Lainaa luottotiedottomalle, auto vakuudeksi??

maisa_20_800

Hei!
Olen 20 vuotias. Tarvitsisin lainaa 800 vuokraan ja vakuusmaksuun.

Ongelma on se että menetin luottotietoni vajaa kaksivuotta sitten, mutta kaikki kyseiset velat on maksanut
pois. Luottotietoni menivät opiskeluaikoina, taloudellinen tilanteeni oli sillon todella tiukka.

Onko luottotiedottoman mahdollista saada lainaa, kun olen vielä kaiken tämän lisäksi työtön? Voiko auton laittaa lainan vakuudeksi, arvo n.3000€??

ps. muutto isommalle paikkakunnalle paremman työllistymis mahdollisuuden vuoksi. Kiitokset asiallisista vastauksista! : )

5

1270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari_Å

Mä en ainakaan antais lainaa tollaselle törsääjälle..

• Vastata...

Lainaa et saa, ja siihen on kaksi syytä:

- Sinulla on merkintä luottotiedoissa
      - Sinulla ei ole säännöllisiä tuloja

"taloudellinen tilanteeni oli sillon todella tiukka"

Taloudellinen tilanteesi on edelleen tosi iukka, jos edes noin pientä summaa ei mistään löydy, vaan se pitää lainata.
      Auto ei kelpaa vakuudeksi.

Mutta myy se autosi. Silloinhan sinulla on ne rahat.

P.S. Mitenkä meinasit vuokrasi elämisesi maksaa, jos edes tuollaista mitätöntä summaa ei löydy?

• aikuiten oikeesti

Kuinka ajattelit hoitaa takaisinmaksun, kun 800€ säästäminen ei ole onnistunut? Ajoneuvon arvo saattaa olla 3000€, mutta silti sen vakuusarvo on korkeintaan puolet siitä, sillä ajoneuvon arvo laskee laina-aikana ja sen säilyttäminen maksaa. Niin, jotta ajoneuvo voisi toimia panttine se siirtyy velan antajan hallintaan. Eli jos sinulla ei ole mitään muuta pantiksi annettavaa niin ainoa ratkaisu on myydä auto, jää sittten rahaa muuhunkin.

• Seppelepäinen urho

Yksityiskäyttöistä autoa ei voi kinnittää vakuudeksi. Taksin tai kuorma-auton voi, mutta sinulla tuskin on sellaista.

Työttömän rahanpuute ei ratkea lainaa ottamalla, vaan pahenee. Myy auto pois niin saat käteistä ja säästät vakuutuksessakin.

• Järkimies75

Niin kuin muut jo neuvoivatkin, auto myyntiin.

Eikös tämä ole itsestään selvää?

Saat siitä sen 3 000 euroa. 800 vuokraan vakuusmaksuun, loppu säästöön (EI uusiin kalusteisiin, vaatteisiin, tai muuhin mitä tekee mieli). Jo pelkkä auton pitäminen on kallista, säästät pitkän pellin kun olet ilman. Tuskin edes tarvitset autoa jos asut "isommalla paikkakunnalla". Jos saat töitä & tarvitse autoa työmatkoihin, ostat sitten vaikka tonnin kotteron.

Sitten kun säästössä muutaman kuukauden nettopalkkaa vastaava summa, voit alkaa miettimään parempaa autoa, jos sellaiseen on varaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe