Meidän 5kk ikäisellä pojalla todettu allergia maidolle ja munalle ja muutamille muille ruoka-aineille. Tällä hetkellä imetän, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan, kun tuo ruokavalio on kuitenkin aika rajallinen (varsinkin kodin ulkopuolella syöminen on hankalaa). Allergiapolin suosituksesta kokeilemme pojalle Almiron Peptiä korvikkeeksi ja se näyttäisikin käyvän hänelle.
Nyt kysynkin teiltä kokeneemmat vanhemmat: Miten olette käyttäneet korviketta?
Tuntuu aika työläältä ajatukselta lähteä keskellä yötä ensin keittämään ja sitten jäähdyttämään vettä ja sitten mittailemaan siihen korvikejauhetta ja sitten vasta syöttämään poikaa (Nyt kun vaan nostaa pojan rinnalle ja antaa syödä).
Tai kun olen käyttänyt korviketta ohentamaan soseita ole ensin keittänyt veden, sitten jäähdyttänyt sen sitten lisännyt korvikejauheen ja sitten sekoittanut tämän "maidon" soseeseen, mutta voisiko tehdä hiukan normaalia löysempää sosetta ja sitten lämmittämisen jälkeen lisätä vaan korvikejauheen? (ennen pakastin omaa pumpattua maitoa jääpalakoteloihin ja lisäsin sitten yhden jääpalan lämpimän soseen jäähdyttämiseksi.)
Entäs miten reissun päällä? Nyt on ollut helppo kaivaa rinta esiin ja syöttää lapsi, mutta miten onnistuu järkeviten korvikkeen anto automatkoilla?
Kertokaa siis arvon vanhemmat miten olette toimineet edellä mainituissa ja muissakin tilanteissa korvikkeen kanssa.
Almiron Pepti
2
820
Vastaukset
- efgrmn
Meillä poika 6,5 kk juo Almironin sekoitettuna kylmään veteen. En ole keittänyt enää vettä pojalle sen jälkeen, kun kiinteitä alettiin syömään. Myös ruoan kanssa juo kylmää hanavettä. Almironi sekoittuu hyvin kylmäänkin veteen. Soseet olen tehnyt juokseviksi ja lisään Almironin lämmitettyyn soseeseen ennen syönnin aloittamista. Almironia ei voi pakastaa. Kannattaa olla annostusten kanssa tarkka, sillä liian vähän vettä aiheuttaa ummetusta tai ainakin kovaa kakkaa.
- Saara32
Mulla on samanikäinen tyttö, jolla epäillään maitoallergiaa. Sain apteekista ohjekirjasen, jossa lukee ettei vettä tarvitse keittää kun vauva syö myös kiinteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313697- 1301508
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111391- 711078
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1911077- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26987Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38961Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78905