Kiasman kissantappovideo

Ella

Taidemuseo Kiasman mukaan eläinrääkkäys on taidetta ja Kiasma on valmis maksamaan siitä! Tämä johtopäätös seuraa välttämättä siitä tosiasiasta, että
Kiasma on ostanut kokoelmiinsa videotaiteilija Teemu Mäen "Sex and death" eli ns. kissantappovideon.

Videolla Mäki kiduttaa löytökodista hakemansa
kissan kuoliaaksi silpomalla kirveellä ja masturboi lopuksi sen päälle. Mieti hetki, onko tämä taidetta.

Kirjailija, professori Leena Krohn kirjoittaa (HS
24.4.04): "Taiteilijan vapaus koskee hänen teoksiaan, ei tekojaan". Leena Krohn boikotoi kaikkia
tilaisuuksia, missä "taiteilija" Mäki esiintyy. Vaadimme Kiasmaa palauttamaan videon tekijälleen ja pyytämään anteeksi löytökissäkodilta sekä kaikiltataiteen ystäviltä!

Kiitos paitsi heikompien, myös oikean taiteen puolesta.

Palaute: [email protected]

34

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikke

      Ihailen todella Leena Krohnia suoraselkäisyydestä. Tällaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän. Teemu Mäen vastine Krohnille oli mitä oli. Ilmeisesti hän ei tunne pienintäkään omantunnon soimausta tekosistaan.

      • Witchy

        Kuten moni tietää, meidän veromarkoillamme kustannetaan "taiteilija" Teemu Mäen sairas toiminta. Hän saa valtion taidetoimikunnan myöntämää apurahaa vuoteen 2007. Jos koette, että verovaroillemme olisi muutakin terveempää käyttöä, niin ottakaa yhteyttä apurahan myöntäneeseen tahoon: toimikunnan sihteeri: [email protected] ja toimikunnan puheenjohtaja: [email protected].


      • Anonyymi

        Psykopaatit eivät tunne. Arvostan suuresti Krohnin kannanottoa. Hänellä oli selkärankaa sanoa ettei tuommoinen sovi. Tyhmää Kiasman OSTAA sontaa ja tukea sillä rikollisuutta. Taidettahan sellainen sairailu ei ensinnäkään ole. Aikaa kulunut tapauksesta mutta aivan aina sama viha nousee tästä pinnalle. Mielestäni oikeus eläinparkaa kohtaan ei ole vieläkään toteutunut.


      • Anonyymi
        Witchy kirjoitti:

        Kuten moni tietää, meidän veromarkoillamme kustannetaan "taiteilija" Teemu Mäen sairas toiminta. Hän saa valtion taidetoimikunnan myöntämää apurahaa vuoteen 2007. Jos koette, että verovaroillemme olisi muutakin terveempää käyttöä, niin ottakaa yhteyttä apurahan myöntäneeseen tahoon: toimikunnan sihteeri: [email protected] ja toimikunnan puheenjohtaja: [email protected].

        Olisivat maksaneet omista pusseistaan sairailusta, mokomat kissavihaajat!


    • Maisa

      Mäen muutkin työt on rumia kun mitkä. Äijä luulee olevansa suuri taiteilija vaikka oikeasti onkin vaan mielenvikainen idiootti.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Vastenmielinen on.


    • Witchy

      Minä laitoin tonne Kiasman infoon tämmöisen viestin:

      "Ilmoitan Teille, että aion boikotoida niinsanottua nykytaiteenmuseotanne,
      sillä olette antaneet tukenne eläinrääkkäykselle ostamalla Teemu Mäen rikollisuutta
      kuvaavat videoteokset. Huolimatta siitä, että kissan julma tappo on "taiteilija"
      Mäen itsensä mielestä loistavaa taidetta, niin todellisuudessa se ei sitä
      ole. Olen järkyttynyt, että teidän mielestä Teemu Mäen tuotokset ovat taidetta
      vain siksi, koska hän itse on niin väittänyt. Saman teorian mukaan nykytaidetta
      voi yhtälailla olla pultsari, joka kuseskelee ruttopuiston pusikoihin, jos
      hän itse väittää tekevänsä taidetta. Tai pedofiili Jammu Siltavuori, joka
      raiskasi ja tappoi pikkutyttöjä... Jos hän olisi sanonut tehneensä vain
      taidetta, niin olisitteko ottaneet hänen rikosvälineistöään museonne "jaloon
      kokoelmaan"? Muistoksi jälkipolville aikamme taiteesta.

      Järkyttävää."

      • scorpius

        On erittäin hienoa, että otetaan kantaa nykytaiteeseen joka erittäin usein on todella vain "taidetta". Suomeksi sanottuna täyttä paskaa.
        Mutta onhan se hyvä että saa jollain tavalla itsensä tuntumaan väärinymmärretyltä. Siihen näyttävät monet nykytaiteilijat pyrkivän alalla kuin alalla.
        Ei tarvitse tappaa eläintä videolla osoittaakseen, että maailmassa on väkivaltaa. Sen me tiedämme kyllä tasan tarkkaan muutenkin.


      • Anonyymi

        Mitä vastasivat? Missä kytköksessä ovatkaan olleet rikolliseen kerran rahoittivat sitä, verovaroista? Suurin osa kansasta ei olisi antanut palkkiota sairailusta vaan aivan muuta.
        Yhtä sairasta tukea mielenvikaisuutta ja palkita sitä kuin väittää sellaista taiteeksi.
        Vanha asian mutta vääryys ärsyttää suunnattomasti.


      • Anonyymi
        scorpius kirjoitti:

        On erittäin hienoa, että otetaan kantaa nykytaiteeseen joka erittäin usein on todella vain "taidetta". Suomeksi sanottuna täyttä paskaa.
        Mutta onhan se hyvä että saa jollain tavalla itsensä tuntumaan väärinymmärretyltä. Siihen näyttävät monet nykytaiteilijat pyrkivän alalla kuin alalla.
        Ei tarvitse tappaa eläintä videolla osoittaakseen, että maailmassa on väkivaltaa. Sen me tiedämme kyllä tasan tarkkaan muutenkin.

        Pitääkö itse lisätä julmuutta nostaakseen asiaa esiin jos kerran sellainen oli taustalla?
        Kyllä on pihalla ollut ajatuksenkulku! Viaton se kissaparka on maailman pahuuteen ollut.
        Olisi jonkun pahiksen vaikka hirttänyt kyrvästään kattoon ennemmin.. Tai pannut itsensä kärsimään kissan sijaan.


    • vastalause

      Muunmuassa työpaikallani kiertää tällainen sähköposti (luonnollisesti sen voi lähettää minne vain) jossa kerätään nimiä ko. videon poistamista varten. 50. nimeen jälkeen sähköinen adressi pyydetään palauttamaan Kiasmaan.

      VASTALAUSE KIASMAN "TAIDETEOSTA" VASTAAN

      Taidemuseo Kiasman mukaan eläinrääkkäys on taidetta ja on valmis maksamaan
      siitä!!!!!

      Tämä johtopäätös seuraa välttämättä siitä tosiasiasta, että Kiasma on
      ostanut kokoelmiinsa videotaiteilija Teemu Mäen "Sex and death" eli ns.
      kissantappovideon. Videolla Mäki kiduttaa löytökodista hakemansa kissan
      kuoliaaksi silpomalla kirveellä ja masturboi lopuksi sen päälle.

      Mieti hetki, onko tämä taidetta.

      Kirjailija, professori Leena Krohn kirjoittaa:
      "Taiteilijan vapaus koskee hänen teoksiaan, ei tekojaan". Leena Krohn
      boikotoi kaikkia tilaisuuksia, missä "taiteilija" Mäki esiintyy.

      Vaadimme Kiasmaa palauttamaan videon tekijälleen ja pyytämään anteeksi
      löytökissäkodilta sekä kaikilta taiteen ystäviltä.

      Lisää nimesi ja kotipaikkasi listaan ja lähetä eteenpäin. Kiitos paitsi
      heikompien, myös oikean taiteen puolesta.

      Jos olet 50. laita tämä lista ja sähköposti osoitteeseen:

      [email protected]

      1. Sukunimi etunimi/paikkakunta jne.

    • Joku

      ...vastenmieliseltä. Yök!

      • joku

        Kukas sinä olet? Esiintyykö täälä joku minuna? Vai olenko minä esiintynytr jonakuna muuna? Järkyttävää...! Ketaleet, moukat. Hah.

