Täsmäytyspäivä

Seppo

Jos osakkeella on täsmäytyspäivä 5.5.2004 .. milloin voin aikaisintaan myydä osakkeet pois ja saada osingon?

8

2306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 95% varma tieto

      luulen että 5.5 voit jo myydä ja saada silti osingon. mun tietääkseni ratkaisevin päivä on se yhtiökokouspäivä, kun on osake silloin hallussa niin osinko napsahtaa. näin mulle kävi ja itekin myin täsmäytyspäivänä.

      • seppo

        eikös ton täsmäytyspäivän idea oo just että katotaan keillä on osakkeita? eikä yhtiökokouspäivä liity mitenkään tähän ...


      • osingon
        seppo kirjoitti:

        eikös ton täsmäytyspäivän idea oo just että katotaan keillä on osakkeita? eikä yhtiökokouspäivä liity mitenkään tähän ...

        yhtiökokous on se päivä kun ne kattoo kellä osake on hallus..se ratkaisee, näin se on..sen jälkeenhän aina kurssikin lähtee laskuun.


    • BRAB

      ...on että viimeistään yhtiön kokouspäivään mennessä on osake omistuksessa. Yhtiökokouspäivän jälkeisenä päivänä eli irtoamispäivänä osinko irtoaa osakkeesta.

      Osakkeen voi myydä heti irtoamispäivänä saadakseen osingon.

    • tsa

      silloin myynti kirjautuu arvo-osuustilille täsmäytyspäivää seuraavana päivänä (selvitysaika kolme päivää, T 3). Yleenäsä täsmäytyspäivä on kolme päivää yhtiökokouspäivän jälkeen, joten yleensä pätee se, että voit myydä osakkeen yhtiökokouspäivää seuraavana päivänä ja saat silti osingon.

    • Seppo

      Olitte näköjään oikeessa. Yhtiökokouspäivän jälkeisenä päivänä tipahti 6% ... Mutta tuo tapahtuu vissiin aina niin nopeesti ettei kukaan ehdi kelkkaan...

      • BRAB

        ...kerralla eli ensi kevääänä voi etukäteen katsoa vaikka hexin sivuilta tai kauppalehden sivuilta (myös sanomalehtiversiona, jos ole rekisteröitynyt nettikauppalehteen)osinko-aikataulut jossa näkyy irtoamispäivä,täsmäytyspäivä ja maksupäivä. Sitten tietty osingon määräkin.

        Ja sitten tietty kun alkaa tilinpäätösjulkaisukausi niin kannattaa seurata niitä koska niissäki näkee sitten ehdotettuja osinkoja ja yhtiökokouspäiviä.


      • jurpo

        Joka kevät on eri palstoilla vähintään 5 'neroa', jotka ovat keksineet helpon tavan rikastua:

        Napataan osingot ja myydään ennen hinnan tippumista.

        Tämä vaan kun ei valitettavasti onnistu. Illalla hinta on korkea, ja se joka ostaa viimeisenä illalla sen kalliin osakkeen, saa osingon. Aamulla hinta on sitten tippunut n. osingon verran, eli se osingon saaja ei saa myytyä osaketta kalliilla hinnalla.

        No ensi keväänä taas uudet tollo-pelottomat kyselee samaa asiaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe