Meidän 5kk ikäisellä pojalla todettu allergia maidolle ja munalle ja muutamille muille ruoka-aineille. Tällä hetkellä imetän, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan, kun tuo ruokavalio on kuitenkin aika rajallinen (varsinkin kodin ulkopuolella syöminen on hankalaa). Allergiapolin suosituksesta kokeilemme pojalle Almiron Peptiä korvikkeeksi ja se näyttäisikin käyvän hänelle.
Nyt kysynkin teiltä kokeneemmat vanhemmat: Miten olette käyttäneet korviketta?
Tuntuu aika työläältä ajatukselta lähteä keskellä yötä ensin keittämään ja sitten jäähdyttämään vettä ja sitten mittailemaan siihen korvikejauhetta ja sitten vasta syöttämään poikaa (Nyt kun vaan nostaa pojan rinnalle ja antaa syödä).
Tai kun olen käyttänyt korviketta ohentamaan soseita ole ensin keittänyt veden, sitten jäähdyttänyt sen sitten lisännyt korvikejauheen ja sitten sekoittanut tämän "maidon" soseeseen, mutta voisiko tehdä hiukan normaalia löysempää sosetta ja sitten lämmittämisen jälkeen lisätä vaan korvikejauheen? (ennen pakastin omaa pumpattua maitoa jääpalakoteloihin ja lisäsin sitten yhden jääpalan lämpimän soseen jäähdyttämiseksi.)
Entäs miten reissun päällä? Nyt on ollut helppo kaivaa rinta esiin ja syöttää lapsi, mutta miten onnistuu järkeviten korvikkeen anto automatkoilla?
Kertokaa siis arvon vanhemmat miten olette toimineet edellä mainituissa ja muissakin tilanteissa korvikkeen kanssa.
Almiron Pepti
2
861
Vastaukset
- efgrmn
Meillä poika 6,5 kk juo Almironin sekoitettuna kylmään veteen. En ole keittänyt enää vettä pojalle sen jälkeen, kun kiinteitä alettiin syömään. Myös ruoan kanssa juo kylmää hanavettä. Almironi sekoittuu hyvin kylmäänkin veteen. Soseet olen tehnyt juokseviksi ja lisään Almironin lämmitettyyn soseeseen ennen syönnin aloittamista. Almironia ei voi pakastaa. Kannattaa olla annostusten kanssa tarkka, sillä liian vähän vettä aiheuttaa ummetusta tai ainakin kovaa kakkaa.
- Saara32
Mulla on samanikäinen tyttö, jolla epäillään maitoallergiaa. Sain apteekista ohjekirjasen, jossa lukee ettei vettä tarvitse keittää kun vauva syö myös kiinteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701073
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294515Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?36509Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49467
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454