Sokeriorava

Jouhannan

Onko kellään kokemusta kyseisestä lemmikistä? Olen etsinyt netistä tietoa aika paljonkin sokruista, mutta mistään en ole löytänyt hintaa näille palleroille? Ei varmaan ihan halpoja ole, kun ovat aika harvinaisia ja elinikäkin ylettyy parhaimmillaan 15-vuoteen. Olisi kiva kuulla ihmisten kokemuksia näistä :)

16

10351

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokusokru

      Ainakin mitä ite oon nähnyt myynnissä, nii ovat maksaneet 300€ /pari.

      • skurre

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji


      • SokruLover
        skurre kirjoitti:

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji

        Itselläni on 3 sokrua.
        Turussa myydään ainekin puutorin akvaariossa välillä sokerioravia, joten sieltä kannattaa kysellä. Kannattaa myös muistaa että sokerioravia pitää olla aina vähintään kaksi, sillä ne ovat laumaeläimiä. Eläinkaupassa sokrut on n. 120€/kpl ja kasvattajat pyytää pikkusen enemmän.. Suosittelen ostamaan kasvattajalta, sillä Sokeriorava ei ole mikään kauhean helppo lemmikki ja kasvattaja osaa varmasti neuvoa parhaiten hoidossa yms.
        Niin ja omia kokemuksia kyseisistä otuksista: Aivan mahtavia ovat, vaikka vievätkin aika paljon rahaa (hedelmät, jauhomadot, kissanhiekka, iso häkki virikkeineen, kalkkilisät nje). Täysin käsikesyiksi sokrut on lähes mahdoton saada. Kyllähän ne tykkäävät tulla moikkaamaan, mutta kauhea vikinä alkaa kun yrittää itse lähestyä. Sokrut tarvitsee paljon liikuntaa, joten pitää päästää huoneistoon liitelemään vaikka omistaisit kuinka ison häkin. Itse hommasin omille sokruilleni myös juoksupallon, mistä ne näyttävät pitävän oikein kovasti.


      • orava mummo
        skurre kirjoitti:

        Missä olet nähnyt sokruja myynnissä? tuntuu olevan loppu suomesta koko laji

        itelläni on sokru veljekset ja etin nyt värimuunnos tyttöjä seuraksi niile.
        goohleen kun laitat että myytävät sokerioravat niin sieltä löytyy.


      • orava mummo
        SokruLover kirjoitti:

        Itselläni on 3 sokrua.
        Turussa myydään ainekin puutorin akvaariossa välillä sokerioravia, joten sieltä kannattaa kysellä. Kannattaa myös muistaa että sokerioravia pitää olla aina vähintään kaksi, sillä ne ovat laumaeläimiä. Eläinkaupassa sokrut on n. 120€/kpl ja kasvattajat pyytää pikkusen enemmän.. Suosittelen ostamaan kasvattajalta, sillä Sokeriorava ei ole mikään kauhean helppo lemmikki ja kasvattaja osaa varmasti neuvoa parhaiten hoidossa yms.
        Niin ja omia kokemuksia kyseisistä otuksista: Aivan mahtavia ovat, vaikka vievätkin aika paljon rahaa (hedelmät, jauhomadot, kissanhiekka, iso häkki virikkeineen, kalkkilisät nje). Täysin käsikesyiksi sokrut on lähes mahdoton saada. Kyllähän ne tykkäävät tulla moikkaamaan, mutta kauhea vikinä alkaa kun yrittää itse lähestyä. Sokrut tarvitsee paljon liikuntaa, joten pitää päästää huoneistoon liitelemään vaikka omistaisit kuinka ison häkin. Itse hommasin omille sokruilleni myös juoksupallon, mistä ne näyttävät pitävän oikein kovasti.

        Eli kun puhuit kissanhiekasta niin osaako sun sokrusi siis käydä asioillaan siinä, jos osaa niin miten opetit kun meidän pojilta ei ole onnistunut ?


    • tukutuku sykysyky

      Ei mistään saa 120e kpl sokerioravia niinkuin tuolla joku väitti.. Puutorinakvaariossakin hinnat oli ovh. 320e ja eroonpääsyä vauhdittamaan laskettu piirun alle 2sataan. Itse olen poikueen myynyt 180e kpl.

      Mahtavia veijareita ovat, vie hyvän tovin ja vaatii paljon kesytystä että saa eläinkaupan aikuisista oravista käsikesyjä. Taasen niiden tekemät poikaset tulevat todella kesyiksi kun niitä käsittelee aivan pienistä asti.

      Ei nuo mitään vaativia ole pitää.. itse jätän joskus jopa viikoksi yksin kun lähden reissuun.. isot tertut viinirypäleitä ja paljon kuivamuonaa niin hyvin pärjäilevät.
      Toki ruokavalion pitää olla vaihteleva ylipäänsä.

      • haluan sokerioravat

        Onko teille tulossa poikueita lisää? Itse olen koittanut noita suloisia sokerioravia ettiä mutta huonolla onnella.


      • ssokruja
        haluan sokerioravat kirjoitti:

        Onko teille tulossa poikueita lisää? Itse olen koittanut noita suloisia sokerioravia ettiä mutta huonolla onnella.

        nimim. haluan sokerioravat !

        mulla on 2 sokerioravaa, jotka ovat nyt tehneet poikasia, tosin poikaset ovat vielä emon pussissa. tulevat sieltä ulos varmasti tässä elokuun aikana. oletko kiinnostunut? :)


      • Todellakin sokru
        ssokruja kirjoitti:

        nimim. haluan sokerioravat !

        mulla on 2 sokerioravaa, jotka ovat nyt tehneet poikasia, tosin poikaset ovat vielä emon pussissa. tulevat sieltä ulos varmasti tässä elokuun aikana. oletko kiinnostunut? :)

        Moi,

        Mä olen odotellut Puutorin akvaarioon Turkuun sokruja monta kuukautta, mut ei vaan näytä tulevan. Oisin siis kiinnostunut.


    • myynnissä 2 tyttöä
    • Löytyisikö?..

      Hei
      Olisiko kenelläkään myynnissä luovutusikäisiä,nuoria sokruja taikka sitten kavatuksessa??? Olisin äärimmäisen kiinnostunut hankkimaan,mikäli teiltä löytyy!?

    • Moikka ! minäkin olisin kiinnostunut sokruista ! Missä päin niitä on myynnissä ja hintoja olisi myös kiva tietää ? :)

    • Hautkäynnissä

      Minuakin kiinnostaisi nämä sokrut! Olen tutkinut ja etsinyt kauan aikaa näitä mutta ei tunnu löytyvän:( olisko kenelläkään??

    • Anonyymi

      mä ettisin 2 toivottavasti poikia luovutusiässä olevia sokruja jos jollain olis

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe