Vista home edition - salasana kadonnut, miten ohitan?

Salasanakateussa

Äitimuorin kone on tuossa pöydällä. Tilanne on se että äiti on sitä sorkkinut ja jotenkin saanut palautettua jonkun vanhemman palautuspisteen kokoonpanon siihen esille. Mutta kun ei muista siihen salasanaa eikä palautustiedostoa luonnollistakaan ole, samaten asennuslevyä ei ole koska sitä ei koneen mukana ollut. Päästään siis siihen anna salasana kohtaan asti ja siihen torppaa. Tietysti siinä ei ole myöskään adminin tiliä, vain tämä ainut lukossa oleva tili..
Mikä avuksi?

XP:n asennuslevykettä kokeilin jo (ajatuksena asentaa sitten siihen XP kun ei Vistaan päässy) mutta sekään ei pelittänyt, käski tarkistaa virukset yms. mutta hitollako senkään teen kun en pääse salasanasta läpi =((.

24

2894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyökyttelijä

Palauta se kone omistajalleen, varmaan kaipailee sitä. Miten muka xp:n asennus kysyy Vistan salasanaa, puutaheinää!! Älä enempää sorki sitä konetta, palauta se omistajalle tai vie huoltoon.

• salasanakateussa

Luetun ymmäryksen taitosi taitaa olla hukassa? Toisaalta helpompihan sitä on aukoa päätään kuin yrittää edes auttaa.

1 .Ongelma on: Vistan salasana hukassa eli siihen ei pääse kirjautumaan.

2.Kun kerta ei saa Vistaa toimimaan, niin kokeilin asentaa sihen XP:n (ja se ei kaipaa tosiaan salasanaa mutta keskeyttää asennuksen ja käskee tsekata virukset mutta sitä en voi tehdä kun en pääse salasanasta eteenpäin.)

• salasanakateussa

"Kysy rohkeasti apua ongelmiisi tietokoneen ja ohjelmien kanssa. Kokeneemmat käyttäjät jakavat mielellään neuvoja."

• nyökyttelijä
        salasanakateussa kirjoitti:

Luetun ymmäryksen taitosi taitaa olla hukassa? Toisaalta helpompihan sitä on aukoa päätään kuin yrittää edes auttaa.

1 .Ongelma on: Vistan salasana hukassa eli siihen ei pääse kirjautumaan.

2.Kun kerta ei saa Vistaa toimimaan, niin kokeilin asentaa sihen XP:n (ja se ei kaipaa tosiaan salasanaa mutta keskeyttää asennuksen ja käskee tsekata virukset mutta sitä en voi tehdä kun en pääse salasanasta eteenpäin.)

Joojoo, jokainen varas keksii samantyylisiä tarinoita kuinka kone on äidin/isän/tyttöystävän tjsp. Luuletko että kannattaa antaa neuvoja miten salasana kierretään? Ehheh.

• nyökyttelijä

"Kysy rohkeasti apua ongelmiisi tietokoneen ja ohjelmien kanssa. Kokeneemmat käyttäjät jakavat mielellään neuvoja."

Ei varkaille neuvota miten salasana ohitetaan.

• salasanakateussa
        nyökyttelijä kirjoitti:

Ei varkaille neuvota miten salasana ohitetaan.

Se on muuten kunnianloukkausta väittää toista varkaaksi jos toinen ei sitä ole.
        Mi

• nyökyttelijä

Mi

Päläpälä päläpälä. Älä nilkki ala kukkoilemaan siinä. Todista ettet ole varas niin voidaan alkaa tässä neuvomaan niin muut varkaat saavat hyviä vinkkejä murtaa se varastettu kone ja pölliä sieltä kaikki identiteettivarkaille kelpaava hyvään hintaan.. Oletko vaan niin vitun tyhmä ettet tajua ettei näitä julkisesti neuvota?

• Rikkitik

Mi

Kyllä . Totta se on viimeinen asia mitä sietää pitää...

• eikäole
        Rikkitik kirjoitti:

Kyllä . Totta se on viimeinen asia mitä sietää pitää...

viimeinen asia, mitä pitää sietää on kahdeksan vuotta vanhojen ketjujen nosto.

• salasanakateussa

Tämän http://keskustelu.suomi24.fi/node/1215005 olen lukenut ja tuossa neuvotun ohjelman laittanut cd:lle omalta koneelta ja sitten biosista laittanut tuon ko. koneen käynnistymään cd:ltä mutta kun se ei käynnisty :(, hetken hurisee ja sit avaa "normaalisti" ja siinä sitä taas ollaan: anna salasana..

• 12

Eikö Vistakin asennettaessa luo Järjestelmänvalvojan tilin? Mene vikasietotilaan ja sitä kautta tuolle tilille. Jos et asentaessa pannut sille salasanaa, enterillä pitäisi päästä sisään. Vaihda äitisi tilin salasana sitä kautta. Uudelleen käynnistä.

• salasanakateussa
        12 kirjoitti:

Eikö Vistakin asennettaessa luo Järjestelmänvalvojan tilin? Mene vikasietotilaan ja sitä kautta tuolle tilille. Jos et asentaessa pannut sille salasanaa, enterillä pitäisi päästä sisään. Vaihda äitisi tilin salasana sitä kautta. Uudelleen käynnistä.

No kun ilmeisesti ei luo sitä automaattisesti, se pitäisi luoda itse ja eihän se sitä oo älynnyt tehdä.
        Tai ainakin tälläsen käsityksen sain mm. kun luin täältä:
        http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate.htm

• POLIZAIDAADAA

• 12

No kun ilmeisesti ei luo sitä automaattisesti, se pitäisi luoda itse ja eihän se sitä oo älynnyt tehdä.
        Tai ainakin tälläsen käsityksen sain mm. kun luin täältä:
        http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate.htm

Käsittääkseni kyllä luo, se on vaan piilotettuna. Xp loi ja 7 luo. Oletko katsonut vikasietotilassa?

• kyfufh
        12 kirjoitti:

Käsittääkseni kyllä luo, se on vaan piilotettuna. Xp loi ja 7 luo. Oletko katsonut vikasietotilassa?

sillä et saa auki noilla taidoilla mitenkään.Muista,jotta lokiin jää yritykset jos se äitee menee ja katsoo,jotta yritetty sisälle väärällä salasanalla tai muulla tavalla.
        Tietenkin kaikki tärkeä on aina varmuuskopioituna ulkoiselle kovolle;:=)

• salasanakateussa
        12 kirjoitti:

Ja tuossa ylläolevassa linkissähän just on sen piilotetun admin-tilin aktivoinnista, mutta sitä ei voi tehdä kirjautumatta koneen sisälle?

Olen, ei tarjoa mahd. adminina kirjautumiseen.

• salasanakateussa
        kyfufh kirjoitti:

sillä et saa auki noilla taidoilla mitenkään.Muista,jotta lokiin jää yritykset jos se äitee menee ja katsoo,jotta yritetty sisälle väärällä salasanalla tai muulla tavalla.
        Tietenkin kaikki tärkeä on aina varmuuskopioituna ulkoiselle kovolle;:=)

Eipä haittaa jos jää lokiin tiedot, minä mikään kakara ole vaan ihan luvallisella asialla oleva aikuinen.
        Käyttiksen ajo olisikin helpporatkaisu JOS olisi se Vistan romppu...

Kuten aloitusviestissä mainitsin, kokeilin jo asentaa koko roskan päälle XP:tä mutta sekään ei asentunut.

• 12

Ja tuossa ylläolevassa linkissähän just on sen piilotetun admin-tilin aktivoinnista, mutta sitä ei voi tehdä kirjautumatta koneen sisälle?

Taitaa olla Vistassa ei aktivoituna admin. Muistin väärin aiemmin, että seiskassa on tuo, olin vain aktivoinut sen itse. Xp:ssä pääsi siihen käsiksi vikasietotilassa.
        Voisit kokeilla jtn tällaista http://www.pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html . En tosin tiedä toimivuudesta. Lupaa ainakin, kannattaa seurata ohjeita tarkasti.
        Tai sitten minkä tekisin itse. Hae joku Linux, vaikka Ubuntu, polta levylle. Käytä livenä ja hae sillä tiedostot mitkä hakuat säilyttää Vistasta vaikka tikuille. Sitten waretat Win 7:n ja siihen aktivoinnin poiston, asennat sen alustaen Vistan tilalle. Saisi äitisi samalla huomattavasti paremman järjestelmän.

• huolto korjaa

Huolto aukaisee koneesi ja deletoi tuon unohtuneen salasanan, sekä luo uuden tilalle haluttaessa. Jos kone on ns. kotikone niin mitä järkeä tuolla salasanalla ylipäätään on.
        Helpoimma selviät, kun kiikutat koneen lähimpään huoltoliikkeeseen ja pyydät heitä poistamaan tuo salasana ja samalla tulee myös tuo laillisuusasiakin hoidettua, että olet oikeasti koneen omistaja.

• tuo--

kone on äidin niin mikset laita siihen Esm Ubuntua jolla saat luettua siellä olevat tiedostot . Ja unohda koko vitsaus:)

Tuo on muuten vinkun nykykoneissa melkoinen riesa vanhemmille kun niiden mukana ei tule poltettuja palautuslevykkeitä vaan ne joutuu itse polttamaan.

• velttoileva

Kokeile painaa (kun kysyy käyttäjänimeä ja tunnusta) 2 kertaa ctrl-alt-del ja kirjoita käyttäjänimeksi administrator ja odota. Kun aukeaa kysely paina enter ja odota. Toimii xp:llä

• winukat auki
        velttoileva kirjoitti:

Kokeile painaa (kun kysyy käyttäjänimeä ja tunnusta) 2 kertaa ctrl-alt-del ja kirjoita käyttäjänimeksi administrator ja odota. Kun aukeaa kysely paina enter ja odota. Toimii xp:llä

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

• 19+7

tarkoitatko että ei ole salasanan palautustiedostoa, vai tehdasasetusten palautustiedostoja?

jos koneella ei tosiaan ole tehdasasetusten palautusosiota, niin palautuslevyt saa erikseen tilattua monesti valmistajalta tai koneen myyjältä.

• Widunwittu

Vanhoja juttuja nostetaan???
      Se aukee edelleen sillä ihan samlla tyylillä tai niillä useilla.
      Jonka julkaisusta täällä lensi yks tuttuni pois täältä.
      netistähän ne löytyy.

Konsteja on helppokäyttöisiä ainakin 4 kpl, jos sinulla toinen kone niin homma on helppoa. otat sen haltuun verkonkautta ja teet salasana pyynön, niin se näyttää sun salasanasi, joilla sitten voit avata koneen normaalisti.

näitä NSA kaluja, ne sa netistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe