Morjens!

Ihan vaan lyhyesti vertailua Ruotsin ja Suomen liikennevalvonnasta. Ruotsin poliisin mukaan (ihan itse poliisilta kuultu) heillä on mahdollisuus antaa sakko jos nopeusrajoitus on ylitetty jopa 50 km/h, eikä asia mene käräjille, eikä tule ajokieltoa. Tuohan tarkoittanee, että olosuhteet pitää olla hyvät ja liikenne vähäistä, joten esimerkiksi Ruotsin nykyisillä 120:n rajoitusalueilla voisi ajaa 170 km/h ja jos erittäin huonolla tuurilla siitäkin kiinni jäisi, niin voisi selvitä pelkillä sakoilla. Suomessahan tuollaisesta ylityksestä seurauksena on kortin menetys kuukausiksi sakkojen ja oikeuskulujen kera.

Ruotsissa muutenkin näyttäis olevan suuntauksena nostaa nopeuksia, koska tiestöön liikenee rahaa tyhjänpuoleisestakin kirstusta, Suomessa taas ollaan menossa jatkuvasti takapakkia.

(Noo, tuo 170 km/h alkaa ollakin jo suht hyvä etenemisnopeus talvisaikaan ja kitkarenkailla tietysti. Joskus aikoinaan tuli ajettua jäisillä ja peililiukkailla Suomen surkeilla teillä pitkiäkin matkoja kesärenkailla ja nopeuksilla 130-140 km/h, nastarengasfaneja ohitellen ja ihan ongelmitta. Tästä osaamisesta olisi lisääkin, mutta jätettäköön se myöhemmäksi. Sen verran kuitenkin, että tänäänkin kesärenkailla liikenteessä, ja edellä ajaneista kaksi lipsautti vastaantulijoiden puolelle ojaan, minulla ei ongelmia)

4

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsfadfsgarefd

Sen verran kun näki että kirjoittaja on Kurakuttu, niin siitä eteenpäin luki vain "BLAA BLAA OINK OINK ITKUPARKU KYYNEL VOI BLAABLAA..."

• Hajoo siihen!

Minä ajan sinun ohi oikealta.

• ...ja vielä vaivauduit vastaamaankin, hehe. Nickini on näkyvissä ihan viestiä avaamattakin, helppo jättää väliin.

• oli ennen

80-luvulla oli vielä suomessakin se 50km/h ylitysraja, josta lähti kortti heti ja joutui raastupaan. Kortti oli pois kuukauden, kun oli joku ammatillinen syy auton käyttöön.
      80-luvun alussa ei ollut tutkiakaan kuin siellä täällä, meilläkin 1 kpl koko maakunnassa..., muuten peesasivat siviiliautoilla (yleisimmät 1300 kupla ja 1500 lada), jonka nopeusmittariin ja korjaustaulukkoon sitten vauhti määriteltiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7727
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4523
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      30
      4262
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3559
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2713
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2585
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      30
      2301
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2292
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2023
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      39
      1527
    Aihe