Raahen kaupunki on lehtitiedon mukaan päättänyt, että tulevan hyvinvointikuntayhtymän sosiaalipalvelut siirtyvät Pattijoen vanhalle kunnantalolle. Nyt kunnantalossa oleva tekninen keskus, mikä on koko Pattijoella olonsa ajan vaatinut keskustaan pääsyä, saa toiveensa läpi.
Kriittisesti asiaa tarkasteltuna voinee olettaa, että edessäolevaan muuttoon on kaksi syytä. 1. miesvaltainen tekninen keskus kokee olevansa syrjässä tapahtumista ja statuksensa alentuneen. 2. sosiaalipuolen asioinnin siirtäminen pois kaupungin keskustasta parantanee huomattavasti kaupunkikuvaa. Avuntarvitsijat ja monen monet ns sosiaalitapaukset siirretään näkymättömiin.Samalla myös kaupunginhallinnon kokema ahdistus sosiaa-
litapausten kohtaamisesta vähenee. Rollaattorilla pääsee sitäpaitsi hyvin 5 kilometriä asioimaan ja kuntokin pysyy hyvänä.
Raahen sosiaalipalvelut Pattijoelle
25
1420
Vastaukset
- Zara-tyty
Erittäin kannatettava, et sosiaalitapausten käsittely siirretään Padelle. Ja sinne kai siirtyy A-klinikkakin? Vai?
Kaikki tää siistii kaupunkinkuvaa merkittävälä tavalla.
Tekninen asiantuntemus on esimerk. tippainsseillä sitä tasoa, että ne tarvii selkeästi paikan varsinaisessa hermokeskuksessa, eikä jossain Takahikiän huonoilmaisessa kuntatalosa.- AnnaliisaK
millä ihmeellä minun mummoni Kummatista menee Pattijoelle? Rollaattorimatkaan ei kunto riittäisi nuorem-
maltakaan. Ja kun postikin on Rautatalon lähellä. Pankaa pystyyn Facebook ryhmää. - huoh.
AnnaliisaK kirjoitti:
millä ihmeellä minun mummoni Kummatista menee Pattijoelle? Rollaattorimatkaan ei kunto riittäisi nuorem-
maltakaan. Ja kun postikin on Rautatalon lähellä. Pankaa pystyyn Facebook ryhmää.Olisko sitten parenpi että minun mummoni lähtee rollaattorilla pattijoelta raaheen? Matka on suunnilleen sama.
- >Heksi<
AnnaliisaK kirjoitti:
maltakaan. Ja kun postikin on Rautatalon lähellä. Pankaa pystyyn Facebook ryhmää.Eikö taksit kulje?
- AnnaliisaK
>Heksi< kirjoitti:
Eikö taksit kulje?
taksilippua ja itelä ei ole autoa. Miksi mummua kiusataan noin kohta?
- >Heksi<
AnnaliisaK kirjoitti:
ei se sitten niin huonokontoinen ole, kun ei taksiseteleitä saa. Minun mummoni on saanut, liikkuu rollaattorilla. Olen itse käyttänyt asioilla, kun olen ehtinyt, mutta sosiaalitäti oli hommannut asioiden hoitoon näitä taksiseteleitä, nyt käy pari ketaa kuussa asioillaan itse. Prismaan olen vielä vienyt, kun ostoksien kantaminen työlästä.
- Lessulassi
>Heksi< kirjoitti:
ei se sitten niin huonokontoinen ole, kun ei taksiseteleitä saa. Minun mummoni on saanut, liikkuu rollaattorilla. Olen itse käyttänyt asioilla, kun olen ehtinyt, mutta sosiaalitäti oli hommannut asioiden hoitoon näitä taksiseteleitä, nyt käy pari ketaa kuussa asioillaan itse. Prismaan olen vielä vienyt, kun ostoksien kantaminen työlästä.
mainitset taksisetelit. Kuka ne maksaa? Tietty me veronmaksajat. Jokainen taksimatka t-setelillä lisää kustannuksia, mitä me veronmaksajat maksamme. Rautatalossa asiointi säästäisi tuhansia vuiodessa vähintään. Mutta onko sysymys yhteiskunnan asennemuutoksesta? Sosiaalitapaukset pois silmistä? Missä on tasa-arvo, minkä perustuslaki lupaa?
- jompikumpi ajelee
AnnaliisaK kirjoitti:
Meinaatko, että Pattijoen mummon olisi pitänyt ajaa rollaattorilla Raaheen hoitoon?
- Anundum
jompikumpi ajelee kirjoitti:
Meinaatko, että Pattijoen mummon olisi pitänyt ajaa rollaattorilla Raaheen hoitoon?
Eli kysymyksessä on Raahen julkiskuvan kirkastaminen. Kun sosiaalipalveluita tarvitsevat siirtyy pois Raahen keskustasta, samalla kaupungin julkisuuskuva kaunistuu.Samalla tekninen toimi pystyy maksa-
maan virkavapaalla olevalle apulaiskaupunginjohtajalle potut pottuina, eli tulemaan keskeisien hallin-topalvelutuottajien pariin.Myös paremmille lounastuntipaikoille.
Naisvaltainen hyvinvointipalveluiden yksikkö puolestaan joutuu periferiaan--ja sen asiakkaat. Jossain sen tasa-arvottomuuden pitää näkyä palkkojen lisäksikin. - G.Yppärilä
Anundum kirjoitti:
Eli kysymyksessä on Raahen julkiskuvan kirkastaminen. Kun sosiaalipalveluita tarvitsevat siirtyy pois Raahen keskustasta, samalla kaupungin julkisuuskuva kaunistuu.Samalla tekninen toimi pystyy maksa-
maan virkavapaalla olevalle apulaiskaupunginjohtajalle potut pottuina, eli tulemaan keskeisien hallin-topalvelutuottajien pariin.Myös paremmille lounastuntipaikoille.
Naisvaltainen hyvinvointipalveluiden yksikkö puolestaan joutuu periferiaan--ja sen asiakkaat. Jossain sen tasa-arvottomuuden pitää näkyä palkkojen lisäksikin.olisin erityisen kiinnostunut tietämään, kenestä tulee uuden h-vointikuntayhtymän Pattijoen toimipisteen pomo? Millaisia pätevyysvaatimuksia ja onko kunnanjohtajan ex huone luvassa?
Ja tuleeko lasikoppiin portinvartija? - RLeena
G.Yppärilä kirjoitti:
olisin erityisen kiinnostunut tietämään, kenestä tulee uuden h-vointikuntayhtymän Pattijoen toimipisteen pomo? Millaisia pätevyysvaatimuksia ja onko kunnanjohtajan ex huone luvassa?
Ja tuleeko lasikoppiin portinvartija?niin saat vastauksen siihen, miten hommat on suunniteltu jaettavaksi. Sosiaalijohtaja tai hyvinvointipalvelujohtaja lie käressä pomoiks.
- Rokaround
RLeena kirjoitti:
niin saat vastauksen siihen, miten hommat on suunniteltu jaettavaksi. Sosiaalijohtaja tai hyvinvointipalvelujohtaja lie käressä pomoiks.
onx kellään tietoo, mitä sinne Pattijoelle siirtyy? Toimeentulotukiavustukset vai taksilappujen saaminen vai mielenvireyspalvelu askarteluineen? Tai sellasii ihmisii, joitten kaa ei tarvi paljo asioida nuoren?
- ASikanen
Rokaround kirjoitti:
onx kellään tietoo, mitä sinne Pattijoelle siirtyy? Toimeentulotukiavustukset vai taksilappujen saaminen vai mielenvireyspalvelu askarteluineen? Tai sellasii ihmisii, joitten kaa ei tarvi paljo asioida nuoren?
ja suoritusporrasta siirtynee.Ainakin viraston uusi päällikkö. Onhan vieressä Kotirannan mait-tava lounaspaikka ja pitseerijakin lähellä. Ja asiakkaat voivat jonottaa hyvin suojassa vanhan toimiston alakerrassa.Ei tarvi kiivetä portaita.
- VesseliK
ASikanen kirjoitti:
ja suoritusporrasta siirtynee.Ainakin viraston uusi päällikkö. Onhan vieressä Kotirannan mait-tava lounaspaikka ja pitseerijakin lähellä. Ja asiakkaat voivat jonottaa hyvin suojassa vanhan toimiston alakerrassa.Ei tarvi kiivetä portaita.
tuu uusi pomo Pattijoen vanhale kunnantoimistolle. Ja sitten muita vähempitärkeitä palveluja. Onneksi siikajokisille on pussipysäkki ihan uuden soskun vieressä.
- Peterpanni
VesseliK kirjoitti:
tuu uusi pomo Pattijoen vanhale kunnantoimistolle. Ja sitten muita vähempitärkeitä palveluja. Onneksi siikajokisille on pussipysäkki ihan uuden soskun vieressä.
sinne Pattijoelle tulee. Just kun saivatten teknisen johtoportaan tänne kaupunkiin, ollaan heti tunkemassa uusia pomoja Pattijoen palleille. Minne se suoritusporsas oikein tulee? Eli mistä rahat, ku pääsee vankilasta tai perijät käy napsiin vinettovelat?
- Gardenmaister
Peterpanni kirjoitti:
sinne Pattijoelle tulee. Just kun saivatten teknisen johtoportaan tänne kaupunkiin, ollaan heti tunkemassa uusia pomoja Pattijoen palleille. Minne se suoritusporsas oikein tulee? Eli mistä rahat, ku pääsee vankilasta tai perijät käy napsiin vinettovelat?
tietää, missä on minkkitarha. Tulevan hyvinvointikeskuksen läheisyydessä. No, kun saa rahaa, voi ne saada minkkitarhassa menemään.
- Kucksmann
Gardenmaister kirjoitti:
tietää, missä on minkkitarha. Tulevan hyvinvointikeskuksen läheisyydessä. No, kun saa rahaa, voi ne saada minkkitarhassa menemään.
pois Raahesta. Taitaa olla pakoaikeita monilla muillaki. Sosku P-joelle on paha merkki!
- mie vaan
Kucksmann kirjoitti:
pois Raahesta. Taitaa olla pakoaikeita monilla muillaki. Sosku P-joelle on paha merkki!
Jouti lähtiäkki.Mokoma harakka!
- Anonyymi
huoh. kirjoitti:
Olisko sitten parenpi että minun mummoni lähtee rollaattorilla pattijoelta raaheen? Matka on suunnilleen sama.
Pattijoki on paska.mitä siellä on.ei mitään paitsi lestoja.oli virhe liittää vitun pattijoki raaheen.
- Anonyymi
huoh. kirjoitti:
Olisko sitten parenpi että minun mummoni lähtee rollaattorilla pattijoelta raaheen? Matka on suunnilleen sama.
Pattijoki on lestajoki.eli lestat haluaa palvelut sinne joita raahen sossu täynnä.hyvä raahe.
- Anonyymi
jompikumpi ajelee kirjoitti:
Olkoot miten vaan mutta raahen sosiaalitantat ovat mitä ovat.paskoja lestoja.heille on tärkeintä raaheen tulleet ukrainalaiset ja muut matut.entisen kuntayhtymän johdossa oli tai on lesta joka myös on kaupunginvaltuustossa ja misdä lie hyväveli hommassa.äänestäkää raahelaiset lestoja valtuustoon ja muihinkin ns virkoihin niin hyvä tulee ja veli seppä auraa sitten lumet jumalan piikkiin.aamen rukoilkaa tasajalka aimoa että poimii paljon puolukkaa.
- Anonyymi
En siedä enää yhtäkään lestaa. Luulette aina olevansa parempia kuin muut. Kaikki ollaan kuitenki vain ihmisiä. Kysymys: mikä tekee sinusta paremman ihmisen kuin mitä muut ovat?
- Anonyymi
Saisit hoitoon mennä
- Anonyymi
Sen alueen vanhat ukot ovatkin siirtyneet Pattikselle "pumppaamaan".
- Anonyymi
Pattijoelle tarvittas sossupalveluita lestadiolaislapsille. Uskomatonta että lapsia tehdään ja niistä ei sitten pidetä huolta. Kukaan ei puutu asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559