        Okei minä oeln sitten joku ja sinä Joku, OK? hah, vai pitäsikö minun hankkai joku toinen nimi niistä minun hirveistä valikoimista? Järkyttävää, minuthan painetaan samaan muottiin teidän akikkien muiden kanssa!! Joutusinko MINÄ loupumaan minun persoonallisesta nimestä ja muuttumaan EPÄPERSOONALLISEKSI MOUKAKSI!?


      • Euro
        joku kirjoitti:

        Kukas sinä olet? Esiintyykö täälä joku minuna? Vai olenko minä esiintynytr jonakuna muuna? Järkyttävää...! Ketaleet, moukat. Hah.

        Okei minä oeln sitten joku ja sinä Joku, OK? hah, vai pitäsikö minun hankkai joku toinen nimi niistä minun hirveistä valikoimista? Järkyttävää, minuthan painetaan samaan muottiin teidän akikkien muiden kanssa!! Joutusinko MINÄ loupumaan minun persoonallisesta nimestä ja muuttumaan EPÄPERSOONALLISEKSI MOUKAKSI!?

        Tuota, sinuna en olisi kovin ylpeä tuosta persoonastasi---

        Okei, en sano muuta.


      • tyttö 84

        varsinkin tuo Annen kirjoittama viesti. En jaksa toistaa sitä tähän. Kattokaa itse.


      • Nepa

    • VIHAINEN

      voitaisiin enemmän keskittyä tuomitsemaan Mäkeä kuin Kiasmaa.
      Se että niin sairas mies kuin Teemu Mäki saa kulkea vapaalla jalalla,ja selviää TÖRKEÄSTÄ teosta sakkorangaistuksella,niin on hälyttävää!
      EIKÄ TUOLLAISEN SAIRAAN MIEHEN KUULUISI SAADA LUKKOJEN TAKANA HOITOA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      SÄÄLITTÄVÄ PASKIAINEN,JOLLE KUULUISI TEHDÄ SAMA KUIN HÄN TEKI SILLE VIATTOMALLE KISSALLE!!!

      • Momo

        Olet oikeassa. Mäkihän on suurempi syyllinen kuin Kiasma, eikä edes tunnu yhtään olevan pahoillaan. Toivottavasti kuitenkin vast'edes pitää näppinsä erossa eläimistä!


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Valitettavasti kissasta ei välittänyt ne, keillä valtaa olisi ollut.


    • Witchy

      Kävin juuri katsomassa Teemu Mäen kotisivuja, ja melkein tuli oksennus. Yhdessä kuvassa on hänen tyttärensä, jonka suusta tulee verta ja viereisessä kuvassa esitetään anaaliseksiä - teokset siis jotenkin liittyvät yhteen - vain teemu itse tajuaa niiden loistokkuuden. Onko tämä ihminen ihan terve?

      Mitähän lastensuojeluviranomaiset sanoisivat tästä?

      Onko lapsellekaan ihan tervettä kasvaa moisessa perheessä? Päiväkodissa kaverit kysyy, että sinunko isi oli se joka tappo sen kissan ja sit niinku runkkas sen päälle? Aika kumma isi sulla...

      • Paukku

        Eipä ne minun mielestä kyllä yhteen liittyny... ne kuvat meinaan... Ja huomaahan sen ettei siinä verta valu sen mukulan suusta vaan ketsuppia laitettu! Älkäähän nyt panikoiko :) Meitä on moneen junaan ja osaa jää asemalle niinkun tämä Herra Mäkikin... yritetään vaan ymmärtää että jokaisella meistä on omat perversiomme, kenellä pimeet ja kenellä vähemmän pimeet ;)


      • Ansku^^

        Se on ihan sairas mies. Onks sillä omat kotisivutki? Ohhoh.. Kerro sen omien sivujen nimi.. www.??????


      • Anonyymi
        Paukku kirjoitti:

        Eipä ne minun mielestä kyllä yhteen liittyny... ne kuvat meinaan... Ja huomaahan sen ettei siinä verta valu sen mukulan suusta vaan ketsuppia laitettu! Älkäähän nyt panikoiko :) Meitä on moneen junaan ja osaa jää asemalle niinkun tämä Herra Mäkikin... yritetään vaan ymmärtää että jokaisella meistä on omat perversiomme, kenellä pimeet ja kenellä vähemmän pimeet ;)

        Tuommoista ympäristölle haitallista sairailua ei pidä sallia!!


    • joku

      Teinä olisin enemminkin huolissani niistä vanhemmista Kiasmassa, kenties ensimmäistä kertaa kyseisessä laitoksessa olevista, kävijöistä ( jotka ovat mahd. pakotettu lasten ja/tai lastenlasten toimesta tulemaan mukaan. ). No, ajatellenpa jos joku tuollainen vanhempi rouvashenkilö ( noo, mieskin käy ) tulisi ihailemaan ”taidetta” ja löytäisi hosut nilkoissa olevan miehen jonkun kissan päältä? luulenpa että se järkyttäisi enemmän kuin jonkun kissan tappaminen. Ja entäs sitten ne pienet ekaluokkalaiset, jotka ovat tulleet koko luokan kanssa katselemaan nykytaidetta. No heillekkin varmaan tuon kyseisen Teemu Mäki ilmestyksen näkeminen olisi phempaa kuin jonkun kissan tappaminen. Niin kun eihän se kissa TITENKÄÄN kuole, vaikka sitä hiemna silvottiin, mutta hei, niinhän tapahtuu aina piirretyissä.

      Itse olen vakuuttunut siitä, että Teemu Mäki ei koskaan tappanut kyseistä kissaa. Hän käytteli taitavsti kameraa ja lopussa kissan viran hoiti pehmolelu. Oikeasti kyseinen kisu viettää lomapäiviä Teemu Mäen kotona. Turvassa ongelmilta. Teemu vain halusi esittää coolia ja päätti ”murhata” jonkun kisumirrin.

      Kiasma on kyllä aika surkea paikka museoksi, enkä käy siellä, oli siellä teemu mäen taideteoksia tai ei. Itse asiassa en olekaan käynyt Kiasmassa viimeksi kun kuudennella ja silloikin vain koska minä ja kamuni haluttiin paremmat numerot kuviksesta. Heti kun ope oli mainostanut Kiasmaa ja sanonut, että hän menisi sinen kasien kanssa tänään, niin me saimme älynväläyksen. Noo, kyllä me se ope nähtiin ja se meidät, mutta minä ja kaverini juostiin karkuun. ( voi jehna mitä urpoja… )

      • nyt!

        "Itse olen vakuuttunut siitä, että Teemu Mäki ei koskaan tappanut kyseistä kissaa."

        Teemu Mäki on myöntänyt oikeudessa, että hän haki kissan HESYltä valheellisin perusteluin, lupasi pitää siitä huolta mutta käyttikin sen henkirievun "taiteen alttarille". Siis myönsi itse kiduttaneensa ja tappaneensa kissan.

        Hänelle määrättiin pieni sakko eläinrääkkäyksestä.

        Nyt hän nauttii valtion (= veronmaksajien) viisivuotista suurinta apurahaa, mitä Suomessa taiteilija voi saada.

        Että sen sortin sairas sadisti tämä "taiteilija".

        Miten jollakulla yleensä heppi seisoo kun hakkaa kissalta päätä irti? Ja masturboi sen päälle? Eihän taiteilija Mäessä ole mitään vikaa-vikaa-vikaa-vikaa........


      • joku
        nyt! kirjoitti:

        "Itse olen vakuuttunut siitä, että Teemu Mäki ei koskaan tappanut kyseistä kissaa."

        Teemu Mäki on myöntänyt oikeudessa, että hän haki kissan HESYltä valheellisin perusteluin, lupasi pitää siitä huolta mutta käyttikin sen henkirievun "taiteen alttarille". Siis myönsi itse kiduttaneensa ja tappaneensa kissan.

        Hänelle määrättiin pieni sakko eläinrääkkäyksestä.

        Nyt hän nauttii valtion (= veronmaksajien) viisivuotista suurinta apurahaa, mitä Suomessa taiteilija voi saada.

        Että sen sortin sairas sadisti tämä "taiteilija".

        Miten jollakulla yleensä heppi seisoo kun hakkaa kissalta päätä irti? Ja masturboi sen päälle? Eihän taiteilija Mäessä ole mitään vikaa-vikaa-vikaa-vikaa........

        Itse olen tuota mieltä, eikä minua kiinnoistaa yhtään mitä mieifän taiteilija mäki on sanonut.

        Sama kun se että onko ihminen käynyt kuussa. Minusta ei, sillä kuka nyt jennkejä ( anteeksi ennakoluuloni ) uskoisi. Ja miten amerikan lippu voi liehua paikassa, jossa ei ole mitään painovoimaa? hmm... Ettei vain kyseine reissu oltaisi kuvattu ihan vain tavalisessa varastossa? Kuu voi miunun puolesta olla vaikka juustoa, koska en ole itse kyseisessä paikassa käynyt, niin en usko teidän faktoihin. Samaa voi soveltaa teemu mäkeen, pakko olla cool viimeiseen asti. Koska en itse tiedä totuutta, hankin mielipiteitä. Eli Teemu ,mäki Ei ole tappanut sitä kisua, näin minä sanon.


      • Dr. Med.
        joku kirjoitti:

        Itse olen tuota mieltä, eikä minua kiinnoistaa yhtään mitä mieifän taiteilija mäki on sanonut.

        Sama kun se että onko ihminen käynyt kuussa. Minusta ei, sillä kuka nyt jennkejä ( anteeksi ennakoluuloni ) uskoisi. Ja miten amerikan lippu voi liehua paikassa, jossa ei ole mitään painovoimaa? hmm... Ettei vain kyseine reissu oltaisi kuvattu ihan vain tavalisessa varastossa? Kuu voi miunun puolesta olla vaikka juustoa, koska en ole itse kyseisessä paikassa käynyt, niin en usko teidän faktoihin. Samaa voi soveltaa teemu mäkeen, pakko olla cool viimeiseen asti. Koska en itse tiedä totuutta, hankin mielipiteitä. Eli Teemu ,mäki Ei ole tappanut sitä kisua, näin minä sanon.

        Ja hourulaan, sanon minä!


      • joku
        Dr. Med. kirjoitti:

        Ja hourulaan, sanon minä!

        Valkotakkiset miehet tulee!! Ei älkää vieköö minua, mä vain olin täällä!! ÄÄKK!

        Tuo on selvää sortoa vai mielipiteiden perusteella, ketaleet. Hyvin törkeää, törkeää.


      • Anonyymi
        joku kirjoitti:

        Valkotakkiset miehet tulee!! Ei älkää vieköö minua, mä vain olin täällä!! ÄÄKK!

        Tuo on selvää sortoa vai mielipiteiden perusteella, ketaleet. Hyvin törkeää, törkeää.

        täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!täällä!! ÄÄKK!


      • Anonyymi
        joku kirjoitti:

        Itse olen tuota mieltä, eikä minua kiinnoistaa yhtään mitä mieifän taiteilija mäki on sanonut.

        Sama kun se että onko ihminen käynyt kuussa. Minusta ei, sillä kuka nyt jennkejä ( anteeksi ennakoluuloni ) uskoisi. Ja miten amerikan lippu voi liehua paikassa, jossa ei ole mitään painovoimaa? hmm... Ettei vain kyseine reissu oltaisi kuvattu ihan vain tavalisessa varastossa? Kuu voi miunun puolesta olla vaikka juustoa, koska en ole itse kyseisessä paikassa käynyt, niin en usko teidän faktoihin. Samaa voi soveltaa teemu mäkeen, pakko olla cool viimeiseen asti. Koska en itse tiedä totuutta, hankin mielipiteitä. Eli Teemu ,mäki Ei ole tappanut sitä kisua, näin minä sanon.

        Tyhjästä ei tuomiota tule.


    • Anonyymi

      klölö

    • Anonyymi

      Tämä läpimätä maa on tukenut avokätisesti sitä kissan rääkkääjää rikoksen jälkeen.
      Niin ei olisi saanut käydä. (IS 11.5. 2004.) Niin se pahuus palkitaan.
      Psykopaatille tyypillinen piirre on julmuus. Eläinten kidutus liittyy myös psykopatiaan.
      Iljettävää!

    • Anonyymi

      Ei voi olla totta!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6033
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3665
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1945
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1611
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1430
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      25
      1341
    Aihe