Oluen juontiin totuttelu

6te78dsj

Helposti saattaa tulla ulos jos kokeilen juoda jotain carlsbergiä, olvia tai muuta. Sinänsä aika häpeä ettei maistu. Millä mun kannattas alkaa totuttelee ettei tarvi milli kerralla litkiä näitä?

13

2350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fffffffhdgf

      Älä juo tai syö moneen tuntiin, ja sit juot kylmänä oluen, pidä pakastimessa 15-30 min. Koff on miedoimman makuista olutta mitä tiedän.
      Itse pystyn juomaan Koffeja 8, sit rupee oksettaa, sen sijaan Karjalaa ja Karhua vaan 5-6. Siksi juonkin vcaan Karjalaa ja Karhua.

    • Outi Akan Sisko

      Jätä olut ja juo sitä mikä maistuu - kyseessä on nautintoaine jonka pitäisi myös maistua hyvälle....eli näin.

    • gretsch_fan

      ...tässä oli kyse siitä että olet tullut täysi-ikäiseksi ja olet siirtynyt limpparista kaljaan niin kannattaa jättää kaljat odottelemaan siihen että on "isompi" ja juoda vaikkapa lonkeroita.

      • tryhtryrtytrytryryt

        Jos ei olut maistu, vaihda laadukkaampaan merkkiin. Ja ehkä kannattaa ensin käydä lenkillä niin tulee jano, heh-heh... Koffin tai Karjalan tai muun paskan sijaan kokeile laatumerkkejä, joissa päinvastoin kuin paskoissa EI ole hiilihappoa tai tärkkelystä tai muita lisäaineita. Stout tai real ale voi olla liian vaativaa vasta-alkajalle, miten olisi jokin vehnäolut, König Ludwig, tai vaaleat tshekit, ehkäpä Pislner Urquell? Vaihtoehtoja on!


      • dadasdasdasda
        tryhtryrtytrytryryt kirjoitti:

        Jos ei olut maistu, vaihda laadukkaampaan merkkiin. Ja ehkä kannattaa ensin käydä lenkillä niin tulee jano, heh-heh... Koffin tai Karjalan tai muun paskan sijaan kokeile laatumerkkejä, joissa päinvastoin kuin paskoissa EI ole hiilihappoa tai tärkkelystä tai muita lisäaineita. Stout tai real ale voi olla liian vaativaa vasta-alkajalle, miten olisi jokin vehnäolut, König Ludwig, tai vaaleat tshekit, ehkäpä Pislner Urquell? Vaihtoehtoja on!

        eli König Ludwigia voin todella suosittaa.. Veljeni joka ei edes pitänyt oluesta ennen Ludwigia tykkäsi tuosta tod. paljon.


    • gnt666

      Maistappa tölkillinen Fosterssia, parasta mitä löytyy.

    • Perusteekkari

      Olen itse maistanut noin 600 eri olutta, enkä siltikään pidä kotimaisista oluista. Haeppas Alkosta itsellesi kunnon olutta ja unohda nuo kotimaiset vaaleat lagerit. Olueen totuttelijalle voisin suositella esim. vehnäoluita, tummia lagereita ja stoutteja. Kysy sieltä Alkosta, niin kyllä ne osaa neuvoa. Oluiden nimen vieressä lukee nykyään muuten myös tyyli.

      • bier tut gut!

        No en ainakaan suosittelisi (suodattamattomia) vehnäoluita aloittelijalle, ne tekee monesti tiukkaa eikä maistu edes oluen ystävällekään. Itse rakastan vehniksiä, kuten muitakin oluita.


      • ................
        bier tut gut! kirjoitti:

        No en ainakaan suosittelisi (suodattamattomia) vehnäoluita aloittelijalle, ne tekee monesti tiukkaa eikä maistu edes oluen ystävällekään. Itse rakastan vehniksiä, kuten muitakin oluita.

        Juu, vehnäolut voi suodattamattomana olla aloittelijalle vähän liikaa ja saattaa jopa tuoda kammon juomaan jos suoraan lirauttaa vielä pohjahiivat väärällä tavalla mukaan.


      • ein prosit
        ................ kirjoitti:

        Juu, vehnäolut voi suodattamattomana olla aloittelijalle vähän liikaa ja saattaa jopa tuoda kammon juomaan jos suoraan lirauttaa vielä pohjahiivat väärällä tavalla mukaan.

        Tee alkuun mixejä limpparin kanssa, sprite tai jaffa käy hyvin. Pistä alkuun vaikka fifti fifti ja sit makunystyröiden totuttua vähitellen lisäilet oluen osuutta. Juon itsekin usein esim. janojuomana saunan jälkeen tai kesähelteillä. Keski-Euroopassa tämä Radler/Alsterwasser on ainakin suosittu juoma, olen ihmetellyt miksei sitä täältä saa, luulisi etenkin naisille maistuvan vaihtoehtona siiderin lipittelylle..


      • Kevytloiventaja
        ein prosit kirjoitti:

        Tee alkuun mixejä limpparin kanssa, sprite tai jaffa käy hyvin. Pistä alkuun vaikka fifti fifti ja sit makunystyröiden totuttua vähitellen lisäilet oluen osuutta. Juon itsekin usein esim. janojuomana saunan jälkeen tai kesähelteillä. Keski-Euroopassa tämä Radler/Alsterwasser on ainakin suosittu juoma, olen ihmetellyt miksei sitä täältä saa, luulisi etenkin naisille maistuvan vaihtoehtona siiderin lipittelylle..

        Yo. sopii myös krapulajuomaksi aamusella kun kurkkua kuivaa mutta kalja ei edellisillan jäljiltä oikein tahdo maistua.


    • sdfsdf

      Nämä markkalagerit kannattaa juoda aivan jääkylmänä vaikkei ne silloinkaan häävejä ole. Itse olen vannoutunut oluen ystävä enkä pidä näistä markkalagerien mauista.

      Aloittelijalle helppoja hyvälaatuisia pils oluita on Pilsner Urquell ja alkosta saatava Weihenstephaner Pils.
      Vehnäoluetkin saattavat olla helpohkoja mutta tottumattomalle voi tulla vastaan hieman eksentrisiä fenoleja ja banaanina aromeita.

    • rolli__J

      Itse suosittelisin ehdottomasti Edelweiss!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe