Mikä lääkitys teillä on??

Punkero :(

Minulle on määrätty fluoksetiini-lääke, jonka aloitan tänään.
Te joilla on lääkitys, miten se on toiminut?
Millaisia sivuvaikutuksia olette huomanneet?
Kuinka nopeasti lääke alkoi vaikuttaa ja millaisia tuloksia olette saaneet sen avulla?
Kuinka kauan olette käyttäneet lääkitystä.

Siis aloitan tänään elämäni ensimmäistä kertaa tämänkaltaista lääkitystä, ylipainoa on kymmeniä kiloja, eikä ruokailu pysy hallinnassa :(
Monenkaltaisia ajatuksia pyörii mielessä ja toisten kokemuksista olisi suunnattomasti apua.

3

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.

hyvin toimii, olen nyt ollut ahmimatta yli 2 kk ja painoa on tipahtanut liki 20 kg (on varaa mistä tippua!). Alussa oli päänsärkyä ja huimausta, siis lääkkeestä, sekä kuvotusta, menivät parissa viikossa ohitse.

Terapiassa käyn kerran viikossa. (ja syömishäiriöissä tuo lääkitys on sitten aina korkea-annoksinen, toki aloitetaan matalalla annoksella, mutta nostetaan sitten ajan kanssa)

Tsemppiä!

ps. osasyy painon tippumiseen on myöskin hyvään hoitotasapainoon saatu kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys

• punkero :(

Aloitin tunnollisesti lääkityksen, saa nähdä kuin käy.
        Alitajunnassa pelko, että ei kai tässä vaan käy niinpäin, että lääke toimiikin nurinkurisesti...
        musta tulee tuorekurkku, turvonnut plösö!!!
        Kuitenkin tää on mieli-ala lääke, toisillehan voi käydä niin.
        Eilen otin eka annoksen ja tänään toisen, viime yönä valvoin monta tuntia....ei nukuttanut ei yhtään, kuitenkin olen tänään virkeä ja pirteä.
        Outoa, ruoka ei pyöri koko ajan mielessä....nälkä, mitä syön...mitä seuraavaksi.
        Tietysti tämä on mielikuvaa, ei mikään lääke voi vaikuttaa heti, uskon kuurin alkavan tehota viikon parin päästä.
        Nyt siis vaan pelottaa, etten ala turvota kuin pullataikina, olen tarpeeksi paksu muutenkin.

• Punkero :(
        punkero :( kirjoitti:

Aloitin tunnollisesti lääkityksen, saa nähdä kuin käy.
        Alitajunnassa pelko, että ei kai tässä vaan käy niinpäin, että lääke toimiikin nurinkurisesti...
        musta tulee tuorekurkku, turvonnut plösö!!!
        Kuitenkin tää on mieli-ala lääke, toisillehan voi käydä niin.
        Eilen otin eka annoksen ja tänään toisen, viime yönä valvoin monta tuntia....ei nukuttanut ei yhtään, kuitenkin olen tänään virkeä ja pirteä.
        Outoa, ruoka ei pyöri koko ajan mielessä....nälkä, mitä syön...mitä seuraavaksi.
        Tietysti tämä on mielikuvaa, ei mikään lääke voi vaikuttaa heti, uskon kuurin alkavan tehota viikon parin päästä.
        Nyt siis vaan pelottaa, etten ala turvota kuin pullataikina, olen tarpeeksi paksu muutenkin.

neljäs päivä menossa lääkityksellä, mieli vähän sitä ja tätä.
        Perjantaina ja lauantaina en voinut olla syömättä karkkia, jotka ostin nuorisolle, niille ei maistuneet....
        väärää merkkiä ostin, minua ne häiritsivät ..... suorastaan ilkkuivat pöydällä.
        Siinä ei niitä ole enää, joten ei tee mieli makeaa.
        Oikeastaan minulla ei tee lainkaa mieli makeaa, joku ihmeen pakkomielle oli vaan ne syödä pois, kerta ei muille kelvannut.
        Yksi ainut yö oli jolloin uni hakusessa,nyt olen nukkunut vähän liiankin hyvin.
        Ruoka ja jatkuva syöminen ei sillai ole jatkuvasti mielessä tai siis ainakin pakkomielteinen syöminen on jäämässä pois, ei kuola valu kun jääkaappiin katsoo!!!
        Puntaroida en ole uskaltanut, ei tässä niin monta päivää ole vielä mennyt, että mitään puntari kertoisi mieltä ylentävää.

Olisi tosi kiva, jos jollain on tämänhetkisiä tai menneitä kokemuksia....
        olisi mukava vaihtaa kuulumisia, koskas en varmasti ole ainut punkero joka samankaltaista lääkitystä käyttää ja yrittää tapella ruokaholismia vastaan......siltä tämä minusta tuntuu, pakkomielteinen himo ruokaan--> ruokaholisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe