DSG on kallis virhe!

eienäänvolkkaria

Sieltä täältä on kantautunut kertomuksia DSG:n ongelmista, varovaisesti arvioiden joka 10:s laatikko on viallinen, eli ei kestä sitä mitä sen pitäisi ja loppujenkin kestävyys yli 150.000km on hyvin arveluttavaa.

Kaiken lisäksi DSG on kallis toteutus, uuden laatikon saat noin 8.000.- euron hintaan asennus päälle. Tämä siis silloin jos maahantuoja ei osallistu korjauskuluihin - pöyristyttävä hinta esimerkiksi 4-vuotiaan auton korjauskuluna!

Ilmeisestikin koko DSG:n laatikon suunnittelu on tehty alusta alkaen aivan pieleen, kallis hinta ja huono kestävyys. Fordin PowerSift laatikko maksaa uutena 3.500.- euroa asennus, joten faktaakin tälle Volkkarin kalliille toteutukselle on. Katsotaan sitten ajan kanssa, miten tuo Fordin käyttämä laatikko kestää.

62

4908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2x DSG

      kirjoitukset netissä on aina totta? Olet tosi lapsellinen jos noin ajattelet. Itselläni on nyt toinen auto jossa on DSG, eikä ole edellisessä eikä nykyisessä mitään vikaa. Edellisellä ajoin 4v/ 200 tkm. Nykyisellä on vasta 45 tkm, mutta tuskin tässäkään mitään häikkää tulee.

      • Anonyymi

        Kohta se hajoaa


    • ...

      :-) Niin ja kaikenlisäksi se DSG perustuu taikavoimiin ja ilman noituutta sellaista ei olisi voinut keksiä...Voi jeesus miten paljon paskaa mahtuu nettiin. Osta se DSG äläkä kadehdi täällä. Jos ei ole varaa niin hankia parempi työ.

    • Ei DSG

      Itsellä heräs varoituskellot soimaan, kun katselin käytettyjä Touraneita ja järjestään kaikkiin oli tehty laatikko remontti.
      Piste i:n päälle oli kun yhdessä tapauksessa vaihtoautopäällikkö kertoi laatikon vaihdetun varmuuden vuoksi, ettei vaihtotakuuaikana tulisi ongelmia. Kyseessä oli 160 tkm ajettu taksikäytössä ollut auto.
      Toki löytyi myös autoja joihin ei laatikkoon oltu tehty mitään, mutta en halunnut ottaa henkilökohtaista riskiä asiassa.

      • varmasti

      • winterkorn
        varmasti kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3500285

        Tuossa vaihteisto on kestänyt yli 200 tkm! Kyseinen yhtiö on vaihtanut kaikki Touranit pois niiden jatkuvien vikojen takia. Ajelevat nykyään ilmeisesti Avensiksilla ja Hyundai Sonatoilla.

        Volkswagen laatua, konepelti jo ruosteessa.


      • volsubolsu
        winterkorn kirjoitti:

        Volkswagen laatua, konepelti jo ruosteessa.

        Ja jos asioita katsoo vw.lasit päässä, ruostetta ei näy missään. Se ruskea on vaan väriä joka kuuluu siinä ollakin.Voi pyhä jysäys.

        Ja tästä alaspäin kun lukee niin vw.miehen tyhmyys tulee hyvin esille. Näin käännetään asiat päälaelleen itselle sopivaksi.


    • kaksoismassat jyrää

      Opelipalstalla on joku jehov... eikun dsgntodistaja aloittanut keskustelun dsg:n ylivoimaisuudesta. Opelistit ovat kuitenkin vagarenan avustuksella päätyneet seuraavaan johtopäätökseen:

      Yhteenveto:
      Vaihteiston oletettu elinikä on 4v ja alle 100tkm.

      Johtopäätös:
      DSG-vaihteistollisen auton ostajat pitää laittaa holhoukseen.

      • ,,,,,,

        teitä tojoteroja kun ainoa teidän oma kokemus jää keskustelupalstojen kertomuksiin. Itselläni on sen sijaan laaja OMA KOKEMUS tuosta vaihteistosta ja voin kertoa että ei ole ollut vikoja. Olet juuri varmaan niitä nettinörttejä jotka pitää kaikkia netissä kerrottuja juttuja 100% varmana tietona kun oma kokemus puuttuu.


      • kaksoismassat jyrää
        ,,,,,, kirjoitti:

        teitä tojoteroja kun ainoa teidän oma kokemus jää keskustelupalstojen kertomuksiin. Itselläni on sen sijaan laaja OMA KOKEMUS tuosta vaihteistosta ja voin kertoa että ei ole ollut vikoja. Olet juuri varmaan niitä nettinörttejä jotka pitää kaikkia netissä kerrottuja juttuja 100% varmana tietona kun oma kokemus puuttuu.

        En kiistä. Tunnen kyllä sellaisiakin. Mutta ei kai ne kaikki vagarenallakaan paskaa puhu. Ainakin minusta siellä on ihan asiallisiakin kirjoittajia. Kannattaa katsoa linkki
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

        Jos dsgntodistajien palstalla perustetaan keskusteluketju dsgvaihteistojen vioista niin pakko niissä volkkareitten vaihteistoissa vikojakin on olla. Vai ovatko ne volkkarikuskit siis paskanpuhujia?

        Siittä taulukosta käy muuten ilmi että joka kymmenes dsg laukee ennen kuin sillä on ajettu 150000km. Otos on 101, elikkä ei tilastollisesti luotettava. Laukeevien prosentti on minusta kumminkin aika iso. Etenkin kun ottaa huomioon että niillä kaikilla (vielä) ehjillä tuskin on ajetttu vielä 150000km:a.

        Ei. Minulla ei ole toyotaa. Ei ole ollut, ja tuskin tulee olemaankaan. Eikä ole opeliakaan.


      • 18+12=?
        kaksoismassat jyrää kirjoitti:

        En kiistä. Tunnen kyllä sellaisiakin. Mutta ei kai ne kaikki vagarenallakaan paskaa puhu. Ainakin minusta siellä on ihan asiallisiakin kirjoittajia. Kannattaa katsoa linkki
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

        Jos dsgntodistajien palstalla perustetaan keskusteluketju dsgvaihteistojen vioista niin pakko niissä volkkareitten vaihteistoissa vikojakin on olla. Vai ovatko ne volkkarikuskit siis paskanpuhujia?

        Siittä taulukosta käy muuten ilmi että joka kymmenes dsg laukee ennen kuin sillä on ajettu 150000km. Otos on 101, elikkä ei tilastollisesti luotettava. Laukeevien prosentti on minusta kumminkin aika iso. Etenkin kun ottaa huomioon että niillä kaikilla (vielä) ehjillä tuskin on ajetttu vielä 150000km:a.

        Ei. Minulla ei ole toyotaa. Ei ole ollut, ja tuskin tulee olemaankaan. Eikä ole opeliakaan.

        Tuo kyselyhän kysyy vikoja. Mikä on vika tuossa vastatessa?

        Onko vika se, että vaihteisto ei vaihda riittävän ripeästi omasta mielestäsi?
        Onko vika se, että vaihteisto nostaa dieselissä kulutusta?
        Onko vika se, että vaihteistoon joutuu vaihtaamaan öljyt?
        Onko vika se, että peruutettaessa ylämäkeen pitää käyttää kovia kierroksia?
        Onko vika se, että kaikissa ei ole vakiona autoholdia?

        Osa pitää noitakin vikoina, jollet ole ymmärtänyt.
        Itsekin käytin DSG autoni huollossa kun epäilin olevan siinä vikaa. 'Vika' siis se, että heittää vapaalle alamäessä jos nopeus on alle 30km/h ja koittaa tehdä moottorijarrutusta. Tämä on kuitenkin V6:n kyljessä ominaisuus eikä vika. Joku voi sitäkin silti pitää vikana, jos haluaa.

        Missään tuolla ei sanota, että joka kymmenes DSG vaihteisto LAUKEAA, mikä siinä on niin vaikeata joskus ajatella ja vaikka lukea mitä tuolla oikeasti on?
        Suurin ongelmahan DSG:n kanssa on mekatroniikkaan liittyvät ongelmat ja ne eivät tarkoita, että vaihteisto LAUKEAA eli on kokonaan vaihdettava uuteen.
        Ja usein tuo mekatroniikka ongelma poistuu pelkällä säädöllä tai uudella softalla. Tarkoittaako tämäkin mielestäsi, että vaihteisto on silloin LAUENNUT?

        Tätä voisi joskus oikeasti niin kuin ajatella ennen kuin provoilee turhan päiväisesti. Sitä OMAA KOKEMUSTA voisi joskus hankkia edes jostain aiheesta ennen kuin tituleeraa itse tietävänsä siitä kaiken.


      • ggg gggh
        ,,,,,, kirjoitti:

        teitä tojoteroja kun ainoa teidän oma kokemus jää keskustelupalstojen kertomuksiin. Itselläni on sen sijaan laaja OMA KOKEMUS tuosta vaihteistosta ja voin kertoa että ei ole ollut vikoja. Olet juuri varmaan niitä nettinörttejä jotka pitää kaikkia netissä kerrottuja juttuja 100% varmana tietona kun oma kokemus puuttuu.

        ole se ainoa oikea. Ei todista mitään, jos itselläsi on ollut hyvä tuuri. Jonkun toisen kokemukset voi olla ihan päinvastaisia. Voisit tietysti valottaa vähän lisää, mitä se LAAJA KOKEMUS oikeasti tarkoittaa, montako autoa ja montako kilometriä?


      • ggg ggggh
        18+12=? kirjoitti:

        Tuo kyselyhän kysyy vikoja. Mikä on vika tuossa vastatessa?

        Onko vika se, että vaihteisto ei vaihda riittävän ripeästi omasta mielestäsi?
        Onko vika se, että vaihteisto nostaa dieselissä kulutusta?
        Onko vika se, että vaihteistoon joutuu vaihtaamaan öljyt?
        Onko vika se, että peruutettaessa ylämäkeen pitää käyttää kovia kierroksia?
        Onko vika se, että kaikissa ei ole vakiona autoholdia?

        Osa pitää noitakin vikoina, jollet ole ymmärtänyt.
        Itsekin käytin DSG autoni huollossa kun epäilin olevan siinä vikaa. 'Vika' siis se, että heittää vapaalle alamäessä jos nopeus on alle 30km/h ja koittaa tehdä moottorijarrutusta. Tämä on kuitenkin V6:n kyljessä ominaisuus eikä vika. Joku voi sitäkin silti pitää vikana, jos haluaa.

        Missään tuolla ei sanota, että joka kymmenes DSG vaihteisto LAUKEAA, mikä siinä on niin vaikeata joskus ajatella ja vaikka lukea mitä tuolla oikeasti on?
        Suurin ongelmahan DSG:n kanssa on mekatroniikkaan liittyvät ongelmat ja ne eivät tarkoita, että vaihteisto LAUKEAA eli on kokonaan vaihdettava uuteen.
        Ja usein tuo mekatroniikka ongelma poistuu pelkällä säädöllä tai uudella softalla. Tarkoittaako tämäkin mielestäsi, että vaihteisto on silloin LAUENNUT?

        Tätä voisi joskus oikeasti niin kuin ajatella ennen kuin provoilee turhan päiväisesti. Sitä OMAA KOKEMUSTA voisi joskus hankkia edes jostain aiheesta ennen kuin tituleeraa itse tietävänsä siitä kaiken.

        ota ne vaaleanpunaiset värilasit pois päästäsi ja herää todellisuuteen! Jenkeissäkin on kuluttajien painostuksesta jouduttu DSG-laatikon takuu pidentämään 5 vuoteen, kun niissä on ollut niin paljon vikoja.


      • 9+18=?
        ggg ggggh kirjoitti:

        ota ne vaaleanpunaiset värilasit pois päästäsi ja herää todellisuuteen! Jenkeissäkin on kuluttajien painostuksesta jouduttu DSG-laatikon takuu pidentämään 5 vuoteen, kun niissä on ollut niin paljon vikoja.

        Ja sekö todisti sinun kantasi?

        Tiedätkö, että jenkeissä on myös lyhyemmät huoltovälit Volsuilla - miksikö - no kun paikallinen polttoaine on ihan kuraa. Meinaatko että sen vuoksi Euroopassakin olisi huoltovälit laskettavat samalle tasolle - tuotahan sinun logiikkasi sanelee. Asiat eivät ole aivan samalla tavalla rapakon tuolla puolen - autojen mallit ovat hieman erilaisia, moottorit ovat etupäässä V6:ia jne. Tuo on hieman eri asia kuin täällä Euroopassa, jollet ole huomannut. Tätäkin taas kun vähän koittaisi ymmärtää mistä laukoo noita 'totuuksia'.

        Ja lasieni väri näyttäisi kyllä enemmän titaanilta, sitä nuo sangat pitäisi olla. Pinkeistä kun en niin välitä, vaikka melkein sukua Alatalolle olenkin :)

        Niin monestako DSG vaihteistolla varustetusta autosta sinulla olikaan kokemusta? Juu arvasin jo etukäteen - ei yhdestäkään.


      • 14711..
        18+12=? kirjoitti:

        Tuo kyselyhän kysyy vikoja. Mikä on vika tuossa vastatessa?

        Onko vika se, että vaihteisto ei vaihda riittävän ripeästi omasta mielestäsi?
        Onko vika se, että vaihteisto nostaa dieselissä kulutusta?
        Onko vika se, että vaihteistoon joutuu vaihtaamaan öljyt?
        Onko vika se, että peruutettaessa ylämäkeen pitää käyttää kovia kierroksia?
        Onko vika se, että kaikissa ei ole vakiona autoholdia?

        Osa pitää noitakin vikoina, jollet ole ymmärtänyt.
        Itsekin käytin DSG autoni huollossa kun epäilin olevan siinä vikaa. 'Vika' siis se, että heittää vapaalle alamäessä jos nopeus on alle 30km/h ja koittaa tehdä moottorijarrutusta. Tämä on kuitenkin V6:n kyljessä ominaisuus eikä vika. Joku voi sitäkin silti pitää vikana, jos haluaa.

        Missään tuolla ei sanota, että joka kymmenes DSG vaihteisto LAUKEAA, mikä siinä on niin vaikeata joskus ajatella ja vaikka lukea mitä tuolla oikeasti on?
        Suurin ongelmahan DSG:n kanssa on mekatroniikkaan liittyvät ongelmat ja ne eivät tarkoita, että vaihteisto LAUKEAA eli on kokonaan vaihdettava uuteen.
        Ja usein tuo mekatroniikka ongelma poistuu pelkällä säädöllä tai uudella softalla. Tarkoittaako tämäkin mielestäsi, että vaihteisto on silloin LAUENNUT?

        Tätä voisi joskus oikeasti niin kuin ajatella ennen kuin provoilee turhan päiväisesti. Sitä OMAA KOKEMUSTA voisi joskus hankkia edes jostain aiheesta ennen kuin tituleeraa itse tietävänsä siitä kaiken.

        Niinkuin tuossa myynti-ilmoituksessakin kerrotaan, "joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä" siis miten kallis se remontti todellisuudessa olisi, ei taida olla pelkkästään softapäivitys????
        http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3500285
        "Vaihteisto uusittu 216.000 km:ssä, joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä."

        Kerroppa nyt meille 18 12 mitä luurankoja siellä Touranin laatikossa lymyää.


      • gthyuiuy
        14711.. kirjoitti:

        Niinkuin tuossa myynti-ilmoituksessakin kerrotaan, "joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä" siis miten kallis se remontti todellisuudessa olisi, ei taida olla pelkkästään softapäivitys????
        http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3500285
        "Vaihteisto uusittu 216.000 km:ssä, joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä."

        Kerroppa nyt meille 18 12 mitä luurankoja siellä Touranin laatikossa lymyää.

        että netissä on myös vanhoja taksi Mersuja, Volvoja, Bemareita ja Tojoja joista on vaihdettu myös laatikko suunnilleen samoilla kilsoilla. Eräästä MB:n pikkubussista oli laatikko vaihdettu kaksi kertaa 300 tkm aikana. Et ehkä vieläkään ymmärrä, mutta laatikko voi mennä rikki autosta kuin autosta.


      • 14+17=?
        14711.. kirjoitti:

        Niinkuin tuossa myynti-ilmoituksessakin kerrotaan, "joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä" siis miten kallis se remontti todellisuudessa olisi, ei taida olla pelkkästään softapäivitys????
        http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3500285
        "Vaihteisto uusittu 216.000 km:ssä, joten ei kalliita vaihteistohuolia edessä."

        Kerroppa nyt meille 18 12 mitä luurankoja siellä Touranin laatikossa lymyää.

        Mitäköhän taas yrität kysyä?
        Jos vaihteisto todella hajoaa niin toki se maksaa, ei sitä ole kukaan väittänyt. Ja kallis on suhteellista, jos tuon hintaiseen autoon pitää tehdä vähänkin remonttia niin onhan se hintaan nähden kallista. Sama remppa samoilla osilla vaikka saman hintaisena ei 40-50t€ autossa tunnukaan välttämättä niin kalliilta.

        Ja mielestäsi siis pk-seudun taksi-käyttö on sitä mitä kannattaa pitää edes lähellä normaalia käyttöä?
        Nähtävästi et ole itse ajanut pk-seudulla tai ollut edes taksin kyydissä jos ihmettelet miksi siellä käytössä ollut taksi vaatii remppaa. Pk-seudun taksisuharit ovat ihan oma lukunsa ja liikenne siellä on muutoinkin hieman erilainen kuin muualla Suomessa.
        Pk-seudun taksit ovat usein hyljittyjä vaihdokkeina - arvaat varmaan miksi :)

        Luurankoja ei käsittääkseni noissa DSG vaihteistoissa käytetä, vaikka uuteen olisi vaihdettukin :)


      • ...
        gthyuiuy kirjoitti:

        että netissä on myös vanhoja taksi Mersuja, Volvoja, Bemareita ja Tojoja joista on vaihdettu myös laatikko suunnilleen samoilla kilsoilla. Eräästä MB:n pikkubussista oli laatikko vaihdettu kaksi kertaa 300 tkm aikana. Et ehkä vieläkään ymmärrä, mutta laatikko voi mennä rikki autosta kuin autosta.

        Totta, nettiautossa ja autotallissa on myynnissä todella paljon e-mersuja joihin on vaihdettu laatikko kokonaisuudessaan, kun ei ne oikein kestä vanhemmiten. Sama juttu BMW:ssä myös, niihin on kanssa vaihdettu ihan perinteisiä mehumaija-automaatteja omistajan kustannuksella. Sehän se vasta halpaa onkin. Lasku on noissa merkeissä yleensä sitä 5000-6000€ kun laatikossa jotain menee pieleen. Toyotalla taas hyssytellään ja koitetaan olla hiljaa variaattorilaatikoitten vioista ja perinteistä automaattia taas ei saanut ollenkaan pitkään aikaan dieselin yhteyteen siksi, että Toyota ei osannut valmistaa sellaista laatikkoa joka kestää.


      • ggg qqq jhh
        9+18=? kirjoitti:

        Ja sekö todisti sinun kantasi?

        Tiedätkö, että jenkeissä on myös lyhyemmät huoltovälit Volsuilla - miksikö - no kun paikallinen polttoaine on ihan kuraa. Meinaatko että sen vuoksi Euroopassakin olisi huoltovälit laskettavat samalle tasolle - tuotahan sinun logiikkasi sanelee. Asiat eivät ole aivan samalla tavalla rapakon tuolla puolen - autojen mallit ovat hieman erilaisia, moottorit ovat etupäässä V6:ia jne. Tuo on hieman eri asia kuin täällä Euroopassa, jollet ole huomannut. Tätäkin taas kun vähän koittaisi ymmärtää mistä laukoo noita 'totuuksia'.

        Ja lasieni väri näyttäisi kyllä enemmän titaanilta, sitä nuo sangat pitäisi olla. Pinkeistä kun en niin välitä, vaikka melkein sukua Alatalolle olenkin :)

        Niin monestako DSG vaihteistolla varustetusta autosta sinulla olikaan kokemusta? Juu arvasin jo etukäteen - ei yhdestäkään.

        Mitä minun kokemukseni vaikuttaa DSG:n vikoihin? Vaikka ei omaa kokemusta olekaan, olen lukenut DSG:stä niin monia keskusteluja, että vaikka kuinka yrität puolustella DSG-laatikkoa, niin voin sanoa että EI TUU KAUPPAA! No way!

        Todistelusi jenkkien takuun pituudesta ei oikein pure. Kun argumentit loppuu, niin aletaan kiertelemään totuutta ja yritetään johdattaa asia sivuraiteille. Faktaa on kuitenkin se, että DSG:t laukeilevat USA:ssa enemmän kuin mitä laki sallii, ja siksi kuluttajia on jouduttu lepyttelemään jatketulla takuulla. Ja faktaa on myös se, että yhtä lailla Suomessa nämä tekniikan ihmeluomukset porsivat. Jos yrität väittää, että on normaalia, että tietty määrä vaihteistoja on viallisia, niin ei mene läpi. Ei ainakaan niillä jotka joutuvat teettämään 5000-8000 euron remontin askeihinsa.

        Tämä todisti minun kantani. Se ei ole yhtään huonompi kuin sinun kantasi, eikö niin?


      • 7+6=?
        ggg qqq jhh kirjoitti:

        Mitä minun kokemukseni vaikuttaa DSG:n vikoihin? Vaikka ei omaa kokemusta olekaan, olen lukenut DSG:stä niin monia keskusteluja, että vaikka kuinka yrität puolustella DSG-laatikkoa, niin voin sanoa että EI TUU KAUPPAA! No way!

        Todistelusi jenkkien takuun pituudesta ei oikein pure. Kun argumentit loppuu, niin aletaan kiertelemään totuutta ja yritetään johdattaa asia sivuraiteille. Faktaa on kuitenkin se, että DSG:t laukeilevat USA:ssa enemmän kuin mitä laki sallii, ja siksi kuluttajia on jouduttu lepyttelemään jatketulla takuulla. Ja faktaa on myös se, että yhtä lailla Suomessa nämä tekniikan ihmeluomukset porsivat. Jos yrität väittää, että on normaalia, että tietty määrä vaihteistoja on viallisia, niin ei mene läpi. Ei ainakaan niillä jotka joutuvat teettämään 5000-8000 euron remontin askeihinsa.

        Tämä todisti minun kantani. Se ei ole yhtään huonompi kuin sinun kantasi, eikö niin?

        Eli siis sinäkin olet niitä jotka uskovat kaiken mitä netissä kirjoitellaan - ja väität, että minulla on jotkut pinkit silmillä :)

        Kokemuksella voisit edes sanoa jotain ongelmista, mutta suoli24 kirjoittelujen perusteella ei paljoa kannata muodostaa juuri asiasta kuin asiasta mielipidettä. Täällähän on etupäässä provoilijoita kirjoittelemassa.
        Vagarenan keskusteluissa on sentään jotain asiaa, mutta taas yritetään vääntää siitä jotain mitä se ei ole. 102 vastaajaa ja 10 ongelmaa - oikeasti tuoko osoittaa, että kaikki LAUKEAA?
        Taas tullaan siihen iänikäiseen vääristymään - osa muodostaa mielipiteensä vain siitä mitä täällä kirjoitellaan. No mitä luulet kirjoittaako täällä kaikki siitä miten hyvin heillä auto toimii? No ei todellakaan ja jos kirjoittaa yksikin niin heti leimataan provoilijaksi, koska näin ei kuulemma voi olla :)
        Ongelmista ihmiset yleensä keskustelee ei siitä miten hyvin menee. Siksi ongelmat saavat julkisuutta, eikä se miten hyvin menee.

        Ja todellakin ajattele itsekin minkälaista liikenne on jenkkilässä. Autot seisovat suurissa ruuhkissa pitkiäkin aikoja - tämä on DSG vaihteistollekin haitaksi. Lisäksi jenkit eivät juuri osta muita kuin automaatteja kun ovat niin avuttomia ajamaan manuaalilla. DSG on siis lähes jokaisessa volsussa mitä siellä myydään. Onko tuo siis ihme jos ongelmia on suhteessa enemmän. Useimpien V6 koneiden kyljessä on vielä nelikkokin, joten DSG joutuu kärsimään tuossa enemmän kuin suurin osa Euroopassa myydyistä autoista.
        Koita ajatella itsekin äläkä määkien usko kaikkea p*skaa mitä täällä kirjoitetaan.
        Ja tämä ei tarkoita ettetkö ole järkevä siinä että vältät DSG vaihteistoa jos sinua se epäilyttää. Se on oma valintasi. Älä vain väännä turhaa p*skaa siitä kun selvästikään et viitsi itse ajatella vaan määit laumassa samaa p*skaa mitä suurin osa provoilijoista täällä - joilla ei ole edes kokemusta DSG vaihteistosta.
        Ja eikö jo Toyotan 'jarruongelmat' todista miten tyhmiä jenkit on autojensa kanssa, joten kuka täysjärkinen jenkkilää pitää minkäänlaisena referenssinä mihinkään järkevään :)

        Minua ei ole huolettanut nuo jatkuvat väitteet kalliista korjauksista, kun ei ole tullut vielä moisia eteen ja kummasti toimii niin minun kolme autoani jotka on DSG:llä varustettu samoin kuin kymmenet tuttujen autot. Kumma jos kerran kaikkien pitäisi LAUETA niin miksei noista yksikään ole lauennut.
        Muutamaan autoon tiedän tehdyn softapäivityksen DSG:hen joka korjasi sen vapaalle heittämisongelman. Tuo oli siis kampanjana tehtävä päivitys, josta tuli oikein kirje auton haltijalle.


      • eienäävolkkaria
        7+6=? kirjoitti:

        Eli siis sinäkin olet niitä jotka uskovat kaiken mitä netissä kirjoitellaan - ja väität, että minulla on jotkut pinkit silmillä :)

        Kokemuksella voisit edes sanoa jotain ongelmista, mutta suoli24 kirjoittelujen perusteella ei paljoa kannata muodostaa juuri asiasta kuin asiasta mielipidettä. Täällähän on etupäässä provoilijoita kirjoittelemassa.
        Vagarenan keskusteluissa on sentään jotain asiaa, mutta taas yritetään vääntää siitä jotain mitä se ei ole. 102 vastaajaa ja 10 ongelmaa - oikeasti tuoko osoittaa, että kaikki LAUKEAA?
        Taas tullaan siihen iänikäiseen vääristymään - osa muodostaa mielipiteensä vain siitä mitä täällä kirjoitellaan. No mitä luulet kirjoittaako täällä kaikki siitä miten hyvin heillä auto toimii? No ei todellakaan ja jos kirjoittaa yksikin niin heti leimataan provoilijaksi, koska näin ei kuulemma voi olla :)
        Ongelmista ihmiset yleensä keskustelee ei siitä miten hyvin menee. Siksi ongelmat saavat julkisuutta, eikä se miten hyvin menee.

        Ja todellakin ajattele itsekin minkälaista liikenne on jenkkilässä. Autot seisovat suurissa ruuhkissa pitkiäkin aikoja - tämä on DSG vaihteistollekin haitaksi. Lisäksi jenkit eivät juuri osta muita kuin automaatteja kun ovat niin avuttomia ajamaan manuaalilla. DSG on siis lähes jokaisessa volsussa mitä siellä myydään. Onko tuo siis ihme jos ongelmia on suhteessa enemmän. Useimpien V6 koneiden kyljessä on vielä nelikkokin, joten DSG joutuu kärsimään tuossa enemmän kuin suurin osa Euroopassa myydyistä autoista.
        Koita ajatella itsekin äläkä määkien usko kaikkea p*skaa mitä täällä kirjoitetaan.
        Ja tämä ei tarkoita ettetkö ole järkevä siinä että vältät DSG vaihteistoa jos sinua se epäilyttää. Se on oma valintasi. Älä vain väännä turhaa p*skaa siitä kun selvästikään et viitsi itse ajatella vaan määit laumassa samaa p*skaa mitä suurin osa provoilijoista täällä - joilla ei ole edes kokemusta DSG vaihteistosta.
        Ja eikö jo Toyotan 'jarruongelmat' todista miten tyhmiä jenkit on autojensa kanssa, joten kuka täysjärkinen jenkkilää pitää minkäänlaisena referenssinä mihinkään järkevään :)

        Minua ei ole huolettanut nuo jatkuvat väitteet kalliista korjauksista, kun ei ole tullut vielä moisia eteen ja kummasti toimii niin minun kolme autoani jotka on DSG:llä varustettu samoin kuin kymmenet tuttujen autot. Kumma jos kerran kaikkien pitäisi LAUETA niin miksei noista yksikään ole lauennut.
        Muutamaan autoon tiedän tehdyn softapäivityksen DSG:hen joka korjasi sen vapaalle heittämisongelman. Tuo oli siis kampanjana tehtävä päivitys, josta tuli oikein kirje auton haltijalle.

        Taitaa tuo edellinen kirjoittaja olla se tyyppi, joka on VW-organisaation palveluksessa. Yksin on niin helkutin vaikeaa taistella tosiasioita vastaan ja se on kaiken lisäksi aivan turhaa, sillä VW-harrastajien sivuilta ne ongelmat löytyvät. Ei tarvitse tukeutua ainoastaan suomi24-sivuston "provoihin". Noh, tämä kaverihan väittä VW-sivustojen kirjoittelijoita epäsuorasti valehtelijoiksi....

        DSG on tuonnut volkkariryhmälle enemmän ongelmia kuin mikään muu heidän teknisistä "saavutuksistaan", no, TSI:tä lukuunottamatta.

        Volkkareille on pian tapahtumassa sama kuin Opelille aikoinaan - maine menee!


      • gkhjsre456&%¤1§bnc
        eienäävolkkaria kirjoitti:

        Taitaa tuo edellinen kirjoittaja olla se tyyppi, joka on VW-organisaation palveluksessa. Yksin on niin helkutin vaikeaa taistella tosiasioita vastaan ja se on kaiken lisäksi aivan turhaa, sillä VW-harrastajien sivuilta ne ongelmat löytyvät. Ei tarvitse tukeutua ainoastaan suomi24-sivuston "provoihin". Noh, tämä kaverihan väittä VW-sivustojen kirjoittelijoita epäsuorasti valehtelijoiksi....

        DSG on tuonnut volkkariryhmälle enemmän ongelmia kuin mikään muu heidän teknisistä "saavutuksistaan", no, TSI:tä lukuunottamatta.

        Volkkareille on pian tapahtumassa sama kuin Opelille aikoinaan - maine menee!

        Tekstin tyylistä näkyy selvästi, että kysymyksessä on isännän ääni ja selvä puolustuspuhe organisaation taholta.

        Vaan eivät ne ongelmat poistu sillä, että niitä suolipalstalla yritetään vähätellä. Maailmassa on muitakin foorumeita kuin tämä suolipalsta ja VAG-areena. Kaikilla niillä kirjoitetaan samoista asioista, ja tämä DSG-uskovainen organisaation palveluksessa oleva "tiedottaja" yrittää pestä ongelmat näkymättömiin.

        DSG-vaihteisto on periaatteessa kovin houkutteleva, mutta niille, jotka ostavat autonsa omalla rahallaan, se ei ole järkevä vaihtoehto.


      • 16+17=?
        gkhjsre456&%¤1§bnc kirjoitti:

        Tekstin tyylistä näkyy selvästi, että kysymyksessä on isännän ääni ja selvä puolustuspuhe organisaation taholta.

        Vaan eivät ne ongelmat poistu sillä, että niitä suolipalstalla yritetään vähätellä. Maailmassa on muitakin foorumeita kuin tämä suolipalsta ja VAG-areena. Kaikilla niillä kirjoitetaan samoista asioista, ja tämä DSG-uskovainen organisaation palveluksessa oleva "tiedottaja" yrittää pestä ongelmat näkymättömiin.

        DSG-vaihteisto on periaatteessa kovin houkutteleva, mutta niille, jotka ostavat autonsa omalla rahallaan, se ei ole järkevä vaihtoehto.

        Kiitos juuri tuota tarkoitan. Jos joku koittaa kirjoittaa, ettei ole ongelmia niin heti on pakko olla konsernin palveluksessa oleva - muutoin ei voi näin kirjoittaa tai käydä. Juuri tästä kirjoitin ja kiitos kun todistit taas pointtini :)

        Ehkä tekstin tyyli johtuu siitä, että osaan ajatella itse enkä ole määkijä joka vain toistaa sitä mitä lukee suoli24 palstalla. Sekös sinuakin ketuttaa kun osaan ajatella itse :)

        Ja mikä on niin vaikeata edes lukea mitä kirjoitin? Enkö juuri kirjoittanut että noissa muissa sivuissa on niitä oikeita kokemuksia ja käyttäjien tiedoista näkee hyvin onko käyttäjän tekstiin mitään luottamista - noilla VW käyttäjien palstoilla. Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa, aivan kuten tekin. Syytellään heti toisia kun mielipiteet ei miellytä tai ei siis määi samassa kuorossa kuin suurin osa provoilijoista.


      • 16+17+1=?
        16+17=? kirjoitti:

        Kiitos juuri tuota tarkoitan. Jos joku koittaa kirjoittaa, ettei ole ongelmia niin heti on pakko olla konsernin palveluksessa oleva - muutoin ei voi näin kirjoittaa tai käydä. Juuri tästä kirjoitin ja kiitos kun todistit taas pointtini :)

        Ehkä tekstin tyyli johtuu siitä, että osaan ajatella itse enkä ole määkijä joka vain toistaa sitä mitä lukee suoli24 palstalla. Sekös sinuakin ketuttaa kun osaan ajatella itse :)

        Ja mikä on niin vaikeata edes lukea mitä kirjoitin? Enkö juuri kirjoittanut että noissa muissa sivuissa on niitä oikeita kokemuksia ja käyttäjien tiedoista näkee hyvin onko käyttäjän tekstiin mitään luottamista - noilla VW käyttäjien palstoilla. Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa, aivan kuten tekin. Syytellään heti toisia kun mielipiteet ei miellytä tai ei siis määi samassa kuorossa kuin suurin osa provoilijoista.

        "Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa"

        Niinpä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9393871/46305929


      • gkshqwjelr¤%&/245bvb
        16+17=? kirjoitti:

        Kiitos juuri tuota tarkoitan. Jos joku koittaa kirjoittaa, ettei ole ongelmia niin heti on pakko olla konsernin palveluksessa oleva - muutoin ei voi näin kirjoittaa tai käydä. Juuri tästä kirjoitin ja kiitos kun todistit taas pointtini :)

        Ehkä tekstin tyyli johtuu siitä, että osaan ajatella itse enkä ole määkijä joka vain toistaa sitä mitä lukee suoli24 palstalla. Sekös sinuakin ketuttaa kun osaan ajatella itse :)

        Ja mikä on niin vaikeata edes lukea mitä kirjoitin? Enkö juuri kirjoittanut että noissa muissa sivuissa on niitä oikeita kokemuksia ja käyttäjien tiedoista näkee hyvin onko käyttäjän tekstiin mitään luottamista - noilla VW käyttäjien palstoilla. Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa, aivan kuten tekin. Syytellään heti toisia kun mielipiteet ei miellytä tai ei siis määi samassa kuorossa kuin suurin osa provoilijoista.

        sinäkin kirjoitat suoli-palstalla, joten sinunkaan juttusi eivät ole yhtään sen uskottavampia eikä parempia kuin meidän muidenkaan.

        Kun argumentit loppuu, niin silloin on tapana lähteä kampeamaan asiaa sivuun pääaiheesta. Minähän kirjoitin, että DSG:n ongelmista puhutaan muuallakin kuin tällä palstalla, ja toisaalta, eivät kaikki täällä kirjoitetutkaan voi olla ihan tyhjästä vetäistyjä.

        Organisaation edustja taisi hermostua kun asiat sanottiin niin kuin ne on.


      • eienäävolkkaria
        16+17=? kirjoitti:

        Kiitos juuri tuota tarkoitan. Jos joku koittaa kirjoittaa, ettei ole ongelmia niin heti on pakko olla konsernin palveluksessa oleva - muutoin ei voi näin kirjoittaa tai käydä. Juuri tästä kirjoitin ja kiitos kun todistit taas pointtini :)

        Ehkä tekstin tyyli johtuu siitä, että osaan ajatella itse enkä ole määkijä joka vain toistaa sitä mitä lukee suoli24 palstalla. Sekös sinuakin ketuttaa kun osaan ajatella itse :)

        Ja mikä on niin vaikeata edes lukea mitä kirjoitin? Enkö juuri kirjoittanut että noissa muissa sivuissa on niitä oikeita kokemuksia ja käyttäjien tiedoista näkee hyvin onko käyttäjän tekstiin mitään luottamista - noilla VW käyttäjien palstoilla. Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa, aivan kuten tekin. Syytellään heti toisia kun mielipiteet ei miellytä tai ei siis määi samassa kuorossa kuin suurin osa provoilijoista.

        Hankin aikoinaan uuden Golf auton 1,4 TSI ja DSG vaihteistolla. Vuosi oli 2008. Pidin autoa alle vuoden, sillä TSI ja DSG eivät toimineet kuten moottorin/automaatin normaalisti pitäisi.

        Päivityksiä piti pukata koneeseen joka toinen kuukausi, eikä sekään auttanut. Tästä Volkkarista tuli kallein Volkkarini, sillä vaihtoon se meni ennen vuoden -09 vaihdetta ja kilometrejäkään ei ollut kuin 12.000tkm. Hyvityshintakin oli masentava.

        Kun autoa ei merkkihuollossa saada kuntoon, niin jossain on vika!

        Joten ainakin omat kokemukset tästä yhdistelmästä olivat sen verran surkeat, että Volkkari vaihtui muuhun merkkiin. Volkkarilla olin kulkenut toistakymmentä vuotta ja alla oli ollut 7 aikaisempaa Volsua - olin siis aika merkkiuskollinen, en enään.


      • 15+1=?
        gkshqwjelr¤%&/245bvb kirjoitti:

        sinäkin kirjoitat suoli-palstalla, joten sinunkaan juttusi eivät ole yhtään sen uskottavampia eikä parempia kuin meidän muidenkaan.

        Kun argumentit loppuu, niin silloin on tapana lähteä kampeamaan asiaa sivuun pääaiheesta. Minähän kirjoitin, että DSG:n ongelmista puhutaan muuallakin kuin tällä palstalla, ja toisaalta, eivät kaikki täällä kirjoitetutkaan voi olla ihan tyhjästä vetäistyjä.

        Organisaation edustja taisi hermostua kun asiat sanottiin niin kuin ne on.

        Niin kun argumentit loppuu niin pitää alkaa herjaamaan, kuten sinä :)

        Tuossa olen jo kaikki kirjoittanut mitä asiaa on, joten miksi toistaisin sitä samaa?
        Mutta kuten tuossa jo pariin otteeseen kirjoitin niin noilla toisilla palstoilla tosiaan on niistä oikeista ongelmista. Ei niitä ole tyhjästä vetäisty, aina joku ongelma käyttäjällä on jos ongelmasta kirjoittaa (huom. KÄYTTÄJÄ - ei toyo-tero joka hankkii tietonsa suoli24 palstalta). Se ongelman mittakaava tässä onkin se mitä tuossa koitetaan arvostella. Jos viitsisit lukea nuo kaikki kirjoitukset niin niissähän väitetään että kaikki DSG vaihteistot LAUKEAVAT - tai no onhan tuokin totta, kaikki kun hajoaa lopulta, mutta pitänee tarkentaa tuota että LAUKEAVAT ennen aikaisesti. Näinhän ei ole, sillä on myös toimiviakin olemassa, joka kumoaa tuon väitteen suoraan. Toiset vain ei osaa lukea kirjoituksia muutoin kuin musta-valkoisena - joko on jonkin kanssa samaa mieltä tai on täysin vastaan sitä kirjoitusta. Ei mukamas ole mitään siltä väliltä ja jos osoittaa toisen kirjoittavan virheellisesti niin sitten ei mukamas voi olla kuin sillä 'toisella puolella' kirjoittelussa. Vähän kun koittaa itsekin ajatella eikä vain määkien kirjoittaa samaa litanjaa uudestaan ja uudestaan niin voi huomata merkillisiäkin asioita :)
        Asiat eivät aina ole niin musta-valkoisia kuin täälläkin koitetaan väittää.


      • 19+11=?
        16+17+1=? kirjoitti:

        "Täällä suoli24:lla voi kirjoitella mitä haluaa"

        Niinpä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9393871/46305929

        Jep kukaan ei pakota uskomaan mitään mitä kirjoitan. Voit elää ihan omassa mielikuvitusmaailmassasi jos haluat tai sitten koittaa ajatella itsekin hieman mitä täällä kirjoitellaan - valinta on sinun :)


      • 4+14=?
        eienäävolkkaria kirjoitti:

        Hankin aikoinaan uuden Golf auton 1,4 TSI ja DSG vaihteistolla. Vuosi oli 2008. Pidin autoa alle vuoden, sillä TSI ja DSG eivät toimineet kuten moottorin/automaatin normaalisti pitäisi.

        Päivityksiä piti pukata koneeseen joka toinen kuukausi, eikä sekään auttanut. Tästä Volkkarista tuli kallein Volkkarini, sillä vaihtoon se meni ennen vuoden -09 vaihdetta ja kilometrejäkään ei ollut kuin 12.000tkm. Hyvityshintakin oli masentava.

        Kun autoa ei merkkihuollossa saada kuntoon, niin jossain on vika!

        Joten ainakin omat kokemukset tästä yhdistelmästä olivat sen verran surkeat, että Volkkari vaihtui muuhun merkkiin. Volkkarilla olin kulkenut toistakymmentä vuotta ja alla oli ollut 7 aikaisempaa Volsua - olin siis aika merkkiuskollinen, en enään.

        Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen.
        Aikoinaan itsellä oli moniongelmainen auto ja vuoden korjauksia huolto siihen yritti tehdä, mutta kun eivät onnistuneet niin palautin auton myyjälle ja pyysin uuden tilalle. Pienellä välirahalla tämä onnistuikin.
        Seuraava auto olikin sitten ongelmaton yksilö ja sillä päästeli 100tkm ja reilut 2v ongelmitta. Mieluusti otin riskin noin pienellä välirahalla eli vaikka auto olisi ollut taas susi niin sain kaksi vuosimallia uudemman auton alle niin pienellä välirahalla, että se jo korvasi kaikki ne ongelmat ja niistä syntyneet kulut. Auton käytännön arvo kun nousi reippaasti yli sen mitä väliraha oli kun tuli pari vuosimallia uudempi auto alle.

        Samoin jos ongelmia on toistuvasti niin myyjään kannattaa olla yhteydessä sillä myyjän tulee hyvittää ongelmia ja kuluja, ei huollon. Osa ihmisistä vain ei tunnu ymmärtävän miten takuu edes toimii ja sitten valittavat kun ovat itse niin tyhmiä etteivät osaa selvittää asiaa. Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja.

        Itse ostan autot sen mukaan mikä milloinkin mielyttää. Tällä hetkellä VW:tä on vain harrasteautona, mutta konsernin muissa merkeissäkin tuo DSG on käytössä ja niitä on firman autoina useampi, kuten myös Toyotaa, Fordia, Rellua. Vähiten noista ongelmia meillä on viime vuosina ollut volsujen kanssa, mutta toki nuo muut merkit ovat etupäässä huoltoautoina joita huoltohenkilöstä ei paljoa sääli ja on niillä jo enemmän ikääkin :)
        Ja kun seuraavaksi sitten jonkun pitää herjata, että niin firman rahoilla voi ostaa volsujakin - niin omistan ihan itse tuon firman eli omilla rahoillani noita ostan.


      • ghgfg90nf7g6bd5f
        15+1=? kirjoitti:

        Niin kun argumentit loppuu niin pitää alkaa herjaamaan, kuten sinä :)

        Tuossa olen jo kaikki kirjoittanut mitä asiaa on, joten miksi toistaisin sitä samaa?
        Mutta kuten tuossa jo pariin otteeseen kirjoitin niin noilla toisilla palstoilla tosiaan on niistä oikeista ongelmista. Ei niitä ole tyhjästä vetäisty, aina joku ongelma käyttäjällä on jos ongelmasta kirjoittaa (huom. KÄYTTÄJÄ - ei toyo-tero joka hankkii tietonsa suoli24 palstalta). Se ongelman mittakaava tässä onkin se mitä tuossa koitetaan arvostella. Jos viitsisit lukea nuo kaikki kirjoitukset niin niissähän väitetään että kaikki DSG vaihteistot LAUKEAVAT - tai no onhan tuokin totta, kaikki kun hajoaa lopulta, mutta pitänee tarkentaa tuota että LAUKEAVAT ennen aikaisesti. Näinhän ei ole, sillä on myös toimiviakin olemassa, joka kumoaa tuon väitteen suoraan. Toiset vain ei osaa lukea kirjoituksia muutoin kuin musta-valkoisena - joko on jonkin kanssa samaa mieltä tai on täysin vastaan sitä kirjoitusta. Ei mukamas ole mitään siltä väliltä ja jos osoittaa toisen kirjoittavan virheellisesti niin sitten ei mukamas voi olla kuin sillä 'toisella puolella' kirjoittelussa. Vähän kun koittaa itsekin ajatella eikä vain määkien kirjoittaa samaa litanjaa uudestaan ja uudestaan niin voi huomata merkillisiäkin asioita :)
        Asiat eivät aina ole niin musta-valkoisia kuin täälläkin koitetaan väittää.

        Et huomaa olenkaan että omissa kirjoituksissasi olisi jotain herjaamista? Puhut määkimisestä ja määkijöistä. Näköjään et hyväksy sitä, että jolloin voisi olla erilaisia näkemyksiä asioista. Eihän DSG:ssä voi olla koskaan mitään vikaa vikaa vikaa


      • Herra Koikkalainen
        4+14=? kirjoitti:

        Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen.
        Aikoinaan itsellä oli moniongelmainen auto ja vuoden korjauksia huolto siihen yritti tehdä, mutta kun eivät onnistuneet niin palautin auton myyjälle ja pyysin uuden tilalle. Pienellä välirahalla tämä onnistuikin.
        Seuraava auto olikin sitten ongelmaton yksilö ja sillä päästeli 100tkm ja reilut 2v ongelmitta. Mieluusti otin riskin noin pienellä välirahalla eli vaikka auto olisi ollut taas susi niin sain kaksi vuosimallia uudemman auton alle niin pienellä välirahalla, että se jo korvasi kaikki ne ongelmat ja niistä syntyneet kulut. Auton käytännön arvo kun nousi reippaasti yli sen mitä väliraha oli kun tuli pari vuosimallia uudempi auto alle.

        Samoin jos ongelmia on toistuvasti niin myyjään kannattaa olla yhteydessä sillä myyjän tulee hyvittää ongelmia ja kuluja, ei huollon. Osa ihmisistä vain ei tunnu ymmärtävän miten takuu edes toimii ja sitten valittavat kun ovat itse niin tyhmiä etteivät osaa selvittää asiaa. Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja.

        Itse ostan autot sen mukaan mikä milloinkin mielyttää. Tällä hetkellä VW:tä on vain harrasteautona, mutta konsernin muissa merkeissäkin tuo DSG on käytössä ja niitä on firman autoina useampi, kuten myös Toyotaa, Fordia, Rellua. Vähiten noista ongelmia meillä on viime vuosina ollut volsujen kanssa, mutta toki nuo muut merkit ovat etupäässä huoltoautoina joita huoltohenkilöstä ei paljoa sääli ja on niillä jo enemmän ikääkin :)
        Ja kun seuraavaksi sitten jonkun pitää herjata, että niin firman rahoilla voi ostaa volsujakin - niin omistan ihan itse tuon firman eli omilla rahoillani noita ostan.

        "Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja" eiköhän tuossa ole vähän asiavirheitä. Myyjät myy uusia autoja, ja kun auto on omistajalleen luovutettu, eivät he puutu enää peliin kun huollon kanssa asioidaan. Kun asiakas menee valittamaan viasta, niin ei hänen tehtävänsä ole rampata tiskiltä toiselle, vaan hän asioi huollon kanssa, ja huollon ja jälkimarkkinoinnin nimenomaan kuuluu hoitaa kaikki takuuasioihin littyvät ongelmat.


      • 5+8=?
        Herra Koikkalainen kirjoitti:

        "Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja" eiköhän tuossa ole vähän asiavirheitä. Myyjät myy uusia autoja, ja kun auto on omistajalleen luovutettu, eivät he puutu enää peliin kun huollon kanssa asioidaan. Kun asiakas menee valittamaan viasta, niin ei hänen tehtävänsä ole rampata tiskiltä toiselle, vaan hän asioi huollon kanssa, ja huollon ja jälkimarkkinoinnin nimenomaan kuuluu hoitaa kaikki takuuasioihin littyvät ongelmat.

        Takuuehtojen mukaan myyjä on vastuussa takuuseen liittyvistä seikoista. Huolto voi tehdä huollot, mutta ei ole vastuussa korvauksista tms. Tämä on se mikä tuntuu usein unohtuvan kuluttajalta. Myyjä on se joka voi antaa sijaisautoja takuukorjauksien ajaksi yms. Huoltokin voi niin tehdä, mutta ei ole velvoitettu.
        Myyjä ja huolto-organisaatio on usein jopa erillisiä. Toki jos huolto haluaa palvella voi se olla suoraan yhteydessä myyjään ja hoitaa asiat sujuvasti, mutta näin harvoin on valitettavasti. Kuluttajan vain tulisi tajuta, että ei huollon selityksiä tarvitse kaikessa kuunnella.


      • eienäävolkkaria
        4+14=? kirjoitti:

        Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen.
        Aikoinaan itsellä oli moniongelmainen auto ja vuoden korjauksia huolto siihen yritti tehdä, mutta kun eivät onnistuneet niin palautin auton myyjälle ja pyysin uuden tilalle. Pienellä välirahalla tämä onnistuikin.
        Seuraava auto olikin sitten ongelmaton yksilö ja sillä päästeli 100tkm ja reilut 2v ongelmitta. Mieluusti otin riskin noin pienellä välirahalla eli vaikka auto olisi ollut taas susi niin sain kaksi vuosimallia uudemman auton alle niin pienellä välirahalla, että se jo korvasi kaikki ne ongelmat ja niistä syntyneet kulut. Auton käytännön arvo kun nousi reippaasti yli sen mitä väliraha oli kun tuli pari vuosimallia uudempi auto alle.

        Samoin jos ongelmia on toistuvasti niin myyjään kannattaa olla yhteydessä sillä myyjän tulee hyvittää ongelmia ja kuluja, ei huollon. Osa ihmisistä vain ei tunnu ymmärtävän miten takuu edes toimii ja sitten valittavat kun ovat itse niin tyhmiä etteivät osaa selvittää asiaa. Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja.

        Itse ostan autot sen mukaan mikä milloinkin mielyttää. Tällä hetkellä VW:tä on vain harrasteautona, mutta konsernin muissa merkeissäkin tuo DSG on käytössä ja niitä on firman autoina useampi, kuten myös Toyotaa, Fordia, Rellua. Vähiten noista ongelmia meillä on viime vuosina ollut volsujen kanssa, mutta toki nuo muut merkit ovat etupäässä huoltoautoina joita huoltohenkilöstä ei paljoa sääli ja on niillä jo enemmän ikääkin :)
        Ja kun seuraavaksi sitten jonkun pitää herjata, että niin firman rahoilla voi ostaa volsujakin - niin omistan ihan itse tuon firman eli omilla rahoillani noita ostan.

        Jokaisella meillä on omat periaatteet. Jos ostan kestokulutushyödykkeen, oletan lähtökohtaisesti sen toimivan moitteetta.
        Autoja pitää huoltaa huolto-ohjelman mukaisesti, sen hyväksyn, mutta jos toistuvia käyntejä huoltoon tulee muista syistä, sitä en ihan hevillä hyväksy.

        Autolla liikutaan päivittäin paikasta toiseen eikä sitä ole tarkoitettu seisomaan huollossa usein ja päivätolkulla, mutta tämähän näyttää olevan Volsun tapa...

        Miksi siis nähdä vaivaa ja menettää hermonsa huonon auton takia, kun saatavilla on automerkkejä, joissa tätä huollossa notkumista ei tarvitse kestää.


      • bvcxtr6%¤3
        5+8=? kirjoitti:

        Takuuehtojen mukaan myyjä on vastuussa takuuseen liittyvistä seikoista. Huolto voi tehdä huollot, mutta ei ole vastuussa korvauksista tms. Tämä on se mikä tuntuu usein unohtuvan kuluttajalta. Myyjä on se joka voi antaa sijaisautoja takuukorjauksien ajaksi yms. Huoltokin voi niin tehdä, mutta ei ole velvoitettu.
        Myyjä ja huolto-organisaatio on usein jopa erillisiä. Toki jos huolto haluaa palvella voi se olla suoraan yhteydessä myyjään ja hoitaa asiat sujuvasti, mutta näin harvoin on valitettavasti. Kuluttajan vain tulisi tajuta, että ei huollon selityksiä tarvitse kaikessa kuunnella.

        tuolla aiemmin tämä heppu kiistää olevansa organisaation palkkalistoilla, mutta nämäkin viimeisimmät postaukset osoittavat, että tyyppi katselee asioita sieltä tiskin toiselta puolelta.


      • Herra Koikkalainen
        5+8=? kirjoitti:

        Takuuehtojen mukaan myyjä on vastuussa takuuseen liittyvistä seikoista. Huolto voi tehdä huollot, mutta ei ole vastuussa korvauksista tms. Tämä on se mikä tuntuu usein unohtuvan kuluttajalta. Myyjä on se joka voi antaa sijaisautoja takuukorjauksien ajaksi yms. Huoltokin voi niin tehdä, mutta ei ole velvoitettu.
        Myyjä ja huolto-organisaatio on usein jopa erillisiä. Toki jos huolto haluaa palvella voi se olla suoraan yhteydessä myyjään ja hoitaa asiat sujuvasti, mutta näin harvoin on valitettavasti. Kuluttajan vain tulisi tajuta, että ei huollon selityksiä tarvitse kaikessa kuunnella.

        Kyllä, näin on. Mutta myyjällä tarkoitetaan tässä myyjäliikettä eli autokauppaa. Automyyjähän ei ole vastuussa mistään, kyllä se on se firma, jonka vastuulla asiat on. Eli jos autoon tulee vika, niin huoltoon siitä mennään urputtamaan, eikä uusien autojen myyjälle.


      • kaikille!
        eienäävolkkaria kirjoitti:

        Jokaisella meillä on omat periaatteet. Jos ostan kestokulutushyödykkeen, oletan lähtökohtaisesti sen toimivan moitteetta.
        Autoja pitää huoltaa huolto-ohjelman mukaisesti, sen hyväksyn, mutta jos toistuvia käyntejä huoltoon tulee muista syistä, sitä en ihan hevillä hyväksy.

        Autolla liikutaan päivittäin paikasta toiseen eikä sitä ole tarkoitettu seisomaan huollossa usein ja päivätolkulla, mutta tämähän näyttää olevan Volsun tapa...

        Miksi siis nähdä vaivaa ja menettää hermonsa huonon auton takia, kun saatavilla on automerkkejä, joissa tätä huollossa notkumista ei tarvitse kestää.

        "Miksi siis nähdä vaivaa ja menettää hermonsa huonon auton takia, kun saatavilla on automerkkejä, joissa tätä huollossa notkumista ei tarvitse kestää."

        Kerropa meille kaikille mikä automerkki käy harvemmin huollossa kuin Volkswagen! Mutta älä vaan sano, että Toyota, koska se käy jo pelkkien ylläpitohuoltojen takia pajalla 2 kertaa useammin kuin VW, siihen päälle viime vuosina yleistyneet takaisinkutsut, joista saamme lukea harva se viikko.


      • vaivaasi!
        bvcxtr6%¤3 kirjoitti:

        tuolla aiemmin tämä heppu kiistää olevansa organisaation palkkalistoilla, mutta nämäkin viimeisimmät postaukset osoittavat, että tyyppi katselee asioita sieltä tiskin toiselta puolelta.

        Vainoharhaisten ajatusten ilmaisu ei ole eduksi kenellekään.


      • 12+16=?
        bvcxtr6%¤3 kirjoitti:

        tuolla aiemmin tämä heppu kiistää olevansa organisaation palkkalistoilla, mutta nämäkin viimeisimmät postaukset osoittavat, että tyyppi katselee asioita sieltä tiskin toiselta puolelta.

        Se on hyvä jos sinulla on uskoa :)

        Vainoharhaisuuteen on kyllä saatavilla lääkityksiä, joita voin suositella. Minulla ei ole niistä kokemusta, mutta suoli24 kirjoittelujen mukaan niistä on kuulemma vainoharhoihin apua - täytyyhän sen olla totta kun moni täällä niin kirjoittaa :)

        Ja jos olisin jotenkin organisaatiossa mukana niin mitä h*lvettiä kirjoittelisin jossain suoli24 palstalla. Vaatii hieman suurempia p*rvesioita alkaa myydä autoja, sen verran mulkkuja suurin osa asiakkaista on - minä mukaan lukien :). Ihan muulla alalla olen ja ihan täysjärkisenä jos ajattelee niin voisi olettaa sen liittyvän jotenkin internettiin kun kerran täällä päivästä toiseen roikun - mutta ei kait sitä vainoharhoissaan osaa tuota huomioida :)


      • eienäävolkkaria
        kaikille! kirjoitti:

        "Miksi siis nähdä vaivaa ja menettää hermonsa huonon auton takia, kun saatavilla on automerkkejä, joissa tätä huollossa notkumista ei tarvitse kestää."

        Kerropa meille kaikille mikä automerkki käy harvemmin huollossa kuin Volkswagen! Mutta älä vaan sano, että Toyota, koska se käy jo pelkkien ylläpitohuoltojen takia pajalla 2 kertaa useammin kuin VW, siihen päälle viime vuosina yleistyneet takaisinkutsut, joista saamme lukea harva se viikko.

        Nyt olen ajellut huolettomia kilometrejä Subarulla, vain kaksi vuosihuoltoa ja sillä on menty. Tekniikka joidenkin mielestä vanhahtavaa, mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, silla SE TOIMII ilman ongelmia.

        Jep, saat provo-pelle haukkua ihan niin paljon kuin haluat, mutta minä olen siihen paljon tyytyväisempi kuin yhteenkään aikaisempaan Volsuuni.


      • A4 2.0 TFSI -10
        ggg qqq jhh kirjoitti:

        Mitä minun kokemukseni vaikuttaa DSG:n vikoihin? Vaikka ei omaa kokemusta olekaan, olen lukenut DSG:stä niin monia keskusteluja, että vaikka kuinka yrität puolustella DSG-laatikkoa, niin voin sanoa että EI TUU KAUPPAA! No way!

        Todistelusi jenkkien takuun pituudesta ei oikein pure. Kun argumentit loppuu, niin aletaan kiertelemään totuutta ja yritetään johdattaa asia sivuraiteille. Faktaa on kuitenkin se, että DSG:t laukeilevat USA:ssa enemmän kuin mitä laki sallii, ja siksi kuluttajia on jouduttu lepyttelemään jatketulla takuulla. Ja faktaa on myös se, että yhtä lailla Suomessa nämä tekniikan ihmeluomukset porsivat. Jos yrität väittää, että on normaalia, että tietty määrä vaihteistoja on viallisia, niin ei mene läpi. Ei ainakaan niillä jotka joutuvat teettämään 5000-8000 euron remontin askeihinsa.

        Tämä todisti minun kantani. Se ei ole yhtään huonompi kuin sinun kantasi, eikö niin?

        Ei kaikista vaggineista hajoo laatikko. Linkin Audistakin hajosi kone. Mutta se kestikin 6200km.

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=702.msg35589#msg35589


      • Vai periksi?
        4+14=? kirjoitti:

        Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen.
        Aikoinaan itsellä oli moniongelmainen auto ja vuoden korjauksia huolto siihen yritti tehdä, mutta kun eivät onnistuneet niin palautin auton myyjälle ja pyysin uuden tilalle. Pienellä välirahalla tämä onnistuikin.
        Seuraava auto olikin sitten ongelmaton yksilö ja sillä päästeli 100tkm ja reilut 2v ongelmitta. Mieluusti otin riskin noin pienellä välirahalla eli vaikka auto olisi ollut taas susi niin sain kaksi vuosimallia uudemman auton alle niin pienellä välirahalla, että se jo korvasi kaikki ne ongelmat ja niistä syntyneet kulut. Auton käytännön arvo kun nousi reippaasti yli sen mitä väliraha oli kun tuli pari vuosimallia uudempi auto alle.

        Samoin jos ongelmia on toistuvasti niin myyjään kannattaa olla yhteydessä sillä myyjän tulee hyvittää ongelmia ja kuluja, ei huollon. Osa ihmisistä vain ei tunnu ymmärtävän miten takuu edes toimii ja sitten valittavat kun ovat itse niin tyhmiä etteivät osaa selvittää asiaa. Huollolle ei kuulu korvaukset, sijaisautot tms. Huolto vain korjaa autoja.

        Itse ostan autot sen mukaan mikä milloinkin mielyttää. Tällä hetkellä VW:tä on vain harrasteautona, mutta konsernin muissa merkeissäkin tuo DSG on käytössä ja niitä on firman autoina useampi, kuten myös Toyotaa, Fordia, Rellua. Vähiten noista ongelmia meillä on viime vuosina ollut volsujen kanssa, mutta toki nuo muut merkit ovat etupäässä huoltoautoina joita huoltohenkilöstä ei paljoa sääli ja on niillä jo enemmän ikääkin :)
        Ja kun seuraavaksi sitten jonkun pitää herjata, että niin firman rahoilla voi ostaa volsujakin - niin omistan ihan itse tuon firman eli omilla rahoillani noita ostan.

        "Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen. "

        Huhhuh, jos autossa on huomattavia vikoja 12 000km kohdalla niin ei pitäisi antaa pereksi? Mitä puppua oikein määit. Tuollaiset romut vaihtoon ja heti.

        Meillä on uutena 2004 ostettu vanhan mallin farmari golf. Mittarissa 95 000 km. Ainut vika mikä on autoon on tullut on jarrukytkimen vaihto näinä lähes seitsemän vuoden aikana! Mitään muuta kuin normaalit huollot ei ole tämän lisäksi tehty. Uudemmat volkkarit ovat täysiä susia vanhoihin verrattuna luotettavuudessa. Niistäkin on omia kokemuksia.


      • eienäävolkkaria
        Vai periksi? kirjoitti:

        "Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen. "

        Huhhuh, jos autossa on huomattavia vikoja 12 000km kohdalla niin ei pitäisi antaa pereksi? Mitä puppua oikein määit. Tuollaiset romut vaihtoon ja heti.

        Meillä on uutena 2004 ostettu vanhan mallin farmari golf. Mittarissa 95 000 km. Ainut vika mikä on autoon on tullut on jarrukytkimen vaihto näinä lähes seitsemän vuoden aikana! Mitään muuta kuin normaalit huollot ei ole tämän lisäksi tehty. Uudemmat volkkarit ovat täysiä susia vanhoihin verrattuna luotettavuudessa. Niistäkin on omia kokemuksia.

        Ennen "uutta teknologiaa" Volsut olivat kestävän auton maineessa, laatu oli ihan riittävän hyvää ja autoille riitti normaalit perushuollot - kokemuksia tästä jo 4 Passatista, ja 4 Goffista, joista se viimenen Plussa oli moottorinsa ja vaihteistonsa takia susi. Edellinen Plussa 1,6 FSI pelitti loistavasti Tiptronicilla, normihuolloilla mentiin,

        Joku jaksaa juosta huollossa, minä en.


      • 19+16=?
        Vai periksi? kirjoitti:

        "Ja missäkö vika kun noin käy? No sinussa kun annat periksi. Jos autossa on vika jota ei saada korjattua olet oikeutettu hyvitykseen tai vastaavan toimivan auton tilalle saamiseen. "

        Huhhuh, jos autossa on huomattavia vikoja 12 000km kohdalla niin ei pitäisi antaa pereksi? Mitä puppua oikein määit. Tuollaiset romut vaihtoon ja heti.

        Meillä on uutena 2004 ostettu vanhan mallin farmari golf. Mittarissa 95 000 km. Ainut vika mikä on autoon on tullut on jarrukytkimen vaihto näinä lähes seitsemän vuoden aikana! Mitään muuta kuin normaalit huollot ei ole tämän lisäksi tehty. Uudemmat volkkarit ovat täysiä susia vanhoihin verrattuna luotettavuudessa. Niistäkin on omia kokemuksia.

        Niinpä. Valittaa, että autoa ei korjattu, vaikka itse ei viitsi sitä korjauttaa.
        Jos ei kiinnosta se ravaaminen huollossa niin alkaa kovistella myyjää, että auto pitää saada kuntoon ja pyytää siksi aikaa vara-auton. Kummasti alkaa tapahtua jotain kun viitsii perätä oikeuksiaan.
        Ei Toyotaakaan huolto tule hakemaan pihastasi korjattavaksi jollet siitä viitsi huoltoon edes ilmoittaa :)
        Jos tekee niin kuin moni yleensä eli antaa periksi ja sitten vain myöhemmin valittaa siitä suoli24:lla niin mitä voi muuta odottaa muiden tekevän vastaavissa tilanteissa.

        Omaa laiskuutta ja saamattomuutta tuo on jos ei viitsi sen vertaa omia oikeuksiaan penätä.

        Tämä on tätä nykyistä tapaa - jos on ongelma niin laitetaan pää piiloon jos vaikka ongelma poistuisi tai siirretään ongelma toisen ongelmaksi - itse ei viitsitä tehdä mitään. Sitten valitetaan kun huolto on niin paska ja ei tehnyt mitään - vaikka itse jätetään penäämättä niitä omia oikeuksia :)

        Mutta jos se on se mitä itse haluaa niin mikä siinä. Melko naurettavaa vain sitä valittaa asiasta kun ei itse viitsi tehdä mitään asialle.


      • osssss
        kaikille! kirjoitti:

        "Miksi siis nähdä vaivaa ja menettää hermonsa huonon auton takia, kun saatavilla on automerkkejä, joissa tätä huollossa notkumista ei tarvitse kestää."

        Kerropa meille kaikille mikä automerkki käy harvemmin huollossa kuin Volkswagen! Mutta älä vaan sano, että Toyota, koska se käy jo pelkkien ylläpitohuoltojen takia pajalla 2 kertaa useammin kuin VW, siihen päälle viime vuosina yleistyneet takaisinkutsut, joista saamme lukea harva se viikko.

        Mihin merkkiin eniten korjauksia mitä ei suostu maahantuoja ja merkkiliike korvaamaan?
        Omakokemus puoltaa VW.


    • 12

      Jonotin eilen osia omaan golfiini paikallisessa merkkihuollossa. Ja siinä odottaessa kuuntelin viereisen tiskin huoltoneuvojan asiakasta, joka isoon ääneen valitti, ettei hänen volkkarinsa toimi yhtä hyvin kuin naapurin samanlainen auto. Johon huoltoneuvoja totesi naama jo punehtuen, että Tee kuten naapurisi, Valehtele..

    • EI luotettavuutta

      Nyt se ilmeni Ruotsissa Teknikens världin kertomana, että VW on ilmoittanut, että se ei myy enää kaasu Passattia DSG-laatikolla Tukholman takseille. Syynä on se, että maahantuoja oli joutunut vaihtamaan jo takuuaikana autoihin 1-3 laatikkoa, kun ne eivät kestäneet kaupunkiliikennettä. Yksityisille vielä suostuu myymään.
      Eikö tämä ole jäätävän selvä osoitus siitä, että DSG ei kestä kaupunkiolosuhteissa, missä vaihtoja on paljon enemmän kuin maantiellä.
      Jopa 3 laatikonvaihtoa takuuaikana on kyllä järkyttävä määrä.
      Valmistaja tarjoaa tilalle Touran dsg-yhdistelmän, missä on toisenlainen dsg-laatikko, mutta kuka taksissa on niin uhkarohkea, että sortuisi siihen vedätykseen.

      • jkl,.,

        Kuka ostaa kaasu Passatin? Suomessa ei kukaan tai aniharva


      • det göt ont
        jkl,., kirjoitti:

        Kuka ostaa kaasu Passatin? Suomessa ei kukaan tai aniharva

        Tukholman taksit ostivat niitä runsaasti, kun maakaasu on halpaa, mutta kynsille tuli pahasti kun sortuivat volkkariin. Kaikilta hajosivat laatikot, useilta taksimiehiltä vielä monta kertaa jo takuuaikana. Uskomatonta rojua markkinoilla suolletaan hyväuskoisille asiakkaille.


    • PowerShit

      AUTON VOI OSTAA MYÖS ILMAN DSG:TÄ.

      Ei ole mikään pakko varustaa autoaan automaattilaatikolla jos epäilee.

      Mutta jos tulee lian kalliiksi ostaa auto manuaalivaihteistolla, niin sille emme voi mitään.

      • Auto Matti

        Jatkuva kepin veivaus ja polkimen painelu kuuluvat viimevuosituhannelle, kuten hevostaksit Helsingissä...


    • Omattoimineetisänei

      Virheelistä hintatietoa. 8000e asennettuna(iso työ), jos laatikko tilataan suoraan tehtaalta. Uusiolaatikko n.5500e. Maksajana takuuaikana VAG ja ulkopuolella VAG asiakas~sovitellaan hintaa, mutta kallis joka tapauksessa JOS hajoaa.

    • keppi

      On se mukava ajaa automaatilla, mutta sitten kun se särkyy niin ei paljon naurata.

      • ei huolia...

        Mukavaa on kunhan auto ei missään nimessä ole vw.


    • taksisisk

      Olen ajanut DSG-dieseleitä lähemmäs kymmentä taksissa Helsingissä ja vain yhdessä Superbissa loota tuntuu toistaiseksi kestäneen uudenveroisena sataan tonniin asti.
      Kaikissa muissa havaittavissa tökkimistä.

      • tyytymätön

        Samaa rytkyttämistä olen havainnut , jos on joutunut asiakkaana dsg-laatikolliseen autoon olipa skoda tai vokkelo.


      • vältä murheet
        tyytymätön kirjoitti:

        Samaa rytkyttämistä olen havainnut , jos on joutunut asiakkaana dsg-laatikolliseen autoon olipa skoda tai vokkelo.

        Tukholman taksissa noita 7v. DSG-laatikoita hajosi takuuaikana niin useita, että Ruotsin VW on kokonaan keskeyttänyt myynnin taksareille kaasu-DSG:n osalta.
        Todella hämmästyttävää, että autoista hajosi 1-3 laatikkoa jo takuuaikana.
        Eihän yksityinen uskalla mitenkään hankkia sellaista murheenkryyniä itselleen.


      • osssss
        vältä murheet kirjoitti:

        Tukholman taksissa noita 7v. DSG-laatikoita hajosi takuuaikana niin useita, että Ruotsin VW on kokonaan keskeyttänyt myynnin taksareille kaasu-DSG:n osalta.
        Todella hämmästyttävää, että autoista hajosi 1-3 laatikkoa jo takuuaikana.
        Eihän yksityinen uskalla mitenkään hankkia sellaista murheenkryyniä itselleen.

        Ei


      • Voipyhäsylvi
        vältä murheet kirjoitti:

        Tukholman taksissa noita 7v. DSG-laatikoita hajosi takuuaikana niin useita, että Ruotsin VW on kokonaan keskeyttänyt myynnin taksareille kaasu-DSG:n osalta.
        Todella hämmästyttävää, että autoista hajosi 1-3 laatikkoa jo takuuaikana.
        Eihän yksityinen uskalla mitenkään hankkia sellaista murheenkryyniä itselleen.

        Ja millaise KAASU DSG:n olisit valinnut, kun niitä ei ole markkinoilkla ainuttakaan, joissa ei olisi takuuta.


    • FB Vw Dsg 7 Defects

      Omat kokemukseni 08 Pasuunassa 125 kW dieselillä olivat varsin positiivisia mitä tulee käyttöominaisuuksiin. Minulla oli se märkäkytkinversio joka lienee parempi vaihtoehto. Ajoin pitkälti yli 200 tkm ja mekatroniikan jouduin vaihdattamaan kahdesti. Mielestäni puhdas takuuasia kuten kaukoidässä on jo jouduttu toteamaan tiukan markkinatilanteen pakottamana. Täällä on edelleen VW faneja riittävästi. Jos VW olisi kiltisti myöntänyt totuuden ja hoitanut korjauksen kustannukset niin tästä ei olisi jäänyt mitään hampaankoloon mutta nyt on 10v bänni päällä VAG-peleille.

      Toinen negatiivinen asia oli aivan järkyttävän heikko jälleenmyyntiarvo.

      PS: DSG testataan mekatroniikan osalta ajamalla auto jyrkkään ylämäkeen. Päästä jalka jarrulta ja auto ei saa valua taaksepäin vaan kytkimen on pidettävä auto paikallaan. Jos putoaa kuin kivi on mekatroniikka sitä vajaa valmis.

      • DSGX

        Tuo on kyllä väärä testausohje sillä lopputulos riippuu siitä onko autossa "hill holder" vaiko ei. Vanhemmissa DSG autoissa ei ole hill holderia ja ne lähtevät valumaan aivan tarkoitukselle jottei kytkinlevyt vahingoitu.


    • Anonyymi

      vai joka laatikko?

      • Anonyymi

        Tarkoititko että : Vain joka toinen laatikko?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe