusleikkaus. Odottelen polille pääsyä, missä tutkitaan asiaa tarkemmin. Liikkuuko nivel enää sitten mihinkään? Olen ihmetellyt tätä, kun jossain sanotaan jotain sentapaista... Kuinka sillä voi sitten kävellä ollenkaan?!

• tiedonhaluine´n

Kannattaa kysyä tarkkaan lääkäriltä polilla (mulle eivät alemman nilkkanivelen kohdalta kovin paljoa kertoneet), mitä toimintakyvyn muutoksia aiheuttaa luudutusleikkaus, onko kellään keskustelupalstalla olevilla muuten kokemuksia alemman tai ylemmän nilkkanivelen luudutustoimenpiteistä?? Kertokaa kokemuksia ! t. alkuperäinen kirjoittaja:)

• Mustuaiset
        tiedonhaluine´n kirjoitti:

Kannattaa kysyä tarkkaan lääkäriltä polilla (mulle eivät alemman nilkkanivelen kohdalta kovin paljoa kertoneet), mitä toimintakyvyn muutoksia aiheuttaa luudutusleikkaus, onko kellään keskustelupalstalla olevilla muuten kokemuksia alemman tai ylemmän nilkkanivelen luudutustoimenpiteistä?? Kertokaa kokemuksia ! t. alkuperäinen kirjoittaja:)

Tulossa Yle Teemalta aiheeseen sopiva jakso.

ke 17.11.2010 klo 16.30 YLE Teema

Tulossa myös nettiin.

Veitsen terällä

Jalkapöytäleikkaus 5/10
        29 min Ortopedi Janne Sahlman jäykistää leikkauksessa Viljo Savolaisen isovarpaan tyvinivelen. Pahoin kulunut nivel höylätään pois, ja luiden päät yhdistetään toisiinsa titaaniruuvilla.

• Hi!
      Olen menossa luudutusleikkauskeen tammikuussa 2013, jossa pohje- ja sääriluu luudutetaa. Kaaduin maaliskuussa 2012, jossa mursin takakehräsluun. Nuoret kokemattomat lääkärit hoitivat vain murtuneen luun, mutta muutakin vireltä särkyi.

Surals-hermo sai taikkiin kipsauhoidissa. Yksi nilkan iso jänne halkesi ja vieressä oleva jänne luiskahti halenneen jäntee isällä. Samoin iso nivelside katkesi, joka pitää sääsiluun ja pohjeluun yhdessä.

Nyt miut leikataan Turussa Hannu Tiusanen. Hyvillä mielin olnem menossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16953
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4674
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2657
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1944
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1419
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1105
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1049
    Aihe