Punakoneesta.

Nevostoliitto

Mua kiinnostais tietää enemmänkin tuosta Neuvostoliiton suuresta jääkiekko mahdista, ja sen valmennusmenetelmistä sekä pelaajista. Olisi mukava, jos kaikki jotka asiasta jotakin tietävät, laittaisivat tietojaan tänne meidän kaikkien luettavaksi. Näin saisimme tietää mahdollisimman paljon tuosta punakoneesta..

8

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmentaja

      En nyt ainakaan vielä ehdi muuta kirjoittaa kun, että kannattaa ehdottomasti katsoa CCCP-hockey
      dokumentti Yleltä 16.5. Siinä luulisi olevan infoa ja kiinnostavaa kuvamateriaalia.
      Itse asia kiinnostaa todella paljon myös minua, mutta palataan asiaan.

      • Hess

        Hei onko kyseessä kenties sama dokkari mikä tullut muutamaan otteeseen SveduTVEuropalta?


      • minä
        Hess kirjoitti:

        Hei onko kyseessä kenties sama dokkari mikä tullut muutamaan otteeseen SveduTVEuropalta?

        joo on se sama ainakin nimi on sama....Olen kyl nähnyt ja voin kertoa että niiden taktiikka oli että sama joukkue harjoitteli joka päivä ja ketjut olivat aina samat. Niillä oli 11kk harjoitusleirit jolloin ne ei tavanneet perheitään. Ja koska jääkiekkojoukkue kuului armeejaan niillä oli mistä valita miehiä joten otettiin parhaista parhaat. Ne harjoitteli varmaan tuplasti enemmän kun kaikki toiset maat. Ja sittenhän ne sai mailman parhaan ketjun josta se ohjelma myös kertoo. Makarov, Larionov jne.
        Joten otetaan täl suomes samanlainen systeemi käyttöön niin eiköhän voittoja tule. Ensimmäisellä luokalla niin opetellaan luistelemista ja sitten toisella jo pelaamista. Sitten viidennellä otetaan parhaat pois joihin panostetaan. Ja pienestä pitäen aina sama ketju.


      • Valmentaja
        Hess kirjoitti:

        Hei onko kyseessä kenties sama dokkari mikä tullut muutamaan otteeseen SveduTVEuropalta?

        Tuli SVT:ltä juuri viime viikolla muutamaan otteeseen ja onnistuin missaamaan ne.
        No onneksi nyt näkee suomennetun version, joten videot nauhotusvalmiiksi..


    • Laura

      jo kauan sitten. Se oli nimeltään Maalissa Tretjak. Jos jotkut, luultavasti useimmat, tietävät yhden maailman kaikkien aikojen parhaista maalivahdeista. Siinä oli NL:n jääkiekkohistoriaa mielenkiintoisesti. Varmaan löytyy ainakin isompien kirjastojen varastosta.

    • Holy Jones

      Oon lukennu Harlamovista kirjan "Maalintekijä numero 17". Miun mielestä idea oli siinä että oli yksi syömähammas (Petrov, Mihailov, Harlamov tahi Grutov, Makarov, Larionov tahi melkein Bykov, Khomutov, Kamenski). Olivat pelanneet ja harjoitelleet niin paljon yhdessä että tiesivät missä kukakin ukko menee sen hetkisessä tilanteessa. Sitten niilläkin oli rooleja; Petrov, Grutov imi puolustajia itteensä ja tekivät tilaa kavereille, Mihailov, Larionov oli kentän aivot ja Harlamov, Makarov aroitettuja maalintekiöitä. Varsinkin Petrov, Mihailov ja Harlamov kentän peliä oli äärimmäisen hienoa kattoa. Se oli todellista taitokiekkoa.

      • man-legally

        krutov-larionov-makarov,KASATONOV-FETISOV.
        ZHLUKTOV-KAPUSTIN-SHALIMOV.BILJALDTINOV-PERVUHIN. NE OLI AIKOJA MITÄ ON KIRJASTA LUKENU.


      • man-legally
        man-legally kirjoitti:

        krutov-larionov-makarov,KASATONOV-FETISOV.
        ZHLUKTOV-KAPUSTIN-SHALIMOV.BILJALDTINOV-PERVUHIN. NE OLI AIKOJA MITÄ ON KIRJASTA LUKENU.

        SE SE TAIS OLLA.JA TSEKKOSLOVAKIALLA OLI SELLAINEN VIISIKKO 1970-LUVULLA HLINKA-NOVY-POUZAR.NOVY TAIS PELATA 1970-1980 LUVUILLAKIN.SIINÄ ON TOINEN IDOLINI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe