Nyt on avattu uusi Megaklinikka, mitäs mieltä olette? onko kukaan käynyt? hinnat on ainakin huokeat ja hoitoon pääsisi, vaikka jo huomenna.
Megaklinikka
125
16846
Vastaukset
- Testi Timppa
Ja kuullostaa kokeilun arvoiselta paikalta. Pitää varata aika.
- Anna_k
Tuolla on kanssa muutamia kokemuksia ja faktoja paikasta:
http://www.hammaslaakarihelsinki.org/megaklinikka/
Itse varasin ajan ja odotan innolla, että saan hampaat kuntoon kerralla. Kunnalliseen jonoa olisi ollut useampi kuukausi. Ei ole järkeä maksaa, jos saa saman hintaan ja heti (tai olisi ollut jopa huomiselle, mutta varasin ensi maanantaille.) - Hammaspeikkoko
Anna_k kirjoitti:
Tuolla on kanssa muutamia kokemuksia ja faktoja paikasta:
http://www.hammaslaakarihelsinki.org/megaklinikka/
Itse varasin ajan ja odotan innolla, että saan hampaat kuntoon kerralla. Kunnalliseen jonoa olisi ollut useampi kuukausi. Ei ole järkeä maksaa, jos saa saman hintaan ja heti (tai olisi ollut jopa huomiselle, mutta varasin ensi maanantaille.)Näyttäisi siltä että hammaslaakarihelsinki.org on megaklinikan oma sivusto. Jos katsot osoitteen http://www.hammaslaakarihelsinki.org/ huomaat että megaklinikka on ainoa hammaslääkäri josta sivuilla on maininta. Ei liene siis yllätys, että arvostelut ovat positiivisia.
- Pade63
Kävin perjantaina. Ei jonoa, kutsu tuli kätevästi tekstiviestillä ja homma toimi niin että kaikki laitettiin kerrasta kuntoon. Tuntiin mahtui tarkistus, pari röntgeniä ja yhden haljenneen paikan korjaus. Otin vielä lisäksi hygieenikolta hampaiden puhdistuksen eikä tuolia tarvinnut edes vaihtaa. Maksoi kokonaisuudessaan vähemmän kuin pelkkä vuositarkastus entisellä lekurillani. Suosittelen.
- Pitää testata
Jos kerran noin helppoa on, netistä pystyy varaamaan jopa ajan, tosi kätevää.Saisi kerralla kaikki kuntoon, niin ei tartte alvariinsa ravailla. Kai ne särytkin hoitaa? ei tartte päivystyksessä istua tunti tolkulla.
- megahammas
Ihan hyvältä vaikutti. Aikaa kannattaa varata kunnolla mutta toisaalta kaikki ongelmat saa hoidettua samalla kerralla. Hoito oli suunnilleen samanlaista kuin missä tahansa hammaslääkärissä, ehkä kokonaisuudessaan hieman parempaa kuin normaalisti. Pientä alkukankeutta tuntui olevan vielä järjestelmissä mutta tärkein oli kunnossa, eli varsinainen hoitotyö.
- tuulipukusetä
Itse kävin lauantaina ihan kokeilumielessä tarkastuttamassa hampaani. 1/2 tuntia ennen vastaanottoa sain varmistusviestin. Ensin lääkäri suoritti tarkastuksen, paikkasi yhden reiän, jonka jälkeen hygienisti rapsutti hammaskivet pois. Työnjako toimi yllättävän hyvin ja henkilökunta vaikuttaa erittäin pätevältä ja ystävälliseltä! Suosittelen ehdottomasti.
Ps. neljä toimenpidettä = 50 euroa
- the_road
Hinnat näyttää ainakin olevan samat, kuin terveyskeskuksessa. Saa nähdä kuinka käy, eli kuinka kauan firma pysyy pystyssä. Toivotaan kuitenkin parasta!
- Hammaskeiju__
Minäkin kävin hoidattamassa tuolla hampaani. Vähän hävettää myöntää, että aluksi olin vähän ennakkoluuloinen ja odotin kohtaavani puolalaisen hammaslääkärin ja virolaisen hoitajan, mutta henkilökunta olikin varsin mukavaa, ammatitaitoisen oloista ja iloista suomalaista, laitteet uusia, tilat ihan ok ja hinnat... no, en vieläkään ymmärrä miten yritys voi toimia niin alhaisilla hinnoilla.
Joka tapauksessa, suosittelen varauksetta!- *hammaspeikko
Minäkin kävin tänään testaamassa aseman ja en voi kun suositella. Todella ystävällinen hammaslääkäri sattui kohdalleni. Paikkasi kaksi hammasta, teki huolellista työtä ja kertoi koko ajan mitä tapahtuu. Kaksi isoa paikkaa, panoraamakuvat hampaista ja hinta alle 60 euroa. Ihan uskomattoman edullinen ja hyvä.
Hieman pientä sähläystä oli tavaroiden etsimisen kanssa, mutta tämän ymmärtää, kun ovat avanneet vasta äskettäin. Aion mennä uudelleenkin, sillä yksi paikkaus vielä jäi. - hennaminttu
mulla hoitaja sekä hammaslääkäri olivat jotain virolaisia!!! puhuivat keskenäänkin, niin etten ymmärtänyt mitä puhuivat!!!!!!!!!!!!???????
Muutenkin aivan surkeaa palvelua ja huijausta koko paikka täynnä!! - Hattunen
Hinnat on siksi niin alhaiset kun opiskelijat toimivat ilmaisena työvoimana, jota valtio avustaa.
- kävijä
Testasin klinikkaa jo viime viikolla heti kun se oli mahdollista. Ajanvaraus netissa oli nopeaa ja voi helposti valita itselle sopivan aikaikkunan jolloin voi mennää hoitoon. Vahvistus tuli Emailiin ohjeiden kera. SMS varsinaisesta ajasta ½ tuntia enen hoidon alkua oli ihan OK.
Itse klinikalla ei tarvinnut odottaa vaan esitieto lomakkeen täytön jälkeen (vois täytättää jo ajanvarausta tehdessä netissä) henkilökohtainen ohjaus röngeniin ja hoitohuoneeseen . Olin kuulemma ensimmäinen potilas tuossa huoneessa joten pieni kankertelu PC:n ja uusien laitteiden kanssa voi ymmärtää. Röngen, hammaskartoitus, hampaan paikkaus, lohjenneen hampaan korjaus, hampaiden puhdistus ja kaikki samalla kertaa asiallisesti kertoen mitä tehdään joskin alan sanasto ei aina auennut. Laskutuksessa pieniä ongelmia mutta nekin saatiin oiottua.
Parin tunnin urakka potilasta kuullen ja suu kerralla kuntoon vaikutti aika hienolta.
Voin suositella muillekin. Laadukasta työtä todellaa kohtuu hinoilla (n.65€ )- amalgaamia?
mitkä ovat paikkausmateriaalit?
- toffeepaikka
amalgaamia? kirjoitti:
Ei kun siellä käytetään paikkamateriaalina toffeekarkkia.
Ymmärtääkseni halpa hinta klinikalla tulee siitä, että kaikki hoidot tehdään samalla kertaa ja siis yhdellä käyntimaksulla ja siitä, että kalliita hoitoja ei edes tarjota. Lääkäri tulee huoneeseen, tekee oman työnsä ja poistuu. Vaikka paikkaan käytettäisiin kultaa ei materiaalin kustannus ole se joka hammaslääkärillä käynnissä maksaa, vaan työn hinta ja erityisesti hammasLÄÄKÄRIN työn hinta. - Megahammas
amalgaamia? kirjoitti:
Muovia. Muuta ei edes ehdotettu.
- perusteella
toffeepaikka kirjoitti:
Ei kun siellä käytetään paikkamateriaalina toffeekarkkia.
Ymmärtääkseni halpa hinta klinikalla tulee siitä, että kaikki hoidot tehdään samalla kertaa ja siis yhdellä käyntimaksulla ja siitä, että kalliita hoitoja ei edes tarjota. Lääkäri tulee huoneeseen, tekee oman työnsä ja poistuu. Vaikka paikkaan käytettäisiin kultaa ei materiaalin kustannus ole se joka hammaslääkärillä käynnissä maksaa, vaan työn hinta ja erityisesti hammasLÄÄKÄRIN työn hinta.Halvat hinnat perustuvat siihen että hoitoa annetaan vain perushoitoihin tavallisten hammaslääkärien tekemänä. Kirurgisia ja erikoishammaslääkärien palveluita ei saa.
- testari
Megahammas kirjoitti:
Muovia. Muuta ei edes ehdotettu.
Älkää uskoko ylläolevia kommentteja ainakaan aivan sokeasti: ovat aivan selvästi markkinointimielessä kirjoitettu mukamas eri nimimerkeillä.
Kävin tänään itse testaamassa kyseisen paikan. Lääkäri oli todella kiireinen, eikä hoito todellakaan ollut sitä, että samalla kerralla saisi kaiken kuntoon, vaan välttämättömät hommat hoidettiin vauhdilla ja ei kun kassan kautta kotiin. Kenties hommat hoidettiin ammattitaidolla ja huolellisesti, mutta jäi kyllä kieltämättä vähän huolestunut olo siitä, voiko tuollaisessa kiireessä työn jälki olla kovin hyvää.
Kenties tämä oli vain alkukankeutta, mutta toistaiseksi en ole vakuuttunut. Ainakaan asiakaslähtöisyydellä tai kiireettömyydellä tätä paikkaa ei pitäisi markkinoida. - kaikki!
testari kirjoitti:
Älkää uskoko ylläolevia kommentteja ainakaan aivan sokeasti: ovat aivan selvästi markkinointimielessä kirjoitettu mukamas eri nimimerkeillä.
Kävin tänään itse testaamassa kyseisen paikan. Lääkäri oli todella kiireinen, eikä hoito todellakaan ollut sitä, että samalla kerralla saisi kaiken kuntoon, vaan välttämättömät hommat hoidettiin vauhdilla ja ei kun kassan kautta kotiin. Kenties hommat hoidettiin ammattitaidolla ja huolellisesti, mutta jäi kyllä kieltämättä vähän huolestunut olo siitä, voiko tuollaisessa kiireessä työn jälki olla kovin hyvää.
Kenties tämä oli vain alkukankeutta, mutta toistaiseksi en ole vakuuttunut. Ainakaan asiakaslähtöisyydellä tai kiireettömyydellä tätä paikkaa ei pitäisi markkinoida.Ensimmäiset viestit ovat ilmeisesti kokemuksia toiminnan alkuvaiheesta kun asiakkaita oli vielä vähän ja aikaa hoitamiseen paremmin. Kun paikasta oli vielä Suomen suurimmassa päivälehdessä artikkeli, asiakkaita tuli ilmeisesti moninkertaisesti ja kiire alkoi painaa päälle. Lehtijutun perusteella minäkin olin hakeutumassa hammaslääketieteen laitokselle opetuspotilaaksi mutta potilaita olikin tullut äkkiä runsaasti ja uusia ei enää otettu.
- hilippu
kaikki! kirjoitti:
Ensimmäiset viestit ovat ilmeisesti kokemuksia toiminnan alkuvaiheesta kun asiakkaita oli vielä vähän ja aikaa hoitamiseen paremmin. Kun paikasta oli vielä Suomen suurimmassa päivälehdessä artikkeli, asiakkaita tuli ilmeisesti moninkertaisesti ja kiire alkoi painaa päälle. Lehtijutun perusteella minäkin olin hakeutumassa hammaslääketieteen laitokselle opetuspotilaaksi mutta potilaita olikin tullut äkkiä runsaasti ja uusia ei enää otettu.
maksaa vain suuhun tehdyt hoidot. 9,60-19,60 käynti-maksua tai ajanvaraus-maksua hoitokuluihin ei ole. En tätä hotsinut. Taidan jatkaa "vanhalla" yksityishammaslääkäriin, kun äkisti lohjennut hammas tuli korjatuksi. Hoito oli mielestäni hyvää kummassakin paikassa.
- Alexsandra
Olin tänään tarkastuksessa kun epäilin reikää. Ensin otettiin koko suusta kuvat ja sitten hammashoitaja ja suuhygienisti ottivat vastaan toisessa huoneessa. Tekivät tarkastuksen ja ehdottivat hammaskiven poistoa. Sitten tuli vielä hammaslääkäri paikalle, joka ehdotti visurin poistoa. Iski puudutuksen ja lähti pois. Hoitaja otti hammaskivet pois ja lääkäri tuli takaisin paikalle ja otti hampaan pois. Tähän kaikkeen meni aikaa n. tunnin verran ja maksoi 100 e yhteensä kelakorvauksen jälkeen. Porukka vaikutti ammattitaitoiselta, eikä mielestäni vaikuttanut kiireiseltä. Parempi kuin aikaisempi hammaslääkäri joka on ollut myös yksityinen. Kiva kun kerrottiin koko ajan mitä tehdään. Tekniikka vaikutti myös erittäin nykyaikaiselta.
- hampaat kunnossa
kävin itse siellä mielenkiinnosta,voin todella suositella.
henkilökunta oli mukavia ja osasi asiansa.
hoidossa 2 tuntia ja hinta 51e kelakorvauksen jälkeen.- joutuin
Näin sanoi poikani joka käynyt klinikalla( hammaslääkäri kammoinen)useamman
kerran heidän luonaan. - Bergeri
joutuin kirjoitti:
Näin sanoi poikani joka käynyt klinikalla( hammaslääkäri kammoinen)useamman
kerran heidän luonaan.Pari kertaa paikassa käyneenä voin todeta, että hinnat on halvat, mutta toiminta on todella harrastelijamaista. Yhden kipeän hampaan takia olen siellä kahdesti nyt juossut, mutta hammas on edelleen samassa tilassa kun ennen ensimmäistä käyntiä.
Ensimmäisellä kerralla käydessäni otettiin röntgenkuva (seisotettiin keskellä huonetta röntgen-laitteessa) ja vieressä pyörii 2-3 hoitsua jos jonkinlaista sekä röntgen-vehkeen huoltomies. Yksikään näistä ei tiennyt kuinka laite oikestaan toimii, mutta kai ne jotain fotoja sillä sai aikaiseksi. Oli vaan todella idioottimainen fiilis seistä keskellä huonetta kita auki, kun henkilökuntaa pyörii ympärillä tolkuttomasti.
Edellisellä käynnillä venasin respassa tunnin verran sovitun ajan jälkeen lääkärille pääsyä. Tämän jälkeen menin kysymään tiskiltä, onko homma mennyt aikataulujen suhteen ihan putkeen. Katsoivat koneelta ja sanoivat, että minun niminen henkilö on ollut jo jonkin aikaa hoidossa huoneessa nro 7. Siis voi **ttu. Sitten juostaan ja selvitellään vartin verran, että missä mättää. Korvaukseksi menetetystä ajasta ja saatanan kalliista Kampin parkkimaksusta yrittivät tarjota jotain helvetin sähköharjaa. Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin, että hyvitys pitää näkyä loppuhinnassa.
Loppujen lopuksi mitään hyvitystä en saanut, koska loppulaskuksi tuli 12,50€. Repivät hampaan paikan auki (saman minkä itse paikkasivat edellisellä kerralla), ohjasivat tämän jälkeen toiselle lääkärille Helsingissä ja laittoivat paikan takaisin. Hampaassa ei ole reikää, mutta jotakin hermokanavia pitkin kipu kuitenkin hampaassa tuntuu helvetinmoisena. Juurihoito olisi minun mielestä ollut oikea toimenpide ja sitä Megallakin aluksi arpoivat, mutta jättivät sitten tekemättä?? Toinen käynti maksoi parkkikäynteineen mulle siis 22,50€ varausmaksu 9,60€. Ensimmäinen käynti oli kokonaisuudessaan n. 70€. Yhteensä mennyt noin huntti ja alkutilanteessa ollaan edelleen. Turha lienee sanoa, voinko paikkaa suositella kenellekään. Noista aiemmin esitetyistä kommenteista varmaan 80% on niitten aasien itse kirjoittamia.
Huvittavaa oli myös se, että operaatiohuonetta jouduttiin vaihtamaan kesken kaiken. Aika koomista, että asiakas pistetään juoksemaan paperilaput kaulassa ja aurinkolasit silmillä huoneesta toiseen, koska toisessa huoneessa on parempi varustelu. Tsiisös. - ollakseen totta
Bergeri kirjoitti:
Pari kertaa paikassa käyneenä voin todeta, että hinnat on halvat, mutta toiminta on todella harrastelijamaista. Yhden kipeän hampaan takia olen siellä kahdesti nyt juossut, mutta hammas on edelleen samassa tilassa kun ennen ensimmäistä käyntiä.
Ensimmäisellä kerralla käydessäni otettiin röntgenkuva (seisotettiin keskellä huonetta röntgen-laitteessa) ja vieressä pyörii 2-3 hoitsua jos jonkinlaista sekä röntgen-vehkeen huoltomies. Yksikään näistä ei tiennyt kuinka laite oikestaan toimii, mutta kai ne jotain fotoja sillä sai aikaiseksi. Oli vaan todella idioottimainen fiilis seistä keskellä huonetta kita auki, kun henkilökuntaa pyörii ympärillä tolkuttomasti.
Edellisellä käynnillä venasin respassa tunnin verran sovitun ajan jälkeen lääkärille pääsyä. Tämän jälkeen menin kysymään tiskiltä, onko homma mennyt aikataulujen suhteen ihan putkeen. Katsoivat koneelta ja sanoivat, että minun niminen henkilö on ollut jo jonkin aikaa hoidossa huoneessa nro 7. Siis voi **ttu. Sitten juostaan ja selvitellään vartin verran, että missä mättää. Korvaukseksi menetetystä ajasta ja saatanan kalliista Kampin parkkimaksusta yrittivät tarjota jotain helvetin sähköharjaa. Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin, että hyvitys pitää näkyä loppuhinnassa.
Loppujen lopuksi mitään hyvitystä en saanut, koska loppulaskuksi tuli 12,50€. Repivät hampaan paikan auki (saman minkä itse paikkasivat edellisellä kerralla), ohjasivat tämän jälkeen toiselle lääkärille Helsingissä ja laittoivat paikan takaisin. Hampaassa ei ole reikää, mutta jotakin hermokanavia pitkin kipu kuitenkin hampaassa tuntuu helvetinmoisena. Juurihoito olisi minun mielestä ollut oikea toimenpide ja sitä Megallakin aluksi arpoivat, mutta jättivät sitten tekemättä?? Toinen käynti maksoi parkkikäynteineen mulle siis 22,50€ varausmaksu 9,60€. Ensimmäinen käynti oli kokonaisuudessaan n. 70€. Yhteensä mennyt noin huntti ja alkutilanteessa ollaan edelleen. Turha lienee sanoa, voinko paikkaa suositella kenellekään. Noista aiemmin esitetyistä kommenteista varmaan 80% on niitten aasien itse kirjoittamia.
Huvittavaa oli myös se, että operaatiohuonetta jouduttiin vaihtamaan kesken kaiken. Aika koomista, että asiakas pistetään juoksemaan paperilaput kaulassa ja aurinkolasit silmillä huoneesta toiseen, koska toisessa huoneessa on parempi varustelu. Tsiisös.>Aika koomista, että asiakas pistetään juoksemaan paperilaput kaulassa
>ja aurinkolasit silmillä huoneesta toiseen...
Tuollaistahan se on EasyJetin ja BalkanBoysin halpislennoillakin: vähän kaikkea tapahtuu... Bergeri kirjoitti:
Pari kertaa paikassa käyneenä voin todeta, että hinnat on halvat, mutta toiminta on todella harrastelijamaista. Yhden kipeän hampaan takia olen siellä kahdesti nyt juossut, mutta hammas on edelleen samassa tilassa kun ennen ensimmäistä käyntiä.
Huvittavaa oli myös se, että operaatiohuonetta jouduttiin vaihtamaan kesken kaiken. Aika koomista, että asiakas pistetään juoksemaan paperilaput kaulassa ja aurinkolasit silmillä huoneesta toiseen, koska toisessa huoneessa on parempi varustelu. Tsiisös.Tähän viestiin liittyvää koin myös itse käynnilläni. Röntgenkuva kokemus siis hyvin tutun kuuloinen. Siinä joku pyöri ja naureskeli samalla omille tekemisilleen. JA lopulta useampi ihminenkin. Eikä ollut kone hallussa. Ei siinä mitään jos joutuu apua kysymään toiselta mutta olisin odottanut parempaa käytöstä ja palvelua. MIelestäni jos asiaa ei osaa niin sitä ei pitäisi osoittaa sähläämällä ja juoksemalla paikasta toiseen asiakkaalle ilmoittamatta. Aika hölmö olo oli siinä seistä naama vekottimessa kun väki lähtee kysymään apua...ilmoittamatta lähdöstään. Kunhan vain katosi kun ensin oli naureskellut epämääräisetsi koneen kanssa ja hokenut eiku eiku näinkö se meni. Ei kovin ammattimaista siis!
Toisekseen suosittelen myös tarkistamaan laskutuksen....jotta on oikea summa maksettavana eikä jotakin kahta kertaa...
- Joopaj00
Aika rujoa, jos todella Megaklinikan (markkinointi)väki on käynyt nuo ensimmäiset hehkutukset itse lisäämässä. Hyvin mahdollista, sillä ainakin tuo nimimerkin "kaikki!" selittelystä paistaa läpi, että yksityiskohtainen tieto on talon sisältä. Huoh. Miksei enää ANSAITA asiakaskuntaa hoitamalla työt hyvin eikä epärehellisellä, suorastaan sikamaisella ihmisten vedättämisellä?
- JoopaJooSulleVaan
Enpä usko kehujen olevan tekaistettuja. Kannattaa kokemuksia lukea sieltä missä ihmiset eivät voi kirjoittaa Joopajoo -nimimerkeillä vaan omana itsenään:
http://www.facebook.com/megaklinikka- Hoitovirheen uhri
Tuolla Facebook-sivulla ei takuulla kirjoittele ne, joilla on se huono palaute kerrotavanaan. Oma hampaani pilattiin Megaklinikalla ja toinen lääkäri koitti paikata toisen mokaa siinä erittäin huonosti onnistuen, mutten todellakaan aio liittyä mihinkään Facebookin tykkää-ryhmään kertomaan kokemuksestani. Kommenttinihan poistettaisiin sieltä hehkutussivulta alta aikayksikön.
Lisäksi nuo Facebook-ryhmän kommentit sisältävät kiitoksia lääkäreille ja hoitajille, joiden koko nimet on oikein mainittu. Oman kokemukseni mukaan en itse saanut klinikalla tietoon kummankaan minua "hoitaneen" (ts. säheltäneen) lääkärin nimeä, koska ajanvaraustilanteessa niitä ei mainittu eikä lääkäreillä ollut nimikylttiä takissaan. Ensimmäisen nimi meni ohi nopeassa esittelyhetkessä ja toinen ei edes esitellyt itseään. Facebook-ryhmässä taitavat myös siis sukulaiset ja kaverit vähän käydä hehkuttamassa, kun niin tarkkaan tietävät lääkärien nimet.
- peetu21
Niin, yhtä hyvin voi spekuluida onko negatiiviset kommentit kilpailijoiden tuottamia. Suht iso huoli varmasti asiakkaiden menettämisestä...
- nippenappe
Tekisi mieli mennä tuonne vaihtamaan muutaman hampaan amalgaamin paikat muoviin. Edulliselta hinnat kyllä kuulostaa.
- Joskus käynyt
Älä mene! Hampaat on ainutlaatuiset, ei niitä kannata antaa opiskelijoiden ja virolaisten pilata kiireessä (provisiopalkka = kiire ottaa mahd. monta asiakasta). Muutaman kympin säästö voi kostautua ku joudut korjauttamaan megaklinikan tekemiä virheitä muualla. KIIREESSÄ EI SAA YKKÖSLUOKKAISTA HAMMASHOITOA IKINÄ!!!
- je
Hei, itse kävin uusituttamassa yhden purupinnan paikan ja laskutettiin 2 pinnan paikkana. Lisäksi laskuun tuli ensiapuluontoinen käyntimaksu suppeatutkimus varausmaksu 9.50 jonka olin maksanut aikaisemmin. En todellakaan ymmärtänyt ensiapuluontoistakäynti maksua, en mennyt paikkaan särkynä ja ajan olin varannut jo ajoissa.Joten hintaa kyllä kertyi ihan kiitettävästi. Harhaan johtavaa mainontaa. Puolet loppulaskuun kertyi kaikkina muina maksuina. En mene toista kertaa. Lääkäri ei edes esitellyt itseään.
- Turbotron
Kirjoitanpa omatkin kokemukseni tänne, kun tuli kerran käytyä pari viikkoa sitten. Varaus netissä oli helppoa, 9,60€ varausmaksulla olevia aikoja on paljon, joten sellaisen otin. Kaupungille kuluttamaan aikaa (varattu aika klo 14-15) ja tekstari tulee 14.10, joten 14.40 on vahvistettu aika.
Netissä piti täyttää tiedot hoitotarpeesta, ne ovat särky, paikkaus, tarkastus hoidon tarpeen arviointi, pelkkä tarkastus, lohkeama, hampaan poisto ja pelkkä suuhygienistin tarve. Itselläni oli tarkoitus mennä vain poistattamaan hammaskivet, joten merkkasin vaihtoehdoiksi tuon viimeisen pelkän tarkastuksen. Netissä täytettiin myös pieni monivalintalomake terveydentilasta, siitä sain paperilla kopion ilmoittautuessani respaan.
Aika ei vain pitänyt ihan paikkaansa, hoitoon pyydettiin vasta n. 15 minuuttia tuon klo 14.40:n jälkeen, tosin olihan siinä hieman lukemista tarjolla ja kiirettä ei ollut mihinkään. Noh,. lopulta pääsin toimenpidehuoneeseen ja hygienisti (nainen) vaikutti heti kättelyssä ihan ystävälliseltä. Suussa tosin oli paha ientulehdus (oli kyllä tiedossa, mutta en olettanut sen olevan ihan noin paha) ja se vaatikin sitten mm. ultraäänihoitoa ja jokin muukin käsittely hampaille tehtiin (en muista mikä, mutta jollakin niitä hangattiin) ja kävi siinä hammaslääkärikin kääntymässä ja tarkasti tilanteen suussa.
Lääkärin tökkiminen ikeniini sattuikin melkoisesti enemmän, suuhygienisti osasi olla paljon varovaisempi. Vaihtoivat siinä keskenään jotain ammattitermejäkin, joista en ymmärtänyt mitään, mutta ilmeisesti laittoivat vaan tietoja ylös tietokoneelle. Hoidon jälkeen antoivat vielä tarkat ohjeet ikenien hoitoon ja harjaamiseen ja pari hammaslanka"klipsiä" mukaan jokin reseptitön suuvesikuuri tuli vielä siihen päälle (ostin apteekista).
Suosittelivat uutta tarkastuskertaa parin viikon kuluttua, mutta ikenet ovat jo sen verran paljon parantuneet, että jätin väliin. Ennen Kelan korvausta hinta oli n. 65€ (laskussa lukee Parod. hoito suuhygienistillä) ja toisessa laskussa lukee "suun suppea tutkimus" ja sen hinta n. 25€., plus sitten vajaa kymppi (muistaakseni) siitä apteekista ostetusta pullosta. Noh, yksityisellä olen aikaisemminkin tottunut käymään ja hinta oli suunnilleen se sama. Julkisiin palveluihin en osaa verrata, niitä en ole käyttänyt enää vuosikausiin.
