Raamatussa on hyvin vähän konkreettista tietoa Taivaasta. Taivasten valtakunnasta löytyy ehkä enemmän tietoa koskapa Jeesuskin puhuu siitä muutamin vertauksin. Voimme selvästi päätellä, että Jeesuksen tarkoittama Taivasten tai Jumalan valtakunta sijaitsee maan päällä. Jeesus tarjosi ihmisille maanpäällistä Taivasta josta hän käytti nimitystä Taivasten tai Jumalan valtakunta. Jeesus ei ehkä itse halunnut käyttää aseita tuon valtakunnan saavuttamiseksi mutta ei sulkenut aseiden käyttöä pois niiltä ihmisiltä jotka olisivat häntä tässä hänen tavoitteessaan auttaneet. Kukaan ei sitten pannut tikkua ristiin kun Jeesus kapinajohtajana ristiinnaulittiin ja tapettiin.
Minkälainen Taivasten valtakunta sitten voisi olla jos se joskus toteutuisi?
Puhuttaessa maanpäällisestä taivaasta täytyy kait heti päätellä, että ihmisten on itse rakennettava tuo taivas. Miksi Jumala muuten pitäisi meistä huolta ja kehittäisi meitä koko ajan älykkäimmiksi, viisaammiksi ja tietävämmiksi ellei hänellä olisi joku suunnitelma ihmisen tulevaisuuden varalle. Jos Jumala on meitä koko ajan pitänyt silmäteränään ja olemme Hänen ohjauksessaan, evoluutiossa, kehittyneet kuudessa miljoonassa vuodessa kyynärän mittaisesta puussa kiipeilijästä, jolla järki ei paljon päätä pakottanut, tällaisiksi kuin mitä me nyt olemme, niin eikö voisikin ajatella, että kaikki ei ole vielä valmista. Kukaan meistä ei voi sanoa millaisia me olemme kuuden miljoonan vuoden kuluttua.
Vaikka emme vielä osaa sanoa millaisia me tuolla kaukana tulevaisuudessa sijaitsevassa taivaassa olemme niin voimme toki spekuloida kaikenlaisilla asioilla: Ehkä me silloin saamme tarvitsemamme ravinnon tai energian suoraan meitä ympäröivästä muusta energiasta. Ehkä telepatiakykymme on niin kehittynyt jo silloin, silloin meidän ei tarvitse käyttää sanoja ymmärtääksemme toisiamme.
Kuten jo nyt tiedämme, kaikki on energiaa, energia vain saa erilaisia ilmenemismuotoja jonkun vielä meille käsittämättömän, tuohon energiaan ehkä sisältyvän, informaation avulla. Ehkä me taivaaseen päästyämme osaamme hallita jo tuota energiaa täydellisesti, niin, että mekin jotka nyt elämme voimme uudestisyntyä noiden jälkeläistemme avulla.
Eikö tätä voisi sanoa Taivaaksi?
Missä Taivas on ja miten sinne pääsee
23
560
Vastaukset
- näin sanoo Jeesus
Taivasten valtakunta on SISÄISESTI TEISSÄ !!!!!!! Yritä löytää se Jumalan Pyhän Hengen avulla !!!!!! Se löytyy kyllä !!!!!!
- Bror Nyman
näin sanoo Jeesus 20.10.2010 10:05: "Taivasten valtakunta on SISÄISESTI TEISSÄ !!!!!!! Yritä löytää se Jumalan Pyhän Hengen avulla !!!!!! Se löytyy kyllä !!!!!!"
Niin kauan kuin pyhä henki ei suostu keskustelemma kanssani minun täytyy tyytyä keskustelemaan itseni kanssa.
No, olen kyllä samaa mieltä kanssasi mutta minun mielestäni se on ihan konkreettisesti ja myös sisäisesti meissä. Sinä taidat tarkoittaa jotain abstraktia taivasta jonka jokainen ajattelee mieleisekseen.
