huhuh

kotiHolisti

Töistä tultua pitää ottaa ryyppy pullon suusta, ennen kuin saa takin pois niskasta. Hiljaisempina työpäivinä on alko loppupäivästä mielessä koko ajan ja pienikin vastoinkäyminen saa pinnan palamaan melkein hallitsemattomasti. Illalla ryyppyjä ottaessa pitää tarkkaan laskea määrät, että aamulla voi ajaa autolla ja aina pitää juoda "maksimimäärä". Tosin viikonloppunakaan en sen enempää juo. Kapakoissa käyn erittäin harvoin. Silloin kun sinne menen juon itseni lähes tajuttomaksi. Eikös tämä ole jo alkoholismia? Tai mitä sitä kyselee, onhan tämä, tiedän kyllä.

6

290

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörhör..

narauttaa korkki kiinni.
      Itse olin aikoinaan täsmälleen samassa elämäntyylissä ennen liukumäkeä alas.
      Siinä liukumassa meni muutaman kerran kortti, auto, liikennevalo, valaisinpylväs, työpaikka, rahat, ja alkoi kunnon päätoiminen ryyppääminen, missä meinasi mennä henkikin.

• Ei liikenteeseen

jos on vähänkin juonut edellisenäpäivänä.

• kotiHappo

Tätä on jatkunut noin vuoden. Eli siitä asti kun perheemme hajosi avioeron myötä. Alkoholi ei ollut eron syy, avioliiton aikana join n.2 olutta/viikko, eikä vaimollekkaan enempi maistunut. Tosiaan pelottaa jos joskus meneekin yli rajan ja lähtee kortti, työpaikka tms. Välillä tuntuu että työ onkin ainoa "jarru" juomiselle.

• OlliOptimisti

Etkö voisi lopettaa työnntekoa tai siirtyä kotitöihin? Perhehän menee toki ennenpitkää, jos haluaa keskittyä olennaiseen. Mutta viinasta tulee kuitenkin hyvä mieli.

• Kannattanee hakeutua päihdekuntoutukseen. Niin minä tein. Siinä ei ole mitään häpeämistä! Häpeä on olla hakematta apua. Mieti, mikä sinulle on elämässä tärkeintä. Käyt kuntoutuksen ja sinulla on aivan uudet eväät kohdata vaikeudet. Raittiuttani on kestänyt nyt toista vuotta. Join monta työpaikkaa, joten en ole ollut mikään iltatissutelija. Tällä hetkellä alkoholi ei voisi vähempää kiinnostaa. Ole koko vuonna. Ennen en muuta miettinytkään. Se on tietysti sinun oma valintasi. Jotain kannattaa tehdä. Luisut vain alaspäin, jos et tee mitään. Viina vie väkisin!

• toivoa on vielä

ei siitä mihinkään pääse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      62
      1686
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1038
    3. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      54
      905
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      824
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      780
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      283
      776
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      256
      699
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      54
      675
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      87
      626
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      113
      587
    Aihe