TOP 10 Amis viritykset

Laatta lentää

http://www.nettivene.com/moottorivene/vator/387648

Tainnut löytyä jostain vintiltä vanha tarjotin ankan nokan aihioksi. Hyppäisin varmaan ankkurin kaveriksi pohjaan, jos olisin onnistunut tekemään noin helvetin ruman virityksen muuten ok veneeseen.

54

2208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuSe

      että kuljettaja tai joku veneessä matkaava on liikuntarajotteinen ja tuolla lisukkeella on hyvin
      paljon enemmän käytännön merkitystä kulkemisen helpottajana kuin se että se olisi jollekin ulkopuolisen silmille tarkoitettu koriste.

      • Skärgårdensfiskare

        Sehän on meidän perkuulauta, joka lähti omille teilleen v. 2003 loppiaisen merennousussa. Saa palauttaa Emäsaloon. (Stor Ö när Borgå)


      • Niin huomaat että tuo itse asiassa vaikeuttaa liikkumista, kaiteesta ei yletä ottamaan kiinni, enkä ainakaan itse haluaisi tasapainotella tuolla ulokkeella muutenkin herkkäliikkeisessä venemallissa.


    • Tosin omistaja taitaa olla aika rakastunut siihen (kuvien määrästä päätellen).

      Muutenhan tuo vene vaikuttaa asialliselta, mutta itse en maksaisi tuota hintaa elinkaarensa lopussa olevalla Mercarilla varustetusta veneestä.

      • irvailko

        Ette tainneet tietää, että juuri kyseistä venettä on käytetty EU:n pyöriäistarkkailijan tukialuksena. Tarkoitukseen suunnitelulta platformilta on roikuttu valjaissa eteenpäin ja pikkuvalaaseen on ollut tarkoitus havaittaessa kiinnittää EU:n keltainen korvamerkki nautaeläinten tyyliin. Minun tietojeni mukaan yhtään merkintää ei koskaan ole suoritettu, yksi pyöriäinen mahdollisesti havaittiin, mutta sillä ei vaikuttanut olevan korvaa mihin läpyskän olisi voinut edes yritää kiinnittää. Platfomin ainoaksi käyttötarkoitukseksi jäikin toimiminen juustotarjottimena 2004 EU:n pyöriäistarkkailijoiden kansainvälisessä kesäjuhlassa Korpoströmissä.


      • Sehän onkin varustettu elinkaarensa lopussa olevalla Yammulla, pyydän anteeksi..


      • kuutsalonpoika
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Sehän onkin varustettu elinkaarensa lopussa olevalla Yammulla, pyydän anteeksi..

        Ei ole Yamahalle mitään.


      • uhukjl
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Ei ole Yamahalle mitään.

        Maalais-pölhöläiset täällä keskittyy taas olennaiseen. Tällä energiamäärällä lama olis taitettu jo vuosi sitten.


      • 12
        uhukjl kirjoitti:

        Maalais-pölhöläiset täällä keskittyy taas olennaiseen. Tällä energiamäärällä lama olis taitettu jo vuosi sitten.

        Jos teillä turvenuijilla ei olis siellä korvessa internettejä ja tietokoneita, niin ei olis lamaa kun ei kaikkien puunhalaajien elämistä tarvis rehellisten työntekijöiden maksaa.


      • tarkkailija88
        12 kirjoitti:

        Jos teillä turvenuijilla ei olis siellä korvessa internettejä ja tietokoneita, niin ei olis lamaa kun ei kaikkien puunhalaajien elämistä tarvis rehellisten työntekijöiden maksaa.

        uppoumapaatin minkä hyttinä on bussin kori. sellainen "pyöreämallinen" jostain 60-luvulta vielä...
        venelehdessä vai olikohan se purje ja moottori-lehti, oli joskus kauan sitten (70-luvulla) kuvakilpailu rumimmista veneistä. vieläkin muistelen kauhulla.


      • kuutsalonpoika kirjoitti:

        Ei ole Yamahalle mitään.

        melkein 20 vuotta vanha raakavesijäähdytteinen moottori, alkaa kyllä hilajlleen olemaan elinkaarensa päässä.

        Ja Yamahan sisäperämoottorit eivät ole koskaan saavuttaneet mitään suurempaa kansansuosiota, rehellisesti sanottuna aloittajan kommentoima vene on ensimmäinen vene johon olen törmännyt jossa on "aikuisten oikeasti" sellainen moottori.

        Ja koska moottori on harvinainen, niin varaosahinnat saattavat olla pilvissä (ja toimitusajat pitkiä), eikä tarvittavaa tieto-taitoa välttämättä löydy jos/kun vetolaitetta pitää huoltaa tai korjata. Hinta-ajatus perustuu omiin kokemuksiin Keskon hinnoittelusta, ja loput ovatkin kokemusperäisiä kokemuksia muista harvinaisista moottoreista (myös kyseisen "pikku firman" muista marginaalituotteista).


      • .,350350..
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        melkein 20 vuotta vanha raakavesijäähdytteinen moottori, alkaa kyllä hilajlleen olemaan elinkaarensa päässä.

        Ja Yamahan sisäperämoottorit eivät ole koskaan saavuttaneet mitään suurempaa kansansuosiota, rehellisesti sanottuna aloittajan kommentoima vene on ensimmäinen vene johon olen törmännyt jossa on "aikuisten oikeasti" sellainen moottori.

        Ja koska moottori on harvinainen, niin varaosahinnat saattavat olla pilvissä (ja toimitusajat pitkiä), eikä tarvittavaa tieto-taitoa välttämättä löydy jos/kun vetolaitetta pitää huoltaa tai korjata. Hinta-ajatus perustuu omiin kokemuksiin Keskon hinnoittelusta, ja loput ovatkin kokemusperäisiä kokemuksia muista harvinaisista moottoreista (myös kyseisen "pikku firman" muista marginaalituotteista).

        jammun sisäperäkuutoset ja kasit ovat letukan koneita,joten siinä ei vielä haukata patonkia,kun perusosia saa järkevään hintaan ja kokonaisia koneitakin. mutta vetolaitteet ja marinointiosat on aivan oma lukunsa sitten.Ja eräs tuttu kysäisi keskolta jotta mitäs maksais kannentiivisteet toho 230hv jammuun(chevyn 305)... ensin oli että ei saada ja sitten kun saadaan niin menee aikaa ja maksaa yli 400e!!!! näin sitä kansaa huijataan. samat tilkkeet us-partsissa n.100e


      • kuutsalonpoika
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        melkein 20 vuotta vanha raakavesijäähdytteinen moottori, alkaa kyllä hilajlleen olemaan elinkaarensa päässä.

        Ja Yamahan sisäperämoottorit eivät ole koskaan saavuttaneet mitään suurempaa kansansuosiota, rehellisesti sanottuna aloittajan kommentoima vene on ensimmäinen vene johon olen törmännyt jossa on "aikuisten oikeasti" sellainen moottori.

        Ja koska moottori on harvinainen, niin varaosahinnat saattavat olla pilvissä (ja toimitusajat pitkiä), eikä tarvittavaa tieto-taitoa välttämättä löydy jos/kun vetolaitetta pitää huoltaa tai korjata. Hinta-ajatus perustuu omiin kokemuksiin Keskon hinnoittelusta, ja loput ovatkin kokemusperäisiä kokemuksia muista harvinaisista moottoreista (myös kyseisen "pikku firman" muista marginaalituotteista).

        Sillä olen itse törmännyt vain makeavesijäähdytteisiin Yamahan sisäperiin, mm. valtion kalustossa. Ja makeavesijäähdytteinen tämä keskustelun pohjanakin oleva on, ainakin myyjän mukaan.
        Se on totta, että täällä peräpohjolan marginaalimarkkinoilla Yamaha on pienellä markkinaosuudella, oisko maahantuojasta kiinni? Maailmalla se on paljon suositumpi. Ja varaosatkin kannattaa hankkia sieltä.
        Vetolaitteesta sen verran, että se on muutaman pykälän Volvon aquamatikkia kehittyneempi, varustettu hydraulivaihteistolla (samanlainen kuin isommissa meridieseleissä, tunnetaan myös nimellä merikytkin). Ja mahdollinen korjaaminen vaatii enemmän tietotaitoa kuin normaalilla volvo/perämoottorikorjaajalla on. Toisaalta kytkin antaa pieniä osumia anteeksi, ja vaihteet kytkeytyvät hienostuneen samettisesti.


