Almiron Pepti

kokematon äiti

Meidän 5kk ikäisellä pojalla todettu allergia maidolle ja munalle ja muutamille muille ruoka-aineille. Tällä hetkellä imetän, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan, kun tuo ruokavalio on kuitenkin aika rajallinen (varsinkin kodin ulkopuolella syöminen on hankalaa). Allergiapolin suosituksesta kokeilemme pojalle Almiron Peptiä korvikkeeksi ja se näyttäisikin käyvän hänelle.

Nyt kysynkin teiltä kokeneemmat vanhemmat: Miten olette käyttäneet korviketta?

Tuntuu aika työläältä ajatukselta lähteä keskellä yötä ensin keittämään ja sitten jäähdyttämään vettä ja sitten mittailemaan siihen korvikejauhetta ja sitten vasta syöttämään poikaa (Nyt kun vaan nostaa pojan rinnalle ja antaa syödä).

Tai kun olen käyttänyt korviketta ohentamaan soseita ole ensin keittänyt veden, sitten jäähdyttänyt sen sitten lisännyt korvikejauheen ja sitten sekoittanut tämän "maidon" soseeseen, mutta voisiko tehdä hiukan normaalia löysempää sosetta ja sitten lämmittämisen jälkeen lisätä vaan korvikejauheen? (ennen pakastin omaa pumpattua maitoa jääpalakoteloihin ja lisäsin sitten yhden jääpalan lämpimän soseen jäähdyttämiseksi.)

Entäs miten reissun päällä? Nyt on ollut helppo kaivaa rinta esiin ja syöttää lapsi, mutta miten onnistuu järkeviten korvikkeen anto automatkoilla?

Kertokaa siis arvon vanhemmat miten olette toimineet edellä mainituissa ja muissakin tilanteissa korvikkeen kanssa.

2

862

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efgrmn

Meillä poika 6,5 kk juo Almironin sekoitettuna kylmään veteen. En ole keittänyt enää vettä pojalle sen jälkeen, kun kiinteitä alettiin syömään. Myös ruoan kanssa juo kylmää hanavettä. Almironi sekoittuu hyvin kylmäänkin veteen. Soseet olen tehnyt juokseviksi ja lisään Almironin lämmitettyyn soseeseen ennen syönnin aloittamista. Almironia ei voi pakastaa. Kannattaa olla annostusten kanssa tarkka, sillä liian vähän vettä aiheuttaa ummetusta tai ainakin kovaa kakkaa.

• Saara32

Mulla on samanikäinen tyttö, jolla epäillään maitoallergiaa. Sain apteekista ohjekirjasen, jossa lukee ettei vettä tarvitse keittää kun vauva syö myös kiinteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2452
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1622
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      653
      1066
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      972
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      926
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      885
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      81
      749
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      736
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      71
      718
    Aihe