Mielenkiintoinen linkki alla, uudehko First 50, sisustus säpäleiksi...
http://www.teamstyrbord.com/
Taitaa tälläkin olla "valtameriluokitus"...
Bene First "hajalle"
10
1152
Vastaukset
- Swinhead
Hyvä linkki ja herättää kysymyksiä, tällaisten veneiden rasityskyvystä. Esim Atlantinylityksessä 2viikon jatkuva rungon lujuuden koittelemus, niin mitenköhän kävis?
Toki on saattanut olla sunnuntai kappale, kun ei vastaavista ole aiemmiin paljon juttuja kuulunut.
Ihmetyttää myös Swanin laatu, kun tuo 60jalknen joutui äskettäin ongelmiin, kölin ruvettua elämään omaa elämäänsä.
Mitä riskejä ovat valmistajat valmiita ottamaan, nopeuden ja valmistustehokkuuden parantamiseksi???- Perhepurjehtija.
Sama juttu myös X-yachtilla, keulalaipio irtosi aallokossa.
http://sailyachtxia.wordpress.com/matkapaivakirja/ (ks 16.9)
Nykyveneet saa kovassa kelissä huonolla käsittelyllä rikki. - scandia tacaisin
Perhepurjehtija. kirjoitti:
Sama juttu myös X-yachtilla, keulalaipio irtosi aallokossa.
http://sailyachtxia.wordpress.com/matkapaivakirja/ (ks 16.9)
Nykyveneet saa kovassa kelissä huonolla käsittelyllä rikki.Uudet veneet leviää käsiin kun vähänkään on kovempaa keliä. Silti täällä mollataan "home-skandien" omistajia ja ylistetään kaikenmaailman pavarioita kun ovat niin halpoja ja kuitenkin niin hyvälaatuisia. Albinit on sentään käsin laminoitu ilman minkäänlaista kiirettä, ja 30 vuotiaat veneet ovat hyvin hoidettuina edelleen rungoltaan, kuin uusia. Uusilla sarjatuotantoveneillä ei tarvitsekaan edes muuta kuin mennä kerran vähän kovempaan keliin, niin alkaa laipiot ja rustit jäämään käteen... huh mitä urpåja
- 15+6
Kyseiset muka First, X, Swan olivat oikeasti salaa Bavarioita.
Annetaan nyt se kunnia kerrankin sinne mihin se kuuluu ja jätetään laatubrändit rauhaan. Trollailua on jo liiankin kanssa... - 21
Kunnon purret eivät olekaan mitään kesämökkejä vaan komposiittirakenteisia kauttaaltaan:
http://uk.yachtworld.com/core/listing/photoGallery.jsp?slim=quick¤cy=GBP&units=Meters&seo=0&checked_boats=2038955&boat_id=2038955&back=/core/boats/1993/Volvo-Ocean-60-2038955/Spain&boat_id=2038955
Jos joku hajoittaa kesämökkinsä ääriolosuhteissa, on se kipparin eikä veneen vika.- perästä
kipparin kuuluu jodlata koko matka
- 86
perästä kirjoitti:
kipparin kuuluu jodlata koko matka
Mihin sattui taas?
- 86/68
86 kirjoitti:
Mihin sattui taas?
vatsaan taas
aiai ei - ei bene
86/68 kirjoitti:
vatsaan taas
aiai eiEi olisi kivaa purjehtia noin huonosti tehdyllä veneellä
kun saa koko ajan miettiä mikä paikka rikkoutuu
seuraavaksi. Kyllä kovemmellakin kelillä pitää pystyä
luottamaan veneeseen.
- isommillekin
Kuulemani mukaan vähän samanlaisia ongelmia on vielä korjausten jälkeen yhdellä Bene 57 :llä. Menossa takaisin tehtaalle. Kunnon veneessä laipiot on laminoitu kiinni eikä liimattu.
Noiden veneiden kanssa ei muuten enää oikein voi kirjoittaa "takaisin veistämölle", sen verran teollista tuotanto on, että luontaisempaa puhua tehtaasta. Ja hiukan eri merkitys myös kuin entinen Eesti Spordilaevatehas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517