Urpilainen se taas osoitti sosiaalidemokraattisen katsomuksen kokokuvan selostaessaan harmaasta taloudesta, ja varsinkin rakennusalaan liittyen. No todellinen harmaatalous jyllää juuri rakennusliiton alaisten "työttömien" toimesta ja siihen pitäisi todellisuudessa puuttua. Urpilainen syyttää Kokoomusta ja hallitusta siitä ettei se muka tee mitää ko. epäkohdan eliminoimiseksi, mutta mitä tekee itse sosiaalidemokraattien hallinnoima ja valtaapitävä Rakennusliitto? EI MITÄÄN!
Konkreettisena esimerkkinä voin kertoa seuraavaa. Olen viimeiset 10pv koittanut saada kirvesmiestä erääseen projektiin ja paikallisen työvoimatoimiston avulla saanutkin muutamia nimiä. Kun sitten näitä henkilöitä lähestyy ja tarjoaa töitä, niin mikä on vastaus? Nyt ei kerkee, kun on noita liitonpäiviä jäljellä ja noita "omia hommia" työnalla.
Ts. liitonmiehet tekevät liitonpäivärahan tuella todellista tiliä tekemällä harmaata työtä, eli tekemällä pimeää tuloa. Tätäkö Urpilainen puolustaa, samalla kun esittää ettei hallituspuolueet tee mitään harmaantalouden kitkemiseksi. Miten sosiaalidemokraatit osallistuvat tuon selkeästi tiedostetun ja jopa tuetun rikollisuuden kitkemiseen, ei mitenkään. Varsinkin rakennusliiton olisi syytä mennä peilin eteen ja miettiä miksi niin saakelisti noita virolaisia ns. osaajia on raksoilla duunissa ja mikä on se todellisuus kun mietitään noista ko. henkilöistä saatua hyötyä. Tuo hyöty kun ei vain kulminoidu itse teettäjiin, vaan myöskin siihen todelliseen stabiiliin tilaan jota rakennusliitonkin olisi syytä oikeasti luoda ja pitää yllä.
Tästä pääsemmekin tuohon paljon puhuttuun ja vaadittuun yhteskuntavastuullisuuteen, jonka katsotaan kuuluvan ilmeisesti (ainakin AY-liikkeen kautta)pelkästään työnantajille ja yhteiskunnalle mutta ei tuolle pyhänkolminaisuuden kolmannelle osapuolelle, eli AY-liikkeelle. AY-liikkeen on syytä rikkoa se vanha vääristävää kuvaa luova peilinsä ja asentaa uusi todelliset kasvot näyttävä peili ja myös toteuttaa se, mitä tuo peili näyttää. Meille kaikille kuuluu yhteiskuntavastuu , myös sosiaalidemokraateille ja heidän hallinoimilleen liitoille.
jk. Mitä tekee perussuomalaiset asialle?
Harmaata, sanoi Urpilainen!
12
226
Vastaukset
- heti alkuillasta
sillä vielä on tuota juomatonta ja sen luomaa suomatonta otetta ottamatta.
- kkkkkkkk............
Vittua sä roikut tällä foorumilla!
- miossä mä roikun
koita sä vaan huolehtia omasta roikumisesta, jossa on sulle duunii omasta takaa! vitun lesbon lapsi.
- monialaosaaja
Turha sinua Ari on tällä palstalla huudella työtelijäiden ammattimiesten perään.
Koska olet työelämän tosiasioista Oinosmaisesti Valppaana valistan sinua todellisuudesta ja tosielämästä... Suomalainen rakennuttaja XYZ ketjuttaa urakkansa .
Pääkaupunkiseudulta ei enää löydy työmaata,missä työmaan puhutuimpana yleiskielenä toimisi Suomi.
Miksi niin?
Monialaosaaja kurvaa uudehkolla Audilla,BMWllä,Mersulla tai muulla luxusmerkillä ylvästellen työmaalle.
Ylimielisen asenteen omaava monialaosaajatiimi takoo töitä joka päivä aamuseitsemästä yömyöhään.
Viikonloput sitä vasta painetaankin.
Laatu ja työmaan kaikki normit sekä SUomalaiset rakennusmääräykset sekä työaikalait ja säännökset ovat täysin toisarvoinen seikka,kunhan vain tunteja tulee kasaan ja ilmaisetuina työmaalta löytyy aina jos jonkinlaista unohtunutta työkalua ja tarviketta..
Veroja ja sotuja ei tietenkään tarvitse maksaa ja mikäli työmaan mestarit yrittävät ohjeistaa toimimaan sovitulla tavalla niin ,kaikki normaal tai vaihtoehtoisesti mina ei jymmärrä..
Kun nyt syytät automaattisesti kaikkia kokoomusideologisen kovan ja tulosvastuullisen johtamisen vuoksi kortistoon pakoitettuja
Suomalaisia ammattimiehiä automaattisesti laiskoiksi,niin kysyisin tiedätkö kertoa yhtäkään rehellisesti toimivaa ja Suomeen verot ja sotumaksut tilittävää Ou Ehitusta?
Karmaisevin esimerkki Eu:n reuna-alueilta tulevien yritysten resurssien riittämättömyydestä,suoranaisesta osaamattomuudesta ja täydellisestä työmoraalin puutteesta lienee tämä Vuosaaren päiväkotiprojekti.
Mikäli et siis todellakaan tiedä,mistä puhut,niin ole hiljaa.
P.s. Nyt kyllä olet liikkeellä Halla-ahomaisella tavalla väärillä faktoilla ja arvostuksesiedes kyläpolitikoksi kelpuutettavana vastuunkantajana putosi toden totta syvälle kankkulan kaivoon.
Kysyisin lopuksi,että mitäpä nyt kuulunee niille sinun maan ääriin kehumillesi ja Venäläisvoimin toteutetuille "kaverin kanssa kimpassa" toteutetuille rakennusprojekteillesi? Silloin Hesankoplan aikoihin ja Imatralla,meinaan.Tilaa nyt sieltä se mittavin ylisanoin kehumasi itämaan Iigori tahi venäjän Vasili kirvesmieheksesi.
T.Rakentaja-rane- ari.kahara
ihan enteks sun pitää vetää hieman ohjaksia taakse, sillä ei oo kokoomuksen syytä se että virolaisia rakkennusmiehiä on tullu markkinoille. Itse-asiassa on vain hyvä että tarjontaa on, mutta asiat pitää hoitaa kuten kuuluu, eli asioihin liittyvät velvollisuudet tulee hoitaa, oli sitten kyse kotimaisista , maahanmuuttaja taustaisista tai noista alihankkijoista, joiden toimissa on selkeästi tarkasteltavaa.
Noita "faktoja" mä joudun käsitteleen joka päivä, sillä hommat kärsii myös joka päivä. Rane mä tiedän todellakin mistä puhun, joten älä edes ala. - ei olla ronkeleita
ari.kahara kirjoitti:
ihan enteks sun pitää vetää hieman ohjaksia taakse, sillä ei oo kokoomuksen syytä se että virolaisia rakkennusmiehiä on tullu markkinoille. Itse-asiassa on vain hyvä että tarjontaa on, mutta asiat pitää hoitaa kuten kuuluu, eli asioihin liittyvät velvollisuudet tulee hoitaa, oli sitten kyse kotimaisista , maahanmuuttaja taustaisista tai noista alihankkijoista, joiden toimissa on selkeästi tarkasteltavaa.
Noita "faktoja" mä joudun käsitteleen joka päivä, sillä hommat kärsii myös joka päivä. Rane mä tiedän todellakin mistä puhun, joten älä edes ala.työn suhteen.
Täällä tehdään, mitä tarjotaan.
Täällä on paljon pienyrittäjiä, mitkä tekevät pitkää päivää ja kannattavat mm. perussuomalaisia ja kok.
Jos sanon sulle suoraan, täällä on erittäin vähän työstä kieltäytyviä pinnareita.
Työtä ei vaan tahdo riittää kaikille.
Jossain suhteessa olet kyllä oikeassa ay- asioiden suhteen.
Myös ay- toiminnassa on toisinaan mätää.
Toki hyvä työmies on palkkansa ansainnut; eikö)
Rakentavassa hengessä. - Suomi elvyttää Viroa
ari.kahara kirjoitti:
Noita "faktoja" mä joudun käsitteleen joka päivä, sillä hommat kärsii myös joka päivä. Rane mä tiedän todellakin mistä puhun, joten älä edes ala.Vai että vain alihankkijoiden toimissa tarkistettavaa? Väität siis,että kuntasektori ja isot rakennuttajat ovat täysin syyttömiä rakennusalan harmaaseen talouteen.
Tilastojen mukaan Eestiläisiä "monialaosaajia" oli rakennusalalla n.86 000 ennen Eestin vekselitalouden totaalista pysähtymistä. Eestissä rakennusalalta katosi n. 40 000 työpaikkaa ja nyt Suomessa pyörii saman verran näitä monialaosaajia.
Suomalaisia rakennusmiehiä on työttömänä 30 000 - 50 000 lähteestä riippuen.Verokertymään verraten varovaisten arvioiden mukaan Suomen rakennusalalle suunnatuista elvytysrahoista on 80% lurahtanut suoraan maan rajojen ulkopuolelle.
Käsittele sä Ari vaan niitä "faktojas" ihan rauhassa vaikka joka sekunti,mutta karu totuus on tämä.
Sikopaimenesta ei tule sähkömiestä,ei edes monialaosaajien tuulenpieksämässä maassa...
r-r - Hahhhaaa
ari.kahara kirjoitti:
Noita "faktoja" mä joudun käsitteleen joka päivä, sillä hommat kärsii myös joka päivä. Rane mä tiedän todellakin mistä puhun, joten älä edes ala.Hari.Kahara saa kuulemma kohta suomen kansalaisuuden?
- Hahhaaa
Hahhhaaa kirjoitti:
Hari.Kahara saa kuulemma kohta suomen kansalaisuuden?
Kyllä Timo Soini ja Jussi Halla-aho pelkää Hari.Kaharaa kun se yrittää päästä puukon kanssa lähelle.
- -??-
Juttu on jo naurettu ulos ja Kikkare on poistanut oksennuksensa. Omasta mielestään Käde on taas varmaan laatinut ylivertaisen kirjoituksen, mutta muiden mielestä taas ei pennin vertaa arvoa ole mokomalla syyttelyllä ammattiliittoja ja työntekijöitä kohtaan.
Kun ei ole kauhalla annettu, ei voi vaatia... "Nyt ei kerkee, kun on noita liitonpäiviä jäljellä ja noita "omia hommia" työnalla."
Hehee, näin se on. Demaritkin osaavat yrittää... Mitenkäs muutes työeläke karttuu liitonpäivilä? Eikai siitä työeläkettä kerry?- Uusi-ukki, se oikea
Pillun karvoistaan....Näin on näreet???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1012220
- 1051792
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141731Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931346Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1791223Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31196- 64926
- 56906
- 76890
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123878