- Minä ja sinä olemme
Kun puhumme taivaasta maanpäällä, niin vastaus löytyy sisältämme ymmärtäen että olemme Jumalan Valon pisaroita ja ikuisesti yhtä Jumalan eli Lähteemme kanssa.
Ei ole mitään muuta kuin Jumala joka me olemme.- Bror Nyman
Minä ja sinä olemme20.10.2010 10:34: "Kun puhumme taivaasta maanpäällä, niin vastaus löytyy sisältämme ymmärtäen että olemme Jumalan Valon pisaroita ja ikuisesti yhtä Jumalan eli Lähteemme kanssa.
Ei ole mitään muuta kuin Jumala joka me olemme."
Niin, lopullinen uskontojen välinen skaba käydään hyvin todennäköisesti panteismin ja panenteismin välillä.
- ....
Taivasta ei voi määritellä sillä se on subjektiivinen. Eihän kirkkokaan enää puhu ulkoisesta taivaasta.
- Bror Nyman
....20.10.2010 12:31: "Taivasta ei voi määritellä sillä se on subjektiivinen. Eihän kirkkokaan enää puhu ulkoisesta taivaasta."
Voisiko taivas siis olla sisäisesti meissä. Siis jotenkin niin, että kaikki meidän esivanhempamme asuvat ja elävät sinussa ja minussa.
Ehkä tämäkin on vielä uskon asia mutta on se kuitenkin paljon järkeenkäyvempi kuin se, että taivas olisi jossain muussa ulottuvuudessa. - ....
Bror Nyman kirjoitti:
....20.10.2010 12:31: "Taivasta ei voi määritellä sillä se on subjektiivinen. Eihän kirkkokaan enää puhu ulkoisesta taivaasta."
Voisiko taivas siis olla sisäisesti meissä. Siis jotenkin niin, että kaikki meidän esivanhempamme asuvat ja elävät sinussa ja minussa.
Ehkä tämäkin on vielä uskon asia mutta on se kuitenkin paljon järkeenkäyvempi kuin se, että taivas olisi jossain muussa ulottuvuudessa.Esivanhempamme eivät ole meissä muuten kuin solumuistissamme. Minusta jokaisella sielulla on oma historiansa, kuten on biologisella kehollammekin. Sielu ja aineellinen ruumis vain kohtaavat yhden biologisen elämän aikana, sielumme sen sijaan asuu useissa biologisissa kehoissa. Aina siihen saakka kun sielu ei tarvitse enää aineellisia kehoja vahvistumiseensa.
- Bror Nyman
.... kirjoitti:
Esivanhempamme eivät ole meissä muuten kuin solumuistissamme. Minusta jokaisella sielulla on oma historiansa, kuten on biologisella kehollammekin. Sielu ja aineellinen ruumis vain kohtaavat yhden biologisen elämän aikana, sielumme sen sijaan asuu useissa biologisissa kehoissa. Aina siihen saakka kun sielu ei tarvitse enää aineellisia kehoja vahvistumiseensa.
.... 20.10.2010 17:37 "Esivanhempamme eivät ole meissä muuten kuin solumuistissamme. Minusta jokaisella sielulla on oma historiansa, kuten on biologisella kehollammekin. Sielu ja aineellinen ruumis vain kohtaavat yhden biologisen elämän aikana, sielumme sen sijaan asuu useissa biologisissa kehoissa. Aina siihen saakka kun sielu ei tarvitse enää aineellisia kehoja vahvistumiseensa."
Tämä ei nyt niin kaukana ole omista näkemyksistäni.
Jos sielu kerta mielestäsi tarvitsee aineellisia kehoja vahvistuakseen niin sitähän voitaisiin verrata jotenkin vaikkapa geeneihin ja muihin perinnöllisyystekijöihin. Tässä tullaan mielestäni siihen, että jos me emme kuolisi niin emme silloin voisi kehittyä paremmiksi. Kun sielu ja geenit muuttuvat aina vain paremmiksi, ne vaikuttavat myös tähän meidän aineelliseen kehoomme siten, että meistä tulee sukupolvi sukupolvelta aina vain älykkäämpiä.
Viimein me olemme sitten niin fiksuja ja filmaattisia, että voimme sanoa olevamme taivaassa. - ....
Bror Nyman kirjoitti:
.... 20.10.2010 17:37 "Esivanhempamme eivät ole meissä muuten kuin solumuistissamme. Minusta jokaisella sielulla on oma historiansa, kuten on biologisella kehollammekin. Sielu ja aineellinen ruumis vain kohtaavat yhden biologisen elämän aikana, sielumme sen sijaan asuu useissa biologisissa kehoissa. Aina siihen saakka kun sielu ei tarvitse enää aineellisia kehoja vahvistumiseensa."
Tämä ei nyt niin kaukana ole omista näkemyksistäni.
Jos sielu kerta mielestäsi tarvitsee aineellisia kehoja vahvistuakseen niin sitähän voitaisiin verrata jotenkin vaikkapa geeneihin ja muihin perinnöllisyystekijöihin. Tässä tullaan mielestäni siihen, että jos me emme kuolisi niin emme silloin voisi kehittyä paremmiksi. Kun sielu ja geenit muuttuvat aina vain paremmiksi, ne vaikuttavat myös tähän meidän aineelliseen kehoomme siten, että meistä tulee sukupolvi sukupolvelta aina vain älykkäämpiä.
Viimein me olemme sitten niin fiksuja ja filmaattisia, että voimme sanoa olevamme taivaassa.Olemme alkujaan ja syvimmiltämme henkiolentoja. Aineellisuutemme on vain kasvumme vahvistumiseksi tarkoitettu.
Rakkaus on ainoa todellisuutemme, siihen pyrimme, tahdoimmepa tai emme. Se löytyyy kuonan alta kirkkaana. - yhtään
.... kirjoitti:
Olemme alkujaan ja syvimmiltämme henkiolentoja. Aineellisuutemme on vain kasvumme vahvistumiseksi tarkoitettu.
Rakkaus on ainoa todellisuutemme, siihen pyrimme, tahdoimmepa tai emme. Se löytyyy kuonan alta kirkkaana.Kummallinen rakkaus tapaus tämä olemassaolomme?
Kipua, tuskaa, ajautumista pois henkisyydestä kohti lihan hekumaa. Kuoleman tuoma tuska aiheuttaa jälkeenjääville syvää katkeruutta, vihaa, surua, kaipausta jotka jäävät sieluun asumaan. Kai ne hävitetään sieltä pois, muutenhan sieluun jää arpi muistoksi?
Mikään täällä ei onnistu. Jos puet edellisenä päivänä positiivisen tunteesi sanoiksi; "Olen onnellinen", niin tänään se jo torpataan läheistesi, vihollistesi, maailman taholta kaikin keinoin. Aika vittumainen järjestely. Jos vapaaehtoinen matka, niin aika masokisteja olemme. - ....
yhtään kirjoitti:
Kummallinen rakkaus tapaus tämä olemassaolomme?
Kipua, tuskaa, ajautumista pois henkisyydestä kohti lihan hekumaa. Kuoleman tuoma tuska aiheuttaa jälkeenjääville syvää katkeruutta, vihaa, surua, kaipausta jotka jäävät sieluun asumaan. Kai ne hävitetään sieltä pois, muutenhan sieluun jää arpi muistoksi?
Mikään täällä ei onnistu. Jos puet edellisenä päivänä positiivisen tunteesi sanoiksi; "Olen onnellinen", niin tänään se jo torpataan läheistesi, vihollistesi, maailman taholta kaikin keinoin. Aika vittumainen järjestely. Jos vapaaehtoinen matka, niin aika masokisteja olemme.Tämä maailma on sielun karkaisulaitos. Täällä myös hiotaan musta aihio kirkkaaksi timantiksi.
Tämä maailma on hyvä ottaa vakavasti, mutta pitää nähdä myös elämä niin, että tässä elämämme näytelmässä olemme itse näyttelijöitä samalla kun ohjaamme näytelmäämme. - Bror Nyman
.... kirjoitti:
Tämä maailma on sielun karkaisulaitos. Täällä myös hiotaan musta aihio kirkkaaksi timantiksi.
Tämä maailma on hyvä ottaa vakavasti, mutta pitää nähdä myös elämä niin, että tässä elämämme näytelmässä olemme itse näyttelijöitä samalla kun ohjaamme näytelmäämme.Hei Fourpoint! Onpa hieno nimimerkki ja kiva kun se pysyy samana niin tietää kenen kanssa keskustelee.
Olen muuten melkein samaa mieltä tästä elämästä mutta mielestäni tuo kirkkaaksi timantiksi hioutuminen kestää vielä miljoonia vuosia. Sitten olemme varmaan kehittyneet ihan toisenlaisiksi ulkomuodoltamme. Olemme silloin myös paljon älykkäämpiä ja tiedämme asioista paljon enemmän kuin nyt.
Ehkä silloin hallitsemme energian niin täydellisesti, että meissä asuvat esivanhempamme saattavat putkahtaa meistä ulos. Tätä voisi sanoa uudelleensyntymiseksi. - Hör
Bror Nyman kirjoitti:
Hei Fourpoint! Onpa hieno nimimerkki ja kiva kun se pysyy samana niin tietää kenen kanssa keskustelee.
Olen muuten melkein samaa mieltä tästä elämästä mutta mielestäni tuo kirkkaaksi timantiksi hioutuminen kestää vielä miljoonia vuosia. Sitten olemme varmaan kehittyneet ihan toisenlaisiksi ulkomuodoltamme. Olemme silloin myös paljon älykkäämpiä ja tiedämme asioista paljon enemmän kuin nyt.
Ehkä silloin hallitsemme energian niin täydellisesti, että meissä asuvat esivanhempamme saattavat putkahtaa meistä ulos. Tätä voisi sanoa uudelleensyntymiseksi.Olemme itse omia esi-isiämme.
Hör kirjoitti:
Olemme itse omia esi-isiämme.
on tosiaankin täällä maan päällä, sillä maan päällä ollessaan ihminen joutui paratiisista ulos, ja ja täällä maan päällä hänen on sinne palattava takaisinkin, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
Se on sisimmässämme, mutta kehityksen kautta materiasta syntynyt, ego sielu on vallannut mielemme,sisällön sitoen sen aikaan ja aineeseen, jonka takia ihminen joutui ulos parattisitilasta,
joka on ajaton
Tuo psykologisena perimänä, eli perisyntinä seuraava, itse,ego sielu, on kaiken maanpäällisen
ristiriidan,kärsimyksen, tuskan aihettaja.
Taivaaseen ei ole oikotietä, ei lunastusta eikä armoa,vaan perimämme täydellinen ymmärtäminen' jolloin itse lakkaa olemasta, ja kaiken lähde voi tulla luoksemme kun valheellisuus omasta alkuperästämme on ymmärretty.
Kun tuo kaikki tapahtuu, niin silloin syyn ja seurauksen ketju permämme päättyy, ja kaikki kärsimys ja tuska, ja elät paratiisitilassa, koska kaiken lähde on tullut luoksenne, kun portti on auennut- ....
niko-tiina kirjoitti:
on tosiaankin täällä maan päällä, sillä maan päällä ollessaan ihminen joutui paratiisista ulos, ja ja täällä maan päällä hänen on sinne palattava takaisinkin, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
Se on sisimmässämme, mutta kehityksen kautta materiasta syntynyt, ego sielu on vallannut mielemme,sisällön sitoen sen aikaan ja aineeseen, jonka takia ihminen joutui ulos parattisitilasta,
joka on ajaton
Tuo psykologisena perimänä, eli perisyntinä seuraava, itse,ego sielu, on kaiken maanpäällisen
ristiriidan,kärsimyksen, tuskan aihettaja.
Taivaaseen ei ole oikotietä, ei lunastusta eikä armoa,vaan perimämme täydellinen ymmärtäminen' jolloin itse lakkaa olemasta, ja kaiken lähde voi tulla luoksemme kun valheellisuus omasta alkuperästämme on ymmärretty.
Kun tuo kaikki tapahtuu, niin silloin syyn ja seurauksen ketju permämme päättyy, ja kaikki kärsimys ja tuska, ja elät paratiisitilassa, koska kaiken lähde on tullut luoksenne, kun portti on auennutLuopuminen minkään omistamisesta vapauttaa sielun kahleistaan. Niin yksinkertaista se on.
- mies8527
Lukekaa tämä kirja "Don Piper 90 minuuttia taivaassa" niin saatte kalpean aavistuksen taivaasta...
Me elämme 'harhamaailmassa' ja kuvittelemme 'taivaismaailmoista'.
Jeesus sanoi 'taivasten valtakunta on teissä'. Ja 'Isäni majataloissa on on monta vuodepaikkaa'.
Elikkä Jeesuksen sanoma oli, kaikki olemme tervetulleita surujen ja murheitten keskeltä vapautuksen tietoisuuteen. Ilman mitään ehtoja, ei siis yhtä ehdollista ajatusta, joka vesittäisi lopullisen 'totuuden'.- Taivaan lapsi
Joku viestiketjussa sanoi; Taivaaseen ei ole oikotietä, ei lunastusta eikä armoa.
Tämä ei ole totta!
Jeesus kuoli edestämme ristillä jotta meillä olisi pääsy Isän tykö, ja tämä on mahdollista nimenomaan vain Armosta, ja armo meille on annettu tämän saman ristillä sijaiseksemme tulleen Kristuksen kautta. Hänessä meillä on lunastus.
Lunastus kattaa kaiken, syntimme, sairautemme, murheemme, vihan, kaiken mikä on pahaa, sillä Jumalan luoma maailma ennen syntiinlankeamusta oli hyvä, totaalisen täydellisen hyvä. Ihminen itsekkyydessään, halutessaan olla "jumala" on saanut paljon pahaa aikaiseksi, mutta on myös olemassa todellinen Paholianen jonka sitomina ihmiset tekevät hänen tahtoaan tahtomattaankin.
Jeesus sanoi itsestään; Minä Olen ovi.
Hän on ovi elämään ja ikuisuuteen, ikuisuuteen jossa tulemme sitten lopultakin näkemään taivaan sen kaikessa suloisuudessaan ja kirkkaudessaan.
Etsikäämme Jeesusta, Hän johtaa meidät taivaan kotiin. - Ovellinen
Taivaan lapsi kirjoitti:
Joku viestiketjussa sanoi; Taivaaseen ei ole oikotietä, ei lunastusta eikä armoa.
Tämä ei ole totta!
Jeesus kuoli edestämme ristillä jotta meillä olisi pääsy Isän tykö, ja tämä on mahdollista nimenomaan vain Armosta, ja armo meille on annettu tämän saman ristillä sijaiseksemme tulleen Kristuksen kautta. Hänessä meillä on lunastus.
Lunastus kattaa kaiken, syntimme, sairautemme, murheemme, vihan, kaiken mikä on pahaa, sillä Jumalan luoma maailma ennen syntiinlankeamusta oli hyvä, totaalisen täydellisen hyvä. Ihminen itsekkyydessään, halutessaan olla "jumala" on saanut paljon pahaa aikaiseksi, mutta on myös olemassa todellinen Paholianen jonka sitomina ihmiset tekevät hänen tahtoaan tahtomattaankin.
Jeesus sanoi itsestään; Minä Olen ovi.
Hän on ovi elämään ja ikuisuuteen, ikuisuuteen jossa tulemme sitten lopultakin näkemään taivaan sen kaikessa suloisuudessaan ja kirkkaudessaan.
Etsikäämme Jeesusta, Hän johtaa meidät taivaan kotiin.Minäkin olen ovi kuten Jeesus sanoi että minä olen ovi.
Jokaisella on ovi jonka voimme avata. - portinvartijan varti
Ovellinen kirjoitti:
Minäkin olen ovi kuten Jeesus sanoi että minä olen ovi.
Jokaisella on ovi jonka voimme avata. - arjuuna
portinvartijan varti kirjoitti:
Taivaassa jo olisivat jos sinne pääsis armosta, ja toisen lunastamana
Tuollainen lunastusoppi ei ole Jeesuksen keksimää, vaan hänen seuraajiensa, mutta se on harhautusta, sillä
se johtaa vain kärsimysten jatkumiseen sukupolvesta toiseen ja se takaa uskonnon vallan ihmismieleen, jotta kärimys ja tuska jatkuisivat ikuisesti maanpäällä.
Kärsimys ja tuska pitävät uskonnot ja aatteet hengissä, sillä ne elävä vain pahan vastustamisesta, hyvän idean avulla, mutta hyvän idea ei ole todellinen, sillä se on vain käsite jonka avulla perisynti jatkaa tekosiaan - löyttttt
arjuuna kirjoitti:
Taivaassa jo olisivat jos sinne pääsis armosta, ja toisen lunastamana
Tuollainen lunastusoppi ei ole Jeesuksen keksimää, vaan hänen seuraajiensa, mutta se on harhautusta, sillä
se johtaa vain kärsimysten jatkumiseen sukupolvesta toiseen ja se takaa uskonnon vallan ihmismieleen, jotta kärimys ja tuska jatkuisivat ikuisesti maanpäällä.
Kärsimys ja tuska pitävät uskonnot ja aatteet hengissä, sillä ne elävä vain pahan vastustamisesta, hyvän idean avulla, mutta hyvän idea ei ole todellinen, sillä se on vain käsite jonka avulla perisynti jatkaa tekosiaanJeesus on ideaali itse tuntemuksen saralla. Jeesus on itse tuntemukseen liittyvä myytti, ehkä olemassa ollut viisauden opettaja, mutta ei sellainen ihmisjumaluus ja lunastaja mihin kristiusko perustaa oppinsa.
Vahva on kristiuskon manipulaatio ja erittäin ovela. Sinänsä hyvän ja viisaan, totuudellisenkin asian varjoon on kätketty kristiuskon tulkintojen avulla sellainen eksytys, että kun esimerkiksi asiasta tietoisena mainitsee(mm. ettei jeesus ollut jumala, tai pelastaja) tuntee itsensä pahan tekijäksi. - ....
löyttttt kirjoitti:
Jeesus on ideaali itse tuntemuksen saralla. Jeesus on itse tuntemukseen liittyvä myytti, ehkä olemassa ollut viisauden opettaja, mutta ei sellainen ihmisjumaluus ja lunastaja mihin kristiusko perustaa oppinsa.
Vahva on kristiuskon manipulaatio ja erittäin ovela. Sinänsä hyvän ja viisaan, totuudellisenkin asian varjoon on kätketty kristiuskon tulkintojen avulla sellainen eksytys, että kun esimerkiksi asiasta tietoisena mainitsee(mm. ettei jeesus ollut jumala, tai pelastaja) tuntee itsensä pahan tekijäksi.Minusta Jeesus on esikuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614418KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523261Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?532524- 1102235
- 241893
- 231662
- 301626
- 1691530
- 361265