Helposti saattaa tulla ulos jos kokeilen juoda jotain carlsbergiä, olvia tai muuta. Sinänsä aika häpeä ettei maistu. Millä mun kannattas alkaa totuttelee ettei tarvi milli kerralla litkiä näitä?
Oluen juontiin totuttelu
13
2502
Vastaukset
- fffffffhdgf
Älä juo tai syö moneen tuntiin, ja sit juot kylmänä oluen, pidä pakastimessa 15-30 min. Koff on miedoimman makuista olutta mitä tiedän.
Itse pystyn juomaan Koffeja 8, sit rupee oksettaa, sen sijaan Karjalaa ja Karhua vaan 5-6. Siksi juonkin vcaan Karjalaa ja Karhua. - Outi Akan Sisko
Jätä olut ja juo sitä mikä maistuu - kyseessä on nautintoaine jonka pitäisi myös maistua hyvälle....eli näin.
- gretsch_fan
...tässä oli kyse siitä että olet tullut täysi-ikäiseksi ja olet siirtynyt limpparista kaljaan niin kannattaa jättää kaljat odottelemaan siihen että on "isompi" ja juoda vaikkapa lonkeroita.
- tryhtryrtytrytryryt
Jos ei olut maistu, vaihda laadukkaampaan merkkiin. Ja ehkä kannattaa ensin käydä lenkillä niin tulee jano, heh-heh... Koffin tai Karjalan tai muun paskan sijaan kokeile laatumerkkejä, joissa päinvastoin kuin paskoissa EI ole hiilihappoa tai tärkkelystä tai muita lisäaineita. Stout tai real ale voi olla liian vaativaa vasta-alkajalle, miten olisi jokin vehnäolut, König Ludwig, tai vaaleat tshekit, ehkäpä Pislner Urquell? Vaihtoehtoja on!
- dadasdasdasda
tryhtryrtytrytryryt kirjoitti:
Jos ei olut maistu, vaihda laadukkaampaan merkkiin. Ja ehkä kannattaa ensin käydä lenkillä niin tulee jano, heh-heh... Koffin tai Karjalan tai muun paskan sijaan kokeile laatumerkkejä, joissa päinvastoin kuin paskoissa EI ole hiilihappoa tai tärkkelystä tai muita lisäaineita. Stout tai real ale voi olla liian vaativaa vasta-alkajalle, miten olisi jokin vehnäolut, König Ludwig, tai vaaleat tshekit, ehkäpä Pislner Urquell? Vaihtoehtoja on!
eli König Ludwigia voin todella suosittaa.. Veljeni joka ei edes pitänyt oluesta ennen Ludwigia tykkäsi tuosta tod. paljon.
- gnt666
Maistappa tölkillinen Fosterssia, parasta mitä löytyy.
- Perusteekkari
Olen itse maistanut noin 600 eri olutta, enkä siltikään pidä kotimaisista oluista. Haeppas Alkosta itsellesi kunnon olutta ja unohda nuo kotimaiset vaaleat lagerit. Olueen totuttelijalle voisin suositella esim. vehnäoluita, tummia lagereita ja stoutteja. Kysy sieltä Alkosta, niin kyllä ne osaa neuvoa. Oluiden nimen vieressä lukee nykyään muuten myös tyyli.
- bier tut gut!
No en ainakaan suosittelisi (suodattamattomia) vehnäoluita aloittelijalle, ne tekee monesti tiukkaa eikä maistu edes oluen ystävällekään. Itse rakastan vehniksiä, kuten muitakin oluita.
- ................
bier tut gut! kirjoitti:
No en ainakaan suosittelisi (suodattamattomia) vehnäoluita aloittelijalle, ne tekee monesti tiukkaa eikä maistu edes oluen ystävällekään. Itse rakastan vehniksiä, kuten muitakin oluita.
Juu, vehnäolut voi suodattamattomana olla aloittelijalle vähän liikaa ja saattaa jopa tuoda kammon juomaan jos suoraan lirauttaa vielä pohjahiivat väärällä tavalla mukaan.
- ein prosit
................ kirjoitti:
Juu, vehnäolut voi suodattamattomana olla aloittelijalle vähän liikaa ja saattaa jopa tuoda kammon juomaan jos suoraan lirauttaa vielä pohjahiivat väärällä tavalla mukaan.
Tee alkuun mixejä limpparin kanssa, sprite tai jaffa käy hyvin. Pistä alkuun vaikka fifti fifti ja sit makunystyröiden totuttua vähitellen lisäilet oluen osuutta. Juon itsekin usein esim. janojuomana saunan jälkeen tai kesähelteillä. Keski-Euroopassa tämä Radler/Alsterwasser on ainakin suosittu juoma, olen ihmetellyt miksei sitä täältä saa, luulisi etenkin naisille maistuvan vaihtoehtona siiderin lipittelylle..
- Kevytloiventaja
ein prosit kirjoitti:
Tee alkuun mixejä limpparin kanssa, sprite tai jaffa käy hyvin. Pistä alkuun vaikka fifti fifti ja sit makunystyröiden totuttua vähitellen lisäilet oluen osuutta. Juon itsekin usein esim. janojuomana saunan jälkeen tai kesähelteillä. Keski-Euroopassa tämä Radler/Alsterwasser on ainakin suosittu juoma, olen ihmetellyt miksei sitä täältä saa, luulisi etenkin naisille maistuvan vaihtoehtona siiderin lipittelylle..
Yo. sopii myös krapulajuomaksi aamusella kun kurkkua kuivaa mutta kalja ei edellisillan jäljiltä oikein tahdo maistua.
- sdfsdf
Nämä markkalagerit kannattaa juoda aivan jääkylmänä vaikkei ne silloinkaan häävejä ole. Itse olen vannoutunut oluen ystävä enkä pidä näistä markkalagerien mauista.
Aloittelijalle helppoja hyvälaatuisia pils oluita on Pilsner Urquell ja alkosta saatava Weihenstephaner Pils.
Vehnäoluetkin saattavat olla helpohkoja mutta tottumattomalle voi tulla vastaan hieman eksentrisiä fenoleja ja banaanina aromeita. - rolli__J
Itse suosittelisin ehdottomasti Edelweiss!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708