Kotirauhan rikkominen?

kotirauhaa vaativa

Olen saanut vähitellen selville mitä naapuri touhuaa mutta en tarkkaan millä välineellä. Olen pitkään ihmetellyt miten yläkerran mies voi tietää miten huoneessani liikun? Eli kun vaihdoin vuoteen paikka huoneessa niin yläkertalainenkin vaihtoi, kuului selvä kalusteiden siirtämisen ääni. Kun lähdin vuoteesta vessaan niin ylhäältä kuului naapurin askeleet kun hänkin lähti vessaan. Tai kun nousi tietokoneelta pois niin naapurikin lähti liikkeelle, tai jos menin parvekkeelle niin naapurikin meni parvekkeelle.
Hän asuu siis minun yläpuolellani seuraavassa kerroksessa. Olen yksinasuva nainen. Hän ei varmaan ymmärää, että kaikki hänen liikkeensä eli askeleensa äänet kuuluvat minun korviini. Hän kai luulee toimivansa kuin salainen agentti eli käytännössä irstailee ehkä kustanuksellani omastamielestäan kenenkään tietämättä. Otin tuttuun viranomaiseen yhteyttä ja hän pyysi minua tekemään pieni juttuja huoneessani eli onko asiassa jotain perää vai kuvittelenko vain.
No ripustin joulun alla isoa koristetta tarkoituksella lähelle katon rajaa. Koriste oli tehty aluumiinifoliosta ja oli aika iso tähti. Tähden asensin vuoteeni yläpuolelle. Ja kas kummaa katosta välähtää tuskin havaittava valo kun olen makuulla ja kun käänsin kylkeäni yläpuoleltani kuului aina, että naapuri vaihtaa huoneessaan paikkaa. Testailin useita viikkoja kuvittelenko vain mutta selvä yhteys. Minulla on siis laite, joka havaitsee tämän valon. Ei siitä tämän enempää. Tei sitten saman asian tietokoneeni yläpuolelle eli missä minä yleensä istuin. Sama juttu, jokin lievän punertavankeltainen valo välähtää yläpuolellani katosta? Mistä voi olla kysymys? Parvekkeen puolelta sama valonvälähdys jne. Sitten kyllästyin ja ahdistuin toden teolla ja tein hyvän suojauksen sisäkattoon ohjeiden mukaan, josta ei pitäisi päästä mitään sähkötai infrapunavaloa läpi ja niin matkiminen loppui. Tämä on ihan totta. Yläkertalainen on yksin asuva eikä liiku paljoa kotoaan pois. En tiedä onko sairaseläkkeellä? Pitäisikö todella pelätä?? Kuka tietää voiko jollain laitteella nähdä toisen huoneeseen. Aina kun tulin töistä kotiin naapuri alkoi juosta kota huoneessaan tai siis nopeasti liikkua. Kun puhuin kännykkääni ja tarkoituksella liikuin huoneesta toiseen niin yläpuolellani kuului askeleet samansuuntaisesti kuin minä liikuin ja loppuivat kun minä pysähdyin?Tuntuu mahdottomata mutta jostain oudosta on kuitenkin kysymys. Olen vuosien ajan kerännyt todisteita. Nyt minulla on materiaalia mahdollista poliisitutkintaa varten. En ole kehdannut vielä asiaa eteenpäin kun minua olisi ehkä uskottu.
Tiedän,että on lämpökamertoita mutta tuskin niillä naapuriin näkee. Naapuri porasi lattiaa tai ainakin oli niin kova ääni, että jostain remontista oli kysymys kun olin vähän aikaa asunut tässä asunnossa. Ontelolaatat on ilmeisesti meidän talossa kerrosten välissä.

131

12301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaisinta

      vaihtaa asuntoa viihtyisämpään. Alapuolisen asunnon äänet voi kuulua ihan yhtä selvästi yläkertaan kuin päin vaston, ilman kuulolaitteitakin.

      • Samethind

        Joo kannattaa itse muuttaa heti eikä ryhtyä mihinkään MUIHIN TOIMIIN. Tuollaiset agentit voivat murhata sinut tai toimittaa vankilaan tai hullujen huoneelle loppiiäksi, jos alat vaikeaksi. Varo siis ja etsi nopeasti uusi asunto itsellesi.


      • Yläkerrassa tyhjää
        Samethind kirjoitti:

        Joo kannattaa itse muuttaa heti eikä ryhtyä mihinkään MUIHIN TOIMIIN. Tuollaiset agentit voivat murhata sinut tai toimittaa vankilaan tai hullujen huoneelle loppiiäksi, jos alat vaikeaksi. Varo siis ja etsi nopeasti uusi asunto itsellesi.

        Ehdottoman kannattettavaa! Kannattaa muuttaa esim. saareen tai Inarin korpeen. Kammottavia tuommoset naaputi!!


    • juokuuumela

      Mulla on vähän sama ongelma,mutta mulla on kaksi yläkerran naapureita... ne kävelee voimakkaasti kantapäillä ja paiskii ovia... kun mä liikun asunnosssani,niin alkaa yläpuolella kans liikendintä... en edes kantapää astunnallaeli liikun pehmeästi,silti kuuluu... näissä vanhoissa kerrostaloissa on todella heikko ääneneristys... 50 luvulla rakennettu talo tämä,eikä silloin ollut mitää ääneneristys-määräyksiä ja eikä ollut pahemmin materiaaleja

    • ihantosi

      Laita radio päälle niin ei äänet kuulu niin hyvin.Ja äänet tosiaan
      kerrostalossa kuuluu myös alakerrasta yhtä hyvin kuin yläkerroksista
      niin ei voi koskaan tietää misssä kulloinkin kuljetaan tai lasketaan
      vettä tai vedetään vessa.Miksi et juttele naapurisi kanssa kait hän ainakin
      kaupassa käy niin tietäisit hänestä enemmän.
      Silmissäsi on jotain häikkää suosittelen silmäkäärillä käyntiä jos välähtelee
      "salamoita"

      • Yksityisetsiva mina

        Mina uskon kertomuksesti. Jotain epatavallista on liikkeella. Ihminen joka asuu yksin, ei paljon ulos mene, han voi alkaa seurata naapurin elamaa, jotta olisi jotain tekemista.
        En nyt halua tehda teista aivan neuroottista, vaan on olemassa eri laitteita joilla nakee toiseen paikkaan, ne ovat niin pienia ettei niita edes huomaa.
        Itsellani kerran sattui seuraavaa : asuntoni alakerrassa oli vesivuoto, ja putkimiehen piti kayda lapi kaikki talon kerrosasunnot, siis ylapuolelta ja alapuolelta. Tehtiin reika siihen kohtaan jossa lampopatteriputket kulkivat, ja yllatys yllatys, nain suoraan alakertaan asuntoon. Helppoahan se olisi silloin ollut minulle asentaa jokin pieni kamera, tukkia reika jattaen vain pieni osa johtoa varten, ja simsalabim naen alakerran asuntoon 360 sateella.
        Kokeile viela eri konsteja, tarkasta kaikki pienet reiat asunnossasi, esim ilmastointireika, lampopatteriputkien reiat, yms. Myos kattovalaistimen kohdalta. Tuki ne jos voit.


      • perus psykologiaa
        Yksityisetsiva mina kirjoitti:

        Mina uskon kertomuksesti. Jotain epatavallista on liikkeella. Ihminen joka asuu yksin, ei paljon ulos mene, han voi alkaa seurata naapurin elamaa, jotta olisi jotain tekemista.
        En nyt halua tehda teista aivan neuroottista, vaan on olemassa eri laitteita joilla nakee toiseen paikkaan, ne ovat niin pienia ettei niita edes huomaa.
        Itsellani kerran sattui seuraavaa : asuntoni alakerrassa oli vesivuoto, ja putkimiehen piti kayda lapi kaikki talon kerrosasunnot, siis ylapuolelta ja alapuolelta. Tehtiin reika siihen kohtaan jossa lampopatteriputket kulkivat, ja yllatys yllatys, nain suoraan alakertaan asuntoon. Helppoahan se olisi silloin ollut minulle asentaa jokin pieni kamera, tukkia reika jattaen vain pieni osa johtoa varten, ja simsalabim naen alakerran asuntoon 360 sateella.
        Kokeile viela eri konsteja, tarkasta kaikki pienet reiat asunnossasi, esim ilmastointireika, lampopatteriputkien reiat, yms. Myos kattovalaistimen kohdalta. Tuki ne jos voit.

        Ja vai vielä kameroita lattian läpi ja tukkia reiätkin tarttis. Millainen sairas mieli luulee noita umpihulluja juttuja edes osittain todeksi? Eikö hälytyskellot todellakaan soi missään siinä vaiheessa kun aletaan luulemaan että naapuri tunkee kameroita lattian reijistä läpi? Kuka hemmetti nyt ihan oikeasti jaksais vaikka olis sairaskin niin alkaa vakoilemaan naapureita jollain kameroilla ym?? Näitä ihmisiä jotka luulee milloin mitäkin vakoilua tapahtuvan pahantahtoisesti ympärillään kyllä riittää, mutta niitä "vakoilijoita ei taida samassa suhteessa löytyä lainkaan koska nämä luulijat ovat juuri itse niitä hulluja. Milloin naapuri kävelee aina muka samaan aikaan kuin itse tai milloin mikäkin kolahdus tulkitaan pahantahtoiseksi ja tahalliseksi henkilökohtaisen tason häirinnäksi, ja tietty kaikki puhekkin aina seinän takaa tulkitaan pahanpuhumiseksi itsestä. Nämä kaikki on oireita jotka kuuluu alkavaan skitsofreniaan tai jonkinasteiseen psykoosiin. Hulluhan ei koskaan tajua että on hullu, syy on aina seinän takana tai muuten muualla. Vai kuka voi väittää että aloittajan kirjoitus ei olisi hullun oireilua.


      • kotirauhaa vaativa
        perus psykologiaa kirjoitti:

        Ja vai vielä kameroita lattian läpi ja tukkia reiätkin tarttis. Millainen sairas mieli luulee noita umpihulluja juttuja edes osittain todeksi? Eikö hälytyskellot todellakaan soi missään siinä vaiheessa kun aletaan luulemaan että naapuri tunkee kameroita lattian reijistä läpi? Kuka hemmetti nyt ihan oikeasti jaksais vaikka olis sairaskin niin alkaa vakoilemaan naapureita jollain kameroilla ym?? Näitä ihmisiä jotka luulee milloin mitäkin vakoilua tapahtuvan pahantahtoisesti ympärillään kyllä riittää, mutta niitä "vakoilijoita ei taida samassa suhteessa löytyä lainkaan koska nämä luulijat ovat juuri itse niitä hulluja. Milloin naapuri kävelee aina muka samaan aikaan kuin itse tai milloin mikäkin kolahdus tulkitaan pahantahtoiseksi ja tahalliseksi henkilökohtaisen tason häirinnäksi, ja tietty kaikki puhekkin aina seinän takaa tulkitaan pahanpuhumiseksi itsestä. Nämä kaikki on oireita jotka kuuluu alkavaan skitsofreniaan tai jonkinasteiseen psykoosiin. Hulluhan ei koskaan tajua että on hullu, syy on aina seinän takana tai muuten muualla. Vai kuka voi väittää että aloittajan kirjoitus ei olisi hullun oireilua.

        Kyllä minä olen aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyllä luulotellakin saa mutta jos todella epäilee jotain ,niin täytyy tutkia. Kyllä sen huomaa vuosien mittaan jos jotain outoa on tekeillä. Sitten kun jotain tapahtuu ihmiset ihmettelevät, että ei olisi siitäkään ihmisestä koskaan uskonut. Hyvä kun olet noin luottavainen maailmaan. Yläpuolella asuva mies on yksin asuva, jonka luona ei käy koskaan ketään. Ellei sitten kun olen töissä. On erittäin aktiivinen talossa valittamaan jos joku remontoi illalla mutta itse saattaa keskellä yötä rakentaa jotain vasaran kanssa. Olen tehnyt hänestä profilointa ja minusta vaikuttaa, että hän on narsistinen ihminen ja ilmeisesti henkisesti lapsen tasolla. Ei hän ymmärrä mikä on kotirauhan rikkomista. Ei se nyt jokapäiväistä häiriköintiä ole ollut mutta joka viikkoista. Pakko on toimia. Kyllä se tästä vielä selviää. Minä olen sinnikäs enkä aio antaa periksi. Ei sitä tiedä mihinkä miehen toiminta jatkuu, jollei häntä joku pysäytä. Jos muuttaisin tästä pois niin hän jatkaisi varmaan seuraavan asukkaan häiriköintiä. Niinhän ne häiriköt tulevat yhä rohkeimmiksi ja jäävät siksi kiinni kun luulevat olevansa niin nokkelia.
        Noista kameroista. En kuvittele, että joku on työntänyt kameran huoneeseeni vaikka kyllä se tietenkin mahdollista olisi. Minulla on tuttavaperhe Kiinassa töissa ja he kertoivat, että maassa asuvien huoneisiin on asennettu kamerat mutta kukaan ei näe missä ne ovat. Se on valtion tapa ja he sanoivat , että siihen tottuu kun tietää mistä on kysymys.
        Kyllä sen tietää mikä on normaalia naapurin liikkumista ja mikä ei kun sitä tarpeeksi usein toistuu. Ei minua askelten äänet häiritse eikä puheen äänet, se on normaalia elämää.


      • kotirauhaa vaativa
        Yksityisetsiva mina kirjoitti:

        Mina uskon kertomuksesti. Jotain epatavallista on liikkeella. Ihminen joka asuu yksin, ei paljon ulos mene, han voi alkaa seurata naapurin elamaa, jotta olisi jotain tekemista.
        En nyt halua tehda teista aivan neuroottista, vaan on olemassa eri laitteita joilla nakee toiseen paikkaan, ne ovat niin pienia ettei niita edes huomaa.
        Itsellani kerran sattui seuraavaa : asuntoni alakerrassa oli vesivuoto, ja putkimiehen piti kayda lapi kaikki talon kerrosasunnot, siis ylapuolelta ja alapuolelta. Tehtiin reika siihen kohtaan jossa lampopatteriputket kulkivat, ja yllatys yllatys, nain suoraan alakertaan asuntoon. Helppoahan se olisi silloin ollut minulle asentaa jokin pieni kamera, tukkia reika jattaen vain pieni osa johtoa varten, ja simsalabim naen alakerran asuntoon 360 sateella.
        Kokeile viela eri konsteja, tarkasta kaikki pienet reiat asunnossasi, esim ilmastointireika, lampopatteriputkien reiat, yms. Myos kattovalaistimen kohdalta. Tuki ne jos voit.

        Kyllä minulla edelleen on tutkinta päällä. Kyllä nykyään löytyy kaupasta aivan halpoja laitteita, joilla voi huoneistoissa seurata onko jotain tekeillä. Aivan halvoilla laitteilla pystyy seuraamaan asioita. Kannattaa ottaa selvää. Ahdistunut olin alkuaikoina kun en tiennyt mistä oli kysymys. Sitten kun pystyy itse tutkimaan ja on tuttavia jotka osaavat neuvoa. Aika heikoilla mies on tällä hetkellä.
        Ja oikeastaan on hyvä, että rohkenin kirjoittaa tänne. Jos minulle jotain sattuu niin kirjoituskin toimii tutkinnan apuna. En silti pelkää vaikka häirikkö onkin kysymyksessä.


      • ei voi olla totta
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kyllä minulla edelleen on tutkinta päällä. Kyllä nykyään löytyy kaupasta aivan halpoja laitteita, joilla voi huoneistoissa seurata onko jotain tekeillä. Aivan halvoilla laitteilla pystyy seuraamaan asioita. Kannattaa ottaa selvää. Ahdistunut olin alkuaikoina kun en tiennyt mistä oli kysymys. Sitten kun pystyy itse tutkimaan ja on tuttavia jotka osaavat neuvoa. Aika heikoilla mies on tällä hetkellä.
        Ja oikeastaan on hyvä, että rohkenin kirjoittaa tänne. Jos minulle jotain sattuu niin kirjoituskin toimii tutkinnan apuna. En silti pelkää vaikka häirikkö onkin kysymyksessä.

        kaksi hullua kyttää toisiaan "REPS".


      • just joo
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kyllä minä olen aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyllä luulotellakin saa mutta jos todella epäilee jotain ,niin täytyy tutkia. Kyllä sen huomaa vuosien mittaan jos jotain outoa on tekeillä. Sitten kun jotain tapahtuu ihmiset ihmettelevät, että ei olisi siitäkään ihmisestä koskaan uskonut. Hyvä kun olet noin luottavainen maailmaan. Yläpuolella asuva mies on yksin asuva, jonka luona ei käy koskaan ketään. Ellei sitten kun olen töissä. On erittäin aktiivinen talossa valittamaan jos joku remontoi illalla mutta itse saattaa keskellä yötä rakentaa jotain vasaran kanssa. Olen tehnyt hänestä profilointa ja minusta vaikuttaa, että hän on narsistinen ihminen ja ilmeisesti henkisesti lapsen tasolla. Ei hän ymmärrä mikä on kotirauhan rikkomista. Ei se nyt jokapäiväistä häiriköintiä ole ollut mutta joka viikkoista. Pakko on toimia. Kyllä se tästä vielä selviää. Minä olen sinnikäs enkä aio antaa periksi. Ei sitä tiedä mihinkä miehen toiminta jatkuu, jollei häntä joku pysäytä. Jos muuttaisin tästä pois niin hän jatkaisi varmaan seuraavan asukkaan häiriköintiä. Niinhän ne häiriköt tulevat yhä rohkeimmiksi ja jäävät siksi kiinni kun luulevat olevansa niin nokkelia.
        Noista kameroista. En kuvittele, että joku on työntänyt kameran huoneeseeni vaikka kyllä se tietenkin mahdollista olisi. Minulla on tuttavaperhe Kiinassa töissa ja he kertoivat, että maassa asuvien huoneisiin on asennettu kamerat mutta kukaan ei näe missä ne ovat. Se on valtion tapa ja he sanoivat , että siihen tottuu kun tietää mistä on kysymys.
        Kyllä sen tietää mikä on normaalia naapurin liikkumista ja mikä ei kun sitä tarpeeksi usein toistuu. Ei minua askelten äänet häiritse eikä puheen äänet, se on normaalia elämää.

        Kiinassa mitä häh?? Umpihullu eikä itse sitä edes tiedosta vaan kaikki sekavat kuvitelmat käyvät tämän hullun "järkeen" aivan hyvin.
        No, ilmottelehan taas kun alkaa punakeltaiset valot silmissä välähtelemään.


      • LK
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kyllä minä olen aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyllä luulotellakin saa mutta jos todella epäilee jotain ,niin täytyy tutkia. Kyllä sen huomaa vuosien mittaan jos jotain outoa on tekeillä. Sitten kun jotain tapahtuu ihmiset ihmettelevät, että ei olisi siitäkään ihmisestä koskaan uskonut. Hyvä kun olet noin luottavainen maailmaan. Yläpuolella asuva mies on yksin asuva, jonka luona ei käy koskaan ketään. Ellei sitten kun olen töissä. On erittäin aktiivinen talossa valittamaan jos joku remontoi illalla mutta itse saattaa keskellä yötä rakentaa jotain vasaran kanssa. Olen tehnyt hänestä profilointa ja minusta vaikuttaa, että hän on narsistinen ihminen ja ilmeisesti henkisesti lapsen tasolla. Ei hän ymmärrä mikä on kotirauhan rikkomista. Ei se nyt jokapäiväistä häiriköintiä ole ollut mutta joka viikkoista. Pakko on toimia. Kyllä se tästä vielä selviää. Minä olen sinnikäs enkä aio antaa periksi. Ei sitä tiedä mihinkä miehen toiminta jatkuu, jollei häntä joku pysäytä. Jos muuttaisin tästä pois niin hän jatkaisi varmaan seuraavan asukkaan häiriköintiä. Niinhän ne häiriköt tulevat yhä rohkeimmiksi ja jäävät siksi kiinni kun luulevat olevansa niin nokkelia.
        Noista kameroista. En kuvittele, että joku on työntänyt kameran huoneeseeni vaikka kyllä se tietenkin mahdollista olisi. Minulla on tuttavaperhe Kiinassa töissa ja he kertoivat, että maassa asuvien huoneisiin on asennettu kamerat mutta kukaan ei näe missä ne ovat. Se on valtion tapa ja he sanoivat , että siihen tottuu kun tietää mistä on kysymys.
        Kyllä sen tietää mikä on normaalia naapurin liikkumista ja mikä ei kun sitä tarpeeksi usein toistuu. Ei minua askelten äänet häiritse eikä puheen äänet, se on normaalia elämää.

        Usko ystävällistä, vaikkakin anonyymiä neuvoa: kipitä psykiatrin pakeille ja kerro hänelle näistä, ah, havainnoistasi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vainoharhaisuus


      • Provotutka!!!
        just joo kirjoitti:

        Kiinassa mitä häh?? Umpihullu eikä itse sitä edes tiedosta vaan kaikki sekavat kuvitelmat käyvät tämän hullun "järkeen" aivan hyvin.
        No, ilmottelehan taas kun alkaa punakeltaiset valot silmissä välähtelemään.

        Vaan PROOOVVVOOOOOOOOOOOOOO!!!

        Tuttu kuvio. Provo katsoo, miten älytön juttu menee läpi. Kun ei vakoilujuttu paljastanut provoa, niin sitten vedetään vielä Kiina-kortti päälle :)


      • naapuri-itsekin
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kyllä minä olen aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyllä luulotellakin saa mutta jos todella epäilee jotain ,niin täytyy tutkia. Kyllä sen huomaa vuosien mittaan jos jotain outoa on tekeillä. Sitten kun jotain tapahtuu ihmiset ihmettelevät, että ei olisi siitäkään ihmisestä koskaan uskonut. Hyvä kun olet noin luottavainen maailmaan. Yläpuolella asuva mies on yksin asuva, jonka luona ei käy koskaan ketään. Ellei sitten kun olen töissä. On erittäin aktiivinen talossa valittamaan jos joku remontoi illalla mutta itse saattaa keskellä yötä rakentaa jotain vasaran kanssa. Olen tehnyt hänestä profilointa ja minusta vaikuttaa, että hän on narsistinen ihminen ja ilmeisesti henkisesti lapsen tasolla. Ei hän ymmärrä mikä on kotirauhan rikkomista. Ei se nyt jokapäiväistä häiriköintiä ole ollut mutta joka viikkoista. Pakko on toimia. Kyllä se tästä vielä selviää. Minä olen sinnikäs enkä aio antaa periksi. Ei sitä tiedä mihinkä miehen toiminta jatkuu, jollei häntä joku pysäytä. Jos muuttaisin tästä pois niin hän jatkaisi varmaan seuraavan asukkaan häiriköintiä. Niinhän ne häiriköt tulevat yhä rohkeimmiksi ja jäävät siksi kiinni kun luulevat olevansa niin nokkelia.
        Noista kameroista. En kuvittele, että joku on työntänyt kameran huoneeseeni vaikka kyllä se tietenkin mahdollista olisi. Minulla on tuttavaperhe Kiinassa töissa ja he kertoivat, että maassa asuvien huoneisiin on asennettu kamerat mutta kukaan ei näe missä ne ovat. Se on valtion tapa ja he sanoivat , että siihen tottuu kun tietää mistä on kysymys.
        Kyllä sen tietää mikä on normaalia naapurin liikkumista ja mikä ei kun sitä tarpeeksi usein toistuu. Ei minua askelten äänet häiritse eikä puheen äänet, se on normaalia elämää.

        ..tuntuisi jos saisi tietää että joku sekopää alakerrassa "profiloi" häntä parhaillaan? Itseäni ainakin ahdistaisi asua sinun naapurinasi. Tämä sun juttu on ihan sairas :D


      • Nii...
        perus psykologiaa kirjoitti:

        Ja vai vielä kameroita lattian läpi ja tukkia reiätkin tarttis. Millainen sairas mieli luulee noita umpihulluja juttuja edes osittain todeksi? Eikö hälytyskellot todellakaan soi missään siinä vaiheessa kun aletaan luulemaan että naapuri tunkee kameroita lattian reijistä läpi? Kuka hemmetti nyt ihan oikeasti jaksais vaikka olis sairaskin niin alkaa vakoilemaan naapureita jollain kameroilla ym?? Näitä ihmisiä jotka luulee milloin mitäkin vakoilua tapahtuvan pahantahtoisesti ympärillään kyllä riittää, mutta niitä "vakoilijoita ei taida samassa suhteessa löytyä lainkaan koska nämä luulijat ovat juuri itse niitä hulluja. Milloin naapuri kävelee aina muka samaan aikaan kuin itse tai milloin mikäkin kolahdus tulkitaan pahantahtoiseksi ja tahalliseksi henkilökohtaisen tason häirinnäksi, ja tietty kaikki puhekkin aina seinän takaa tulkitaan pahanpuhumiseksi itsestä. Nämä kaikki on oireita jotka kuuluu alkavaan skitsofreniaan tai jonkinasteiseen psykoosiin. Hulluhan ei koskaan tajua että on hullu, syy on aina seinän takana tai muuten muualla. Vai kuka voi väittää että aloittajan kirjoitus ei olisi hullun oireilua.

        http://www.youtube.com/watch?v=vEg-aZxDwFk


      • valitettavasti
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kyllä minä olen aivan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyllä luulotellakin saa mutta jos todella epäilee jotain ,niin täytyy tutkia. Kyllä sen huomaa vuosien mittaan jos jotain outoa on tekeillä. Sitten kun jotain tapahtuu ihmiset ihmettelevät, että ei olisi siitäkään ihmisestä koskaan uskonut. Hyvä kun olet noin luottavainen maailmaan. Yläpuolella asuva mies on yksin asuva, jonka luona ei käy koskaan ketään. Ellei sitten kun olen töissä. On erittäin aktiivinen talossa valittamaan jos joku remontoi illalla mutta itse saattaa keskellä yötä rakentaa jotain vasaran kanssa. Olen tehnyt hänestä profilointa ja minusta vaikuttaa, että hän on narsistinen ihminen ja ilmeisesti henkisesti lapsen tasolla. Ei hän ymmärrä mikä on kotirauhan rikkomista. Ei se nyt jokapäiväistä häiriköintiä ole ollut mutta joka viikkoista. Pakko on toimia. Kyllä se tästä vielä selviää. Minä olen sinnikäs enkä aio antaa periksi. Ei sitä tiedä mihinkä miehen toiminta jatkuu, jollei häntä joku pysäytä. Jos muuttaisin tästä pois niin hän jatkaisi varmaan seuraavan asukkaan häiriköintiä. Niinhän ne häiriköt tulevat yhä rohkeimmiksi ja jäävät siksi kiinni kun luulevat olevansa niin nokkelia.
        Noista kameroista. En kuvittele, että joku on työntänyt kameran huoneeseeni vaikka kyllä se tietenkin mahdollista olisi. Minulla on tuttavaperhe Kiinassa töissa ja he kertoivat, että maassa asuvien huoneisiin on asennettu kamerat mutta kukaan ei näe missä ne ovat. Se on valtion tapa ja he sanoivat , että siihen tottuu kun tietää mistä on kysymys.
        Kyllä sen tietää mikä on normaalia naapurin liikkumista ja mikä ei kun sitä tarpeeksi usein toistuu. Ei minua askelten äänet häiritse eikä puheen äänet, se on normaalia elämää.

        Ongelma näyttäisi olevan se, että sinä tarkkailet naapuriasi, eikä hän sinua.


      • Huono PROVO
        perus psykologiaa kirjoitti:

        Ja vai vielä kameroita lattian läpi ja tukkia reiätkin tarttis. Millainen sairas mieli luulee noita umpihulluja juttuja edes osittain todeksi? Eikö hälytyskellot todellakaan soi missään siinä vaiheessa kun aletaan luulemaan että naapuri tunkee kameroita lattian reijistä läpi? Kuka hemmetti nyt ihan oikeasti jaksais vaikka olis sairaskin niin alkaa vakoilemaan naapureita jollain kameroilla ym?? Näitä ihmisiä jotka luulee milloin mitäkin vakoilua tapahtuvan pahantahtoisesti ympärillään kyllä riittää, mutta niitä "vakoilijoita ei taida samassa suhteessa löytyä lainkaan koska nämä luulijat ovat juuri itse niitä hulluja. Milloin naapuri kävelee aina muka samaan aikaan kuin itse tai milloin mikäkin kolahdus tulkitaan pahantahtoiseksi ja tahalliseksi henkilökohtaisen tason häirinnäksi, ja tietty kaikki puhekkin aina seinän takaa tulkitaan pahanpuhumiseksi itsestä. Nämä kaikki on oireita jotka kuuluu alkavaan skitsofreniaan tai jonkinasteiseen psykoosiin. Hulluhan ei koskaan tajua että on hullu, syy on aina seinän takana tai muuten muualla. Vai kuka voi väittää että aloittajan kirjoitus ei olisi hullun oireilua.

        Kerran joku kirjoitti provon että hän vakoilee naapuriaan parvekkeelta vuorokauden ympäri toiseen taloon ja se osoittautui loppujenlopuksi provoksi. Olisko tää juttu samaa sarjaa ? Tuntuu vahvasti siltä:((


    • pölökiikki

      Omat askeleesi kaikuvat kun tömistät kulkiessasi kämpässäsi. Ei yläkerran naapuri, vaan kaiku/rakenteiden tumina.

    • nähneet valon?

      "Ja kas kummaa katosta välähtää tuskin havaittava valo kun olen makuulla"
      "Minulla on siis laite, joka havaitsee tämän valon. Ei siitä tämän enempää."
      "jokin lievän punertavankeltainen valo välähtää yläpuolellani katosta?"
      "Parvekkeen puolelta sama valonvälähdys "

      Onko kukaan muu nähnyt tuota valoa kuin sinä? Oletko kutsunut ketään ystävääsi kotiisi katsomaan näkeekö hän valoa? Miten yläkerran asukin askeleet suhtautuvat ystäväsi läsnäoloon asunnossasi?

      Jos sinulla ei ole ystävää, ketä kutsua kotiisi, selittää se jo viestistäsi aika paljon.

      • Älä lannistu

        Mullaki oli kaveri, joka tiesi, että hänen asunnossaan säteilee. Sähkönkulutuskin oli huimaa.
        Sai uuden asunnon, täyshoidossa ollut jo monta vuotta.


      • Valo vilkkuu

        No meillä välkkyy palohälyttimen punainen valo määrä ajoin kun kunnossa.


      • Piippaus
        Valo vilkkuu kirjoitti:

        No meillä välkkyy palohälyttimen punainen valo määrä ajoin kun kunnossa.

        Epäili eräs mummo Krpon ohjelmassa muinoin että häntä häiritsee naapurit.
        Oman palovaroittimen patteri oli lopussa ja piippasi jatkuvasti siksi.
        Mummo epäili naapureiden häiriköivän. Että sileen.


    • kone näkee

      Hommaa joku halpa venäläinen pimeäkiikari joilla näkee infrapuna valon. Näkee pimeessä esimerkiksi kaukosäätimen ledin valon nappia painettaessa. Ei tarvi arvailla onko jotain outoo asennettu. Sen verran törkeältä tapaukselta vaikuttaa! Älä valoisassa kuitenkaan käytä.

      • Yläkerran setä

        Yläkerran naapurisi varmaan päästää nukuttavia riettauskaasuja postiluukustasi ja sinun nukkuessasi tulee yleisavaimella (on näet lahjonut isännöitsijän, talonmiehen, kenttärovastin ja pormestarin) kämppääsi.

        Kämppääsi tultuaan hän epäilemättä tylsistyttää kosmos- ja lyijykynäsi, sekottaa ruisjauhoja vehnäjauhoihisi ja pistää radioaktiivista hiekkaa akvaarioosi, vaikka sinulla ei ede ole akvaariota. Saattaapa tuo yläkerran hirmu jopa poistaa tuuletusikkunoittesi tiivistenauhat saadakseen sinulle aikaan spitaalia, koleraa ja harmaata salvaa.

        Varo erityisesti vastapäisen asuintalon kolmatta parveketta vasemmalta. Sieltä saatetaan ampua näkymättömiä BLOOM-säteitä, jotka muuttavat tavalliset huonekasvit lihansyöjäkasveiksi.

        Nam-nam, kylläpä kasvit kohta lihovat kun sinä olet lopullisesti hävinnyt jäljettömiin.


      • dkidetyu

        tavallinen kamera näkee infrapunavalon. Kuvailet vaan pimeässsä joka huoneen. Yleinsä kyllä korvien välissä hihna luistaa silloin kun tapahtumat on kuin bondista. Tai itselleni pidän sitä rajana.


      • kiikaroija

        Missä noita venäl. pimeäkiikareita on myynnissä?


      • Taas terve!
        Yläkerran setä kirjoitti:

        Yläkerran naapurisi varmaan päästää nukuttavia riettauskaasuja postiluukustasi ja sinun nukkuessasi tulee yleisavaimella (on näet lahjonut isännöitsijän, talonmiehen, kenttärovastin ja pormestarin) kämppääsi.

        Kämppääsi tultuaan hän epäilemättä tylsistyttää kosmos- ja lyijykynäsi, sekottaa ruisjauhoja vehnäjauhoihisi ja pistää radioaktiivista hiekkaa akvaarioosi, vaikka sinulla ei ede ole akvaariota. Saattaapa tuo yläkerran hirmu jopa poistaa tuuletusikkunoittesi tiivistenauhat saadakseen sinulle aikaan spitaalia, koleraa ja harmaata salvaa.

        Varo erityisesti vastapäisen asuintalon kolmatta parveketta vasemmalta. Sieltä saatetaan ampua näkymättömiä BLOOM-säteitä, jotka muuttavat tavalliset huonekasvit lihansyöjäkasveiksi.

        Nam-nam, kylläpä kasvit kohta lihovat kun sinä olet lopullisesti hävinnyt jäljettömiin.

        Ei paranoidiset ihmiset ole yksinkertaisia, vaan yleensä normaalia älykkäämpiä! Sitä paitsi nuo ovat tuttuja juttuja mullekin. kerran yksi naapurini yritti myrkyttää veden meidän talon verkostossa. Jouduin pitkään ostamaan kaupasta pullovettä. Hän yritti murhata minut sekoittamalla juomaveteeni syaanivetyhappoa! Sitten asensi poissa ollessani mikrofoneja asuntooni, samoin kameroita! Jouduin vuodeksi hoitoon asian takia. Että tosi juttu.


      • hohhoijaa.....
        Taas terve! kirjoitti:

        Ei paranoidiset ihmiset ole yksinkertaisia, vaan yleensä normaalia älykkäämpiä! Sitä paitsi nuo ovat tuttuja juttuja mullekin. kerran yksi naapurini yritti myrkyttää veden meidän talon verkostossa. Jouduin pitkään ostamaan kaupasta pullovettä. Hän yritti murhata minut sekoittamalla juomaveteeni syaanivetyhappoa! Sitten asensi poissa ollessani mikrofoneja asuntooni, samoin kameroita! Jouduin vuodeksi hoitoon asian takia. Että tosi juttu.

        Siis vika olikin sinussa ja olit vuoden hoidossa. No hyvä että olet nyt terve. Voit kertoa kokemuksesi aloittajalle niin hänkin tulee terveeksi.


    • Mrs Marple
    • puudeli2910

      Jokaisella ihmisellä on oikeus asua omassa kodissaan miten tykkää. Siihen liittyy myös se, että jokainen saa kävellä asunnossaan milloin ja missä haluaa. Jos tässä joku jotain kyttää, niin sehän olet sinä itse! Yläkerran asukkaan vieraat eivät kuule sinulle, joten pidä vaan ihan omista vieraistasi lukua. Ikävä sanoa, mutta mitä jos menisit itse lääkäriin ja kertosit oireistasi? Ainakin minusta tuntuu että sinun havaintosi eivät ole terveen ihmisen havaintoja. Olisitko kentises vainoharhainen?

    • HYVÄ NEUVO

      Minäkin epäilen että naapurini on jokin agentti, hänen vaatetuksensa on nukkavieruinen, pitkäparta,naamapunottaa,henkihaisee alkoholille ja hänen kanssaan kommunikointi lähes mahdotonta koska
      hän ei puhu mitään ymmärvettävää kieltä. Lisäksi häntä on vaikea tavoittaa (lähtee aamulla aikaisin ja tulee illalla myöhään) Lisäksi toivoisinkin että saisit LÄÄKITYKSESI kohdalleen ja menisit johonki pöllölään lepäämään
      siellä annetaan sellaiset TOTIT että yläkerrasta ei kuulu kuin suhinaa ,niin että tervemenoa PÖLLÖLÄÄN!!

      • Vääräkoski

        Mikä tekee sinusta niin tärkeän ihmisen, että sinua vakoiltaisiin?
        Jos vuoteesi päälllä on alumiinifoliokoriste, niin sehän heijastelee parvekkeen puolelta tulevia heijastuksia kuin prirma ikään. Valon lähteitä voi sitten sielläm ulkona olla vaikka mitä.


      • Ed. olevia kirjoituksia lukiessa taas voisi todeta, että hersyvä nauru pidentää, on niin mielikuvitusmaiset jutut, varsinkin noissa kommenteissa, lisää tällaista ;D ; D


      • Ilo irti
        juliahannele kirjoitti:

        Ed. olevia kirjoituksia lukiessa taas voisi todeta, että hersyvä nauru pidentää, on niin mielikuvitusmaiset jutut, varsinkin noissa kommenteissa, lisää tällaista ;D ; D

        Lisää, lisää!! Sunnuntai-iltapäivä piristyi kovasti, kerroin kavereillekin.


    • mene käymään lääkärissä. vika korvien välissä.

      • Nezucca-accuzeN

        Mutte en ymmärrä miten se on mahdollista että liikutte samaan aikaan samassa paikassa?Ja sängyn paikkaakin vaihdettiin?Olisiko kyse vain siitä että yläkerran asukki yrittää ärsyttää sinua?Tai saada tarvittavat tiedot sinun ryöstämiseen?Täytyy muistaa että koskaan ei voi tietää.Sinuna muuttaisin heti kun on mahdollista niin muualle.


    • taas sairas. kirjoit

      Taidat olla mielenhäiröinen , psykopaatti , psykoosin rajalla . Sinun pitäs mennä
      lääkäriin . ei tuollainen ole totta .

    • myös yksin asuva

      Aloittaja on ihan selvästi luulosairas. Mene heti lääkäriin ja pyydä apua sieltä. Ei se ole mitään kotirauhan rikkomista jos tavalliset äänet kuuluu yläkerrasta tai alakerrasta . Kirjoitat että yläkerran asukas seuraa sinun liikkeitä . Niinhän sinäkin seuraat hänen liikkeitä. Et kirjoita onko se yläkerran asukas mies vai nainen. Ilmeisesti mies luulen . Et kai pelkää häntä . Ei hän voi sinulle mitään tehdä hänhän on aina omassa asunnossaan eikä soita sinun ovikelloa . Jos hän alkais tulemaan sinun ovelle ja soittelis ovikelloa yhtenään niin se ois kotirauhan rikkomista . Älä vaan mene tekemään poliisi ilmoitusta . Poliisit näkis heti missä on todellinen syy .

    • dekkarien ystävä

      Minullekin tuli heti mieleen kertomuksestasi kamera, pieni kamera ehkä jossakin? On kai niitä erikoisliikkeitäkin, jotka tutkivat tällaisen mahdollisuuden. Turha kärsiä epäilyksistä, tartu vain asiaan ja selvitä se.

    • Höpöjä puhut

      Miloin olet viimeksi käynyt mielenterveyttäsi hoidattamassa ? Taitaisi olla jo aika !

      • veksi 48

        Itse tuli seurusteltua reilu 10 vuotta sitten naisen kanssa joka alkoi kertoa yläkerran kommunisteista jotka vakoilivat häntä.Siellä kylässä oltua ei itse havainnut mitään erikoista ,mutta muina aikoina hän kyllä kertoi selvistä merkeistä.Sitten hän myi tämän asunnon ja muutti 100 kilometrin päähän jossa viikon sisällä alkoi tämä sama kuvio kommunisti vakoilijoineen.Nyt salakuuntelun ja optisen tarkkailun lisäksi nämä yrittivät tappaa hänet sähköllä ja sen takia oli ainakin yöksi otettava kaikki sulakkeet irti sähkökaapista ja oltava kynttilöiden ja taskulampun varassa.Sitten kysyttäessä alkoi selvii että hän oli ollut mielisairaala hoidossa mutta oli omien sanojen mukaan täysin terve, eli oli ns. sairauden tunnoton.Vaikkei ole mikään psykiatri niin se oli selvää paranoidista skitsofreniaa ja itse voinut muuta tehdä kuin lähteä omille teilleen.


    • Kaikkeasitälukee

      Taidat olla itse olla enemmän kiinnostunut omasta naapurista. Muutenkin vaikutat pikkuisen pimahtaneelta. Taitaa jokin ruuvi olla liian löysällä. Kait seuraavaksi naapuri on sitten jokin avaruus lento. MENE HOITOON

    • kärpäsenä katossa...

      Hei
      Tämä on ihan suomalainen ilmiö. Voit tehdä yksinkertaisen testin: kysy naapuriltasi, katsooko hän säännöllisesit salatut elämät tai kotikatu sarjaa tai kauniita ja rohkeita. Jos myöntää katsovansa, hän kuuluu joukkoon "ei omaa elämää ja osallistun vain urkkimalla takarivistä ihmisten selänyli". Tutkimusten mukaan näitä sarjoja seuraa pääasiassa ihmiset, jotka eivät varsinaisesti ole elämässä mukana vaan haluavat vain seurata sivusta mitä oikeassa elämässä tapahtuu. Aikaa myöten nämä ihmiset alkava elämään näiden sarjojen synnyttämässä fantasia maailamssa. Heidän takapihallaan liikkuu öisin karhuja, he tunnistavat joukouttian insestiä ja lapsipornoa harrastavia ihmisiä lähikaupassa, kaikki heidän naapurinsa käyvät vieraissa ja joka toisella on avioton lapsi. He myös tietävät, kenellä on salainen suhde toisen naapurin kanssa ja myös sen, että joka toinen naapuri on joskus tuomittu jostakin rikoksesta ja jätetty tuomitsematta jostakin rikoksesta eli siis eivät ole vielä paljastuneet.

      Näin ollen sinun olemisella ja asumisella tämän henkilön naapurissa on sosiaalinen tilaus. Sinun pitää yksinkertaisesti vain suhtautua häneen ymmärtäväisesti. Eli tajuta se, että et lähde matkaan näihin skitsofreenisiin fantasiamaaimoihin. Anna hänen rauhassa rakentaa omia fantasiamaailmoja ja salaliittoteorioita. Tällaisten henkilöiden kanssa ei kannata provosoitua. Sinun pitää vain nousta asia yläpuolelle ja jättää hänet omaan rauhaansa. Voit kääntää asian myös niin päin, että seuraat mielenkiinnolla ja puuttumatta hänen puuhia sivusta. Huomaat pian, että hänen elämänsä liikkuu tyhjässä umpiossa ja sinun huoneistosta kuuluvat äänet tulevat hänelle kuin toisesta maailmasta, johon hänellä ei ole pääsyä. Näitä ihmisiä ovat yleensä yksin jääneet vanhukset, perheen äidit, jotka ovat päivät kotona lasten kanssa ja ne työttömät,joiden pitäisi olla sairauseläkkeellä sekä elämäänsä ja töihinsä kyllästyneet ja pettyneet "väärinymmärretyt" ihmiset.

      Näillä ihmisillä on myös oma kerho ja nettisivut:
      http://www.kyttaajat.net/

      • Mitähänihmettä

        Kuvittelet tuon kaiken ja olet vainoharhainen. Vaikka naapurisi olisikin joku kyttääjä, joka sinua tarkkailee jollain laitteella, niin tuskinpä häntä kiinnostaisi seurata sinua yhtämittaa. Todennäköisesti sellainen tirkistelijä katseli vaan sinua suihkussa. Pienessä asunnossa varsinkin on hyvin todennäköistä, että naapuri on samassa huoneessa paljon. Sinuna menisin puhumaan ammattiauttajan kanssa. Tuollaiset ajatukset ei ole todellakaan normaaleja. Onko sinulle tapahtunut joku pelottava kokemus? Et taida luottaa miehiin?


      • AjatuksienAjattelija

        Harvoin täällä suomi24-palstalla saa lukea noin hyviä kirjoituksia kuin "kärpäsenä katossa" kirjoittama juttu otsikolla "ihan normaalia". Erittäin hyviä neuvoja ja oivalluksia. On tervettä ja omaa oloa helpottavaa ajatella asioita ns. jalat maassa.

        Kun jättäytyy itse toisten ihmisten harhaisten kuvitelmien ulkopuolelle, voi heidän touhujaan todellakin katsella ymmärtäväisesti. Kotipuolessani on tapana sanoa erikoisempia ihmisiä "semmoisiksi vähän onnellisiksi", mikä on mielestäni aika hyväntahtoinen kuvaus ihmisestä, jonka todellisuudentaju on epätasapainossa. Nykyajan ns. normaalina pidetty ihminen muistuttaa ravihevosta, jolla on laput silmien sivuilla. Sekään ei välttämättä ole kovin järkevää elämää, kun painetaan täysillä eteenpäin sen enempää miettimättä ja ympäristöä tarkkailematta. Se on kai se toinen ääripää. Toivottavasti jokainen löytäisi oman miellyttävän tapansa elää ja olla muita häiritsemättä.

        Olen joskus kauan sitten lueskellut kyttaajat.net:iä, harmi ettei sitä enää päivitetä. Jutut ovat niin mahtavia siellä :-D


    • kuulostaa siltä että sinulta on jäänyt joku lääke ottamatta, tai sitten sulla on väärä osoite.Oikea osoitteesi on varmmaan joku suljetu osasto ja siellä huone josta puuttuu nurkat.
      Tiedän sen koska luin juuri ajatuksesi ja siirsin taasen autoni sinun auton viereen ja vaihdoin taas sänkynyni yläpuolellesi lmao

      • 7emncd

        henkilö että joku palkkaisi agentin vahtaamaan nukkumistasi, syömistäsi, tv:n tuijotustasi tai wc-käyntejäsi!
        Vai oletko joku Naton huippututkija?
        Siksi toisekseen, mikäli hänellä olisi piilokamerat huoneisiisi, hän istui ruutujen ääressä liikkumatta silloinkin kun menet vessaan, eihän hän wc:stä voi katsella sinua , vaan siitä ruudusta, mikä näyttäisi kuvaa vessastasi. Miksi hän siirtyisi perässäsi?
        Sinulla ei ole vaan mitään muuta tekemistä, niin olet alkanut kuunnella kerrostalon rasahduksia.
        Pistä vaikka radio päälle niin ne ei häiritse.
        Mutta, jos olet tosissasi, niin kyllä oireesi viittaavat skitsofrenian puhkeamiseen.


    • luuulet osan?

      auttaa..

    • ha

      tämä oli aika äärimmäinen vainoharha, maltillisemmalla ja realistisemmalla olisi ollut kiintoisampi. Totuushan on, että myös Suomessa toimii esim. naapurivaltion agentteja, mutta eivät ne tuollaista tee. Mitä järkeä? Muunlainen rehellisten kansalaisten kyttäys on vakavampaa, mutta mielikuvitus on asia erikseen.

    • fdgdfgghh

      Meidän yläkertalainen alkaa päästämään vettä lähes aina kun minä teen niin. Tämä tapahtuu vain keittiössä. Päästän vettä, hetken päästä alkaa veden kohina yläkerrasta. Kerran kokeilin piruuttani päästä vettä pari sekuntia ja lopetin. Naapurista kuului sama. Toistin tätä muutaman kerran ja aina se saamarin papukaija toisti perässä. Tiskatessa alkaa sieltäkin kuulua veden "päästöä". Perunoita pestessä täytyy hänenki päästää vettä. Mitä ihmeen sekoilua tämä on? Kerran tämä sankari päästi vettä parin sekunnin kestoisissa osissa ja tätä renkkaamista tapahtui valhetelematta ainakin 10 kertaa putkeen. Kuka hemmetti päästää vettä tuollatavalla tiputtelemalla osissa tuhat kertaa peräkanaa? Olen nähnyt naapurit. Hyvin tavallisen näköinen silmälasipäinen hieman nörtihtävä pariskunta. Silti nämä kaksi paukkaa kuin norsulauma kannat kopisten, nainen laulaa/kuuntelee oopperaa välillä todella isolla. Ja sitten tämä veden renkkaus...Outoa

      • 43t3wca

        veden kohinaa. Sinulla vain on kuulossa vikaa. Tai sitten putket menevät sillätavalla että että kun lasket vettä, katonrajassa kohisee ja luulet että se on naapurin hanasta.


      • Todistanut vastaavaa
        43t3wca kirjoitti:

        veden kohinaa. Sinulla vain on kuulossa vikaa. Tai sitten putket menevät sillätavalla että että kun lasket vettä, katonrajassa kohisee ja luulet että se on naapurin hanasta.

        Kurjaa kun saat noin paljon asiattomia vastauksia. Ystävättärelläni oli samankaltainen tapaus, jota todistin vierailullani hänen luonaan (myös hänen isänsä todisti samaa). Alakerran naapuri vainosi ja jollain tavalla tiesi missä kohtaa asuntoa ystävättäreni liikkui. Paukutteli sitten (ilmeisesti kepillä) suoraan siihen lattiaan missä olit. Aika karmivaa... Huuteli sitten myös ikkunasta kun kaverini sisko oli lähdössä, hänen keskenmenostaan. Ei paljoa vaatinut ymmärtää että kuunteli myös asuntoa. Mitä sitten? Ei poliisi voinut mitään? Ei ollut todisteita. Eitollut keinoa mennä tunkeutumaan toisen asuntoon katsomaan mitäpuuhaa. Isännöitsijä pyöritteli päätään,minkä hän asialle voisi.. osa varmaan piti hulluina.... Ystäväni sitten muutti pois. Näin oli Helsingin Kalliossa 2000-luvun alussa.


      • hfpojkfpoijkf,j,j

        Myös käydä lääkärillä jos ne sielä tietäis että mitä sekoilua tää oikein on.


      • uyufghgfh
        43t3wca kirjoitti:

        veden kohinaa. Sinulla vain on kuulossa vikaa. Tai sitten putket menevät sillätavalla että että kun lasket vettä, katonrajassa kohisee ja luulet että se on naapurin hanasta.

        Jaa että putket kohisevat itsekseen n.20 kertaa putkeen epätasaisin väliajoin muutaman sekunnin pätkissä :D? Usko pois se on naapuri joka sitä päästelee. Kuuloni on ihan normaaliksi lääkärillä vuositarkastuksessa todettu. Ja sama ääni kuuluu kun naapuri päästä vettä ilman että minä olen koskenut moneen tuntiin hanaan ;) nämä siis osaavat päästää vettä myös ilman minun esimerkkiäni. Tässä talossa on muutenkin huono äänieristys...


      • ollako vai eikös
        uyufghgfh kirjoitti:

        Jaa että putket kohisevat itsekseen n.20 kertaa putkeen epätasaisin väliajoin muutaman sekunnin pätkissä :D? Usko pois se on naapuri joka sitä päästelee. Kuuloni on ihan normaaliksi lääkärillä vuositarkastuksessa todettu. Ja sama ääni kuuluu kun naapuri päästä vettä ilman että minä olen koskenut moneen tuntiin hanaan ;) nämä siis osaavat päästää vettä myös ilman minun esimerkkiäni. Tässä talossa on muutenkin huono äänieristys...

        pakko-oireinen toiminta. Joidenkin ihmisten on "pakko" tehdä jokin toiminta aina tietyissä tilanteissa. Itsellänikin oli joskus sellainen pakko-toiminta, että aina oven kahvaa avatessani jäin "räpläämään" sitä. Mutta se meni hoidon kanssa ohi.
        Pakko-toiminta on hyvin yleistä, niin yleistä että jokainen meistä on tuntenut tai tuntee siitä kärsivän.
        Melkein jokainen meistä tekee jotain pakonomaisesti tietyissä tilanteissa, oli se sitten sormien sivelyä tai jalan tärräämistä.


    • kotirauhaa vaativa

      Ei tämä ole mikään provo kirjoitus. Tiedän, että digikameralla voi tutkailla josko huoneeseen tullee jostain infrapunavaloa ja sitä on näkynyt digikameralla joskus. Kiitos vaan kirjoittajalle huomiosta. Tämän tiedon sain joskus netistä, sieltä asiasta voi lukea ketä kiinnostaa. Digikameraalla jokainen kotonaan tutkia jos kovasti epäilee naapurin touhuja. Ei minua enää ahdista kun on välineet joilla voi havaita häiriköintiä.
      Ei ole siis enää kysymyksessä luulottelu. Minussa ei pitäisi olla mitään kiinnostavaa elän tavallista työläisen elämää ja haluan kotirauhaa minäkin. Kyllä minä olen miettinyt jossain vaiheessa pääni puhki mistä on kysymys. Tidän. että jos olisin mennyt poliisille kertomaan asiasta heti niin minua ei olisi uskottu. Mutta nykyisin voi itsekin tutkia ja hankkia riittävästi todisteita.
      Olen myös miettinyt yhtä asiaa miksi naapurin kiinnostusta naapureistaan. Ilmastointi ei tunnu aina toimivan ja kun tulen töistä kotiin niin huoneessa on imelä hieman koiran pissaa muistuttava haju. Olen tutkinut kaikki paikat ja puunannut lattiakaivot sun muut mutta aina vaan hajua tulee. Se ei tunnu kovin voimakkaana eikä aivan joka päivä. Voisiko naapuri tai joku muu kasvattaa jotain kasveja, huumekasveja ja siksi naapurin kiinnostus. Jos hän haluaa jotain peittää. Hän päästää vettä pitkiä aikoja vessassa mutta samanaikaisesti liikuu ja touhuaa kuitenkin huoneessaan tai parvekkeellan. Ei siis ole suihkussa. 20 min ainakin kerrallaan veden kohinaa. Hän ottaa ylikorostuneesti kantaa jos naapuri kolistelee myöhään ja antaa taloyhtiössä sellaisen kuvan, että on moitteeton asukas. Eikö ihmiset, jotka haluavat peiellä jotain itsessään ylikorostuneesti siis haluavat, ettei kukaan kiinnostuisi heidän asioistaan. Puhtoinen kuva itsestään sillloin tärkeä.
      Siitos vaan kommenteista. Tiesin ,että suurionsa kommentiesta olettaa minun olevan mieletään häiriintynyt. No onhan minulla ollut jo rytmihäiriöitä mutta niin on tämän naapurin seinänaapurillakin. Jos hän minua kyttää niin varmaan seinänaapureitaankin. Puhun naapuriden kanssa kun minulla on riittävästi todisteita. Muutoin hekin tulkitsevat minut luulosairaaksi. Minä en ole kyttääjäluonne mutta olen vain joutunut tilanteeseen joka tuntuu todella pahalta. Haluan selvittää asian. Epäilyni on, että naapuri saattaa olla seksuaalihäirikkö. Muuten en asiaa ymmärrä ellei sitten tuo huumepuoli? Kyllähän sitä ylimääräistä luulottelua tulee myös mukaan kun sitä näin kauan kestää. Ymmärrän naapureiden hetkellisen uteliaisuuden mutta kun tätä on kestäny ilmeisesti siitä saakka kun tuli tähän asuntoon asumaan. En vain alkuvuosina sitä huomannut kun aikaisemmin ei ole koskaan naapurieden kanssa tuollaista asiaa esiintynyt ja aika monessa asunnossa olen vuoien aikana asunut. Kiitos hauskoista ja muutamasta asiallisesta viestistä.

      • kotirauhaa vaativa

        Vielä yksi asia. Joku taisi ehdottaa pään tutkimista mielenvikaisuuden vuoksi. Tiedän, että aivokasvainten oireita saattaa olla silmissä näkyvät välähdykset tai herkkä hajuille/hajujen tunnistaminen.
        Oli hieman helpottavaa kirjoittaa tänne kuitenkin nimettömänä. Saisin tästä hyvän dekkarikirjan kunhan asia selvitetty.


      • höhhöh

        ettet syyllisty kunnianloukkaukseen kun naapuristasi noita huume ja muita juttuja alat julkisesti esittämään!!!


      • Kummallista tosiaan
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Vielä yksi asia. Joku taisi ehdottaa pään tutkimista mielenvikaisuuden vuoksi. Tiedän, että aivokasvainten oireita saattaa olla silmissä näkyvät välähdykset tai herkkä hajuille/hajujen tunnistaminen.
        Oli hieman helpottavaa kirjoittaa tänne kuitenkin nimettömänä. Saisin tästä hyvän dekkarikirjan kunhan asia selvitetty.

        Psykoosissa ihmiselle tulee näköhäiriöitä ja hajuaistimuksia sekä ääntenkuulemista.


      • ollako vai eikös

        veden laskemisesta tuli mieleen, että ainakin itse päästän vettä letkun kautta akvaarioon joka viikonloppu vaihtaessani siitä vettä. Ja kun kyseessä on iso akvaario ja siitä vaihtaa puolet vedestä, niin menee siinä jonnin aikaa ja samalla voin touhuilla jotain muuta, käyn parvekkeella tupakilla jne..
        Eiköhän useimmiten kaikelle löydy ihan luonnollinen selitys=)


    • are78

      ota joku tuttu äijä kaveriks, ja hilipase naapuria turpaan , jos tuo on siis totta?

    • humphreyy

      joko sä kuvittelet kaiken (etenkin jos olet iäkkäämpi naisihminen) tai sitten yläpuolellas asuu joku mielisairas tyyppi.
      vuosikausia jatkunut? NO MIKSET OLE JO OTTANUT ASIAA ILMI VIRANOMAISILLE?
      tai MENNYT SUORAAN TYYPIN JUTTUSILLE JA KYSYMÄÄN?

    • saman kokenut

      Kun asuminen kerrostalossa käy ongelmalliseksi, kannattaa vaihtaa asuntoa ja muuttaa muualle eikä käydä retteloimaan. Kyse on kuuluvuusongelmasta joka estää kaiken yksityisyyden ihmisiltä joilla on normaali kuulo. Askeläänet kuuluvat. On mahdollista jopa oudossa hiljaisuudessa kuulla hallusinaatioääniä ja luulla niitä oikeiksi ja epäillä häiriköitävän tahallaan vaikka mitään sellaista ei todellisuudessa tapahdu. Näitä retteloita käydään asiattomasti Suomessa joka käräjäoikeudessa loppuun asti ja syytetyn ihan viattomankin ihmisen olisi todistettava lähinnä poissaolo asunnosta jottei sitä oteta hallintaan esim rikoksena joillekin taloyhtiön omistajille omaankin käyttöön kolmeksi vuodeksi jopa ilmaiseksi! Harhakuulemukset ovat hyvin yleisiä ja kun kuka tahansa joutuu vähän väliä syytetyksi tällä perusteella, on sellainen asumishelvetti eivätkä myönnä että todellisuudessa kaikki elämisäänet kuullaan ja koetaan häiritsevinä ympäri talon myös pihalta ja rapusta ja liikenteen kova ympärivuorokautinen melu. Hallintaanottoyritys on rikos ihmiskuntaa kohtaan ja yksityisomaisuuden ryöstelyä ja maamme vihatuin törkeiden teko olemattoman vähäisillä syillä. Ihmiset vain ovat rikollisia tavoitteiltaan eivätkä kykene asumaan rauhassa toistensa kanssa eivätkä tästä syystä kukaan asu rauhassa missään maamme alueella ikinä vaikka asunto äärikalliina olisi olemassa.

    • Yksi mielipide !
    • Vastaus...

      Hei

      Sanoisin, että tapauksessasi on nyt kaksi mahdollisuutta:

      1) Sinulla on outo naapuri, jonka toimiin sinä nyt ylireagoit.

      2) Olet sairastumassa/sairastunut psykoosiin. Skitsofreniaan liittyy usein juuri liioitellut ja todellisuudesta irtautuneet ajatukset siitä, että sinua vakoillaan, tarkkaillaan, ja että olet vaarassa tämän vuoksi. Kehoittaisinkin sinua hakeutumaan mielenterveysalan asiantuntijan puoleen, vaikka todennäköisesti itse koetkin, ettei siihen ole mitään syytä.

      • äääääää

        käy psykiatrin luona puhumassa.pidä naama peruslukemilla.


      • triasitrisfasddfg

        Ikävä kyllä tuo juttu kuulostaa kovasti sairaskertomukselta. Kehottaisin lääkäriin. Vietät ilmeisesti liikaa aikaa sisällä ja yksin. Normaalissa kodissa on sellainen häly yleensä että naapurin äänet ei kuulu eikä kiinnosta. Sama tauti siis joka vaiva näitä salaliittoteoriitikoita.


    • vinkki niksi

      siirrä huonekalusi paikkoja, ja käyt vaikka siellä yläkerran naapusrissa kylässä. Jos siellä on huonekalut samanlailla, niin sitten hän tarkkailee sinua. Tässä on vain se, että hän on nähnyt sinun kirjoittavan s24 sivustolle ja ehtinyt peittämään jälkensä.
      Jos huoneistosi kattoon on tehty reikä, niin silloin pitäisi näkyä lattialla katosta tippunutta tavaraa.
      Maalaa katto, tai laita niihin kameroihin teipit päälle. Ei pitäisi enään nähdä sinua.

    • EBOLA KILLS!

      PIILOHULLUUTTA JA LUULOSAIRAUTTA ON SUOMI TÄYNNÄ. MUUTA KORPEEN. TOSIN VÄHÄN AJAN KULUTTUA KUVITTELET JONKIN TARKKAILEVAN SINUA SIELLÄKIN. ELI PSYKIATRIN JUTTUSILLE JA ÄLÄ OLESKELE KOTONA LIIKAA JA NÄE MUITAKIN IHMISIÄ.

    • zuuba

      olet se joka oikeesti KYTTÄÄ mitä naapurit tekee!

      • kaannynainen....l

        odotahan kun muslimit liisaantyy! Jos olet nainen saat seurta oikein lahelta!
        Jos olet ruma niin gurga auttaa!


    • ********

      Sinun pitää jutella lääkärin kanssa. Foliotähtesi ottaa valoa ikkunasta, jota tulee sisälle esim. verhojen raosta, illallakin katuvaloista.

    • paljon on

      sairaita ihmisiä, joilla ei ole omaa elämää. Varsinkin yksinasuvat naiset joutuvat suurennuslasin alle. On se niin ihmeellistä, että joku nainen on valinnut yksinelämisen. Olisi se hyvä olla oma turvamies olemassa, eli oma mies. Olen joutunut aina stalkkeroimisen kohteeksi, pienestä pitäen. En tiedä mitä kummallista minussa on, ihan tavallinen pulliainen kuitenkin, joka pitää taiteista, ei sen kummempaa. Itse en ole ollenkaan kiinnostunut muiden yksityisasioista, sillä todennäköisesti samaa puuhaa siellä missä kaikkialla. Kaikki nukkuu, käy paskalla, syö ja kenties masturboi ja katselee telkkaria, viettää joskus juhlia. Kunnioitan muiden rauhaa...... valitettavasti kerrostalot on kyyläämisen mekkoja.

    • Rauha yksi

      Naapurisi on selvästi häiriintynyt ja turhautunut joten yritää luoda elämää tällä tavalla, vaikkakin sairaaloista onkin. Hän voi pahimmassa tapauksessa vakoilla jollain kameralla ja laittaa, vaikka You Tubeen sen, kannattaa tarkistuttaa ainakin tuo onko asennettu mitään kameroita. Opettele liikkumaan todella hiljaa niin ettei se kuule, tosin se käy pitkällä aikajaksolla väsyttäväksi. Jos muu ei auta niin voi yrittää olla välittämättä kun tiedät, että se on sairas yksinäinen ihminen jolla ei ole muuta elämää kuin seurata askeliasi. Tai yksi vaihtoehto laita hänen postiluukustaan kirjoittamasi kirje jossa kerrot näistä sinulle aiheutuvista ongelmista ja myös yksi vaihtoehto laita milelenterveys seuran esitteitä sen postiluukkuun.

    • ei toi vielä mitään.mun naapurissa asuu humanoidi ja se käyttää mua seksuaalisesti hyväkseen kun nukun.aamulla kun herään ei tee mieli sekstailla.vanhassa osotteessa heräsin aina teltta pystyssä valmiina päivän haasteisiin.olenkin yrittänyt valvoa ja odottaa miten se pääsee asuntooni,mutta nukahdan aina.luultavasti se hypnotisoi mut liesituulittemin kautta...eipä silti se on todella namu naapuri ja eniten mua harmittaa,etten saa siihen kontaktia kun tapaan sitä pihalla/rappukäytävässä.ehkä sitä kiinnostaa vaan narkoottinen seksi;)

      • MIKKO-SIKA

        Ole onnellinen että saat sexiä edes nukkuessa.


      • MIKKO-SIKA kirjoitti:

        Ole onnellinen että saat sexiä edes nukkuessa.

        se soittelee mulle prepaid-liitymästä ja teeskentelee lehtimyyjää.ja aina se yrittää myydä mulle cosmoa.luulen,että se on seurannut mua NÄKYMÄTTÖMÄNÄ kun olin työpaikan terveystarkastuksessa.luin siinä odotellessa cosmoa ja nyt se haluaa mun tilaavan sen.tai...oikeastaan se haluais mun täyttävän niitä cosmon testejä...mutta hei HALOO,ne testit on naisille.


    • Elefantin askeleet

      Uskolla voi tullla tyytyväiseksi, mutta muuta asuntoa, näin on paras.

    • Outoa kolinaa

      Nuo kamerat ovat vain julmetun kalliita, kymmeniä tuhansia euroja. Tuskin hänen huvinsa on kiusata naapureita. Mene lainaamaan sokeria huviksesi, niin näet, kuka tai ketkä siellä asuvat.

      • kotirauhaa vaativa

        Kiitos sinulle kommentista. Alkuvuosina kun asuin tässä niin yksi naapureistani ihmetteli miksi tuossa yläpuolellani olevassa asunnossa yöpyy eri miehiä kesäaikaan. Taloyhtiön miespuheenjostajaa asia ei silloin kiinnostanut, naurahti vain. Minä en tuntenut naapureita eikä minua asia silloin kiinnostanut asia kun aivan rauhallista oli. Nyt viimevuosina asia sai eri merkityksen. Pitkään aikaan en edes tiennyt mikä näköinen mies siellä asui. Olin niin työelämässä kiinni.
        Te kaikki miehet jotka käytte pornosivuilla olisi mielenkiintoista tietää onko siellä naisista lämpökamerakuvia? En nyt tarkoita edellistä kirjoittajaa jos mies oletkin.
        En tiedä mikä yläkerran mies on ollut ammatiltaan. Mutta sopisi entiseksi poliisiksi, armeijan työntekijäksi tai ainakin rakennustyöntekijäksi kokonsa puolesta ja siitä että vahtii tarkkaan naapureita remonttiäänistä.
        Odotan muitakin ammatti-ihmisten kommentteja, jotka noista lämpökameraasioista tietää?


      • (Y) 007 (Y)
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kiitos sinulle kommentista. Alkuvuosina kun asuin tässä niin yksi naapureistani ihmetteli miksi tuossa yläpuolellani olevassa asunnossa yöpyy eri miehiä kesäaikaan. Taloyhtiön miespuheenjostajaa asia ei silloin kiinnostanut, naurahti vain. Minä en tuntenut naapureita eikä minua asia silloin kiinnostanut asia kun aivan rauhallista oli. Nyt viimevuosina asia sai eri merkityksen. Pitkään aikaan en edes tiennyt mikä näköinen mies siellä asui. Olin niin työelämässä kiinni.
        Te kaikki miehet jotka käytte pornosivuilla olisi mielenkiintoista tietää onko siellä naisista lämpökamerakuvia? En nyt tarkoita edellistä kirjoittajaa jos mies oletkin.
        En tiedä mikä yläkerran mies on ollut ammatiltaan. Mutta sopisi entiseksi poliisiksi, armeijan työntekijäksi tai ainakin rakennustyöntekijäksi kokonsa puolesta ja siitä että vahtii tarkkaan naapureita remonttiäänistä.
        Odotan muitakin ammatti-ihmisten kommentteja, jotka noista lämpökameraasioista tietää?

        Kotirauhaa vaativalla on vain tällaisia seksifantasioita, että häntä seurattaisiin ja hänestä oltaisiin kiinnostuneita seksuaalisesti. Pitkään jatkuneena menee sitten hieman överiksi, eli vainoharhaisuuttakin esiintyy.

        Joo, Youtubessa näin niitä sinusta otettuja lämpökameravideota, kun räpläsit jalkoväliäsi ja kovasti huohotit ja toivoit, että naapuri katselee. Ja niinhän se katselikin touhuasi ja hoiti siinä samalla omat tapeensa tumputtamalla, samalla kun katseli sinun touhuja.

        Muistitko lukea Paavo Rissasen tapauksen. Aika pitkälti samanlainen tapaus, kuin sulla.
        http://www.niksula.hut.fi/~suomi/homokaasu.html


      • MIKKO-SIKA
        kotirauhaa vaativa kirjoitti:

        Kiitos sinulle kommentista. Alkuvuosina kun asuin tässä niin yksi naapureistani ihmetteli miksi tuossa yläpuolellani olevassa asunnossa yöpyy eri miehiä kesäaikaan. Taloyhtiön miespuheenjostajaa asia ei silloin kiinnostanut, naurahti vain. Minä en tuntenut naapureita eikä minua asia silloin kiinnostanut asia kun aivan rauhallista oli. Nyt viimevuosina asia sai eri merkityksen. Pitkään aikaan en edes tiennyt mikä näköinen mies siellä asui. Olin niin työelämässä kiinni.
        Te kaikki miehet jotka käytte pornosivuilla olisi mielenkiintoista tietää onko siellä naisista lämpökamerakuvia? En nyt tarkoita edellistä kirjoittajaa jos mies oletkin.
        En tiedä mikä yläkerran mies on ollut ammatiltaan. Mutta sopisi entiseksi poliisiksi, armeijan työntekijäksi tai ainakin rakennustyöntekijäksi kokonsa puolesta ja siitä että vahtii tarkkaan naapureita remonttiäänistä.
        Odotan muitakin ammatti-ihmisten kommentteja, jotka noista lämpökameraasioista tietää?

        Kysy jos se sinun yläkerran mies tulis kylään luoksesi . Jos vaikka hänkin on yksinäinen . Ei tiedä vaikka teillä menis hyvin yhteen . Osta pullo valmiiksi vaikka ensi viikonlopuksi. Pukeudu kauniiksi ja pikkusen hajuvettä korvan taakse. Viekottele sänkyyn se mies.


    • 007mi5

      Jos se on sairaseläkkeellä oleva salainen agentti?Mitäs olet tehnyt että olet saanut agentin perääsi?
      Vai pitäiskö käydä soittamassa kyseisen naapurin ovikelloa ja kysymässä kuulumisia?
      Ei millään pahalla mutta vaikuttaa vähän paranoialta skitsofrenialta....

    • trollliiiiiiiiiiii

      don't feed the troll!

    • hoitoon meneviä?
      • t.i.k.e

        skitso


    • patologinen?

      tuollaisia patologisia tyyppejä on pilvin pimein. Olen koulutukseltani hoitaja ja olen itse joutunut pakkomielteisen lääkärin ajojahdin kohteeksi ja siitä on leikki kaukana. Olen asunut lähes aina yksin,
      niin ainahan naista vahditaan. Tähän nykyiseenkin asuuntoon kun muutin, on vahdittu, mutta on loppunut kun en välitä. Pitää osata erottaa mikä on ihmisen tyhmyyttä ja uteliaisuutta ja mikä sitten patologista.

    • Lääkäri voi auttaa

      Mitä kiinnostavaa sinun elämässäsi on, että sinua oikeasti joku jaksaisi seurata. Todennäköisesti ei yhtään mitään.

      Kannattaa ihan oikeasti mennä puhumaan ongelmista lääkärin kanssa, kun asia vielä voisi saada raiteille.

      Tiedän vastaavalla tavalla ajattelevan ihmisen tosielämästä. Noita luuloja hänellä on ollut luultavasti hänen koko aikuisiän, vanhemmiten oireet ja käyttäytyminen vain pahentuneet. Muilla on mielenterveydessä ongelmia, ei hänellä.

      Sääliksi käy hänen naapurinsa ympärillä, milloin mitäkin ovat häntä seuranneet, asunnossa käyneet salaa, hänen asioistaan puhuneet. Tottakai hänen täytyy toisinaan asiasta suuttua ja rähistä naapureiden kanssa.

      Ja aivan kuin tässä keskustelusta, osa ihmisistä vielä uskoo näitä harhoja ja tavallaan vain vahvistavat tällä tavalla harhojen kertojen uskoa asiaansa.

    • newbranch

      Puolustusvoimien lämpökameroilla joihin tavallisella ihmisellä ei ole varaa on mahdollista nähdä sinun nukkuessasi jopa peittosi alle oikeissa olosuhteissa. Ei auta alumiinifoliot, eikä joulutähdet katoissa. :D

    • newbranch

      Kuulette toisenne liikeet. Onhan se mahdollista että joku yksinäinen kuuntelee ääniä ja kun ei ole muuta elämää, niin toistaa niitä. Ihmisillä on outoja harrastuksia tänäpäivänä.
      Jos rupeat kuuntelemaan musiikkia tai pitämään radiota päällä, niin ongelma poistuu.

    • Muuramen virkamies

      Koputappa nyt seinään ja kyseleppä nyt mistä fimasta hän on ,ja voitko myös päästä hänen hallituksensa alaisuuteen?

    • Tarua vai totta

      Tai harrastatko ihmiskauppaa, viljelet kannabista. Jos et näistä mitään tee niin unohda koko naapuri.
      Muuta pois tai ota kissa, koira esim.

    • foliohattutäti

      mitä läppää :D :D :D

      Mä todellakin suosittelen ketjun aloittajaa ottamaan yhteyttä viranomaisiin, TOSIN terveyspuolelle, koska sinä selkeästi sairastat jonkun asteista mielensairautta, harhaisuutta tai muuta vastaavaa. Oikealla lääkityksellä varmasti pärjäät ihan kotihoidossakin.

      Lämpöistä syksyn jatkoa :)

      • Spy in the Sky

        vaikka eristys tai ilmastointi teipin palat niihin kohtiin katossa josta luulet naapurin tiirailevan
        sekä vähän paksummat verhot ikkunoihin niin tuskin pääsee vakoilemaan, tai muuta pois.


    • MaAnIkKo

      Ota ne lääkkeet!! Siktsofrenian kanssa ei ole lekkimistä!

    • piniä ukkoja

      Aamusin aina "lehdenjakajaksi" naamioitunut agentti katselee postiluukusta sisään huoneistooni. Kun lähden töihin, niin minun perässäni tulee agenttien autoja, usein olen nähnyt sen saman harmaan audin roikkuvan takapuskurissani kiinni, kun menen töihin. Sama tapahtuu kun tulen töistä kotiin. Tämä sama audi kuski ajaa samalle työmaalle kuin minä ja kyselee kaikkia asioita. Yht'äkkiä kesken työtehtävien hän utelee, että mitäs viikonloppuna.
      Sitten minulle soittelee "galluppi tutkimuksista" ja "lehtimyyjät", vaikka todellisuudessa ne haluavat vain tietää minun menoistani. Minua tarkkaillaan joka paikassa. Lääkärissäkin pyysivät saada nähdä minun kela-korttini. Ties mitä tiedostoja minusta hän merkkasi.
      Televiölähetyksissä ihmiset tuijottaa minun kotiini. Varmasti se uutisten lukijakin on agentti, joka kyttää minun kotiini television kautta.

      • .

        :) En täällä koskaan nyt oli "pakko" tulla katsomaan mikä juttu tuo on En muuta sano että jos olisi omakohtainen kokemus niin olkoon vaikka karhu siinäpähän kyttää jos ihmisten sisäinen maailma on noin pieni niin suonette hänelle huvinsa kytätä :) vähät välittäisin outoja, sairaita, köuhijä, pimeitä, varkaita,seksiellinooreja mustia, valkoisia sekä kaikkihan tänne maapalolle sopii kyllä sopu sijaa antaa siitähän on lähdettävä. Mutta katso että inkkarit on kaikki talella itselläsi :) kokoajan varmuuden vuoksi.


      • dkfjjthdifj

        Ketjun aloittaja oletko hiukan sekaisin...siis olet jo mennyt vuoraamaan kattoasi ja kyhäillyt foliokyhäelmiä...Veikkaan että kohta sinä olet se joka on asentelemassa kameroita ym naapurisi asuntoon...ja lopulta se on naapurisi joka kärsii hullun naapurin toimista ja kyttäämisestä. Mene ihmeessä lääkäriin (siis ihan tosi) jos mielit päästä tästä "häirinnästä" eroon. Kaikkea hyvää sinulle.


    • uusiseelanti

      osta foliota ja laita sitä kaikkien huoenkalujen päälle ja päähäsi. Rainbow vahva folio on hyvä . naapurisi ei voi sen jälkeen ottaa sinuun yhteyttä. Saat sen jälkeen olla rauhassa.

      • kriuuss

        Foliota pään ympärillä kannattaa myös kayttää asunnon ulkopuolella ollessasi. eli kun menet kauppaan tai töihin ym niin muista vuorata ensin pääsi foliolla!


      • Ville V
        kriuuss kirjoitti:

        Foliota pään ympärillä kannattaa myös kayttää asunnon ulkopuolella ollessasi. eli kun menet kauppaan tai töihin ym niin muista vuorata ensin pääsi foliolla!

        Huomenna nähdään kuka tuo aloittaja on . Hän kävelee töihin folio paperi päässä. Mahtavaa. Siitä voi tulla uusi muoti-ilmiö suomeen.


      • foliotmikroon
        kriuuss kirjoitti:

        Foliota pään ympärillä kannattaa myös kayttää asunnon ulkopuolella ollessasi. eli kun menet kauppaan tai töihin ym niin muista vuorata ensin pääsi foliolla!

        Naamioidu kauniiseen foliopeitteiseen asuun ja muista etenkin genitaalialue peittää sillä hyvin. Kannattaa pistää genitaaliin useampi kerros foliota.


    • tutkija,,,,,,

      minunkin yläkerrassani asuu salainen agentti... kun kuuntelen keittiöjakkaran päällä lasi katossa kiinni siellä ihan varmasti tullaan juuri samaan kohtaan ja ihankuin joku kävelisi siellä... joskus kauhuissani kuulen jotain laahaavia ääniä minusta tuntuu että siellä sitä viritellään salakuuntelu-ja video laitteita minun asuntooni... olen myös huomioinut kuinka kauan lasketaan vettä välillä 3.8 sekunttia ja välillä 3.5 minuttia näinkin tarkat ajat pystyn sanomaan kun olen ottanut sekunttikellolla aikaa...ja tätä JATKUU pitkin päivää on herännyt epäilys että tämä on jokin morsetus systeemi muille samassa talossa asuvien agenttejien kesken..wc. käynneistä olen huomannut että välillä pumpataan yhden kerran ja joskus kaksi kertaa ihan putkeen olen tullut tutkimuksissa siihen tulokseen että tämä on vaara-vaara ohi merkki...otin yhteyttä krp ja selvitin tilanteen lupasivat palata asiaan mutta taitaa olla niin arkaluontoista ja laajaa tämä agenttien toiminta ettei kestä päivänvaloa myös muilta virallisilta tahoilta olen törmännyt samaan...on tämä kauheaa elämä pilalla kun ei uskalla omassa kodissaa edes liikkua mutta onneksi en ole yksin... mutta kyllä jatkan tutkimuksia periksi en minäkään anna niin kauan kun kotirauha on taattu!!!!!!!!

    • >:)

      Just because you're paranoid doesn't mean they aren't out to get you.

      No suurin osa luottaa ettei heidän langattomassa verkossa olevalla Windows-tietokoneellakin tiedot ovat turvassa vaikka joku ohikulkeva googleauto voi niiltä ladata kokonaisia sähköposteja.

      • fuuri

        Toivottavasti sinä ketjun aloittaja luet tämän. Vaikka tuntisit kuinka olevasi terve ja oikeassa naapurisi toimista, ole kiltti äläkä sulje pois sairauden mahdollisuutta. Minun enoni vaimolla oli hyvin paljon samoja juttuja kuin sinulla. Lähes identtinen tarina siitä, kuinka hänestä tuntui, että häntä tarkkaillaan. Hänellä on skitsofrenia. On todella vaarallista hoitamattomana. Voit tehdä mitä vain itse sitä tajuamatta. Ja kyseisessä sairaudessa potilas ei välttämättä lainkaan ymmärrä-epäile olevansa sairas vaan kaikki vainoharhat tuntuvat todellisilta. Ihan totta, ole hyvä itsellesi ja käy lääkärissä. Poliisit todennäköisesti nauravat sinulle ja jos vaikkapa sitten käyvätkin naapurissasi niin sen jälkeen sinun vasta onkin vaikea asua siinä. Jos se naapuri onkin sitten jotenkin poikkeava niin voi hermostua kovastikin moisesta syytöksestä.
        Kyllähän sitä kaikkia sekopäitä löytyy joten toisaalta tarinasi voisi olla totta. Mutta oikea järjestys on, että ensin itse lääkäriin ja sitten vasta poliisille, mikäli saat terveen paperit.
        Valonlähteitä foliopalloosi voi tulla mistä vaan. Joskus kerrostaloissa myös ääni "kiertää" joten saatat kuulla kaikuja omista äänistä. Ehdottomasti lääkäriin. Huomenna, muru.


    • tutun Viila

      - Meillä on tasan sama ongelma! Hirveätä, aivan kamalaa! Oletko kaunis nainen, kuten minä? Se on meidän kohtalomme! Tuntuuko sinusta siltä, että tahattoman seksillistä lihaasi himoitaan hellittämättä, vaikka itse antaisit korkeintaan kerran kuukaudessa? Etkä sitäkään vähää sikamaiselle naapurille! Olenko oikeassa, jos veikkaan, että elukka ei käy alapesulla? Saattaa suihkutella lumetarkoituksessa, mutta siitähän kuulee että mitään ei todellisuudessa pestä! Sitä sikaa! Olen miltei varma, että ei ole maksanut tv-lupaa, jota nykyään hieman harhaanjohtavasti mutta sinänsä demokraattisesti ollaan kutsumatta tv-lupamaksuksi. Eihän teevee mitään maksa! Ja tämä sika varmaan katselee sieltä Itäisenäisyys Päivän Vastaan Ottoa! Tarvinneeko sanoa mitenkä rivoissa aikeissa? Missä on päälyhousut? Entä missä on synnillinen käsi? Ja kannattaako kysyääkään minä jouluna, meidän herramme syntymäpäivänä, vaihdettiiin puhtaat aluskalsongit? Vaikka Televisiossa oli Rouva presidenttimme Hänen herra puolisoineen!
      Kuuluuko naapuristasi selkeä onanoinnin ääni? Silloin sika vetää käteensä - se on hirveätä, aivan kamalaa!Siitä rivosta jytinästä ei voi erehtyä kaunis nainen. "Porakone" ei lainkaan välttämättä ole porakone, vaikka niin nämä niin sanotut "miehet" sanovat kun tunkeutuvat samaan hissiin harva se viikko, vaikka hissin luulisi olevan julkinen kulkuväline.
      Se valo katossasi ei ole valo. Se on muna! Se on himojensa sairastuttaman naapurin muna! Soita poliisille. Soita naispoliisille!

    • repepaviaani

      Oletko varma ettet haluisi muuttaa suljettuun linnaan johon on yleisöllä pääsy vain aukiolo aikoihin ellei muuta pääsylippua ole ostettu ?
      Palvelu kyllä pelaa henkilökunta käy lähes joka päivä siivomassa ja kokki laittamassa ruokaa mutta siitä
      huolimatta tässä linnassa on ikävä asua vaikka puutarha on ihan nätti joskus suvisin ..
      Talvella on kalliokaukolämpö mikä ei toimi sähköllä jos haluaa istuskella kalliolla paljaalla peffalla..
      Tosin apinakin tajuaa et lämpöputket menee betonin seassa eikä missään aidossa kalliossa.

    • dr,

      Löytyy mielenterveystoimistosta

    • foliotmikroon

      Mitenhän huonosti asuntonne on tehnyt, jos kerta naapurin askeleet kuuluvat sinunkin asuntoosi. Kuulostaa aika käsittämättömältä, että askeleet kuuluisi niin hyvin toiseen asuntoon. Todennäköisesti naapurisi juoksee asunnossa maratoonia siinä tapauksessa. Toi sängyn siirtäminen varmaan ärsytti naapuriasi ja hänkin päätti aiheuttaa meteliä sillä tavoin. Minäkin joskus olen kolistellut huonekaluja tai patteria, kun naapurista on kuulunut häiritsevää ääntä. Toi joulukuusen koriste kuulostaa aivan kahjolta jutulta. Kyllä kai erilaisista pinnoista voi heijastua valoa. Se henkilö joka sinut käski laittamaan foliotähden kattoon todennäköisesti sanoi sen vitsinä. Varmaankin olet sairastumassa psykoosiin, niinkuin moni täällä on kirjoittanut. Mietippä ensinnäkin Miksi joku naapuri keskittäisi elämänsä sinun kyttäämiseesi? Mikä sinussa juuri olisi niin erityistä? Millä tavoin hän hyötyisi kyttäämisestäsi? Ehkä sitten, jos olisit oikeasti joku suuri julkkis. Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että naapurissa asuva mieshenkilö olisi noin sekaisin ja hankkisi kalliin kyttäyslaitteen. Jos tyyppi nyt oikeasti sinua kyttäisi, hän todennäköisesti kuvittelisi elävänsä sinun kanssasi jossain parisuhteessa yms. Kuvittelisi olevan joku avokkisi, koska kulkisi kokoajan perässäsi..:D :D Aika skitsoksi alkaa mennä. Hakeudu pliis lääkärille, jos sinut todetaan terveeksi, ala tutkimaan sitten asiaa lisää. Toisaalta vaikea tässä lukemansa perusteella on tehdä johtopäätöksiä, pitäisi ensin viettää aikaa sinun kämpässäsi. Kaikki kuitenkin viittaa siihen, että kuvittelet omiasi ja olet vainoharhainen. Uskoisin kyllä sinun olevan mielisairas.

    • kotirauhaa vaativa

      Kiitokset muutamalle vastaajalle, jotka noista lämpökameroista ja infrapuna asioista asiallisesti viesti. Minä sain tarvittavan tiedon. Nyt voin jatkaa turvallisin mielin eteenpäin. Monilla oli halu leimata minut mielisairaaksi. Olkaa onnellisia jos teillä on hyvät naapurit. Kyllähän noita seksuaalirikollisia asuu ympäri Helsinkiä, ehkä juuri minun talossa? Kyllä selvää häiriköintiä on. Saattaahan se olla niinkin päin että yläkerrassa asuu vainoharhainen ihminen ja hän on ottanut työkseen seurata minun touhujani. Tämä kaikki siis edelleen olettamusta. Minä en tietenkään ole kaikkia häiriköintiä tänne kirjoittanut. Tämä samainen kaveri tai yksi niistä valutti sepermaa yksi vuosi parvekkeelleni ja siksi oletan ,että kysymyksessä on seksuaalirikkollinen tai joka tapauksessa sairas ihminen. En ruvennut tarkemmin tutkimaan oliko se oikeesti spermaa tai se oli ainakin takoitus olla sen näköistä. Näin vilauksen miehen päästä kun hän kurkki alas josko minä asian huomaan. Otin joka tapauksessa videolle asian sekä kuvasin digikameralla asian eli kyllä minulla tätä todistusaineistoa on.

      • pimpinellanen

        Ehkä olisi sinun kannattanut kertoa ne yksityiskohdat, niin sinua olisi voitu ymmärtää eritavoin.


      • 467e
        pimpinellanen kirjoitti:

        Ehkä olisi sinun kannattanut kertoa ne yksityiskohdat, niin sinua olisi voitu ymmärtää eritavoin.

        täytyy loogisesti keskustelemalla paljastaa heidän luulojensa epärealistisuus.
        Esim: kerran eräs henkilö väitti että hänen katossa olevista lampuistaan tulee joitain säteitä hänen päähänsä. Keskustelin hänen kanssaan rauhallisesti ja kerroin hänelle tiukasti että sieltä ei voi tulla mitään muuta kuin valoa ja lämpöä. Mutta hän ei pitänyt siitä, että hänen harhansa paljastettiin, hän halusi silti pitää kiini omista harhoistaan, se on jonkinlainen "turva" heille kai.
        Ap:n on vain opittava elämään siten että voi olla aina pieni mahdollisuus että joku kyttää sinua. Mutta mitä siitä? Voit silti jatkaa elämääsi eteenpäin, kiinnittämättä huomiota siihen sen enempää.


    • lukeva löytää
    • vuosku
    • =:-o

      Täytyy sanoo, että kyllä täällä on sairasta porukkaa...

      Ja yllättävän sairasta porukkaa löytyy myös kerros/rivitaloista, joten en yhtään ihmettelisi, vaikka ekan viestin kirjoittajan tarina olisi täyttä totta...

    • alkuperäinenkirjoittaja

      Palaute kotirauhan rikkomisesta. Vuosia sitten kirjoitin tämän viesiketjun ja nyt luin sen osaksi uudestaan. Olin tuolloin kirjoittaessa todella ahdistunut naapurista ja se näkyy kirjoituksessa. Olin kuitenkin oikeassa naapurin salakatselusta. Aina kannattaa luottaa vaistoihinsa.

      Asia paljastui kerran kun olin tietokoneella ja huone oli hieman hämärä. Huomasin, että alkovissa oli lähellä katonrajaa punainen valmiusvalo, vastapäätä kylmä- ja kuumavesiputkinurkkaa. Työnsin sen jälkeen pitkän grillivartaan vesiputken vierestä olevasta reiästä ylös ja varras meni suoraan naapurin puolelle. Naapuri oli ottanut vuosia sitten holkin pois joka pitäisi olla laatan ja putken välissä. Olin kyllä vuosia aimmenin ihmetellyt putkien viereen ilmestynyttä roskakasaa ja betonimuruja. Kasa oli tietenkin varissut asuntooni kun naapuri oli ottanut holkin pois putkien ympäriltä, en tuolloin ymmärtänyt mistä roskakasa oli ilmaantunut. Oli katsellut huoneeseeni vuosia. Ihmettelin tuolloin miten toinen voi matkija liikkumistani.
      Aina kannattaa uskoa itseään.

    • Anonyymi

      Minulla on samankaltaisia kokemuksia yläkerran asukkaiden kanssa. Tällaista todella tapahtuu. Saattaa olla, että ilmiö on laajempikin, mutta asiasta on vaikea kertoa kun leimataan saman tien luulosairaaksi tai täysdorkaksi. Poliisi ei tee mitään ilman todisteita.

    • Anonyymi

      Ensimmäiseksi suosittelen jotakin paikallista yksityistä tai kunnallista psykiatria joka voi tehdä lausunnon jatkohoitomahdollisuuksista.

      Lämpimin terveisin ksypiatri

      • Anonyymi

        Taisi osua suoraan kohteeseen. Siis olet varmaan Helsingin Kurkimäestä Veteraanikuja 1C.


    • Anonyymi

      Oon se pitkätukkahippiisä Kunilla Vääken 7 ja oon muutenki sekopää. Mun ruma kiero silmä muija ja pennut on yhtä hullui. Kävin just mätkiin slaikkaril pesu huoneen ikkunoit.

      T: Perse-Rauno

    • Anonyymi

      Sejjälkeem mää aattelin lisääntyy ja täyttää Lahjasalon. Otin 5x100mg Viakraa, lihavan kierosilmäeukon tekohampaat muovimukiin, alapesulle toosaa pyykkäämään, venttaan tunnin homopornoo vahtien et pillerit vaikuttaa ja sit kiipesin selkään. Välillä löysään ykköseen ja jos rupes lerpahtaan ni tiukkaan kakkoseen. Se vinku kun sika, neljä vesipäämukulaa itki, ja naapurit koputteli seiniin ja ovelle mut mie puskin vaan. Toivottavasti lähti siemen itämään, saadaan tähän pesueeseen jo viides fattan elättämä häirikkökusipääkakara.

      Elämä on ihanaa kun KELA tarjoo kaiken.

      T: neljän vesipään hippiisä Perse-Rauno Kunilla Vääken 7

    • Anonyymi

      Mulla on naapuri,joka todella väittää,että tarkkailen,vakoilen. Lisäksi keksii valheita tässä asuvista. Lienee muutettava pois. Alkanut nimittäin ahistaa nuo syytökset. Tosin kaikki täällä tietää että kyseinen naapuri on käyttäny kamaa ja mt ongelmia...

    • Anonyymi

      Minulla taas tv:n kaukosäädin ei toimi viikonloppuisin jolloin alakerran asunnossa ovat eri henkilöt kuin arkena.
      Millä laitteella voi tahallaan tai tahattomasti häiritä naapurin tv:n toimintaa?

    • Anonyymi

      Sattuikohan tuo sinun tapaus Hervannassa?

    • Anonyymi

      17.10.2010-11.10.2021!?

    • Anonyymi

      Aivan. Kannta. Kertoa asiaata. Ystävällekin. KerrtoA. Oon. Huolisa. Napurista

    • Anonyymi

      Mä luin tän ja mulla ihan samat kokemukset. Ennen tän lukemista ihmettelin ku ylä naapuri kolistelee heti kun riisun vaatteet... Näin myös pienen punaisen valon tulevan lampun paikan reiästä. Muutenkin tuntuu seuraavan mitä teen ja aivan kuin kommentoisi sitä kolinalla. Tätä on nyt jatkunut vuoden. Mun vaisto vaan kertoo et nyt on jotain vialla, ja se ei oo koskaan ollut väärässä. Mitähän tälle tekisi...

      • Anonyymi

        Hyvä naapuri onkohan sinulla tietoturva kunnossa vai mistä on kysymys? Näen sinun kirjoitukset netissä?


      • Anonyymi

        12 vuotta vanha ketju mut ajankohtainen,noihan rikkoo kotirauhaa,laittomia vehkeitä noi.


    • Anonyymi

      Ihan sairasta tekstiä

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe