Miks mä tunnen oloni näin huonoks kun en oo lotraamassa koko aikaa ton veden kanssa??
Mulla on kuussataa litranen enkä tosiaan oo viikottain vaihtamassa vettä siihen. Kalat voi hyvin ja kasvit myöskin...
Silloin harvoin kun mittailen vesiarvoja ne on aivan kohdillaan. miks niitä kokoajan pitää mitata jos akva on TOIMIVA...
Täällä olevien ohjeiden mukaan akvaarioharrastus on ydinfyysikoiden hommaa:))..... VOI VOI....
Voi kamala mua :((
3
426
Vastaukset
Kuten täällä on moneen kertaan todettu, kalat on saaliseläimiä, eikä näytä sitä huonoa oloaan. Vesiarvot pitäisi mitata aina ennen vedenvaihtoa, kun vesi on "huonoimmillaan". Jos niitä mittaa harvemmin, et voi tietää, vaikka nitraatti olisi jossain vaiheessa päässyt turhankin korkeaksi.
Minusta lemmikinomistajan velvollisuus on pitää mahdollisimman hyvää huolta "vangeistaan" ja jos akvaristille viikoittainen vedenvaihto on liikaa, suosittelen etsimään toisen harrastuksen. Harvoin tehdyt, isot vedenvaihdot aiheuttavat väkisinkin vesiarvojen isoa heilahtelua, joka ei ole kaloille hyväksi. Tästä syystä viikoittain tehty pienempi vedenvaihto (1/3 osaa), on kalojen kannalta parempi.
Se ei todellakaan ole ydinfysiikkaa: kunnolla kypsytetty akva, sopivalla ruokinnalla ja vedenvaihdolla, sopivilla kaloilla varustettu akva ei tarvitse mitään erikoisempaa osaamista pysyäkseen toimivana.- ei jaksais
Kun allas on ollut tarpeeksi kauan toiminnassa ja oot mittaillu arvoja osaat varmaan itse päätellä milloin kaikki on kunnossa. Sitten jos näyttää että joku on pielessä niin sitten voi tarkistaa arvot.
Mä oon sitä mieltä että noin isosta altaasta ei tarttis vaihtaa vettä ihan joka viikko vaan 2 viikon välein riittää jos kaikki toimii. Mutta tosiaan tuntuu että tämä on melkoista ydinfyysikon hommaa jos kaikkia ohjeita noudattais. Varsinkin kun suurin osa ohjeista on vaan sellasia mun mielestä juttuja. - fish KING
Lueppa kaikki viime aikaset kirjoitukseni esim. niissä nimen omaa täsmennän akvaario hoitamisen edellytyksiä ja vaatimuksia sitä mukaa kun kokemusta kertyy.. itsekin toimin ko. tavalla kun hoidan omia akvaarioitani ja niiden kalastoa.
Kun osaa homman ja sisäistää biologisen toiminnan akvaarion sisällä, moni asia helpottuu, aloittelevan on ja kannattaa tutustua asiaan alussa tarkemmin jotta hän oppii ymmärtämään miten veden biologinen kierto toimii kun sitä kuormitetaan kalastolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185323MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162770- 112330
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5922037Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231756Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421325Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31098Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3931063Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057