Bene First "hajalle"

torsional rigidity

Mielenkiintoinen linkki alla, uudehko First 50, sisustus säpäleiksi...

http://www.teamstyrbord.com/

Taitaa tälläkin olla "valtameriluokitus"...

10

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swinhead

      Hyvä linkki ja herättää kysymyksiä, tällaisten veneiden rasityskyvystä. Esim Atlantinylityksessä 2viikon jatkuva rungon lujuuden koittelemus, niin mitenköhän kävis?

      Toki on saattanut olla sunnuntai kappale, kun ei vastaavista ole aiemmiin paljon juttuja kuulunut.

      Ihmetyttää myös Swanin laatu, kun tuo 60jalknen joutui äskettäin ongelmiin, kölin ruvettua elämään omaa elämäänsä.

      Mitä riskejä ovat valmistajat valmiita ottamaan, nopeuden ja valmistustehokkuuden parantamiseksi???

      • Perhepurjehtija.

      • scandia tacaisin
        Perhepurjehtija. kirjoitti:

        Sama juttu myös X-yachtilla, keulalaipio irtosi aallokossa.
        http://sailyachtxia.wordpress.com/matkapaivakirja/ (ks 16.9)
        Nykyveneet saa kovassa kelissä huonolla käsittelyllä rikki.

        Uudet veneet leviää käsiin kun vähänkään on kovempaa keliä. Silti täällä mollataan "home-skandien" omistajia ja ylistetään kaikenmaailman pavarioita kun ovat niin halpoja ja kuitenkin niin hyvälaatuisia. Albinit on sentään käsin laminoitu ilman minkäänlaista kiirettä, ja 30 vuotiaat veneet ovat hyvin hoidettuina edelleen rungoltaan, kuin uusia. Uusilla sarjatuotantoveneillä ei tarvitsekaan edes muuta kuin mennä kerran vähän kovempaan keliin, niin alkaa laipiot ja rustit jäämään käteen... huh mitä urpåja


    • 15+6

      Kyseiset muka First, X, Swan olivat oikeasti salaa Bavarioita.

      Annetaan nyt se kunnia kerrankin sinne mihin se kuuluu ja jätetään laatubrändit rauhaan. Trollailua on jo liiankin kanssa...

    • 21
      • perästä

        kipparin kuuluu jodlata koko matka


      • 86
        perästä kirjoitti:

        kipparin kuuluu jodlata koko matka

        Mihin sattui taas?


      • 86/68
        86 kirjoitti:

        Mihin sattui taas?

        vatsaan taas

        aiai ei


      • ei bene
        86/68 kirjoitti:

        vatsaan taas

        aiai ei

        Ei olisi kivaa purjehtia noin huonosti tehdyllä veneellä
        kun saa koko ajan miettiä mikä paikka rikkoutuu
        seuraavaksi. Kyllä kovemmellakin kelillä pitää pystyä
        luottamaan veneeseen.


    • isommillekin

      Kuulemani mukaan vähän samanlaisia ongelmia on vielä korjausten jälkeen yhdellä Bene 57 :llä. Menossa takaisin tehtaalle. Kunnon veneessä laipiot on laminoitu kiinni eikä liimattu.

      Noiden veneiden kanssa ei muuten enää oikein voi kirjoittaa "takaisin veistämölle", sen verran teollista tuotanto on, että luontaisempaa puhua tehtaasta. Ja hiukan eri merkitys myös kuin entinen Eesti Spordilaevatehas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe