Kuva AI muotoon?

Jokumuukuin

Eli pitäisi jotenkin ihmeessä saada projektia varten kuva muutettua AI muotoon,
joka ei kuitenkaan kerro minulle yhtään mitään.

En tiedä edes millaisella ohjelmalla sellainen tehdään :(

Osaako joku auttaa? Pitäisi kuvasta tehdä sellainen, ettei siinä ole reunoja / valkoista taustaa.

6

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      AI on Adoben Illustratorin natiiviformaatti. Mahtaako tekeminen kovinkaan monelta softalta onnistua? Ehkä Photoshop osaa, ehkä ei.

      • jhb oiyu hpui ui

        Corellilla, Freehandilla, Flash jne. Ilmaissoftista ei kokemusta. Ja AI on itse asiassa vain muokattu EPS, se kun perustuu Post Scriptiin, jos vaihtaa päätteen, lähes kaikki ominaisuudet säilyvät muissakin softissa.

        Käsittämätöntä, että jossain vaaditaan natiiviformaattia nykyaikana. Eihän Illutkaan tunne eri versioita itsestään suoraan. Pitää olla tallennettu oikeaan versionumeroon, joka aujeaa oikein katsojan koneessa.

        Fotari tukee kyllä vektorigrafiikkaa. Mutta kuka perkele jaksaa ajaa jonkin pikselikuvan vektoreiksi ja miltä sekin sitten näyttää?

        Ap- Joku typeröi. Kyllä normaalisti tiedostot liikkuu PDF:inä, ammattipuolellakin. Joskus ammattitiedostoihin liitetään muokkausmahdollisuus, se voi olla silloin AI, tai joku muu, riippuu painon tarpeista. Natiiviformaatit pitäisi kaikkien unohtaa. Ikivanha totuus.

        V


      • 1stMacFinn
        jhb oiyu hpui ui kirjoitti:

        Corellilla, Freehandilla, Flash jne. Ilmaissoftista ei kokemusta. Ja AI on itse asiassa vain muokattu EPS, se kun perustuu Post Scriptiin, jos vaihtaa päätteen, lähes kaikki ominaisuudet säilyvät muissakin softissa.

        Käsittämätöntä, että jossain vaaditaan natiiviformaattia nykyaikana. Eihän Illutkaan tunne eri versioita itsestään suoraan. Pitää olla tallennettu oikeaan versionumeroon, joka aujeaa oikein katsojan koneessa.

        Fotari tukee kyllä vektorigrafiikkaa. Mutta kuka perkele jaksaa ajaa jonkin pikselikuvan vektoreiksi ja miltä sekin sitten näyttää?

        Ap- Joku typeröi. Kyllä normaalisti tiedostot liikkuu PDF:inä, ammattipuolellakin. Joskus ammattitiedostoihin liitetään muokkausmahdollisuus, se voi olla silloin AI, tai joku muu, riippuu painon tarpeista. Natiiviformaatit pitäisi kaikkien unohtaa. Ikivanha totuus.

        V

        Niinhän se olikin, että Illun formaattia tekee moni mutta Freehandin formaattia vissiin suunnilleen vain Freehand.


      • Jokumuukuin
        1stMacFinn kirjoitti:

        Niinhän se olikin, että Illun formaattia tekee moni mutta Freehandin formaattia vissiin suunnilleen vain Freehand.

        hepreaa näin taviksen korviin :')

        Osaako joku tehdä sellaisen jpg tai png kuvasta?


      • Jokumuukuin kirjoitti:

        hepreaa näin taviksen korviin :')

        Osaako joku tehdä sellaisen jpg tai png kuvasta?

        Sitten Käytäntöön ja ongelmiin.
        (Eli onnistuu esim. photoshopista illuun ja päinvastoin.Ihan copy pastellakin.)

        "kuva muutettua AI muotoon"
        Halutaanko kuvasta vektori vai riittääkö että kuva on tuotu illuun?
        Jos kuvan tuonti riittää onnistuu helposti exportaamalla tai vaikka copy pastella.
        Itsekin kyllä vähän ihmettelen miksei pdf tiedostona.

        Lähinnä ongelmana on varmaankin se että kuvat on jpg,png tiedostoina joita käytetään lähinnä nettisivuilla. Suositus on että painoonmenevät kuvat olisi tiff,pdf,... eli muodoissa joista ei häviä informaatiota edes pakattuna kuten tiffin lzw pakkausformaatti. Lisäksi pdf:ssä säilyy muukin oleellinen tieto, kuten leikkuuvarat jos laitettu.

        Jos kuvasta halutaan vektoria.
        Riippuu paljon kuvasta kuinka mahdollista. Käytännössä täysin järjetöntä.
        Oikeastaan ainoa keino on trace toiminto kuvaan illussa, millä ei kyllä saada samaa lopputulosta.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Sitten Käytäntöön ja ongelmiin.
        (Eli onnistuu esim. photoshopista illuun ja päinvastoin.Ihan copy pastellakin.)

        "kuva muutettua AI muotoon"
        Halutaanko kuvasta vektori vai riittääkö että kuva on tuotu illuun?
        Jos kuvan tuonti riittää onnistuu helposti exportaamalla tai vaikka copy pastella.
        Itsekin kyllä vähän ihmettelen miksei pdf tiedostona.

        Lähinnä ongelmana on varmaankin se että kuvat on jpg,png tiedostoina joita käytetään lähinnä nettisivuilla. Suositus on että painoonmenevät kuvat olisi tiff,pdf,... eli muodoissa joista ei häviä informaatiota edes pakattuna kuten tiffin lzw pakkausformaatti. Lisäksi pdf:ssä säilyy muukin oleellinen tieto, kuten leikkuuvarat jos laitettu.

        Jos kuvasta halutaan vektoria.
        Riippuu paljon kuvasta kuinka mahdollista. Käytännössä täysin järjetöntä.
        Oikeastaan ainoa keino on trace toiminto kuvaan illussa, millä ei kyllä saada samaa lopputulosta.

        Ja jos ei ole illustratoria, turha sitä sen takia on edes hankkia, maksaa kuitenkin lähemmäs 1000€.

        On se ihme jos ei pdf,tiff tai vaikka photarin muoto käy.
        Suosittelen vaihtamaan painoa, jos ei onnistu, sillä ammattilainen vaihtaa pdf tiedostonkin ai muotoon §0 sekunnissa. Ei se mikään ihmeteko ole.

        "Pitäisi kuvasta tehdä sellainen, ettei siinä ole reunoja / valkoista taustaa. "
        Tuohon vielä. Jos siirrät kuvan illuun, et saa siitä taustaa pois mitenkään.
        Photoshopissa saat.

        Tärkein seikka on siis (illustrator)vektorigrafiikka on matemaattista,mikä ei perustu pikseleihin.
        Ja pikselikuvasta ei saa vektorikuvaa käytännössä mitenkään, muuta kuin raa-alla työllä, eli aloittamalla uudestaan vektorina. Olisi helpompi neuvoa jos tietäisi mikä kuva on kyseessä.

        Photoshopissa saat läpinäkyvän taustan. Kun rajaat vain valkoisen alueen pois ja leikkaat.Pohja layerin tulee olla läpinäkyvä. Ei se perus valkoinen background.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe