Kummin rooli ojentaa vanhempia?

tuskainen tehtävä

Mitkä on kummin tehtäväni, jos olen suostunut niihin pakon edessä? Eli pyydettäessä olen kehoittanut kysymään toista, mutta suostunut kun on anottu tarpeeksi ja ilmoitettu, että muita ei tähän tehtävään löydy. En kuulu edes kirkkoon, enkä omista mitään kummin kaapua tai muuta juhlallista todistusta asiasta.

Itse katsoisin kummin tehtäväni olevan vapaaehtoinen, perustuen siihen miten paljon yhteydenpito itseäni kiinnostaa, koska lapsen kiinnostusta ei vielä tiedä tämän ollessa pieni. Suurin haittatekijä kummisuhteelle on kummilapsen isä, jonka tarpettoman julmaa ja alentavaa kasvatusmallia en suostu enää seuraamaan hiljaa. Mutta koska haluan pitää edes jonkinlaiset välit muuhun perheeseen...vaikenen. Nyt voin vaan salaa toivoa, että suhteensa menisi katkolle ja että lapsi saisi arvoisena lapsuuden.

Mikä on kummin rooli poliisina, valvojana lapselle?

3

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdsasef

et siis ole kummi, jos tilanne on se että lapsi on kirkkoon kastettu ja sinä et kuulu kirkkoon. Toki voit olla "siviilikummi". Kummin tehtävähän on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa tai jotain sinne päin. Minä tulkitsen tätä, että kummi voi omalta osaltaan näyttää lapselle esimerkkiä hyvästä ja pahasta.

Jokaisen aikuisen velvllisuuhan on puuttua asiaan, jos lasta kohdellaan kaltoin. Eli jos isän kasvatusmetodit on liian ankarat, pitää siihem puuttua.

• puuttua!

Välisi heihin menee varmasti, jos puutut asiaan henkilökohtaisesti. Jos lapseen kohdistuva kasvatus on suoraan sanottuna väkivaltaa, fyysistä kuritusta, tukistelua, luunappeja ja muuten nöyryttävää simputusta, niin tee lastensuojeluilmoitus nimettömänä.

• Selvä homma!!!

Ihan sama oletko kummi, mummi vai Muumimamma, jos tiedät lapsen kaltoinkohtelusta niin jo IHMISENÄ sinulla on velvollisuus pitää lapsen puolia, tarvittaessa lastensuojeluilmoituksen muodossa. Ihan täysin titteleistä riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe