Mikä lääkitys teillä on??

Punkero :(

Minulle on määrätty fluoksetiini-lääke, jonka aloitan tänään.
Te joilla on lääkitys, miten se on toiminut?
Millaisia sivuvaikutuksia olette huomanneet?
Kuinka nopeasti lääke alkoi vaikuttaa ja millaisia tuloksia olette saaneet sen avulla?
Kuinka kauan olette käyttäneet lääkitystä.

Siis aloitan tänään elämäni ensimmäistä kertaa tämänkaltaista lääkitystä, ylipainoa on kymmeniä kiloja, eikä ruokailu pysy hallinnassa :(
Monenkaltaisia ajatuksia pyörii mielessä ja toisten kokemuksista olisi suunnattomasti apua.

3

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.

hyvin toimii, olen nyt ollut ahmimatta yli 2 kk ja painoa on tipahtanut liki 20 kg (on varaa mistä tippua!). Alussa oli päänsärkyä ja huimausta, siis lääkkeestä, sekä kuvotusta, menivät parissa viikossa ohitse.

Terapiassa käyn kerran viikossa. (ja syömishäiriöissä tuo lääkitys on sitten aina korkea-annoksinen, toki aloitetaan matalalla annoksella, mutta nostetaan sitten ajan kanssa)

Tsemppiä!

ps. osasyy painon tippumiseen on myöskin hyvään hoitotasapainoon saatu kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys

• punkero :(

Aloitin tunnollisesti lääkityksen, saa nähdä kuin käy.
        Alitajunnassa pelko, että ei kai tässä vaan käy niinpäin, että lääke toimiikin nurinkurisesti...
        musta tulee tuorekurkku, turvonnut plösö!!!
        Kuitenkin tää on mieli-ala lääke, toisillehan voi käydä niin.
        Eilen otin eka annoksen ja tänään toisen, viime yönä valvoin monta tuntia....ei nukuttanut ei yhtään, kuitenkin olen tänään virkeä ja pirteä.
        Outoa, ruoka ei pyöri koko ajan mielessä....nälkä, mitä syön...mitä seuraavaksi.
        Tietysti tämä on mielikuvaa, ei mikään lääke voi vaikuttaa heti, uskon kuurin alkavan tehota viikon parin päästä.
        Nyt siis vaan pelottaa, etten ala turvota kuin pullataikina, olen tarpeeksi paksu muutenkin.

• Punkero :(
        punkero :( kirjoitti:

Aloitin tunnollisesti lääkityksen, saa nähdä kuin käy.
        Alitajunnassa pelko, että ei kai tässä vaan käy niinpäin, että lääke toimiikin nurinkurisesti...
        musta tulee tuorekurkku, turvonnut plösö!!!
        Kuitenkin tää on mieli-ala lääke, toisillehan voi käydä niin.
        Eilen otin eka annoksen ja tänään toisen, viime yönä valvoin monta tuntia....ei nukuttanut ei yhtään, kuitenkin olen tänään virkeä ja pirteä.
        Outoa, ruoka ei pyöri koko ajan mielessä....nälkä, mitä syön...mitä seuraavaksi.
        Tietysti tämä on mielikuvaa, ei mikään lääke voi vaikuttaa heti, uskon kuurin alkavan tehota viikon parin päästä.
        Nyt siis vaan pelottaa, etten ala turvota kuin pullataikina, olen tarpeeksi paksu muutenkin.

neljäs päivä menossa lääkityksellä, mieli vähän sitä ja tätä.
        Perjantaina ja lauantaina en voinut olla syömättä karkkia, jotka ostin nuorisolle, niille ei maistuneet....
        väärää merkkiä ostin, minua ne häiritsivät ..... suorastaan ilkkuivat pöydällä.
        Siinä ei niitä ole enää, joten ei tee mieli makeaa.
        Oikeastaan minulla ei tee lainkaa mieli makeaa, joku ihmeen pakkomielle oli vaan ne syödä pois, kerta ei muille kelvannut.
        Yksi ainut yö oli jolloin uni hakusessa,nyt olen nukkunut vähän liiankin hyvin.
        Ruoka ja jatkuva syöminen ei sillai ole jatkuvasti mielessä tai siis ainakin pakkomielteinen syöminen on jäämässä pois, ei kuola valu kun jääkaappiin katsoo!!!
        Puntaroida en ole uskaltanut, ei tässä niin monta päivää ole vielä mennyt, että mitään puntari kertoisi mieltä ylentävää.

Olisi tosi kiva, jos jollain on tämänhetkisiä tai menneitä kokemuksia....
        olisi mukava vaihtaa kuulumisia, koskas en varmasti ole ainut punkero joka samankaltaista lääkitystä käyttää ja yrittää tapella ruokaholismia vastaan......siltä tämä minusta tuntuu, pakkomielteinen himo ruokaan--> ruokaholisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      24
      2655
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      40
      2312
    3. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1298
    4. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      299
      1221
    5. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      976
    6. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      957
    7. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      75
      862
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      73
      833
    9. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      175
      793
    10. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      93
      772
    Aihe