muun tekemisen alle ja muuttuu pelkäksi jutusteluksi tai haaveiluksi menneestä?
Hautautuuko erotiikka iän myötä
129
1488
Vastaukset
jutustelulla ja haaveilulla vois jopa vielä saada kiinni jostakin, parempi kuin ei niitäkään.
Tulee vaan mieleen nykyiset erotilastot, muualta vain etsimään :/- tomppa2006
...kyllä oikein hyvin mitä se erotiikka on...
Sen verran paljon on jutusteltu, nuorempana haaveiltukin. Kunnon mies pitää perheestään huolta, minä en aio erota.
- tytto_kullat
erotiikkaa ylläpitää se joka sitä haluaa. Vaivaahan se vaatii, ei kaadu syliin kuin manulle illallinen.
Kaikki eivät jaksa ja hormonaalinen tasokin on erilainen.
Silti ihmisiä 60-70 ja still going strong!- tomppa2006
...minun pitäisi itsen tehdä jotain asian hyväksi...
Taitaa sitten olla tuo hormonaalinen taso laskussa, mutta halut on kyllä tallella erotiikkaan ja kaikkeen kivaan. tomppa2006 kirjoitti:
...minun pitäisi itsen tehdä jotain asian hyväksi...
Taitaa sitten olla tuo hormonaalinen taso laskussa, mutta halut on kyllä tallella erotiikkaan ja kaikkeen kivaan.Nyt sinä sekoitat puurot ja vellit. Lapsena sekoitettiin huvikseen mustikkasoppa ja mannapuuro, sitten se jäi syömättä !! Erotiikka on laaja käsite.
- tomppa2006
firefox58 kirjoitti:
Nyt sinä sekoitat puurot ja vellit. Lapsena sekoitettiin huvikseen mustikkasoppa ja mannapuuro, sitten se jäi syömättä !! Erotiikka on laaja käsite.
...mutta täytyy sitä silti haluta...
Jos erotiikka ei kiinnosta jotain, niin okey. Halusin tuoda esiin sen, että kyllä kiinnostaa, siis haluttaa.
Mites sulle ittelles on käynyt ? Yleisesti en osaa sanoa kun muitten erotiikka-asiat eivät niin kiinnosta:)
- 1+1=3
muitten - silti kysyt
etkä kerro omaasi - tomppa2006
...erotiikka vähenee koko ajan elämässäni...
Minua kiinnostaa muitten erotiikka-asiat tavattoman paljon, heh.
- Teemuna
Mulla on huoli, että erotiikka hautautuu elektroniikan alle jo ennenkuin ikä alkaa tökkimään..
- tomppa2006
...kun koko ajan tulee lisää vempaimia ja kaikkea muutakin kivaa...
Ei millään tahdo aika riittää kaikkeen. tomppa2006 kirjoitti:
...kun koko ajan tulee lisää vempaimia ja kaikkea muutakin kivaa...
Ei millään tahdo aika riittää kaikkeen.Mutta minäpä olen kuullut, että se voi olla harrastus. Jotkut ovat sanoneet harrastavansa sitä:) Silloin sille jää enemmän aikaa.
- tomppa2006
firefox58 kirjoitti:
Mutta minäpä olen kuullut, että se voi olla harrastus. Jotkut ovat sanoneet harrastavansa sitä:) Silloin sille jää enemmän aikaa.
...jos tulee pulaa harrastuksista...
Lisään listalle ensimmäiseksi erotiikan.
- Anjaniina.
liittyy niin paljon, et nyt on vaikea sanoa, mitä täsmälleen tarkoitat.
Pitkä katsekin voi olla eroottinen, samoin sormen hipaisu.
Seksi voi olla eroottista, pelkkä yhdessäolo, voi olla eroottista?- tomppa2006
...on mielestäni yksi tärkeimpiä asioita erotiikassa...
Erotiikka ei seksiä, vaikka myös seksi voi kuulua erotiikkaan. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...on mielestäni yksi tärkeimpiä asioita erotiikassa...
Erotiikka ei seksiä, vaikka myös seksi voi kuulua erotiikkaan.että seksi voi olla eroottista...siinä on vissi ero.
Kosketus, toki.
Mutta sitä voi olla pelkkä katsekin, yhdessäolo.
Silloin kun on odotettavissa.... jotain.
Jännityksen ja latauksen tihentymisen, voi miltei käsinkosketella.
Tarkoititko nyt sitten tuolla avauksen aiheella, ettei kosketusta enää ole? - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
että seksi voi olla eroottista...siinä on vissi ero.
Kosketus, toki.
Mutta sitä voi olla pelkkä katsekin, yhdessäolo.
Silloin kun on odotettavissa.... jotain.
Jännityksen ja latauksen tihentymisen, voi miltei käsinkosketella.
Tarkoititko nyt sitten tuolla avauksen aiheella, ettei kosketusta enää ole?...yritin viestittää, vaikka jäi yksi sanakin lauseesta pois...
En tarkoittanut ettei kosketusta olisi, vaan omasta mielestäni erotiikka vaan nyt yleensä vähenee iän myötä. Toivon totisesti olevani väärässä. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...yritin viestittää, vaikka jäi yksi sanakin lauseesta pois...
En tarkoittanut ettei kosketusta olisi, vaan omasta mielestäni erotiikka vaan nyt yleensä vähenee iän myötä. Toivon totisesti olevani väärässä.olet väärässä :)
Mut se riippuu tosiaan omasta harrastuneisuudesta ja siitä onko aikaa ja halua panostaa..
Hei muuten...mistä sä oikein luulet että puumat tulee? Anjaniina. kirjoitti:
olet väärässä :)
Mut se riippuu tosiaan omasta harrastuneisuudesta ja siitä onko aikaa ja halua panostaa..
Hei muuten...mistä sä oikein luulet että puumat tulee?Saank vastata.
Ne ei tule kaapista, eikä viidakoista, savanneilta,......., ne tulee häkeistä!- tytto_kullat
emw34 kirjoitti:
Saank vastata.
Ne ei tule kaapista, eikä viidakoista, savanneilta,......., ne tulee häkeistä!huokaus.
Nii...puumat tulee häkeistä.
Tai mieluumminkin vuorilta ;) Mountainlion ;) - Anjaniina.
tytto_kullat kirjoitti:
huokaus.
Tai mieluumminkin vuorilta ;) Mountainlion ;)toiselta nimeltään vuorileijona.
Onks Emw tavannut vielä, yhtään puumakisua ;) - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
olet väärässä :)
Hei muuten...mistä sä oikein luulet että puumat tulee?...tarkastaa mitä tuo harrastuneisuus tarkoittaa...
"Harrastuneisuus ilmentää suuntautumista harrastusalueeseen, kun taas harrastus kohdistuu tiettyyn kohteeseen", ei kai erotiikka mikään harrastealue ole?
Ei puumanaisia ole olemassakaan. tytto_kullat kirjoitti:
huokaus.
Tai mieluumminkin vuorilta ;) Mountainlion ;)puumanainen ei ole se puuma, ei varmaan ole.;)
Puumanaiset ovat niitä, jotka vihdostaviimein ovat saaneet vapauden juuri ennen menopaussia ja laittavat peliin kaiken sen jäljellä olevan vimman mitä ovat häkkielämänsä aikana joutuneen nielemään yleeensä alfa- uroksiksi itseään kutsuvien miesten taholta.
ja tämä on kerrankin ainoa totuus, ei ole muuta, EI!!!- Anjaniina.
emw34 kirjoitti:
puumanainen ei ole se puuma, ei varmaan ole.;)
Puumanaiset ovat niitä, jotka vihdostaviimein ovat saaneet vapauden juuri ennen menopaussia ja laittavat peliin kaiken sen jäljellä olevan vimman mitä ovat häkkielämänsä aikana joutuneen nielemään yleeensä alfa- uroksiksi itseään kutsuvien miesten taholta.
ja tämä on kerrankin ainoa totuus, ei ole muuta, EI!!!hyvä on.
Mut varoitan sua.
Ne puumat kun häkeistään pääseee...on NÄLKÄSIÄ, mrouwwwww!!! Anjaniina. kirjoitti:
toiselta nimeltään vuorileijona.
Onks Emw tavannut vielä, yhtään puumakisua ;)puuma kotona.
Siksipä tiedän että puumanaiset ei ole sinne päinkään!
Olen saanut kokea, ettei vastakarvaan ole syytä kovin usein silitellä.Ainoastaan tuossa vähän ennen töihinlähtöä, sen saattaa uskaltaa!:))- Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...tarkastaa mitä tuo harrastuneisuus tarkoittaa...
"Harrastuneisuus ilmentää suuntautumista harrastusalueeseen, kun taas harrastus kohdistuu tiettyyn kohteeseen", ei kai erotiikka mikään harrastealue ole?
Ei puumanaisia ole olemassakaan.jollei ole kokemusta, niistä nälkäisistä naisista.
Ne hotkaisee tuollasen kiltin miehen aamupalaks ja röyhtäisee!
Miksei olis harraste.Ei kai se nyt mitään sellastakaan ole, kuin kuntopyörä, joka pölyttyy kaapissa?
Otetaan kerran vuodessa esiin ja sit päätetään, etten taidakaan jaksaa?
Hei mies!.!.!
Erotiikka on mielentila...koitas skarpata...
Se on tuli lanteissa ja pilke silmässä, se on toisen huomioimista ja liekin sytyttelyä.
Ei sitä kukaan sulle syliin tuo, se pitää löytyä sisältä!
Tai sit saat opetella...nypläämään! - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
jollei ole kokemusta, niistä nälkäisistä naisista.
Miksei olis harraste.Ei kai se nyt mitään sellastakaan ole, kuin kuntopyörä, joka pölyttyy kaapissa?
Hei mies!.!.!
Se on tuli lanteissa ja pilke silmässä, se on toisen huomioimista ja liekin sytyttelyä.
Tai sit saat opetella...nypläämään!...niitä ylijäämä naisia, joille sanonta...
"Akka otetaan ja mies saadaan", ei ole koskaan toteutunut ja he ovat ottaneet harrasteekseen ottaa peräkylän poikamiehiä. Olen mies joka ei nyplää ja jolle erityisen punainen vaate ovat päällekäyvät naiset.
Olen luottavainen, että erotiikan väheneminen on vain väliaikaista ja tilapäinen huonompi jakso, jota seuraa entistä räiskyväisempi uusi aika. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...niitä ylijäämä naisia, joille sanonta...
"Akka otetaan ja mies saadaan", ei ole koskaan toteutunut ja he ovat ottaneet harrasteekseen ottaa peräkylän poikamiehiä. Olen mies joka ei nyplää ja jolle erityisen punainen vaate ovat päällekäyvät naiset.
Olen luottavainen, että erotiikan väheneminen on vain väliaikaista ja tilapäinen huonompi jakso, jota seuraa entistä räiskyväisempi uusi aika.silkkaa kokemuksen puutetta?
Paha sanoa noista peräkylän pojista, jos sellaiseksi itsesi luokittelet, minulla ei ole kyllä kokemusta.
Miesten saaminen...se kyllä on helpoin nakki ;)
Yleensä nainen saa kapakastakin miehen mukaansa ilman sen suurempaa vaivaa, torjuttavia niinkin on, mies taas joutuu hiukan ponnistelemaan päästäkseen saatille ,)
Väkisin en kuitenkaan sitä "akanottoa" suosittelisi ;)
Mutta uskon ja luotan, että löydät kuitenkin jotain tyydyttävää loppuelämästäsikin.Ja erotiikka palaa elämääsi, jossain muodossa ;)
Iloisiin kokeilemisiin ;) - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
silkkaa kokemuksen puutetta?
Paha sanoa noista peräkylän pojista, jos sellaiseksi itsesi luokittelet, minulla ei ole kyllä kokemusta.
Miesten saaminen...se kyllä on helpoin nakki ;)
Yleensä nainen saa kapakastakin miehen mukaansa ilman sen suurempaa vaivaa, torjuttavia niinkin on, mies taas joutuu hiukan ponnistelemaan päästäkseen saatille ,)
Väkisin en kuitenkaan sitä "akanottoa" suosittelisi ;)
Mutta uskon ja luotan, että löydät kuitenkin jotain tyydyttävää loppuelämästäsikin.Ja erotiikka palaa elämääsi, jossain muodossa ;)
Iloisiin kokeilemisiin ;)...sinulle kaikkea hyvää harrastuneisuutta mopoilun parissa...
Vähemmistö sukupuolenedustajana on sieltä varmasti helppo nakki löytää...erotiikkaa. Mutta yritä nyt muistaa, että se tosiaan on monelle varatulle miehelle vain harrastus, heh. - xxxyyy
tomppa2006 kirjoitti:
...sinulle kaikkea hyvää harrastuneisuutta mopoilun parissa...
Vähemmistö sukupuolenedustajana on sieltä varmasti helppo nakki löytää...erotiikkaa. Mutta yritä nyt muistaa, että se tosiaan on monelle varatulle miehelle vain harrastus, heh.varatun miehen harrastus?
- Olen M
Anjaniina. kirjoitti:
jollei ole kokemusta, niistä nälkäisistä naisista.
Hei mies!.!.!
Tai sit saat opetella...nypläämään!Tompan tekstistä kuuluu täydellinen kokemattomuus,
Mies tuskin on käynyt yksin ulkona, mentyään naimisiin, nooh ehkä joskus saanut viedä roskat. Peräkammarinpojan naivius kuvastuu noissa lapsellisissa jutuissa. Ja asenteellisuus.
Alle puolen tunnin sain viimeksi kesällä kaksi tarjousta aikuisilta naisilta Zetorissa.
Hyvä paikka nykyisin, ikähaarukka 18--60.
Ja samanlaista on meno peräkylilläkin - huono häviäjä
Olen M kirjoitti:
Tompan tekstistä kuuluu täydellinen kokemattomuus,
Mies tuskin on käynyt yksin ulkona, mentyään naimisiin, nooh ehkä joskus saanut viedä roskat. Peräkammarinpojan naivius kuvastuu noissa lapsellisissa jutuissa. Ja asenteellisuus.
Alle puolen tunnin sain viimeksi kesällä kaksi tarjousta aikuisilta naisilta Zetorissa.
Hyvä paikka nykyisin, ikähaarukka 18--60.
Ja samanlaista on meno peräkylilläkinAnjaniinan käden jälki ;=(
- tomppa2006
xxxyyy kirjoitti:
varatun miehen harrastus?
...mielestäni homojen hommaa...
Kyllä niistä piireistä löytyy ihan tavallisia miehiä. - ...
huono häviäjä kirjoitti:
Anjaniinan käden jälki ;=(
arvattu
- iloja elämään
emw34 kirjoitti:
puumanainen ei ole se puuma, ei varmaan ole.;)
ja tämä on kerrankin ainoa totuus, ei ole muuta, EI!!!Toi juttu oikein nauratti....just mä oon tollanen. Ikäsä kultainen ja kiltti perheenäiti ja aina kotona hoitamassa mestä ja lapsia eikä mitään omaa aikaa eikä harrastuksia....mut nyt kypsän iän kynnyksellä villi hupakko. Flirttailee ja on jopa eksynyt villiin sänkymenoon, mistä ei ennen tiennytkään...mut parasta et tajuun mis mennään, enkä anna pissin nousta päähän. Ja omaa aikaa peiton alla ihanien vempeleiden kanssa....ihanaa ja vapaata...ei edes huomaa enää ryppyjä kasvoilla. Mukavaa syksyä kaikille!
- Anjaniina.
... kirjoitti:
arvattu
nimimerkillänikin, toisin kuin mollajani, täydet äijät, puskissa hiipii.
Nolottas ainakin minua. Jos moista touhuaisin.
Jaa, mitähän sitä keksis niille viikonlopuks viihdykettä.
Koiratkin haukkuu, kun jänistä nenän edestä juoksuttaa ;))
Pitänee hiukka miettiä.. iloja elämään kirjoitti:
Toi juttu oikein nauratti....just mä oon tollanen. Ikäsä kultainen ja kiltti perheenäiti ja aina kotona hoitamassa mestä ja lapsia eikä mitään omaa aikaa eikä harrastuksia....mut nyt kypsän iän kynnyksellä villi hupakko. Flirttailee ja on jopa eksynyt villiin sänkymenoon, mistä ei ennen tiennytkään...mut parasta et tajuun mis mennään, enkä anna pissin nousta päähän. Ja omaa aikaa peiton alla ihanien vempeleiden kanssa....ihanaa ja vapaata...ei edes huomaa enää ryppyjä kasvoilla. Mukavaa syksyä kaikille!
silloin kun on elossa.
Onneksi olkoon!:)
Ja kiitos samoin, hyvää syksyä!- ---
Anjaniina. kirjoitti:
nimimerkillänikin, toisin kuin mollajani, täydet äijät, puskissa hiipii.
Nolottas ainakin minua. Jos moista touhuaisin.
Jaa, mitähän sitä keksis niille viikonlopuks viihdykettä.
Koiratkin haukkuu, kun jänistä nenän edestä juoksuttaa ;))
Pitänee hiukka miettiä..kestääkö lappalaiset paremmin kylmää versus etelä-suomen ihmiset.
mite käy, jos terveenä ja elossa ollaan kaheksankymppisinä, onko jo hautautunu? :))))
- tomppa2006
...sitten oikein pitkän ajan suunnitelmia...
Kyllä sitä näkee vanhoja pariskuntia, joiden välillä on aivan selvä eroottinen tunnelma, ihan totta. tomppa2006 kirjoitti:
...sitten oikein pitkän ajan suunnitelmia...
Kyllä sitä näkee vanhoja pariskuntia, joiden välillä on aivan selvä eroottinen tunnelma, ihan totta.mitään sen parempia suunnitelmia oo, muttako ei oo tietoo variseeko tulevina vuosina hetkittäisetki eroottiset tunnelmat vaiko ei ??? :))))
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
mitään sen parempia suunnitelmia oo, muttako ei oo tietoo variseeko tulevina vuosina hetkittäisetki eroottiset tunnelmat vaiko ei ??? :))))
...että pidetään ainakin lippu korkealla...
- tomppa2006
sasus kirjoitti:
:))))
...mottona voisi olla...
Tee sitä taikka tätä, mutta erotiikkaa älä jätä. tomppa2006 kirjoitti:
...mottona voisi olla...
Tee sitä taikka tätä, mutta erotiikkaa älä jätä.Eihän täs mitään nuupahtaneita nuttusia olla:))))
- se on itsestä kiinni
ne mihinkään hautaudu, toimintaa ja eloa peitonalle.
Vaihdoin just sänkyäkin uuteen, ei natise eikä kitise nyt.
85 v voi olla hiukan verkkaisempaa, mut ei se sittenkään unohdu.- tomppa2006
...tuntuu olevan hyvä ja positiivinen...
ainakaan katoa. Kyvyt ehkä katoavaa kansanperinnettä. Vai olisiko vain dementiaa, ettei vanhempi herra enää muista, mitä niiden tyttöjen kanssa pitikään.
Jenkeillä ei taida ainakaan muisti pätkiä. Juuri vilkaisin uutisen, jonka mukaan 92 v mies oli saanut seriffiltä porttikiellon piirikunnan kirjastoihin. Oli kähminyt kahta kirjaston naista. Vai olisiko sittenkin niin, että kuvitteli juuri kirjastovirkailijoita lainattaviksi:)- tomppa2006
...yhtään tuo kykyjen katoaminen...
Luotan perimään, isoisä teki vielä lapsiakin 65-vuotiaana.
vaimo on yhä eroottinen ja puoleensavetävä, kuten aina.
Sanoisin jopa erotiikan nykyään olevan tavoiteltavampaa, kuin nuorena, jolloin oli 'lihan himo' usein etusijalla.
Perhe-elämän hektisimpinä vuosina erotiikalle ei useinkaan ollut otollista aikaa, mutta lasten itsenäistyttyä, on aikaa ottaa toisemme huomioon ja sen myös teemme.- tomppa2006
...ihan totta, ettei suorittaminen ole enää pääasia, eikä seksuaalinen nautinto...
Naiset ne vaan kaunistuu iän myötä ja miehet muuttuu komeammaksi, ainakin charmi lisääntyy.
Minulla ei ole vielä kokemusta lasten itsenäistymisestä, mutta huomaan toki ajankäytön siihen suuntaan vähenevän, joten aika alkaa varmaan olla otollinen erotiikan lisäämiselle. tomppa2006 kirjoitti:
...ihan totta, ettei suorittaminen ole enää pääasia, eikä seksuaalinen nautinto...
Naiset ne vaan kaunistuu iän myötä ja miehet muuttuu komeammaksi, ainakin charmi lisääntyy.
Minulla ei ole vielä kokemusta lasten itsenäistymisestä, mutta huomaan toki ajankäytön siihen suuntaan vähenevän, joten aika alkaa varmaan olla otollinen erotiikan lisäämiselle.oikeesti muodollisesti pätevä, eloisa, kehon ja mielensä kanssa sinut, joten kelpais sen puolesta "kelle vain".:)
Ja on uusi mahdollisuus tosiaan, kun lapset aikuistuvat, kannattaa siksi panostaa uudistamiseen myös parisuhteessaan.
jk. No, onhan maailma täynnä kauniita ja haluttavia 'ehjiä naisia', joten en ole yksin etuoikeutettu. Lisäksi; vaimo ei pidän kynttiläänsä vakan alla, vaan on paljon muidenkin ilona. En ole hänen ajankäytöstään tai ystävistään/tutuistaan mustis ja teen voitavani, että hänellä on aina mahdollisuus
lähteä kodista ja palata kotiin.
Ps. Tuolla otsikossa vaimo sanan jälkeen "ni" tavu on suluissa, sillä en omista toista, enkä haluaisikaan, koska kahlittu ei milloinkaan anna itsestää sitä kaikkea potenttiaalia, mitä hänessä on kuin sellainen, joka vapaana, omasta halustaan on sinun puolisosi, ystäväsi, rakkaasi.emw34 kirjoitti:
oikeesti muodollisesti pätevä, eloisa, kehon ja mielensä kanssa sinut, joten kelpais sen puolesta "kelle vain".:)
Ja on uusi mahdollisuus tosiaan, kun lapset aikuistuvat, kannattaa siksi panostaa uudistamiseen myös parisuhteessaan.
jk. No, onhan maailma täynnä kauniita ja haluttavia 'ehjiä naisia', joten en ole yksin etuoikeutettu. Lisäksi; vaimo ei pidän kynttiläänsä vakan alla, vaan on paljon muidenkin ilona. En ole hänen ajankäytöstään tai ystävistään/tutuistaan mustis ja teen voitavani, että hänellä on aina mahdollisuus
lähteä kodista ja palata kotiin.
Ps. Tuolla otsikossa vaimo sanan jälkeen "ni" tavu on suluissa, sillä en omista toista, enkä haluaisikaan, koska kahlittu ei milloinkaan anna itsestää sitä kaikkea potenttiaalia, mitä hänessä on kuin sellainen, joka vapaana, omasta halustaan on sinun puolisosi, ystäväsi, rakkaasi.hyvillä mielin.
Se jäi tuosta viestin lauseesta pois.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
hyvillä mielin.
Se jäi tuosta viestin lauseesta pois....teet hänen hyväkseen ja kehujakin tuntuu riittävän...
Onnellisimmillaan mies on hyvässä parisuhteessa, ja jos kaikki toimii ei huolen häivää.
- Putkivalo
mutta tuo ajankohta on väärä, erotiikka hautautuu siinä vaiheessa kun lapset ovat pieniä. Kun ei enää aika riitä päivässä, vähintään yksi nukkuu välissä tai nukkuminen on muutenkin niin kortilla että sänkyä ei ole enää muuta varten.
Jotkut jää siihen tilaan, etteivät muista/jaksa/hormoonit uinuu Toiset ne löytää uuden elämän sillä saralla kun lapset antaa enemmän tilaa.- tomppa2006
...pointti tuo lasten tiellä oleminen...
Syrjäyttävät tärkeydellään erotiikan, kyllä. Voisiko olla myös pelko, että alkaa se sama rumba uudelleen, jos antaa tilaa erotiikalle.
- xxxyyy
Hautautuu.
tuo jutustelu, muistelu, haaveilu tms on ihan itse keksimääsi korviketoimintaa, useimmat eivät tarvitse sellaista.- tomppa2006
...on varmasti yksi syy erotiikan hautautumiseen...
- xxxyyy
tomppa2006 kirjoitti:
...on varmasti yksi syy erotiikan hautautumiseen...
Monilla se suurin syy on silkka viisastuminen. Alkaa löytyä muuta kiinnostuksn kohdetta kuin juosta viettiensä vietävänä.
- tomppa2006
xxxyyy kirjoitti:
Monilla se suurin syy on silkka viisastuminen. Alkaa löytyä muuta kiinnostuksn kohdetta kuin juosta viettiensä vietävänä.
...iloinen jos tuota viisastumista ei koskaan kohdallani tapahtuisi...
Kyllä vietit on osa miehen elämää. - xxxyyy
tomppa2006 kirjoitti:
...iloinen jos tuota viisastumista ei koskaan kohdallani tapahtuisi...
Kyllä vietit on osa miehen elämää.Olen kyllä jo aiemmin huomannut ettet uskalla ajatella itse vaan yrität toteuttaa jotakin roolia jota kuvittelet miehiltä odotettavan. Ei sellaiselta takamatkalta helposti viisastu.
se erotiikka on? ;)
- tomppa2006
...tarkoittaa aistillista rakkautta ja rakkauselämää...
tomppa2006 kirjoitti:
...tarkoittaa aistillista rakkautta ja rakkauselämää...
minä ku luulin,että siinä erotaan jotenkin. ;))
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
...paremminkin liitytään yhteen entistä tiiviimmin...
Käydään vähän niinku iholle. mii-su kirjoitti:
erotiikan erotippaan, joka on pieni kyynelvirta tai sitten sekoitit erotilkkaan,tuikkuun ,joka on miesten yleisin reagointi erotilanteessa ja se yleensä kestää vuosia ja siihen aina sisältyy myös jossain vaiheessa kyynel ja itsesääli!;))
Erotiikkahan on parhaimillaan taidetta, kuin hanurinsoittoa tai jotain??:))tomppa2006 kirjoitti:
...paremminkin liitytään yhteen entistä tiiviimmin...
Käydään vähän niinku iholle.Ei taida olla tollasta muuta kuin silloin alussa joskus..:)) tai se on niin tavallista,ettei enää huomaa siinä mitään erikoista.. ;)
Hitto..mä en tajuu,miten mulla meinaa mennä lekkeriks koko juttu..Niin hyvä aloitus kumminkin. :)- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
Ei taida olla tollasta muuta kuin silloin alussa joskus..:)) tai se on niin tavallista,ettei enää huomaa siinä mitään erikoista.. ;)
Hitto..mä en tajuu,miten mulla meinaa mennä lekkeriks koko juttu..Niin hyvä aloitus kumminkin. :)...haittaa vaikka lekkeriksi meneekin...
On täällä jo vakavasti keskusteltukin melkoinen tovi.
Avausta koskeva arviointisi lämmitti mieltäni, siis todella paljon kiitosta.
Menneistä en haaveile, koska ei ikäviä asioita kannata liikaa muistella enkä ainakaan kaipaa sellaisia takaisin.
Muuten haaveissa vain. Haaveet eivät satuta ketään.- tomppa2006
...paljon kaunistakin, ensirakkaus mistä kaikki lähti liikkelle...
tomppa2006 kirjoitti:
...paljon kaunistakin, ensirakkaus mistä kaikki lähti liikkelle...
Ai? Minun ensirakkauteni ei ollut hyvä kokemus. Onnellisinta oli että selvisin ja senjälkeen kiitinkin elämää jokaisesta päivästä jonka tunsin eläväni.
- tomppa2006
PupuPuskasta kirjoitti:
Ai? Minun ensirakkauteni ei ollut hyvä kokemus. Onnellisinta oli että selvisin ja senjälkeen kiitinkin elämää jokaisesta päivästä jonka tunsin eläväni.
...minulla hyvä kokemus, joka ehkä myös on auttanut jaksamaan...
Aina eteenpäin vaikka rakkaus ei aina ole kestänytkään. tomppa2006 kirjoitti:
...minulla hyvä kokemus, joka ehkä myös on auttanut jaksamaan...
Aina eteenpäin vaikka rakkaus ei aina ole kestänytkään.Onnellisimmat ajat elämässäni olen elänyt yksin. Ne ovat auttaneet minua kestämään eteen tulleet...kokemukset...
Myös se ikävä nuoruuskokemus kääntyi voitokseni myöhemmin. Ymmärsin, ettei selviämiseni ollut herkässä nuoruusiässä itsestäänselvyys vaan ihme. Aina kun muistan sen kokemuksen, muistan kuten jo sanoin- kiitollisuuden elämästä ja tunteista. En ole senjälkeen koskaan tuntenut kyynisyyttä tms. Se kiitollisuus ja tunne elämästä lahjana jäi osaksi minua.
Aika lailla tässä laulussa oli kuvattu senaikuisia tuntemuksiani: http://www.youtube.com/watch?v=k587vshLiR8- tomppa2006
PupuPuskasta kirjoitti:
Onnellisimmat ajat elämässäni olen elänyt yksin. Ne ovat auttaneet minua kestämään eteen tulleet...kokemukset...
Myös se ikävä nuoruuskokemus kääntyi voitokseni myöhemmin. Ymmärsin, ettei selviämiseni ollut herkässä nuoruusiässä itsestäänselvyys vaan ihme. Aina kun muistan sen kokemuksen, muistan kuten jo sanoin- kiitollisuuden elämästä ja tunteista. En ole senjälkeen koskaan tuntenut kyynisyyttä tms. Se kiitollisuus ja tunne elämästä lahjana jäi osaksi minua.
Aika lailla tässä laulussa oli kuvattu senaikuisia tuntemuksiani: http://www.youtube.com/watch?v=k587vshLiR8...tuli tuosta kappaleesta, hyviä 70-luvun aikoja...
Olen silti ollut enemmän tämän kannalla: http://www.youtube.com/watch?v=4tHI1oUe3os Siis otsikon sanoilla. tomppa2006 kirjoitti:
...tuli tuosta kappaleesta, hyviä 70-luvun aikoja...
Olen silti ollut enemmän tämän kannalla: http://www.youtube.com/watch?v=4tHI1oUe3os Siis otsikon sanoilla.Kas kun minä kävin
http://www.youtube.com/watch?v=qqqMtTMxBGI
:=)- tomppa2006
PupuPuskasta kirjoitti:
Kas kun minä kävin
http://www.youtube.com/watch?v=qqqMtTMxBGI
:=)...mut tää oli enemmän mun juttu:
http://www.youtube.com/watch?v=tV7oTSGTNcY tomppa2006 kirjoitti:
...mut tää oli enemmän mun juttu:
http://www.youtube.com/watch?v=tV7oTSGTNcYKäsitykseni erotiikastakin taisi olla vähän... en kestänyt romantiikkaa yhtään... Piti olla niin kovin itsenäinenkin ja omillaan pärjäävä.
http://www.youtube.com/watch?v=Z4dpIKHqEe0&feature=relatedPupuPuskasta kirjoitti:
Onnellisimmat ajat elämässäni olen elänyt yksin. Ne ovat auttaneet minua kestämään eteen tulleet...kokemukset...
Aika lailla tässä laulussa oli kuvattu senaikuisia tuntemuksiani: http://www.youtube.com/watch?v=k587vshLiR8kovasti tulee kaksijakoinen olo luettuani näitä viestejäsi.
Sinkkuelämä on varmasti kohdallasi ollut paras vaihtoehto.
Hienoa, kun olet selvinnyt nuoruutesi 'painajaisesta'?
Kuitenkin sydämmestäni toivon että saisit vielä kokea rakkauden , joka ei satuta vaan eheyttäisi sinut ja jatkaisi siittä, mihin olet omin avuin edennyt.
Tämä toiveeni vain siksi, että olet,jos kuka, sen ansainnut.emw34 kirjoitti:
kovasti tulee kaksijakoinen olo luettuani näitä viestejäsi.
Sinkkuelämä on varmasti kohdallasi ollut paras vaihtoehto.
Hienoa, kun olet selvinnyt nuoruutesi 'painajaisesta'?
Kuitenkin sydämmestäni toivon että saisit vielä kokea rakkauden , joka ei satuta vaan eheyttäisi sinut ja jatkaisi siittä, mihin olet omin avuin edennyt.
Tämä toiveeni vain siksi, että olet,jos kuka, sen ansainnut.Siis tosiasiahan on, että kaikki eletty on tehnyt minustakin sen, joka nyt olen. Olen myös sopeutunut omaan elämääni. Siihen elettyynkin. Se tuntuu minusta normaalilta iloineen ja suruineen. Siitä syystä sana rakkaus tuo mieleeni ensin psykoottisen mielenhäiriön (ei hyvä), mutta jos pystyisi vähitellen rakentamaan luottamuksen varaan suhdetta niin se eheyttäisi. Ensin tietysti pitäisi olla suhde. Vai millaista pitäisi olla? En yhtään tiedä. Silkkaa unelmaa kaikki tyynni. Tykkään vaan pyöritellä aihetta, en usko, että pystyisin ainakaan tällä hetkellä luottamaan keneenkään. Tosi vaikea juttu. Mutta mielessä on ei vain muistoissa.
Jos niin antaa olla.
Mutta ei hitto, kyllä en anna periksi.
Kun mun mielestä siinä mun yhdessä työkaverissa on erotiikkaa ja kun se ohi menee ja hymyt toisillemme suodaan niin se on useammin kun kerran pelastanut mun päiväni.
Tässä vielä Junnua ja asiaa.
http://www.youtube.com/watch?v=gQNICToNNc4- tomppa2006
...just tuon tunteen ja se tuntuu mukavalta...
Niitä vaan on sellaisia...vastustamattomia.
itse kullakin, kenellä ennemmin, kenellä myöhemmin. Mutta tuskin se siitä muusta tekemisestä johtuu. Parempi kuitenkin tehdä yhdessäkin jotain ja jutustella ja haaveilla jo etukäteen, niin se erotiikan hautautuminenkin saattaa hieman lykkääntyä.
Voihan se hautautuminen johtua ...
http://www.youtube.com/watch?v=tGhLfiW1noY- tomppa2006
...taisit päästä asian ytimeen...
Puheet senkun paranee ja tekemiset vähenee. Tuota laulua laulettiin armeija-aikoina, kun oltiin junalla matkalla Rovajärven ampumaleirille tammikuussa -82. On siinä niin hienot sanat. Asia ei varmasti silloin vielä koskettanut, mutta nyt kun ikää tulee lisää ja erotiikka vähenee, sanoitus voi tulla ajankohtaiseksi. On se mahdollista, piru vie. tomppa2006 kirjoitti:
...taisit päästä asian ytimeen...
Puheet senkun paranee ja tekemiset vähenee. Tuota laulua laulettiin armeija-aikoina, kun oltiin junalla matkalla Rovajärven ampumaleirille tammikuussa -82. On siinä niin hienot sanat. Asia ei varmasti silloin vielä koskettanut, mutta nyt kun ikää tulee lisää ja erotiikka vähenee, sanoitus voi tulla ajankohtaiseksi. On se mahdollista, piru vie.sentään ainakaan vielä ole ajankohtaista.
Ei ole oikein minkäänlaista käsitystä, miten yleistä se "pelaamattomuus" jo tässä iässä on mutta sittenkin tuntuisi, että se jutustelemattomuus olisi yleisempi syy erotiikan hautautumiseen, tässä iässä. Mutta en tiedä, voin hyvin olla pahemman kerran väärässäkin.- tomppa2006
mies-vm56 kirjoitti:
sentään ainakaan vielä ole ajankohtaista.
Ei ole oikein minkäänlaista käsitystä, miten yleistä se "pelaamattomuus" jo tässä iässä on mutta sittenkin tuntuisi, että se jutustelemattomuus olisi yleisempi syy erotiikan hautautumiseen, tässä iässä. Mutta en tiedä, voin hyvin olla pahemman kerran väärässäkin....ei ole vielä ajankohtaista täälläkään...
Mutta kyllä se vaan erotiikka vähenee, on se lohdullista huomata, ettei ihan yksikseen sitä hautautumista havaitse. Puhevälit on kyllä onneksi vielä kunnossa, heh.
- Venuskukkula (0)
vääränlainen kumppani jos pitää tuollaisia pohtia. Jos on rakastunut toiseen, ei tarvitse moisia miettiä vaan nauttii kaikilla tasoilla toisen läsnäolosta.
- tomppa2006
...voi tietysti aiheuttaa taantumaa...
Eipä silti taida naista vaihtamalla parantua, enkä milloinkaan lähde kaveria syyllistämään. Itsestä löytyy paljon selvittämättömiä asioita. tomppa2006 kirjoitti:
...voi tietysti aiheuttaa taantumaa...
Eipä silti taida naista vaihtamalla parantua, enkä milloinkaan lähde kaveria syyllistämään. Itsestä löytyy paljon selvittämättömiä asioita.kyllä sinusta näköjään löytyy, myös "oikenlaista" ihmisyyttä ja asennetta.
Se on ilmiselvää, että kaikissa suhteissa on aaltoliikettä eikä parisuhde voi aina hyvin. Rakkaus harvoin katoaa, eikä edes vaihda kohdetta, vaan sekin voi lymytä hiljaisena siinä ihan vierellä, huomaamattomana.
Ongelmia yleensäkin kannatta ratkoa ensin itseä peilaamalla ja mahdollisimman realistisesti miettiä, mikä omassa olemuksessa, käytöksessä, tavoissa voisi olla toiselle vastenmielistä, ärsyttävää, ilmapiiriä 'kylmentävää', kiristävää ym.
Käytännön toimina, jos ei muuta keksi, niin kynä, pareri ja sak,,,,, eikun, kynä paperi ja ranskalaiset viivat on hyvä keino.
Ensin merkaa positiiviset, hyvät puolet itsestään( ne muutamat???):)) ja toiselle sivulle miinuspuolet.
En sen enempää tästä kehtaa 'esittää', mutta se pitää vielä sanoa: Aito läsnäolo on kaikein parasta parisuhdeterapiaa.
Sen arkirutiini ns. häiriötekijöineen on nonesti vienyt sen mennessään.
Voidaan istua samalla sohvalla ja kuitenkin muissa maailmoissa toisesta, saati että ollaan samassa huoneessa omissa oloisssa???
Jk. Olen monen vieraan naisen (myös miehen) kanssa näistä jutellut ja yksi mikä myös on noussut useasti esiin, on se, ettei nainen 'suostu' ottamaan läheiisyyttä mieheltään vastaan, peläten sen 'johtavan' loppujenlopuksi ja ainoastaan miehen tarpeiden tyydytykseksi.
Nämä ovat yleensä sellaisia johdannaisia, että päivät ollaan kuin vieraat tai kaverisuhteessa ja myöhäisillalla mies käytännössä vain tyydyttää itsensä hilaamalla itsensä puoliväkisin vaimon "tontille" !!!!!.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
kyllä sinusta näköjään löytyy, myös "oikenlaista" ihmisyyttä ja asennetta.
Se on ilmiselvää, että kaikissa suhteissa on aaltoliikettä eikä parisuhde voi aina hyvin. Rakkaus harvoin katoaa, eikä edes vaihda kohdetta, vaan sekin voi lymytä hiljaisena siinä ihan vierellä, huomaamattomana.
Ongelmia yleensäkin kannatta ratkoa ensin itseä peilaamalla ja mahdollisimman realistisesti miettiä, mikä omassa olemuksessa, käytöksessä, tavoissa voisi olla toiselle vastenmielistä, ärsyttävää, ilmapiiriä 'kylmentävää', kiristävää ym.
Käytännön toimina, jos ei muuta keksi, niin kynä, pareri ja sak,,,,, eikun, kynä paperi ja ranskalaiset viivat on hyvä keino.
Ensin merkaa positiiviset, hyvät puolet itsestään( ne muutamat???):)) ja toiselle sivulle miinuspuolet.
En sen enempää tästä kehtaa 'esittää', mutta se pitää vielä sanoa: Aito läsnäolo on kaikein parasta parisuhdeterapiaa.
Sen arkirutiini ns. häiriötekijöineen on nonesti vienyt sen mennessään.
Voidaan istua samalla sohvalla ja kuitenkin muissa maailmoissa toisesta, saati että ollaan samassa huoneessa omissa oloisssa???
Jk. Olen monen vieraan naisen (myös miehen) kanssa näistä jutellut ja yksi mikä myös on noussut useasti esiin, on se, ettei nainen 'suostu' ottamaan läheiisyyttä mieheltään vastaan, peläten sen 'johtavan' loppujenlopuksi ja ainoastaan miehen tarpeiden tyydytykseksi.
Nämä ovat yleensä sellaisia johdannaisia, että päivät ollaan kuin vieraat tai kaverisuhteessa ja myöhäisillalla mies käytännössä vain tyydyttää itsensä hilaamalla itsensä puoliväkisin vaimon "tontille" !!!!!....havaintosi, etten siis ole ihan toivoton...
En mielelläni haluaisi alkaa profiloimaan tai syväanalysoimaan itseäni, tiedän siitä olevan monasti hyötyä, mutta itsestä se vaan tuntuu vähän kallonkutistamiselta.
Tuosta jälkikirjoituksestasi sen verran, että on myös tärkeätä antaa toiselle omaa aikaa ja tilaa. Eli voi olla molemminpuolista voimien keräämistä ja hiukan omissa oloissa kulkemista.
Kiitän sinua viestistäsi ja hyvistä perusteluista asioihin.
- RIMMIR
ostoksilla ja siellä kävelykadulla on sitten sellainen kauppa missä on seksikkäitä alusvaatteita ja leluja sekä muuta erotiikkaan viittaavaa. En ole vielä käynyt, mutta olen luvannut itselleni että ennen kuolemaa.....
Pikkuisen hymyilytti viime lauantaina kun sen kaupan ovesta ryntäsi ulos minua hieman vanhempi nainen aika häkeltyneen näköisenä sanoen miehelleen että olipas se erikoinen liike.- tomppa2006
...voi siitä tehdä apuväineillä, kuka sitä haluaa ja tarvitsee...
Olen itse enemmän perinteisen hiihtotavan kannattaja.
- Marja Puska
Valtiossa kiistellään elämää suuremmista kysymyksistä, homoudesta ja sen hyväksymisestä. Varjoon jää silloin kaikkinainen erotiikka. (=normaali naiskentelu).
- tomppa2006
...väkisin vääntää juttua, mutta jos vaan halua yleisesti keskustella...
Ja erotiikka on lähellä kaikkia ihmisiä, kun taas homous koskettaa vain hyvin pientä osaa ihmisistä. - 1+1=3
tomppa2006 kirjoitti:
...väkisin vääntää juttua, mutta jos vaan halua yleisesti keskustella...
Ja erotiikka on lähellä kaikkia ihmisiä, kun taas homous koskettaa vain hyvin pientä osaa ihmisistä.aamusta iltaan
ja kännissä - tomppa2006
1+1=3 kirjoitti:
aamusta iltaan
ja kännissä...ei hän homoudesta sen kummemmin keskustele...
- 1+1=3
tomppa2006 kirjoitti:
...ei hän homoudesta sen kummemmin keskustele...
oli tarkoitus alemmas
siihen ettei miehet puhele
kuin kännissä
- tässähän tätä
Nainen voi kiihottaa miestä monilla eri tavoilla; sanallisesti, visuaalisesti, kosketuksella. Nainen voi säästellä huomionosoituksiaan ja vertauskuvallisesti paljastaa pintaa vain vähän kerrallaan, vilkastaen miehen mielikuvitusta ja pitäen miestä jännityksen otteessa. Ensin jotain hyvin hienovaraista vihjailua tai joku lausahdus jonka voi tulkita viattomaksi tai eroottiseksi. Se riittää pitämään miehen kiinnostuksen yllä.
-
Mieskin voi tietysti jotenkin kiihottaa naista sanallisesti mutta vaihtoehdot ovat vähemmässä. Miehen pitää hienovaraisesti kehua ja kiinnostua naisesta monipuolisesti. Mies ei saa tarjota itseään arvokkaana vaan miehen pitää enemmänkin tuoda esille omaa riippuvaisuuttaan ja himoaan. Toisaalta mieheltä voidaan vaatia myös jonkinlaista aggressiota ja fyysisesti rankkaa suoraa toimintaa joka ei välttämättä ole kaikkien miesten mieleen.
-
Miehen on hankalaa innostaa naista visuaalisesti koska naista ei välttämättä pahemmin kiinnosta miestä katsella, tai sitten naisella on erilaisia ehtoja kuten esim.erektio tai muuten mies koetaan tylsänä ja arkisena. Miehessä huomio ja paineet tuppaavatkin kohdistumaan penikseen (naisen suhtautuminen muita miehen elimiä kohtaan voi olla kylmäkiskoista ja välinpitämätöntä) kun taas naisessa huomio jakautuu aika tasaisesti ympäri kehoa eikä naisen tarvitse stressata yksittäisen ruumiinosan 'puutteellisuuden' kaatavan kokonaisuutta kuten miehen. Naisen ylävartalo on erotisoitu keinotekoisesti (rinnat) eräänlaiseksi sukuelinten 'jatkeeksi' kun taas miehen ylävartalo nähdään utilitaristisesti ja arkisena mikä taas omalta osaltaan auttaa korostamaan alakerran merkitystä. Nainen voi olla pitkä tai lyhyt ja omata laihaläskin vartalotyypin kunhan ei ole varsinaisesti lihava. Tämä johtuu siitä että naiseen ei kohdistu mitään toiminnallisia rooliodotuksia toisin kuin mieheen, jonka tulee kuvastaa järkähtämätöntä voimakkuutta ja dominanssia lihasten, pituuden ynnä muiden koko-ominaisuuksien kautta. Naisen ei myöskään tarvitse kuvastaa feminiiniseksi luokiteltavaa fyysistä lahjakkuutta kuten notkeutta. Miesihanne on siis paljon suppeampi kuin naisvastine jota ei oikeastaan voi edes tarkasti määrittää koska omalla tavallaan täydellisiä naistyyppejä on niin paljon enemmän.
-
Nainen voi innostaa miestä valokuvilla, piirroksilla itsestään (jos on taiteellinen), erilaisilla vaatevalinnoilla (miehille ei myydä 'seksikkäitä alusvaatteita') tanssimalla tai miten nyt haluaakin. Miehellä ei läheskään yhtä usein näitä vaihtoehtoja tai tehokeinoja käytettävissään ole.
-
Miehen kosketus ei helposti säväytä naista yhtä paljon kuin naisen kosketus miestä. Koska nainen ei saa samalla tavalla nautintoa kosketuksesta kuin mies, on miehen itsetunto jatkuvasti herkemmin koetuksella eikä mies myöskään pysty tuntemaan itseään tärkeäksi ja kiihottavaksi siinä missä nainen. Kaiketi osittain tästä syystä osa naisista pitää enemmän antamisesta kuin saamisesta siitä seuraavan arvokkuudentunteen takia ja saattaa kestää kovakouraistakin miestä jonka voimakas libido tuottaa jatkuvaa vahvistusta naisen haluttavuudesta.
Naisen koskettaminen itsessään on miehelle nostattava tapahtuma riippumatta siitä miten nainen sen kokee vaikka tietysti ihanne olisi että nainen pitäisi siitä. Nainen sen sijaan koskettaa miestä enemmänkin saadakseen miehestä palkitsevia reaktioita irti.
-
Naisen sukuelimet ovat lisäksi stimulointia ajatellen hankalasti sijoittuneet, verrattaen vähemmän hermottuneet ja pienine, kehonmyötäisine osineen vaikeammin kosketeltavat, jota ei välttämättä auta miehen keskimäärin suuremmat kädet ja heikompi sorminäppäryys. Voisi sanoa että miehen sukuelimet ovat kolmiulotteiset ja naisen kaksiulotteiset. Miehen sukuelinten monipuolisuus ja helppo stimulaatio tarjoaa naiselle paljon enemmän erilaisia kiihotusmahdollisuuksia kuin nainen miehelle, joka taas kasaa lisäpaineita ja ahdistusta miehelle.- tomppa2006
...kasaa lisäpaineita ja ahdistusta miehelle...
Tämä asian täytyy siis olla vaikeampaa juuri miehille, jotka tunnetusti eivät paljon puhele mieltään askaruttavista kysymyksistä...paitsi kännissä. - tässähän tätä
tomppa2006 kirjoitti:
...kasaa lisäpaineita ja ahdistusta miehelle...
Tämä asian täytyy siis olla vaikeampaa juuri miehille, jotka tunnetusti eivät paljon puhele mieltään askaruttavista kysymyksistä...paitsi kännissä.Erot naisen ja miehen välillä ovat oikeastaan aika pieniä, mutta toki niissä eroja on. Miehen suhde omaan seksuaalisuuteen on eriytyneempi kuin naisen. Eli mies voi erotella erikseen seksin ja tunteet. Se johtuu siitä että miehen seksuaalisuus on fyysisempää eli reaktiivista. Erektio kun voi syntyä ilman varsinaista kiihottumista. Elimistö aina tsekkaa että systeemit toimiin ja riippuu miestä kuinka hän tulkitsee sen. Eli pitääkö hän luonnollisena tahattomia erektioita vai päätteleekö hän että nyt olen kiihottunut koska minulla seisoo.
-
Naisella homma on kokonaisvaltaisempaa. Tunteet ja kiihottuminen ei ole niin selkeästi eroteltavissa. Kiihottuminen voidaan sotkea ihastumisen tunteeseen ja päinvastoin. Tätä etenkin kulttuuri tukee, naisen ei ole suotavaa tyydyttää itseään ilman ”tunteita”.
-
Molemmilla on yhtälailla seksuaalisia tarpeita ja molemmat haluavat purkaa paineita. Mies vain automaattisesti ejakuloi herkästi, naiselle ei orgasmi ole niin luontainen juttu. Yleensä vasta yli 30 vuotiaana naiset alkavat saada herkemmin niitä, kun oppivat ensin sen. Naisella on enemmän menetettävää sosiaalisesti jos hän ottaa kenet tahansa partnerikseen.
-
Monet naiset haluavat mieluummin olla turvallisessa ja tutussa olotilassa harrastaakseen tyydyttävää seksiä. Siihen taas tarvitaan luotettavaa kumppania. Sen varmistaminen että onko kumppani luotettava, ei tapahdu muutamassa tunnissa eikä vielä päivässäkään.
-
Toki on naisia joka ottaa riskin ja menee kertapanon kanssa sänkyyn. Kohteen hän valitsee omien mieltymystensä perusteella. Monet miehet vain tykkäävät että he saavat olla ”johtavia” ja kokeneet naiset tietävät tämän ja antavat miehen metsästää. Se takaa että mies on innostuneimmillaan seksuaalisesti. Nainen vain johdattaa sanattomasti miestä halumaansa suuntaan.
-
Monet miehet suhtautuvat tätä nykyä naisiin samoin kuin työkaluihin. Nainen on siis kohde jonka avulla mies tyydyttää itsensä – naisen persoonalla ei ole väliä. Siitä johtunee että kriteerit eivät ole tiukkoja kunhan vain nainen toimii miehen haluamalla tavalla.
-
Moni mies ei osaa suhtautua fyysiseen kosketteluun tai hellyyteen kovinkaan luontevasti, sillä kulttuurimme ei tue tätä. Samoin naiset voivat karttaa sitä, koska siitä on tehty niin seksuaalissävytteistä. Seksiä on alettu käyttää hellyyden ja läheisyyden välineenä, eli seksillä ”maksetaan” se että joku koskettaa meitä. Sanotaankin että mies harrastaa siksi paljon seksiä koska ei muuten saa tyydytettyä läheisyyden ja hellyyden tarpeitaan.
-
Huomaa että tässä tilanteessa ei nainen toimi joko tai, vaan sekä että näkökulmasta. Saadakseen läheisyyttä, on harrastettava seksiä ja saadakseen seksiä on miellytettävä miestä. .. ja samoin on toisinpäin miehen kohdalla - tomppa2006
tässähän tätä kirjoitti:
Erot naisen ja miehen välillä ovat oikeastaan aika pieniä, mutta toki niissä eroja on. Miehen suhde omaan seksuaalisuuteen on eriytyneempi kuin naisen. Eli mies voi erotella erikseen seksin ja tunteet. Se johtuu siitä että miehen seksuaalisuus on fyysisempää eli reaktiivista. Erektio kun voi syntyä ilman varsinaista kiihottumista. Elimistö aina tsekkaa että systeemit toimiin ja riippuu miestä kuinka hän tulkitsee sen. Eli pitääkö hän luonnollisena tahattomia erektioita vai päätteleekö hän että nyt olen kiihottunut koska minulla seisoo.
-
Naisella homma on kokonaisvaltaisempaa. Tunteet ja kiihottuminen ei ole niin selkeästi eroteltavissa. Kiihottuminen voidaan sotkea ihastumisen tunteeseen ja päinvastoin. Tätä etenkin kulttuuri tukee, naisen ei ole suotavaa tyydyttää itseään ilman ”tunteita”.
-
Molemmilla on yhtälailla seksuaalisia tarpeita ja molemmat haluavat purkaa paineita. Mies vain automaattisesti ejakuloi herkästi, naiselle ei orgasmi ole niin luontainen juttu. Yleensä vasta yli 30 vuotiaana naiset alkavat saada herkemmin niitä, kun oppivat ensin sen. Naisella on enemmän menetettävää sosiaalisesti jos hän ottaa kenet tahansa partnerikseen.
-
Monet naiset haluavat mieluummin olla turvallisessa ja tutussa olotilassa harrastaakseen tyydyttävää seksiä. Siihen taas tarvitaan luotettavaa kumppania. Sen varmistaminen että onko kumppani luotettava, ei tapahdu muutamassa tunnissa eikä vielä päivässäkään.
-
Toki on naisia joka ottaa riskin ja menee kertapanon kanssa sänkyyn. Kohteen hän valitsee omien mieltymystensä perusteella. Monet miehet vain tykkäävät että he saavat olla ”johtavia” ja kokeneet naiset tietävät tämän ja antavat miehen metsästää. Se takaa että mies on innostuneimmillaan seksuaalisesti. Nainen vain johdattaa sanattomasti miestä halumaansa suuntaan.
-
Monet miehet suhtautuvat tätä nykyä naisiin samoin kuin työkaluihin. Nainen on siis kohde jonka avulla mies tyydyttää itsensä – naisen persoonalla ei ole väliä. Siitä johtunee että kriteerit eivät ole tiukkoja kunhan vain nainen toimii miehen haluamalla tavalla.
-
Moni mies ei osaa suhtautua fyysiseen kosketteluun tai hellyyteen kovinkaan luontevasti, sillä kulttuurimme ei tue tätä. Samoin naiset voivat karttaa sitä, koska siitä on tehty niin seksuaalissävytteistä. Seksiä on alettu käyttää hellyyden ja läheisyyden välineenä, eli seksillä ”maksetaan” se että joku koskettaa meitä. Sanotaankin että mies harrastaa siksi paljon seksiä koska ei muuten saa tyydytettyä läheisyyden ja hellyyden tarpeitaan.
-
Huomaa että tässä tilanteessa ei nainen toimi joko tai, vaan sekä että näkökulmasta. Saadakseen läheisyyttä, on harrastettava seksiä ja saadakseen seksiä on miellytettävä miestä. .. ja samoin on toisinpäin miehen kohdalla...pohdiskelua luin viestistäsi...
Asia on vaikea, eikä todellakaan mitenkään yksiselitteinen.
ole ongelmia, olen kiihkeä ihminen.
- tomppa2006
...lucky you...
- enkeliduo
tosissas 50 palstalaisilt.
Huoks.Aika kamala olis,jos jo täsä iäs hautautuis.
Ei ny sentäs.- tomppa2006
...ihan tosissani kysyn tätä...
Ja asia alkaa pikku hiljaa valjeta minulle, se että kyseessä taitaa olla enemmänkin miesten probleema kuin naisten. Joten tilanne hallinnassa varmaan puoleltasi. - trg5at
tomppa2006 kirjoitti:
...ihan tosissani kysyn tätä...
Ja asia alkaa pikku hiljaa valjeta minulle, se että kyseessä taitaa olla enemmänkin miesten probleema kuin naisten. Joten tilanne hallinnassa varmaan puoleltasi.tärkeästä erosta sukupuolten välillä: Mies rakastaa kosketella ja hyväillä naista ja nainen rakastaa olla miehen kosketeltavana ja hyväiltävänä. Mies on antelias ja nainen narsistinen olento.
- tomppa2006
trg5at kirjoitti:
tärkeästä erosta sukupuolten välillä: Mies rakastaa kosketella ja hyväillä naista ja nainen rakastaa olla miehen kosketeltavana ja hyväiltävänä. Mies on antelias ja nainen narsistinen olento.
...eikä pidä yleistää asioita koskemaan kaikkia samaa sukupuolta olevia...
- 17+3
Totuus on että tomppa on pahimman luokan tirkistelijä.
Tämäkin ketju palvelee hänen perversioitaan.- tomppa2006
...edellisen kirjoittajan mielipiteeseen...
- Ei ymmärrä
HTZA:lla alkaa taas keittään ja sillä on paha olo :)
- tomppa2006
...varsinkin, jos se erotiikka on jo ajat sitten loppunut kokonaan...
- ja lässytän
Naisten ei tarvitse kerätä naiseuspisteitä kuten miesten pitää kerätä miehuuspisteitä ja tämä vaikuttaa siihen elääkö mies sellaisen elämän kuin itse haluaa vai sellaisen joka ei vastaa ihan omia toivomuksia mutta sisältää vähemmän yksinoloa. :)
- ---
ja lässytän kirjoitti:
Naisten ei tarvitse kerätä naiseuspisteitä kuten miesten pitää kerätä miehuuspisteitä ja tämä vaikuttaa siihen elääkö mies sellaisen elämän kuin itse haluaa vai sellaisen joka ei vastaa ihan omia toivomuksia mutta sisältää vähemmän yksinoloa. :)
hatsa on ollut jo pitkään
ja sen huomaa :D:D - HTZA
ja lässytän kirjoitti:
kysymys, eikä minullekaan osoitettu, niin tähän on vastattava.
Ihanan yliälykäs kommentti tähän ketjuun.
Sikäli kun oikein ymmärsin, olet tervetullut nolaamaan minutkin, missä aloituksessani vain.
öh... vaikka en ihan olisi ymmärtänytkään.
Ystäväsi
H.
- Pirre*
vie..:)
- tomppa2006
...olla naisia enemmän kyseinen asia mielessä...
Voi varmaan sanoa, joillakin jopa koko ajan mielessä, joten ehkä se ei unohdukaan miehillä niin helposti. Toivoa vaan sopii, heh. - Puutteessa.
tomppa2006 kirjoitti:
...olla naisia enemmän kyseinen asia mielessä...
Voi varmaan sanoa, joillakin jopa koko ajan mielessä, joten ehkä se ei unohdukaan miehillä niin helposti. Toivoa vaan sopii, heh.Mutta kun on eronnut 52 vuotiaana kuusi vuotta nuoremmasta miehestä ja elellyt kuusi vuotta sinkkuna, niin nytpä ovat oman ikäiset kunnon kunnon miehet kadonneet!
Tee nyt tässä mieli tai ei. Itseni ikäset miehet suuntautuvat sinne - 40 naisten seuraan. Ihan sama vaikka olisin kuinka timmissä kunnossa, hauska ja hyvän näköinen, mutta kun on 58 vuotias niin on.
Ei erotiikka hautaudu vaan se haudataan! - tomppa2006
Puutteessa. kirjoitti:
Mutta kun on eronnut 52 vuotiaana kuusi vuotta nuoremmasta miehestä ja elellyt kuusi vuotta sinkkuna, niin nytpä ovat oman ikäiset kunnon kunnon miehet kadonneet!
Tee nyt tässä mieli tai ei. Itseni ikäset miehet suuntautuvat sinne - 40 naisten seuraan. Ihan sama vaikka olisin kuinka timmissä kunnossa, hauska ja hyvän näköinen, mutta kun on 58 vuotias niin on.
Ei erotiikka hautaudu vaan se haudataan!...en ole koskaan ymmärtänyt miehissä...
Miksi pitäisi hakea itseään nuorempaa seuraa, kun puheenaiheet samanikäisenkin kanssa ovat joskus vähissä? Yhteinen historia, lapsuuden ja nuoruuden aikojen vertailu ovat mukavia keskusteluhetkiä omanikäisen kanssa.
Isäni löysi itselleen uuden kaverin äitini kuoleman jälkeen netin kautta 68-vuotiaana samanikäisestä naisesta, joten älä menetä toivoasi. Kyllä niitä vanhempiakin seuraa kaipaavia vielä löytyy. - Sama tyyppi
tomppa2006 kirjoitti:
...en ole koskaan ymmärtänyt miehissä...
Miksi pitäisi hakea itseään nuorempaa seuraa, kun puheenaiheet samanikäisenkin kanssa ovat joskus vähissä? Yhteinen historia, lapsuuden ja nuoruuden aikojen vertailu ovat mukavia keskusteluhetkiä omanikäisen kanssa.
Isäni löysi itselleen uuden kaverin äitini kuoleman jälkeen netin kautta 68-vuotiaana samanikäisestä naisesta, joten älä menetä toivoasi. Kyllä niitä vanhempiakin seuraa kaipaavia vielä löytyy.Ei sitä millään jaksaisi aina selittää nuorelle rakastajalleen, kuka oli Pentti Siimes tai millainen oli jääteläkioskin tuoksu 50-luvulla ;)
Toivo on kyllä menetetty!
- Puutteessa - Puutteessa. kirjoitti:
Mutta kun on eronnut 52 vuotiaana kuusi vuotta nuoremmasta miehestä ja elellyt kuusi vuotta sinkkuna, niin nytpä ovat oman ikäiset kunnon kunnon miehet kadonneet!
Ei erotiikka hautaudu vaan se haudataan!elontiellä.
mikähän mahtaa olla susupuolinen jakautuma vaikkapa mainitsemassasi 58-veen iässä.
Voin kyllä lohduttaa. Jos vaimooni uskominen, niin kovasti ainakin tanssilavoilta löytyy sekä omanikäistä, nuorempaa ja vanhempaa tanssittajaa ja varmasti tarpen vaatiessa muuksikin seuraksi.
No hän on muutaman vuoden nuorempi mutta myös timmi pakkaus!:))- tomppa2006
Sama tyyppi kirjoitti:
Ei sitä millään jaksaisi aina selittää nuorelle rakastajalleen, kuka oli Pentti Siimes tai millainen oli jääteläkioskin tuoksu 50-luvulla ;)
Toivo on kyllä menetetty!
- Puutteessa -...vanhennutaan ja rypistytään samaa tahtia...
Ja samoja ikääntymisen mukanaan tuomia terveysongelmia sun muuta tämänikäisen elämään kuuluvaa.
- mitäkä mies
Ehkä hieman muuttuu nuoruus ajoista,mutta ei latistu,ei ainakaan jokaisella..Epäilen että erotiikassakin on nousu ja lasku suhdanteet,joskus tekis ja toisinaan taas ei:))
- tomppa2006
...johon lauseesi päättyi, nostalgiaahan se on...
Lohduttava on viestisi sanoma, kyllä se vaan muuttuu iän myötä kuin pörssikurssit. Mutta laskun jälkeen tulee uusi nousu, siihen luotan. - N52+
tomppa2006 kirjoitti:
...johon lauseesi päättyi, nostalgiaahan se on...
Lohduttava on viestisi sanoma, kyllä se vaan muuttuu iän myötä kuin pörssikurssit. Mutta laskun jälkeen tulee uusi nousu, siihen luotan.Kyllä on ollut karmea todeta miten erotiikka on ainakin minun elämästäni hiipunut. Mitään sen erotiikan alalajia en harrasta paitsi haaveilua ja omatoimierotiikkaa, en sitäkään kovin usein. Olenkin miettinyt että alan odottaa vuosia 60-70v, koska monet kertoo että silloin sitä on. Ehkä siis kohdallani vuosien monttu, josta noustaan. Olen yrittänyt netissä ja livessä löytää miestä jakamaan eroottisia asioita, mutta kaipa sitten olen liian valikoiva tai mies on liian valikoiva kun ei niin ei... En silti ole toivoton vaan suhtaudun uteliaisuudella tulevaan.
- tomppa2006
N52+ kirjoitti:
Kyllä on ollut karmea todeta miten erotiikka on ainakin minun elämästäni hiipunut. Mitään sen erotiikan alalajia en harrasta paitsi haaveilua ja omatoimierotiikkaa, en sitäkään kovin usein. Olenkin miettinyt että alan odottaa vuosia 60-70v, koska monet kertoo että silloin sitä on. Ehkä siis kohdallani vuosien monttu, josta noustaan. Olen yrittänyt netissä ja livessä löytää miestä jakamaan eroottisia asioita, mutta kaipa sitten olen liian valikoiva tai mies on liian valikoiva kun ei niin ei... En silti ole toivoton vaan suhtaudun uteliaisuudella tulevaan.
...olla toivoton, eikä ole häpeä myöntää...
Erotiikassa olevan tilapäistä taantumaa. Parisuhteessa eläville ei varmaan vireän suhteen ylläpito ole ongelmatonta. Sinkkuihmisistä tuskin viiskymppiset ovat niitä kaikkein tavoitelluimpi ja uuden parisuhteen aloittamisessa on aina omat hankaluutensa. Mutta yrittänyttä ei laiteta.
- hyvää sunnuntaita
vanhoissa munissa saattaa olla salmonellaa.
- tomppa2006
...missä saattaa olla kalanen haju...
- :)))))
tomppa2006 kirjoitti:
...missä saattaa olla kalanen haju...
kun huono näköinen mies käveli ohitse tynnyristä hän tervehti tynnyriä luuli kahdeksi naiseksi, hän sanoi ohittaessaan tynnyrin, huomenta tytöt.
- tomppa2006
:))))) kirjoitti:
kun huono näköinen mies käveli ohitse tynnyristä hän tervehti tynnyriä luuli kahdeksi naiseksi, hän sanoi ohittaessaan tynnyrin, huomenta tytöt.
...jonka mukaan jokin haisee vehkeeltä...
Käsittääkseni ihan samoista asioista puhutaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958466- 1743802
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562584- 492207
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788