Silmämääräisesti vai koepalalla? Itselläni iholla yksi ainoa psoria muistuttava läikkä, jonka ihotautilääkäri nopeasti vilkaisemalla totesi psoriksi. Daivobet-voide jota hän määräsi, ei ole auttanut.
Se on kyllä vienyt hilsekerroksen, mutta punainen arpi on jäljellä kuukauden kuurin jälkeen, ja nyt hilsettä alkaa taas muodostumaan. Mahtaakohan olla sittenkään psorista kysymys?? Ihmettelen tuota lääkärin nopeaa diagnoosia.
Miten teidän psori on diagnosoitu?
5
736
Vastaukset
- näin minulla
kas kun ihot.lääkäri ei ollut varma oliko kyseessä punajäkälä vai psori.
- kakejuhantalo
Napa on arpi!
- ppp+psori
Ensin silmämääräisesti alkuarvio ja sitten koepaloja eri puolilta, jolloin paljastui kaksi eri diagnoosia.
Läiskät voivat olla kuukausia näkyvillä ennenkuin ne häviävät. Kokeile suolavesikylpyjä ja esim. Ceridal-voidetta läiskiin kylvyn jälkeen. Itse en voi käyttää kortison-voiteita, sillä ne pahentavat ihottumaa.
Tri Paganon kirjan saa kirjastosta ja siinä on hyvät ohjeet hoitoihin. Lisää tietoa myäs www.psorinet.com- ppp+psori
www.psorinat.com
Mulla kun on psorias kanssa, mut diagnosoitiin viime vuoden Toukokuussa Turussa.
Sitä ennen mä olin koululääkärillä ainakin viisi kertaa ja hän sanoi mulle: "ei tämä psoriasta ole, kun vanhemmillasi ei ole."
Kuudennen käynnin jälkeen kyseinen lääkäri sanoi, hän laittaa lähetteen tyksiin niin siellä osataan kertoo paremmin.
Sitä ennen käytin kaiken mahdollisemmat rasvat ja antibiootit, mut mikään ei auttanaut, paheni vaan.
Kun pääsin tyksin ihotauti lääkärille, niin tämä lääkäri sanoi samantien että mulla on psoriasis ja tervetuloa osastolla.
Olin osastolla viikon verran käyttäen erillaisia voitetita ja käymällä valohoidoissa.
Kaikki auttoi, mut kun on on pakkaset tulee uudestaan.
Mut enemmän mua auttoi trexan-lääke.
Vei kaikki mahdolliset läikät yms mukanaan pois.
Nyt ei ole missään enää länttejä, vaan mustat jäljet käsissä, missä näkyy missä läikät on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851808- 821640
- 491312
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471255Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481162- 1151116
- 39925
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59912Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23911Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket23893