Mercedes vs BMW

Bemaristi

BMW pieksi jälleen mercedeksen!


""Mielikuva ja hinta ratkaisevat auton valinnan
04.05.2004 18:48
Mielikuva merkistä ja hinta ovat tärkeimmät tekijät suomalaisten valitessa autoaan, Tuulilasi-lehden tutkimuspäällikkö Jorma Viitanen kertoo. Pelkkä tyytyväisyys edelliseen autoon ei ratkaise uuden auton ostossa, vaan valinnassa painavat usein tunnesyyt. Ympäristösyyt ovat tulossa mutta hitaasti, hän arvioi.

Tuulilasi julkaisi tänään tutkimuksensa, jossa mitattiin suomalaisten käsitystä eri automerkkien paremmuudesta useilla eri mittareilla. Auton ohella mukana olivat asiakkaiden käsitykset eri autoliikkeiden myynnin ja huollon toiminnasta. Vuodesta 1998 toistetun tutkimuksen uutena mittarina oli asiakkaiden sitoutuminen merkkiinsä.

Ykköseksi selvisi BMW, joka voitti myös viime vuonna. Kakkonen oli Mercedes-Benz ja kolmonen Toyota. Viimeksi mainittua nostivat myynti ja huolto, jotka vastaajat arvioivat maan parhaiksi. Kokonaistuloksissa perää pitivät Fiat, Seat ja Opel.

Kohteena olivat vain automerkit, joiden markkinaosuus on Suomessa yli 2 prosenttia. Tutkimukseen vastasi yli 3 000 suomalaista autonkäyttäjää.

(STT)""

16

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cdi

      Ei paljoa paina !
      Mersu on mersu ja pulkka on pulkka.

      • Kassu

        Mersu on vain mersu, pulkka on leikkiväline, kuten mersukin, samaan kastiin menee myös bemari, muttei yhtä ylihinnoiteltuna kuin mersu..

        Uudesta 5-sarjasta lehdessä, Voiko parasta vielä parantaa.. Koeajon jälkeen: Hieman.


      • tero
        Kassu kirjoitti:

        Mersu on vain mersu, pulkka on leikkiväline, kuten mersukin, samaan kastiin menee myös bemari, muttei yhtä ylihinnoiteltuna kuin mersu..

        Uudesta 5-sarjasta lehdessä, Voiko parasta vielä parantaa.. Koeajon jälkeen: Hieman.

        Kyllähän siitä lähdetään että, auton pitää kestää 500 tkm ilman että, koneelle tehdään mitään muuta kuin, kansipahvi ja jakopään ketju vaihdetaan 250tkm välein. Ja kaikki huollot tehdää ajallaan. Vai mitä? Mutta en ikinä nähnyt et BMW:llä ois ajettu yli 500tkm:ä, vaikka ne huollot on tehty ajallaan. Joten taidan tässä vaiheessa luokitella BMW:n ns. kertakäyttöautoksi. Jos siihen tulee muutos että, bemarit tulevaisuudessa kestää yhtäpaljon kuin MB:t, niin silloin muutan kantaani ...


      • Masa
        tero kirjoitti:

        Kyllähän siitä lähdetään että, auton pitää kestää 500 tkm ilman että, koneelle tehdään mitään muuta kuin, kansipahvi ja jakopään ketju vaihdetaan 250tkm välein. Ja kaikki huollot tehdää ajallaan. Vai mitä? Mutta en ikinä nähnyt et BMW:llä ois ajettu yli 500tkm:ä, vaikka ne huollot on tehty ajallaan. Joten taidan tässä vaiheessa luokitella BMW:n ns. kertakäyttöautoksi. Jos siihen tulee muutos että, bemarit tulevaisuudessa kestää yhtäpaljon kuin MB:t, niin silloin muutan kantaani ...

        Minulla olisi 525i vm. 91 ajettu tuo 480 tkm. Itse olen ajanut noista 250 tkm. kone on alkuperäinen myös ketju, kiristin uusittu. Alustaan vaihdettu iskarit ja jouset, tosin alkaa taas olemaan vaihtokunnossa. En tiedä montakaan bensa autoa, jolla ajettu näinkin paljon.

        Tulevaisuudessa ei varmaankaan kannata ajaa näinkään paljon, koska tuonti halventaa hintoja. Eikä näillä ikivanhoilla viitsi ajella, jos tuoreempaa saa halvalla.


      • jude
        Masa kirjoitti:

        Minulla olisi 525i vm. 91 ajettu tuo 480 tkm. Itse olen ajanut noista 250 tkm. kone on alkuperäinen myös ketju, kiristin uusittu. Alustaan vaihdettu iskarit ja jouset, tosin alkaa taas olemaan vaihtokunnossa. En tiedä montakaan bensa autoa, jolla ajettu näinkin paljon.

        Tulevaisuudessa ei varmaankaan kannata ajaa näinkään paljon, koska tuonti halventaa hintoja. Eikä näillä ikivanhoilla viitsi ajella, jos tuoreempaa saa halvalla.

        Miksi helvetissä autolla pitäisi ajaa 500tkm?Kyllä sen voi vaihtaa myös 100-200tkm välein jos ei ole aivan perseaukinen.Antaa köyhien roudata ne jämäkilometrit murheita siellä on tiedossa kuitenkin oli merkki mikä tahansa.


    • Seiska5mma

      Et sattunut kuulemaan eilen radiossa juttua saksalaisen autolehden tekemästä tutkimuksesta, jossa todettiin, että BMW-kuljettajat ovat kaikista viriileimpiä. He kuulemma harrastavat seksiä 2,3 kertaa viikossa.

      Ajattele jos tutkimuksen olisikin tehnyt italialainen autolehti. Lukisit lehden ja se olisi siinä. Piparinsaantisi loppuisi kuin seinään.

      • 7xviikossa

        Mersumiehet ei jouda vastailemaan kaikenmaailman galluppeihin (joita iltaisin tehdään) kun ovat naisen selässä iltaisin, toisin kuin Bemarimiehet, jotka sen kaksi kertaa viikossa hädin tuskin jaksvat.
        Se 0,3 suoritus tyypillinen pienivarusteiselta Bemarimieheltä,Bemarimiehen nainen tulee hakemaan sen puuttuvan 0,7 Mersumiehiltä.;_)


      • kauko
        7xviikossa kirjoitti:

        Mersumiehet ei jouda vastailemaan kaikenmaailman galluppeihin (joita iltaisin tehdään) kun ovat naisen selässä iltaisin, toisin kuin Bemarimiehet, jotka sen kaksi kertaa viikossa hädin tuskin jaksvat.
        Se 0,3 suoritus tyypillinen pienivarusteiselta Bemarimieheltä,Bemarimiehen nainen tulee hakemaan sen puuttuvan 0,7 Mersumiehiltä.;_)

        auto on Toyota Avensis. Pesee mennen tullen kummatkin . Avensis on luotettavampi , parempi ajaa ja paremman näköinen kuin Mersu tai Bemari . Niin se vain on ...


      • ja suunittelijat
        kauko kirjoitti:

        auto on Toyota Avensis. Pesee mennen tullen kummatkin . Avensis on luotettavampi , parempi ajaa ja paremman näköinen kuin Mersu tai Bemari . Niin se vain on ...

        ovat sen hienosti saaneet kopioitua n. 10 vuotta vanhoista saksalaisista merkeistä kuten Passat, Vectra ja A-4 Audi esimerkiksi vain!

        Mihinkähän hävis se mainos, jossa sakujen "johtoporras" keskusteli tojon mainoksessa?


      • tirps!

        Mitenkähän se nyt on, kun mulla on sekä Mersu että BMW ja harrastan seksiä päivittäin? Mihinkähän ihme tilastoon mun nyt pitäis vastailla? Onko noissa laisinkaan järkeä:)


      • Jacob
        7xviikossa kirjoitti:

        Mersumiehet ei jouda vastailemaan kaikenmaailman galluppeihin (joita iltaisin tehdään) kun ovat naisen selässä iltaisin, toisin kuin Bemarimiehet, jotka sen kaksi kertaa viikossa hädin tuskin jaksvat.
        Se 0,3 suoritus tyypillinen pienivarusteiselta Bemarimieheltä,Bemarimiehen nainen tulee hakemaan sen puuttuvan 0,7 Mersumiehiltä.;_)

        ;-)


      • 330d
        7xviikossa kirjoitti:

        Mersumiehet ei jouda vastailemaan kaikenmaailman galluppeihin (joita iltaisin tehdään) kun ovat naisen selässä iltaisin, toisin kuin Bemarimiehet, jotka sen kaksi kertaa viikossa hädin tuskin jaksvat.
        Se 0,3 suoritus tyypillinen pienivarusteiselta Bemarimieheltä,Bemarimiehen nainen tulee hakemaan sen puuttuvan 0,7 Mersumiehiltä.;_)

        Miten se voi olla sitten mahdollista, että mersumiehet vastailevat illalla parhaaseen panoaikaan kaiken maailman tyhjänpäiväisyyksiin täällä netissä. Taitaa sittenkin olla oikeassa tuo tutkimus.


      • 330d
        tirps! kirjoitti:

        Mitenkähän se nyt on, kun mulla on sekä Mersu että BMW ja harrastan seksiä päivittäin? Mihinkähän ihme tilastoon mun nyt pitäis vastailla? Onko noissa laisinkaan järkeä:)

        Silloin voi vastata molempiin.


      • Anonyymi
        kauko kirjoitti:

        auto on Toyota Avensis. Pesee mennen tullen kummatkin . Avensis on luotettavampi , parempi ajaa ja paremman näköinen kuin Mersu tai Bemari . Niin se vain on ...

        Ei ole. Bmw ja Mersu päihittää ton avensiksen romun joka osa-alueella.


    • 885

      MÄ AJAISIN 200.0000 KM MERSULLA JA MUN VUOSIEN 1969 JA 1972 MALLISET MERSUNI OLISIVAT AINA ESPOOSSA HUOLLOSSA VEHOLLA

    • KUN OIS KORTTI

      200.0000 KM MERSULLA SITTEN MULLA OLISI TALLIAUTONA 280 SEL 3.5 KUN OLISI KORTTI JA PAPERIT.SEN JÄLKEEN KAKSI KAKSSATASSARJAN DIESELIÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe