masennus/ahdistus os.hoidon kriteerit

apuaosastolta?

Mikä on masennuksen/ahdistuksen osastohoidon kriteerit?
Eli kuinka huonoon kuntoon pitää "tulla" ennenkuin saa osastolta apua?
Avohoidossa ainoastaan kerran kuukaudessa tapaamiset ja se ei tällä hetkellä ole riittävä.
Ei terapiaa, eikä siihen mahdollisuutta.

10

6212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

järjestettävä. Miten niin ei ole siihen mahdollisuutta.

• apuaosastolta?

Saanut jo aikasemmin 3v, toisen tahon maksamana.
        Kela ei suostu järjestämään.
        Yksityisesti liian kallista.

Tähän akuuttiin oloon mietin kuitenkin osastoa.
        Mutta minkälaisessa kunnossa sinne mennään?

• häiriöinen
        apuaosastolta? kirjoitti:

Saanut jo aikasemmin 3v, toisen tahon maksamana.
        Kela ei suostu järjestämään.
        Yksityisesti liian kallista.

Tähän akuuttiin oloon mietin kuitenkin osastoa.
        Mutta minkälaisessa kunnossa sinne mennään?

vaikee vastata tuollaiseen kysymykseen missä kunnossa mennään osastolle. itse oon ollut useita kertoja akuutisti osastohoidossa. syyt osastohoitoon hakeutumisen ovat olleet voimakas itsetuhoisuus ja ahdistus.

• en tahdo tyrkyttää

Kuka voi auttaa masentunutta, uskon että Jeesus.

• apuaosastolta?

Mulla on itsetuhoisia ajatuksia yklläkin, ei tekoja.
        Missä mittakaavassa sun ahdistus on ollut kun olet os, joutunut?
        Mulla on jokapäiväistä, lamauttavaa.
        Sängystä ei paljon jaksa nousta.

• häiriöinen

ahdistus on ollut kestämätöntä ei ole vaan voinut olla sen kanssa. jos sinusta tuntuu siltä että tarvit osastohoitoa niin se on varmasti hyvä mittari myös. ahdistusta on vaikea mitata, mutta jos ajatellaan. mittaria ykkösestä kymppiin, niin että kymppi on sietämätön ahdistus ja ykkönen on ei ahdistusta niin mun ahdistu taso on ollut siinä kympissä kun oon hakeutunut osastolle.

• apua saanut

Ite olin tossa just 1,5kk osastolla. Oli kans itsetuhoisia ajatuksia päivittäin, mut ei tekoja. Sängystä nousemminen oli ponnistelujen takana, en juuri syönyt enkä nukkunut. Olin masentunut. Pääsin päivystyksen (vastaanotto osaton) kautta avo-osastolle. Hoitojakso tuli todella tarpeeseen, vaikka välillä kuinka tuntui ettei ole mitään hyötyä. Minulla kans avo aika hoitajalle 2viikon välein ja terapiaan ei mahdollisuutta. Myt olen ensi viikolla viimein aloittamassa terapian. Sain osastolta paljon hyödyllisiä vinkkejä ja keinoja selviytymiseen masennuksen kanssa. Olin varsin "hyväkuntoinen" osastolle mennessäni.

• osastoltapua?
        apua saanut kirjoitti:

Ite olin tossa just 1,5kk osastolla. Oli kans itsetuhoisia ajatuksia päivittäin, mut ei tekoja. Sängystä nousemminen oli ponnistelujen takana, en juuri syönyt enkä nukkunut. Olin masentunut. Pääsin päivystyksen (vastaanotto osaton) kautta avo-osastolle. Hoitojakso tuli todella tarpeeseen, vaikka välillä kuinka tuntui ettei ole mitään hyötyä. Minulla kans avo aika hoitajalle 2viikon välein ja terapiaan ei mahdollisuutta. Myt olen ensi viikolla viimein aloittamassa terapian. Sain osastolta paljon hyödyllisiä vinkkejä ja keinoja selviytymiseen masennuksen kanssa. Olin varsin "hyväkuntoinen" osastolle mennessäni.

Mä oon käynyt päivystyksessä tällä viikolla, eivätkä suostu laittamaan osastolle.
        Omalääkäriaika on ensi torstaina. Tuntuu vaan niin tuskaisen pitkältä ajalta...
        Ei tiedä miten päin olisi kun ei jaksa ja ahdistaa koko ajan.
        Siksi kiinnostaakin miten te muut olette "päässeet" osastolle.
        Oma psykiatri voi olla tietty eri mieltä tuon päivystävän kanssa (joka muuten oli tyly ja inhottava), saa nähdä..

• osastoltaapua?
        osastoltapua? kirjoitti:

Mä oon käynyt päivystyksessä tällä viikolla, eivätkä suostu laittamaan osastolle.
        Omalääkäriaika on ensi torstaina. Tuntuu vaan niin tuskaisen pitkältä ajalta...
        Ei tiedä miten päin olisi kun ei jaksa ja ahdistaa koko ajan.
        Siksi kiinnostaakin miten te muut olette "päässeet" osastolle.
        Oma psykiatri voi olla tietty eri mieltä tuon päivystävän kanssa (joka muuten oli tyly ja inhottava), saa nähdä..

Samaa *askaa taas.
        Oon käynyt "tuki"käynneillä päivystyksessä, tänään taas.
        Todellista tukea juu... Sosiaalinen ongelma, mulla kuullema on.
        Muuta pois kotoota niin sillä hoituu. Olisipa se niin yksinkertaista!!!
        Omalääkäri to. Ei vaan tunnu että jaksaisi siihen asti.
        Ahdistus vaan pahenee ja masennus syvenee....

• Anonyymi

Osastolle ei pääse mikäli oireet eivät tuota sinulle tai läheisillesi vaaraa tai mikäli et ole psykoottisessa tilassa. Osasto hoito on siis ensisijaisesti viimeisin paikka mihin ihminen viedään vapaaehtoisesti. Sinne siis lähetään ns pakosti jos lähetetään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      280
      10316
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      245
      6006
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5434
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      95
      5048
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3325
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2714
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2622
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2444
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2294
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2217
    Aihe