Normaalisti kuin ihmisen mieli, mutta suuttuneena kuin saatana

Raivo-hullu

Mitä voi tehdä alati kasvavalle ihmisvihalle, joka purkautuu ajoittain tietyissä tilanteissa aivan käsittämättömäksi puuskaksi, jolloin en hallitse tekojani? Olen alkanut pelätä itseäni, että saatan tehdä jotain peruuttamatonta, jos en enää kykene hillitsemään raivoani! Raivokohtaukset ilmenevät yleensä silloin kun asiat epäonnistuvat yksi toisensa jälkeen taikka joidun provosoiduksi esimerkiksi liikenteessä. Se on niin käsittämätöntä vihaa ja raivoa että siinä ei ole enää mitään järkeä ja kaikki selkeät ajatukset häviä minuuteiksi kunnes taas rauhotun ja tajuan, että vaikka mitä kamalaa olisi saattanut tapahtua! Kohtaukset ovat pahentuneet vuosi vuodelta ja niitä tulee yhä useammin!

39

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuuMuu1

      Sun kannattaisi ottaa yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon, ehkä he osaavat neuvoa.

    • Rrrrraivari!!!

      Sama täällä. Musta on tulossa vuosi vuodelta aina vaan vihaisempi ja vihaisempi. Ennen olin vihainen nuori nainen, nyt olen vihainen vanha nainen.
      Minua raivostuttavat ihmiset ,jotka:
      - haluavat päteä
      - pitävät minua tyhmänä
      - neuvovat itsestään selvissä asioissa
      - ovat tekopirteitä
      - ovat kaikkien kavereita
      - puhuvat ainoastaan ulkomaanlomamatkoistaan
      - olettavat ihmisistä jotain,vaikka eivät tunne heitä
      - lässyttävät smalltalkia
      - ovat äärimmäisen taviksia
      - puhuvat toisten päälle
      - kaikki saatanan NEITI NÄPSÄKÄT jotka rakastavat itseään, eivätkä tajua mitään todellisista vaikeuksista

      Raivostun kymmeniä kertoja esim. työpäväni aikana, mutta yritän olla näyttämättä sitä ulospäin. Kai olen onnistunut, kun minulle on sanottu, että olen aina niin rauhallinen, enkä koskaan pahalla tuulella.
      Tietäisivätpä vaan mitä haudon pääni sisällä!!!!! Voi tätä raivon määrää. Riittää, että naapurin mummeli sanoo huomenta aamulla,kun lähden töihin, niin voisin kuristaa sen. Perkelettäkö siinä toivottelee, kun voi itse painua takaisin lämpöisiin pehkuihin ja minä lähden kuuntelemaan töihin ihmisten valitusta!

      • m.t.t

        Paitsi että kuulostat itse siltä että teet ihmisistä oletuksia pinnallisten seikkojen perusteella...Kuten itsekin olet viilipytty ulospäin, niin voihan se "neiti näpsäkkäkin" olla vaikka mitä muuta kuorensa alla.

        Eipä nuo omatkaan raivosi aiheet kyllä ole mielestäni mitään vakavia ja oikeita ongelmia. Hmmm pitäisiköhän meidän raivohärkien aloittaa jokin oikein aktiivinen ja hikinen laji niin sais siihen raivoa purettua. Itselläni vaan tuppaa olemaan niin kiire, että istun tietsan edessä suurimman osan päivästä opiskelujuttuja miettien...


      • Törötiina

        Uskon hyvän itsetunnon puutteesta juontaa kaikenlaiset käyttäymiset, persoonasta riippuen.En ole mikään psykologian ammattilainen enkä esitä mitään muuta kuin omaa itseäni, vaan olen yksinkertaisesti ollut pakoitettu oman hyvinvointini parantamiseksi tutkimaan aihetta.
        Näistä raivareista sanoisin sen verran, että uskon ainakin joidenkin kohdalla niiden johtuvan juuri sieltä lapsuudesta, kun kaikki tunteet on tukahdutettu.On ollut vain se tyypillinen suomalainen kasvatus., minkä periaatteisiin tuntuu vieläkin kuuluvan kaikenlainen moittiminen ja vikojen muistuttaminen ja itsetunnon alaspainaminen, kun ei ymmärretä millaista tuhoa sellainen kasvatus voi aikaansaada.

        Negatiivisia tunteita ei ole saanut näyttää vaan on pitänyt olla ”kiltti tyttö tai poika” ja piiskaakin on annettu jos lapsi ei ole totellut.Ei ole ihme jos ihmisestä kasvaa äkäinen ja vihainen ja se ei todellakaan ole hänen oma vikansa alunperin vaan siinä kasvatuksessa.Tällaiset tunteet saattavat olla piilossa koko ihmisen elämän ajan, ja tulla esiin vasta myöhäisellä iällä ja niitä raivareita ei saata itsekään ymmärtää,jollei itse ala tutkia mistä ne saattavat johtua.


      • aloittaja-.
        Törötiina kirjoitti:

        Uskon hyvän itsetunnon puutteesta juontaa kaikenlaiset käyttäymiset, persoonasta riippuen.En ole mikään psykologian ammattilainen enkä esitä mitään muuta kuin omaa itseäni, vaan olen yksinkertaisesti ollut pakoitettu oman hyvinvointini parantamiseksi tutkimaan aihetta.
        Näistä raivareista sanoisin sen verran, että uskon ainakin joidenkin kohdalla niiden johtuvan juuri sieltä lapsuudesta, kun kaikki tunteet on tukahdutettu.On ollut vain se tyypillinen suomalainen kasvatus., minkä periaatteisiin tuntuu vieläkin kuuluvan kaikenlainen moittiminen ja vikojen muistuttaminen ja itsetunnon alaspainaminen, kun ei ymmärretä millaista tuhoa sellainen kasvatus voi aikaansaada.

        Negatiivisia tunteita ei ole saanut näyttää vaan on pitänyt olla ”kiltti tyttö tai poika” ja piiskaakin on annettu jos lapsi ei ole totellut.Ei ole ihme jos ihmisestä kasvaa äkäinen ja vihainen ja se ei todellakaan ole hänen oma vikansa alunperin vaan siinä kasvatuksessa.Tällaiset tunteet saattavat olla piilossa koko ihmisen elämän ajan, ja tulla esiin vasta myöhäisellä iällä ja niitä raivareita ei saata itsekään ymmärtää,jollei itse ala tutkia mistä ne saattavat johtua.

        Olen tämän viestiketjun aloittaja ja minulla ainakin raivokohtaukset johtuvat pelkätään siitä, että tunnen olevani raivopuuskan iskiessä alatavastaajana. Saan raivarin kun tunnen, että en hallitse tilannetta enkä ole se, joka määrää miten asioiden pitäisi mennä.

        Voin uskoa väittämäsi, että raivarit johtuvat lapsuudesta, mutta en usko sen silti johtuvan huonosta kasvatuksesta. Olen perhepäivähoitajan ainut lapsi ja lapsuudessani olin muihin hoitolapsiin nähden aina paremmassa asemassa. Näin ollen minulle on kasvanut illuusio siitä, että myös aikuisena olen askeleen taikka kaksi muita ylempänä. Jos tämä asetelma ei toteudu, saan yleensa aina hirveät raivarit.

        Luonnolisesti yhteikunnassa asiat eivät mene yhden ihmisen mielen mukaan, joten minulle jatkuva raivostuminen on aivan luonnollista. Ikävää, että en ainakaan toistaiseksi osaa hallita raivonpuuskiani vaikka tiedostankin, mistä ne johtuvat. Oma diagnoosi itsestäni on, että olen sekä narsisti, että psykopaatti. En osaa asettua muiden ihmisten asemaan vaan tunnen olevani aina oikeassa. En myöskään tunne sympatiaa muita ihmisiä kohtaan ja koen oikeudekseni kostaa, mikäli minua kohtaan tehdään vääryyttä. Se mikä tässä on huvittavinta, on että tiedän toimintani olevan väärin, mutta en voi, en pysty enkä kykene hallitsemaan itseäni ja sitä vihaa, joka sisälläni on. Se ruokkii itseään sitä ennemmän, mitä enemmän sitä peittelen.


      • Törötiina 567
        aloittaja-. kirjoitti:

        Olen tämän viestiketjun aloittaja ja minulla ainakin raivokohtaukset johtuvat pelkätään siitä, että tunnen olevani raivopuuskan iskiessä alatavastaajana. Saan raivarin kun tunnen, että en hallitse tilannetta enkä ole se, joka määrää miten asioiden pitäisi mennä.

        Voin uskoa väittämäsi, että raivarit johtuvat lapsuudesta, mutta en usko sen silti johtuvan huonosta kasvatuksesta. Olen perhepäivähoitajan ainut lapsi ja lapsuudessani olin muihin hoitolapsiin nähden aina paremmassa asemassa. Näin ollen minulle on kasvanut illuusio siitä, että myös aikuisena olen askeleen taikka kaksi muita ylempänä. Jos tämä asetelma ei toteudu, saan yleensa aina hirveät raivarit.

        Luonnolisesti yhteikunnassa asiat eivät mene yhden ihmisen mielen mukaan, joten minulle jatkuva raivostuminen on aivan luonnollista. Ikävää, että en ainakaan toistaiseksi osaa hallita raivonpuuskiani vaikka tiedostankin, mistä ne johtuvat. Oma diagnoosi itsestäni on, että olen sekä narsisti, että psykopaatti. En osaa asettua muiden ihmisten asemaan vaan tunnen olevani aina oikeassa. En myöskään tunne sympatiaa muita ihmisiä kohtaan ja koen oikeudekseni kostaa, mikäli minua kohtaan tehdään vääryyttä. Se mikä tässä on huvittavinta, on että tiedän toimintani olevan väärin, mutta en voi, en pysty enkä kykene hallitsemaan itseäni ja sitä vihaa, joka sisälläni on. Se ruokkii itseään sitä ennemmän, mitä enemmän sitä peittelen.

        niin aloittaja-.23.10.2010 19:27 Olen tämän viestiketjun aloittaja ja minulla ainakin raivokohtaukset johtuvat pelkätään siitä, että tunnen olevani raivopuuskan iskiessä alatavastaajana. Saan raivarin kun tunnen, että en hallitse tilannetta enkä ole se, joka määrää miten asioiden pitäisi mennä.

        Voin uskoa väittämäsi, että raivarit johtuvat lapsuudesta, mutta en usko sen silti johtuvan huonosta kasvatuksesta. Olen perhepäivähoitajan ainut lapsi ja lapsuudessani olin muihin hoitolapsiin nähden aina paremmassa asemassa. Näin ollen minulle on kasvanut illuusio siitä, että myös aikuisena olen askeleen taikka kaksi muita ylempänä. Jos tämä asetelma ei toteudu, saan yleensa aina hirveät raivarit.

        Luonnolisesti yhteikunnassa asiat eivät mene yhden ihmisen mielen mukaan, joten minulle jatkuva raivostuminen on aivan luonnollista. Ikävää, että en ainakaan toistaiseksi osaa hallita raivonpuuskiani vaikka tiedostankin, mistä ne johtuvat. Oma diagnoosi itsestäni on, että olen sekä narsisti, että psykopaatti. En osaa asettua muiden ihmisten asemaan vaan tunnen olevani aina oikeassa. En myöskään tunne sympatiaa muita ihmisiä kohtaan ja koen oikeudekseni kostaa, mikäli minua kohtaan tehdään vääryyttä. Se mikä tässä on huvittavinta, on että tiedän toimintani olevan väärin, mutta en voi, en pysty enkä kykene hallitsemaan itseäni ja sitä vihaa, joka sisälläni on. Se ruokkii itseään sitä ennemmän, mitä enemmän sitä peittelen.

        --------------------------------

        Kuten sanoin, en ole mikään ammattilainen mutta sanon mielipiteeni kirjoitukseesi:
        On vaikea uskoa että olet narsisti.En ole koskaan kuullut että yksikään todellinen narsisti
        tunnustaisi sitä olevansa.
        Edelleen kirjoituksesi perusteella sanoisin että saatat olla vain yksinkertaisesti:
        "Pilalle hemmoteltu kakara", joka on saanut vääränlaisen kasvatuksen.
        Mutta ei hätiä mitiä, sanoi Katto Kassinen, ( kaikkien narsistien esi-isä)
        Ja koska Katto Kassinen on vain satukirjan hahmo, mutta kuitenkin sanoo asiaa
        eli ei hätää, tähän on lääke:

        Mene itseesi ja pyri tutkimaan psykologian kirjoja.
        Tuo kyllä vähän huolestuttaa kun sanot ettet tunne sympatiaa toisia kohtaan.....


      • ____________________
        m.t.t kirjoitti:

        Paitsi että kuulostat itse siltä että teet ihmisistä oletuksia pinnallisten seikkojen perusteella...Kuten itsekin olet viilipytty ulospäin, niin voihan se "neiti näpsäkkäkin" olla vaikka mitä muuta kuorensa alla.

        Eipä nuo omatkaan raivosi aiheet kyllä ole mielestäni mitään vakavia ja oikeita ongelmia. Hmmm pitäisiköhän meidän raivohärkien aloittaa jokin oikein aktiivinen ja hikinen laji niin sais siihen raivoa purettua. Itselläni vaan tuppaa olemaan niin kiire, että istun tietsan edessä suurimman osan päivästä opiskelujuttuja miettien...

        "m.t.t.": "Paitsi että kuulostat itse siltä että teet ihmisistä oletuksia pinnallisten seikkojen perusteella..."

        Pinnallisten seikkojen perusteella vai..? Olen tuntenut työkaverini lähes kymmenen vuotta.Olen viettänyt heidän kanssaan yhteistä aikaa 2080 tuntia vuodessa kertaa 10 vuotta = 20800 tuntia. Siihen lisäksi kaikenmaailman pikkujoulut, palaverit ja tyky-päivät, joissa opetellaan tuntemaan työkaveri. Enköhän jonkinverran ole oppinut tuntemaan näitä neiti-näpsäköitä.
        Teit itse pinnallisen oletuksen,että arvostelen pinnallisesti ihmisiä. Etpä tiennyt totuutta, joten pieleen meni. Kukahan sitä pinnallisuutta haraastaakaan????


      • T.H. Ginjeet

        Mitä tarkoitat "äärimmäisellä taviksella"?


      • Ehdottelevatyyppi

        Ehkä siinä on perää ulkokuoresi ollessa liioitellun rauhallinen sisäisen vihasi pakkautuen entisestään. Ei tarvitse purkaa omia tunteitaan välttämättä niin kuin muut, kunhan muistaa säännöllisesti jotenkin niitä helpottaa.


      • Anonyymi
        m.t.t kirjoitti:

        Paitsi että kuulostat itse siltä että teet ihmisistä oletuksia pinnallisten seikkojen perusteella...Kuten itsekin olet viilipytty ulospäin, niin voihan se "neiti näpsäkkäkin" olla vaikka mitä muuta kuorensa alla.

        Eipä nuo omatkaan raivosi aiheet kyllä ole mielestäni mitään vakavia ja oikeita ongelmia. Hmmm pitäisiköhän meidän raivohärkien aloittaa jokin oikein aktiivinen ja hikinen laji niin sais siihen raivoa purettua. Itselläni vaan tuppaa olemaan niin kiire, että istun tietsan edessä suurimman osan päivästä opiskelujuttuja miettien...

        Ihmiset ovat usein tapojensa orjia tai tyhmiä, että kyllä niille voi olla syystäkin vihainen

        Jos tilanne ajautuu tappeluksi on muistettava, ettei käytä juurikaan nyrkkejä, vaan painii , väistelee ja hämää!


    • Pelkään itseäni

      Hei, täällä eräs jolla sama ongelma! Olen tehnyt myös muutamia täysin yllättäviä väkivallantekoja ja ollut jonkin verran viranomaisten kanssa tekemisissä. Autolla en uskalla enää ajaa sillä muutaman kerran on ollut todella lähellä tahallinen kolari. Itsemurhaa olen harkinnut jo teini-ikäisestä mutta en ole saanut aikaiseksi.

      Lääkäreille joskus kävin valittamassa tilannetta ja mitään apua sieltä ei tullut. Potilastiedoissa kuitenkin varmaan merkintöjä arvaamattomuudesta ja väkivaltaisuudesta. Suhtautuvat todella pelokkaasti ja oudosti terveydenhuollossa jos siellä käyn. Mulle myös määrätään lääkkeitä jotka eivät esim. sovellu perussairauteni kanssa käytettäviksi (apteekissa ihmettelivät todella kovasti). En tiedä onko kyse lääkärin huolimattomuudesta vai tarkoituksellisesta halusta saada mut pois päiviltä.

      En tiedä mikä avuksi. Lohdullista lukea että meitä on myös muita. Voimia ja kaikkea hyvää.

      • yhteiskunnallinen

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.


      • murrrrr
        yhteiskunnallinen kirjoitti:

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.

        Mulla oli pitkään noi raivopuuskat poissa, mut nyt on tullu takasin, varmaankin stressin takia..tapahtuu niin paljon kaikkea uutta, että ei pysy ite enää perässä.


      • m.t.t
        yhteiskunnallinen kirjoitti:

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.

        Mutta jos se paskamaisesti käyttäytyvä työkaveri olisi ystävällinen ja empaattinen, niin ei hän käyttäytyisi paskamaisesti...

        Mutta pointtihan on se, että kiltteys, "hyvyys" ym. ovat aivan eri asioita kuin ylenmääräinen ja liiallinen miellyttäminen. Minutkin on kasvatettu siten, että täytyy miellyttää kaikkia. Kaikkiahan ei voi miellyttää (onnekseni olen tän nyt sisäistänyt) ja väkisinkin sitä joskus tulee eripuraa ja väärinkäsityksiä kahden ihmisen välille. Tällöin on ihan ok. olla loukkaantunut. Ei omista tunteista pidä potea huonoa omaatuntoa. Missään nimessä ei pidä luulla että empaattisuus tai ystävällisyys tarkoittaisi sitä, että tälläinen ihminen ei ikinä ole vihainen tai negatiivinen tai pidä omia puoliaan.

        Tunteiden panttaaminen jos mikä saa ihmisen lopulta raivopäiseksi. Nykyään kun uskallan jopa olla oma itseni ja sanoa asioita enemmän suoraan, olen huomannut, että harvoinpa ihmiset tarkoittavat mitään pahaa, suurin osa riidoistakin johtuu väärinkäsityksistä ym. Esmes työharjoittelussa työkaveri tuntui olevan äreä ja kiireinen ja arvelin häiritseväni ja ärsyttäväni häntä kysymyksilläni. Lopulta en puhunut hänelle ollenkaan. Kerran hän tuli omatoimisesti neuvomaan minua ja samalla kysyi, että ei kai hän vain häiritse, aiemmin hän ei ollut halunnut tulla häiritsemään minua koska vaikutin niin kireältä ja kiireiseltä. Olimme molemmat siis pitäneet toisiamme äreinä ja kiireisinä:)

        Aiemmassa työssä taas yhtenä päivänä saimme kuulla, että viikonlopusta tulisi todella kiireinen. Myöhemmin kysyin eräältä työkaverilta, että onko hän vkloppuna töissä. Valittelin myös itse joutuvani vklopuksi töihin. Hän kertoi että hänellä on vkloppu vapaa. Sanoin että "hyvä". Tämä työkaveri oli loukkaantunut, koska käsitti jutun niin, että kun itse olen vkloppuna töissä, musta on hienoa ettei hän ole koska en jaksaisi muka katsella häntä. Oikeasti tarkoitin tietty sitä, että olen onnellinen hänen puolestaan, hänen ei tarvitse olla töissä kiireisenä vkloppuna. Arvostan sitä, että hän tuli itse kertomaan olevansa loukkaantunut niin saimme asian selvitettyä.

        Sen sijaan että itsekseen vihaa koko maailmaa ja ihmisiä (kenties syyttä), niin kannattaa oikeasti kertoa oma mielipiteensä. Joskus vika voi löytyä ihan omastakin puolesta. Samoin aina ei tarvitse miellyttää. Toisia kohtaan voi olla asiallinen, mutta silti jokaisella on oikeus olla myös oma itsensä.


      • m.t.t
        m.t.t kirjoitti:

        Mutta jos se paskamaisesti käyttäytyvä työkaveri olisi ystävällinen ja empaattinen, niin ei hän käyttäytyisi paskamaisesti...

        Mutta pointtihan on se, että kiltteys, "hyvyys" ym. ovat aivan eri asioita kuin ylenmääräinen ja liiallinen miellyttäminen. Minutkin on kasvatettu siten, että täytyy miellyttää kaikkia. Kaikkiahan ei voi miellyttää (onnekseni olen tän nyt sisäistänyt) ja väkisinkin sitä joskus tulee eripuraa ja väärinkäsityksiä kahden ihmisen välille. Tällöin on ihan ok. olla loukkaantunut. Ei omista tunteista pidä potea huonoa omaatuntoa. Missään nimessä ei pidä luulla että empaattisuus tai ystävällisyys tarkoittaisi sitä, että tälläinen ihminen ei ikinä ole vihainen tai negatiivinen tai pidä omia puoliaan.

        Tunteiden panttaaminen jos mikä saa ihmisen lopulta raivopäiseksi. Nykyään kun uskallan jopa olla oma itseni ja sanoa asioita enemmän suoraan, olen huomannut, että harvoinpa ihmiset tarkoittavat mitään pahaa, suurin osa riidoistakin johtuu väärinkäsityksistä ym. Esmes työharjoittelussa työkaveri tuntui olevan äreä ja kiireinen ja arvelin häiritseväni ja ärsyttäväni häntä kysymyksilläni. Lopulta en puhunut hänelle ollenkaan. Kerran hän tuli omatoimisesti neuvomaan minua ja samalla kysyi, että ei kai hän vain häiritse, aiemmin hän ei ollut halunnut tulla häiritsemään minua koska vaikutin niin kireältä ja kiireiseltä. Olimme molemmat siis pitäneet toisiamme äreinä ja kiireisinä:)

        Aiemmassa työssä taas yhtenä päivänä saimme kuulla, että viikonlopusta tulisi todella kiireinen. Myöhemmin kysyin eräältä työkaverilta, että onko hän vkloppuna töissä. Valittelin myös itse joutuvani vklopuksi töihin. Hän kertoi että hänellä on vkloppu vapaa. Sanoin että "hyvä". Tämä työkaveri oli loukkaantunut, koska käsitti jutun niin, että kun itse olen vkloppuna töissä, musta on hienoa ettei hän ole koska en jaksaisi muka katsella häntä. Oikeasti tarkoitin tietty sitä, että olen onnellinen hänen puolestaan, hänen ei tarvitse olla töissä kiireisenä vkloppuna. Arvostan sitä, että hän tuli itse kertomaan olevansa loukkaantunut niin saimme asian selvitettyä.

        Sen sijaan että itsekseen vihaa koko maailmaa ja ihmisiä (kenties syyttä), niin kannattaa oikeasti kertoa oma mielipiteensä. Joskus vika voi löytyä ihan omastakin puolesta. Samoin aina ei tarvitse miellyttää. Toisia kohtaan voi olla asiallinen, mutta silti jokaisella on oikeus olla myös oma itsensä.

        Niin, sitä piti vielä kirjoittamani, että kannattaa miettiä, että onko toinen ihminen oikeasti paskamainen ja ilkeä sua kohtaan, vai onko kyseessä vain se, ettei hän miellytä sinua?

        Joillakin ihmisillä on tapana vaatia kamalasti toisilta ihmisiltä ja inhota heitä pienimmistäkin syistä. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta palkokasvin vetäminen nenään esmes siksi, että toinen harrastaa small talkia ei ole kovin suvaitsevaista...Varsinkin naisvaltaisilla aloilla harrastetaan paljon kyräilyä kun mitään ei uskalleta sanoa suoraan. Pienimmästäkin asiasta saadaan väännettyä järkyttävä draama.

        Itseäni taas ärsyttää nimenomaa se, jos ei saa olla oma itsensä. Satuin samaan pöytään kaverini vaihtariystävien kanssa (jätkälauma bangladeshista) ja jutustelimme siinä. Itse olen rauhallisempi. Nämä jätkät taas kälättivät kovalla äänellä ja vaativat minuakin puhumaan enemmän: "hei, puhu enemmän, hei, hymyile enemmän" jne. En kai minäkään mene Bangladeshiin neuvomaan "hei, huutakaa vähemmän, hei olkaa rauhallisempia" :D


      • Törötiina567
        yhteiskunnallinen kirjoitti:

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.

        Syy pitkälti.. yhteiskunnallinen18.10.2010 12:21 Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.

        ------------------------------------------------------------

        Osa numero 1 kolmesta

        Ollaan huomattu että hiljaa ollaan Suomiäidin helmassa.Hitlerit saavat hallita niin kauan kunnes kansa uskaltaa avata suunsa.Olen perusluonteeltani iloinen , ystävällinen ja sosiaalinen.En voi sietää tekopyhiä ämmiä ja pomojen perseennuolijoita.Enkä ikinä ole ketään ihmistä palvonut.Suutun joskus mutta asiasta.Suutun kun joku on epäoikeudenmukainen.Olen nyt joutunut siihen tilanteeseen että hermot on kireällä ja yöunet mennyttä lottovoittoa, sillä olen aina nukkunut sikeästi heräämättä, vaikka pommi olis räjähtänyt ikkunan alla.

        Kertausharjoitus: -olen siis joutunut ensimmäistä kertaa jäämään pitkälle sairaslomalle, vakavan työpaikkakiusauksen seurauksena.Ollaan tutustuttu Suomiäidinmaitoon, mikä on seuraavaa:Täytyy totella ja alistua kaikkeen,mitä työterveyslääkäri määrää, terveyskeskuksessa pitää kiltisti odottaa vuoroaan ja kysyä ei saa ilman jonotuslippua.No minä painelin yhtenä aamuna terveyskeskukseen,Olin nimittäin joutunut kääntymään omalääkärini puoleen, koska en suostunut tottelemaan työterveysaseman ryssälääkärin määräystä aloittaa pilleripurkin varassa elämääni.Kun en ottanut vastaan mielenterveyslääkemääräystä, sanoen ettei pillerit nyt auta tähän vaivaan, eikös tohtoritäti ole edes lukenut taustojani.Putinin systeri kai otti nokkiinsa ja ärähti että tottakai on lukenut.

        No Törötiina vaan uskalsi vastustaa pillereitä, mutta samaan syssyyn pyysi Putinin systeriä kirjoittamaan champix lääkereseptin tupakanpolton lopettamiseen.No mitä tohtoritäti vastasi?Sanoi ettei nyt ole aika lopettaa tupakanpolttoa eikä suostunut kirjoittamaan sitä yhtä paperia mihin olisin tarvinnut hänen nimensä, sen lääkärinlausunnon lisäksi!


      • Törötiina567
        Törötiina567 kirjoitti:

        Syy pitkälti.. yhteiskunnallinen18.10.2010 12:21 Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.

        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.

        ------------------------------------------------------------

        Osa numero 1 kolmesta

        Ollaan huomattu että hiljaa ollaan Suomiäidin helmassa.Hitlerit saavat hallita niin kauan kunnes kansa uskaltaa avata suunsa.Olen perusluonteeltani iloinen , ystävällinen ja sosiaalinen.En voi sietää tekopyhiä ämmiä ja pomojen perseennuolijoita.Enkä ikinä ole ketään ihmistä palvonut.Suutun joskus mutta asiasta.Suutun kun joku on epäoikeudenmukainen.Olen nyt joutunut siihen tilanteeseen että hermot on kireällä ja yöunet mennyttä lottovoittoa, sillä olen aina nukkunut sikeästi heräämättä, vaikka pommi olis räjähtänyt ikkunan alla.

        Kertausharjoitus: -olen siis joutunut ensimmäistä kertaa jäämään pitkälle sairaslomalle, vakavan työpaikkakiusauksen seurauksena.Ollaan tutustuttu Suomiäidinmaitoon, mikä on seuraavaa:Täytyy totella ja alistua kaikkeen,mitä työterveyslääkäri määrää, terveyskeskuksessa pitää kiltisti odottaa vuoroaan ja kysyä ei saa ilman jonotuslippua.No minä painelin yhtenä aamuna terveyskeskukseen,Olin nimittäin joutunut kääntymään omalääkärini puoleen, koska en suostunut tottelemaan työterveysaseman ryssälääkärin määräystä aloittaa pilleripurkin varassa elämääni.Kun en ottanut vastaan mielenterveyslääkemääräystä, sanoen ettei pillerit nyt auta tähän vaivaan, eikös tohtoritäti ole edes lukenut taustojani.Putinin systeri kai otti nokkiinsa ja ärähti että tottakai on lukenut.

        No Törötiina vaan uskalsi vastustaa pillereitä, mutta samaan syssyyn pyysi Putinin systeriä kirjoittamaan champix lääkereseptin tupakanpolton lopettamiseen.No mitä tohtoritäti vastasi?Sanoi ettei nyt ole aika lopettaa tupakanpolttoa eikä suostunut kirjoittamaan sitä yhtä paperia mihin olisin tarvinnut hänen nimensä, sen lääkärinlausunnon lisäksi!

        Osa 2

        No painelin sitten sinne omalääkäriasemalle, jonne olin tilannut ajan saadakseni sen champix reseptin sitä kautta.Olin unohtanut mihin kellonaikaan piti tulla, ja olin ottanut numerolapun, mutta kun edellinen numero ilmestyi Plinggg!!!!!!!!!!!-tauluun, ja kukaan ei astellut sinnepäin, käytin tilaisuutta hyväkseni .Kello oli vähän yli kahdeksan aamulla, ja nuori neitonen siellä luukun takana oli varmaankin juonut Suomiäidin maidonvastiketta aamiaiseksi, koska hän ei suostunut vastaamaan lyhyeen kysymykseeni,vaan vaati minua näyttämään sen pienen pienen rytistyneen numerolapun, jonka olin tunkenut taskun pohjalle tai ties minne, väliäkö tuolla, mietin!Numero oli joka tapauksessa väärä, eli seuraava.Aamiaisen juonut neitonen ei suostunut katsomaan tietokoneelta!
        Silloin sain ekan raivarin!Suustani lensi sammakoita ja liskonpoikasia, joita en voi tässä hetkessä kuvailla sen enempää.Istuuduin sitten raivon vallassa penkille, toisten potilaiden vilkuillessa Törötiinaan päin!

        Odotellessa vuoroani löysin ryppyisen lappuni,sitten tuli minun vuoroni,ja astelin toisen sairaanhoitajan kopille, edelleen tuohtuneena iskin lapun hänen eteensä ja sanoin henkilötietoni kai ”hieman” äkäiseen sävyyn, koska hän vastasi minulle-”ollaanpas sitä huonolla tuulella heti aamusta alkaen”.
        Sammakot suustani lensivät nuolen vauhdilla, vastasin –”onko minulla oikeus olla sairas vai ei”sano nyt mihin aikaan minulla on se lääkäri, kun olen unohtanut vain sen ajan, mutta tänään se aika mulla on!Sain tietää että kello 10.30 oli aikani.Sitten tuli se toinen raivari.Painelin ulos ennen kuin KGB lähetettäisiin perääni , sillä olenhan lukutaitoinen ja tv:ä olen katsellut ja varsinkin viimeaikaisia lööppejä.

        Ulkona oli tori ja sen laidalla puliukkoja sekä muita tämän maan alistuneita kunnonkansalaisia.Sain tarvitsemaani terapiaa senverran että muistini palautui ja hetken odottelun jälkeen lentelin pitkin torin laitaa kunnes kello lähenteli seuraavan valtionlaitoksen KGBKelan aukioloaikaa.Kelalta oli nimittäin lähetetty ennenaikainen joululahjani;-päivärahapäätös:7euroa/vrk.
        Kelan oven edessä oli yllätys yllätys, valtava joukko hiljaista kansaa!Oven avautuessa menimme sisään kukin vuorollaan ja minäkin sain upouuden numerolapun, jonka tökkäsin taskuuni tai ties minne.

        Sielläpä olikin pirteän ja mukavan tuntuinen palvelutäti, joka kysyi voisiko auttaa?Systeemi oli minulle uusi, joten kerroin etten ole tyytyväinen joululahjaani ja kerroin syyn.Nainen paineli osaston perälle, käytävän päässä sijaitsevasta ovesta ulos ja viipyi siellä pitkän tovin.Odotushuone oli täynnä väkeä ja seisoin siinä keskellä huonetta ihmetellen systeemiä.Palveluinnokas täti saapuikin paperinipun kera ja alkoi selittää

        7 euron päivärahaani, ja ehdin jo vastatakin kunnes järjenpoikanen palautui ja sitten räjähdin!


      • Törötiina567
        Törötiina567 kirjoitti:

        Osa 2

        No painelin sitten sinne omalääkäriasemalle, jonne olin tilannut ajan saadakseni sen champix reseptin sitä kautta.Olin unohtanut mihin kellonaikaan piti tulla, ja olin ottanut numerolapun, mutta kun edellinen numero ilmestyi Plinggg!!!!!!!!!!!-tauluun, ja kukaan ei astellut sinnepäin, käytin tilaisuutta hyväkseni .Kello oli vähän yli kahdeksan aamulla, ja nuori neitonen siellä luukun takana oli varmaankin juonut Suomiäidin maidonvastiketta aamiaiseksi, koska hän ei suostunut vastaamaan lyhyeen kysymykseeni,vaan vaati minua näyttämään sen pienen pienen rytistyneen numerolapun, jonka olin tunkenut taskun pohjalle tai ties minne, väliäkö tuolla, mietin!Numero oli joka tapauksessa väärä, eli seuraava.Aamiaisen juonut neitonen ei suostunut katsomaan tietokoneelta!
        Silloin sain ekan raivarin!Suustani lensi sammakoita ja liskonpoikasia, joita en voi tässä hetkessä kuvailla sen enempää.Istuuduin sitten raivon vallassa penkille, toisten potilaiden vilkuillessa Törötiinaan päin!

        Odotellessa vuoroani löysin ryppyisen lappuni,sitten tuli minun vuoroni,ja astelin toisen sairaanhoitajan kopille, edelleen tuohtuneena iskin lapun hänen eteensä ja sanoin henkilötietoni kai ”hieman” äkäiseen sävyyn, koska hän vastasi minulle-”ollaanpas sitä huonolla tuulella heti aamusta alkaen”.
        Sammakot suustani lensivät nuolen vauhdilla, vastasin –”onko minulla oikeus olla sairas vai ei”sano nyt mihin aikaan minulla on se lääkäri, kun olen unohtanut vain sen ajan, mutta tänään se aika mulla on!Sain tietää että kello 10.30 oli aikani.Sitten tuli se toinen raivari.Painelin ulos ennen kuin KGB lähetettäisiin perääni , sillä olenhan lukutaitoinen ja tv:ä olen katsellut ja varsinkin viimeaikaisia lööppejä.

        Ulkona oli tori ja sen laidalla puliukkoja sekä muita tämän maan alistuneita kunnonkansalaisia.Sain tarvitsemaani terapiaa senverran että muistini palautui ja hetken odottelun jälkeen lentelin pitkin torin laitaa kunnes kello lähenteli seuraavan valtionlaitoksen KGBKelan aukioloaikaa.Kelalta oli nimittäin lähetetty ennenaikainen joululahjani;-päivärahapäätös:7euroa/vrk.
        Kelan oven edessä oli yllätys yllätys, valtava joukko hiljaista kansaa!Oven avautuessa menimme sisään kukin vuorollaan ja minäkin sain upouuden numerolapun, jonka tökkäsin taskuuni tai ties minne.

        Sielläpä olikin pirteän ja mukavan tuntuinen palvelutäti, joka kysyi voisiko auttaa?Systeemi oli minulle uusi, joten kerroin etten ole tyytyväinen joululahjaani ja kerroin syyn.Nainen paineli osaston perälle, käytävän päässä sijaitsevasta ovesta ulos ja viipyi siellä pitkän tovin.Odotushuone oli täynnä väkeä ja seisoin siinä keskellä huonetta ihmetellen systeemiä.Palveluinnokas täti saapuikin paperinipun kera ja alkoi selittää

        7 euron päivärahaani, ja ehdin jo vastatakin kunnes järjenpoikanen palautui ja sitten räjähdin!

        Aloin kritisoida häntä sanoen, että miten kehtaat esittää asiaani tässä kaikkien ihmisten keskellä
        mitä ihmettä tässä maassa oikein tapahtuu?Tämä on kuule jo niin törkeää käytöstä minua kohtaan ettei tämä nyt ollenkaan toteuta yhdenvertaisuuden pykäliä ja tämä on rikos minua kohtaan, älä kuule ikinä enää kohtele minua tai ketään toista ihmistä näin törkeällä tavalla, eikö tässä maassa ole mitään yksityisyyttä sairaita ja heikkoja kohtaan, että kehtaatkin häpäistä minut tällä tavalla keskellä koko tätä ihmismäärää

        muista kuule nyt sinä valtion virkamiesakka, että älä enää ikinä ota ketään ihmistä, ei somalia eikä suomalaista tai yhtään ketään tähän keskelle huonetta puhutteluun, tai minä teen sinusta valituksen sinne minne jo olen tehnyt ennenkin, ja minä olen sairastunut tämän maan perseestä olevan politiikan takia….Akka lensi siitä jonnekin palvelemaan sanottuaan minulle että tuolla on kopit lasiovilla ja voin mennä sinne numeroni perusteella.
        Sitten alkoi itkettää ja oli pakko soittaa parhaalle ystävälle ja puhua hiljaa, siinä keskellä odotusaulaa.
        Olin nimittäin pelästynyt niistä raivareistani ja epäilin tulleeni hulluksi.Ystävätär vakuutti ettei niin ollut ja sanoi että nyt on vain ollut liikaa siellä työpaikallasi ja sai minut lopulta rauhoitettua.

        Olin ottanut uuden numerolapun sillä ensimmäinen oli kadonnut jonnekin, mutta kun katsoin numeroa
        mikä näkyi taulussa ja tajusin että täällä nyt istutaan vielä iltapäivään asti, jollen pääse aikaisemmin sisään
        joten aloin kaivella taskuja, laukkua ja tupakka-askiakin mutta ekaa lappua ei löytynyt.
        Mutta ei hätiä mitiä sanoi Katto Kassinen, muistin kadonneen lapun numeron.17.Vuoroni tuli ja painelin sisään, suljin oven , mutta en edes ehtinyt istuutua, kun neiti Kela kehoitti napakasti näyttämään vuoronumerolappua!!!!!!!!!!!!!!!!!Sanoin että olen sen kadottanut ja selitin mitä jo oli tapahtunut ja nyt vain halusin tietää…Ei auttanut, neiti Kela jatkoi vaatimustaan kunnes kerroin taas alusta lähtien miksi minulla sitä numerolappua 17 ei ollut, mutta tajuat kai että ketään toista ei tule sisään sillä MINÄ olen se numero 17.Neiti Kelakin oli näköjään syönyt sitä samaa äidinmaidonvastiketta, mitä terveyskeskuksen neiti
        sillä hän sanoi minulle:

        -Menkää ulos, täällä palvellaan numerojärjestyksessä.Aloin jo pelätä poliisia ja vaikka mitä ja päätin kiltisti mennä ulos, mutta sitten raivoni sai suuremmat mittakaavat, kun tajusin että nyt on vittuiltu liikaa, eikä mitään piilovittuilua ja sitten hyökkäsin sen alkuperäisen Kelanvirkamiesnaisen kimppuun.Sanoin että voitkos nyt korjata virheesi ja mennä tuonne koppiin sanomaan että minä olen se numero 17.Ei auttanut vaan hänkin jatkoi samaa tahtia ja käski odottaa vuoroani kuten muutkin.
        Sitten räjäytin Putinin pommin tai olisko ollut itse Stalinin?Huusin niin kovaa kuin kurkusta lähti :
        Nyt kuule perkeleen Kelan ja Suomiäidin Hitlerit, minä painelen suoraa päätä poliisiasemalle tekemään teidän rikollisesta käyttäytymisestänne ilmoituksen.
        Nyt toivon vain että Neiti Kela,Kelanvirkamiesnainen, terveyskeskuksen ja KAIKKI äidinmaidonvastikkeiden juojat lukisivat tämän minun totuuteen perustuvan kirjoitukseni!


    • Aina ootte TAPPAMASS

      Joo kyllä teitä hulluja piisaa liiaksi asti. Aina joku on jonkun toisen kurkussa kiinni ja tappamassa heti jos yhdenkin väärän liikkeen teet. Menkää hoitoon, eiköhän teille oikeat tropit löydy!

      • Törötiina567

        Olipa hyvä tuuri "eksyttyäni" tälle palstalle, sillä olen
        ollut todella järkyttynyt kun viime viikolla katsoin
        ylen arkistosta ohjelman "pakkohoitoon tuomitut"
        Siitä alkoi uusi etsintä internetin keskustelupalstoille
        ja googlehan kertoo kaiken, joten tänne päädyin.

        Kopio:

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.
        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.


        Sanoit kyllä naulan kantaan, ja yhdyn täysin mielipiteeseesi.
        Tämä nyky Suomen yhteiskunta on niin pr....een mätä
        että tätä voi hyvällä syyllä kutsua Hitlerin uudeksi valtakunnaksi.
        Minua pännii myös tämä pomojen "jumalina" pitäminen ihan kuin
        pomot ja muut itseäsi korkeammassa asemassa olevat olisi jotain
        parempaa sukujuurta, oikein aatelistoa joidenkin pissapäiden
        mukaan.

        Eivät he ole mitään muuta kuin toisen ammatin harjoittajia
        ja juuri heidän tulisi pitää huoli siitä että
        Suomen lakia noudatettaisiin työpaikoilla ja ettei ketään saisi
        kiusata eli harjoittaa työpaikkakiusausta.
        Ja mistä muusta onkaan kysymys kuin yhdenvertaisuuslain
        rikkomisesta, kun työpaikoilla saa aukoa päätään , syyttää työtovereita
        sekä muilla tavoilla purkaa sontaansa syyttömien niskaan ja kukaan
        ei uskalla puolustautua vaan on pakko suostua uhrin osaan, koska pomot
        eivät tule puolustamaan eivätkä
        tee virheitä, ei, koska he ovat niitä pikkujumalia.

        Minulla kun sattuu olemaan sairasloma, juuri työpaikkakiusauksen seurauksena
        ja koska olin niin tyhmä että tein kantelun siitä korkeampaan instanssiin, niin siitä
        tämä Hitsckockin uusi kauhutarinani lähti käyntiin oikein
        Hitlerin kaikilla taidoilla, joita minulle on osoitettu nyt kohta kolmisen kuukautta.

        Raivo sisälläni on aika ajoin niin suuri, että saatan räjähtää
        missä vain.Yksi sellainen sattui, kun olin Rautatieaseman ulkopuolella tupakalla
        ja siinä vieressä poltteli yhtä iäkäs nainen kuin minä, tai oikeastaan pitäisi
        nyt kutsua sitä polttelijaa oikealla nimellä, eli prrrr...en KGB agentti!!!!!!!!!!!

        Minulla kun on sellainen tapa, että tumppaan tupakanlopun kengälläni
        ja sitten nostan sen kiltin tytön tavoin ( Suomi äiti on opettanut)
        tuhkakuppiin, ja näin oli tarkoitus tehdä sinäkin päivänä, mutta
        en ehtinyt!!!!En, sillä KGB oli nopeampi kuin minä, huutaen minulle
        rumasti: Tossa on kuule tuhkakuppi!

        No, suustani ryöpsähti sammakoita ja mitä
        lie käärmeitä ja huusin niin kovaa että itse Putin
        pelästyi Moskovassa.Kyllä ämmä lähti käppimään
        eikä varmasti ihan heti komentele toisia , ei ainakaan
        Helsingin Rautatieaseman liepeillä.


      • Törötiina se sama
        Törötiina567 kirjoitti:

        Olipa hyvä tuuri "eksyttyäni" tälle palstalle, sillä olen
        ollut todella järkyttynyt kun viime viikolla katsoin
        ylen arkistosta ohjelman "pakkohoitoon tuomitut"
        Siitä alkoi uusi etsintä internetin keskustelupalstoille
        ja googlehan kertoo kaiken, joten tänne päädyin.

        Kopio:

        Olen varma,että monenkin ihmisen päässä kiehuu, mutta sitä ei näytetä ulospäin. Syy on pitkälti yhteiskunassa: arvostetaan yltiöpositiivisuutta, sosiaalisuutta, empaattisuutta ja ystävällisyyttä. Jos et näitä harrasta, olet se kylähullu josta takanapäin puhutaan.
        1500- lukua kuvaillaan raa`aksi. Mutta siihen aikaan ihmiset saivat näyttää vihansa, kun siihen oli aihetta. Sitten alkoi mennä kehitys tähän hyssyttely-nassuttelu-kulttuuriin. En nyt tarkoita, että väkivallan teot olisi ok, vaan, että jos vituttaa jonkun paskamainen käytös, siitä saa sanoa ja siihen saa reagoida LUONNOLLISESTI esim. loukkaantumalla näkyvästi.
        Nyt täytyy näytellä rautanaamiota ja niellä kaikki piilovittuilut,mitä kukakin keksii. Onneksi on tämä takaisin vittuilun taito kehittynyt tässä matkan varrella niin, että kohde sen tajuaa vasta kotiin päästyään.


        Sanoit kyllä naulan kantaan, ja yhdyn täysin mielipiteeseesi.
        Tämä nyky Suomen yhteiskunta on niin pr....een mätä
        että tätä voi hyvällä syyllä kutsua Hitlerin uudeksi valtakunnaksi.
        Minua pännii myös tämä pomojen "jumalina" pitäminen ihan kuin
        pomot ja muut itseäsi korkeammassa asemassa olevat olisi jotain
        parempaa sukujuurta, oikein aatelistoa joidenkin pissapäiden
        mukaan.

        Eivät he ole mitään muuta kuin toisen ammatin harjoittajia
        ja juuri heidän tulisi pitää huoli siitä että
        Suomen lakia noudatettaisiin työpaikoilla ja ettei ketään saisi
        kiusata eli harjoittaa työpaikkakiusausta.
        Ja mistä muusta onkaan kysymys kuin yhdenvertaisuuslain
        rikkomisesta, kun työpaikoilla saa aukoa päätään , syyttää työtovereita
        sekä muilla tavoilla purkaa sontaansa syyttömien niskaan ja kukaan
        ei uskalla puolustautua vaan on pakko suostua uhrin osaan, koska pomot
        eivät tule puolustamaan eivätkä
        tee virheitä, ei, koska he ovat niitä pikkujumalia.

        Minulla kun sattuu olemaan sairasloma, juuri työpaikkakiusauksen seurauksena
        ja koska olin niin tyhmä että tein kantelun siitä korkeampaan instanssiin, niin siitä
        tämä Hitsckockin uusi kauhutarinani lähti käyntiin oikein
        Hitlerin kaikilla taidoilla, joita minulle on osoitettu nyt kohta kolmisen kuukautta.

        Raivo sisälläni on aika ajoin niin suuri, että saatan räjähtää
        missä vain.Yksi sellainen sattui, kun olin Rautatieaseman ulkopuolella tupakalla
        ja siinä vieressä poltteli yhtä iäkäs nainen kuin minä, tai oikeastaan pitäisi
        nyt kutsua sitä polttelijaa oikealla nimellä, eli prrrr...en KGB agentti!!!!!!!!!!!

        Minulla kun on sellainen tapa, että tumppaan tupakanlopun kengälläni
        ja sitten nostan sen kiltin tytön tavoin ( Suomi äiti on opettanut)
        tuhkakuppiin, ja näin oli tarkoitus tehdä sinäkin päivänä, mutta
        en ehtinyt!!!!En, sillä KGB oli nopeampi kuin minä, huutaen minulle
        rumasti: Tossa on kuule tuhkakuppi!

        No, suustani ryöpsähti sammakoita ja mitä
        lie käärmeitä ja huusin niin kovaa että itse Putin
        pelästyi Moskovassa.Kyllä ämmä lähti käppimään
        eikä varmasti ihan heti komentele toisia , ei ainakaan
        Helsingin Rautatieaseman liepeillä.

        Unohdin tuossa raivonpuuskassani mainita mitä itse
        olen tehnyt;Lainasin taas kerran kirjan nimeltä:

        "Kätketty avain" - Alice Miller.
        Siinä kuvaillaan juuri niitä lapsuudessa patoutuneita tunteita
        jotka saattavat purkautua vasta korkeaan ikään saavuttaessa
        ja Miller kertoo monen kuuluisan henkilön lapsuudesta.
        Kannattaa lukea ja muitakin Millerin kirjoja.

        Itse olen saanut niistä apua, omiin ongelmiini
        sillä meillä jokaisella on niitä lapsuudessa syntyneitä traumoja
        eikä niissä ole mitään hävettävää.

        Kopio:

        Minua raivostuttavat ihmiset ,jotka:
        - haluavat päteä
        - pitävät minua tyhmänä
        - neuvovat itsestään selvissä asioissa
        - ovat tekopirteitä
        - ovat kaikkien kavereita
        - puhuvat ainoastaan ulkomaanlomamatkoistaan
        - olettavat ihmisistä jotain,vaikka eivät tunne heitä
        - lässyttävät smalltalkia
        - ovat äärimmäisen taviksia
        - puhuvat toisten päälle
        - kaikki saatanan NEITI NÄPSÄKÄT jotka rakastavat itseään, eivätkä tajua mitään todellisista vaikeuksista

        Täällä päässä ollaan samoilla linjoilla.Ottaa nytkin päähän eräs "ystävä"
        joka paskat välittää minun ongelmistani.
        Hänelle kun on tärkeämpää ukon uuden auton rekisterikilpi
        ja Egyptin matka,ja se uusi Sandin puku, minkä osti Stockalta
        ja hintakin piti kertoa, ei ollu ku satasen!


      • AMMMUUUUU

        "Joo kyllä teitä hulluja piisaa liiaksi asti. Aina joku on jonkun toisen kurkussa kiinni ja tappamassa heti jos yhdenkin väärän liikkeen teet. Menkää hoitoon, eiköhän teille oikeat tropit löydy!"

        Eiköhän sullekin tropit löydy,kun tuut tänne vittuilemaan ja paasaamaan,kun toiset esittää MIELIPITEITÄÄN KESKUSTELUPALSTALLA. Ja etkö todellakaan tajua mitään vertauskuvallisesta kerronnasta???? Älä oo hei noin tosikko, hei. Vai pelottaako?


      • Vieläkin ketuttaa
        AMMMUUUUU kirjoitti:

        "Joo kyllä teitä hulluja piisaa liiaksi asti. Aina joku on jonkun toisen kurkussa kiinni ja tappamassa heti jos yhdenkin väärän liikkeen teet. Menkää hoitoon, eiköhän teille oikeat tropit löydy!"

        Eiköhän sullekin tropit löydy,kun tuut tänne vittuilemaan ja paasaamaan,kun toiset esittää MIELIPITEITÄÄN KESKUSTELUPALSTALLA. Ja etkö todellakaan tajua mitään vertauskuvallisesta kerronnasta???? Älä oo hei noin tosikko, hei. Vai pelottaako?

        Joo, tuo on täysin totta, työpaikalla voi kaataa kaiken paskan toisen niskaan ja itse olla niin enkeliä että.
        Toista voi kiusata ja tehdä hänen olemisensa työpaikalla sellaiseksi helvetiksi, että jo aamulla alkaa jurppia, tosin silloin on kyllä aika toimia, jos heti aamusta on olo, että ei jumalauta, sinne en enää mene...

        Itsellä oli juuri sellainen esimies, kuvittelin kun olen pienissä yksityisliikkeissä paljonkin ollut, että kusipäisiä kauppiaita löytyy ja täysin mielivaltaisia henkisiä jyriä. Olin niin väärässä, sillä viimeisimmässä oli sen luokan kusipää 24/7 assholemulkero, etten voinut edes kuvitella moista. Aivan pers.häiriöinen, joka omi kunniatkin jutuista omiin nimiin, vaikkei itse tehnyt asioiden eteen mitään ja ei osannut asiakaspalvelua nimeksikään, hyvä kun osasi ottaa työt vastaa ja käyttää firmansa kassajärjestelmää.

        Tälle paskakasalle internet on itse saatanasta ja pelkkää paskaa ja kun kollegat skypen välityksellä puhuvat aika paljon työasioista tai sen tiimoilta, sekin oli hälle pelkkä joutavaa paskaa, vaikka siellä mm. neuvottiin kollegoita ja lähetettiin erilaisia tiedostoja ja valmiita töitä. Jästipää ei suostunut edes vilkaisemaan ruudulle, vaan sieltä luettiin hälle ääneen, sen takia työhakemuksetkin halusi kirjeinä. Kaikki muukin myymälöissä oli ihan kuin Breznevin ajoilta ja hälle oli ihan turha edes mainita muutosehdotuksista ja jos itse kehitimme palveluita tai tuotteita joksikin, omi siitäkin kunnian, että hänen yhdessä liikkeessään tehdäänkin näin, vaikkei vitun kusipää laittanut tikkua ristiin asian eteen.

        Aina oli perkele inisemässä myymälän siisteydestä, vaikka ihan pyytämättä siivosin takahuoneenkin koko ruokailutilan aina kaapeista mikroaaltouuniin ja myymälässä pestiin lattioita, imuroitiin, pyyhittiin pölyjä katonrajaa myöten. Ei todellakaan ole myyjien tehtävä kesken työpäivän kiipeillä tikkailla 4-5metrissä imuri kainalossa siivoamassa ilmastointikanavien putkia, sitä varten saituri saa hommata alan ammattilaiset. Muun siivoamisen hyväksyn. Tosin siinäkin nihilisti säästi erillisen siivoajan. Kielilisä kysymykselle naurettiin päin naamaa ja uhattiin siirrolla sellaiseen myymälään, missä pärjää pelkällä suomella.

        Asia sai tosi ikävän lopun, kun täysin sivullinen kollega meni kantelemaan minusta pomolle, myönnän kyllä että toimin väärin ja korjatuksi asian olisi saanut ja selvitä vakavalla puhuttelulla, mutta ei ole hänen tehtävänsä puuttua, sitä varten on myymäläpäällikkö tai kauppias itse, joka sitten tekee päätöksen, pitääkö puhuttelun, antaako varoituksen vai sanooko irti.

        No, sen opin, että jos samanlainen jästipää kusipää on haastattelemassa ja kysyy, koska olen valmis aloittamaan, sanon nevö ja lähden kiitämään. Ei ihmisen tarvitse vuositolkulla katsella kusipäistä kollegaa tai kuunnelle pomon vittuiluja tai muuten vaan nujertamisyrityksiä.


      • Kiitos neuvostasi
        Vieläkin ketuttaa kirjoitti:

        Joo, tuo on täysin totta, työpaikalla voi kaataa kaiken paskan toisen niskaan ja itse olla niin enkeliä että.
        Toista voi kiusata ja tehdä hänen olemisensa työpaikalla sellaiseksi helvetiksi, että jo aamulla alkaa jurppia, tosin silloin on kyllä aika toimia, jos heti aamusta on olo, että ei jumalauta, sinne en enää mene...

        Itsellä oli juuri sellainen esimies, kuvittelin kun olen pienissä yksityisliikkeissä paljonkin ollut, että kusipäisiä kauppiaita löytyy ja täysin mielivaltaisia henkisiä jyriä. Olin niin väärässä, sillä viimeisimmässä oli sen luokan kusipää 24/7 assholemulkero, etten voinut edes kuvitella moista. Aivan pers.häiriöinen, joka omi kunniatkin jutuista omiin nimiin, vaikkei itse tehnyt asioiden eteen mitään ja ei osannut asiakaspalvelua nimeksikään, hyvä kun osasi ottaa työt vastaa ja käyttää firmansa kassajärjestelmää.

        Tälle paskakasalle internet on itse saatanasta ja pelkkää paskaa ja kun kollegat skypen välityksellä puhuvat aika paljon työasioista tai sen tiimoilta, sekin oli hälle pelkkä joutavaa paskaa, vaikka siellä mm. neuvottiin kollegoita ja lähetettiin erilaisia tiedostoja ja valmiita töitä. Jästipää ei suostunut edes vilkaisemaan ruudulle, vaan sieltä luettiin hälle ääneen, sen takia työhakemuksetkin halusi kirjeinä. Kaikki muukin myymälöissä oli ihan kuin Breznevin ajoilta ja hälle oli ihan turha edes mainita muutosehdotuksista ja jos itse kehitimme palveluita tai tuotteita joksikin, omi siitäkin kunnian, että hänen yhdessä liikkeessään tehdäänkin näin, vaikkei vitun kusipää laittanut tikkua ristiin asian eteen.

        Aina oli perkele inisemässä myymälän siisteydestä, vaikka ihan pyytämättä siivosin takahuoneenkin koko ruokailutilan aina kaapeista mikroaaltouuniin ja myymälässä pestiin lattioita, imuroitiin, pyyhittiin pölyjä katonrajaa myöten. Ei todellakaan ole myyjien tehtävä kesken työpäivän kiipeillä tikkailla 4-5metrissä imuri kainalossa siivoamassa ilmastointikanavien putkia, sitä varten saituri saa hommata alan ammattilaiset. Muun siivoamisen hyväksyn. Tosin siinäkin nihilisti säästi erillisen siivoajan. Kielilisä kysymykselle naurettiin päin naamaa ja uhattiin siirrolla sellaiseen myymälään, missä pärjää pelkällä suomella.

        Asia sai tosi ikävän lopun, kun täysin sivullinen kollega meni kantelemaan minusta pomolle, myönnän kyllä että toimin väärin ja korjatuksi asian olisi saanut ja selvitä vakavalla puhuttelulla, mutta ei ole hänen tehtävänsä puuttua, sitä varten on myymäläpäällikkö tai kauppias itse, joka sitten tekee päätöksen, pitääkö puhuttelun, antaako varoituksen vai sanooko irti.

        No, sen opin, että jos samanlainen jästipää kusipää on haastattelemassa ja kysyy, koska olen valmis aloittamaan, sanon nevö ja lähden kiitämään. Ei ihmisen tarvitse vuositolkulla katsella kusipäistä kollegaa tai kuunnelle pomon vittuiluja tai muuten vaan nujertamisyrityksiä.

        "Ei ihmisen tarvitse vuositolkulla katsella kusipäistä kollegaa tai kuunnelle pomon vittuiluja tai muuten vaan nujertamisyrityksiä." Tämä mainitsemasi pitäisi saada kaikkien narsistien (mm. psykiatrien ja äitini) opittavaksi. Heidän mielestä jatkuva alistuminen vittuilulle kuuluu päivittäiseen elämään, kun eivät hyväksy eri mielipidettä.


      • Oikein...
        Vieläkin ketuttaa kirjoitti:

        Joo, tuo on täysin totta, työpaikalla voi kaataa kaiken paskan toisen niskaan ja itse olla niin enkeliä että.
        Toista voi kiusata ja tehdä hänen olemisensa työpaikalla sellaiseksi helvetiksi, että jo aamulla alkaa jurppia, tosin silloin on kyllä aika toimia, jos heti aamusta on olo, että ei jumalauta, sinne en enää mene...

        Itsellä oli juuri sellainen esimies, kuvittelin kun olen pienissä yksityisliikkeissä paljonkin ollut, että kusipäisiä kauppiaita löytyy ja täysin mielivaltaisia henkisiä jyriä. Olin niin väärässä, sillä viimeisimmässä oli sen luokan kusipää 24/7 assholemulkero, etten voinut edes kuvitella moista. Aivan pers.häiriöinen, joka omi kunniatkin jutuista omiin nimiin, vaikkei itse tehnyt asioiden eteen mitään ja ei osannut asiakaspalvelua nimeksikään, hyvä kun osasi ottaa työt vastaa ja käyttää firmansa kassajärjestelmää.

        Tälle paskakasalle internet on itse saatanasta ja pelkkää paskaa ja kun kollegat skypen välityksellä puhuvat aika paljon työasioista tai sen tiimoilta, sekin oli hälle pelkkä joutavaa paskaa, vaikka siellä mm. neuvottiin kollegoita ja lähetettiin erilaisia tiedostoja ja valmiita töitä. Jästipää ei suostunut edes vilkaisemaan ruudulle, vaan sieltä luettiin hälle ääneen, sen takia työhakemuksetkin halusi kirjeinä. Kaikki muukin myymälöissä oli ihan kuin Breznevin ajoilta ja hälle oli ihan turha edes mainita muutosehdotuksista ja jos itse kehitimme palveluita tai tuotteita joksikin, omi siitäkin kunnian, että hänen yhdessä liikkeessään tehdäänkin näin, vaikkei vitun kusipää laittanut tikkua ristiin asian eteen.

        Aina oli perkele inisemässä myymälän siisteydestä, vaikka ihan pyytämättä siivosin takahuoneenkin koko ruokailutilan aina kaapeista mikroaaltouuniin ja myymälässä pestiin lattioita, imuroitiin, pyyhittiin pölyjä katonrajaa myöten. Ei todellakaan ole myyjien tehtävä kesken työpäivän kiipeillä tikkailla 4-5metrissä imuri kainalossa siivoamassa ilmastointikanavien putkia, sitä varten saituri saa hommata alan ammattilaiset. Muun siivoamisen hyväksyn. Tosin siinäkin nihilisti säästi erillisen siivoajan. Kielilisä kysymykselle naurettiin päin naamaa ja uhattiin siirrolla sellaiseen myymälään, missä pärjää pelkällä suomella.

        Asia sai tosi ikävän lopun, kun täysin sivullinen kollega meni kantelemaan minusta pomolle, myönnän kyllä että toimin väärin ja korjatuksi asian olisi saanut ja selvitä vakavalla puhuttelulla, mutta ei ole hänen tehtävänsä puuttua, sitä varten on myymäläpäällikkö tai kauppias itse, joka sitten tekee päätöksen, pitääkö puhuttelun, antaako varoituksen vai sanooko irti.

        No, sen opin, että jos samanlainen jästipää kusipää on haastattelemassa ja kysyy, koska olen valmis aloittamaan, sanon nevö ja lähden kiitämään. Ei ihmisen tarvitse vuositolkulla katsella kusipäistä kollegaa tai kuunnelle pomon vittuiluja tai muuten vaan nujertamisyrityksiä.

        www.nolandgrab.org/images/NotRatnerExcellent.jpg


      • Törötiina567
        Oikein... kirjoitti:

        www.nolandgrab.org/images/NotRatnerExcellent.jpg

        Jaahas kuulkaa te jotka olette vastanneet kirjoitukseni jälkeen, ilmoitan:

        Teille saapuu pian rikospoliisilta haaste oikeuteen tappo yrityksestä!
        Täällä päässä ollaan nimittäin tipahdettu tietokoneen äärellä olevalta
        tuolilta lattialle, pää on kolahtanut kaapin oveen, jalka on pois sijoiltaan
        ja kuhmuja päässä, kuolema oli lähellä.

        Huhuh,mutta onneksi viimeisen viestin jälkeen näyttö jäi
        auki, ja lattialla puolikuolleena maatessani näin hengenpelastajani
        joten ei hätää, perun rikospoliisille tekemäni ilmoituksen, joten kenenkään
        ip osoitteita ei nyt KGB tutki!

        Sitäpaitsi heillä on tärkeämpääkin tekemistä, nimittäin suomi 24 helluntaipalstalla
        on taas sodittu oikein olan takaa!


      • Vieläkin ketuttaa
        Törötiina567 kirjoitti:

        Jaahas kuulkaa te jotka olette vastanneet kirjoitukseni jälkeen, ilmoitan:

        Teille saapuu pian rikospoliisilta haaste oikeuteen tappo yrityksestä!
        Täällä päässä ollaan nimittäin tipahdettu tietokoneen äärellä olevalta
        tuolilta lattialle, pää on kolahtanut kaapin oveen, jalka on pois sijoiltaan
        ja kuhmuja päässä, kuolema oli lähellä.

        Huhuh,mutta onneksi viimeisen viestin jälkeen näyttö jäi
        auki, ja lattialla puolikuolleena maatessani näin hengenpelastajani
        joten ei hätää, perun rikospoliisille tekemäni ilmoituksen, joten kenenkään
        ip osoitteita ei nyt KGB tutki!

        Sitäpaitsi heillä on tärkeämpääkin tekemistä, nimittäin suomi 24 helluntaipalstalla
        on taas sodittu oikein olan takaa!

        Ei kannata putoilla jakkaralta, no ehkä naurunremakassa hyväksyttäneen, mut silti vaarallista.

        Itseäni ottaa erityisen paljon kupoliin ihmiset, jotka eivät osaa olla omia itsejään, vaan koko ajan jokin helvetin rooli päällä ja sellainen tunnevammaisuus, mitä varsinkin nuoret esittävät, että ollaan niin saatanan cool, vaikka kaveri jäisi junan alle tai molemmat vanhemmat kuolleena tms.

        Kaikilla meillä on tietynlaisia rooleja eri tilanteisiin, niin minullakin vessassa, lakanoissa, työpaikalla, kiekkokaukalossa tai jonkun vieraan ihmisen kanssa jutellessa riippuen hänen taustastaan. Tuskin heitä toimitusjohtajalle samaa juttua, minkä veneen alta heränneelle Arskalle kohmeloissaan. Mut silti olen heille jokaiselle perusluonteeltani se sama ihminen, enkä ala jauhamaan paskaa selän takana tai yritellä uskotella muuta tai saada jotakuta kateelliseksi jostain omista kulisseista tyyliin, mitä meillä viikonloppuna syötiin tai minkä vaatteen ostin viimeksi ja paljonko maksoi.

        Näin armeijassa, kun tuvassamme oli kundi, joka heitti kaiken aikaa niin levotonta läppää ja kalasteli sillä joka suuntaan hyvän jätkän mainetta. Todellisuudessa tyyppi oli niin paska ja epävarma itsestään ja rooliensa uhri, että tyypistä ei saanut ihmisenä mitään otetta ja kaverina niin kusipää paskanjauhaja kuin ikänä osaa olla. Kokkolalaiseen tyyliin tai Vaasassa noita inttijuttuja kuulleena sai huomata, että joka jannulla toista kovemmat jutut ja helvetinmoinen uho päällä. Kuitenkin nää olivatkin yllättäen pahimpia kitisijöitä ja velliperseitä, mutta älämölö itsestään ei koskaan lakannut.

        En voi sanoa nimiä täällä, mutta huomaatte julkkiksissa tai muuten vaan poliitikoissa aivan yhtäläisiä piirteitä, itsestä pitävät helvetinmoista melua, mutta kiukuttelevat heti kuin pikkukakarat kauapan kassajonossa, jos ei jutut mene just niin kuin itse ajatteli. Ei voi nauramatta katsoa poliitikkoja, jotka suorastaan itseään ihaillen rakastavat ääntään ja tullessaan kutsutuiksi joka helvetin kekkereille näkymään.

        U2:sen konsertti oli aika hyvä, mutta rupesi kuvottamaan, kun Bono jopa kahteen kertaan kiitteli paikalla olleita pääministeriä ja ulkoministeriä kieli ruskeana. Luuli varmaan, että täällä on Venäjän kaltainen henkilöpalvontakultti, niin mautonta oli tuo nuoleskelu ja ihan aiheesta sivuun.


      • Vieläkin ketuttaa
        Vieläkin ketuttaa kirjoitti:

        Ei kannata putoilla jakkaralta, no ehkä naurunremakassa hyväksyttäneen, mut silti vaarallista.

        Itseäni ottaa erityisen paljon kupoliin ihmiset, jotka eivät osaa olla omia itsejään, vaan koko ajan jokin helvetin rooli päällä ja sellainen tunnevammaisuus, mitä varsinkin nuoret esittävät, että ollaan niin saatanan cool, vaikka kaveri jäisi junan alle tai molemmat vanhemmat kuolleena tms.

        Kaikilla meillä on tietynlaisia rooleja eri tilanteisiin, niin minullakin vessassa, lakanoissa, työpaikalla, kiekkokaukalossa tai jonkun vieraan ihmisen kanssa jutellessa riippuen hänen taustastaan. Tuskin heitä toimitusjohtajalle samaa juttua, minkä veneen alta heränneelle Arskalle kohmeloissaan. Mut silti olen heille jokaiselle perusluonteeltani se sama ihminen, enkä ala jauhamaan paskaa selän takana tai yritellä uskotella muuta tai saada jotakuta kateelliseksi jostain omista kulisseista tyyliin, mitä meillä viikonloppuna syötiin tai minkä vaatteen ostin viimeksi ja paljonko maksoi.

        Näin armeijassa, kun tuvassamme oli kundi, joka heitti kaiken aikaa niin levotonta läppää ja kalasteli sillä joka suuntaan hyvän jätkän mainetta. Todellisuudessa tyyppi oli niin paska ja epävarma itsestään ja rooliensa uhri, että tyypistä ei saanut ihmisenä mitään otetta ja kaverina niin kusipää paskanjauhaja kuin ikänä osaa olla. Kokkolalaiseen tyyliin tai Vaasassa noita inttijuttuja kuulleena sai huomata, että joka jannulla toista kovemmat jutut ja helvetinmoinen uho päällä. Kuitenkin nää olivatkin yllättäen pahimpia kitisijöitä ja velliperseitä, mutta älämölö itsestään ei koskaan lakannut.

        En voi sanoa nimiä täällä, mutta huomaatte julkkiksissa tai muuten vaan poliitikoissa aivan yhtäläisiä piirteitä, itsestä pitävät helvetinmoista melua, mutta kiukuttelevat heti kuin pikkukakarat kauapan kassajonossa, jos ei jutut mene just niin kuin itse ajatteli. Ei voi nauramatta katsoa poliitikkoja, jotka suorastaan itseään ihaillen rakastavat ääntään ja tullessaan kutsutuiksi joka helvetin kekkereille näkymään.

        U2:sen konsertti oli aika hyvä, mutta rupesi kuvottamaan, kun Bono jopa kahteen kertaan kiitteli paikalla olleita pääministeriä ja ulkoministeriä kieli ruskeana. Luuli varmaan, että täällä on Venäjän kaltainen henkilöpalvontakultti, niin mautonta oli tuo nuoleskelu ja ihan aiheesta sivuun.

        "Ei ihmisen tarvitse vuositolkulla katsella kusipäistä kollegaa tai kuunnella pomon vittuiluja tai muuten vaan nujertamisyrityksiä." Tämä mainitsemasi pitäisi saada kaikkien narsistien (mm. psykiatrien ja äitini) opittavaksi. Heidän mielestä jatkuva alistuminen vittuilulle kuuluu päivittäiseen elämään, kun eivät hyväksy eri mielipidettä.

        Olen pahoillani, jos sinulla on tuollainen äiti, toisaalta jos kertaan lapsuuttani tai nuoruuttani, en pysty sanomaan tarkasti yhtä ainoaa asiaa, mistä olisin saanut kiitosta tai kehuja, että jokin meni erittäin hyvin. Aina sellaista epämääräistä mutinaa, että oishan sen voinut toisinkin tehdä tjtn.

        Jäljet jatkuvat mummooni asti, hänen naapurinsa kehui, miten hyväksi ja raikkaaksi tamppaan mummoni matot pakkaslumessa, niin mummo oli heti mennyt sanomaan, että:"Juu, mutta ei pidä mennä liikaa kehumaan, ettei ylpisty". Just joo, jonka itsetunto on muutenkin melkein nollassa monen asian suhteen, niin lähes pohjattomasta vaatimattomuudestani yhtäkkiä muuttuisinkin ylpeäksi ja koppavaksi nirppanokaksi, jolla sataa vesikin suoraan sieraimiin. Ei kauhean todennäköinen visio.

        Itsellä ei ole kuin yhdestä psykologista kokemusta, kun eksäni oli juuri jättänyt ja olin aivan surusta soikeana ja voimaton arkeen. En muista juurikan keskusteluista, mutta sitä ne varmaan hokevat aina, että miltä susta itsestä tuntuu. Ilmeisesti eivät saa antaa valmiita vastauksia tai alkaa elää toisen puolesta ja tavallaan ymmärrän, kyllä sitä silti voisi uusia ajatuksia tai tapoja ajatella tarjota. Mutta ei siellä sentään kettuiltu tai yritetty nujertaa ja naurettu kakkaisesti asioilleni ainakaan paikalla ollessani.

        On kyllä hirveää jos oma vanhempi tai ammattiauttaja vie kaiken energian toisesta ihmisestä. Itselläni saman olon tekee enoni, jos olisin heidän lapsi, olisin karannut jo murrosiässä tai tappanut itseni tai ties mitä tehnyt, niin tuhoava mielelle on hänen kyynisyytensä, että kaikki menee jo etukäteen perseelleen ja mistään ei tule mittään. En voi olla samassa tilassa kymmentäkään minuuttia kaksistaan, kun aletaan puhumaan töistäni tai asumisestani tai ihmissuhteideni puuttumisesta. Nettiystäväni kertoi juuri, miten jotkut imevät toisista kaiken positiivisen energian ihan hetkessä aivan sienenä. Erittäin tuttu tunne.


      • Anonyymi
        AMMMUUUUU kirjoitti:

        "Joo kyllä teitä hulluja piisaa liiaksi asti. Aina joku on jonkun toisen kurkussa kiinni ja tappamassa heti jos yhdenkin väärän liikkeen teet. Menkää hoitoon, eiköhän teille oikeat tropit löydy!"

        Eiköhän sullekin tropit löydy,kun tuut tänne vittuilemaan ja paasaamaan,kun toiset esittää MIELIPITEITÄÄN KESKUSTELUPALSTALLA. Ja etkö todellakaan tajua mitään vertauskuvallisesta kerronnasta???? Älä oo hei noin tosikko, hei. Vai pelottaako?

        Anteeksi kaljat on loppu ja ulisen siksi


        Tuo kaljaa.


    • ihmehäiriintynyt

      oon 16 v tyttö ja itellä varmaan piilomasennus jonka aiheutti se etten koskaan ilmaise tunteitani ja ne kaikki kerääntyy sisälle kunnes teen jotain hirveetä purkaessani sitä tunnepläjäystä raivon muodossa...

      tapoin viime vuonna meidän 2 lemmikkilintua ja toissapäivänä nyljin kissankin enkä tiedä mitä tehdä. olen ollut nuorisopsykiatrisella osastolla kuuden viikon jaksolla (ja myös psykologilla useasti) joskus pari vuotta sitten mutta se masensi vaan lisää. vanhemmat on eronnu eikä ole ystäviäkään. asun äidin kanssa ja se tietää etten ole henkisesti ihan terve mutta siitä ei puhuta. se myös tiesi että tapoin ne eläimet muttei syyttänyt siitä mua. kaduin tietenkin kamalasti jälkeenpäin sitä mitä tuli tehtyä ja veikkaan että se saa kaikki vihaamaan mua mutten oikeasti vaan voi sille mitään. nyt en uskalla edes lähteä omasta huoneesta kun olen yksin kotona etten vaan taas sekoa ja tee mitään ajattelematonta pahaa kenellekkään.

      ja nyt joku varmaan haluaa vaihteeks kuristaa mut... -_-

      • Törötiina567

        ainakaan itse en enää hallitse tekojani... ihmehäiriintynyt27.10.2010 02:09 oon 16 v tyttö ja itellä varmaan piilomasennus jonka aiheutti se etten koskaan ilmaise tunteitani ja ne kaikki kerääntyy sisälle kunnes teen jotain hirveetä purkaessani sitä tunnepläjäystä raivon muodossa...

        tapoin viime vuonna meidän 2 lemmikkilintua ja toissapäivänä nyljin kissankin enkä tiedä mitä tehdä. olen ollut nuorisopsykiatrisella osastolla kuuden viikon jaksolla (ja myös psykologilla useasti) joskus pari vuotta sitten mutta se masensi vaan lisää. vanhemmat on eronnu eikä ole ystäviäkään. asun äidin kanssa ja se tietää etten ole henkisesti ihan terve mutta siitä ei puhuta. se myös tiesi että tapoin ne eläimet muttei syyttänyt siitä mua. kaduin tietenkin kamalasti jälkeenpäin sitä mitä tuli tehtyä ja veikkaan että se saa kaikki vihaamaan mua mutten oikeasti vaan voi sille mitään. nyt en uskalla edes lähteä omasta huoneesta kun olen yksin kotona etten vaan taas sekoa ja tee mitään ajattelematonta pahaa kenellekkään.

        ja nyt joku varmaan haluaa vaihteeks kuristaa mut... -_-

        -------------------------------------------------------------------------

        Olen jo vanha nainen ja kovan elämän kokenut ja ymmärrän pikaisen ainakin
        näistä sielun koukeroista.Olen itse jäänyt lapsena ilman mitään huolenpitoa
        ja rakkautta.Se siitä minusta.
        Oletan että et ole "trolli" (jos joku joka ei tiedä mitä se tarkoittaa, se on: feikkikirjoittaja, keksitty kirjoitus jne)
        Olen aivan järkyttynyt kun aloin internetissä lukemaan kirjoituksia siitä
        miten tässä maassa ihmisiä kohdellaan eri hoitolaitoksissa jne.
        Tämän lisäksi katsoin ohjelman "pakkohoitoon tuomitut".

        Sinun tunteesi purkautuvat agressioina, koska sinua ei ole koskaan lapsenakaan kuunneltu, eikä rakastettu
        nk lasta tulisi rakastaa, se on kaikkien ihmisten perusoikeus, mutta valitettavasti koko maailma
        on täynnä meitä, jotka olemme jääneet vaille sitä.
        Toivoisin että sinulla olisi joku joka sinua kuuntelee ja ymmärtää, sillä
        en todellakaan usko että saat oikeaa hoitoa ja pilleripurkilla ei sinua
        kuntoon hoideta.

        yst terv :Törötiina


      • Ashyldel

        Puhutaanko teillä muutenkaan kotona? Ehkä voisit hakea jostakin luottamuksellisen henkilön, jolle puhua. Koulussa voi pyytää terveydenhoitajaa tai muita ammattilaisia. Puhelimellakin voi soittaa.


    • Rudi-.

      Voi vittu, nyt on taas lähellä etten pillastu! Ensin mä kryptasin kovalevyn ja sitten epähuomiossa tyhmyyttäni purin kryptauksen..klikkasin vahingossa kohtaa "Emergency decryption". noin 10 tuntia per kerta, V***Tu! Ja ei kun uudestaan...huomasin vaan nimittäin kun toiselta kovolta aloin knoppixin kanssa tutkimaan asiaa niin eipä paljon kryptauksia näkynyt. So, kaikki halukkaat pysytvät mennen tullen näkemään kaiken mitä teen koneellani esim. linux livecd:llä vaikka periaatteessa käyttis onkin suojattu salasanalla. Kerran vielä yritän "toivottavasti en ryssi" ja jos ryssin niin en tiedä mitä teen. Yhden läppärin hakkasin jo tässä taannoin paskaks pöydänkulmaan kun se aukeni mun mielestäni liian hitaasti. Auttakaa, tämä kone on tullut tähän mennessä kaikkine osineen maksamaan jo 1500 euroa enkä mitenkään haluais pistää sitä paskaks sikäli mikäli saan agression epäonnistuneen salauksen suhteen. Eilen nimittäin just odottelin kello 15:sta sinne puol yhteen yöllä, että sain "luulin" saaneeni kryptattua kovalevyn mut vituiks meni niinku jo sanoin. Nyt kohta tai siis huomenna aloitan alusta, kun tänään on jo vähän turhan myöhä aloittaa moista rumbaa ja kun nyt ei oo just toista konetta käytettävissä (tai olis kakskin, mut ei täällä) niin mä en pysty oleen ilman nettiä kovin pitkää aikaa, joten huomiseen jää :/ Mä lupaan teille, että tästä koneesta tulee vielä jonain päivänä siviilikäytön supertietokone, missä on nykyaikaisin tekniikka ja uusimmat komponentit sekä paras salausjärjestelmä...Tervein Rudi boy on the road tai jotain sinne päin...

    • ystävyyden nimissä

      On B-6 vitamiini. Se rauhoittaa liiallisen vihan kärjen.. Oli minulle suuri apu... vaikka vieläkin raivostun muistojen nurjista puolista jotka koskevat äitini käytöstä minua kohtaan. Kun muistan ottaa B-vitamiiniä jokapäivä niin hermot pysyvät rauhallisempana..

    • nej

      voin kertoa ihan suorat terveiset helvetistä. Itselläni ollut raivo kohtauksia myös pidemmän aikaa. Lopun huipennus on viimeisin ja pahin kohtaukseni joka tuli vähän aika sitten, kun hermostuin, päätin ruveta hosumaan veitsen kanssa, tässä rytäkässä kaveriltani aukesi käsi ja itseltäni. Aiemmin ei ole näin pahasti käynyt, enne olen heitellyt vain tavaroita huutanut ja saattanut muuten käydä päälle. Toivon että saan hyvää apua tähän, enne kuin käy vielä hullummin.. Pelottaa itseni puolesta,koska itseäni haluan satuttaa rajattomasti ja koko ajan, mutta että alan muille tekemään pahaa ja oikeasti satuttamaan. Ei näytä hyvältä. Olen kuitenkin nuorehko nainen jolla kaksi lasta.. Joten pitäisi saada järki käteen, mutta ei oe onnistnut. Siihen tarvitaan ammatti apua, näin ei voi todeta kuin kokemuksesta!

    • Anonyymi

      Työnnä ihminen junan alle 🤸‍♂️

    • Anonyymi

      Puukota vastaamtulijoita niin ihanasti

    • Anonyymi

      Minä olen patrick kane ja raiskaan naisia aina ja nyt

    • Anonyymi

      Lakkaa syömästä niitä psyykenlääkkeitä. Ne hajoittaa keskushermoston.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe