Sokeriorava

Jouhannan

Onko kellään kokemusta kyseisestä lemmikistä? Olen etsinyt netistä tietoa aika paljonkin sokruista, mutta mistään en ole löytänyt hintaa näille palleroille? Ei varmaan ihan halpoja ole, kun ovat aika harvinaisia ja elinikäkin ylettyy parhaimmillaan 15-vuoteen. Olisi kiva kuulla ihmisten kokemuksia näistä :)

16

13845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokusokru

      Ainakin mitä ite oon nähnyt myynnissä, nii ovat maksaneet 300€ /pari.

      • skurre

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji


      • SokruLover
        skurre kirjoitti:

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji

        Itselläni on 3 sokrua.
        Turussa myydään ainekin puutorin akvaariossa välillä sokerioravia, joten sieltä kannattaa kysellä. Kannattaa myös muistaa että sokerioravia pitää olla aina vähintään kaksi, sillä ne ovat laumaeläimiä. Eläinkaupassa sokrut on n. 120€/kpl ja kasvattajat pyytää pikkusen enemmän.. Suosittelen ostamaan kasvattajalta, sillä Sokeriorava ei ole mikään kauhean helppo lemmikki ja kasvattaja osaa varmasti neuvoa parhaiten hoidossa yms.
        Niin ja omia kokemuksia kyseisistä otuksista: Aivan mahtavia ovat, vaikka vievätkin aika paljon rahaa (hedelmät, jauhomadot, kissanhiekka, iso häkki virikkeineen, kalkkilisät nje). Täysin käsikesyiksi sokrut on lähes mahdoton saada. Kyllähän ne tykkäävät tulla moikkaamaan, mutta kauhea vikinä alkaa kun yrittää itse lähestyä. Sokrut tarvitsee paljon liikuntaa, joten pitää päästää huoneistoon liitelemään vaikka omistaisit kuinka ison häkin. Itse hommasin omille sokruilleni myös juoksupallon, mistä ne näyttävät pitävän oikein kovasti.


      • orava mummo
        skurre kirjoitti:

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji

        itelläni on sokru veljekset ja etin nyt värimuunnos tyttöjä seuraksi niile.
        goohleen kun laitat että myytävät sokerioravat niin sieltä löytyy.


      • orava mummo
        SokruLover kirjoitti:

        Itselläni on 3 sokrua.
        Turussa myydään ainekin puutorin akvaariossa välillä sokerioravia, joten sieltä kannattaa kysellä. Kannattaa myös muistaa että sokerioravia pitää olla aina vähintään kaksi, sillä ne ovat laumaeläimiä. Eläinkaupassa sokrut on n. 120€/kpl ja kasvattajat pyytää pikkusen enemmän.. Suosittelen ostamaan kasvattajalta, sillä Sokeriorava ei ole mikään kauhean helppo lemmikki ja kasvattaja osaa varmasti neuvoa parhaiten hoidossa yms.
        Niin ja omia kokemuksia kyseisistä otuksista: Aivan mahtavia ovat, vaikka vievätkin aika paljon rahaa (hedelmät, jauhomadot, kissanhiekka, iso häkki virikkeineen, kalkkilisät nje). Täysin käsikesyiksi sokrut on lähes mahdoton saada. Kyllähän ne tykkäävät tulla moikkaamaan, mutta kauhea vikinä alkaa kun yrittää itse lähestyä. Sokrut tarvitsee paljon liikuntaa, joten pitää päästää huoneistoon liitelemään vaikka omistaisit kuinka ison häkin. Itse hommasin omille sokruilleni myös juoksupallon, mistä ne näyttävät pitävän oikein kovasti.

        Eli kun puhuit kissanhiekasta niin osaako sun sokrusi siis käydä asioillaan siinä, jos osaa niin miten opetit kun meidän pojilta ei ole onnistunut ?


    • tukutuku sykysyky

      Ei mistään saa 120e kpl sokerioravia niinkuin tuolla joku väitti.. Puutorinakvaariossakin hinnat oli ovh. 320e ja eroonpääsyä vauhdittamaan laskettu piirun alle 2sataan. Itse olen poikueen myynyt 180e kpl.

      Mahtavia veijareita ovat, vie hyvän tovin ja vaatii paljon kesytystä että saa eläinkaupan aikuisista oravista käsikesyjä. Taasen niiden tekemät poikaset tulevat todella kesyiksi kun niitä käsittelee aivan pienistä asti.

      Ei nuo mitään vaativia ole pitää.. itse jätän joskus jopa viikoksi yksin kun lähden reissuun.. isot tertut viinirypäleitä ja paljon kuivamuonaa niin hyvin pärjäilevät.
      Toki ruokavalion pitää olla vaihteleva ylipäänsä.

      • haluan sokerioravat

        Onko teille tulossa poikueita lisää? Itse olen koittanut noita suloisia sokerioravia ettiä mutta huonolla onnella.


      • ssokruja
        haluan sokerioravat kirjoitti:

        Onko teille tulossa poikueita lisää? Itse olen koittanut noita suloisia sokerioravia ettiä mutta huonolla onnella.

        nimim. haluan sokerioravat !

        mulla on 2 sokerioravaa, jotka ovat nyt tehneet poikasia, tosin poikaset ovat vielä emon pussissa. tulevat sieltä ulos varmasti tässä elokuun aikana. oletko kiinnostunut? :)


      • Todellakin sokru
        ssokruja kirjoitti:

        nimim. haluan sokerioravat !

        mulla on 2 sokerioravaa, jotka ovat nyt tehneet poikasia, tosin poikaset ovat vielä emon pussissa. tulevat sieltä ulos varmasti tässä elokuun aikana. oletko kiinnostunut? :)

        Moi,

        Mä olen odotellut Puutorin akvaarioon Turkuun sokruja monta kuukautta, mut ei vaan näytä tulevan. Oisin siis kiinnostunut.


    • myynnissä 2 tyttöä
    • Löytyisikö?..

      Hei
      Olisiko kenelläkään myynnissä luovutusikäisiä,nuoria sokruja taikka sitten kavatuksessa??? Olisin äärimmäisen kiinnostunut hankkimaan,mikäli teiltä löytyy!?

    • Moikka ! minäkin olisin kiinnostunut sokruista ! Missä päin niitä on myynnissä ja hintoja olisi myös kiva tietää ? :)

    • Hautkäynnissä

      Minuakin kiinnostaisi nämä sokrut! Olen tutkinut ja etsinyt kauan aikaa näitä mutta ei tunnu löytyvän:( olisko kenelläkään??

    • Anonyymi

      mä ettisin 2 toivottavasti poikia luovutusiässä olevia sokruja jos jollain olis

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe