Suomen118

Yrittäjä 1234

Just joo...

Tuli soitto.

- Suomen 118:sta hei, päivitellään meidän yrityspalveluhakemistoa.
- Siihen heti sanoin, että ei kiinnosta, en osta mitään, heippa.

Meni pari viikkoa ja posti toi lähes 300€ laskun. Soitin heti heidän asiakaspalveluun ja kerroin etten ole mitään tilannut ja en maksa laskua, siinä oli sitten puolen tunnin juupas eipäs vääntö ja sanottiin että ollaan myynnistä yhteydessä vielä saman päivän aikana. Sieltä sitten myyjä itse soitti ja kertoi, että suullinen sopimus on pitävä ja tilaus on tehty plaaplaaplaa. Melkein tunti taas väännettiin ja myyjä lopulta ehdotti, että jos puolet maksaisin, no nii just. Lopulta taisi käydä niin että tilaus jota en tehnyt peruttiin. Jännityksellä odotan tuleeko kohta sama lasku korkojen kera.

Pengoin hiukan tuon Suomen118 firman taustoja pitkin foorumeita ja aika koijari porukalta vaikuttais. Näyttäisi olevan Espanjalainen firma mistä tuota kaupitellaan, K1-Mediasolutions nimeltään, yrityksen netti sivut ei todellakaan anna luotettavaa taikka ammattitaitoista kuvaa paikasta.

9

1195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipuri eero

sama firma toi meikäläiselle kans kivan yllärin tosin vaan parinkympin ja arvaa ketuttaako ku olin sillon lomilla ja lasku maksettiin mun tietämättä ja nyt ne soittelee jatkuvasti että jos jatkotilausta laitettais kun oot ennenki ollu meillä

joku laki muutos pitäis saada aikaseksi millä nuo saatais kuriin

• internetmarkkinointiinfo

Jos meinaa mennä noin pitkäksi vääntö niin ilmoita, että voin kyllä konsultoida teitä sopimusjuridisissa seikoissa ja minuuttiveloitus on 10 € / min pvm ja lasku tulee postitse.

Ei vaan myyjä osapuolella on velvollisuus osoittaa, että tilaus on yksiselitteisesti tapahtunut.
        Tähän moni näistä firmoista käyttää argumenttia "Meillä on nauhoite"

Nauhoite on kyllä juridisesti pätevä todiste. Mutta nauhoitteella pitäisi tällöin myös ilmetä yksiselitteisesti ,että asiakas on myös kyseisen palvelun tilannut ja että puhelussa on varmistettu myös, että oikea henkilö (jolla on valtuus tehdä päätös) on puhelimessa. Käytännössä homma kaatuu yleensä siihen, että nauhoite on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.

Se miksi nämä yritykset eivät kuitenkaan helpolla anna periksi johtuu juuri siitä, että moni yrittäjä maksaa sen laskun kun ei tiedä riittävästi sopimusjuridiikasta ja totetaa että on helpompi maksaa lasku kuin lähteä tappeleen. Vaikka oikeasti mitään tappelemista ei ole. Tavallaan markkinointi perustuu tältä osin asiakkaiden pelotteluun.

• Arvaa vaan.
        internetmarkkinointiinfo kirjoitti:

Jos meinaa mennä noin pitkäksi vääntö niin ilmoita, että voin kyllä konsultoida teitä sopimusjuridisissa seikoissa ja minuuttiveloitus on 10 € / min pvm ja lasku tulee postitse.

Ei vaan myyjä osapuolella on velvollisuus osoittaa, että tilaus on yksiselitteisesti tapahtunut.
        Tähän moni näistä firmoista käyttää argumenttia "Meillä on nauhoite"

Nauhoite on kyllä juridisesti pätevä todiste. Mutta nauhoitteella pitäisi tällöin myös ilmetä yksiselitteisesti ,että asiakas on myös kyseisen palvelun tilannut ja että puhelussa on varmistettu myös, että oikea henkilö (jolla on valtuus tehdä päätös) on puhelimessa. Käytännössä homma kaatuu yleensä siihen, että nauhoite on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.

Se miksi nämä yritykset eivät kuitenkaan helpolla anna periksi johtuu juuri siitä, että moni yrittäjä maksaa sen laskun kun ei tiedä riittävästi sopimusjuridiikasta ja totetaa että on helpompi maksaa lasku kuin lähteä tappeleen. Vaikka oikeasti mitään tappelemista ei ole. Tavallaan markkinointi perustuu tältä osin asiakkaiden pelotteluun.

Eikä kuseteta. Samalla tavalla aloittajan kanssa vastaan kaikille näille "toimijoille".

Jos kuitenkin lasku tulee ja menee liian vaikeaksi vääntö, käyn itse henkilökohtaisesti syöttämässä tämän laskun ja puoli kiloa rautanauloja lafkan toimarille. Tiedän ja jopa tunnen näistä joitakin.

Taustavoimia voin ottaa mukaan tarvittavista suunnista. Toivon, että tällaiseen barbariaan ei pitäisi ikinä turvautua, mutta jos asiain laita niin vaatii pesee täältä täydeltä laidalta.

• masaimies porista
        Arvaa vaan. kirjoitti:

Eikä kuseteta. Samalla tavalla aloittajan kanssa vastaan kaikille näille "toimijoille".

Jos kuitenkin lasku tulee ja menee liian vaikeaksi vääntö, käyn itse henkilökohtaisesti syöttämässä tämän laskun ja puoli kiloa rautanauloja lafkan toimarille. Tiedän ja jopa tunnen näistä joitakin.

Taustavoimia voin ottaa mukaan tarvittavista suunnista. Toivon, että tällaiseen barbariaan ei pitäisi ikinä turvautua, mutta jos asiain laita niin vaatii pesee täältä täydeltä laidalta.

Pikkasen alkaa jo v....aa tollaset puhelinmyyjät. Kokoajan joku soittaa ja kauppaa jotain "tarpeellista" mitä ilman ei tule toimeen, päivitellään tietoja yritysluetteloihin ja muuta skeidaa. Ja samat firmat soittelee joka kuukausi uudestaan ja uudestaan.

Yks tutun tutun kersa oli ollut tuolla Espanjassa K1:llä myyjänä, pari päivää se oli ollut ja lähteny meneen, että ei per...e ei tollasta voi tehä. Siellä porukka oli "myynyt" eläkkeellä oleville entisille yrittäjille monen sadan euron näkyvyyksiä tosta vaan ohimennen siinä muita rupatellessa. Oli siellä jotkut jopa napannu listalta firman ja ihan pokkana edes heille soittamatta tehny kaupat, että laitetaan vaikka tonne tollanen, kuulemma monet "myynnit" menee läpi jos on tarpeeksi iso yritys, niille tulee muutenki niin paljon laskuja, että tollaset menee siinä sivussa.

Jos mulle joskus napsahtaa tollanen nakki niin se vaan tietää etelän matkaa. Aina vaan hirvee huuto päälle jos tollasia laskuja tulee.

Pikkasen hämärät nettisivut heillä.
        http://www.k1-mediasolutions.com/

• wanha konkari

Olen jo vanha konkari ja kaikenlaisia paskasoittoja tulee viikottain. Jos minulle tulisi tullainen että oltaisiin sovittu muka joku suullinen sopimus, sanoisin vaan että no ei olla tehty ja teen rikosilmoituksen teistä. Jos menisin oikeuteen, niin siinäpähän menee, mutta ei ne mene oikeuteen. En jaksa enää tapella puhelimessa noiden myyjien kanssa, vaan sanon suoraan "haista paska, en osta mitään huijareilta"

• hermonsa menettänyt

Tänään minullekin tuli aiheeton lasku Suomen118lta. Olen jo kauan sanonut kaikille hakemistopalvelumyyjille ym että en ota mitään maksullista ilmoitusta mihinkään. En anna tarkistaa edes tietoja ettei tule "muka"-sopimusta.Silti tuli lasku ja soitin asiakaspalveluun,josta väitettiin että sopimus on syntynyt,vaikka puhelimessa ei ollut edes kyseinen myyjä! Toivottavasti puhelu olisi nauhoitettu,koska olen täysin varma mitä sanoin. Tein juuri äsken myös sähköpostitse reklamaation, etten ole kys.palvelua tilannut ja enkä siis maksa laskua ja jos maksukehoitus tulee harkitsen jatkotoimenpiteitä. Meni vaan tämä päivä ja iltakin pilalle ja turhaa aikaa tälläiseen takkuamiseen. Eikö Suomessa ole lakia joka suojelee pienyrittäjää tälläisiä huijareita vastaan?

• Suomen118 huijaama

Suomen118 yrittää huijata myös minua: lähettivät noin 150€ laskun että olisin tilannut puhelimessa heiltä palvelun vaikka en varmasti ole tilannannut mitään palveluja. Olen useamman sähköpostin laittanut,että peruisivat perusteettoman laskun kahteen otteeseen olen saanut puhelimella kiinni asiakaspalvelijan, viimeisessä puhelussa ottivat esille tämän nauhoite-kortin ja väittivät että heidän joku päällikkönsä on kuunnellut nauhan (jossa olen muka tehnyt tilauksen) ja tilausta ei voi perua. ->> On kyllä pokkaa!!
      oletteko tehneet vielä rikosilmoitusta yrityksestä, olen itse juuri tekemässä...

• Voit kokeilla mikä on poliisin kanta, todennäköisesti kaivaa nipun aiempia ilmotuksia tästä puljusta, ja kieltää maksamasta laskua. Voit ilmottaa myös näille sutkeille tehnees rikosilmotuksen vaikka poliisi ei sitä välttämättä kirjaiskaan. Ja samaan että jos ovat mielestänsä oikeassa, vieköön laskun käräjille. Ja sitähän ei nykyään ole yksikään hakemistokusettaja tekemässä. Heillä kun on näyttötaakka tilauksen olemassaolosta. Tuossa toisessa keskustelussa oli ylj:stä juttua, että olivat jopa lähettäneet nauhoitteen yrittäjälle, se nauhoite tosin oli surkeasti manipuoloitu..

Joskus taannoin olen ollut vuoden suomen 118 asiakkaana kun myytiin nimenomaan 118:saa. Mistään suomen- ei puhuttu vaikka varmistin toistamiseen. Mutta olin kova tinkaamaan ja sain ko. roskan vuodeksi 40 € sis alv. Alunperin hinta tais olla 140 e, totesin vaan jyrkästi että näkemättä "palvelun" toimivuutta en tyhjästä maksa, hehheh..
      Noh, lasku tuli ja tämä suomen118 tuli eteen ensimmäistä kertaa jollon epäselvyydet alkoi paljastua. En alakanu sen koommin perumaan tilausta, mitä nyt annoin vähän palautetta hakemiston toimivuudesta... Esim. tuolloin kun googletin firmani nimeä tai toimintaa paikkakuntaa, tuo suomen118 se vaan puuttui googlen tuloksista vaikka olin piruuttaan hakusanoja ym esittelyä sinne laittanu.
      Kertoivat että hakusanat toimivat vain heidän sivullaan. Siis mitä helevettiä, olikin mitä hyödyllisin palvelu ikinä...
      Olin laittanu ylös määräajan mihin mennesä seuraavan vuoden osalta piti irtisanoutua tästä, kävikin niin että sieltä soittivat ensin ja kyselivät jatkosta, pienen tingan jälkeen uskoivat että sitä ei tule ja saavat tiedot sieltä. Kaupusteluyrityksiä sieltä se ei kuitenkaan ole lopettanut, nimensäkin tosin sanovat aika selvästi nykyään ??

• Anonyymi

Älkää hyvät ihmiset langetko näihin. Suomen118, Suomen Yritysrekisteri, Netinfo, Matkailijan käsikirja ovat ainakin kaikki samaa puulaakia. (lähde: https://www.finder.fi/Telemarkkinointi/Suomen Avainsanat Oy/Lapinlahti/yhteystiedot/2922490 )
      Ja ihan samaa soopaa kaikki. Ei mitään käytännön hyötyä yrittäjälle, turhaa rahanmenoa. Aikaisemmin tuo yritys toimi nimellä Savon Mediacenter, ja silloin Suomen118 yms omisti herra nimeltä Petri Siltakoski, ja Savon Mediacenter teki hänelle myyntityötä toimeksiannon puitteissa. Mikä lie sitten tullut kun Siltakoski hävisi kuvioista ja Mediacenter vaihtoi nimensä. Tässä myös linkkiä Siltakosken huijauksiin https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?f=11&t=18455&fbclid=IwAR0PAocrY0S9E7RWSVujWx9Xu-ZKin5WvU4x2TXWzP1TrAJtqLTPiUES1zw

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3088
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2881
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2515
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      49
      2403
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2096
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1850
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1769
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      41
      1616
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1535
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26