      • B. Falcon
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Sillä olen itse törmännyt vain makeavesijäähdytteisiin Yamahan sisäperiin, mm. valtion kalustossa. Ja makeavesijäähdytteinen tämä keskustelun pohjanakin oleva on, ainakin myyjän mukaan.
        Se on totta, että täällä peräpohjolan marginaalimarkkinoilla Yamaha on pienellä markkinaosuudella, oisko maahantuojasta kiinni? Maailmalla se on paljon suositumpi. Ja varaosatkin kannattaa hankkia sieltä.
        Vetolaitteesta sen verran, että se on muutaman pykälän Volvon aquamatikkia kehittyneempi, varustettu hydraulivaihteistolla (samanlainen kuin isommissa meridieseleissä, tunnetaan myös nimellä merikytkin). Ja mahdollinen korjaaminen vaatii enemmän tietotaitoa kuin normaalilla volvo/perämoottorikorjaajalla on. Toisaalta kytkin antaa pieniä osumia anteeksi, ja vaihteet kytkeytyvät hienostuneen samettisesti.

        Tuolla lauseella: "Toisaalta kytkin antaa pieniä osumia anteeksi"?


    • zizizi2
      • 20

        Toisaalta, jos tossa trailerissa sattuis olemaan hyvät renkaat...


      • 17

        toihan on lähes valmis asuntovaunu.


    • 35

      tuollaisen tekemiseen, eikä minkään muunkaan vain rutisemiseen ja arvosteluun näillä anonyymipalstoilla.
      Olisipa mielenkiintoista nähdä oma veneesi . . . ai niin, eihän sinulla ole sellaista.

      • 34

        vastaan tähän rehellisesti, koska esitit hyvää kritiikkiä. katselin maritimin valmiita ankan nokkia, mutta eivät vaikuttaneet täysin sopiville mittasuhteisiin. reilun vuoden suunnittelun ja mallien tekemisen jälkeen teetätin oman ja täytyy sanoa, että tuli todella hyvä ja nätisti veneen mittasuhteisiin sopiva. hyvin on toiminut myös käytössä. jos kerrot veneen mallin, niin voin auttaa suunnittelussa.


      • 33
        34 kirjoitti:

        vastaan tähän rehellisesti, koska esitit hyvää kritiikkiä. katselin maritimin valmiita ankan nokkia, mutta eivät vaikuttaneet täysin sopiville mittasuhteisiin. reilun vuoden suunnittelun ja mallien tekemisen jälkeen teetätin oman ja täytyy sanoa, että tuli todella hyvä ja nätisti veneen mittasuhteisiin sopiva. hyvin on toiminut myös käytössä. jos kerrot veneen mallin, niin voin auttaa suunnittelussa.

        Eikä tuo "omakehu" myöskään ole oikein vakuuttavaa.


      • 25
        33 kirjoitti:

        Eikä tuo "omakehu" myöskään ole oikein vakuuttavaa.

        totta olen huono kehumaan. käytännön jälki ratkaisee.


    • viestikapula☺
      • 19

        onneks noi naamat oli sutattu, niin ei joudu häpeämään lähikaupassa.


      • ostan!!!

        Nyt kannattais harkita, on hintakin laskenut! 100 000 eurosta 250 euroon.

        mahtaako kuitenkaan olla katsastettu??


      • Jorma Anni Ala-Kura

        Höh. Eikö itserakennetun saa myydä vasta viiden vuoden kuluttua rekisteröinnistä? Aika bandiitti!


      • japapapapa

        voisi olettaa, että on parhaimillaan vasta-aallokossa. Pehmeetä kyytiä uskoisin.


      • jattivattipatti

        http://www.blocket.se/alvsborg/Sportbat_spit_x_29249862.htm?ca=2&w=3

        ihan kiva


      • käyttötarkoitus

        hyvä. Syväys ei varmaan ole monta senttiä.
        Ja kestää kumminkin pohjan varassa hilata matalikot yli.
        Maastoväri pintaa ja erinomainen metsästäjän vene.


      • Jorma Anni Ala-Kura kirjoitti:

        Höh. Eikö itserakennetun saa myydä vasta viiden vuoden kuluttua rekisteröinnistä? Aika bandiitti!

        Mikään laki ei kylläkään edellytä tuo rekisteröintiä.

        Ja vaikuttaa hauskalta viritelmältä, allokkoa ei varmaankaan kestä, mutta tyynessä kelissä tuollainen on oiva leikkikalu.


      • +09+09+09

        tuo ehti sitte mennä. Voi rähmä, olin saanut jo rahat kasaan ja kaikki.


      • dkpwedsw

        Nää on hauskoja... toivottavasti ei totakaan kukaan osta merelle...


      • kommments

        ja kauniit värit valittu.


      • isovesityhmämies
        dkpwedsw kirjoitti:

        Nää on hauskoja... toivottavasti ei totakaan kukaan osta merelle...

        valitettavan yleistä, että nämä rannikolla asuvat käyvät hakemassa sisävesi paatin merelle.
        Sisävesi tyypit taas tietää ettei näillä vanhoilla hinureilla ole mitään asiaa merelle.


      • 21
        isovesityhmämies kirjoitti:

        valitettavan yleistä, että nämä rannikolla asuvat käyvät hakemassa sisävesi paatin merelle.
        Sisävesi tyypit taas tietää ettei näillä vanhoilla hinureilla ole mitään asiaa merelle.

        onneks hinurit tietää, että ei hinuria merille.


    • Aarne 1
    • Sat TV:)
    • kireitä siimoja

      Ai onko täällä venepuolellakin tällaisia typeryksiä joilla on peukalo keskellä kämmentä ja keskittyvät vain kateellisuudessaan luovien ihmisten luomuksiin.
      Minä tässä aloittelen veneilyn saloihin ja mieli virkeänä hamuan ideoita oman veneen "paranteluun".
      Minusta kaikki tuollainen itsetehty on tervetullutta ja hyvinkin kiinnostavaa.

      Irvistelijöille voin sanoa että me muuthan tottakai tiedetään minkä takia joihinkin veneisiin on tehty lisäsiipiä tai muita erikoisuuksia rajoittuneitten liikkumisiin tai ihan vaan omaksi iloksi. Sekin me tiedetään että vähemmistön mollaaminen on rasismia jos se perustuu mutu-tuntumaan ....tai ainakin pitäis tietää.
      Vähän jo hävettää tulla tällaiseen porukkaan mutta onneksi on vettä "huoneistojen" välissä :).

      • juyjuyjuy

        ketjut ei ole herkkänahakaisille eikä kovin vakavamielisille. Toisten luomuksia tässä arvioidaan, vähän kriittisempääkin sävyyn, mutta tuskin tähän moni silti kovin tosissaan suhtautuu:)


      • Häpeävä
        juyjuyjuy kirjoitti:

        ketjut ei ole herkkänahakaisille eikä kovin vakavamielisille. Toisten luomuksia tässä arvioidaan, vähän kriittisempääkin sävyyn, mutta tuskin tähän moni silti kovin tosissaan suhtautuu:)

        Aivan... kateellisiksi peukalottomiksi typeryksiksi teitä sanoinkin :).


      • Hyvät naurut

        Parantelu ja jonkun leivänpaahtimen laittaminen katolle tv antenniksi ovat ihan eri asioita.



    • (/&(/&(/&
    • lkj4lkj4lk4j
      • KJGMNV

        linjakas koko perheen alus uimatasolla.


      • kova peli

        "myydän nyt tai ei koskaan"( kumpikohan tuteutuu...) ja ""Tällä uskaltaa isompiikin aaltoihin!""


    • Laituripurjehtija
      • 987987987

        huumormiehhii


      • poiPOIpoi

        tuossa mahtaa olla runkonopeus.
        Olisko Välittäjä_LKV paikalla niin laskis suuntaa antavan tuloksen.


      • TIPTIippi

        ollakkin ketju missä arvuuteltiin mitä ruokaa voi kasvattaa veneessä. Tuossa kasvihuoneessa onnistuis varmaan vaikka tomaatin viljely.


      • Hippipurjehtija
        TIPTIippi kirjoitti:

        ollakkin ketju missä arvuuteltiin mitä ruokaa voi kasvattaa veneessä. Tuossa kasvihuoneessa onnistuis varmaan vaikka tomaatin viljely.

        Köysien raaka-aineeksi tarkoitin...


      • 252526254558
        Hippipurjehtija kirjoitti:

        Köysien raaka-aineeksi tarkoitin...

        vois olla kaikkia veneessä olevia ilahduttavaa ja naurattavaa jos olis köydet omasta takaa.


    • 36

      Tää keulan leikkuulaudalla varustettu kippo on edelleen myynnissä. En mä turhaan kehunut tätä vajaa vuosi sitten kunnon amis viritykseksi. Tosta ei pääse eroon edes maksamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe