Kuka tietää kyseisen näyttelijän taustoista? Valentin Vaala kuulemma löysi hänet viipurilaisesta kemikaliosta, jossa hän oli myyjänä ja vain kolmen elokuvan jälkeen hän kuoli tapaturmaisesti Aulangolla. Arvostelijat pitivät häntä hyvin kehityskelpoisena näyttelijänä, jonka suoritus parani kerta kerralta.
Oliko hänellä jotain harrastustaustaa näyttelemiseen? Tuskin hän sentään aivan pystymetsästä oli. Löysin netistä jonkun tekemät sivut http://www.geocities.com/sirkkasari/ ,mutta siellä oli käsitelty vain tuon traagisen yön tapahtumia. Mielenkiinnosta kysyn, mistä sivujen tekijä lienee saanut käsiinsä nuo vanhat poliisitutkintapöytäkirjat? Kansallisarkistostako?
Sirkka Sari?
5
2348
Vastaukset
- ari
Hei,
minäkin löysin nuo samat pöytäkirjat netistä ja ihmettelin, miten ovat päätyneet sinne. Mutta ne sisälsivät kiinnostavaa detaljitietoa "Rikas tyttö" -elokuvan viimeisistä hetkistä. Sirkka Sarista en ole löytänyt mitään merkintää, joka viittaisi hänen teatteriharrastukseensa kotikaupungissaan Viipurissa. Lähteenä olen käyttänyt Viipurin teattereiden historiasta kertovia kirjoja. Vaalahan etsi elokuvanäyttelijöitä "mistä vain". Historiankirjoitus kertoo Vaalan löytäneen Sirkka Sarin viipurilaisen "rohdoskaupan" tiskin takaa. Hän oli silloin 17-vuotias, joten lienee ollut 1.työpaikassaan. Arvelisin, että Vaalan siteet Viipurin juontavat Olavi Reimakseen. Hän oli kotoisin Viipurista ja Vaala oli löytänyt hänet elokuvaansa "Vihreä kulta" Varkauden Kesäteatterista samoihin aikoihin.
terveisin Ari- tourist
30.7. tulee kuluneeksi tasan 65 vuotta hotelli Aulangon katolla tapahtuneesta traagisesta onnettomuudesta. Tervetuloa autenttiselle tapahtumapaikalle muistelemaan ja juttelemaan. On mahdollista sopia käynnistä hotellin katolla ja voidaan samalla katsoa elokuva "Rikas tyttö". Lisätietoja Aulangon matkailuneuvonnasta.
- Eko20
Katsoin juuri Sirkka Sarin elokuvan Sysmäläinen. Hänen näyttelijäsuoritus oli aivan erinomainen.
- Aulanko -39
Minäkin katsoin sen. Aloin sitten selvitellä, kuka Sirkka Sari oikein oli. Netissähän on paljon kerrottu hänestä ja hänen tapaturmaisesta lähdöstään. Nuo aloitusviestissä linkatut nettisivut ovat jo ilmeisesti vuosia sitten kadonneet eikä niiden laatija ole katsonut aiheelliseksi ladata enää niitä muuallekaan.
Kiinnostaisi nähdä Sirkka Sarin kolmas ja viimeinen elokuva Rikas tyttö. Toivottavasti tulee televisiosta taas joskus. Ensi kesänä Sirkka Sarin kuolemasta tulee kuluneeksi 75 vuotta.
- upeakaunotar
Kauneus oli hänenkin kohtalonsa. Jos ei olisi ollut niin kaunis nuori nainen niin ei olisi pyydetty elokuvaan. Tippui savupiippuun Hämeenlinnan aulangossa. hautaakaan ei olejäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743