Sen verran lisään vielä, että hammaslääkäri kävi siinä hoidon aikana tarkastuksen ohella vain allekirjoittamassa hoitopaperit, että saan laskusta kelan korvauksen. Ihan fiksusti ajateltu, koska itse en tiennyt suuhygienistin hoidon pidättävän kelakorvaukset. Niin ja respan neidillä oli hieman hankaluuksia laskun ulossaamisessa (tietokoneelta), mutta muuten ihan kohteliasta palvelua. - hdhdhd
Mulla aikaa koko visiittiin meni 1h30min ja hintaa kertyi ilman Kela korvauksia yli 500€. Näistä 90€ on "materiaalilisiä", joista ei edes saa mitään kelakorvausta. Ihan normaaleja paikkauksia kaikki.
Kolmen pinnan paikan hinta kolminkertaistuu hinnastoon verrattuna, kun siihen lisätään 45 euroa materiaalilisää.. Eli aina halpa ei välttämättä olekaan ihan niin halpa.
Mitä ne hammaslääkärit on teille tehneet, jos kerran 2 tuntia olette olleet penkissä ja maksettavaa on tullut 50€?
nm. 280 euroa köyhempi...- joku...
Aika usein menee jo yli 150 euroa yksityisellä yhteen hampaasee.. monesti mennyt yli 200 euroa yhteen hampaaseen jo. Eli jos isoja reikiä niin ei tuo nyt kolmesta hampaasta ole edes paha hinta jos yksityisissä käy. Kunnallisiin taas mahdotonta päästä edes jos ei halua yli puolivuotta odottaa..
- the_road
joku... kirjoitti:
Aika usein menee jo yli 150 euroa yksityisellä yhteen hampaasee.. monesti mennyt yli 200 euroa yhteen hampaaseen jo. Eli jos isoja reikiä niin ei tuo nyt kolmesta hampaasta ole edes paha hinta jos yksityisissä käy. Kunnallisiin taas mahdotonta päästä edes jos ei halua yli puolivuotta odottaa..
" Aika usein menee jo yli 150 euroa yksityisellä yhteen hampaasee.. monesti mennyt yli 200 euroa yhteen hampaaseen jo. Eli jos isoja reikiä niin ei tuo nyt kolmesta hampaasta ole edes paha hinta jos yksityisissä käy "
Kuka on puhunut kolmesta hampaasta?? Nimimerkki "hdhdhd" kertoi kolmen pinnan paikasta, eli yhteen hampaaseen on tehty kolmelle pinnalle ulottuva paikka.
- mnhgf
Kävin tänään. Lohjenneen hampaan takia. Jälki näin maallikon silmin hyvä. Tarkistin kotiin pästyäni itsensä hammaslääkäriksi esitelleen hammaslääkärin, kyseessä oli hammaslääketieteen opiskelija. Kuitenkin huojentunut olo, hammas paikattu!
- Hampaat kiiltää
Käyty tänään hammaslääkärillä Megaklinikalla. Ei mitään huomautettavaa. Palvelu erinomainen, mukavat naiset lääkärinä ja hoitajana. Täyden kympin paikka ja odotusaulassa tuoksui tuore kahvi! Suosittelen paikkaa jokaiselle.
- Laszlo
Hei!
Minäkin löysin Megaklinikan netin kautta, ja iloitsin, että nopeasti voin pääsää hoitoon, eikä pitäisi maksaa maltaita. Minun kokemukseni todistaakin, ettei halpa ole aina paras ratkaisu, eikä lopuksi halpakaan!
Maanantaina (4.4.2011) yritin varata aikaa samalle illalle 19-20 aikaikkunaan. Juuri kun olisin klikannut 7,60 maksavaa ilta-aikaa, se menikin pois varattavista aikaikkunoista. No ei se mitään, varataan keskiviikolle 9,60 hinnalla. Se onnistuikin! kun hetken päästä menin katsomaan, niin taas oli maanantainakin ilta-aika (7,60 Euroa). Soitin vastaanotolle, jossa todettiin, että keskiviikon varaukseni voidaan siirtää samaksi illaksi klo 19 - 20 aikaikkunassa. Koska asun noin 40 km matkalla, niin lähdinkin ajamaan ilman SMS vahvistusta ja olin vastaanotolla klo 19. Suostuin odottaa, vaikka aika menekin yli. Noin 20:30 tuli vuoroni ja minulle on tarjottiin röntgenkuvaus, koska se maksaa vain 13 euroa ja risat. Suostuin, koska sillä tavalla ainakin saadaan selville, mikä vika hampaissani on. Tulkitsimme kuvaa, ja sen jälkeen hoitaja lähti katsomaan missä lääkäri viipyy. Hän tuli takaisin ilmoittamaan, että toisella lääkärillä kestää vielä ainakin 20 minuuttia ja toinen lähti jo kotiin. Hän tarjosi sähköhammasharjaa korvaukseksi, ja ilmaisen varausta keskiviikoksi. Tehtiin niin.
Keskiviikkona aika menikin sovitusti, eikä tarvinnut odottaa lisää kun 5-10 minuuttia. Istuin tuolissa, jossa tarjottiin minulle suun perustutkimusta. Tutkimuksen tuloksena sain minun hampaistani viisi poistamiskäskyä, koska niistä kaksi oli viisaudenhampaita, yksi on muuten epäilyttävä, yksi on niin vaurioitunut, että ei kannata korjata ja yhdessä (minkä takia alunperin tulin) on puolitiehen jäänyt juurihoito ja niin vähän omaa hammasta, ettei siinä kuulemma pysy enää mikään paikka. Mutta ennen kaikkea pitäisi poistaa hammaskiveä, koska ientulehdus on niin paha, että kohta hampaat hyppäävät ulos leuasta ja hammaskiven poiston jälkeen voidaan korjata lukuisia ienrajalla olevia reikiä. Aikaisemmin saadut huonot kokemukset estivät minua suostumasta hammaskivipoistourakkaan, enkä suostunut hampaiden poistoon, varsinkaan kun viidestä neljä ei aiheuta tällä hetkellä minkäänlaista ongelmaa. Hoitosuunnitelmana tulikin alustava suullinen kustannusarvio, että KELA korvauksien jälkeen koko hoito maksaisi noin 600 euroa, mikäli muuta ei paljastu hammaskivien alta. Koska osaratkaisuna poistettavan hampaan paikkauksesta lääkäri kieltäytyi, niin sovittiin, että tällä kerta asia jää tähän, koska minun pitäisi harkita koko prosessia. Kun kävi niin, paljastuikin, että laskun lisätään vaativan tarkastuksen lisä, joka ei lue edes hinnastossa. Loppujen lopuksi: Varausmaksu 9,60 käynnistä laskutettu 50,05 kaksi kertaa Nummela - Helsinki - Nummela 160 km polttoainekulut noin 15,00 yhteensä 75,- euroa ja 5 tuntia turhaan vietetyn ajan jälkeen asia on samalla tolalla, kuin maanantaina iltapäivällä, kun ensimmäistä kertaa luin netistä Megaklinikasta. Toki, nyt minulla on sähköhammasharja, jota en olisi ikinä ostanut :o), kovakätisen tutkimuksista johtuvaa kipeä haava suussani ja vahvistettu kokemus, että halpa ratkaisu lopuksi on kallis, eikä välttämättä ratkaise ongelmaa! - Kallista hoitoa
En suosittele. Hyvä hoito, mutta erittäin kallis!
Menin pudonneiden paikkojen ja vihlonnan vuoksi. Varasin ajan suoraan paikkaukseen ja kerroin, että paikat olivat pudonneet vasemmalta puolelta. Lääkäri ei löytänyt reikiä ja pyysi kielellä näyttämään kohdat joista paikat olivat pudonneet. Näytin suussani vihlovaa kohtaa. Lääkäri totesi, että hammas on kunnossa ja ehdotti suun perustutkimusta, sekä hammaskivenpoistoa, ettei tule turhaa käyntiä. Perustutkimuksessa hän löysi kaksi pientä paikkaa suun vasemmalta puolelta (laskutti kuitenkin 2x kahdenpinnan täytteen) ja korjasi ne. Hammaskivenpoistosta tuli lisää laskua lähes 70e (normaalisti hammaslääkärillä n. 30e). Yhteensä maksoin reilu 200e käynnistä, jonka alussa hammaslääkäri totesi, ettei suussani ole mitään vikaa. Mielestäni hinta on kohtuuton toimenpiteisiin nähden. Hintaan selvästi hilattiin ylöspäin. Vasta suuhygienisti hoiti kivun aiheuttaneen syyn ja hioi huonosti tehdyn paikan hampaasta, jossa ei hammaslääkärin mukaan ollut mitään vikaa. - mmmaaa
Pelkkää rahan nyhtäämistä, huijausta ja erittäin huonoa palvelua ja ammattitaidotonta porukkaa. Tässä kokemukseni:
Jo ennen hoitohuoneeseen tuloa minua pyydettiin röntgenkuvaan, joka ns. selventäisi suuni tilaa. Kysyin miksi, ja vastauksena oli, että reikien vakavuus ja viisaudenhampaiden kasvu näkyy kuvissa. Minulla on kuitenkin kaikki viisauden hampaat puhjenneet ja vakaasti suussa eikä reikiä ole ikinä ollut, eikä tälläkään hetkellä varmasti olisi. Suuhygienisti kuitenkin tuputti röntgeniä edelleen ja siitä tuli mieleen pelkkä rahastus.
Suuhygienistini hymyili vain kerran koko vastaanoton aikana. Suurin osa vastaanottoajasta meni virolaisen tytön opastamiseen tietokoneen käytössä. Suuhygienisti ei pahoitellut tätä kertaakaan.
Olen lapsuudessani käynyt todella paljon hammaslääkärissä oikomishoitojen takia ja hammaslääkärikäynnit ovat olleet siedettäviä tai jopa mukavia. Tällä kertaa Megaklinikan käynti oli kaameimpia kokemuksia tämän asian saralta. Aivan pelkkä tarkastus sattui niin, että silmät vuotivat. Kaikki toimenpiteet, joita vastaavia olen myös lapsuudessani kokenut, sattuivat todella paljon ja suuhygienisti kopautti usein kipeästä ikeniini laitteillaan. Tämän selitti se hirveä kiire, jolla hän työtään teki. Sain usein aukoa turhaan suutani kun hän aloitti tarkastuksen ja päättikin lopettaa sormet suuhuni saatuaan ja teki tätä uudelleen ja uudellleen. Hän ei kunnioittanut potilastaan ollenkaan.
Kun hampaideni tila lisättiin hammas kerrallaan tietokonenäyttöön, sanojen merkitystä minulle ei kuitenkaan selitetty. Jouduin itse kysymään lopuksi mitä mikäkin tietokoneeseen lisätty "Väri/Tila" tarkoitti. Asiakasta kuitenkin AINA kiinnostaa mitä suustä löytyy ja hygienistin pitäisi se selittää.
Suuhygienisti kysyi minulta, että haluanko että hän poistaa samalla hammaskiven, jota suustani löytyi hivenen. Nyökkäsin.
Vastaanoton aikana sisään pyydetty hammaslääkäri oli mukava ja asiantunteva, mutta viipyi vain noin 3 minuuttia ja poistui lähes juosten. Vastaanoton aikana huoneessa kävi myös 3 eri ihmistä ja osan aikaa ovi oli auki suoraan vastaaottotilaan, joka oli erittäin epämiellyttävää. Virolainen avustaja myös kävi muutaman kerran huoneesta ulkona, joten huoneessa kävi kokoajan aikamoinen ramppaus.
Pyysin vastaanoton jälkeen, että saisin tiedon hampaideni kunnosta paperille printattuna. Suuhygienisti väitti, ettei hampaissani ole mitään vakavaa ongelmaa ja kieltäytyi tulostamasta tietoja. Sanoin, että haluaisin tiedot joka tapauksessa, sillä tietokoneen ruutu oli ollut täynnä merkkejä joistain lievemmistä ongelmista. Suuhygienisti kieltäytyi uudelleen. Tähän syy on selvästi se, etten voisi mennä muuhun hammashoitolaan kyseisen paperin kanssa. Tämä tuntuu pelkältä kiusanteolta eikä asiakkaan hyvinvoinnista olla kiinnostuneita.
Lopuksi menin maksamaan tarkastuskäyntiäni aulaan ja ilmoitin, että puhelinmyyjä oli luvannut alennetun hinnan hammastarkastukselle, n.13,50€. Vastaanottovirkailija ei tiennyt tällaisesta alesta, vaan koko aulan kansiot ja paperit piti käydä läpi ja koko maksusessiossa kului kokonaisuudessaan n.15 minuuttia. Mutta ei tässä vielä kaikki; minulta pyydettiin maksamaan 50€ hammaskiven poistosta, vaikka minun annettiin ymmärtää, että se kuului hammastarkastukseen. En olisi poistattanut hammaskiveä, jos olisin tiennyt sen maksavan erikseen, sillä äitini voi koulutuksensa avulla hyvin tämän tehdä. Heidän onnensa oli, että tililläni oli juuri ja juuri yli 70€, jolloin voin maksaa tämän kaiken. Tämä tarkoittaa sitä, että ennen palkkapäivääni en voi käydä ruokaostoksilla.
Toivottavasti kukaan ei joudu kokemaan samaa.- maksuista
Missä hammaskiven poisto kuuluu tarkastukseen? Kyllä siitä joka paikassa laskutetaan erikseen.
- MuovitjaVisurit suus
Tuosta röntgenkuvasta sen verran, että kyllä se asiansa osaavilla lekureilla kai aina otetaan ne aluksi. Itselläni esim. on viisaudenhampaat puhjenneet, mutta kuva otetiin, jotta nähdään juurten asento ja miten lähellä ovat hermoja. Eli ei se kruunu vain merkkaa vaan ne juuret, jotka katsotaan röngenissä. Myös mikäli on muovipaikkoja ennestään, otetaan rontgen, koska muovipaikkojen alle pääsee usein reunoista bakteereja ja sinne muodostuu siten uusia reikiä joita ei tietenkään näe paljain silmin.
- Konkurssi kypsä
Hinnoista pitäisi rehellisesti kertoa, eikä tuputtaa. Hammashoito maksaa, mutta lisäpalveluita ei voi automaattisesti tuputtaa. Mitä seuraavaksi? Pakollinen sähköhammasharjan osto? Näitäkin kaupataan hammashoidon yhteydessä.
Onneksi yksityiten lääkäripalveluiden kelakorvaus loppuu ja summa ohjataan julkisen palvelun kehittämiseen! Harmi sikäli, että osa yksityisistä toimii asiallisesti ja ammattitaitoisesti. - Asiakas2005
En suosittele. Ajanvaraus ja hoitoon pääsy toimii kyllä. Palvelu on ystävällistä ja hinnat kohtuulliset. tällä kaikella ei kuitenkaan ole mitään merkitystä kun ammattitaitoa ei ole. Minä jouduin toimenpiteinen jälkeen päivystykseen ja mieheni toiselle hammaslääkärille mokia korjaamaan. Ja henkilökunta ei meidän tapauksessa osannut suomea kuin hyvin välttävästi...
- aaaapuuuva
johan se on kummaa suatana kun ei enää mihinkään voi luottaa.. jumankauta meitä suomalaisia kustaan silmään arkielämän tarpeissa ihan helvetisti!
enhän mä enää uskalla mennä hammaslääkäriin ollenkaan, vaikka todellakin pitäisi..
haluaisin yhden hampaan poistaa..luulis ettei se olis niin monen mutkan takana, mut näiden juttujen jälkeen tekee mieli kaivautua maan alle... - puskaradio.net
Megaklinikka arvostelut ja kokemukset Puskaradiossa: http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=45646151
- ei ikinä enää
virolainen hammaslääkärinainen teki tarkastuksen. löysi kolme reikää, kolme alkavaa reikää ja juurihoitoa tarvitsevan hampaan (röntgenkuvan jälkeen). sillä kerralla teetätin vain puhdistuksen (kelakorvauksen takia hammaslääkärin piti tehdä tarkastus). hinta aivan sama kuin yksityisellä...
menin ns. "omalle" yksityiselle hammaslääkärille, joka ei löytänyt yhtään reikää ja juurihoitoa tarvitseva hammaskin on toisella puolella suuta ja alapuolella (kun megaklinikan lääkäri sanoi hoitohampaan olevan yläpuolella) :/
megaklinikan toiminta on ammattitaidotonta sähellystä ja huoneesta toiseen hyppimistä! en todellakaan suosittele!- KÄDETTÖMÄT LÄÄKÄRIT
Täytyypä sanoa, että EI kiitos enää koskaan.
Menin ihan normi tarkastukseen ei kipuja ei mitään...löysivät sitten kuitenkin reijän ja lääkäri sanoi, että paikataan istuin kaiken maailman värkit suussa 1 h 40 min (tosin tekivät myös hammaskiven poiston) Mutta sen jälkeen en ole voinut purra MITÄÄN sillä puolella, joka paikattiin :((( aikaa mennyt monta viikkoa. Pitäisi nyt sitten mennä takuuhoitoon joka ei vähempää vois napata kun muutekin vihaan ja pelkään hammaslääkäriä.
Jotain siinä siis sössittin ja pahasti...ikinä ei ole ennen moista käynyt. :((( - Joskus käynyt
KÄDETTÖMÄT LÄÄKÄRIT kirjoitti:
Täytyypä sanoa, että EI kiitos enää koskaan.
Menin ihan normi tarkastukseen ei kipuja ei mitään...löysivät sitten kuitenkin reijän ja lääkäri sanoi, että paikataan istuin kaiken maailman värkit suussa 1 h 40 min (tosin tekivät myös hammaskiven poiston) Mutta sen jälkeen en ole voinut purra MITÄÄN sillä puolella, joka paikattiin :((( aikaa mennyt monta viikkoa. Pitäisi nyt sitten mennä takuuhoitoon joka ei vähempää vois napata kun muutekin vihaan ja pelkään hammaslääkäriä.
Jotain siinä siis sössittin ja pahasti...ikinä ei ole ennen moista käynyt. :(((Kauheaa! Ei todellakaan pitäis käydä noin! Voi olla et se lääkäri oli porannut liikaa reikää ja lähentynyt juuria, joissa sit nyt kipu tuntuu. Tais aiheuttaa sulle juurihoidon tarpeen... =( SELVÄ HOITOVIRHE!!!! Otitko asiassa yhteyttä paikan vastuulääkäriin ja osakkaaseen Heikki Pilviseen? Niin monet lääkärit Megaklinikalla toheloi et parasta olla suoraan yhteydessä omistajaan. Saa vähän miettiä et keitä sinne palkkaa ja vaikka potkaista pahimmat toheloijalääkärit pois, kun näemmä aikoo pitää paikan pystyssä. Opiskelijoita ja virolaisiahan siellä on töis. Ihan Ö-luokan paikka.
- Megapaula2
Itse olen kyllä vienyt tuhansia euroja Hgin keskustan hammaslääkärikeskukseen ja vähän aikaa sitten menin Megaklinikalle, jossa on mm. todettu aiempien hoitojen puutteet ja vahingot, joista en ole ennen ollut tietoinen. Eikä hintakaan päätä huimaa. Ovat ilmeisesti onnistuneet tässä kustannustehokkuudessaan? En halua maksaa sikakalliin hml-lääkäriaseman ynseästä "palvelusta" enää senttiäkään! Ja tämä ei ole kilpailijan kirjoittama, vaan tavallisen asiakkaan. Ajanvaraushommakin toimi ihan hyvin!
- Ihan OK!
Kyllä hammaslääkärihinnoissa onkin varmaan "ilmaa" ainakin pääkaupunkiseudulla; Megaklinikka on nipistänyt näistä kohtaa ja on tutkittu kustannustehokkuutta. Itse olen ollut siellä pari kertaa ja tosi tyytyväinen sekä laskuun että hoitoon. Enkä ole henkilökuntaa.
- hyväjahalpa
kun hoidattaa opiskelijalla hampaat niin halvalla sen saa. Aikamoinen osa "lääkäreistä" on kandeja ja Megahan haki hoitajia oppisopimus koulutukseen, jossa heistä tehdään hygienistejä. Eli tämä ei ole ammattilaisten paikka. Ei ne hinnat muuten noin alhaiset olisi. Miettikään ite.
- miesmiesmiesmiesmies
Eilen kävin poistattamassa yläoikealta viisaudenhampaan. Omalla kohdallani toimenpide sujui moitteetta, ja kuoppa tuntuu parantuvan normaalisti.
- Isab03
Kavin itse kolmeen kertaan viime joulukuussa enne vaihtoon lahtoani. Tarkastus, rontgen, 4 paikkausta, suurempaa ja pienempaa ja suuhygienisti hammaskiven poisto yhteensa alle 300. En tosin tykannyt hygienistin puudutuksen tuputtamisesta, mista lahtien hammaskiven poistoon on vaadittu puudutus? Ylipaansa ei mitenkaan tavallisesta (terveyskeskus) poikkeavaa palvelua, itsella tosi ystavallinen hammaslaakari. Mukavaa oli, etta sai tehtya kerralla paljon. Eri asia sitten on kuka jaksaa istua hammaslaakarin penkissa yli 3h... Miinusta on luonnollisesti, etta hammaslaakari vaihtuu joka kerta eika voi nain saada kokonaiskuvaa tilanteestasi. Opiskelijana plussat tassa paikassa voittavat kuitenkin miinukset.
- Pitääkös paikkaansa
Kuulin, että työntekijät olisivat opiskelijoita eli hammaslääketieteen kandeja ja suuhygienisti opiskelijoita?!
- halpajahyvä
Olet täyin oikeassa, siihen se halpa hinta perustuu, yksi tai kaksi kokenutta mutta suurin osa "harjoittelijoita". Varmaan valvira puuttuu asiaan.
- Hoitovirheiden uhri
Oman kokemukseni perusteella tälle lääkäriasemalle ei todellakaan kannata mennä!
Etuhampaani alakulmasta lähti pois pieni muovipala, joka on paikannut parin millin lohkeamaa. Vastassa oli nuori lääkäri, jolle kerroin, että etuhampaani ovat olleet täysin identtiset, vaikka kulmassa on ollut pieni muovipala, joka nyt siis lähti irti. Sanoin, etten halua omaa hammastani porattavan. Hän sanoi, että sitä on pakko hioa ihan vähän, että muovipaikka saadaan pysymään siinä. Lupasin hioa ihan minimaalisen verran, että muovipala saadaan pysymään lohkeamassa. Toistin vielä sanan minimaalinen. Noh, lopuksi lääkäri esitteli minulle lopputuloksen, jossa koko etuhampaani alaosa oli porattu pois lohkeamaa siloitellessa. Toinen etuhampaani oli nyt HUOMATTAVAN vino ja korkeampi verrattuna toiseen, kun ennen ne ovat olleet identtiset. Olin aivan järkyttynyt.
Pyysin kokenutta lääkäriä korjaamaan virheen, mutta paikalle tuotiin toinen hyvin nuori lääkäri. Hän pidensi hampaani takaisin yhtä pitkäksi kuin toinen hammas, mutta paikka oli auttamattoman huonosti tehty: pinta oli joka puolelta hammasta rosoinen, muoto ei ollut samanlainen kuin toisessa etuhampaassa ja purenta oli mennyt pieleen. Pienestä esteettisestä haitasta olikin tullut nyt huonosti muovitettu etuhammas. Kaiken lisäksi molemmat lääkärit sohivat muovia ja liimaa ympäri hammasta niin paljon, että joutuivat hiomaan etuhampaan takaosan ohuemmaksi, kun yrittivät saada ylimääräistä muovia sieltä pois.
Kysyin toiselta lääkäriltä, kauanko hän on ollut hammaslääkäri, koska nuoren olemuksen perustella minulle heräsi epäilys, että hän on opiskelija. Hän kieltäytyi vastaamasta. Kuulin myöhemmin hammaslääkäriksi opiskelevalta tuttavaltani, että häntä oli opiskeluaikana pyydetty töihin Megaklinikalle provisiopalkalla. Tuli sellainen olo, että itse olen ainakin joutunut opiskelijoiden sähläyksen kohteeksi.
Megaklinikan omistaja suostui korvaamaan minulle korjauskäynnin jollakin muulla hammaslääkäriasemalla, mutta hammasta ei saatu enää entiselleen. Purenta pysyi edelleen virheellisenä, koska alahammasta ei voitu laittaa koskettamaan ylähammasta, etten vahingossa purisi vaikka nukkuessa muovipaikkaa rikki. Hampaan takaosa täytettiin muovilla, koska Megaklinikalla sitä oli ohennettu, kun ylimääräistä muovia oli hiottu pois.
Megaklinikka aiheutti minulle siis PYSYVÄT HAITAT! Muovipaikka kattaa nyt suurimman osan etuhampaan alaosasta, ja joudun koko loppuelämän varomaan hammasta, kun puraisen omenaa, sitkeää leipää tms. Muovi ei ole ikuista, ja se takuulla menee jossakin vaiheessa rikki. Kuka korvaa muovinuusimisrumban tulevaisuudessa?? Aiemmin minulla oli ihan pieni lohkeama kulmassa, jota edes kaverini eivät huomanneet eikä kieleni tunnistanut kunnolla. Nyt etuhammas on ihan täynnä muovia ja joudun kuluttamaan loppuelämäni varoen sen rikkoutumista.
En todellakaan suosittele Megaklinikkaa kenellekään! Muutama tuntemani kokenut hammaslääkärikin on sanonut, ettei ikikuuna päivänä laittaisi ketään menemään sinne. Mielestäni klinikka on hyvä esimerkki "kustannustehokkaasta" hammashoidosta.- Hoitovirheen uhri
Sellainen asia tuli mieleeni vielä Megaklinikan toiminnasta, että hampaiden hoito vaatii joskus ihan kokeneen hammaslääkärin näkemyksen ja pitkäaikaisen hoitosuhteen, jotta paras mahdollinen tulos saavutettaisiin. Megaklinikalla tämä jää toteutumatta, koska aina eri lääkäri hoitaa kiireessä juuri sen vaivan, johon sinne menee hakemaan apua.
Kun menin korjauttamaan Megaklinikan mokia toiselle yksityislääkäriasemalle erittäin kokeneelle lääkärille, hän sanoi, että kokemuksellaan pystyy näkemään minun suustani yhdellä vilkaisulla sellaisia asioita, joita potilas itse ei ole hoksannut ajatella ollenkaan ja joita nuori/vastavalmistunut ei välttämättä huomaa. Hän ilman omaa kysymistäni osoitti suustani paljon hoidettavia asioita: kuoppa lähellä ienrajaa (synnynnäinen) voi kerätä bakteereja ja kehittää ientulehduksen tai reiän ikenen alle; hampaiden öisen narskutukseni; etuhampaideni värivirheet ja niin edelleen. Tällaisia asioita eivät Megaklinikan nuoret lääkärit pysähdy potilaalle selittämään kysymättä, koska kiire on kova eikä kokemusta kaiken huomaamiselle ole kertynyt.
Kun lääkärillä on hoitosuhde potilaaseen, hän näkee hampaiden käyttäytymisen pitkällä ajanjaksolla ja pystyy antamaan parasta mahdollista yksilöllistä hoitoa. Megaklinikalla tällaisesta ei ole puhettakaan, koska lääkäri vaihtuu kokoajan. Harva meistä tietää niin paljon hammasasioista, että osaa alkaa hoidattamaan sellaisia ongelmia, joista suu ei vielä huuda apua kivulla. Pitkässä hoitosuhteessa sellaiset hautuvat ongelmat tulevat esille.
Maksakaa ja panostakaa siis hammashoitoon! Suu on ainutlaatuinen paikka: hammas ei ole kuin hius, että uutta kasvaa väärin värjätyn tai leikatun hiuksen tilalle. Itse menetin etuhampaani alaosan Megaklinikalla IHAN TURHAAN, enkä kyllä enää ikinä valitse muuta kuin kokeneen ja ajan kanssa laadukasta hoitoa antavan lääkärin. Kaduttaa ihan kauheasti Megaklinikalla käynti, kun en tajunnut joutuvani siellä opiskelijoiden sähläyksen kohteeksi, kun provisiopalkalla on kiire saada jo uusi potilas ovesta sisään.
- LaiskaSanna
Aivan järkyttävää tohelointia myös minun kohdallani. Kalliiksi tuli yrittää säästää Megaklinikan hoidoissa. Ei enää ikinä sinne, todellakaan. Ja uskokaa, välttäkää. Nuoria kloppeja, täysin ammattitaidotonta sakkia. Pari viikkoa kokemus, miten tuhotaan täydellisesti korjauskelpoinen hammas.
- Puolityytymätön
Itse asun Ruotsissa, mutta halusin Suomessa käydessäni käydä hammaskiven poistossa. Alunperin lyhyt hygienistiaika paisui kaksinkertaiseksi. Lisäksi minulle tyrkyttämällä tyrkytettiin hammaslääkärin tarkastus, jotta saisin valtiolta korvauksen lääkärilähetteen perusteella tehdystä hammashygienistillä käynnistä. Käytävältä käymään huudeltu lääkäri sitten piipahti huoneessa, katsoi hampaitani max. minuutin, totesi, että "Hyvä." ja lähti. Siitä tuli sitten monta kymppiä lisälaskua ja tosi tyhmä olo, kun en edes tiennyt vasta Ruotsiin muutettuani, että saanko hammashygienistilähetteen perusteella jonkinlaista korvausta Ruotsin sairausvakuutuksesta.
Nyt olen lukenut sen verran, että Ruotsissa on ilmeisesti joku omavastuu lääkärikuluissa, minkä jälkeen vasta alkaa saamaan korvauksia. Itse olen muuten niin terve, että hammashygienisti ja hammaslääkärin lasku jäävät omavastuurajan alapuolelle.
Hygienistin palveluun olen tyytyväinen, mutta turhaan maksamani minulle tyrkytetty hammaslääkärin tarkastus harmittaa. - hyväjahalpa
Kuulin yhdeltä tutulta joka välittää vuokralääkäreitä, että Megassa kuulema terkkarin hinnoilla hoitoa, mutta ei edes niin hyvää hoitoa, koska tekijät on kandeja, eli ei vielä valmistuneita hammaslääkäreitä. Taas se nähdään että hyvä ja halpa ei toimi. Jos haluaa hyvää ja halpaa - osta molemmat.
- hammaskeijuton
Kävin tänään Megaklinikalla. Edellisestä lekurikäynnistä on jo 6 vuotta.
7 reiän paikkaus, tarkastus, hammaskiven poisto (sitä oli reilusti) puudutuksineen ja röntgeneineen 400 euroa. Kela vähennetty siis jo pois.
so far so good...
- sivusta seurannut
On täysin tutkittu juttu, että terveyskeskuksen ja yksityisen kulut hammashoitokäynnistä ovat kutakuinkin samat. Helsingin kaupunki selvitti antamansa hoidon todelliset kustannukset palveluseteliä ja ostopalvelua varten. Terveyskeskuksia tuetaan verovaroin ja yksityisestä hoidosta saa kelalta korvausta. Jos nyt joku sitten tarjoaa terkkarihinnalla (joka periaatteessa on siis yksityishinta miinus kelakorvaus), joka on noin kolmasosa todellisista hoidon aiheuttamista kustannuksista yksikölle, on matematiikassa jotain mätää. Se, että hoitoa "tehostetaan" ottamalla löysät pois (eli vähemmän potilasvaihtoja, enemmän toimenpiteitä yhdelle potilaalle kerrallaan), on toki ihan järkevää, ja sillä saadaan kustannuksia pienennettyä (siis hoitolan, ei potilaan), mutta joku raja silläkin on. Niinpä säästetään henkilöstökuluissa, jotka ovat suurin tekijä kulurankenteessa. Ammattitaitoinen henkilökunta maksaa, eikä suostu töihin huonolla palkalla, joten palkataan. Suuri osa mm hammashoitajista on kyseisessä paikassa alhaisella palkalla, mutta saa vastineeksi suuhygienistin koulutuksen. Samalla he tavallaan maksavat itse koulutuksensa. Koska suuhygienisti on ammattikorkeatasoinen tutkinto, eikä sitä voi suorittaa oppisopimuksena, on tätä tarkoitusta varten pitänyt järjestellä ihan omat systeemit. Koulutus on ostettavissa ja näin on tehtykin. Yhtään väheksymättä systeemiä, varmasti alkaa toimia, kun henkilökunta oppii, mutta tässä harjoitellaan halvan hinnan perässä juoksevilla potilailla.
- TURISTIMEGA
Hammaskaulassa olevan paikan (3v) kerrotti olevan vanha ja sitä velotettiin kahden pinnan yhdistelmämuovitäyt. En epäillyt silloin ammattitaitoa.Viikon päästä menin toisille lääkereille eri toimipideiden vuoksi. Lääkärit (2eri), suosittelivat ensinä myös kivenpoistoa .Megan lääkäri oli kirjottanut, että ienrajan mustia läikkeitä, vaan kiilessä ei tarvi hoita. Lääkäri sanoi, jos niin on kirj. potilaskorttiin, niin pitäsisi koko hammaslääketiede pistää uusiksi. Myöskin maksamista kuvista ei kerrottu juuritulehduksesta vaikka kerroin, että siinnä varmaan on. Ei todettu. Status: tehty kanssa väärin, tyhjän sijalle on merkattu kruunu.Ja myöskin tarkistuksessa varsinnainen reikä jätetti kokonaan huomioimatta. Laiton vastuuhenkilölle nyt 3 kertaa reklamaation asiasta, mutta en ole saanut vastausta. Sen takia asiasta todella negatiivinen palaute.
- helmi
megaklinikka Virossa www.klinikka32.fi
- pettynyt!
Nyt harmittaa kun en lukenut aikaisempien asiakkaiden kokemuksia ennen Megaklinikalle menoa.. Hampaastani lohkesi pala, ja vihlomisen takia tarvitsin pikaista aikaa, joka Megasta löytyikin samalle illalle. Noh,kokemuksia..
Kaikki kohdalleni sattuneet työntekijät olivat ulkomaalaisia, hammashygienistiä lukuunottamatta.
Hammashoitaja joutui kyselemään termejä hammaslääkäriltä tarkastuksen aikana ja tiputteli välineitä maahan hoidon aikana (toivottavasti eivät menneet sen jälkeen suuhuni enää ainakaan).
Puudutusta kahteen paikkaukseen laitettiin ainakin 6 piikkiä, alaleukani ja kieleni oli puuduksissa tuntikaupalla operaation jälkeen eikä ollut kivaa kun ikeniin tökittiin useita kertoja. Ennenkin on paikattu kahta hammasta samaan aikaan, eikä tämmöistä lastia ole ikinä laitettu. Epäilen, että tämä tehtiin jotta voidaan laskuttaa enemmän.
Virolainen hammaslääkäri teki myös huonoimmat paikkaukset IKINÄ, molemmat hampaat ovat ikäänkuin epämuodostuneita, ja toisessa paikan kohdalla iso painauma eli todennäköisesti ei laitettu tarpeeksi paikkausainetta.
Hammashygienistillä oli myös suhteellisen raisut otteet, verta vuosi ja kipeää teki! Lopuksi vielä mainostettiin oral-b hammasharjaa, joka 'muuten tarjouksessa clas ohlsonilla'.
Puudutuksen haihduttua hampaisiin ja ikeniin sattui, mitä en ole kyllä ikinä aikaisemmin huomannut perushammaslääkäritoimenpiteiden jälkeen.
Hinnaksikin tuli vielä lähes 180e ennen kelaa.
Eli ei ikinä uudestaan, niin huono fiilis jäy käynnistä. Ainoa plussa on että ajan saa ainakin nopeasti. Mutta jälki on oikeasti huonoa, ja hygieniastakin jäi itselleni hieman epämääräinen kuva, missään välissä ei käsiä ainakaan pesty tai desinfioitu vaikka hanskoja käytettiinkin! - pettynyt!
Korjaus edelliseen siis 180e kelakorvausten jälkeen..
- Alexx
Heräsi itselläkin epäilykset eilen tuon Megaklinikan suhteen.
Olin melko pahan hammaslääkäripelon takia monen vuoden tauon jälkeen Megaklinikalla, koska lohjennutta hammastani ja viisuria oli alkanut särkemään Tapaninpäivänä. Ensin tosiaa otettiin nuo röntgenit, jonka jälkeen pääsin hoitohuoneeseen.Hammaslääkäri oli oikein mukava vähän iäkkäämpi mies, joka kyllä herätti luottamusta ja kykenin kerrankin jopa hieman rentoutumaan siinä tuolissa makoillessani. Kävi ilmi, että lohjennut hammas oli juurihoitotapaus ja viisurille he eivät kyenneet tekemään mitään, koska olen lähdössä reissuun, joten repiminen ei tullut kyseeseen, eikä hoitotoimenpidettä voitu tehdä, koska jokin instrumentti puuttui. Viisurin kipu on onneksi tosin nyt pysynyt poissa päivän ajan.
Juurihoito aloitettiin ja lääkäri ilmoitti heti, että tekee sen mielellään hiljalleen, eli muutama kuukausi käytetään aikaa ja noin kolme tai neljä hoitokertaa. Kuulosti ihan hyvältä kuulla, että hän haluaa tehdä sen hitaasti, jotta saadaan varmasti kuntoon, vaikka suolainen hinta tosin oli tulossa. Hoito meni hyvin ja kivuttomasti, kunnes myöhemmin päivällä huomasin, että suussani on jotain mustanvihreää mömmöä hoidetun hampaan yläpuolella ja alue oli herkkä puudutuksen vähitellen loppuessa. Kotiin pästyäni ja tutkailtuani huomasin, että ikenessäni oli reikä, josta irtosi jotain mätää tai mitä nyt lienee.
Paniikissa pääsin onneksi Haartmanin päivystykseen, jossa lääkäri totesi, että jotain juurihoidossa käytettyä ainetta on roiskunut ikeneen ja se on syöpyny rikki ja nyt mätii. Paranee kuulemma itsekseen, mutta ilmeisesti kivuliaasti ja vaarana on paiseen kehittäminen. Kyseli, että käytettiinkö jotain suojaa hoidon aikana - no ei kyllä käytetty. Sain vahvemmat antibiootit edellisten lisäksi ja kontrolliajan heille. Tänään Megalle soitettuani hoitaja kyllä kovasti pahoitteli, mutta totesi vain, että JOSKUS tuollaista suojaa saatetaan käyttää, vaikka vahvat aineet onkin kyseessä. Myöhemmin tänään pääsen sinne näyttämään tuota reikää, saa nähdä millaiseen yhteistyöhön asian suhteen suostuvat, ei mielestäni noin kuuluisi tapahtua! Menee ainakin tarkkaan harkintaan uskallanko suorittaa hoitoa loppuun tuolla, vielä olisi ainakin kaksi kertaa ilmeisesti jäljellä.- Minä
Hei,
Itselleni sattui särkytapaus tässä äskettäin ja terveyskeskuksesta ohjattiin kahteen otteeseen Ruskeasuon päivystykseen, joka sitten näyttikin olevan Hammaslääketieteen laitos, jossa sekä hoitajat että lääkärit olivat opiskelijoita. Että näin Helsingin kaupungillakin. Siellä antoivat sitten ensiavun, eli avasivat hampaan ja laittoivat lääkityksen sekä väliaikaisen paikan. Sain ostopalvelusetelin, jolla pitäisi mennä hoidattamaan juurihoito loppuun. Yksityisellä tämä maksaisi omakustanteisena 485 euroa, terveysasemalla 207 euroa. Hiukka kyllä houkutti, kun Megaklinikka ilmoitti hoitavansa saman asian ostopalvelusetelin jälkeen 26.50 eurolla! Mutta ei sitten taidakaan olla sen väärti, jos hoito on tuota luokkaa. Saako sieltä muuten laskun mukaan? Tai saako ylipäätään yksityisiltä laskun mukaan vai pitääkö varautua maksamaan kaikki heti käteisellä? - Alexx
Minä kirjoitti:
Hei,
Itselleni sattui särkytapaus tässä äskettäin ja terveyskeskuksesta ohjattiin kahteen otteeseen Ruskeasuon päivystykseen, joka sitten näyttikin olevan Hammaslääketieteen laitos, jossa sekä hoitajat että lääkärit olivat opiskelijoita. Että näin Helsingin kaupungillakin. Siellä antoivat sitten ensiavun, eli avasivat hampaan ja laittoivat lääkityksen sekä väliaikaisen paikan. Sain ostopalvelusetelin, jolla pitäisi mennä hoidattamaan juurihoito loppuun. Yksityisellä tämä maksaisi omakustanteisena 485 euroa, terveysasemalla 207 euroa. Hiukka kyllä houkutti, kun Megaklinikka ilmoitti hoitavansa saman asian ostopalvelusetelin jälkeen 26.50 eurolla! Mutta ei sitten taidakaan olla sen väärti, jos hoito on tuota luokkaa. Saako sieltä muuten laskun mukaan? Tai saako ylipäätään yksityisiltä laskun mukaan vai pitääkö varautua maksamaan kaikki heti käteisellä?Itse jouduin maksamaan laskuni heti, kannattaa varata rahaa hyvin mukaan. Kuulostaa hyvältä tuo palveluseteli, sillä minulle hinta-arvio Megaklinikalta oli yli 400e juurhoidosta.
Tänään olin kontrollissa Haartmanissa saman lääkärin luona. Ei ilmeisesti viimeksi ollut halunnut pelotella, mutta sanoi nyt, että harvoin sattuu eteen tällaisia ikeniin syöpyneitä reikiä ja yhtä pahaa, kuin tämä omani, hän ei ole koskaan nähnyt. Megaklinikalla toinen hammaslääkäri totesi vain, että tuollaisia nyt sattuu ja pihdit ovat voineet tehdä sen. Meilahdessa tyrmäsivät tuon vaihtoehdon. Nyt odottelen, josko tulee puhelua erikoishammaslääkäriltä, jolle asia vietiin myös, sillä paha ja näkyvä arpi on ilmeisesti ainakin tulossa, vaikka reikä hieman parantunut viikossa.
Kyllä harmittaa tällainen säätäminen, kun luuli löytäneensä toimivan ja lähes mukavan tavan hoidattaa hampaansa. - Pikahuolto
Minä kirjoitti:
Hei,
Itselleni sattui särkytapaus tässä äskettäin ja terveyskeskuksesta ohjattiin kahteen otteeseen Ruskeasuon päivystykseen, joka sitten näyttikin olevan Hammaslääketieteen laitos, jossa sekä hoitajat että lääkärit olivat opiskelijoita. Että näin Helsingin kaupungillakin. Siellä antoivat sitten ensiavun, eli avasivat hampaan ja laittoivat lääkityksen sekä väliaikaisen paikan. Sain ostopalvelusetelin, jolla pitäisi mennä hoidattamaan juurihoito loppuun. Yksityisellä tämä maksaisi omakustanteisena 485 euroa, terveysasemalla 207 euroa. Hiukka kyllä houkutti, kun Megaklinikka ilmoitti hoitavansa saman asian ostopalvelusetelin jälkeen 26.50 eurolla! Mutta ei sitten taidakaan olla sen väärti, jos hoito on tuota luokkaa. Saako sieltä muuten laskun mukaan? Tai saako ylipäätään yksityisiltä laskun mukaan vai pitääkö varautua maksamaan kaikki heti käteisellä?Minusta on riski mennä nuorten juuri valmistuneitten koekappaleiksi. He eivät mitään vaativampaa kuulemma teekään.
Minulla ei todettu toisella hammaslääkärillä mitään kiireellistä paikattavaa, mutta Megapuolella löytyi useita vuotavia ja reikiäkin?
Kova himo tuntui olevan tehdä hammaskiven poisto? Minulle tuo oli tehty puoli vuotta sitten eikä se kunnallisessa maksanut montaa kymppiä, Megaklinikalla lähes 80 euroa eikä korvausta Kelalta.
Minulta meni koko aamupäivä tuolla käydessä kun ei ole täsmällistä aikaa ja joudut odottamaan parkkihallissa jo pelkkää ilmoitusta tunnin, sitten 40 minuutin päästä pääset vastaanotolle. Minulla ei ole yksinkertaisesti pitkän matkankaan takia mitään järkeä kuluttaa puoli työpäivää 20 minuutin operaatioon. Henkilöt ovat nuoria ja osa ulkolaisia. Heillä tuntui olevan vaikeuksia ymmärtämisessä ja tietojen kirjauksissa. Menivätkö edes oikein tietokoneelle? Minusta tuo odotusaulakin on kovin kalsea ja ei luo mitään luottamusta hammaslääkäriin. Minulle tulee mieleen Mc Donalds...eli pikahuoltoa hammasongelmiin. Ainoa, että näistä voi tulla kalliita käyntejä.
- jeps...
Itsellä oli pelkkä "perus tarkastus". No Taisin olla yhteensä tuolilla joku reilu 30min, jolloin veloitetaan yli 30min suuhygienistin palvelusta 37e, yli 20min olisi ollut noin 23e (kela vähennetty summissa). Lääkäri kävi välissä toteamassa myös että hampaat ok.
En ole varmaan edes ikinä ollut noin pitkään hammashoidossa ja haiskahti vähän ajan venyttämiseltä. Vaikkakin kokoajan siinä joku oli suussa ja jos ei niin hoitaja tai lääkäri puhui kyllä paljon vaikkei kysynytkään. Ja tuohon 37e hintaan lisättiin vielä suun perustutkimus 23e omavastuulla.
Ehkä eniten jäi ihmetyttämään jatkuva trafiikki huoneessa; Milloin joku työntekijä kävi vain kyselemässä jotain ovelta, milloin toi jotain tavaraa ym. No sentään sanoivat hei tai moi kun joku "uusi" tuli suuhuni töihin... Myös ulkomalaistauta on vissiin aika vahvasti edustettuna, mutta ei se mua nyt pahemmin haitannut.
Ehkä ainoo vinkki sinne meneville, että jos haluatte pitää tiukkaa linjaa hinnan suhteen, niin se on hyvä tuoda esiin. Toisaalta kyllähän ne kikat osaa jolla sitä voidaan vähän venyttää isommaksi, mutta toisaalta eikös sama ongelma ole joka paikassa ja alalla vaikka autohuollosta eteenpäin. Mutta jos olisi jotain isompaa hommaa tehtävä suussa, menisin ehkä jonnekin muualle hieman kalliimmalla hinnalla. - ...
"Milloin joku työntekijä kävi vain kyselemässä jotain ovelta, milloin toi jotain tavaraa"
Hammasklinikoilla on aika tavallista että joku käy hakemassa hoitohuoneista likaisia instrumentteja ja tuo puhtaita tilalle. Ei välinevastaava saisi ikinä töitään tehtyä, jos ei tätä noin 2 sekuntia vievää toimitusta voisi tehdä potilaan ollessa samassa hoitohuoneessa. Ja jos on jotain kysyttävää, niin kai sitä nyt saa kysyä?
En ole Megaklinikalla asioinut, mutta ei talläinen "trafiikki" ikinä ole itseäni haitannut missään muuallakaan hammasklinikalla.- hcg..
No just. Pelkkä tarkastus ja välissä pitää puhdistaa välineitä? Siellä pomppii "lääkäri" huoneesta toiseen veloittamassa sen pari kymppää lisää toteamassa hoitajan teot.
- Iso Pee
Meilläpäin on pienet "tuulikaapit" hammashoitoloiden huoneidem seinissä johon laittavat likaiset instrumentit. Välinehuoltajat sitten niitä noutavat niitä sieltä ilman rttä tarvitsee hoitohuoneessa rampata. Ei ole iso kustannus tehdä jälkikäteenkään jossei rakennusvaiheessa osattu ajatella.
- ...
Mitkä ihmeen hoitajan teot? Ei hammashoitajan työnkuvaan kuulu kuin hammaslääkärin avustaminen, eli ei hoitaja tee siellä potilaan suussa itsenäisesti yhtään mitään. Tarkoitat varmaan suuhygienistiä? Hammashoitaja ja suuhygienisti eivät tarkoita samaa asiaa. Se että lääkäri pomppii tarkastamaan suuhygienistin tekemän suun terveystarkastuksen ei ole pelkästään rahastusta, vaan se tehdään siitä syystä, etteivät suuhygienistit saa tehdä diagnooseja. Elikkä: jos suuhygienisti tekee tarkastuksen, pitää hammaslääkärin tulla vielä katsomaan potilaan suuta ja hyväksymään tämä tarkastus. Ei järin järkeenkäypää, mutta näin ne säännöt hammashoidossa vain ovat.
Mielestäni en maininnut mitään välineiden puhdistamisesta tarkastuksen aikana. Jokaisessa hoitohuoneessa on jossain syrjässä sellainen pöytähässäkkä, jolle laitetaan päivän mittaan kertyneitä likaisia instrumentteja. Välinevastaava on luultavasti vain käynyt sen tyhjentämässä samalla kun sinulle on tehty tarkastus, jotta saisi pesukoneen päälle, jotta muillekin potilaille riittäisi puhtaita instrumentteja. - megahammas
Mulla on ihan positiivinen kokemus megaklinikasta! Noin 5 vuotta oli edellisestä tarkastuksesta, ja päätin mennä tarkastamaan missä kunnossa hampaat on. Hammaslääkäri teki ensin perustarkastuksen, ja totesi että hammaskiveä on jonkin verran. Kysyi haluanko suuhygienistille, ja vastattuani kyllä, kutsui lääkäri hygienistin heti paikalle, joka sitten poisti hammaskiven hyvin ja perusteellisesti. Lääkäri oli nuori, mutta ihan pätevän oloinen, hygienisti jo vanhempi ja ammattitaitoinen. Molemmat olivat suomalaisia. Missään muualla ei kukaan ollut vaivautunut poistamaan hammaskiveä niin perusteellisesti kuin tuolla, ja se todella oli hampaille tarpeen. Kelan jälkeen maksettavaa jäi 60,30e.
Onhan niitä lääkäreitä ynnä muita jos jonkinlaisia. Ihan paikasta riippumatta voi saada huonoa palvelua. Terveyskeskuksiin verrattuna olin ainakin megaklinikkaan todella tyytyväinen! - isa80
Mielenkiintoista keskustelua ja hinnat eivät todella päätä huimaa ja tästä voi näemmä saada vielä vähän takaisinkin http://www.ostohyvitys.fi/campaign.php?id=10005
- EI KIITOS ENÄÄ
KALLIS kunnalliseen verrattuna!!! Meinasin saada hepulit kassalla, kun epäystävällinen nuori neiti sanoi summaksi 202,30 (kelakorvauksesta saan onneksi lähes 40 e tuosta takaisin). Hinta sisälsi perustutkimuksen, kahden pienen reiän paikkauksen puudutuksen kera (materiaalien osuus 80 e) sekä hammaskiven poiston. Puudutuspiikkejä iskivät tolkuttoman määrän (ainakin 6 kpl). Henkilökunta oli kylläkin todella ystävällistä (kassaneitiä lukuunottamatta) ja palvelu tehokasta. En usko, että menen uudestaan.
- ...
Kunnallisessa olisi maksanut suurinpiirtein saman verran. Kyllähän tuossa jo olikin toimenpidettä kerrakseen. Ja reikien paikkaaminen voi olla hyvinkin vaativaa, vaikka olisivatkin pieniä. Jos ne olivat erityisen hankalissa paikoissa, esim. hampaiden väleissä? Käytettyjen puudutusampullien (jotka eivät myöskään ole ilmaisia) määrästä voisi kuvitella, että paikkaukset olivat erityisen vaikeita.
- the_road
" Käytettyjen puudutusampullien (jotka eivät myöskään ole ilmaisia) määrästä voisi kuvitella, että paikkaukset olivat erityisen vaikeita. "
Jos joku sanoo esim. että "Puudutuspiikkejä iskivät tolkuttoman määrän (ainakin 6 kpl) " ei yleensä tarkoita, että ampulleja olisi todellisuudessa käytetty noin monta. Ihmiset laskevat vaan niiden eri kohtiin "iskettyjen" pistosten määrän ja se on ihan eri asia, kuin käytettyjen ampullien määrä. - ...
the_road kirjoitti:
" Käytettyjen puudutusampullien (jotka eivät myöskään ole ilmaisia) määrästä voisi kuvitella, että paikkaukset olivat erityisen vaikeita. "
Jos joku sanoo esim. että "Puudutuspiikkejä iskivät tolkuttoman määrän (ainakin 6 kpl) " ei yleensä tarkoita, että ampulleja olisi todellisuudessa käytetty noin monta. Ihmiset laskevat vaan niiden eri kohtiin "iskettyjen" pistosten määrän ja se on ihan eri asia, kuin käytettyjen ampullien määrä.Pointti olikin, että jokaisesta puudutuskerrasta pitää maksaa. Eli "eri kohtiin iskettyjen pistosten määrä" kuuluukin laskea, kun ne kaikki kuitenkin rahastetaan.
- the_road
... kirjoitti:
Pointti olikin, että jokaisesta puudutuskerrasta pitää maksaa. Eli "eri kohtiin iskettyjen pistosten määrä" kuuluukin laskea, kun ne kaikki kuitenkin rahastetaan.
"Eli "eri kohtiin iskettyjen pistosten määrä" kuuluukin laskea, kun ne kaikki kuitenkin rahastetaan. "
Megaklinikan laskutusperusteista en tiedä tai klinikasta jossa sinä olet käynyt, mutta minä en ole missään törmännyt tuollaiseen laskutukseen. Useinhan joudutaan puuduttamaan esim. ensin johtopuudutuksella koko alaleuka ja sitten vielä sen operoitavan hampaan kohdalta ien, tulee kaksi pistosta, laskutetaan yksi puudutus. Tai yläleuassa operoitavan hampaan molemmille puolille pistos ja laskussa yksi puudutus. Samoin jos puudutusta lisätään kesken toimenpiteen, niin ei siitä lisää laskua kerry.
- Käyty on ...
Ollaan käyty ja todettu että hinnat mitä ilmoitetaan ovat perusta jonka päälle tulee sitä ja tätä lisämaksua. Joten ei lopppupeleissä mitenkään edullinen.
- Hampo
Voiko ultraääni irroittaa hampaasta paikan hammaskiveä poistettaessa?
Neljä kuukautta sitten poistettiin hammaskivi ultraäänellä. Nyt on yksi hammas haljennut ja toisesta irronnut paikka. Voiko olla yhteyttä?- IKU
Megaklinikka huijaa, he eivät tee mitään terveyskeskushinnoin. Alkuun saattoivat tehdä, mutta nyt he ovat lisänneet pikku hijaa hintoihin esimerkikisi materiaalilisän, hoito vaikeissa olosuhteissa ja kaikenlaisia mahdollisia muita lisiä. Kuluttajan kannattaa olla tarkkana, ettei hän joudu maksamaan jopa enemmän kuin muilla yksityisillä hammaslääkäriasemilla, sillä näistä lisistä ei saa kela-korvausta. Kannattaa muistaa, että kaikista hammaslääkärintoimenpiteistä saa Kela-korvauksen ja mikäli jostain ei saa, niin ne on niitä hujauslaskutuksia!
- ei enään koskaan
IKU kirjoitti:
Megaklinikka huijaa, he eivät tee mitään terveyskeskushinnoin. Alkuun saattoivat tehdä, mutta nyt he ovat lisänneet pikku hijaa hintoihin esimerkikisi materiaalilisän, hoito vaikeissa olosuhteissa ja kaikenlaisia mahdollisia muita lisiä. Kuluttajan kannattaa olla tarkkana, ettei hän joudu maksamaan jopa enemmän kuin muilla yksityisillä hammaslääkäriasemilla, sillä näistä lisistä ei saa kela-korvausta. Kannattaa muistaa, että kaikista hammaslääkärintoimenpiteistä saa Kela-korvauksen ja mikäli jostain ei saa, niin ne on niitä hujauslaskutuksia!
Se ei vain päde, että tehostamalla hammaslääkäritoimintaa saadaan hinnat alas. Kyllä se hinnan näenäinen hinnantiputus johtuu opiskelijapalkoista ja halvoista materiaaleista ja piilolaskutuksesta, sekä siitä että annetaan opiskelijoiden tehdä osan töistä. Hammaslääkäripula tekee sen että hyvät porarit ottaa kovan palkan ja Megaklinikka on rekrytointikirjeessä luvannut hammaslääkäreille jopa 13.000€/kk. Halvoilla hinnoilla ei voi maksaa tuollaisia palkkoja. Jostain se kate on revittävä ja se revitään laskutuslisistä ja siitä että opiskelijat harjoittelevat.
- 13.000€/kk!
ei enään koskaan kirjoitti:
Se ei vain päde, että tehostamalla hammaslääkäritoimintaa saadaan hinnat alas. Kyllä se hinnan näenäinen hinnantiputus johtuu opiskelijapalkoista ja halvoista materiaaleista ja piilolaskutuksesta, sekä siitä että annetaan opiskelijoiden tehdä osan töistä. Hammaslääkäripula tekee sen että hyvät porarit ottaa kovan palkan ja Megaklinikka on rekrytointikirjeessä luvannut hammaslääkäreille jopa 13.000€/kk. Halvoilla hinnoilla ei voi maksaa tuollaisia palkkoja. Jostain se kate on revittävä ja se revitään laskutuslisistä ja siitä että opiskelijat harjoittelevat.
Mikä se olikaan tärkeintä terveydenhoidossa?
- Hampi
Juurikin tulin ao. Paikasta. Mielestäni ihan ok hoitoa. Lääkäri ja hammashoitaja taisivat olla virolaisia, mutta puhuivat kyllä hyvin suomea. Myöskin keskenään he juttelivat suomeksi.
Vastaanotto oli ihan ystävällinen, röntgeniä ei tarjottu. Löytyi yksi reikä, joka puudutettiin ja paikattiin. Lopuksi vielä todella mukava suuhygienisti mies tuli tekemään hammaskiven poiston. Henk kunta vaikutti pätevältä.
Loppusaldo n. 110 euroa, johon kuului siis tarkastus, puudutus, kahden pinnan paikka sekä hammaskiven poisto. Ei nyt mitenkään ylitsevuotavan positiivinen kokemus, mutta olen kyllä sen verran tyytyväinen että menen varmasti uudestaan. - Hevosenhampaat
Tyypillinen vuositarkastus 2 paikkausta hammaskiven poisto maksaa 280 eur yksityisellä. Kyllästyin noihin hintoihin ja nyt olen haeskellut edullisempaa.
Se mikä viimekertaisesta yksityisen käynnistä jäi mieleen, oli juuri tuo ultraäänellä tapahtuva hammaskiven poisto. Se tuntuu arveluttavalta siksi että hampaaseen ja hammaskiveen kohdistetaan huomattavan korkea taajuus joka ehkä voi aiheuttaa alkusäröjen ydintymisen joita ovat hampaassa luontaisesti olevat säröt, virheet, dislokaatiot yms. Jos sitten taajuus on joku paikan resonanssitaajuus (massa jousi), niin luulisin että vaurioita tulee.
Tietääkö joku mistä löytyisi UÄ:stä hammashoidossa kertova tieteellinen artikkeli? - tenu21
Nettisivujen hinnasto VITSI, 1 hampaan lääkepaikka perustarkastus = yli 100 euroa kelakorvauksen jälkeen! Varatkaa mukaan REILUSTI rahas varmuuden vuoksi, ikinä ei voi tietää ja hoito maksettava heti.
- ...
Megaklinikalla ei voi maksaa käteisellä, joten ei kauheasti hyödytä, vaikka oliskin tukuittain seteleitä mukana. Kannattaa varmistaa, että tililtä löytyy rahaa, jotta visan vinguttaminen onnistuu.
- ammatissa
Hinnat näennäisesti halvat koska lisäävät kaiken maailman laskutuslisiä ja käynti maksuja. Lisäksi työntekijöille ei tarvitse maksaa kovia palkkoja koska käyttävät opiskelijoita ja oppisopimusharjoittelijoita, mistä eivät varmastikaan kerro potilaalle. Halvalla hinnalla amatöörien työtä
- Desinfioinnista
Mainostavat, ettei tarvitsee maksaa desinfioinnista ja laitehuollosta. Sen huomaa kyllä laadussa ja tulehduksissa! Ensimmäisellä kerralla hammaskiven poistoa, jonka jälkeen tulehtunut afta ja ikenet 3-4 päivää kipeät. Otetun röntgenin perusteella seuraavalla kerralla poskihampaan paikkaus, jonka yhteydessä hessuhopomainen kandi käytti kiristettävää metallirengasta ja kiilaa ja rikkoi ensimmäisellä yrityksellään sen metallirenkaan. Paikkauksen seurauksena yli viikon kestänyt järkyttävä särky, purenta harjausarkuus, paha maku, kuumeilu ja turvonnut poski!!! Kävin näyttämässä, jolloin toinen ulkomaalainen kandi sanoi, ettei näe paikassa silmämääräisesti vikaa. Oliskohan kenties pitänyt ottaa uudet kuvat?! Uudelleen näyttämään huomenna ja jos ei homma hoidu niin sitten soitto ylemmälle taholle/omistajalle.
- Asiakas nro €€€
Karmeeta rahastusta! Joka kerta kun varaat ajan, se maksaa vähintään 19,60 €. Eli jos teet paikkausten takia 4 käyntiä no se jo 120 € pelkkiä varausmaksuja hoitokustannukset päälle. Sillä ei ole väliä varaatko ajan internetin tai kassan kautta.
"Halpa" hinta on piiloitettu oheiskustannuksiin. Sinua hoitaneella hammaslääkärillä ei ole valtuuksia varata sinulle uusinta aikaa.
Joka kerta on eri hammaslääkäri, ellet erityisesti toivo samaa hammaslääkäriä uudestaan. Hammaslääkärit ja hammashoitajat ovat ilmeisesti eestiläisiä tai venäläisiä, vaikka aksentti oli niin hyvää, että suomea osasivat (halpatyövoimaa?)
Koko paikassa on liukuhihnameiniki ja teollisuusmainen tunnelma. Asiakas on €-lehmä eikä mitään muuta. Olen käynyt siellä ja en suosittele paikkaa.- ...
"Joka kerta kun varaat ajan, se maksaa vähintään 19,60 €".
Nyt on kyllä liioittelun makua. Megaklinikan www- sivuilla on erihintaisia varausaikoja, hintahaarukkana 2,99 - 19,60. 19,60 on kaikista kallein ja halvempia löytyy, joten ei voi sanoa, että aina maksaa ajanvarauksesta vähintään 19,60 euroa.
Kävin kyseisen puljun sivuilla katsomassa, ja myönnettäköön, tällä viikolla ja viikolla 31 on vain 19,60 euron hintaisia aikoja, mutta viikosta 32 eteenpäin on jo huomattavasti halvempia 9,60 - 12,60 euron aikoja. Itse kävin Megaklinikalla paikkauttamassa hampaani muutama kuukausi sitten, ja silloin maksoin ajanvarauksesta vain 4,99 euroa.
" Hammaslääkärit ja hammashoitajat ovat ilmeisesti eestiläisiä tai venäläisiä, vaikka aksentti oli niin hyvää, että suomea osasivat (halpatyövoimaa?)"
Voi miten kauheeta! Käydessäni paikkauttamassa hampaani minulle osui virolainen hammaslääkäri. En tiennykään, että ammattitaito määräytyy syntymäpaikan mukaan. Olisi varmaan pitänyt vetää hirveet kiukkuangstit ja vaatia supisuomalainen hammaslääkäri, kun ne osaa aina kaiken niin täydellisesti. Ai niin, paitsi ettei ees osaa. - Ei kiitos!
... kirjoitti:
Nyt on kyllä liioittelun makua. Megaklinikan www- sivuilla on erihintaisia varausaikoja, hintahaarukkana 2,99 - 19,60. 19,60 on kaikista kallein ja halvempia löytyy, joten ei voi sanoa, että aina maksaa ajanvarauksesta vähintään 19,60 euroa.
Kävin kyseisen puljun sivuilla katsomassa, ja myönnettäköön, tällä viikolla ja viikolla 31 on vain 19,60 euron hintaisia aikoja, mutta viikosta 32 eteenpäin on jo huomattavasti halvempia 9,60 - 12,60 euron aikoja. Itse kävin Megaklinikalla paikkauttamassa hampaani muutama kuukausi sitten, ja silloin maksoin ajanvarauksesta vain 4,99 euroa.
" Hammaslääkärit ja hammashoitajat ovat ilmeisesti eestiläisiä tai venäläisiä, vaikka aksentti oli niin hyvää, että suomea osasivat (halpatyövoimaa?)"
Voi miten kauheeta! Käydessäni paikkauttamassa hampaani minulle osui virolainen hammaslääkäri. En tiennykään, että ammattitaito määräytyy syntymäpaikan mukaan. Olisi varmaan pitänyt vetää hirveet kiukkuangstit ja vaatia supisuomalainen hammaslääkäri, kun ne osaa aina kaiken niin täydellisesti. Ai niin, paitsi ettei ees osaa.Toisilla yksityislääkäreillä ei ajanvaraus maksa mitään. 8-D
Näennäisesti "halvat" hinnat on piiloitettu piilomaksuihin kuten tämä varausmaksu.
Eli ei yhtään halvempi kuin yksityinen hammaslääkäri.
Lisäksi Megaklinikka ei maksa varausmaksua takaisin, jos peruuttaa ajan.
Kävin kyseisessä paikassa ja teki huonon vaikutuksen. Eivät erottaneet muovipaikan ja amalgaanipaikan eroa, vaan sitä oli ihmettelemässä kaksi hammaslääkäriä. Siinä sitä istuttiin suu auki ja kaksi itä-eurooppalaista h-moilasta keskusteli hampaasta. Onneksi sentään suomen kielellä.
Halpatyövoima on halpatyövoimaa eikä sitä ole valittu ammattitaidon mukaan vaan koska halpatyövoima puhuu jollain tasolla suomea. - google kertoo
... kirjoitti:
Voi miten kauheeta! Käydessäni paikkauttamassa hampaani minulle osui virolainen hammaslääkäri. En tiennykään, että ammattitaito määräytyy syntymäpaikan mukaan. Olisi varmaan pitänyt vetää hirveet kiukkuangstit ja vaatia supisuomalainen hammaslääkäri, kun ne osaa aina kaiken niin täydellisesti. Ai niin, paitsi ettei ees osaa.Hampaan paikkaus on ilmeisesti ok? Mutta ammattitaitoa vaativa työ? Ei vaikuta olevan mitenkään halpa hammalääkäri
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/kropan-kohentajat/1853402/megaklinikka-hammaslaakariasema-kokemuksia/
- Megafani
Lärvikirjassa on ihan omallakin nimellä kirjoitettuja kommentteja: www,facebook.com/megaklinikka
- Jii-Aaa
En suosittele kenellekään.
Menin sinne paikkauttamaan hieman lohjenneen mutta täysin oireettoman hampaan. He tekivät paikkauksen niin huonosti että siitä seurasi jatkuva tulehdus ja särky. Toisella ja kolmannellakaan käynnillä he eivät saaneet korjattua tilannetta, vaan halusivat lähettää hampaanpoistoon muualle, omalla kustannuksellani.
Toisin sanoen, mokasivat mutta eivät suostu hoitamaan asiaa loppuun. Missään tapauksessa ei olisi tullut tulehdusta ja särkyä ilman Megaklinikalla käyntiä eikä hammasta olisi tarvinnut poistaa. - k2o
Ihan sama on silikonirintojen kanssa. Halvalla esim. Virosta saa vain sairauksia yms. ja korjaus maksaa moninverroin enemmän. Itsellä ei ko. paikasta kokemuksia, mutta en edes halua ottaa riskiä vaan maksan mielummin sen 200 oikealle hammaslääkärille.
Kävin tänään .
Lääkäri oli todella kiireinen ja huonolla tuulella
hommat hoidettiin kovalla vauhdilla .
yhden hampaan paikkaus 150 e yhteensä kallis mun makuun.
ammattitaidotonta ja erittäin huono palvelu.
en mene enää ikina.
surkea
syvältä koko paikka- iivi3
Minulla oli Megaklinikalla vastassa nuori hammaslääkäri (opiskelija??), jonka mukaan minulla oli 5 reikää. En antanut paikata "reikiä" samalla kertaa. Menin käynnin jälkeen julkiselle puolelle, ja siellä röntgenkuvassa näkyi 1 alkava reikä, ei siis yhtään valmista reikää. Laitoin hammaslääkärin toiminnasta valituksen Megaklinikalle, ja sieltä luvattiin pyytää minut uudestaan tutkimukseen, mutta siihen asia jäi. Vuoden kuluttua kyselin, miksei minuun oltu yhteydessä ja jälleen luvattiin, että joku johtava lääkäri soittaa. Soittoa ei ole kuulunut tähän päivään mennessä...
- Ei koskaan enää
Muutama käynti Megaklinikalla. Selvinnyt jälkeenpäin useita hoitovirheitä. Hammaslääkäri mm.porannut juurikanavaan ja todennäköisesti hampaanpoisto edessä. Laskutus ei lähelläkään terveyskeskushintoja. Täysin saman toimenpide maksoi kolme kertaa terveyskeskusta enemmän. Reklamaatio hoitovirheestä tuotti vain pahoittelut, ei muuta. Ei enää koskaan Megaklinikalle.
- Älkää menkö
Älkää hyvät ihmiset menkö kyseiselle klinikalle. Iteäni onneksi varoitettiin ennen kun menin. Hoito todella ala-arvoista, vaimoltani paikattiin kaksi hammasta, ja alle kahden viikon paikat tippu. Kaverini sai juurihoitoa jonka jälkeen tulehtui koko alaleuka, eli tuskimpa kannattaa mennä.
- VOIVITTTU
Yleensä en käy tämmösissä avautuu mut nyt rupes vituttaa nii paljo että oli pakko tulla! Kävin meidanklinikalle kun ajattelin että "halpa", neljä reikää ne paikkas ja sano että JOKAISESSA viisauden hampaassa on reikiä, että ne ois joka poistettava tai paikattava, suositteli poistoa kahella eri kerralla. No, meninpä sitte yksityiselle ku ajattelin etten nuoren ulkomaalasen anna niitä viisaudenhampaita poistaa, niin yksityisellä sanottiin että kaikki viisauden hampaat on iha hyvässä kunnossa ja niille ei tarvitse tehä mitään! ELI VOI VITTU MELKEE ANNOIN NIITTE POISTAA MUN 4 TERVETTÄ HAMMASTA VITTU!!! JOO HALVAT HINNAT PASKANMARJAT NE KEKII OMIA REIKIÄ SINNE!!!! Mietityttää vaa et montakoha reikää mula oikeesti oli ku ne 4 ehti sielä paikata.. En kyllä ikinä mee enää noihi "halpa" hammaslääkäreihi ku en näköjää ainoo ketä on kusetettu yllä olevien kommenttien perusteel...
- potilas3
Hei, voisitko lisä kertoa hinta kusetuksesta? Minulla on riita Meidänkliinikan kanssa just laskutuksesta?
- ...
"Kävin meidanklinikalle"
Mikä on "meidanklinikka"?
"yksityisellä sanottiin että kaikki viisauden hampaat on iha hyvässä kunnossa ja niille ei tarvitse tehä mitään"
Kariesdiagnostiikka ei ole ihan niin yksinkertaista kuin näköjään luulet. Mitäpä jos tuo jälkimmäinen yksityinen hammaslääkäri olikin väärässä, eikä osannut huomata pitkälle edenneitä karieksia? Eivät ne viisaudenhampaasi voi täysin terveitä ainakaan olla, kun "nuori ulkomaalainen" niissä jotain havaitsi. - Voivittt
Kirjoitappa googleen vaikkapa meidanklinikka niin selviää? Jos ei silti aukea niin se on hammaslääkäri.
No enhän tuota voi tietystikkään tietää kumpi on oikeassa, mutta oma järki sanoo, että luotan mieluummin n. 35? vuotiaaseen yksityisellä työskentelevään hammaslääkäriin kuin vähän reilu 20 vuotiaaseen.. Luulisi sillä yksityisellä kumminki sen verran kokemusta olevan :DD
"Kariesdiagnostiikka ei ole ihan niin yksinkertaista kuin näköjään luulet" , enhän mä tässä itse mun hampaita ole tutkinut ja päätelmiä tehnyt, vaan ammattilaisten vastaanotolla käynyt? - Ikäkysymys?
On monia mahdollisuuksia mistä voi olla kysymys, kun potilas ei voi suoraan nähdä eikä todeta mistä on kysymys, vaan täytyy yrittää uskoa kertojaa. Tuskinpa se on pelkästään ikäkysymys?
- Huono kokemus
Itse kävin poistattamassa viisaudenhampaan noin vuosi sitten Kampin Megaklinikalla. Röntgen- kuvaus oli yhtä outo kokemus kun monella muulla. "Ammattilainen" hihitteli vieressä ja ihmetteli miten se kone nyt toimiikaan.
Odottelin hammaslääkärintuolissa tovin ennen kun lääkäri tuli jututtamaan ja syömään samalla mandariinia viereeni. Olin jo siinä vaiheessa saanut niin epäammattimaisen kuvan koko touhusta, että jännitin hampaanpoistoa todella paljon. En luottanut ollenkaan lääkärin ammattimaisuuteen ja jouduin paniikkiin. Itkin ja tärisin tuolissa kun lääkäri ja apulainen tuijottivat minua suu auki tekemättä mitään. Operaatiota kuitenkin jatkettiin ja lääkäri lupasi kertoa vaihe vaiheelta mitä oli tekemässä. Tämä kuitenkin unohtui hyvin äkkiä. Onneksi koko kokemus oli nopeasti ohi, mutta sinne en mene enää ikinä uudestaan! - Bambinoo
En suosittele Megaklinikkaa kenellekään! Olen nyt kahteen kertaan joutunut käydä korjauttamassa samaa paikkaa. Ensimmäinen lääkäri korjautti paikkaa niin että tilanne meni vaan huonommaksi ja lisäksi hän teki paikasta niin teräväreunaisen, että kieli oli verellä. Huomautin vielä teräväreunaisuudesta heti paikkauksen jälkeen ja lääkäri muka hioi sitä, mutta ihan yhtä terävä se oli kuin ennenkin. Valitin asiasta asiakaspalveluun, mutta heidän vastauksensa oli vaan, että "varaa uusi aika". No, siinähän se firma pyörii mukavasti, kun pistetään asiakas aina uudelleen hoitamaan samaa paikkaa, laskut juoksee. Törkeää mielestäni ja olen päättänyt että ikinä ennen en mene tuohon paikkaan. Viimeksikin paikkasivat neljä reikää ja jälkeenpäin olen miettinyt oliko ne reiät muka todella niin isoja että oli pakko paikkauttaa. Yleensä minulla ei reikiä ole juuri ollut.
- Mitä järkeä?
Etuhampaan lohkeama korjattiin muovilla ja korjattiin taas uudelleen muovilla, kun sama paikkaus lähti irti muutaman viikon sisään. Kolmannella kerralla korjautin saman hampaan eri hammaslääkäriasemalla eli maksoin kaksi kertaa saman työn, toisen korjauksen tekivät veloituksetta. Nyt oli varattu aika jossa oli tarkoitus tehdä suurempi operaatio kerralla, mutta sovittu hinta olisi muuttunut joten peruin ajan. Tuli lasku peruuttamattomasta ajasta, joka on siirretty suoraan toiselle firmalle 'perittäväksi'? Semmoinen venäläinen firma ....
- Mitä järkeä?
Siis kysymys on Meidänklinikka Oy:stä
- rouva72mk
Älkää missä nimessä menkö Meidänklinikaan! Katsokaa kuinka paljon negatiivistä palautetta toiminnasta.
Ajatteletteko että just teille osu onni ja ne onnistuvat? Niin minäkin ajattelin.
Mutta todellisuus ihan toinen.
Toki joku voittaa lotto joten onni voi osu sinunkin.
Minulle tuli tosi kalliiksi ja laatu on tosi huono.
Halvat hinnat se on vain mainos! Uskokaa pois.
Itsekin olen Venäläinen mutta tämöistä toiminnasta hävettää!
Ne ovat todennäköisesti Virolaiset, luulen. Alkuperasta en tiedä mutta HUJAREITA se on taku varma. - netti--
varaa netistä
- Monta tonnia
Megaklinikka tosiaan käyttää opiskelijoita ja vastavalmistuneita hammaslääkäreitä. En enää suostu juurihoidon koekaniiniksi. Jatkossa erikoishammaslääkäri sanoi, että vaativat juurihoidot on syytä jättää tosiammattilaisen tehtäväksi. Olen kokenut kantapään kautta, että asiakas maksaa viulut!
- Turhaan järkytetty
Menin Megaklinikalle koska alaetuhampaasta oli pala lohjennut. Nuori mieshammaslääkäri, joka puhui nopeasti ja itsevarmasti kuin sotilas, tarkasti hampaani, ja päästi suustaan heti jotain sellaista että olisin pudonnut siltä tuolilta jos mahdollista. Eli että paitsi se etuhammas on mätä ja täytyy poistaa, myös joukko muta hampaita ovat tulehtuneet ja poistettava. Hän esitti siis ensin, että aletaan heti kiskomaan, mutta sitten toimintasuunnitelma vaihtui niin, että aletaan juurihoitaa aluksi kolmea hammasta. Otettiin myös röntgenkuva, josta toisella kerralla tuli jotenkin välttävä. Kun ilmoitin että minun täytyy sulatella asiaa vähän aikaa ennen radikaaleja toimenpiteitä, hän kutsui paikalle vanhemman kollegansa, joka ehdotti, että menisin heidän ehdottamaansa hammasklinikkaan, joka on heidän yhteistyökumppaninsa, ja jossa kuulemma ollaan perempia spesialisteja tekemään hoitosuunnitelmaa. En tietenkään mennyt sinne vaan riippumattomaan hamashoitolaan. Siellä nuori, rauhallinen ja asiallinen naishammaslääkäri katsoi hampaita ja kuvia ja totesi, ettei kuvasta voi mistään tulehduksista tehdä johtopäätöksiä sen heikkolaatuisuuden vuoksi, eikä sellaisista näy merkkejä muutenkaan. Paitsi että sitä etuhammasta, josta isekin tajusin ettei se ole hyvässä kunnossa, hän alkoi juurihoitaa, ei poistaa. Eli siellä hoidatan hampaani. Älkää ikinä menkö Megaklinikalle: Heille se on pikkujuttu tuhota hampaistonne, mutta itsellenne ei. Korvausten saanti voi sitten olla vaikeaa, saati hampaiden takaisin saanti. Tullessani Megaklinikalta tuntui että olen nähnyt pahaa unta, mutta sitä se olikin onneksi.
- asddas432
Fiestasta olen ite muutaman kerran tilannu, sekä tytölleni että itselleni, ihan suht edullisia on ja tosi kauniita, kauniimpia vielä luonnossa kuin kuvissa. Tässä niiden nettisivut: www.weddingdressesmore.com
- KipuaLiikaa
Juu itsekin olen nyt menossa kolmatta kertaa Megaklinikan opiskelijoiden törkittäväksi... yksi hammas vihloo ja se ei lopu. He tuhersivat myös kahta muuta hammasta ja ensimmäisen kerran jälkeen vihloi kolmea hammasta. Luulen että työntekijät ovat aloittelijoita/opiskelijoita joilla ei ole oikeasti kokemusta alalta.
En voi suositella kenellekään :( - Malina
Kirjoitin nämä omat kokemukseni jo eräälle toiselle aiheen palstalle, mutta laitan nyt tännekin, josko saisi lisää lukijoita:
Kävin sylsyllä 2013 Megaklinikalla Grouponin tarjouksen perusteella hammaskiven poistossa. Hintaan sisältyi myös hammaslääkärin tarkastus. Suuhygienisti oli hyvä ja hinta oli tarjouksella todella edullinen hammaskiven poistosta.
Hammaslääkärin tarkastuksessa kuitenkin ilmeni, että minulla on kolme akuuttia paikkausta tarvitsevaa reikää. Kysyivät paikataanko heti. Olisihan se ollut siinä kätevästi, mutta sanoin kuitenkin ei, kun ruudulla näkyi myös operaatioiden yhteishinta 170 €, johon ei vain näin yllättäen ollut varaa.
Kävin tänään asian tiimoilta kunnallisella puolella Espoossa tarkistuttamassa tilanteen, kun huolestutti, että reiät vaan kasvaa vaikka mitään varsinaisia oireita niistä ei ole ollut. Lääkäri tarkasti hampaat huolella tietäen tämän syksyinen käyntini yksityisellä puolella ja otti hampaista vielä varmistuakseen röntgenkuvat, jotka myös itse näin. Kaiken päätteeksi lääkäri totesi, ettei kyllä nyt löydä mitään paikattavaa ja ihmetteli itsekin, mistä Megaklinikalla oli tähän tulokseen päästy. Kehui hampaitani ja pyysi tarkistuttamaan hampaani jatkossa 2-3 vuoden välein.
Minulla on aina ollut hyvät hampaat ja aikanaan vain yksi pieni reikä paikattu lukioikäisenä. Olen entisestään vaan parantanut vuosien kuluessa hammashuoltoani ja ihmettelinkin, mistä yhtäkkiä olisi alkanut reikää tuolla määrällä hampaisiin pukkaamaan. Eikö tosiaan mitään oireitakaan ollut.
Näinköhän tuo on vain Megaklinikan tapa pitää tarjoustuotteiden katteet kunnossa...? Huolestuttavaa! Käydä sitten repimään turhaan auki terveitä hammaskiilteitä ja aloittaa paikkauskierre. Asiakkaista, asiakkaita...- Aviin ilmoitus!
Tehkää näistä ilmoitus aluehallintaviranomaisille, niin minäkin tein. Nämä huijarit pitää saada kuriin, minulla ihat samat kokemukset kuin Malinalla.
- gigaklinikka
Kerran kävin hammaskiven poistossa tuolla ja ei ollut mitään valittamista. En kyllä tuonne varmaankaan lähtisi mitään isompaa remonttia tekemään, mutta perusoperaatioiden hintalaatusuhde on kohdallaan, etenkin jos nappaa alennuksen täältä: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/megaklinikka/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657