Aloittelijan kootut pähkäilyt...
120 akvani ph on erittäin alhainen.
JBL:län liuskojen mukaan 6.4 mennään :/
Paikkakuntasi vesi on erittäin pehmeätä.
Elikkäs minkä verran mulla nyt pitää vedenvaihtojen yhteydessä pistää tuota ruoka-soodaa altaaseen?
( allasta ei ole vielä asutettu, eikä tullakaan jos tuo PH ei ala nousta keski-kovaksi. )
AAAPUVA!
Veden kovetus ruokasoodalla???
2
2221
Vastaukset 2
- hoitsukki
Jotain vedenkovettulusta http://www.aquahoito.info/suomi/akvaario/kovetus.php
Miten olet kypsyttänyt akvaariota(mistä alkubakteerit)?
Ph ei_ole veden kovuus, vaan veden happamuus/emäksisyysarvo. Vetesi on siis lievästi hapanta. Mitä kaloja olit ajatellut hankkia. Esim. useimmille tetroille tuo on oikein hyvä ph-arvo.
Veden kovuutta taas on kahta eri laatua: karbonaattikovuutta (KH), joka pitäisi olla 2-6, oli kalasto mitä tahansa. Tätä voit nostaa ruokasoodalla.
Ja kokonaiskovuutta (GH), jonka ihanteellinen taso riippuu täysin kalastosta. Miljoonakalat, mollit ja platyt vaativat suurinta kovuutta, mielellään yli 20. Tetrat taas vaativat pehmeää reippaasti alle 10. Tätä voit nostaa askartelukipsillä.
Tuolta löytyy kattava paketti vesiarvoista:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=41&t=91117
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1422272Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois236947Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.154940- 78903
- 64891
- 117889
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!39868Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47767Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä70715- 71581