olenko raskaana??

nanna83

auttakaa........!
miten nopeesti tulee oireet jos on raskaana??
mä olin vikonloppuna ilman ehkäsyy ja sit tajusin aamul et mul on evoluutio aika tässä=( mul on ollu paha olo aamusin lämpö on noussu vähäsen mahaan koskee ja rinnat on kipeet.auttakaa millon voin ottaa testin..onko mahollista et olisin raskaana kertokaa!en ole koskaan syönyt ehkäsypillereitä tuleko sillon helpommin raskaaksi?autakaa mua!!!

19

5434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

Tarkoitit varmaan ovulaatiota etkä evoluutiota... =)

Oletetaan nyt, että olisit viime viikonloppuna tullut raskaaksi. Sulla ei todellakaan voi vielä olla mitään oireita, sillä siihen menee helposti pari päivää, ennen kuin munasolu edes hedelmöittyy. Eli se olisi siis ehkä jo tapahtunut... Mutta siitä menee viikko, ennen kuin alkio löytää tiensä kohtuun ja kiinnittyy sinne. Ja vasta tämän jälkeen alkio ja äidin elimistö ovat yhteydessä toisiinsa, ja tästä eteenpäin elimistösi alkaa erittää raskaushormoneja ja vasta sen jälkeen voivat oireet alkaa.

Raskaustestiäkään ei siis ole mitään järkeä tehdä vielä. Vasta sitten, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

• nanna83

niin tarkotin olen aiks sekasin asiosta kun pelkään et olisi raskaana!kiva kuulla se noin et en olisi niin oisi parmpi kun et oisin mut silti koskee masuun ja selkään,enkä tunne tälläisiä kipuja kun kuukautiset alkaa,ja rinnatkin on kipeet!toivotaan nyt et se johtusi jostain muusta!!!

• mato

Jaa-a... Mistähän äitini sitten on keksinyt, että oireet VOI tulla jo heti seuraavana aamuna. En tiedä onko hänellä itsellään kokemusta (11 lapsen äiti), vai mistä tieto...

• Laura
        mato kirjoitti:

Jaa-a... Mistähän äitini sitten on keksinyt, että oireet VOI tulla jo heti seuraavana aamuna. En tiedä onko hänellä itsellään kokemusta (11 lapsen äiti), vai mistä tieto...

En todellakaan tiedä mistä on keksinyt. Ole hyvä vaan ja kysy vaikkapa terveysalan asiantuntijoilta, tai käy vaikka netistä etsimässä tietoa. Hedelmöittyminen ei todellakaan tapahdu silmänräpäyksessä.

• vanhempana
        Laura kirjoitti:

En todellakaan tiedä mistä on keksinyt. Ole hyvä vaan ja kysy vaikkapa terveysalan asiantuntijoilta, tai käy vaikka netistä etsimässä tietoa. Hedelmöittyminen ei todellakaan tapahdu silmänräpäyksessä.

hedelmöitys toki voi tapahtua nopestikin, mutta Laura on oikeassa.

hedelmöittynyt munasopu vaeltaa noin viikon munajohtimesta kohtuun ja vasta kun se on kiinnittynyt kohdun seinämään, voi sanoa olevansa raskaana.

pikkualkiolla on monta mahdollisuutta epäonnistua ennen kohtuun kiinnittymistä.

miksi muuten ajattelit, että e-pillerit erityisesti suosisivat raskaaksi tuloa, alkuoeräinen?

• Laura
        vanhempana kirjoitti:

hedelmöitys toki voi tapahtua nopestikin, mutta Laura on oikeassa.

hedelmöittynyt munasopu vaeltaa noin viikon munajohtimesta kohtuun ja vasta kun se on kiinnittynyt kohdun seinämään, voi sanoa olevansa raskaana.

pikkualkiolla on monta mahdollisuutta epäonnistua ennen kohtuun kiinnittymistä.

miksi muuten ajattelit, että e-pillerit erityisesti suosisivat raskaaksi tuloa, alkuoeräinen?

Siis tarkemmin sanottuna juuri tuota tarkoitin. Eli siis RASKAAKSI TULO ei tapahdu silmänräpäyksessä. Hedelmöityminen tapahtuu yleensä 24 tunnin kuluessa yhdynnästä. Siittiöt kuitenkin voivat elää jopa 48 tuntia.

• nanna83
        mato kirjoitti:

mato on oikeessa!!itse selvitin eilen asiaa ja raskaus oireet voi tulla heti!!olen jutellut lääkärin kanssa asiasta!se on henkilö kohtasta millon oireet alkavat!!mut kiitos teilla avusta kaikille mut en edelleenkään tiedä et olenko raskaana mut elän päivä kerrallaan ja teen testin ensiviikolla!!!sit se tiedetään!!ja lämpö nousee 2ensimmäisenä päivän jos on tullut raskaaksi!!ja mulla oli vähä lämpöö!!!mut kiitos vielä kaikiille!!!

• Tinde
        nanna83 kirjoitti:

mato on oikeessa!!itse selvitin eilen asiaa ja raskaus oireet voi tulla heti!!olen jutellut lääkärin kanssa asiasta!se on henkilö kohtasta millon oireet alkavat!!mut kiitos teilla avusta kaikille mut en edelleenkään tiedä et olenko raskaana mut elän päivä kerrallaan ja teen testin ensiviikolla!!!sit se tiedetään!!ja lämpö nousee 2ensimmäisenä päivän jos on tullut raskaaksi!!ja mulla oli vähä lämpöö!!!mut kiitos vielä kaikiille!!!

Kysyhän nyt tarkemmin siltä lääkäriltä, että mitä se tarkoitti, kun sanoi että oireet voi tulla "heti".

Siis heti minkä jälkeen? Hedelmöitymisen vai yhdynnän vai kohtuun kiinnittymisen? Tässä on se pieni, mutta ratkaiseva ero.

• vanhempana
        nanna83 kirjoitti:

ja jos olit jo lääkärissä, niin kai samalla tehtiin siätutkimus ja kohdun koon ja muodon perusteella varmistettin mahdollinen raskaus?

• äippä

raskaustestin voi tehdä jo muutaman viikon päästä epäillystä hedelmöittymisestä.
        Miks työ ihmiset täällä kyselette että ootteko raskaana? olis varmaan helpompi ostaa testi ja katsoa tulos...

• Norris

Hanki sanakirja. Se on ovulaatio eikä evoluutio.

• rosalie

Hei!

Sinun kannattaa kaupasta mennä ostamaan raskaustesti ja varmistaa oletko raskaana vai et! Kehottaisin sinua käymään myös neuvolassa keskustelemassa asiasta - hekin voivat raskaustestin sinulle tehdä. Nykyään on myös katumuspillereitä - ota niistä selvää , minulla ei ole niistä tarkempaa tietoa.

Suojaamattoman seksin harrastaminen on kuin pelaisi venäläistä rulettia. Ja kaikki taudit eivät näy päälle päin. Kukaan ei halua tappavaa tuliaista.

Toivon, että selviät pelkällä säikähdyksellä ja ajattelet seuraavalla kerralla tarkemmin. Muista, että vaikka olisit raskaanakin, ei kannata manata piruja seinille. Mahdollisen lapsen "isällä" on myös vastuu tapahtuneesta ja hänen tulisi tukea sinua päätöksen teossa!

Hyvää Kesää!!

• -83 itsekkin

pari viikkoa hedelmöityksen jälkeen. oireet voivat olla monenlaisia tai niitä ei ole. oireita voivat olla kuvaamasi sekä usein pissahätä, vilunväristykset, vatsassa painontunnetta, turvotus, närästys, mielialanmuutokset yms. eli et voi oireista tietää oletko raskaana, koska oireet ovat epämääräisiä ja niitä on helppo kuvitella. joillekkin voi tulla niin outo olo että tietävät olevansa raskaana. jos pelkää olevansa raskaana, niin voi kuvitella myös kaikenlaista. uskoisin että oireesi johtuu raskauden pelosta ja jännityksestä tai ovulaatiosta. raskaustestin voi tehdä kun kuukautisten pitäisi alkaa eli kaksi viikkoa hedelmöittymisestä. 72 tunnin sisällä yhdynnästä voi myös ottaa jälkiehkäisypillerin. niitä ja raskaustestejä saa apteekista. e-pillerit eivät vaikuta raskaaksi tuloon muulloin kuin niitä syödessä. kuukautiskierron palautumisessa normaaliksi voi mennä kuukausi tai kaksi. kun olet itse toheltanut niin olisi kohtuullista, että huolehtisit lapsesta jos olet tullut raskaaksi.

• nanna83

kitos sinun!!!
        aidon pitää lapsen jos ole raskaana ei tulisi kuulonkoon mikään muu!en voisi tappa koskaan omaa lastani!!ehke se onkin sen merkki jos olen raskaana et olen nyt valmis siihen!!!=)lupaan et minun lapsi tulee saaman hyvän elämän!!!

• Suppe 82

Olen susta vuoden vanhempi oleva naikkonen, ja mulla oli ainakin ihan samanlaisia oireita.Mulla on nyt vaan ilmeisesti se ero, että tämä lapsi on toivottu.Mix sä olit ilman ehkäisyä??Kyllähän normaalin ihmisen pitäisi ymmärää, että seurauksena voi olla raskaus!Etkä sä nyt mikään ihan teinikään enään ole, siis jos olet 1983 syntynyt??Tee testi silloin kun sun seuraavat menkat pitäisi alkaa, niin näytää varmasti ainakin oikean tuloksen.JA JOS SYÖ E PILLEREITÄ, NIIN EI PITÄISI TULLA RASKAAKSI,SE ON HYVIN HARVINAISTA.

• Liisa

..onko se niin harvinaista tulla raskaaksi jos syö e-pillereitä..Minä olen ainakin kuullut monta tapausta jossa nainen on tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Ja yksi´oli ihan lähipiiristä! Muistahan " nanna83" käydä kertomassa kuinka kävi! Lämmintä kesänodotusta sinulle!

• vanhempana
        Liisa kirjoitti:

..onko se niin harvinaista tulla raskaaksi jos syö e-pillereitä..Minä olen ainakin kuullut monta tapausta jossa nainen on tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Ja yksi´oli ihan lähipiiristä! Muistahan " nanna83" käydä kertomassa kuinka kävi! Lämmintä kesänodotusta sinulle!

eihän nanna83 olkaan syönyt pillereitä. niinhän hän kirjoitti. ja kysyi tuleeko helpommin raskaaksi kun ei ole syönyt.

siihen on kai vaikea vastata. jos on ongelmia hedelmöittyä niin on vaikeuksia. pillerit tosin taas sekoittavat normaalin hormonikierron jonka tasaantuminnen vie aikansa.

joku tulee ilman ehkäisyä raskaaksi eka yhdynnästä, toinen ei kymmeneen vuoteenkaan.

• Uskomattomia nämä nykyajan ...

Toivottavasti et ole raskaana kun et näköjään osaa ajatella kovinkaan järkevästi. Jo pelkästään yhdyntä ilman ehkäisyä on typerää -etkö tosiaan ajatellut mitä muutakin seurauksia siitä voisi olla kuin raskaus?? Ja olet jo ilmeisesti 20-vuotias..?? Tosin puhut myös evoluutiosta että taidat olla trolli koko tapaus

• millaiset oireet

olen varhain kehittynyt, poikakavreni on jo 17vee. pelkään olevani raskaana. milalisia oireita tulee? Millaisia rahatukia saan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe