Mitäköhän tapahtuisi? Jos

palsta julistettaisiin nimimerkkivapaaksi 'alueeksi'??

59

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

Olisi aika kiva.Kukaan ei vois ennakkoluuloilla tai esittää "totuuksiaan" toisesta kirjoittajasta ;)))
      Keskustelua tulis ainakin enemmän, ihmiset jutteli vilkkaammin.

• kednah

Minäkin saisin sanoilla rakastella vaikka tuota Anjaniinaa...

• vois ottaa, ennekuin lakkaisi spekulointi, kuka on tekstin takana.

• kednah kirjoitti:

että kun ollaan 50- ja risat, niin sana olisi vapaa muistakin reunaehdoista, niinkö?

• Anjaniina.
        kednah kirjoitti:

saisit saisit, niinku kaikkia muitakin naisia, miehiäkin.
        Sillä mistäpä teitäist kuka on kuka ;)

• Anjaniina.
        emw34 kirjoitti:

vois ottaa, ennekuin lakkaisi spekulointi, kuka on tekstin takana.

kestää ja kaikki koittas hullunlailla muutella tapaansa kirjoittaa ;)

• GloriaJoy

kirjoituksista on nykyisinkin nimimerkkivapaiden kirjoittamia, aloituksistakin suurin osa on rekisteröimättömien tekemiä ;-) ... nikkiä käytetään kait siksi, et harmaahapsina muistamme et ahha, minäpä olen kirjoittanut joskus noin ..

• kuitenkin kirjoittaa 'tunnisteltavalla' nikillä.
        Vaan jospa ei olisi edes mahdollisuutta nikin käyttöön?

• Teemuna
        emw34 kirjoitti:

kuitenkin kirjoittaa 'tunnisteltavalla' nikillä.

Silloin keskustelupalsta menettäisi merkityksensä ja olisi jokseenkin mielenkiinnoton.

• Teemuna kirjoitti:

Silloin keskustelupalsta menettäisi merkityksensä ja olisi jokseenkin mielenkiinnoton.

vielä 'kasvottomampaa' se olisi.

• GloriaJoy
        emw34 kirjoitti:

kuitenkin kirjoittaa 'tunnisteltavalla' nikillä.

että moni allekirjoittaa tekstinsä, niin kuin nytkin ... sokkokirjoittaminen olisi kyllä mukavaa vaan ja silloin ku seittemämeren kauhu oli merikeikoille menos niin sellasia ketjuja oli ja ne oli ihanii niin :-)

• GloriaJoy kirjoitti:

että moni allekirjoittaa tekstinsä, niin kuin nytkin ... sokkokirjoittaminen olisi kyllä mukavaa vaan ja silloin ku seittemämeren kauhu oli merikeikoille menos niin sellasia ketjuja oli ja ne oli ihanii niin :-)

jossain mielessä tuntee kirjoittajan, on sentään lähempänä, oikeaa ihmistenvälistä vuorovaikutusta, kuin keskustelu.... , ei minkään kanssa.

Sokkokirjoitusketjujahan joku vois väliin taas kokeilla, kyllä täällä varmaan osanottajia riittää.

Tykkään lukea muiden tekstejä, mutta osanottajaksi ei minusta olisi.

• GloriaJoy
        emw34 kirjoitti:

jossain mielessä tuntee kirjoittajan, on sentään lähempänä, oikeaa ihmistenvälistä vuorovaikutusta, kuin keskustelu.... , ei minkään kanssa.

Sokkokirjoitusketjujahan joku vois väliin taas kokeilla, kyllä täällä varmaan osanottajia riittää.

Tykkään lukea muiden tekstejä, mutta osanottajaksi ei minusta olisi.

sokkokeskustelut ovatkin sopivasti tilannekomiikan täyteisiä ja niissä on monta rinnakkaista sivujuonta ja ne etenevät kuin ilmakuopankautta uuteen nosteeseen niin, että koskaan mikään ajatus ei ehdi ihan perille kun sen suunta jo vaihtuu :-)

• GloriaJoy kirjoitti:

sokkokeskustelut ovatkin sopivasti tilannekomiikan täyteisiä ja niissä on monta rinnakkaista sivujuonta ja ne etenevät kuin ilmakuopankautta uuteen nosteeseen niin, että koskaan mikään ajatus ei ehdi ihan perille kun sen suunta jo vaihtuu :-)

hiljattain ilmestyä joku romaani vastaavalla tekniikalla. Oliko siinä Suomalaiset vaihteeksi edelläkävijöitä.

Minuun sopii muuten loistavasti Lea Lavenin laulun sanat "tiedän tsaikovskin, vaan teoksia en"!

Siis nämä mun nippelitietoni ovat enemmän sinnepäin, kuin opeteltua faktaa!:)

• GloriaJoy
        emw34 kirjoitti:

hiljattain ilmestyä joku romaani vastaavalla tekniikalla. Oliko siinä Suomalaiset vaihteeksi edelläkävijöitä.

Minuun sopii muuten loistavasti Lea Lavenin laulun sanat "tiedän tsaikovskin, vaan teoksia en"!

Siis nämä mun nippelitietoni ovat enemmän sinnepäin, kuin opeteltua faktaa!:)

vanhasta muistan et siu on aika fiksu ymmrtämään mikä on oikeesti fiksua ja aikas taitava oot niputtamaan monenmoisia kokonaisuuksia aineksista ;-)

• HTZA

kaikki kirjoittaisivat kolmella viivalla tai tiinalla :)
      ---- tin, tin,tin
      Tuskinpa mikään muuttuisi, minua lukuunottamatta kyllä rehellisyys kävelisi laveampia polkuja.
      H.

• Sitä mukaa, kun uudet kirjoittajat valtaisivat sijansa, ei olisi A&O:ta, olisi vain kirjoitukset.

• verditti

Sinä lopettaisit kirjoittamisen tänne. Ethän pystyisi nauttimaan saamastasi huomiosta niin kuin nyt.
        Tämä on kuolleena syntynyt ajatus.

• verditti kirjoitti:

Sinä lopettaisit kirjoittamisen tänne. Ethän pystyisi nauttimaan saamastasi huomiosta niin kuin nyt.

jo toinen kerta, kun olen samaa mieltä kanssasi.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

...yks joka yhtyy edellisen mielipiteeseen...

• verditti
        Anceli kirjoitti:

Minäkin olen laskenut.

• verditti

Perkele kun ei sisu antanut periksi kirjoittaa tuohon edelliseen hymiötä.

• verditti kirjoitti:

Minäkin olen laskenut.

kuka on milloinkin samaa mieltä kanssasi. Hyvä juttu, pidetään lukua eikä sotkeennuta ainakaan toisiimme. :)

• tomppa2006 kirjoitti:

...yks joka yhtyy edellisen mielipiteeseen...

kumpaan, eikä kun kumman mielipiteeseen =)

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

kumpaan, eikä kun kumman mielipiteeseen =)

...ettekö olleet kumpikin sitä mieltä, ettei HTZA pystyis nauttimaan saamastaan huomiosta kuten nyt...

• tomppa2006 kirjoitti:

...ettekö olleet kumpikin sitä mieltä, ettei HTZA pystyis nauttimaan saamastaan huomiosta kuten nyt...

mutta en malttanut olla kysymättä :))
        Ollaan sitten kaikki kolme samaa mieltä, taitaa tulla ennätys.

• HTZA
        verditti kirjoitti:

lukuunottamatta, olet, ystäväni, vaarallisen älykäs.
        :)
        Taitaa taas tulla lunta tupaan.
        Ja minä kun en kaipaisi yhtään.
        Totta puhuen, olen joutunut jo vähän väistymään, kykyni hömppään ei enää toimi, hömppä on luisunut muille (oppineille).
        Ihme kyllä, osa nimimerkillisistäkin ovat alkaneet vastailemaan sinne.
        Olisikohan emw34: n salajuoni?

H.

• verditti
        HTZA kirjoitti:

Totta puhuen, olen joutunut jo vähän väistymään, kykyni hömppään ei enää toimi, hömppä on luisunut muille (oppineille).

H.

Mies ilmestyi kuin tyhjästä oltuaan ikuisuuden hiljaa.
        Ketkä hänet on agiteeranneet? Ei naiset ainakaan! Minäkin olen tarpeeksi pidetty.

• HTZA
        verditti kirjoitti:

Perkele kun ei sisu antanut periksi kirjoittaa tuohon edelliseen hymiötä.

ystäväni, kaikki eivät niistä pidä, ja useimmat ymmärtävät väärin.
        Suomalaisen miehen selkeäsanaisuuden pitäisi riittää, mutta kun..
        Pidättelen..
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

H.

alkaa sun puolelle, kun näyttää että alkavat....sortamaan?

• HTZA
        verditti kirjoitti:

Mies ilmestyi kuin tyhjästä oltuaan ikuisuuden hiljaa.
        Ketkä hänet on agiteeranneet? Ei naiset ainakaan! Minäkin olen tarpeeksi pidetty.

minua.
        Säästösanaisena olet säästynyt.
        Mutta ajattele, jos lässytys lisääntyy saamme me jäädä rauhaan. Vain joku älykäs keijunen vastailee, silloin tällöin.
        Pitäisi laittaa taas hymiö, vaan olkoon.
        H.

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

alkaa sun puolelle, kun näyttää että alkavat....sortamaan?

Hirviäkin haluavat kaataa.
        Rakas, kulta, pieni...en koskaan ole, edes ajatellut, että sinä minut jättäisit.!
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

Hirviäkin haluavat kaataa.
        Rakas, kulta, pieni...en koskaan ole, edes ajatellut, että sinä minut jättäisit.!
        H.

kannattas nyt miettiä ja panna harkintaan, ettei tule yllätyksenä.
        Sinussa on se vika, että olet ahne.
        Kun sulle vilauttaa pikkurilliä, luulet omistavas koko New Yorkin...huokaus..

• tytto_kullat
        Anjaniina. kirjoitti:

kannattas nyt miettiä ja panna harkintaan, ettei tule yllätyksenä.
        Sinussa on se vika, että olet ahne.
        Kun sulle vilauttaa pikkurilliä, luulet omistavas koko New Yorkin...huokaus..

hänelle reittä, sitten se on ihan pehmeä poju. ;)

• tytto_kullat
        HTZA kirjoitti:

minua.
        Säästösanaisena olet säästynyt.
        Mutta ajattele, jos lässytys lisääntyy saamme me jäädä rauhaan. Vain joku älykäs keijunen vastailee, silloin tällöin.
        Pitäisi laittaa taas hymiö, vaan olkoon.
        H.

myös keijuja, aika jännää :)

• tytto_kullat

älä ala ronkeliksi, tuolla naamalla?
        Siis sellaiselle suukoteltavalla, tarkoitan ;)

• HTZA
        tytto_kullat kirjoitti:

myös keijuja, aika jännää :)

tunkeilevia Heli-Keijujakin lentelee.
        Heli-Keijulle pieni vinkkii: Lapselliset välihuudot eivät sovi tänne, niistä kannattaa tehdä oma aloitus.
        SIinä joutuu kyllä kirjoittamaan asiaa.
        H.

• tytto_kullat
        HTZA kirjoitti:

Heli-Keijulle pieni vinkkii: Lapselliset välihuudot eivät sovi tänne, niistä kannattaa tehdä oma aloitus.
        H.

enkä mikään keijukaan ellei sitten tonnikeiju ;))
        Välihuutoja, eivät ole, keskustelua käydään.

• tytto_kullat

ai että on kiva kun ollaan niin tuhmia ;)

• tytto_kullat
        tytto_kullat kirjoitti:

ai että on kiva kun ollaan niin tuhmia ;)

tuhmana olosta ettet uskokaan O))

• tytto_kullat
        tytto_kullat kirjoitti:

tuhmana olosta ettet uskokaan O))

nauttisi.
        Pikkupirutkin tanssahtelee jo nuotion ympärillä, hännät kipinöitä lyöden!

• heli-keiju itse
        HTZA kirjoitti:

H.

en tunkeile enempää.

• ,.12xc

niin ihan mitään eroa. Ainakaan minulle.

Kirjoitan ilman nikkiä, luen kommentteja ennakkoluulottomasti ja vastailen sekä merkillisille että merkittömille.

• xxxyyy

Mitähän tuo tarkoittaa?

Jos se tarkoittaa ettei nimimerkkejä käytetä vaan omia nimiä, tämä porukka on liian epärehellistä sellaiseen. Pitäisi olla asialliset tarkistukset että todella nimi vastaa kirjoittajaa. Ei maksa vaivaa yrittää täällä.

Jos se taas tarkoittaa että voi käyttää mitä tahansa nimimerkkiä, täällä feikkaillaan ja vaihdellaan niitä ihan tarpeeksi jo nyt.

• emw34

ettei kirjoituksilla olisi mitään nimimerkkiä, mikä ei suinkaan tarkoita, että olisin sellaista käytäntöä ehdottamassa.

Joku päivä tietysti vois katsoa, olisiko yhtään mielekästä ketjua, jos jokaisen nikki sinä päivänä olisi vaikkapa rivi pisteitä.

• xxxyyy
        emw34 kirjoitti:

ettei kirjoituksilla olisi mitään nimimerkkiä, mikä ei suinkaan tarkoita, että olisin sellaista käytäntöä ehdottamassa.

Joku päivä tietysti vois katsoa, olisiko yhtään mielekästä ketjua, jos jokaisen nikki sinä päivänä olisi vaikkapa rivi pisteitä.

Voisihan tuota kokeilla. Ainakin joskus voisi nousta asia pääosaan, nyt se tuntuu olevan aika yhdentekevää.

• luulisinma
        xxxyyy kirjoitti:

Voisihan tuota kokeilla. Ainakin joskus voisi nousta asia pääosaan, nyt se tuntuu olevan aika yhdentekevää.

mikä parasta...ketjuihin osallistujia saattaisi olla nykyistä useampia.

• tytto_kullat
        emw34 kirjoitti:

toiveesi toteutui jo osittain ;)

• tytto_kullat
        tytto_kullat kirjoitti:

toiveesi toteutui jo osittain ;)

kun kirjoittaisivat samalla nimimerkillä ei tulisi mitään riitaa.

• Enpä tiedä, minusta on ihan kiva tietää "kuka" sanoo mitäkin vaikka puskia on paljon. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että kirjoitan vain tällä nimimerkilläni.

• nykyisessä konseptissa hieman 'ihmisläheisemmässä' kanssakäymisessä, kuin aivan kasvottomassa mielipiteiden vaihdossa ilman "allekirjoituksia" oltaisiin.

Reilun viis vuotta olen saman puumerkin viesteihini kirjoittanut ja käytäntö kohdaltani ei kun jatkuu!

• Olen sitten keskustelut kanssasi aiheesta joskus kauan sitten. Minä kun luulin, ettei täällä ole nimimerkkipakkoa ja puskakirjoitteluni herätti närkästystä. Siis puskakirjoitteluni herätti närkästystä palstalla ja siihen aikaan nimimerkillä kirjoittelu herätti närkästystä kotona. Aina kun kirjoitin, se oli jonkun mielestä väärin ja sopimatonta :)
      Nyt sitten vastapainona entiselle olen nimimerkistäni huolimatta sitäkin näkyvämpi :)

• Putkivalo

Jonkunlainen mielenkiinto kyllä katoaisi. Yritän nytkin enemmän katsoa sisältöä kuin että kuka on mitäkin kirjoittanut, mutta oon jo oppinut edes suunnilleen kenen jutut kiinnostaa ja kenen ei. Kun en jaksa ihan kaikkea lukea. Eikä se, että sanon ettei kaikkien jutut kiinnosta, tarkoita suinkaan sitä että olisivat huonot. Ajatusmaailma vaan on erilainen. Voihan se tietty olla että mulla on ennakkoluulojakin, vaikken ite niitä myönnä :))

Se että jo vähän tuntee jotakuta, antaa myös pohjaa lisärupattelulle. Enemmän sanottavaa mulla on naapurille kuin kaupan kassalle :) Tulisiko nikittömään palstaan enemmän asiasisältöä?

• Visionääri*

kaikki huomionkipeät saivartelijat katoaisivat,
      kaikki "minä-minä"-tyypit joutuisivat taka-alalle,
      kaikki keskinäinen turha vääntö jäisi pois,
      ei olisi "miehiä ja naisia",
      ei olisi mustankipeyttä,
      keskusteltaisiin vain asiasta tai
      sitten ei yhtään mistään,
      vaan keskusteluhalukkaat vaihtaisivat maisemaa ja
      räksyttävät rakit jäisivät palstalle nurkkia vahtimaan.

• 242424

itse saan täällä kirjoittaa.
        Arvostella muita!

• HTZA

Oikeastaan, S24 voisi luoda keskustelutyypin, jossa aloittaja voisi rajata pois rekkautuneet tai sellaiset jotka käyttävät samaa nimimerkkiä tai jotain sen kaltaista.
        H.

• mennä hulinaksi. :)

• Mun kohdalla kävis kyllä ihan niin etten paljoakaan palstaa en sen jälkeen lukisi.
      Kun käyn palstoilla joilla ei ole kun viestejä, nikittömien kirjoituksia, en jaksa lukea edes niin pitkään että näkisin kuinka moni kirjoittaa puskasta samalla nikillä.
      Ne on vain lauseita ja viestejä vailla mielenkiintoa.
      Se että kirjoittaa vaikka puskasta mutta samalla nikillä niin on henkilökohtaisempaa.
      Jotenkin näin koen.

• sininen-meri

Hetken päästä kaikki käyttäisivät omaa nikkiä vapaaehtoisesti ;) Sen jälkeen vaadittaisiin pian että nikit otetaan käyttöön ettei kukaan voisi väärin käyttää sitä joka tuntuu omalta. Tulisi siis käänteinen reaktio :)

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe